Jump to content

Recommended Posts

  • Admin

En Son Motosiklet Haberleri

Link to post
Share on other sites
  • Admin

2021 Beta 250 RR

BB1e3xKu.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Hassas yönlendirme, tek yola hakim olmasına yardımcı olur

Yağ enjeksiyonlu olduğu için önceden karıştırılmış yakıt gerekmez

Biraz şaşırtıcı güç

Sağlam dengeleyici sayesinde minimum motor titreşimi

Pürüzsüz hidrolik kavrama

Eksikleri

2,6 galonluk yakıt deposu, daha uzun yolculuklar için biraz daha büyük bir kapasite olabilir

Gidonda biraz rahatsız

Karar

BB1e3tf0.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Beta'nın sürüş kalitesinin, motorunun ve yumuşak kavramanın olumlu yönleri, test sürücümüz Allan Brown'a göre bu motosiklete yüksek puanlı bir A- notu veriyor.

Genel Bakış

Beta 250 RR, İtalyan üreticinin 249cc iki zamanlı arazi motosikletidir. Teknik enduro arazisinden tek yollu veya sıradan yangın yollarına ve aradaki her türlü eğlenceli sürüşe kadar sıradan arazi sürücüleri veya yarışçılar için bir oyun motosikletinden daha fazlası olacak şekilde tasarlanmıştır.

2021 Güncellemeleri

İncelememizde ele aldığımız gibi, güncellemeler arasında daha güçlü bir arka alt çerçeve, çatal ve şoktaki şim istiflerinde değişiklikler, yeni bir koltuk köpüğü ve koltuk tabanı, geliştirilmiş bir hava filtresi muhafazası, yeni yan panel montajı ve kırmızı bir renk bulunmaktadır. düzeni.

a bicycle is parked next to a motorcycle: 2021 Beta 250 RR Race Edition

Fiyatlandırma ve Çeşitler

Temel model Beta 250 RR, 8.799 $ 'lık bir MSRP'ye sahip, ancak aynı zamanda 9.399 $' dan gelen bir Yarış Sürümü'nde de sunuluyor. İkisi arasındaki temel farklardan birkaçı, Race Edition'ın temel modelin Sachs ön süspansiyonunu bir KYB AOS (Air-Oil Separate) kapalı kartuş çatalıyla ve Metzeler 6 Days arazi lastikleri için Michelin Enduro yarışma lastikleriyle değiştirmesidir. Race Edition'da ayrıca el korumaları, yarış grafikleri ve koltuk kılıfı bulunur.

BB1e3uWr.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Güç Aktarma Organı: Motor, Şanzıman ve Performans

Şirket içi dinamomuzda test edildiğinde, 250'lerin rakamları, markanın geçen yıl dinlediğimiz en yüksek yer değiştirmeli arazi modeli olan 300 RR'den çok uzak değildi. 2021 Beta 250 RR'nin zirve rakamları 8.100 rpm'de 38.9 hp ve 6.600 rpm'de 27.3 pound-feet tork idi.

250'yi sürdüğümüzde, gücünün büyük kardeşinin gerisinde çok fazla düşmediğine şaşırdık (0,4 daha az tepe beygir gücü ve 1,1 pound-feet daha az tepe torku). "Daha büyük deplasmanlı kardeşine kıyasla orta kademe torkunda küçük bir azalma olsa da, 250 RR motor çok iyi çalışıyor ve daha hafif ve daha serbest devir yapıyor." Motorun dengeleyicisi, motor titreşimini minimumda tutar.

Altı ileri vitesli şanzımanı süper düşük bir birinci vitese ve altıncıya kadar yeterli aralığa sahip ve Brembo debriyajının sorunsuz çalıştığını bildirdi.

BB1e3Bs5.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Taşıma

Biraz sert bir şasi ve iletişimsel bir ön uçtan gelen doğrult ve ateş benzeri direksiyon, Beta'yı tek yollu bir domine etmek için bir araya geliyor. DOT onaylı Michelin enduro lastikleri, daha sert yüzeylerde de etkileyici bir açılı çekiş ve güven sağlar.

BB1e3tf9.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Test ettiğimiz temel modelin tamamen ayarlanabilir Sachs süspansiyonu, kolay ayar yapılmasına izin verdi ve "bisikletin arkasının iyi olduğunu ve Sachs şokunun çataldan biraz daha fazla tuttuğunu" fark ettik.

Frenler

Frenleme, önde bir Nissin iki pistonlu kumpas ve 260 mm disk kombinasyonu ve arkada bir Nissin tek pistonlu kumpas ve 240 mm disk ile yapılır.

Yakıt Ekonomisi ve Gerçek Dünya MPG'si

Yakıt ekonomisi rakamları şu anda mevcut olmasa da, motosikletin sert sürülmesi durumunda yakıt sarfiyatının en iyisi olmadığını belirttik.

Ergonomi: Konfor ve Fayda

Beta, dar bir şasiye ve kolay vücut pozisyonu ayarlamalarına izin veren açık, düz bir kokpite sahiptir; ancak gidonda daha iyi bir konfor görmek istiyoruz.

Elektronik

Beta, elektrikli bir marş motoruyla donatılmıştır, ancak bir kickstarter ayrı bir seçenek olarak yaklaşık 400 $ 'a satılmaktadır. Yakıt deposunun üzerinde bir ateşleme haritası düğmesi bulunur ve iki harita ayarı arasında geçiş yapmak için kullanılır. Önceden kablolanmış dönüş sinyali bağlantılarına sahip tam bir ışık kiti de dahildir. Sürücüye kullanışlı bilgiler sağlamak için çubuk pedinin önüne kompakt bir çizgi monte edilmiştir.

Garanti ve Bakım Kapsamı

250 RR'nin hem temel hem de Yarış Sürümleri altı aylık sınırlı garantiye sahiptir.

Kalite

Beta 250 RR, çok yönlü sürüş özelliği ve şaşırtıcı gücü nedeniyle Cycle World test sürücüsünden yüksek puanlar alıyor. Güncellenen süspansiyon, paketi de gerçekten iyileştiriyor. Gidon ve yakıt deposu boyutundaki birkaç küçük ihlal, onu A + almaktan alıkoyuyor.

2021 Beta 250 RR İddia Edilen Özellikler

MSRP: 8.799 ABD doları
Motor: 249 cc, sıvı soğutmalı, tek silindirli iki zamanlı
Delik x Strok: 66,4 x 72,0 mm
Şanzıman / Nihai Tahrik: 6 vitesli / zincir
Yakıt Teslimatı: Keihin PXK 36mm karbüratör
Debriyaj: Islak, çok diskli, hidrolik olarak çalıştırılır
Motor Yönetimi / Ateşleme: AC-CDI Kokusan w / dual map switch
Çerçeve: Çelik çift kızak
Ön Süspansiyon: 48 mm Sachs ters çatal, tamamen ayarlanabilir; 11.6 inç seyahat
Arka Süspansiyon: Sachs şoku, tamamen ayarlanabilir; 11.4 inç seyahat
Ön Fren: 2 pistonlu kaliper, Nissin 260mm disk
Arka Fren: 1 pistonlu kaliper, Nissin 240 mm disk
Tekerlekler, Ön / Arka: Telli tekerlekler
Lastikler, Ön / Arka: Enduro rekabeti; 21 inç / 18 inç
Tırmık / Patika: Yok
Dingil açıklığı: 58,3 inç
Yerden Yükseklik: 12.6 inç
Koltuk Yüksekliği: 36,6 inç
Yakıt Kapasitesi: 2,6 gal.
Islak Ağırlık: 228 lb. (yakıtsız)
İletişim: betausa.com
Cycle World Test Edilmiş Teknik Özellikler

KOLTUK YÜKSEKLİĞİ: 37.3 IN.
Islak Ağırlık: 247 lb.
Arka tekerlek Beygir Gücü: 38.9 hp @ 8.100 rpm
Arka Tekerlek Torku: 27.3 lb.-ft. @ 6.600 dev / dak

Kaynak: Motor Cyclest 

Link to post
Share on other sites
  • Admin

2021 Indian Chieftain Motosiklete İlk Bakış

Üretim ultra-premium V-twin bagger hayranları için mevcut seçenekler dribletinde, seçiminiz gerçekten sadece iki markaya (Harley-Davidson ve Indian) düşüyor. En azından sağlam elektronik süitler, tam donanımlı gezi olanakları, fabrika desteği ve klasik bir soy gibi şeylerle ilgileniyorsanız, Milwaukee ve Minneapolis çok kısa bir listedeki en iyi yarışmacılardır. Ve H-D, 2021 torbalayıcı serisini çoktan düşürmüş olduğundan, şimdi sahne ışıkları Hintlilerde; markanın bagger portföyünün en üst noktası olarak hizmet veren ultra premium, sınırlı sayıda bir bisiklet olan 2021 Chieftain Elite'e girin.

BB1ecor0.img?h=876&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

BB1ecFDQ.img?h=1361&w=1119&m=6&q=60&o=f&

Yeni, yeniden tasarlanan Chief 2022 modeli olarak geçtiğimiz ay piyasaya sürülmesiyle birlikte, Hintli yeni yıl Chieftain'lerinden hiçbirine aynı düzeyde güncelleme verecek gibi görünmüyor; Örnek olarak, Chieftain Elite 2021 model yılı adını taşıyor ve geçen yıla göre nispeten değişmemiş gibi görünüyor, bu da bisikletlerin hemen bayilerde satışa sunulacağı anlamına geliyor. Ancak bu, Hintli'nin seçkin torbacısının tamamen aynı olduğu anlamına gelmez; stil daha abartısız ve bir şey için "özelden ilham alıyor" ve bir diğeri için, 2021 Chieftain Elite dünya çapında yalnızca 120 birimle sınırlı bir seri elde ediyor ve bu onu Indian Motorcycle'ın şimdiye kadarki en seçkin Elite modeli yapıyor.

BB1ecDjB.img?h=834&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Yeni Elite'teki en belirgin değişiklik, tavrın değişmesidir. Indian, bu yıl bling'i geri çevirdi ve 2021 modeline cömertçe vurgulanmış selefinden daha bastırılmış bir hava verdi, ancak yine de çok lüks iki tonlu bir boya işi alıyorsunuz; Bu, Hintli’nin seçkin formülünün büyük bir parçasıdır. Karbon Kristali üzerinde yeni Thunder Black Canlı Kristal tonları, motosiklete biraz ağırlık veriyor ve galonlarca şeker boyası ve krom parçalarının çok pre-pandemik olduğunu gösteriyor gibi görünüyor; neden bir iki kademe aşağı indirmiyoruz? Ama yine de savaş kaputunu ön çamurlukta tutacağız.

Bu, mevcut Chieftain Elite’in boyama işleminin daha az titiz olduğu anlamına gelmez; Indian, bu renkleri elle dikkatlice yerleştirmenin 24 saatten fazla süreceğini iddia ediyor ve boyanın içine yerleştirilmiş tunç pul, şeylere biraz daha fazla etki ve derinlik veriyor. Bu sefer motor kaplamaları, tüm motosiklete daha fazla sokak havası veren koyu renkli Slate Smoke ile yapılır. Şekiller ve silüetler tanıdık çizgilerini koruyor, ancak bu yeni renk şeması, aerodinamik kaporta ve çarpık yan çantaların daha sert bir kenar kazanmasıyla göze biraz hile veriyor. Alçaltılmış süspansiyon ve açık bir çamurluk altında yuvarlanan 19 inçlik ön tekerleğin daha fazla açığa çıkmasıyla özel hava daha da güçlendiriliyor, ancak bu kendi içinde yeni bir şey değil. Aynısı, iki katlı Rogue koltuk ve dış cepheyi gözetleyeceğiniz renk uyumlu armalar için de geçerli (bunlar da geçmiş yıllara göre daha az şatafatlı görünüyor).

Geçen yılın Chieftain yeni Thunderstroke 116'yı gördü ve Hindistan'ın en güçlü hava soğutmalı motoru bu yıl yine (iddia edilen) 126 pound-feet tork ve düşük hızlarda ısının yönetilmesine yardımcı olmak için arka silindir devre dışı bırakma ile tamamlandı. Ve yine de üç seçilebilir sürüş modu elde edersiniz - Tur, Standart ve Spor - tercihinize göre gaz tepkisini ayarlamanıza izin verir.

Hindistan'ın amiral gemisi modeli olduğu göz önüne alındığında, Chieftain Elite'de bir miktar üst düzey fabrika donanımı beklenebilir, bu nedenle tam Pathfinder LED aydınlatma, düğme gücüne sahip renkli bir parlama ön cam, geniş döşeme tahtaları gibi olanaklar bulacaksınız. ve tümü standart olan büyük bir etkiye ve üstün ses kalitesine sahip entegre bir 400 watt ses sistemi. Ayrıca, mevcut hava durumu ve trafik katmanları ve Apple CarPlay entegrasyonu ile kullanışlı 7 inçlik Ride Command bilgi-eğlence sistemi de merkezde yer alıyor; diğer standart bitler arasında ABS, anahtarsız ateşleme, lastik basıncı izleme ve 18 galondan fazla kargo kapasitesi sunan hava koşullarına dayanıklı ve uzaktan kilitlenen yan çantalar bulunur.

Aksesuarlar? Sorman komik. Indian, bu konuda geri adım atmıyor, turne ve konfor için eksiksiz bir tamamlayıcı eklenti sunuyor (gidonlar ve koltuklar, renk uyumlu, uzaktan kilitlenen gövde ve ayarlanabilir hava delikli renk uyumlu sert alt kaportalar ve daha fazlası ) yanı sıra performansı artırmak için (Thunderstroke 116 Aşama 1 ve Aşama 2 kitleri, Aşama 1 Geçmeli Egzoz Kiti ve Aşama 1 Oval Geçmeli Susturucu Kiti ve çok daha fazlası).

Daha da iyi haber, Hintli'nin yeni modelin fiyatını yükseltmemiş olmasıdır; Chieftain Elite için (hala yüksek olan) 34.999 $ ödersiniz. Ancak bu, işleri aceleye getirecek aksesuarlar eklemenin tavşan deliğinden aşağı inmeye başlamadan önce.

Ancak gerçek bir güncelleme veya bahsedilecek değişiklik olmasa bile, yeni Chieftain Elite yakışıklı, iyi donanımlı bir makinedir ve paranız varsa - ya da sadece merakınız varsa - artık bayilerde.

BB1ecDk4.img?h=818&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Kaynak: Motorcyle Cruser 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Admin

Triumph, elektrikli TE-1'in ve güç yoğun EV aktarma organlarının önizlemesini yapıyor

BB1eSNYc.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Triumph, ürün yelpazesine en az bir elektrikli motosiklet eklemeye hazırlanıyor. Elektrifikasyon dünyasına götürmeyi planladığı yolu göstermek için üretime yakın bir aktarma organının konseptinin çizimlerini ve resimlerini yayınladı.

BB1eSCnh.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Eskizlerde tasvir edilen ve TE-1 olarak adlandırılan prototip, "Bana bak, ben elektrikliyim!" Diye bağırmayan sportif bir tasarıma sahip. Bir egzoz sistemi ekleyin ve benzinle çalışan bir bisiklet olarak kolayca geçebilir. Şirkete göre bu kasıtlıydı. TE-1'in şu anda pistonlu bir model kullanan meraklılarına hitap etmesini istiyor.

BB1eSHsR.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Triumph EV projesini Mayıs 2019'da Sıfır Emisyonlu Araçlar Ofisi'nden finanse ederek başlattı, bu da İngiliz vergi mükelleflerinin bisikletin gelişimine katkıda bulunduğu anlamına geliyor. Warwick Üniversitesi'nde Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain ve WMG'nin yardımını aldı. Yaklaşık iki yıl sonra dörtlü, güç ve enerji arasında ideal bir denge kurduğu bildirilen bir sistem tasarladı. Triumph, sürekli güç ve hızlı şarj süreleri sağlamak için geliştirilen 15 kilovat-saatlik pil paketine çok dikkat edildiğini belirtti.

BB1eSPKh.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

TE-1 için güç, zirvede 174 beygir gücü ve 107 beygir sürekli güç sağlayan bir elektrik motorundan geliyor. Triumph ek spesifikasyonlar yayınlamamayı seçti, ancak Motorcycle News, bisikletin 485 pound ağırlığında ve 120 mil menzil sunduğunu öğrendi. Hızlı şarj teknolojisi, pil paketini yaklaşık 20 dakikada% 80 şarjla bitirir. Triumph, binicilere içten yanmalı bir motorun performansını elektrikli bir pakette vermeyi amaçladığını vurguladı, ancak gördüğünüz şeyin galerilere inmesi zorunlu değil.

BB1eSHsM.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

riumph önümüzdeki aylarda TE-1 prototipini test etmeye başlayacak, ancak Motorcycle News'e, modeli üretim için onaylamadan önce hala maliyet engelini aşması gerektiğini söyledi. Ne zaman yapacağı havada.

"Bizim için, bunun için para ödemeye istekli yeterli sayıda insanın olduğu bir fiyat noktasında olmalı. Pil maliyetleri düşerken, yine de pahalıdır, bu nedenle indirebildiğimizde bisiklet piyasaya çıkacaktır. insanların ödemeye hazır olduğunu düşündüğümüz bir bedel, "dedi şirketin baş ürün sorumlusu Steve Sargent.

Triumph, elektrikli TE-1'in ve güç yoğun EV aktarma organlarının önizlemesini yapıyor ilk olarak 23 Mart 2021 Salı 11:31:00 EDT'de Autoblog'da göründü. Lütfen yayın kullanım şartlarımıza bakın.

Kaynak: autoblog

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Admin

Segway (Evet, Segway) Tüm 'Tron' Fantezilerinize Layık Bir Hibrit Motosiklet Yapıyor

BB1frL5c.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Segway'in artık eskiden olduğu şirket olmadığının kanıtı için, en yeni iki tekerlekli aracından başkasına bakmanıza gerek yok.

Şu anda Çinli robotik girişimi Ninebot'un sahibi olduğu marka, Apex H2 motosiklet konseptini açıkladı. Hibrit bir hidrojen-elektrikli güç aktarma organıyla güçlendirilen motosiklet, saatte 93 millik bir en yüksek hıza ulaşabilecek ve bu da tüm zamanların en hızlı Segway'i haline gelecektir.

segwayapexh202.jpg

Apex H2, markanın 2019 elektrikli süper motosiklet konsepti olan Apex'in devamı niteliğindedir. Bu prototip gibi, bir Tron devam filminde yerinde olmayacak, baş döndürücü bir siberpunk'tan ilham alan bir tasarıma sahip. Parlak siyah beyaz motosikletin tamamı cesur şekiller, keskin açılar ve tuhaf tek taraflı ön çataldır. Tasarımın en çarpıcı yönü, dikkatinizi tekerleklerine ve şık motor bölmesine çeken neon ışıklı vurgulardır.

Motor kurulumu da kendi başına kalıyor. New Atlas'a göre Apex H2, gaz halindeki hidrojeni özel bir yakıt hücresi aracılığıyla elektrik enerjisine dönüştürecek hibrit bir güç aktarma sistemine sahip olacak. Ninebot, hidrojen-elektrik kurulumunun 80 beygir gücü üretebileceğini ve bisikleti dört saniyeden kısa sürede sıfırdan 60 mil / saate roketleyebileceğini söylüyor. Orijinal Segway'in - evet, alışveriş merkezi polisleri tarafından tercih edilen kötü şöhretli iki tekerlekli kişisel nakliye aracının - 10 mil / saate ulaştığı düşünüldüğünde, bu, Apex konseptinin alıntılanan 124 millik azami hızından daha yavaş olsa bile oldukça etkileyici. Elbette, iki bisiklet arasında önemli bir fark var: Apex H2, satın alabileceğiniz nadir konsept araçlardan biri olacak.

Ninebot, bisikletin 2023'te üretime gireceğini ve teslimatların aynı yıl başlaması bekleniyor. H2 nihayet satışa çıktığında, bisiklet, tekerlekli bir Wall-E-esque motorlu sandalye ve saatte 25 mil gidebilen yüksek performanslı, Lamborghini onaylı bir go-kart içeren çeşitli Segway serisine katılacak. Sen yap, Segway.

Kaynak: Robb Report

Link to post
Share on other sites
  • Admin changed the title to En Son Motosiklet ve Bisiklet Haberleri
  • Admin

Elektrikli scooter yönetmeliği Resmi Gazete'de yayınlandı - 'Akrobatik hareketler yapmak' yasaklandı

Elektrikli scooter'ların kullanımına ilişkin düzenlemeler getiren yönetmelik Resmi Gazete'de. Düzenlemeye göre; elektrikli scooterın izin alınarak yapılan gösteriler dışında, akrobatik hareketler yapılarak sürülmesi yasaklandı.

Elektrikli scooter yönetmeliği bugünkü Resmi Gazete'de yayımlandı.

Düzenleme ile trafikte tehlikeli hareketlerde bulunan e-scooter kullanıcılarının önüne geçilmesi amaçlanıyor. Yayımlanan yönetmelikle birlikte e-scooter kullananlar birçok kurala uymak zorunda olacak. Hız sınırı, kullanma yaşı, hangi yollarda kullanılabileceğine ilişkin detaylar belli oldu.

Düzenlemeye göre; elektrikli scooterın izin alınarak yapılan gösteriler dışında, akrobatik hareketler yapılarak sürülmesi yasaklandı.

ef254b18-4cf4-11ea-95a0-43d18ec715f5?fit

Yönetmeliğin 'amacı' bölümünde, "a) Paylaşımlı elektrikli skuter (e-skuter) işletmeciliği faaliyetlerini ülke ekonomisinin gerektirdiği şekilde düzenlemek, bu faaliyetlerde düzeni ve güvenliği sağlamak, ulaşımın çevre üzerindeki egzoz emisyon ve karbon salınımı gibi olumsuz etkilerini azaltarak çevresel değerleri korumak, hareketliliği artırarak kısa mesafeli seyahatlerde şahsi araç kullanımı yerine paylaşımlı e-skuter kullanımının yaygınlaştırılması ile paylaşımlı e-skuterlerin diğer ulaşım türleri ile entegre, sürdürülebilir bir ulaşım sistemi içerisinde gelişimini sağlamak üzere bu faaliyetlere ilişkin pazara giriş şartlarını ve hizmet üretenler ile hizmetten yararlananların hak, yükümlülük ve sorumluluklarını, b) elektrikli skuter ve kullanımına ilişkin 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanununda sayılan hususlar dışında kalan diğer hususları, belirlemektir" açıklaması yapıldı.

Yönetmeliğin kapsamı ise, "Bu Yönetmelik, karayolunda kullanılacak e-skuterler, paylaşımlı e-skuter işletmeciliği faaliyeti yapanlar ile bu faaliyetlerden yararlananlar ve bu faaliyetlerde kullanılan her türlü e-skuterleri kapsar" ifadeleri ile açıklandı.

Sürücülerin uyacakları kurallar

Yönetmelikte, E-skuter kullanımına ilişkin genel hususlarda ise şunlar belirtildi:

"E-skuter sürücülerinin uyacakları kurallar aşağıda gösterilmiştir:

a) E-skuterin;

1) Ayrı bisiklet yolu veya bisiklet şeridi varsa taşıt yolunda sürülmesi,

2) Otoyol, şehirler arası karayolları ve azami hız sınırı 50 km/s üzerinde olan karayollarında sürülmesi,

3) İkiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yan yana sürülmesi,

4) Yaya yollarında sürülmesi,

5) Başka bir araca bağlanarak, asılıp tutunarak sürülmesi,

6) İzin alınarak yapılan gösteriler dışında, akrobatik hareketler yapılarak sürülmesi,

7) Manevra için işaret verme halleri dışında tek elle sürülmesi,

😎 Kamu nizamını bozacak, özel mülkiyeti ihlal edecek ve yayalar, engelliler veya hareket kısıtlılığı olan kişilerin güvenli ve bağımsız hareketlerini, araç ve yaya trafiğini engelleyecek şekilde park edilmesi,

b) E-skuterde;

1) Diğer araçlar izlenirken, geçilirken, manevra yapılırken; karayolunu kullananların hareketini zorlaştırıcı, tehlike doğurucu davranışlarda bulunulması,

2) Sürücü dışında başka kişilerin taşınması,

3) Sırtta taşınabilen kişisel eşya harici yük ve yolcu taşınması,

yasaktır.

(2) Kullanılacak e-skuterin; gece diğer araç sürücüleri ve yayalar tarafından rahat bir şekilde fark edilmelerini sağlamak üzere; önde beyaz ışık verecek ve en az 20 metre önü aydınlatabilecek şekilde bir adet far, arkada, kırmızı renkte ışık veren bir lamba ve kırmızı reflektör ile 30 metreden duyulabilecek ses çıkarabilen zil, korna veya benzeri ses aleti ile teçhiz edilmiş olması zorunludur.

(3) E-skuter kullananlar 2918 sayılı Kanunda ve ilgili diğer mevzuatta belirtilen kurallara uymakla yükümlüdürler."

İzin verecek merciler

Yönetmelikte, paylaşımlı e-skuter izni verecek merciler ise şöyle belirtildi:

"Bu Yönetmelik kapsamında yetki belgesi almış olan gerçek veya tüzel kişilerin, paylaşımlı e-skuter faaliyetlerinde kullandıracakları e-skuterler için;

a) Büyükşehir belediyesi kurulu bulunan illerde UKOME’den,

b) Büyükşehir belediyesi bulunmayan illerde il trafik komisyonundan,

c) (a) ve (b) bentlerinde belirtilen mercilerin görevli ve yetkili olmadığı ve özel kanunlar ile belirlenmiş alanlarda, kendilerine yetki verilmiş ilgili kurum ve işletmelerden izin almaları ve 24'üncü maddenin ikinci fıkrasındaki harcı ödemeleri zorunludur."

Kaynak: Birgün

 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • Admin

Husqvarna Vektorr elektrikli scooter / motosiklet herkesin geçtiği yola katılıyor

Husqvarna'nın motosiklet yapımı bölümü, ürün yelpazesine kademeli olarak elektrikli modeller ekliyor. 2018'de 6.7 beygir gücünde bir minibike piyasaya sürdükten ve 2021'in başlarında E-Pilen adlı üretime yakın bir konsept ortaya çıkardıktan sonra, pille çalışan scooter segmentine nasıl girmeyi planladığını gösteren Vektorr adlı bir tasarım çalışmasının önizlemesini yaptı.

BB1gtdxU.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Çevrimiçi olarak tanıtılan Vektorr, genellikle motorlu testereler ve iki zamanlı enduro arazi motosikletleriyle ilişkilendirilen bir şirket için yeni bir çığır açıyor. Husqvarna'nın adını koyduğu ilk elektrikli scooter ve şirketin şimdiye kadar ürettiği en şehir odaklı model. Doğrudan işlerini yapmak için çevik, sessiz bir scooter arayan şehir kullanıcılarını hedefliyor. Tek bir yuvarlak far, her iki tarafta kaporta ve sarı vurgulu iki tonlu bir boya işine sahiptir. Ortalama bir scooter'dan biraz daha fütüristik, ancak 22. yüzyıldan kalma gibi görünme noktasına kadar vahşi değil.

BB1gt3Eg.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

HUSQVARNA VEKTORR ELEKTRİK SCOOTER KONSEPTİ

Tam teknik detaylar henüz açıklanmadı. Tek bildiğimiz, Vektorr'un maksimum 60 mil sürüş menziline ve yaklaşık 30 mil / saat maksimum hıza sahip olduğu. Bağlam için, 50 cc'lik tek silindirli bir motorla çalışan bir Peugeot Kisbee, saatte 30 mil hızla zirveye çıkıyor, ancak üreticiye göre 1,6 galonluk yakıt deposu 236 millik bir menzil sunuyor.

BB1gtm0D.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Husqvarna, scooter pazarındaki genişlemesinin İspanya, Fransa, İtalya ve Almanya'da yeni bayiler almasını gerektireceğini açıkladı. Vektorr'un üretim versiyonunun ne zaman piyasaya sürüleceğini açıklamadı, ancak meraklı web sitesi Visor Down, scooter'ın geçici olarak 2022'de çıkacağını öğrendi. Amerika'da görüp göremeyeceğimize dair bir kelime yok.

BB1gtdyf.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Kaynak: autoblog

Link to post
Share on other sites
  • Admin

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Admin

Arnold Schwarzenegger, elektrikli bisikletiyle Gym'e Gidiyor

BB1gIpQ0.img?h=672&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Arnold Schwarzenegger, Perşembe günü California, Venice Beach'teki Gold's Gym'e giderken arkadaşlarıyla birlikte elektrikli bir bisiklet sürerken yakalandı.

73 yaşındaki eski Kaliforniya valisi, bir kolunda Amerikan bayrağı, diğerinde Kaliforniya eyalet bayrağı olan siyah bir ceket giyen Güney Kaliforniya'daki bahar gününde tamamen siyah bir takım giydi. Takımını siyah pantolon ve ayakkabılarla tamamladı.

Vücut geliştirme simgesi, üzerinde 'ABD' yazan Amerikan bayrağı amblemi bulunan gri bir üst kısmı olan yansıtıcı güneş gözlüğü ve siyah bir yüz maskesi takıyordu.

On yıllardır bağlı olduğu ünlü spor salonunun açık alanında, bir göğüs makinesinin başında otururken arkadaşları ve hayranlarıyla sohbet ediyor.

2003'ten 2011'e kadar Kaliforniya Valisi olarak görev yapan Schwarzenegger, geçtiğimiz Ocak ayında Dodger Stadyumu'nda aşılanırken görüldü.

Los Angeles'ta bisiklet gezilerinde sıkça görüldüğü için, daha önce Kaliforniya'da kapalı spor salonlarıyla salgın kapanma süresi boyunca fiziksel olarak aktif kalmaya devam etti.

Schwarzenegger, görevdeki Vali Gavin Newsom, Caitlyn Jenner, San Diego Belediye Başkanı Kevin Faulconer ve eski Temsilci Doug Ose gibi bir dizi Cumhuriyetçi meydan okuyucuyla karşı karşıya olduğu için, Kaliforniya'da yapılacak geri çağırma seçimleri hakkında ayın başlarında The New York Times ile sohbet ediyor.

Schwarzenegger, 2003 yılında Demokrat Gray Davis'e karşı kendi geri çağırma zaferine atıfta bulunarak, 'Neden seçildim? Trump neden seçildi? Çünkü insanlar politikacılardan memnun değildi. Politikacılardan nefret ediyorlar. Onlara güvenemezler. Bu en önemli hikaye. '

Schwarzenegger, ileriye doğru bir göreve aday olma planının olmadığını söylese de, birden fazla cephede siyasi olarak aktif kalmaya devam ediyor.

"Ofisten ayrıldığınızda, farkına varmışsınızdır - bunu böyle kesemeyeceğimi fark ettim," dedi. Sadece geçici bir iş olan bu işi bitirdiğim için, bu sadece geçici bir şekilde ilgim olduğu anlamına mı geliyor? Hayır! Takip ile spor gibi. '

Kaynak: DailyMail

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.
Примечание: Ваше сообщение будет проверено модератором перед отправкой.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.