Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

BU NE YAMAN ÇELİŞKİDİR!


haksöz

Önerilen İletiler

  • Cevaplar 64
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

2/158 İnnes safa vel mervete min şeairillah fe min haccel beyte evı'temera fe la cünaha aleyhi ey yettavvefe bihima ve men tetavvea hayran fe innellahe şakirun alıym.

 

 

 

02:158 Şüphe yok ki, Safa ile Merve Allah'ın koyduğu nişanlardandır. Her kim Beytullah'ı

ziyaret eder veya umre yaparsa onları tavaf etmesinde kendisine bir günah yoktur. Her kim

gönüllü olarak bir iyilik yaparsa şüphesiz Allah kabul eder ve (yapılanı) hakkıyla bilir.

Bu hikayenin Kuran’da hiçbir dayanağı yoktur. Böyle bir hikayeyi uyduranların

unuttukları şey haccın tüm insanlık için bir çağrı olduğudur (22:27). Hikayeyle ilgili bir başka

sorun İbrahim peygamberin ikinci bir karısı olduğu Kuran’da değil, Yahudi kaynaklı bir

hikayede geçer.

Zem-zem “mucizesi”ne gelince, suçlanacak şey aslında Araplar’ın jeoloji ve dünyanın

su döngüsü konularındaki bilgisizliğidir. Doğal su kaynakları binlerce yıldır yeryüzünde

mevcuttur ve bunun nedeni bir mucize değil, çevredeki dağlardan ve vadilerden gelen su

toplanma döngüsüdür. Mekke’ye çok yakın olan Taif şehrinde de binlerce yıldır su sağlayan

bir kaynak vardır. Benzer bir şekilde Kudüs’teki “Gihon Pınarı” yaklaşık 3000 yıldır su sağlar

ve kimse bunları mucize olarak nitelendirmez.

ص فا (safa) : taş, düz taş/kaya; sert geniş taş; Mekke’de bir yer; bol süt veren (dişi deveden,

koyundan, keçiden bahsederken kullanılır); ağır meyvelerle dolu palmiye ağacı.

مرو (merve) : çakmak taşı, yemeklerin üstünde pişirildiği beyaz kırılgan bir taş çeşidi;

Kabe’nin civarındaki yükseklik

 

 

02:158 Bol süt veren (hayvanlar) ve (bunların üzerinde kızartıldığı) çakmaktaşı (tartışma

için) Allah'ın koyduğu nişanlardandır. Her kim SİSTEMİ tartışır veya yönü o tarafa düşerse

onların etrafında dolaşmasında kendisine bir günah yoktur. Her kim gönüllü olarak bir iyilik

yaparsa şüphesiz Allah kabul eder ve (yapılanı) hakkıyla bilir.

 

 

 

2/196 Ve etimmül hacce vel umrate lillah fe in uhsırtüm femesteysera minel hedy ve la tahliku ruuseküm hatta yebluğal hedyü mehılleh fe men kane minküm merıdan ev bihı ezem mir ra'sihı fe fidyetüm min sıyamin ev sadekatin ev nüsük fe iza emintüm fe men temettea bil umrati ilel hacci fe mesteysera minel hedy fe mel lem yecid fe sıyamü selaseti eyyamin fil hacci ve seb'atin iza raca'tüm tilke aşeratün kamileh zalike li mel lem yekün ehlühu hadıril mescidil haram vettekullahe va'lemu ennellahe şedıdül ıkab

 

 

 

 

02:196 Tartışmayı ve Allah için ziyareti tamamlayın. Eğer (bunlardan) alıkonursanız

kolayınıza gelen hediyeyi gönderin. Hediye, yerine varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin.

Sizden her kim hasta olursa yahut başından bir rahatsızlığı varsa, oruç veya sadaka veya

hediye olmak üzere fidye gerekir. Ama eğer yapabilecekseniz, kim tartışmayı ziyarete devam

ederse bağıştan kolay geleni verecek; bir şey bulamayan ise tartışma günleri boyunca 3 GÜN

oruç tutmalı ve döndüğünde de yedi gün ki bu da 10 eder. Bunlar ailesi HARAMA İTAAT

YAPISININ içinde olanlar içindir. Allah’tan korkun ve cezasının çetin olduğunu bilin.

 

 

 

2:197 Elhaccü eşhürum ma'lumat fe men ferada fıhinnel hacce fe la rafese ve la füsuka ve la cidale fil hacc ve ma tef'alu min hayriy ya'lemhüllah ve tezevvedu fe inne hayraz zadit takva vettekuni ya ülil elbab

 

 

 

2:198 Leyse aleyküm cünahun en tebteğu fadlem mir rabbiküm fe iza efadtüm min arafatin fezkürullahe ındel meş'aril haram vezküruhü kema hedaküm ve in küntüm min kablihı le mined dallın

 

 

 

ARAFAT

Mekke yakınlarındaki bir dağa Arafat ismini veren Araplar, hacıların bu noktaya

gittikten sonra tekrar Mekke’ye dönmeleri ister. Bu ritüelin varlığını savunmak için de 2:198

ayeti öne sürülür:

02:198 (Hac mevsiminde ticaret yaparak) Rabbinizden gelecek bir lütfu (kazancı) aramanızda

size herhangi bir günah yoktur. Arafat'tan ayrılıp akın ettiğinizde Meş'ar-i Haram'da Allah'ı

zikredin ve O'nu size gösterdiği şekilde anın. Şüphesiz siz daha önce yanlış gidenlerden idiniz.

Bir dağa Arafat ismini verip bunun Kuran’da geçen Arafat olduğunu iddia etmek ve

tüm dünyayı buna inandırabilmek kolay bir iş olmasa gerek. Hac için gelen inançsız kişilerin

ise kilometrelerce ötedeki dağa gidip gelmelerinin anlamını hiçbir “alim” çözemez.

Arafat’ın kökü عرف ’dir ve “tanımak, tanışmak” anlamlarına gelir.49:13 Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık. Ve

birbirinizle tanışmanız (Lİ TEARAFU) için sizi kavimlere ve kabilelere

ayırdık. Muhakkak ki Allah yanında en değerli olanınız, O'ndan en çok

korkanınızdır. Şüphesiz Allah bilendir, her şeyden haberdardır.

 

 

Ayeti bir de biz çevirelim:

02:198 Rabbinizden gelecek bir lütfu aramanızda size herhangi bir günah yoktur.

Tanışmalardan (sonra) dağılıp Allah’tan bağışlanma dileyin, O’nu yasak hükümleri ile ve

size gösterdiği şekilde anın. Şüphesiz siz daha önce yanlış gidenlerden idiniz.

 

9:1Beraetüm minallahi ve rasulihı ilellezıne ahettüm minel müşrikın

9:2 Fe siyhu fil erdı erbeate eşhüriv va'lemu enneküm ğayru ma'cizillahi ve ennellahe muhzil kafirın

9:3 Ve ezanüm minallahi ve rasulihı ilen nasi yevmel haccil ekberi ennallahe berıüm minel müşrikıne ve rasulüh fe in tübtüm fe hüve hayrul leküm ve in tevelleytüm fa'lemu enneküm ğayru mu'cizillah ve beşşirillezıne keferu bi azabin elım

9:4 İllellezıne ahettüm minle müşrikıne sümme lem yenkusuküm şey'ev ve lem yüzahiru aleyküm ehaden fe etimmu ileyhim ahdehüm ila müddetihim innellahe yühıbbül müttekıyn

9:5 Fe izenselehal eşhürul hurumü faktülül müşrikıne hayüs vecedtümuhüm ve huzuhüm vahsuruhüm vak'udu lehüm külle mersad fe in tabu ve ekamüs salate ve atevüz zekate fe hallu sebılehüm innellahe ğafurur rahıym

9:6 Ve in ehadüm minel müşrikınestecarake fe ecirhü hatta yesmea kelamellahi sümme eblığhu me'meneh zalik bi ennehüm kavmül la ya'lemun

9:7 Keyfe yekunü lil müşrikıne ahdün ındellahi ve ınde rasulihı illellezıne ahettüm ındel mescidil haram fe mestekamu leküm festekıymu lehüm innellahe yühıbbül mütekeyın

 

 

 

Sure 9 Ayet 1-7 Arası

 

 

 

09:01-07 Allah ve Resûlünden kendileriyle antlaşma yapmış olduğunuz müşriklere bir ihtar!

(Ey müşrikler!) Yeryüzünde dört ay daha dolaşın. İyi bilin ki siz Allah'ı âciz bırakacak

değilsiniz; Allah ise kâfirleri rezil (ve perişan) edecektir. Hacc-ı ekber (en büyük hac)

gününde Allah ve Resûlünden insanlara bir bildiridir: Allah ve Resûlü müşriklerden uzaktır.

Eğer tevbe ederseniz, bu sizin için daha hayırlıdır. Ve eğer yüz çevirirseniz bilin ki, siz Allah'ı

âciz bırakacak değilsiniz. (Ey Muhammed)! o kâfirlere elem verici bir azabı müjdele! Ancak

kendileriyle antlaşma yaptığınız müşriklerden (antlaşma şartlarına uyan) hiçbir şeyi size

eksik bırakmayan ve sizin aleyhinize herhangi bir kimseye arka çıkmayanlar (bu hükmün)

dışındadır. Onların antlaşmalarını, süreleri bitinceye kadar tamamlayınız. Allah

(haksızlıktan) sakınanları sever. Haram aylar çıkınca müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün;

onları yakalayın, onları hapsedin ve onları her gözetleme yerinde oturup bekleyin. Eğer tevbe

eder, namazı dosdoğru kılar, zekâtı da verirlerse artık yollarını serbest bırakın. Allah

yarlığayan, esirgeyendir. Ve eğer müşriklerden biri senden aman dilerse, Allah'ın kelâmını

işitip dinleyinceye kadar ona aman ver, sonra (müslüman olmazsa) onu güven içinde

bulunacağı bir yere ulaştır. İşte bu (müsamaha), onların, bilmeyen bir kavim olmalarından

dolayıdır. Mescid-i Haram'ın yanında kendileriyle antlaşma yaptıklarınızın dışında

müşriklerin Allah ve Resûlü yanında nasıl (muteber) bir ahdi olabilir? Onlar size karşı dürüst

davrandıkları müddetçe siz de onlara dürüst davranın. Çünkü Allah (ahdi bozmaktan)

sakınanları sever. (Diyanet)

09:07 Keyfe yekunü lil müşrikıne ahdün ındellahi ve ınde rasulihı illellezıne ahettüm ındel mescidil

haram fe mestekamu leküm festekıymu lehüm innellahe yühıbbül mütekeyın

عن د (inde) : burada; ile; vasıtasıyla; nezdinde; yanında, yakınında; (-in) huzurunda;

hakkında; -den, -dan;

Eğer “inde” kelimesini yakınında olarak alırsak “Allah ve resulü yakınında” yapılan antlaşma

ne demektir?

...Allah ve Resûlü yanında nasıl (muteber) bir ahdi olabilir... (Diyanet)

...Allah katında, onun resulü katında ahitleri nasıl olabilir... (Yaşar Nuri Öztürk)

...Allah katında peygamber yanında bir antlaşması nasıl olabilir?... (Elmalılı Hamdi Yazır)

...ALLAH ve elçisi yanında nasıl bir anlaşması olabilir ki... (Edip Yüksel)

Yapılan bu antlaşma yasak aylarda savaşmama üzerineydi ve inananların, antlaşmayı süresi

bitene kadar tamamlamaları isteniyordu. Yasak aylar bitince akdi bozanlara saldırılacak ve bu

kişiler tövbe edip antlaşmaya bağlı kalmaya devam edene kadar savaşılacaktı.

09:07 Müşriklerin Allah ve elçisi İLE nasıl bir anlaşması olabilir ki? YASAKLARA İTAAT

HAKKINDA antlaşma yaptıklarınız hariç..

 

 

9/19 E cealtüm sikayetel hacci ve ımaratel mescidil harami ke men amen billahi vel yevmil ahıri ve cahede fı sebılillah la yestevune ındellah vallahü la yehdil kavmez zalimın

 

 

 

Sure 9 Ayet 19

09:19 (Ey müşrikler!) Siz hacılara su vermeyi ve Mescid-i Haram'ı onarmayı, Allah'a ve

ahiret gününe iman edip de Allah yolunda cihad edenlerin imanı ile bir mi tutuyorsunuz?

Halbuki onlar Allah katında eşit değillerdir. Allah zalimler topluluğunu hidayete erdirmez.

Ayet Medine’de iniyor ve Diyanet müşriklere hitap ettiğini düşünse de aslında Medine

inananlarına hitap ediyor. Bu dönemde Mescidi Haram yoktu, sadece taş yapı olan Kabe

vardı.

09:19 Hacıları ve YASAKLARA İTAAT YAPISINI sulamayı Allah'a ve ahiret gününe iman

edip de Allah yolunda mücadele edenler ile bir mi tutuyorsunuz...

Hacıları ve YASAKLARA İTAAT YAPISINI sulayanlar (canlandıran, hayat verenler) Allah

yolunda mücadele edenlerle bir değildir. Yani yasaklara itaat etmek de bir yerde yeterli

değildir.. Allaha iman ve onun için mücadele gibi zorlu bir şeye tabi olmayı göze almak daha

yücedir.. bu yüzden sadece bir şeylerden kaçınarak değil aynı zamanda da elimizden gelenin

fazlasını yapmaya çalışarak imanımızı dışa vurmalıyız...

 

 

 

 

22/27 Ve ezzin fin nasi bil hacci ye'tuke ricalev ve ala külli damiriy ye'tıne min külli feccin amıyk

 

22:27 Bunun içindir ki, bütün insanları hacca çağır: yaya olarak ve hızlı yürüyen her (türlü) binek üstünde, (dünyanın) en uzak köşelerinden sana gelsinler

 

bunun manası son derece açık sadece bu ayet bile kabenin özelliğini siler atar özellik peygamberdedir.Masal dediklerin yazılı umarım okuyup anlama kabiliyetine sahipsindir saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sevgili Biliselci, bilimselcilikten bahsediyor ve sürekli oradan dem vuruyorsun

Fakat ne büyük hezeyandır ki bakıyorum sürekli felsefe yapıyorsun.

 

Sayın terapi,

Halk dilinde, felsefeci denince, ya bulutlarda yaşayan bir kimse,

ya her şeyi hoşgören, hiçbir şeye aldırmayan kimse anlaşılır.

Oysa tam tersine, felsefeci, bazı sorunlara, kesin, açık yanıtlar getirmek isteyen kişidir.

Eğer felsefenin, evrenin (dünya nereden geliyor? nereye gidiyoruz? vb.) sorunlarına

bir açıklama bulmak istediği dikkate alınırsa, elbetteki,

felsefecinin pek çok şeyle uğraştığı, çok şeye aldırdığı görülür.

 

Öyleyse, felsefeyi tanımlamak için, felsefenin, evreni, doğayı

açıklamak istediğini, en genel sorunları incelediğini söylemeliyiz.

Daha az genel olan sorunlar, bilimlerce incelenir.

Bu nedenle felsefe, bilimlerin bir uzantısıdır, şu anlamda ki, felsefe,

bilimlere dayanır ve onlara bağlıdır.

Burada hemen ekleyelim ki, bilim felsefesi, bütün sorunların

çözümüne bir yöntem getirir ve bu yöntem, materyalist yöntemdir.

 

"İnkar felsefesi" bu.

Lütfen bu konuda daha tutarlı olur musun?

Yukardaki söylemlerin hiç hoş değil resmen gizli hakaretler içeriyor hiçbirisi tasvip edilecek şeyler değil.

Bilimsellik kimliği savunma adı altında insanların inanç sistemleriyle dalga geçiyorsunuz.

Size hiç yakıştıramadım.

Ki bilimsel bir kimliğiniz olduğunuda sanmıyorum.

 

Sayın terapi,

Benim bir konuya yaklaşım tarzıma, tutarlı olup olmadığıma, hangi kimlikle savunduğuma not verecek

merci siz olamazsınız.

En azından şunun için olamazsınız "diyalektik bilimci" biri değilsiniz

 

Konulara bilimsel yaklaşımımdan dolayı gizliden gizliye dalga geçmem söz konusu olamaz.

Ben her konuda açık ve net davranıyorum.

Öyle olmasa idi amacımı anlayıp eleştiri getiremezdiniz.

Yoksa siz de gizli anlamları çözme peşindemisiniz ?

Ben açık ve net anlamlı diyalogları tercih ediyorum.

 

Sizce bilimsel kimlikli olabilmek için sertifikalımı olmak gerekiyor.

Her sertifikalı insan bilimsel kimliklimidir ?

Eğer öyle değilse;

Bilimsel kimliğin, bilimsel düşünceli olabilmekten ve ifade edebilmekten oluşması gerek.

Ben ne akademisyenler tanıyorumki, bilimselliğe cephe almış ve inzivaya çekilmişler.

Ayrıca profesyonel anlamda bir pozitif bilim, benim mesleğim.

 

 

Lütfen aşağıdaki hataya düşmeyelim...

"Bilime, dışarıdan bakan insanlar, ilim adamlarının 2x2=4 gibi kesin hakikatlerle uğraştıklarını zannederler. Ama bu doğru değildir.

Hayır bu doğru,

Kesin güncel olgularla uğraşırlar.

Uğraşırkende tavırları, tarzları, mantıkları ahlak ve kişiliklerini oluşturur.

Ahlaklarını doğayı, maddeyi, olguları yorumlama tarzalarından oluştururlar.

 

Bilim adamları, bugünkü doğruların yarın değişebileceği şüphesiyle devamlı diken üstünde otururlar.

 

Buna diken üstünde durmak(senin tabirin) değil, ilke diyoruz.

Bugünün doğrularının değişebileceği bilimin ilkesidir zaten.

Bundan gocunan siz teistlersiniz.

Biz buna olumlu diyalektik aşama diyoruz.

Tek değişmezlik değişebilirliktir.

 

Bilimde değişmez hakikatler yoktur. Bugünkü gerçekler, bugün elde edebildiğimiz bilgilerle ulaştığımız gerçeklerdir. "

Acaba yanılıyor muyum sorusunu arada sormak lazım değil mi?

 

Bunları bana öğretmeye çalışmanız çok garip.

Bir yanlışlık yapıyorsunuz.

Bunlar bizim ilkelerimiz.

Eğer inanıyorsanız, siz kendinize söyleyin lutfen.

Kesin doğrular hep sizlerde.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Okuduğumdan ve anladığımdan emin ol..:)

Çocukluğumdan buyana senin gibilerle tartışıyorum..

 

2/158 İnnes safa vel mervete min şeairillah fe min haccel beyte evı'temera fe la cünaha aleyhi ey yettavvefe bihima ve men tetavvea hayran fe innellahe şakirun alıym.

02:158 Şüphe yok ki, Safa ile Merve Allah'ın koyduğu nişanlardandır. Her kim Beytullah'ı

ziyaret eder veya umre yaparsa onları tavaf etmesinde kendisine bir günah yoktur. Her kimgönüllü olarak bir iyilik yaparsa şüphesiz Allah kabul eder ve (yapılanı) hakkıyla bilir.

 

Yazdıktan sonra hikaye diye devam etmişsin..

Tabi kendince bir yorumla...

 

Ama asıl sen okudğunu anlamıyorsun sana kelimeleri işaretle ve anlamlarını söyle dedim..

Sayfalarca ayet yaz yada kafana göre bu ayetleri yorumla demedim..

Bir yerde tefsircileri suçlarken kendinizin tefsir yapmaya kakışmanız çok komik..

O tefsir sana göredir söylediklerini kabul etmiyorum..

İllaki bir tefsire ihtiyaç varsa ki vardır..

İslam alimlerini tercih ederim seni değil...

Altta safa ve mervenin kelime anlamlarını vermişsin..

Ne alakaysa..

Safa ile merve birer mevkidir..

Örneğin Eskişehir ilinden bahsetsek sen kalksan

Eski= yıpranmış

Şehir = bilmem ne diyemi tarifetmeye kalkacaksın..

Bu ne mantıksızlık bu ne taktik böyle..

Hem yukarıya ayeti kerimeyi mealiyle birlikte yazıyorsun hemde kalkıyor hikaye diyorsun..

 

Bana ayetlerde geçen beytullah ve hac kelimelerinin aslında beytullah ve hac kelimesi olmadığını açık açık ıspatla..

Eğer ıspatlayamazsan lafı fazla uzatma..

Böyle sayfalarca yazılara karnımız tok..

Çünki sayfa sayfa değil kitap kitap yuttuk o yazdıklarını..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bana ayetlerde geçen beytullah ve hac kelimelerinin aslında beytullah ve hac kelimesi olmadığını açık açık ıspatla..

Eğer ıspatlayamazsan lafı fazla uzatma..

Böyle sayfalarca yazılara karnımız tok..

Çünki sayfa sayfa değil kitap kitap yuttuk o yazdıklarını

 

Valla bende çok kitap yuttum seninle yazışmakta hoşuma gitti ama lafı uzatma falan biraz ayıp ben sana o tarz hitap ediyormuyum.

 

Kuranda hac vardır yanlız yapılan hac bugünki şekli ile Allahın istediği hac değildir Kuranda geçen hac tüm insanlığa dır ve tartışmadır 10 gündür eğer ailen Allaha itaat yapısındaysa yok eğer değilse 3 gün kalıp öğrendiklerinle aileni Allah yoluna davet etmen gerekmektedir.Haccın yapılacağı memleket mekke değil her yer olabilir çünki çağrı tüm insanlığadır.Haccı düzenleyenin İslamı çok iyi bilen bir kimse olmasıdır.

 

 

Tartışma ile ilgili örnekler.

 

De ki: Allah bizim de Rabbimiz, sizin de Rabbiniz olduğu halde, O'nun hakkında bizimle tartışmaya mı girişiyorsunuz? Bizim yaptıklarımız bize, sizin yaptıklarınız da size aittir. Biz O'na gönülden bağlananlarız.

 

 

Bakara 258 Allah kendisine mülk (hükümdarlık ve zenginlik) verdiği için şımararak Rabbi hakkında İbrahim ile tartışmaya gireni (Nemrut'u) görmedin mi! İşte o zaman İbrahim: Rabbim hayat veren ve öldürendir, demişti. O da: Hayat veren ve öldüren benim, demişti. İbrahim: Allah güneşi doğudan getirmektedir; haydi sen de onu batıdan getir, dedi. Bunun üzerine kafir apışıp kaldı. Allah zalim kimseleri hidayete erdirmez.

 

 

Al-i İmran 20 Eğer seninle tartışmaya girerlerse de ki: "Bana uyanlarla birlikte ben kendimi Allah'a teslim ettim." Ehl-i kitaba ve ümmilere de: "Siz de Allah'a teslim oldunuz mu?" de. Eğer teslim oldularsa doğru yolu buldular demektir. Yok eğer yüz çevirdilerse sana düşen, yalnızca duyurmaktır. Allah kullarını çok iyi görmektedir.

 

 

Al-i İmran 152 Siz Allah'ın izni ile düşmanlarınızı öldürürken, Allah, size olan vadini yerine getirmiştir. Nihayet, öyle bir an geldi ki, Allah arzuladığınızı (galibiyeti) size gösterdikten sonra zaafa düştünüz; (Peygamberin verdiği) emir konusunda tartışmaya kalkıştınız ve asi oldunuz. Dünyayı isteyeniniz de vardı, ahireti isteyeniniz de vardı. Sonra Allah, denemek için sizi onlardan (onları mağlup etmekten) alıkoydu. Ve andolsun sizi bağışladı. Zaten Allah, müminlere karşı çok lütufkardır.

 

 

Enam 80 Kavmi onunla tartışmaya girişti. Onlara dedi ki: Beni doğru yola iletmişken, Allah hakkında benimle tartışıyor musunuz? Ben sizin O'na ortak koştuğunuz şeylerden korkmam. Ancak, Rabbim'in bir şey dilemesi hariç. Rabbimin ilmi herşeyi kuşatmıştır. Hala ibret almıyor musunuz?

 

 

Kehf 54 Hakikaten biz bu Kur'an'da insanlar için her türlü misali sayıp dökmüşüzdür. Fakat tartışmaya en çok düşkün varlık insandır.

 

 

Enbiya 65 Sonra tekrar eski inanç ve tartışmalarına döndüler: Sen bunların konuşmadığını pek ala biliyorsun, dediler.

 

 

Hac 3 İnsanlardan, bilgisi olmaksızın Allah hakkında tartışmaya giren ve her inatçı şeytana uyan birtakım kimseler vardır.

 

 

Hac 9 Allah yolundan saptırmak için yanını eğip bükerek (kibir ve azamet içinde) Allah hakkında tartışmaya kalkar. Onun için dünyada bir rezillik vardır; kıyamet gününde ise ona yakıcı azabı tattıracağız.

 

 

Sad 23 (Onlardan biri şöyle dedi:) Bu, kardeşimdir. Onun doksan dokuz koyunu var. Benimse bir tek koyunum var. Böyle iken "Onu da bana ver" dedi ve tartışmada beni yendi.

 

 

Sad 64 İşte bu, cehennem ehlinin tartışması, şüphesiz bir gerçektir.

 

 

Mümin 4 İnkar edenler müstesna, hiç kimse Allah'ın ayetleri hakkında tartışmaz. Onların şehirlerde (rahatlıkla) gezip dolaşması seni aldatmasın.

 

 

Şura 16 Daveti kabul edildikten sonra, Allah hakkında tartışmaya girenlerin delilleri, Rableri katında boştur. Onlar için bir gazap, yine onlar için çetin bir azap vardır.

 

 

Zuhruf 58 Bizim tanrılarımız mı hayırlı, yoksa o mu? dediler. Bunu sana ancak tartışmak için söylediler. Doğrusu onlar kavgacı bir toplumdur.

 

 

 

Haccı yukarda açıklayabildiğimize göre tabiki anlamak isteyene.Şimdi beyt veya beytullahı açıklayalım beytullah Yüce Allahın insan kalbindeki manevi evidir aksini düşünürsek abuk bi düşünce meydana çıkar.

 

Beyt eğer kabe ise İnsanlarda Kabeyide Allahın evi olarak algıladıklarından.Eğer beyte mecazi anlam yüklemezsen haşa Allahı ev sahibi yaparsın bu yüzden Kuranda hep der daha aklınızı kullanmayacakmısınız diye işte böyle yaparsak Allahın mekkede bir evi olur Allahı bir mekana yakıştırırsak buda Küfürdür çünki doğuda batıda Allahındır,Alemlerin rabbidir,

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kuranda hac vardır yanlız yapılan hac bugünki şekli ile Allahın istediği hac değildir Kuranda geçen hac tüm insanlığa dır ve tartışmadır 10 gündür eğer ailen Allaha itaat yapısındaysa yok eğer değilse 3 gün kalıp öğrendiklerinle aileni Allah yoluna davet etmen gerekmektedir.Haccın yapılacağı memleket mekke değil her yer olabilir çünki çağrı tüm insanlığadır.Haccı düzenleyenin İslamı çok iyi bilen bir kimse olmasıdır.

 

Yine aynı şeylerden bahsediyorsun..

Sana diyorumki..

Şuan tefsir yapıyorsun..

Bana hac ve kabe ayetlerindeki hac ve kabenin kasdedilmediğine dair..

Ayetler ve Arapça-Türkçe karşılığıyla birlikte bu kelimeleri bulurmusun diyorum..

Bulabileceksen buradayım buyur yaz..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

5/6 Ya eyyühellezıne amenu iza kuntüm iles salati fağsilu vücuheküm ve eydiyeküm ilel merafikı vemsehu bi ruusiküm ve ercüleküm ilel ka'beyn ve in küntüm cünüben fettahheru ve in küntüm merda ev ala seferin ev cae ehadüm minküm minel ğaitı ev lamestümün nisae fe lem tecidu maen fe teyemmemu saıydan tayyiben femsehu bi vücuhiküm ve eydıküm minh ma yürıdüllahü li yec'ale aleyküm min haraciv ve lakiy yürıdü li yütahhiraküm ve li yütimme nı'metehu aleyküm lealleküm teşkürun.

 

 

 

5:6 SİZ EY imana ermiş olanlar! Namaz kılacağınız zaman yüzünüzü, ellerinizi ve dirseklere kadar kollarınızı yıkayın ve (ıslak) ellerinizi başınızın üzerine hafifçe sürün ve bileklere kadar ayaklarınızı (yıkayın). Eğer boy abdestini gerektiren bir halde iseniz kendinizi temizleyin. Ama eğer hasta iseniz yahut seyahatteyseniz yahut tabii ihtiyacınızı gidermişseniz yahut bir kadınla birlikte olmuşsanız ve su bulamıyorsanız, o zaman, temiz toprağa ellerinizi sürün ve onunla yüzünüzü ve kollarınızı hafifçe ovun. Allah sizi zora koşmak istemez; ama sizi tertemiz kılmak ve nimetlerinin tamamını size bahşetmek ister ki şükredenlerden olasınız.

 

 

 

 

5/95 Ya eyyühellezıne amenu la taktülüs sayde ve entüm hurram ve men katelehu minküm müteammiden fe ceazüm mislü ma katele minen neami yahkümü bihı zeva adlim minküm hedyem baliğal ka'beti ev keffaratün taamü mesakıne ev adlü zalike sıyamel li yezuka ve bale emrih afallahü amma selef ve men ade fe yentekımüllahü minh vallahü azızün züntikam

 

 

 

5/97 Cealellahül ka'betel beyteh harame kıyamel lin nasi veş şehral harame vel hedye vel kalaid zalike li ta'lemu ennellahe ya'lemü ma fis semavati ve ma fil erdı ve ennellahe bi külli şey'in alım

 

yukarda 3 yerde kabe geçer yukarda işaretledim umarım görürsün.

 

 

 

5/6 da Dikkat ettiysen Ka'beyn geçer eyn iki ayak bileğini simgeler yukardada Türkçesi var senin değin gibi mekke deki kabe isimli binaysa diğeri nerde veya kim yıktı öyle ya ayete göre 2 tane olmak zorunda hadi açıkla bakalım.

 

 

 

5/95 ve 97 tamamen avlanma ve Allahın yasak (haram) aylardaki av yasağı ile alakalıdır.Orda geçen ayak bileklerinden hayvanın tavını besisini anlama özelliğini nasıl mekkedeki binaya ithaf ettin hadi gelenek hadis yoluyla değiştirmelerle uydurmuş sen ne yaptın.

 

 

 

31:20 ALLAH'IN göklerdeki ve yerdeki her şeyi emrinize verdiğini, nimetlerini açıkça veya gizlice önünüze alabildiğine serdiğini görmez misiniz? Yine de insanlar arasında öylesi var ki, (Allah hakkında) hiçbir bilgisi, bir rehberi ve aydınlatıcı bir vahiy olmadan O'nunla ilgili tartışmalara girer;

 

 

31:21 ve böyle (insanlara) Allah'ın bahşettiğine tâbi olmaları söylendiğinde, "Hayır, biz, atalarımızdan gördüğümüz (inanç ve eylem biçimlerin)e uyarız!" derler. Öyle mi, ya Şeytan onları yakıcı ateşin azabına çağırmışsa?

 

Senin ve geleneğin Kabe diye çevirdiği ayetlerin manası aşağıda saygılar.

 

 

 

Maide 5/94 Ey inananlar! Allah sizi, ellerinizin ve silahlarınızın erişeceği av türünden bir şeyle mutlaka deneyecektir ki, gözün fark edemediği alanlarda O'ndan kim korkuyor belli olsun. Bundan sonra azıp sınırı çiğneyen için korkunç bir azap olacaktır.

 

 

 

 

 

 

Maide 5/95- Ey inananlar, yasaklı iken av hayvanı öldürmeyin. İçinizden kim kasten onu öldürürse, onun cezası ayak bileği olgunlaşmış öldürdüğü hayvanın dengi ona cezadır ki, buna yine içinizden iki adaletli kişi hükmeder; yahut bir karşılıktır ki, ya o nisbette fakirleri doyurmak, yahut onun dengi oruç tutmaktır ki yaptığı suçun cezasını çeksin. Allah geçmişi affetmiştir. Fakat kim de bu suçu tekrarlarsa, Allah ondan intikamını alır. Allah damia gâliptir, intikam sahibidir.

 

 

 

 

 

 

Maide 5/96 - Size ve yolculara yiyecek olmak üzere, deniz avı ve onu yemek helal kılındı. Kara avı ise, avlanma yasağı olduğu müddetçe size yasaktır. Huzurunda toplanacağınız Allah'tan korkun.

 

 

 

Maide 5/97 - Allah, av yasağı sistemini, yasak ayı ,(doğadaki yabani) hediyeleri, (ve bunların üremesini sağlayan) yöneticileri,tüm insanlar için bir dayanak kıldı. Bu, Allah'ın göklerde ve yerde olan herşeyi bildiğini ve Allah'ın herşeyi hakkıyle bilici olduğunu sizin de bilmeniz içindir.

 

 

Yani geçen kabe bizdede celeplerin hayvanın tavını (besisini)

ayak bileğine bakarak anlama sistemidir ki Allah bunda bile hile olmaması için konusundaki uzman iki kişiyi görevlendiriyor.Ama şimdi kullanılan kantarlar,teraziler bu kanunun önemini geçersiz kılmıştır artık hayvan almak isteyen celep aramıyor çek kantara diyor saygılarımla

 

Kralım anlayabildinmi asırlardır nası uyutmuşlar kabe diye Hac vardır ama oda kabeyi ziyaret değildir yazısı üstte.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bunlar ebrehenin torunlarına benziyor..oda Kâbe'yi kıskanmıştı başına ne geldiği malumunuz..

 

Halilim çok güldürdün beni ya herhalde fil olayından bahsediyorsunda bence fazla hadis okuma kafan karışır sonra ama güzel hikaye uydurmuşlarda neden se ayette kabe den bahsetmez nedense hemde bukadar mühimken.

 

105. Fil (Fil) SÛRESİ

RAHMÂN, RAHÎM ALLAH ADINA

 

105:1 HABERİN yok mu Rabbin Fil Ordusu'na ne yaptı?

 

105:2 Onların kurnazca planlarını tamamen bozmadı mı?

 

105:3 Üzerlerine kalabalık sürüler halinde uçan varlıklar saldı,

 

105:4 onlara önceden tesbit edilmiş taş gibi sert azap darbeleri vurdular,

 

105:5 ve onları yalnız sap dipleri kalasıya yenmiş bir ekin tarlasına benzettiler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

> Şüphesiz, Safa ile Merve Allah'ın sembollerindendir. Onun için her kim Hac veya Umre niyetiyle Ka'be'yi ziyaret ederse, tavafı bunlarla yapmasında ona bir günah yoktur. Her kim de gönlünden koparak bir hayır işlerse, şüphesiz Allah, mükafatını veren ve her şeyi bilendir. "(Bakara 158)

 

> Haccı ve umreyi de Allah için tamam yapın. Eğer kısıtlanırsanız o vakit kolayınıza gelen kurbanı gönderin. Kurban yerine varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin. İçinizden hasta olana veya başında bir rahatsızlığı bulunana tıraş için oruç, sadaka veya kurbandan ibaret bir fidye gerekir. Kısıtlılıktan kurtulduğunuzda her kim hacca kadar umre ile sevap kazanmak isterse ona da kurbanın kolay geleni gerekir. Bunu bulamayana ise üç gün hacda yedi gün de döndükten sonra, toplam on gün oruç tutmak gerekir. Bu hüküm Mescid-i Haram'da ikamet etmeyenler içindir. Allah'tan korkun ve bilin ki, Allah'ın cezası gerçekten çok çetindir. (Bakara 196)

 

> Hac vakti, bilinen aylardır. Kim bu aylarda hacca başlarsa, artık hac sırasında ne kadına yaklaşma, ne günah işleme, ne de kavga vardır. Hayra dair ne işlerseniz Allah onu bilir. Azık hazırlayın ve bana her türlü fenalıktan korunarak gelin. Çünkü en hayırlı azık takvadır, ey beyni olanlar! (Bakara 197)

 

> Hac mevsiminde Rabbinizden rızık isteyerek ticaret yapmanız size günah değildir. Arafattan sel gibi taşarak döndüğünüzde Meş'ari'l-Haram yanında, Allah'ı zikredin. O'nu, size doğrusunu öğrettiği gibi zikredin. Doğrusu siz, bundan önce gerçekten yolunu şaşırmışlardan idiniz. (Bakara 198)

 

> Nihayet hac ibadetlerinizi bitirdiğinizde, bir zamanlar atalarınızı andığınız gibi hatta daha coşkulu bir anışla Allah'ı anın. Çünkü insanların bir takımı: "Rabbimiz, bize dünyada ver!" der. Ona ahirette bir kısmet yoktur. (Bakara 200)

 

> Bir de Allah ve Peygamberinden Hacc-ı Ekber gününde insanlara bir bildirdir ki, Allah da Peygamberi de müşriklerden kesinlikle uzaktır. Hemen tevbe ederseniz, hakkınızda hayırlı olur. Eğer aldırmazsanız, bilin ki, Allah'ı aciz bırakacak değilsiniz. Allah'ı ve Peygamberi tanımayanlara acı bir azabı müjdele! (Tevbe 3)

 

> Yoksa siz, hacılara su temin etmeyi ve Mescid-i Haram'da umreciliği, Allah'a ve ahiret gününe inanıp da Allah yolunda cihad edenin işi gibi mi tuttunuz? Bunlar, Allah katında eşit olmazlar. Allah, zalimler güruhunu doğru yola iletmez. (Tevbe 19)

 

> Bütün insanlar içinde haccı ilan et ki, gerek yaya olarak ve gerek uzak yoldan gelen incelmiş develer üzerinde sana gelsinler. (Hacc 27)

 

 

Bu ayetlerden bahsediyorum aklınyoluislam..

Lütfen bu ayetlerin arapçalarını yazıp kabe ve hac manasına gelen kelimeleri bana gösterebilirmisin.. (Size göre kabe ve hac anlamına gelmeyenleri yani)

 

Bekliyorum..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kral anlamak istediğin ne anlayamadım açık açık yazdım neyi öğrenmek istiyorsun Kuranda Hac vardır.Ama şu anki uygulanan hac arap putperestliğinin kalıntılarıdır.Allahın istediği hac farklıdır diğer sayfalarda yazdım hala aynı şeyi yazıyorsun buda bana sizin bu konuda bilginiz olmadığını sorgulamak yerine atalar dinini izlemeyi yeğlediğinizi gösteriyor eğer öyle ise konuşmanın faydası yok ama gerçekten bişeyler öğrenmek istiyorsanız yardıma hazırım eğer bilmediğim bir bilginiz varsa yazın onuda konuşalım selamlar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sağol sendeki bilgi sende kalsında..

Hz İbrahimden sonraki dönemde yaşamıyoruz..

Bir peygamber gelmiştir ve son din islamdır..

Peygamberden sonrada bu dini ayakta tutacak alimler gelmiştir..

Sene 2006 ve birileri çıkıp bana atalarımın dinini yanlış olduğunu söylüyor..

Yasin suresindeki bu mevzu ile ilgili ayetin muhatapları müşriklerdi..

Sen kim oluyorsunda bu ayetin muhatabı beni seçiyorsun..

Atalarımın dini yeni din falan filan diye birşey yok..

Üstü kapalı beni müşriklikle suçluyorsun dikkat et..!

Ehli sünnet itikadında ve ameliyesinde en küçük bir sapmanın omadığı inancındayım..

Ve siz gibi moda islamcıların bilgisine ihtiyacım yok..

Yeni yeni müfessirler türedi...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

:)

İlginç bir yaklaşım..

 

 

teşekkürler can kardeşşş :)

 

Halilim çok güldürdün beni ya herhalde fil olayından bahsediyorsunda bence fazla hadis okuma kafan karışır sonra ama güzel hikaye uydurmuşlarda neden se ayette kabe den bahsetmez nedense hemde bukadar mühimken.

 

105. Fil (Fil) SÛRESİ

RAHMÂN, RAHÎM ALLAH ADINA

 

105:1 HABERİN yok mu Rabbin Fil Ordusu'na ne yaptı?

 

105:2 Onların kurnazca planlarını tamamen bozmadı mı?

 

105:3 Üzerlerine kalabalık sürüler halinde uçan varlıklar saldı,

 

105:4 onlara önceden tesbit edilmiş taş gibi sert azap darbeleri vurdular,

 

105:5 ve onları yalnız sap dipleri kalasıya yenmiş bir ekin tarlasına benzettiler.

---------------

 

anladığına sevindim deeee birde ben seni anlayabilsem hem diyorsun fil olayından bahsediyorsun hemde kabe yazmıyor diyorsun peki bu ebrehe ye bu ebabil kuşları nereden ve neden gönderildi? yoksa bunlar göçmen kuşları mı? :) el cevap lütfen..

 

bu arada senin beyin yaşın 2006 galiba ki tarihi hadis diye karıştırıyorsun :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Halilim çok güldürdün beni ya herhalde fil olayından bahsediyorsunda bence fazla hadis okuma kafan karışır sonra ama güzel hikaye uydurmuşlarda neden se ayette kabe den bahsetmez nedense hemde bukadar mühimken.

 

105. Fil (Fil) SÛRESİ

RAHMÂN, RAHÎM ALLAH ADINA

 

105:1 HABERİN yok mu Rabbin Fil Ordusu'na ne yaptı?

 

105:2 Onların kurnazca planlarını tamamen bozmadı mı?

 

105:3 Üzerlerine kalabalık sürüler halinde uçan varlıklar saldı,

 

105:4 onlara önceden tesbit edilmiş taş gibi sert azap darbeleri vurdular,

 

105:5 ve onları yalnız sap dipleri kalasıya yenmiş bir ekin tarlasına benzettiler.

 

Peki arkadaşım ben sorayım ne olmuştuda Allah c.c ebreheyi ve orudusunu helak etti mesela 2.satırda kast edilen kurnaz plan neydi açıklarmısın???Ayetlerin bir açıklaması var değilmi burdaki olayın kaynağı neydi ayete inanıyorsun peki ayetin inmesinde ki sebeblere ve nedenlere nasıl inanmıyorsun daha öncede söylemiştim ebrehe tatilemi gidiyordu ordusuyla kuşlar tarafından saldırıya uğradığında bir zahmet açıklada öğrenelim.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kusura bakmayın biraz geç oldu.Kabe denen yerin korunması için Allah ne kuş ne başka bişey göndermiştir.Fil suresi muhtemelen israilin başına gelecek bir felaketi simgeliyor olabilir.Tarih dediğinizin kanıtı ne Hadislerle arap tarihi yazılmış öyle her hikayeye kafanızı takarsanız kafanız karışır önce bir bakacaksın Ayette kabe lafı geçiyormu yoksa haşa Allah unutmuşmu?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bakara 158 Tandırlarda pişenler,hayvanların sütleri Allah'ın işaretlerindendir.Kim sistemi tartışır yada projelendirirse bunlara uğramasında bir sakınca yoktur . Kim içinden gelerek bir hayır işlerse Allah teşekkür eder,Allah bilir

 

safa ve merve nin tandırda pişen ve hayvan sütleri olduğunu hangi ayetlerden çıkardınız ?

 

196- Tartışmayı ve projelendirmeyi Allah için tamamlayın. Eğer bunlardan alıkonursanız, o zaman kolayınıza gelen bir hediyeyi kongre yerine gönderin Hediye ulaşacağı yere varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin. İçinizden hasta olana veya başından bir rahatsızlığı bulunana oruç veya sadaka yahut da bir fidye gerekir. Kim ömründe kongreyi tamamlarsa, ona da kolayına gelen bir hediye (gerekir). Bunu bulamayana ise üç gün kongre esnasında, yedi de döndüğünüzde ki tam on gün oruç tutması gerekir. Bu,ailesi sisteme itaate hazır olmayanlar içindir. Allah'tan korkun ve bilin ki Allah'ın azabı gerçekten çok şiddetlidir

 

ikamet etmek fiilinin , itaat etmeyenler olduğunu hangi ayete göre buldunuz ?

 

 

 

syg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kuran kesinlikle bir bölgenin adını vermiyor.Müslümanlar dünyanın neresinde isterlerse orda hac konferansları tertip edebilirler

 

22/25 mescid-i haram dan alıkoymaktan bahsediyor

48/24-25 te mekkede barıştan ve mescid-i haramdan daha önce alıkonulmasından bahsediyor

22/29- da eski ev den bahsediyor

22/26 da beytullah ın yerini hazırlamıştık diyor

22/33 te hayvanların varacağı yer eski ev dir deniyor

 

syg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Tekvin 8- Diri diri toprağa gömülen kıza sorulduğunda,

 

Tekvin 9- "Hangi günahtan dolayı öldürüldü?" diye.

Bir tarafta kadınları en aşağılık mahluk görüp yaşama hakkı bile tanımayan bu putperstlerin

Necm 27. Ahirete iman etmeyenler meleklere dişilerin adların takıp duruyorlar

 

Zuhruf 19- Onlar Rahman olan Allah'ın kulları olan melekleri de dişi saydılar. Onlar meleklerin yaratılışını gördüler mi? Onların şahitlikleri yazılacak ve onlar sorguya çekileceklerdir.

 

20- Onlar: "Eğer Rahman olan, Allah dileseydi, biz o meleklere tapmazdık." dediler. Onların bu hususta hiçbir bilgileri yoktur. Onlar sadece yalan söylüyorlar.

 

Nisa 117- Onlar, Allah'ın yanısıra, yalnız dişilere taparlar. Böylece ancak inatçı şeytana tapmış olurlar

Diğer tarafta dişileri ilahlaştırıp onlara tapınmalarının mantığını anlayabiliyormusnuz ?

1500 senden beri süregelen gelenekte bu putperstler hala kadınları hayatın her alanından silip süpürüken, mekkede kabe adlı dişi bir puta her gün beş defa ona yönelerek yerlere kapanmaları ve ömürlerinde en az bir kere o puta daha yakın olabilmek o taşı ziyaret etmeleri ve o kabenin doğurganlığını ve dişiliğini simgeleyen kara taşı (hacerül esvedi) öpmeleri bu yaman çelişkinin devam ettiğinin apaçık göstergesi değilmidir ?

 

Ben ortada bir çelişki görmek için biraz daha düşündüm ama bulamadım, sanırım çelişki sizin argümanlarınızı ortaya koymanızda...

Kimsenin dişi bir put ve ona tapmak diye bir düşüncesi yok, eee hayat iki yaprak hüseyin atay okumakla geçmiyor zira...

Ben kendi hesabıma dişi bir put ve ona tapmak gibi bir kanaatte değilim amma ki siz böyle düşünüyorsanız bu da sizin bileceğiniz iştir, devişin fikri neyse zikri de oymuş çünkü...

Bu durumda size iyi DÜNler diliyorum..

 

bozan

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kusura bakmayın biraz geç oldu.Kabe denen yerin korunması için Allah ne kuş ne başka bişey göndermiştir.Fil suresi muhtemelen israilin başına gelecek bir felaketi simgeliyor olabilir.Tarih dediğinizin kanıtı ne Hadislerle arap tarihi yazılmış öyle her hikayeye kafanızı takarsanız kafanız karışır önce bir bakacaksın Ayette kabe lafı geçiyormu yoksa haşa Allah unutmuşmu?

"muhtemelen israilin başına gelecek bir felaketi simgeliyor olabilir" olabilirliklerle uğraşmıyoruz kafaya göre yorum olmaz açıkla bakalım neden o seneye fil senesi denmiş

 

 

 

---TARİHİ OLMAYANIN GELECEĞİ OLMAZ---

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Selam

 

http://www.mnh.si.edu/epigraphy/e_pre-isla...sabaean_img.htm

 

İslam öncesi dönemden bir yazıt:

 

 

 

"bi khayl Rahmanan wa masyha malikan Abraha Zybman malik Saba' wa Zuraydan wa Hadramut wa Yement wa r'a rab hamw twadam wa thamat satro zn satran k'ghazow ma'ndam ghazwatn rab'atan b'warkhan Zthbatan Kafa saadu kl bani amrm wa zaki malikn abjabar b ainam kadat wain w basharm bin hasahanm bainm san dam wa mardam wa hadaru qadami jayshan alia bani yamram kadat wail bi wad samrakh wa mardam wa sadam bi wad bi manhaj tarban wa zabahow wa sarw wa ghanamw zaisam wa makhdah malakin bi Halban wa dawn ka zalam maidam wrahanw wa badanahaw nwa sa'aham mw Amram Bin Mazran wa rahanamw bin haw wa sata khalafw ala ma'dam wa qafalw bin hal ( bi)n bi akhayal Rahmanan wa rakhaw zalan salthany w sathya ws."

 

Rahman'ın ve O'nun mesihi Kral Ebrehe Zibman'in gücüyle, Sebe, Zureyden, Hadramut, Yemen'in Kralı. "Zul THebiTHen" ayında Maad kavmine karşı savaşını ve Rabiya savaşını dağlardaki ve sahildeki kavimler bu satırları yazdı. Beni Amir'in (tüm kavimlerine) karşı savaştı, Kral Abi Jabar'ı Kinda, El Bişar Bn Hasan'ı Saad, Murad ve Hadramut ordularının başına geçirdi ve Zu Markh vadisinde El, Murad ve Saad ise Manha vadisinde Turban dönüşü (düşman) öldürüp yakaladı ve çok miktarda ganimet ve (bunu yanında) kralı ele geçirdi. Halban'da harb etti ve Maad'a ulaştı, ganimet ve esirler elde etti ve daha sonra Umru bin el-munzir'i fethetti.

 

Ebrehe'nin dönüşüne kadar tüm detaylar yukardaki belgede mevcut fakat ilginçtir ki gelenekçilerin iddialarının aksine yine ne "Kabe" ne "Mekke" kelimelerine rastlıyoruz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.