Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

ben ezeli ve ebediyim!


doçent

Önerilen İletiler

selam

arkadaşlar!

ben ezeli ve ebediyim asla yok edilemem bu özelliğimle minik bir tanrıyım.

iddiam bu.

aslında hepiniz' bu iletiyi okuyan tüm insanlar ezeli ve ebedidir asla yok edilemezler.

allahın gücü buna yetmez!

 

peki allahın gücü bizi yok etmeye neden yetmez?

neden ezeli ve ebediyiz?

 

özellikle müslüman arkadaşlarımın neden yok edilemeyeceğimizi bir anlamda neden tanrı olduğumuzu açıklamalarını rica ediyorum.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

Evveli,Ahıri,Zahiri ve Batıni İNSAN.. :)

 

Her şeyin öncesini bilen(tarih kayıtları)İnsan..Zahirini yani görünenini(bugünü..) bilen tek canlı yine İnsan..Sonrasını BİLECEK olan yine İnsan..Batıni yani İÇSEL olan,da içine dönük olanda İNSAN.. :)(düşünerek fikir üreten)

 

Ayrıca.. :)

 

Anan baban bu gezegende yedi içti,gıdalandı ve bunun neticesinde babanda yarısı ananda yarısı oluştu..bu iki yarım, SEVGİ ile birleşti ve Doçent oldu..ve Doçent hala bu gezegendeki gıdalar ile gıdalanıyor..bir sonrakini VAR etmek için..aynen dedesi ve babası gibi..yada babaannesi anneanesi gibi.. :D

 

İNSAN hep VAR olacak..İnsan yoksa hiç bir şeyin ANLAMI yok..çünki her şeye bir anlam bir mana yükleyen tek canlı İNSAN.. :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

insan bir tanrıdır çünkü bizde bilinçli ve düşünebilen bir varlığız ve tanrıda düşünebilen bilinçli bir varlıktır ve düşünebilen bir varlık aynı tanrı gibi yaratma özelliğine sahiptir yani düşündüğünü yaratabilir çünkü allah evreni düşüncesiyle varetmiştir bizde düşünen varlıklarız ve bizlerde düşünürek birşeyler yapabiliriz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

allah evreni düşüncesiyle varetmiştir insanda düşünebilen bir varlıktır ve madde düşüncenin bir ürünü olduğu için ve insanda düşünebildiği için insanda yaratabilir yalnız şuan insanoğlu bu seviyede değildir ama uzayda bu seveyeye gelen uzaylı ırklar vardır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Görmek, birebir gerçeğe bakmak olup, mesafenin kalkmasıdır.

 

Mesafe olan her şey perdelidir.

 

Mesafe olmayan ise görendir.

 

Görmek, her şeyi yaklaştırmak, ona ulaşmaktır.

 

Evrene bakan göz onu görüyorsa eğer, evren ona yaklaştıkça yaklaşır ve onun yanında küçücük kalır.

 

Evren küçülmüş ve onu gören ise büyümüştür.

 

Ölümlü ve fanilerde konuşan, duyan ve gören kendileri değil bilgidir. İlerleyen de odur.

 

Bunlar bir bedende olduğu için fanilerin çoğu kendileri zanneder

 

İlerleyenin öğreti olduğunu anlayamazlar.

 

Anladıkları an ise utanırlar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İnsan bedeninde yaratmak, görmektir.

 

Gören göz bir şekilde akıl ile bütünleşmiş ise Tanrıdan sonra bedende yaratma başlar.

 

Bu dünyada hiçbir hayvanat ve hiçbirşey akis halini göremez.

 

Onlar hisseder.

 

Bir tek insan akis halini görebilir, şekillendirir ve bilir.

 

Onları rengarenk görende insandır.

 

Onlara, onlarda şekil ve mekan verende insandır.

 

Allahın yeryüzündeki tek temsilcisi de insandır.

 

Yeryüzünde yaşayan insanoğulları(İNSAN olmaya aday) birbirlerinin halkalarıdır, birbirinden çoğalmışlardır.

Doğmamışlardır daha... doğmak başka birşey olsa gerek

Bir bedende can bulan-halk olan-çoğalan güruhtan İNSAN vasıflarına ulaşanlarda olacak ulaşamayanlarda.

Bu sıratı geçenlerde olacak, geçemeyenlerde

Uyuyanlarda olacak, uyananlarda

Daha İNSAN'ın yaratılma süreci bitmedi, sonlanmadı, yaratılma devam ediyor...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

cibikli.. :)

 

Birikegelen bilgi..bizden önceki suretlerin bize bıraktıkları veritabanı..bu veritabanından verileri alıp gelecek nesillere bırakacağımız yeni veritabanı..DEVREDİYORUZ sürekli.. :)

 

İNSAN henüz yer yüzüne ayak basmadı daha..yeryüzünde gezinen KADAVRA.. :) (o kadavra daha sonra yerin altına..İNSAN,ı taşıdığı için secdesiz bir namaz ile elveda.. :D )

 

 

cibikli.. :)

Daha sık yazarsan bizde seni daha sık GÖRECEĞİZ.. :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

evet cibiklinin dediği gibi insan daha uyanamamış uyumaktadır yani bilgisizdir daha bilgisini tamamlayamamıştır ama her geçen gün bilgisini artıyor ve en sonunda bilgisini tamamlyacak yani evrendeki herşeyin bilgisini edinecek ve oda allah gibi herşeyi yapabilecek olgunluğa erişecektir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

evet cibiklinin dediği gibi insan daha uyanamamış uyumaktadır yani bilgisizdir daha bilgisini tamamlayamamıştır ama her geçen gün bilgisini artıyor ve en sonunda bilgisini tamamlyacak yani evrendeki herşeyin bilgisini edinecek ve oda allah gibi herşeyi yapabilecek olgunluğa erişecektir.

 

Bütün herkesmi yoksa kişi tek başınamı olgunluğa(Kemalata)erişecek.. :)

 

Eğer diyorsanki aynı zamanda yada aynı çağda herkes olgunluğa erişecek..eyvahhhh çünki o zamana bu gün yaşayanlardan kimse erişemiyecek.. :) fakat biz o çağı o zamanı yani olgunlaşma KEMALATA erme vaktini ŞİMDİYE ve KENDİMİZE uygulayalım..gerçek olanı bu..diğeri ütopya.. :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

selam

arkadaşlar!

ben ezeli ve ebediyim asla yok edilemem bu özelliğimle minik bir tanrıyım.

iddiam bu.

aslında hepiniz' bu iletiyi okuyan tüm insanlar ezeli ve ebedidir asla yok edilemezler.

allahın gücü buna yetmez!

 

peki allahın gücü bizi yok etmeye neden yetmez?

neden ezeli ve ebediyiz?

 

özellikle müslüman arkadaşlarımın neden yok edilemeyeceğimizi bir anlamda neden tanrı olduğumuzu açıklamalarını rica ediyorum.

Bende bir müslüman olarak konuya katılmak istedim.Ama katılırken size şunu da sormam gerekiyor:Ezeli ve Ebedi olduğunuzu neye dayanarak iddia ediyorsunuz?

 

Ben şahsım ezeli değilim çünkü belli bir tarihte dünyaya geldim ve algılayabildiğim,hatırlayabildiğim hayatım bile belli bir süre yaşadıktan sonra başlıyor.Henüz ebedi olduğumu söyleyemiyorum çünkü üzerime tam bir ölüm mü hükmedecek, yoksa yaşantım ve kendi Kitabımın hesabı çerçevesinde cennet ya da cehennemde sonsuza kadar mı yaşayacağım belli değil.Ancak ve ancak dünya hayatımızda algımızın başladığı ve algımızın son bulduğu noktada düşünürsem, algımla birlikte "vardım" ve ezeliydim,algımın bitişinde ölüm etkense,yani devamı yoksa,zaten yokluk ve algısızlık içinde ebedi olabilirim.Yani kendimce ne yaşadıysam bu beni ezeli ve ebedi yapıyor.Ancak benim doğumum öncesi ve benim ölümüm sonrası hayatta olan insanların algısında,ben ne ezeli ne de ebedi kalabilirim.Sadece BEN olduğum sürece ben vardım ya da yoktum ikilemini yaşarım.İşte bu anlamda ,ben olsamda olmasamda, başkaları olduğu sürece,ezeli ve ebedi algılanabilen tek varlık Allahtır,yani Tanrıdır.Çünkü hep var olan oydu ve herşeyi kendi var oluşunun varlığında yarattı,ve hep var olacak O dur çünkü sonsuza kadar her daim yarattığı canlılar olacaktır.Kısacası yokluk diye,yokluktan var etme diye bir kavram aslında hiç yoktur.Biz, eğer ezeli anılacaksak,ancak ve ancak onda ezeli olan bir varlık kavramından meydana getirildiğimiz için ezeli olabiliriz ve eğer biz ebedi olacaksak,ancak ve ancak O bizde ki varlığını bizden almadıkça ebedi olabiliriz.Dünyada ölümle birlikte sonsuz yaşam verilecekse bize, O verdiği sürece ebedi olabiliriz.Yani dönelim dolaşalım, işin ucunda ancak ve ancak O ezeli ve ebedidir.Ve ezeli olup olmamamız ancak O nun bize sunduğu varlık kavramına bağlıdır.O diledikçe ezeli ve ebedi, o diledikçe tam bir yokluk ile ölümlü oluruz.Ama sadece ve sadece O asla ve asla ölümlü olamaz.Bizim algımız bitebilir ama O nun asla.Herşey , bizde bırakmayı dilediği ya da bırakmaktan vazgeçebileceği ruh, ondan bize soluk olarak,algı olarak ,nefes olarak, can olarak işlem kazanan ruh(O nun bizde ki bir parçası) herşeyi belirler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bende bir müslüman olarak konuya katılmak istedim.Ama katılırken size şunu da sormam gerekiyor:Ezeli ve Ebedi olduğunuzu neye dayanarak iddia ediyorsunuz?

selam ftoyd

 

ben bu iletimde sizin inancınızı referans alarak bir tespitte bulundum.

dedimki ezeli ve ebedi değişmez bilgiye sahip olan allah beni yaratmadan öncede ben onun zihnindeydim yani onun birlikte hep vardım.

eğer ben sonradan zihnini işgal ediyorsam allah ezeli ve ebedi bilgiye sahip değildir.

çünkü sonradan bilmediği bir bilgiye benim ilerideki varlık bilgime ulaşmış ve ulaştığı bilgi neticesinde varlığımı meydana getirmiş olacaktır.

oysa allah inancınıza göre her şeyi olmuş ve olacak her şeyi hatta cennete gireceklerin dahi sonsuza dek ne yiyeceğini ne zaman ne içeceğini dahi bilir.

bu bağlamda allahın zihnine sonradan gelmiş olmak allaha eskiklik noksanlık izafe etmiş olmaktır.

sizin ifade ve tanımlamalarınıza görede allah noksanlıklardan sonradan öğrenmekten münezzehtir.

bu bağlamda ben allah ile beraber alahın zihninde hep vardım ezeli olarak.

ve allah istemesede hep var olacağım ebedi olarak.

 

zihin bilginin saklandığı yer demektir ve ben bu bilgide ezeli olarak varım diyorum.

allah ezeli bilgisine beni sonradan eklemedi.

ezeli bilgisinde ben hep vardım.

benden kasıt allahtan ayrı olan ancak ilminde saklı olan her şey.

bu bilgi allahta sonradanmı oluştu?

yoksa allah ile birlikte hep varmıydı?

sıfatları tanımlanan allahın bu bilgiyi sonradan edinmesi eksikliktir.

dolayısı ile bu bilgi allah ile birlikte hep vardı.

işte ben bu gerçek manada bilginin eseriyim bu bilgiye nazaran var edildim.

ve diyorumki islamın allah tanımına göre allah ile birlikte allahın bilgisinde olan her neyse alah ile birliktedir sonradan oluşmamıştır.

allah ile birlikte bilgi noktasında var olmaka ezeli allahtan sonra allah bildiğini unutamayacağından yine bilgi noktasında var olmakla ebedi bir hayatım var olacaktır.

yani allah oldukça bende varım yok edilemem.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

şimdi allah herşeyi yani evrende yaşayan her uzaylı canlının geçmişini şuanını ve geleceğini bilen ve evrendeki her atomun geçmişini şuan ve gelecekte ne yöne hareket edeceğini bilen bir varlık değildir yani sonsuz mükemmellik denen böylesi bir varlık değildir allah ve böylesi sonsuz mükemmelliğe sahip canlı yoktur,allahında belli bir potansiyeli vardır tabi biz insanlar henüz gelişim aşamasında olduğumuz için zeka potansiyeli bizden yüksektir ve bizde gelişimimizi tamaladığımızda bizde allah gibi zekaya sahip olacağız ama allahın zekası biz insanlardan ve evrende yaşayan diğer zeki varlıklardan çok çok üstün değil yani dinin sonsuz mükemmel olarak tanımlaması hiç değildir,allahta bilinçli bir varlıktır ve bizden pek bir farkı yoktur çünkü bilinçl,i bir varşlığın dinde bahsettiği gibi herşeyi bilmesi mümkündeğildir.biz allahın muhataplarıyız ve allah muhataplarını kendisi gibi yaratmıştır yani bizlerinde zeka potansiyeli allah gibidir ama henüz gelişme aşamasında olduğumuz için beynimizin tüm potansiyelini kullanamamaktayız işte bu yüzden bizler tam olarak tanrı gibi değiliz ama beynimizi tam olarak kullandığımız vakit bizlerde allah gibi zekaya sahip ve allah gibi maddeye hükemedebilen yani mesela tonlarca ağırlıktaki kayayı sadece beyin gücümüzle kaldırabileceğiz yanit tanrı gibi istediğimizi yapabilecek konuma geleceğiz ama maalesef günümüzde bilgimiz eksik olduğundan ve evrenin tüm bilgisini daha edinmediğimizden henüz bu seviyede değiliz.

 

insanoğlu evveli değildir allah tarafından sonradan yaratılmıştır allah evvelimidir işte bunu bilmiyorum bu konuya tek açıklık getirebilecek şey fizik bilimidir evren allah varlığından varedilmiştir allah varlığıda evrenin temel yapıtaşı olan enerjidir şayet bilim adamları saf enerjinin neden varolduğunu ve nasıl varolduğunu çözerse allahın varlığının evvelimi yoksa sonradanmı olduğunu kesin öğreneceğiz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Doçent.. :)

 

Bir sen varsın birde Allah..biriniz ölsün..diğeriniz kalsın.. :D

 

İki tane mutlak VARlık olamaz..olmaz..tek mutlak var..''O''da ''ALLAH''.. :)

 

Doçent..sen ÖL..Öl ki gerçeği GÖR.. :D

 

Dayı... :)

 

Bir doçent var, bir sen bir de ben ettik mi üç...

Bir de Allah'ı katarsak aramıza ettik mi dört mutlak varlık...

Eeee.. Diğer canlıları almazsak aramıza -Çiçek,böcek,insan- onlara haksızlık etmiş olmaz mıyız?...

 

Bu kadar mutlak varlık bir arada olmaz dendiğine...

Ve...

Allah'ı da öldüremeyeceğimizi göre bazılarımızın zihninde... :unsure:

Bir katliam gerçekleştirmek zorundayız o zaman...

 

Ne için?... Yaşarken var saydıklarımızı Ölünce kanıtlamak için... :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Dayı... :)

 

Bir doçent var, bir sen bir de ben ettik mi üç...

Bir de Allah'ı katarsak aramıza ettik mi dört mutlak varlık...

Eeee.. Diğer canlıları almazsak aramıza -Çiçek,böcek,insan- onlara haksızlık etmiş olmaz mıyız?...

 

Bu kadar mutlak varlık bir arada olmaz dendiğine...

Ve...

Allah'ı da öldüremeyeceğimizi göre bazılarımızın zihninde... :unsure:

Bir katliam gerçekleştirmek zorundayız o zaman...

 

Ne için?... Yaşarken var saydıklarımızı Ölünce kanıtlamak için... :)

Kesretinde(çokluğunda) VAHDANİYETİNİ (tekliğini) görmek.. :)

 

Sen,doçent ve dayı MUTLAK VARLIĞIN kesreti..suretlerimiz ve siretlerimiz farklı farklı.. :)

 

Çiçek böcek bunlardaki VARLIK sadece İlmiyle ihatası.. :) (bir kader(ölçü)üzere VAR olanlar..)fakat düşünce ve İDRAK,tan yoksunlar..Allahı İDRAK sadece İnsan-ı Kamilde VAR.. :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Çiçek böcek bunlardaki VARLIK sadece İlmiyle ihatası.. :)

(bir kader(ölçü)üzere VAR olanlar..) fakat düşünce ve İDRAK,tan yoksunlar..

Allahı İDRAK sadece İnsan-ı Kamilde VAR.. :)

 

Ne denebilir; böcek, çiçek denince ve işin içine idrak girince işler biraz karıştı sevgili dayı :)

 

İdrak "insanoğlunun" algısını, varsayım ve kabullerini ele alarak tanımladığımız kavram...

Son cümlen de bu nedenle haklısın...

 

İnsanoğlunun idrakına göre değerlendirirsek,

Bu anlamda Böceklerin, çiçeklerin Allah'ı yok, onu idrakten yoksunlar çünkü...

Allah'ın da insanlara söylemlerinde insanın dışındakilere yine bizim anladığımız anlamda "kulluk görevi" vermemiş,

Çiçek, böcek ve diğerleri için "ödül ve cezai yaptırımlardan" da söz etmemiş.

 

Bizim anladığımız anlamda ve onların bize göre idraksiz olmaları, bir anlamda şansları mıdır yoksa şansızlıkları mı?

 

***

 

Soru eklerinin olduğu cümlelerim, kimseye yöneltilmiş sorular değildir, belirtmem gerekiyor...

 

Sadece yazarak, kendimce bir anlamda da sesli düşünüyorum... :unsure:

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ne denebilir; böcek, çiçek denince ve işin içine idrak girince işler biraz karıştı sevgili dayı :)

Bizim anladığımız anlamda ve onların bize göre idraksiz olmaları, bir anlamda şansları mıdır yoksa şansızlıkları mı?

 

Sn GeceKuşu, diğerlerinin şanslı olup olmadığınıda sadece insanlar değerlendirebilir.

Sorunun yanıtını ancak sen verebilirsin. İdrak eden sensin değerlendirmeyide sen yapabilirsin.

Şans dediklerimizide var eden bizim alt yapılarda oluşturduklarımız.

Geriye, bu oluşturduklarımızdan sadece isabet etmesi kalıyor.

saygılar.....

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

:stuart:

 

Ezeli sonsuz geçmiş, ebedide sonsuz gelecek değildir, bunlar birer zamansızlık halidir.

 

Biz zamanın içindeyiz. Allah zamanın yaratıcısı. Allah ezeli ve ebedi.

 

Biz hala zaman kavramının içindeyiz. İçinden çıktığımız zaman ezeli ve ebedi olmayı anlayabiliriz.

 

Ezeli olmak zamanla ilişkilendirilemez. Çünkü zaman bir mahluktur. Yani yaratılmıştır ve yaratılmış bir şeyin ezeli olmasına imkan yoktur. Öyleyse zamanla ezel ilişkilendirilemez.

 

Sen zamanın içindemisin evet. Bu durumda ezeli olabilirmisin ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.