Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Azure

Φ Üyeler
  • İçerik Sayısı

    79
  • Katılım

  • Son Ziyaret

Azure - Başarıları

Yazar

Yazar (5/14)

  • İlk İleti
  • Ortak Nadir
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. iyi ya işte ebedi hayat ve cennet cehennem sözkonusu ise hakkında hiçbir bilgin olmadığı şeylere Onu uydurdu demek ne kadar doğru?ya bunlar gerçekse ve siz insanları saptırısanız artık aynı şeytan gibi önce inkar et deyip sonra ben senden uzağım,Allahtan korkarım deyip gene aynı şekilde kıyamet günü benim sizin üzerinizde sultan(zorlayıcı) gücüm yoktu ben davet ettim siz de bana uydunuz beni suçlamayın demekten başka bişeyiniz olmaz. gayb konusunu gene saptırdın.bir insanın normal şartlarda haber alamayacağı herşey gayb olur.karısı kocasının yanında değilse o onun için gaybdır. bir insan vahiy alırken başkası nasıl buna şahit olabilir ki.bu görünen bişey değil.olabilir ki elçi insanların yanındayken de vahiy almıştır. ben sizin gözünüzü açmaya çalışıyorum.mesela cehiym denilen yer nasıl ortaya çıkmış?insanlar bir yapı yapıp İbrahimi oraya atmışlar öyle ortaya çıkmış.yani burdaki olayların o alemde bir anlamı veya karşılığı vardır.aynı şekilde kuranda anlatılan azap ve işkenceler burda veya orda birilerine yapılmıştır ondan Kuran bunları vaadeder.ben sonuçta bu dünyadaki bazı kafirlerin bile azaptan kurtulup orada normal bir yaşam sürebileceklerini düşünüyorum.aşağıdaki sahne bana affetme sahnesi gibi geliyor. Rabbimiz," diyecekler, "Bizi talihsizliğimiz yendi; biz sapıtan bir toplum olduk." 23:107 "Rabbimiz, bizi buradan çıkar. Eğer dönersek artık biz gerçekten zalimleriz." 23:108 Diyecek ki, "Sinin orada, benimle konuşmayın." 23:109 "Kullarımdan bir grup, 'Rabbimiz, inandık, bizi bağışla, bize merhamet et, sen merhamet edenlerin en merhametlisisin.' derdi." 23:110 "Sizse onları alaya aldınız ve onlar yüzünden beni anmayı unuttunuz. Onlara gülüp duruyordunuz." 23:111 "Bugün ben, onlara sabretmelerinin karşılığını verdim. Kazananlar işte bunlardır." 23:112 Dedi ki, "Yeryüzünde kaç sene kaldınız?" 23:113 "Bir gün veya günün bir kısmı kadar kaldık. Sayanlara sor," dediler. 23:114 Dedi ki, "Siz gerçekten çok kısa bir süre kaldınız, keşke bilseydiniz." 23:115 "Sizi boş yere yarattığımızı ve bize dönmeyeceğinizi mi sandınız?"
  2. BrainSlapper bunu böyle düşünme.israiloğullarından önce üstünlük firavundaydı.bundan dolayı, firavun onları kul köle oalrak kullanıp azap edip kadınlarını öldürmelerinden dolayı Allah onlara bunu verdi.ancak onlar bundan sonra azdılar.gene Kuranda okursanız yahudilerin ne kadar azarlandığını görürsünüz.üstün kılmaktan kasıt alem ve kitap bilgisi olarak anlamak gerekir.insan üstünlüğü değil.
  3. pekala Kurandaki azar ayetlerini nasıl yorumluyorsunuz.elçi buna inandırabilmek için bunları kendi mi uydurdu Sabah akşam Rablerinin rızasını isteyerek, O’na yalvaranları kovma. Onların hesabından sana bir sorumluluk, senin hesabından da onlara bir sorumluluk yok ki, onları kovup da zalimlerden olasın!’ Böylece biz onların kimini kimi ile denedik ki : ‘Allah, aramızdan şunlara mı lütfu layık gördü?’ desinler. Allah, şükredenleri daha iyi bilmez mi? 6/52-53 ABESE Surat astı ve döndü;Kör geldi diye.Ne bilirsin belki o arınacak?Yahut öğüt dinleyecek de öğüt, kendisine yarayacak.Kendisini zengin görüp tenezzül etmeyene gelince;Sen ona yöneliyorsun.Onun arınmamasından sana ne?Fakat koşarak sana gelen,Saygılı olarak gelmişken,Sen onunla ilgilenmiyorsun. TEVBE 43 Allâh seni affetsin; doğru söyleyenler sana iyice belli olup, yalan söyleyenleri bilmezden önce niçin onlara izin verdin?
  4. Bunlar: Sana vahyettiğimiz gayb haberlerindendir. Bunları sen ve kavmin bundan önce bilmiyordun. Şu halde sabret. Şüphesiz sonuç takva sahiplerinindir. (Hud Suresi, 49) Bu, sana vahyettiğimiz gayb haberlerindendir. Yoksa onlar, (Yusuf'un kardeşleri) o hileli-düzeni kurarlarken, yapacakları işe topluca karar verdikleri zaman sen yanlarında değildin. (Yusuf Suresi, 102) Bunlar, gayb haberlerindendir; bunları sana vahyediyoruz. Onlardan hangisi Meryem'i sorumluluğuna alacak diye kalemleriyle kur'a atarlarken sen yanlarında değildin; çekişirlerken de yanlarında değildin. (Al-i İmran Suresi, 44) demek ki gayb bir insanın bişeyden haber alamayacağı, ne olduğunu bilemeyeceği yer gibi bir anlama geliyor. yani kocası karısının yanında değilken o onun için gayb olmuş oluyor.aynı zamanda meleklerin ve ruhun bulunduğu alem de bizim için gayb oluyor.
  5. ve kelimesinden ve onun işlevlerinden bahsediyorum.nokta yerine geçen o.zaten orda insanlardan birçoğu cümlesinden önce devvab kelimesi gelir bu yolca daha sapıktırlar dediği en'am değildir.enam kümes hayvanları gibi bir manaya gelir ve bunlar aslında sırf insanın yararı için yaratılmıştır veya verilmiştir.diğer hayvanlar gibi doğada kendilerine yetecek şekilde yaşayamazlar bile.
  6. din aslında insanın yaptığı herşeyin iyiliğin ve kötülüğünün karşılığını alması demektir.ayette dini yalanlayanı gördün mü derken de bu kastedilir.yani ben istediğimi yaparım yaparım bişey olmaz diyenlerdir.yevmid din olarak geçen kavram ise dinin vaki olacağı gündür.yani din günü.kısacası din ne yaparsanız size geri döneceğini bilerek yaşamak diyebiliriz.
  7. rmez misin ki, göklerde olanlar ve yerde olanlar, güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların birçoğu Allah'a secde ediyor: bunu senin anladığın gibi anlarsak hayvanların yanısıra ağaçlardan dağlardan da Allaha secde etmeyenler olduğu anlamı çıkar.arapçada noktalama işaretleri olmadığından ve bazen noktalama işareti yerine kullanılır. ekşisözlükten alıntı arapçada 5 işlevi vardır. 1- cümleleri birbirinden ayırır. yani nokta yerine geçer. 2- eşzamanlılık bildirir: arapçada türkçedeki gibi "bakıp çıktı, gelip gitti" diye bir kalıp olmadığı için iki fiil arasına konan "ve" bu iki fiilin ardışıklığını gösterir. yani "baktı ve çıktı" = "bakıp çıktı" gibi. 3- sıralamak: nesnelerin arasına konarak saymaya yarar: "elma ve armut ve ayva alacağım" gibi. (bkz: hem) 4- yemin etmek: başına geldiği kelimenin üstüne yemin edilmesini sağlar. vallahi: "allah'a yemin olsun" anlamına gelir mesela. bi' diğeri için (bkz: bi) 5- "ise" anlamı katar. cümlenin başında bulunan ve türkçedeki "ise" anlamını vermek için kullanılır: "ali okula gitti. ve veli atari salonuna gitti." derken "veli ise atari salonuna gitti" anlamı vardır. (bkz: amma) (matarama su ko, 03.03.2006 15:21 ~ 15:22)#9216900 ayetin orjinali E lem tera ennellahe yescüdü lehu men fis semavati ve men fil erdi veş şemsü vel kameru ven nücumü vel cibalü veş şeceru ved devabbü ve kesirum minen nas ve kesirun hakka aleyhil azab ve mey yühinillahü fe ma lehu min mükrim innellahe yef'alü ma yeşa' yani hepsi ve ile bağlanmış bundan dolayı senin verdiğin anlam çıkmaz. yolca hayvanlardan bile daha sapıktırlar la ne kastedildiği belli.hayvanlar yer içer ürerler uyurlar dinlenirler başka bişey yapmazlar.gelecek kaygıları falan yoktur.ama onlar sadece bunları yapıp bununla da kalsa iyi, kötü şeyler de yaparlar anlamındadır.
  8. kusura bakma ayet nosu falan vermemişim ama o meal benim değil S ateşin meali ben sadece parantezlerini kaldırdım.istersen kontrol et.bu ayeti sadece gayb kelimesinin anlamının yokluk veya olmayan şey olmadığını anlatmak için vermiştim.diğer mealciler gayb kelimesini orda kendileri kocalarının yokluğu diye çevirmişler.aynı şekilde y nuri meali de benzerdir. Y.N. Öztürk Erkekler; kadınları gözetip kollayıcıdırlar. Şundan ki, Allah, insanların bazılarını bazılarından üstün kılmıştır ve erkekler mallarından bol bol harcamışlardır. İyi ve temiz kadınlar saygılıdırlar; Allah'ın kendilerini koruduğu gibi, gizliliği gereken şeyi korurlar. Sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt verin, sonra onları yataklarında yalnız bırakın ve nihayet onları evden çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin! Bunun üzerine size saygılı davranırlarsa artık onlar aleyhine başka bir yol aramayın. Allah çok yücedir, sınırsızca büyüktür
  9. bravo yani bu kadar düz mantık olur mu.Türkçeye başka bişekilde geçmiş bir kelimeyle kuranı eleştiriyorsun güya.gayb yok ve olmayan demek değil görünmez veya gizli demektir. Er ricalü kavvamune alen nisai bi ma faddalellahü ba'dahüm ala ba'div ve bi ma enfeku min emvalihim fes salihatü kanitatün hafizatül lil ĞAYBİ bi ma hafizallah vellati tehafune nüşüzehünne fe izuhünne vehcüruhünne fil medacii vadribuhünn fe in eta'neküm fe la tebğu aleyhinne sebila innellahe kane aliyyen kebira Allâh, insanları birbirinden üstün kıldığı ve mallarından harcadıkları için erkekler, kadınlar üzerinde yöneticidirler. Bundan dolayı iyi kadınlar itâ'atkâr olup, Allâh'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi korurlar . Hırçınlık, etmelerinden korktuğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarda onlara sokulmayın, onları dövün. Eğer size itâ'at ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Çünkü Allâh yücedir, büyüktür. Yukarda ayette yok olan veya olmayan şe anlamında değil gizli kalması gereken şey veya kocası onu göremeyeceği için gizli olarak yapacağı ihaneti yapmaz gibi bir anlamdadır. zaten Allah açıkca görünür veya cennet açıkca görülür diyen var mı.müminler bunları görmeden inanıyorlar.
  10. Selam Kur'an demek okunak demektir.Yani okunması gereken şey.Kuranı okumak inanmayanlara bile fayda verir ama onlar bunun farkında olmaz.zaten onların inanmasalar da Kurana olan ilgisi bundandır.ve peygamberin en büyük görevi Kuranı okumaktı.karşıdakine ne şekilde etki edeceği onu ilgilendirmiyordu.bir insan inanmasa bile Kuran onun ilgisini çekiyorsa içinde ona karşı bir merak oluyorsa bunu kendisi için iyi saysın.yok onu duyunca içi sıkılıyor tahammül edemiyorsa bunu kötü saysın.benim söyliyeceklerim bunlar.
  11. katakuta madem bunu merak ettin şunu da merak et SÂFFÂT 97 (İbrahim için) Kalübnu lehu bünyanen fe elkuhü fil cehiym Dediler ki, "Onun için bir yapı kurun ve onu ateşe(cehenneme) atın." Fe eradü bihi keyden fe cealnahümül esfelin Ona bir tuzak kurmak istediler, biz de, onları alçak düşürdük. Ve kale inni zahibün ila rabbi seyehdin Dedi ki: "Ben Rabbime gideceğim, O, beni doğru yola iletecek. şimdi kafirlere cehennem vadedilmesiyle bunun ilgisi var aynı şekilde Firavunun iman eden sihirbazlara ve Musa ehline yaptığının Kuranda vadedilmesi gibi.demek ki bunun böyle olması gerekiyor.neden böyle olması gerektiğini artık sen düşün.ancak bunu anlayabilmek için gayba inanmak gerekiyor sanırım.
  12. Azure

    DEMİR

    BrainSlapper yapma gözüm Firavun ilahlık ve Rablık iddia etmiştir ve Allahı tanımak istememiştir ve göklerle dalga geçmiştir.Haman bana kule yap belki göklere çıkarım da Musanın ilahına bakarım çünkü onu yalancılardan sanıyorum demiştir.hatta halkı toplayıp ben sizin en büyük rabbinizim demiş hatta Musaya benden başka ilah tanırsan seni zindana attırırım demiştir.elçiler ise kendilerinin de onlar gibi birer insan olduklarını söylemişlerdir.
  13. Bak tevratı okursan o görünüyor muydu görünmüyor muydu anlarsın.tabi inanıp inanmaman başka mesele.inanıyorsan Allah musa ile ateşin içindeyken konuştu.hatta Allah gerek ateşiyle gerek bulutuyla mısırdan çıkarken onlara yol gösterdi hatta onlarla anlaşma çadırından konuştu.ancak insanlar onun yüzünü göremez tabi onlar ise illa Allahı açıkca görmeden inanmayız dediler.Allahın onlara kızdığı da zaten bütün bunlar olup biterken, bilip duruken gerek kendine hiçbir fayda veya zarar veremeyen buzağıya veya başka putlara tapmalarıdır. melekler hakkında ise şöyle ayetlere bakabilirsin. ZUHRUF 15 Tuttular, O'na kullarından bir parça tasarladılar.Gerçekten insan apaçık bir nankördür ENBİYÂ 26 "Rahman çocuk edindi" dediler. Hâşâ, bundan arınmıştır O! Onlar, lütuflandırılmış kullardır. Onlar O'nun sözünün önüne geçmezler; onlar yalnız O'nun emriyle iş yaparlar. O, onların önlerindekini de arkalarındakini de bilir. Onlar, O'nun hoşnutluk verdiklerinden başkasına da şefaat etmezler. Ve onlar O'nun korkusundan titrerler İçlerinden her kim, "Ben O'nun dışında bir ilahım" derse böylesini cehennemle cezalandırırız. Zalimleri işte böyle cezalandırırız biz.
  14. Azure

    DEMİR

    Sevgili saklıgerçek ben tarihci değilim bunları araştırıp bulacak ama şu varki her kavim tarihi kendine yontarak yazar hepsi böyledir genelde.bunun için en basiti kadeş savaşının yazıtlarına bak.sanki mısırlılar savaşı kazanmış gibi gösterirler. ve Musanın olayı işlerine gelmediyse bunu yansıtmamışlardır veya farklı yansıtmışlardır bilemiyorum.Musayı çok merak ediyorsan israiloğullarının tarihine bak veya direk onlara sor.aslında bu tarihin bazı yerleri onlar için alçaltıcıdır çünkü rabbe karşı gelmişler buzağıya tapmışlar vsvs. gene de Bunları inkar edebileceklerini sanmıyorum. ek olarak ben zaten aslında firavun derken mısır dininini veya onların ilahını kastettim.mesela Yusuf zamanındaki Mısırın başındaki kişiye Firavn denmemiştir Kuranda.Firavunluk başka bişeydir.
  15. Azure

    DEMİR

    BrainSlapper doğrudur Firavun rablık ve ilahlık yapmak istemiştir bu Kuranda da geçer zaten.ama sen şimdi bunları Muhammedin bu Mısırlıların tasvirlerine bakıp da sonra kendisi bişeyler uydurduğunu mu söylüyorsun? Ama Kuranda onun için Kıyamet gününde kavmine önderlik yapar ve hem kendini hem kavmini suya götürür gibi ateşe götürür der.sen hangisine inanırsan inan artık.zaten Kuranda Firavunla olan mücadele çok yerde geçer ve bu önemli bir olaydır.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.