Φ instantkarma Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Ayrıca sn. instantkarma demişssin ki; neden okumuyorsun verdiğimiz yanıtları adam diyorki 8=9 sende bunu ciddiye alıp buradan bizi yargılıyorsun... madem inanıyorsun ona yaptığım teklifi sana yapayım... 8=9 ise; ben sana 8.000 ytl vereyeim sen bana 9.000 ytl ver olur mu? Matematik neden pozitif bir bilimdir. hayatta bir karşılığı gerçek sahici oyun değil... Kuran onun için TAKILDI MATEMATİĞE, oyun bitti... saygılarımla Sn.Evdeyokuz, Şimdi, o zaman Matematik pozitifse, ben de sana belirsizliğin olmadığı bir sayı söyleyeyim: Sonsuz belirli bir sayıdır ve işlem yapılabilir. Belirsiz değildir. Ben sana sonsuz ytl vereyim, sen de bana sonsuz+8000 ytl ver o zaman ( bu arada matematikte sonsuz+8000=sonsuzdur ) Şu anda matematik kurallarına göre davrandık ve iki sayının sonsuzluk durumunda birbirine hem eşit olduğunu hem de olmadığını gösterdik. Zaten Feynman da belirsizlik için aynı durumun geçerli olduğunu göstermiş! Yani senin pozitif matematiğinde bu durumu normal karşılıyorsun da burda niye karşılamıyorsun? Üstelik de daha 1400 yıldır eğitimsiz müslümanların dahi miras paylaştırmada başarıyla tatbik ettiği Avliyeyi bile kavrayamıyorsun. Bu durumdayken zaten Allahı kavramanı hiç beklemiyorum. Saygılarımla. Alıntı
Φ instantkarma Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Ayrıca sn. instantkarma demişssin ki; neden okumuyorsun verdiğimiz yanıtları adam diyorki 8=9 sende bunu ciddiye alıp buradan bizi yargılıyorsun... madem inanıyorsun ona yaptığım teklifi sana yapayım... 8=9 ise; ben sana 8.000 ytl vereyeim sen bana 9.000 ytl ver olur mu? Matematik neden pozitif bir bilimdir. hayatta bir karşılığı gerçek sahici oyun değil... Kuran onun için TAKILDI MATEMATİĞE, oyun bitti... saygılarımla Sn.Evdeyokuz, Şimdi, o zaman Matematik pozitifse, ben de sana belirsizliğin olmadığı bir sayı söyleyeyim: Sonsuz belirli bir sayıdır ve işlem yapılabilir. Belirsiz değildir. Ben sana sonsuz ytl vereyim, sen de bana sonsuz+8000 ytl ver o zaman ( bu arada matematikte sonsuz+8000=sonsuzdur ) Şu anda matematik kurallarına göre davrandık ve iki sayının sonsuzluk durumunda birbirine hem eşit olduğunu hem de olmadığını gösterdik. Zaten Feynman da belirsizlik için aynı durumun geçerli olduğunu göstermiş! Yani senin pozitif matematiğinde bu durumu normal karşılıyorsun da burda niye karşılamıyorsun? Üstelik de daha 1400 yıldır eğitimsiz müslümanların dahi miras paylaştırmada başarıyla tatbik ettiği basit Avliyeyi bile kavrayamıyorsun. Öyle bakkal matematiğiyle olmuyor bu işler. Bu durumdayken zaten Allahı kavramanı hiç beklemiyorum. Saygılarımla. Alıntı
Φ doçent Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Sn.Evdeyokuz, Şimdi, o zaman Matematik pozitifse, ben de sana belirsizliğin olmadığı bir sayı söyleyeyim: Sonsuz belirli bir sayıdır ve işlem yapılabilir. Belirsiz değildir. Ben sana sonsuz ytl vereyim, sen de bana sonsuz+8000 ytl ver o zaman ( bu arada matematikte sonsuz+8000=sonsuzdur ) Şu anda matematik kurallarına göre davrandık ve iki sayının sonsuzluk durumunda birbirine hem eşit olduğunu hem de olmadığını gösterdik. Zaten Feynman da belirsizlik için aynı durumun geçerli olduğunu göstermiş! Yani senin pozitif matematiğinde bu durumu normal karşılıyorsun da burda niye karşılamıyorsun? Üstelik de daha 1400 yıldır eğitimsiz müslümanların dahi miras paylaştırmada başarıyla tatbik ettiği Avliyeyi bile kavrayamıyorsun. Bu durumdayken zaten Allahı kavramanı hiç beklemiyorum. Saygılarımla. merhaba instant karma sorunumuz avliye değil dahası sorduğumuz avliye doğrumu yanlışmı değil neden avliye? neden kurandaki taksimatın dışında bir hesaplama yöntemi? soru sadece bu neden kuran yetmedide farklı bir hesaplama yöntemi oluşturuldu Alıntı
Φ EVDEYOKUZ Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Sn.Evdeyokuz, Şimdi, o zaman Matematik pozitifse, ben de sana belirsizliğin olmadığı bir sayı söyleyeyim: Sonsuz belirli bir sayıdır ve işlem yapılabilir. Belirsiz değildir. Ben sana sonsuz ytl vereyim, sen de bana sonsuz+8000 ytl ver o zaman ( bu arada matematikte sonsuz+8000=sonsuzdur ) Şu anda matematik kurallarına göre davrandık ve iki sayının sonsuzluk durumunda birbirine hem eşit olduğunu hem de olmadığını gösterdik. Zaten Feynman da belirsizlik için aynı durumun geçerli olduğunu göstermiş! Yani senin pozitif matematiğinde bu durumu normal karşılıyorsun da burda niye karşılamıyorsun? Üstelik de daha 1400 yıldır eğitimsiz müslümanların dahi miras paylaştırmada başarıyla tatbik ettiği basit Avliyeyi bile kavrayamıyorsun. Öyle bakkal matematiğiyle olmuyor bu işler. Bu durumdayken zaten Allahı kavramanı hiç beklemiyorum. Saygılarımla. Ver elini anlaştık... ama önce sen sonsuz ytl ver bana... ptt havalesimi yapmak istersin yoksa...., iban numarası vereyim daha mı kolay..! sevgili instantkarma; bakkal matematiği falan bunlar yanlış şeyler gerek yok... senin beğenmediğin bakkal matematiğini yapamamış işte muhammed... allaha inananıp inanmamam benim sorunum, sen inanıyorsun senin tercihin saygı duyarım... ama sorgulamak isteyen var,öğrenmek isteyen var, merak edenler var herkes senin gibi düşünmüyor... Kurandaki ayetlerle benim öss sorumu yanyana getir arada ne fark var yaz lütfen... soru hatasızsa, ayet hatalı... saygılar Alıntı
Φ EVDEYOKUZ Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 108.000 ytl lik bir miras altı kişi arasında paylaştırılacaktır. Bunlar üç kızkardeş,bir anne,bir baba ve bir eş şeklindedir.Toplam mirasın; 2/3 ü 3 kızkardeşe,1/6 sı anneye,1/6 sı babaya verilecektir. buna göre eşin aldığı para miktarını bulunuz. A)6.000 ytl B ) 6.500 ytl C)7.000 ytl D)7.500 ytl E) *******. Alıntı
Φ hanif_42 Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Evdeyokuz sormuş ''108.000 ytl lik bir miras altı kişi arasında paylaştırılacaktır. Bunlar üç kızkardeş,bir anne,bir baba ve bir eş şeklindedir.Toplam mirasın; 2/3 ü 3 kızkardeşe,1/6 sı anneye,1/6 sı babaya verilecektir. buna göre eşin aldığı para miktarını bulunuz. A)6.000 ytl B ) 6.500 ytl C)7.000 ytl D)7.500 ytl E) *******.'' Cevap bunlardan hiçbiri 108.000 dağıtılacak miktar yani payda. Paylar 3 kız kardeş 2/3 bir anne 1/6 bir baba 1/6 ve bir eş 1/8 (eşin oranını vermemişsin) çözüm şöyledir. İlk olarak her bir hissenin neye tekabül ettiği bulunur. 2/3+1/6+1/6+1/8 paydalar 24 de eşitlenir ve tablo şu şekilde olur 16/24+4/24+4/24+3/24=27/24 sonucu elde edilir katsayıyı (bir hisse) neye tekabül ettiğini bulmak içinde paydayı payların toplamına böleriz oda 108.000/27=4000 de tekabül eder. burda bir hissenin neye tekabül ettiğini bulduk. şimdi dağıtım yapılacak hisselerin tabloda çıkan rakamla çarpar böylece dağıtımı yaparız. Kızkardeşler 4x16=64.000/3=21.3333.... Anne 4x 4=16.000 Baba 4x 4=16.000 Eş 4x 3=12.000 ____________________________ 24x27=108.000 Alıntı
Misafir Evren. Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 28 Eylül , 2008 Evdeyokuz sormuş ''108.000 ytl lik bir miras altı kişi arasında paylaştırılacaktır. Bunlar üç kızkardeş,bir anne,bir baba ve bir eş şeklindedir.Toplam mirasın; 2/3 ü 3 kızkardeşe,1/6 sı anneye,1/6 sı babaya verilecektir. buna göre eşin aldığı para miktarını bulunuz. A)6.000 ytl B ) 6.500 ytl C)7.000 ytl D)7.500 ytl E) *******.'' Cevap bunlardan hiçbiri 108.000 dağıtılacak miktar yani payda. Paylar 3 kız kardeş 2/3 bir anne 1/6 bir baba 1/6 ve bir eş 1/8 (eşin oranını vermemişsin) çözüm şöyledir. İlk olarak her bir hissenin neye tekabül ettiği bulunur. 2/3+1/6+1/6+1/8 paydalar 24 de eşitlenir ve tablo şu şekilde olur 16/24+4/24+4/24+3/24=27/24 sonucu elde edilir katsayıyı (bir hisse) neye tekabül ettiğini bulmak içinde paydayı payların toplamına böleriz oda 108.000/27=4000 de tekabül eder. burda bir hissenin neye tekabül ettiğini bulduk. şimdi dağıtım yapılacak hisselerin tabloda çıkan rakamla çarpar böylece dağıtımı yaparız. Kızkardeşler 4x16=64.000/3=21.3333.... Anne 4x 4=16.000 Baba 4x 4=16.000 Eş 4x 3=12.000 ____________________________ 24x27=108.000 selam. Dost. 'hanif_42' kardes. Neyin hesabini yapip kime anlatiyorsun, Bu zihniyet peygamberden daha buyuk sey yapmasini istemisti,isra suresindeki ayetlere donelim. 90. Dediler ki: “Bizim için yerden bir pınar fışkırtmadığın sürece sana asla inanmayacağız.” 91. “Yahut senin hurmalardan, üzümlerden oluşan bir bahçen olmalı. Onların aralarından şarıl şarıl ırmaklar akıtmalısın.” 92. “Yahut iddia ettiğin gibi, göğü parçalar halinde üzerimize düşürmelisin, yahut Allah’ı ve melekleri karşımıza dikmelisin.” 93. “Yahut altından bir evin olmalı, yahut göğe yükselmelisin. Ancak senin göğe çıktığına, okuyacağımız bir kitabı bize indireceğin zamana kadar, asla inanmayız.” De ki: “Rabbimin şanı yücedir. Ben, insan bir resulden başka neyim ki?” 94. Kendilerine hak kılavuzcusu geldiğinde, insanların iman etmelerine, şöyle demelerinden başka birşey engel olmadı: “Allah, bir insanı mı resul gönderdi?” 95. De ki: “Eğer yeryüzünde doygunluğa ulaşmış melekler dolaşır olsaydı, elbette gökten onlara bir melek-resul gönderirdik.” 96. De ki: “Benimle sizin aranızda tanık olarak Allah yeter. O, kullarından haberdardır, onları görmektedir.” 97. Allah kime hidayet verirse doğru yolu bulan odur. Kimi de şaşırtırsa, böyleleri için O’nun dışında dostlar bulamazsın. Kıyamet günü böylelerini kör, dilsiz ve sağır bir halde yüzleri üstüne sürerek haşrederiz. Varacakları yer cehennemdir ki, alevi dindikçe kızgın ateşini körükleyiveririz. 98. Cezaları işte budur. Çünkü ayetlerimizi inkar ettiler ve şöyle dediler: “Biz, bir kemik yığını olduktan, un-ufak hale geldikten sonra mı, sahi bundan sonra mı, yeni bir yaradılışla diriltileceğiz?” 99. Görmediler mi ki, o gökleri ve yeri yaratan Allah, kendilerinin benzerlerini yaratmaya da Kaadir’dir. Onlar için bir süre belirlenmiştir, bunda kuşku yok. Ama zalimler, inkardan başka birşeyde direnmiyorlar. 100. De ki: “Eğer Rabbimin rahmet hazinelerine sahip olsaydınız, o zaman da harcanır-biter korkusuyla cimri davranırdınız.” İnsan çok cimridir. Allahin ayetlerinden ancak ona inanmayanlar yuz cevirir, alintiladigim 100. ayetetede goruldugu gibi davranmaktan baska bir sey degil atesitlerin yaptiklari. Diger husus, velevki pay cikmamis olsa dahi, Kuranda zekat verilecek kisiler arasinda yer almaz Anne ve baba, aceba neden diye ateistler hic merak edipte dusundumu.? Evlat anne ve babasina bakmakla zaaten yukumludurde ondan, Anne babaya mirastan pay dusmemis olsa dahi, geride kalanlar onlara zaaten bakmakla mukellef, Selam muminlere, selam Allaha ortaklar kosmadan inanlara. Selam Allahin Hidayet verip dalalete dusurmediklerine. Hidayet hic kimsenin tekelinde degil, yalniz Allahin tahakkumu altindadir. Onu diledigine verir. Dilegim, Allahin ateistlere hidayet vermesidir, Fakat Allah dilemedikce bizim dilememiz hic bir yarar saglamaz. saygilarimla. Furkan Evren Nezir Alıntı
Φ instantkarma Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Ver elini anlaştık... ama önce sen sonsuz ytl ver bana... ptt havalesimi yapmak istersin yoksa...., iban numarası vereyim daha mı kolay..! sevgili instantkarma; bakkal matematiği falan bunlar yanlış şeyler gerek yok... senin beğenmediğin bakkal matematiğini yapamamış işte muhammed... allaha inananıp inanmamam benim sorunum, sen inanıyorsun senin tercihin saygı duyarım... ama sorgulamak isteyen var,öğrenmek isteyen var, merak edenler var herkes senin gibi düşünmüyor... Kurandaki ayetlerle benim öss sorumu yanyana getir arada ne fark var yaz lütfen... soru hatasızsa, ayet hatalı... saygılar Anlaşıldı yine sorularıma cevap vermekten kaçıp mugalata yapmışsın Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Evdeyokuz sormuş ''108.000 ytl lik bir miras altı kişi arasında paylaştırılacaktır. Bunlar üç kızkardeş,bir anne,bir baba ve bir eş şeklindedir.Toplam mirasın; 2/3 ü 3 kızkardeşe,1/6 sı anneye,1/6 sı babaya verilecektir. buna göre eşin aldığı para miktarını bulunuz. A)6.000 ytl B ) 6.500 ytl C)7.000 ytl D)7.500 ytl E) *******.'' Cevap bunlardan hiçbiri 108.000 dağıtılacak miktar yani payda. Paylar 3 kız kardeş 2/3 bir anne 1/6 bir baba 1/6 ve bir eş 1/8 (eşin oranını vermemişsin) çözüm şöyledir. İlk olarak her bir hissenin neye tekabül ettiği bulunur. 2/3+1/6+1/6+1/8 paydalar 24 de eşitlenir ve tablo şu şekilde olur 16/24+4/24+4/24+3/24=27/24 sonucu elde edilir katsayıyı (bir hisse) neye tekabül ettiğini bulmak içinde paydayı payların toplamına böleriz oda 108.000/27=4000 de tekabül eder. burda bir hissenin neye tekabül ettiğini bulduk. şimdi dağıtım yapılacak hisselerin tabloda çıkan rakamla çarpar böylece dağıtımı yaparız. Kızkardeşler 4x16=64.000/3=21.3333.... Anne 4x 4=16.000 Baba 4x 4=16.000 Eş 4x 3=12.000 ____________________________ 24x27=108.000 Yukarıdaki taksimi yapan hanif_42'de bu taksimatı yapan hakim. Bu problemde, diyelim ki ben kızlardan birinin eşiyim. Baldızlardan da vekalet alıyorum. Kızlar, yani, eşim ve abldızların Mirastan alması gereken payı hesaplıyorum: 108.000/3*2= 72.000 YTL. Ama hakim bana 64.000 YTL verdi. Hakim'i yanlış hesap yapmaktan ve bizim haklarımızı gaspetmekten dolayı dava ediyorum. Dava başladı. Hakim kendini nasıl savunacak? Saygılar. Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 selam. Neyin hesabini yapip kime anlatiyorsun, Bu zihniyet peygamberden daha buyuk sey yapmasini istemisti,isra suresindeki ayetlere donelim. peygamberımız efendımız as ın rısaletı zamanında ınanmak karsılıgında kendısınden beklenenlerın ( ayın ıkıye bolunmesı gıbı ) gerceklestıgını gormelerı bıle bazılarının ımanına sebep olmamıssada mucıze gerceklestırılmıstır. peygamberımız efendımızın as dılemesı Allah'ın yaratması ıle gerceklesen mucızeler ınkarcıların tamamının ıman etmesını saglamamıs olsa bıle peygamberımız efendımız as tarafından ''nasıl olsa ıman etmezler dıye dusunmeksızın'' gerceklestırılmıslerdır. mucıze gostermekle peygamberımız efendımız a.s vazıfesını yapmıs olmaktadır. o zamanın vazıfesı ''gozumun gormedıgıne ınanmam'' seklınde yaklasan musrıklerın beklentılerıne uygun olarak goze hıtabetmekte ıdı. fakat onlardan bazıları bunları gorduklerı halde (sıhırbaz) suclaması yapmak, daha dogrusu o tanımlamanın arkasına saklanmak, kendılerını mesru sayılabılecek bır sebebın bulundugu ıddıası ıle ınkar balonuna sarılmaya devam edebılmektı. nasıl kı; asrı saadette vuku bulan bu hadıseler kendılerıne naklen ıletıldıgınde ''bunlar masal, hıkaye, efsane ve hatta halusınasyon'' mazeretının arkasına saklanmıssalar burdada aynı sekılde davranmamalarını beklemek tam bır muslumanlıktır. muslumanın vazıfesı peygamberımız efendımızın yaptıgının aynısıdır. bılen bıldıklerı ıle cevapları sunarak ıman etmesını saglamaya calısarak mesulıyetını yerıne getırecektır. durum bugun acısından sadece araclar bakımından farklıdır. asrı saaddet donemınde gormeden ınanmayacagını soyleyen musrıklere karsın bugun, matematıkte takılmıs kalmıs formulun cozumu yok oyle ıse bu bı hatadır [ mesru sayılabılecek mazeretının arkasına sıgınma gayretı] dıyerek ınancsızlıklarını bır temele dayandırmaya calısmaktadırlar. samımıyetle soruyorum kendı babaları yanı oz babaları bır vasıyet hazırlasa ve dıyelımkı gızlı bır musluman olsada bıraktıgı malın mulkun sadece 2/3+1/6+1/6+1/8 formulune sadık kalınarak dagıtılmasını sart kossa ne yaparlar. Alıntı
Misafir Evren. Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 peygamberımız efendımız as ın rısaletı zamanında ınanmak karsılıgında kendısınden beklenenlerın ( ayın ıkıye bolunmesı gıbı ) gerceklestıgını gormelerı bıle bazılarının ımanına sebep olmamıssada mucıze gerceklestırılmıstır. sayin,kafedengi, Ben ayin yarilmis olduguna inamiyorum, Ay yarilmamistir, Kiyamet kopacaginda yarilacaktir. kamer suresi1. ayet [054.001] [DV] Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı. [054.001] [E0] Yaklaştı Saat, yarıldı Kamer [054.001] [E1] Yaklaştı kıyamet, ay yarıldı! [054.001] [E2] Kıyamet saati yaklaştı, Ay yarıldı. [054.001] [FK] Kıyamet anı yaklaştı, ay ikiye ayrıldı. [054.001] [iK] Saat yaklaştı ve ay yarıldı. [054.001] [ON] Kıyamet yaklaştı ve ay ikiye ayrıldı. [054.001] [sY] Kıyamet saati yaklaştı, ay bölündü. [054.001] [TK] Kıyamet-saati yakınlaştı ve ay da yarıldı. [054.001-2] [DI] Kıyamet saati yaklaşır, ay yarılır; onlar bir delil görünce hala yüz çevirirler ve: «Süregelen bir sihir» derler. Her ne kadar kiyamet sati yaklasti ay yarildi diyorsada, ay kiyamet koparken yarilcak , yani daha yarilmadi, ben ne yapilan rivayetlere, Nede Muhammed aleyhisselama kurandan baska mucize verildigine inaniyorum. Tipki Musa aleyhisselamin asasi gibi, Muhammmed aleyhisselama vahyedilen kuran tum buyulu sozleri yiyip bitirmektedir, Yok ay yarilmis yok yarisi Alinin bahcesine dusmus, gec bu rivayetleri. Kuran ayetlerine gel. Saygilar. Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 sayin,kafedengi,Ben ayin yarilmis olduguna inamiyorum, Ay yarilmamistir, Kiyamet kopacaginda yarilacaktir. kamer suresi1. ayet [054.001] [DV] Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı. [054.001] [E0] Yaklaştı Saat, yarıldı Kamer [054.001] [E1] Yaklaştı kıyamet, ay yarıldı! [054.001] [E2] Kıyamet saati yaklaştı, Ay yarıldı. [054.001] [FK] Kıyamet anı yaklaştı, ay ikiye ayrıldı. [054.001] [iK] Saat yaklaştı ve ay yarıldı. [054.001] [ON] Kıyamet yaklaştı ve ay ikiye ayrıldı. [054.001] [sY] Kıyamet saati yaklaştı, ay bölündü. [054.001] [TK] Kıyamet-saati yakınlaştı ve ay da yarıldı. [054.001-2] [DI] Kıyamet saati yaklaşır, ay yarılır; onlar bir delil görünce hala yüz çevirirler ve: «Süregelen bir sihir» derler. Her ne kadar kiyamet sati yaklasti ay yarildi diyorsada, ay kiyamet koparken yarilcak , yani daha yarilmadi, ben ne yapilan rivayetlere, Nede Muhammed aleyhisselama kurandan baska mucize verildigine inaniyorum. Tipki Musa aleyhisselamin asasi gibi, Muhammmed aleyhisselama vahyedilen kuran tum buyulu sozleri yiyip bitirmektedir, Yok ay yarilmis yok yarisi Alinin bahcesine dusmus, gec bu rivayetleri. Kuran ayetlerine gel. Saygilar. hadıslerı dıkkate almamam gerektıgınımı soyluyorsunuz. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 ben ne yapilan rivayetlere, Nede Muhammed aleyhisselama kurandan baska mucize verildigine inaniyorum.Tipki Musa aleyhisselamin asasi gibi, Muhammmed aleyhisselama vahyedilen kuran tum buyulu sozleri yiyip bitirmektedir, Yok ay yarilmis yok yarisi Alinin bahcesine dusmus, gec bu rivayetleri. Kuran ayetlerine gel. Müslümanlardan gördüğümüz bu tür yaklaşımları takdirle karşılıyoruz. Keşke diğer müslümanlar da, bu tür hikayelerin saçmalıktan ibaret olduğunu görebilseler. Keşke, bütün müslümanlar "bu tür hikayeler neden çıkmış acaba?" diye sorabilseler. Keşke bütün müslümanlar, sadece "ay yarılması" vakası değil, Kuran'ın kendisinin de mucizelikten uzak, sıradan ve hiçbir kıymeti olmayan bir kitap olduğunu görebilseler. Ama yitirmedik umudumuzu. Bilginin bu kadar kolay ulaşılabildiği ve ucuz olduğu bir çağda sorgulamak da, düşünmek de görmek mümkün olacak. Önce hadisler/rivayetler. Sonra ayetler. Birer birer dökülüp gidecekler. "Allah'tan gelmiş, değişmez doğru" diye yutturulan Arap putperestliğinden kopartılan her taş, bizim için makbuldür. Bizleri bilimsel doğrulara, insani değerlere bir adım daha yaklaştırır. Saygılar, sevgiler. Alıntı
Misafir Evren. Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 hadıslerı dıkkate almamam gerektıgınımı soyluyorsunuz. Ne haddime , istediginizi dikkate alin, ben kendi adima dikkate almiyorum, Alıntı
Misafir ali0_1 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Hakim kendini nasıl savunacak?[/b] Saygılar. Hemen hukuk mantığını ve İslam'da meselelere nasıl yaklaşıldığını(Kur'an,sünnet, sahabe fetvaları, icma,kıyas,istihsan,örf ilişkileri(ayrıntılar fıkıha dair temel kaynaklardan öğrenilmelidir) vb.) anlatmaya koyulcak ve karşı taraf anlamazsa da yapacak başka bir şeyi kalmayıp bizim verdiğimiz şekilde günlük örnekler verecek... Yani diyecek ki: Her durum için somut norm getirilmez; bu gibi durumlarda da en adaletli ve kaynağa bağlı çözüm aranır, işte matematikle de ortaya koyduğumuz gibi uydurma falan olmadan kişilerin birbirlerine göre oranları korunarak eşitlikte düzenleme yapılmaktadır... Başa dönmeye gerek yok; ben bunu daha önce de belirttim sayılarla oynamaya lüzum yok mesele miras hukuku meselesi diye... Alıntı
Misafir demirefe Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Miras davasına bakan hakim: (daha doğrusu kadı herhalde) Hemen hukuk mantığını ve İslam'da meselelere nasıl yaklaşıldığını(Kur'an,sünnet, sahabe fetvaları, icma,kıyas,istihsan,örf ilişkileri(ayrıntılar fıkıha dair temel kaynaklardan öğrenilmelidir) vb.) anlatmaya koyulcak... Davacı: "Hop hakim, pardon kadı bey, burası El Ezher değil, duruşma salonu! Vaazınızı gidin camide verin. Kurân'da bana verilecek pay açıkça yazılmış, ben hakkımı istiyorum. Sizin verdiğiniz para, Kurân'da açıkça yazılan paydan düşük! Ben hakkımı istiyorum. "Ortada olan para bu, sana hakkını verirsem, öbürlerine para kalmıyor, ben ne yapayım" filan anlamam. Onu ulemaya, avlcilere sorarsınız. Daha oranları bile denk getiremeyen bir kitaba dayalı hukuk yapmasaydınız, laik hukukun suyu mu çıkmıştı? Millet gül gibi laik hukukta tıkır tıkır hakkını alırken, biz burada niye bir oranları bile denk getiremeyen bir kitaptan alınmış hukukla boğuşuyoruz? Daha burdan çıkınca bu sizin getirdiğiniz hukuk yüzünden karıma "aaa? Senin burnun da annemin burnuna ne kadar benziyor?" diye ağzımdan kaçırmışım, sizin bu hukukunuza göre zıhar mı hızar mı ne, öyle bir şey oluyormuş, iki ay oruç tutacam. Ne işlerle uğraşıyoruz yahu! Ben en iyisi çıkınca doğru havaalanına gidip bir New York bileti alayım, dönüşsüz! Aman üç kuruş miras da beytülmalınıza kalsın, fakirlere dağıtırsınız, yalnız deniz fenerine vermeyin bi zahmet, ben vaz geçtim..." Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Müslümanlardan gördüğümüz bu tür yaklaşımları takdirle karşılıyoruz.Keşke diğer müslümanlar da, bu tür hikayelerin saçmalıktan ibaret olduğunu görebilseler. Keşke, bütün müslümanlar "bu tür hikayeler neden çıkmış acaba?" diye sorabilseler. Keşke bütün müslümanlar, sadece "ay yarılması" vakası değil, Kuran'ın kendisinin de mucizelikten uzak, sıradan ve hiçbir kıymeti olmayan bir kitap olduğunu görebilseler. Ama yitirmedik umudumuzu. Bilginin bu kadar kolay ulaşılabildiği ve ucuz olduğu bir çağda sorgulamak da, düşünmek de görmek mümkün olacak. Önce hadisler/rivayetler. Sonra ayetler. Birer birer dökülüp gidecekler. "Allah'tan gelmiş, değişmez doğru" diye yutturulan Arap putperestliğinden kopartılan her taş, bizim için makbuldür. Bizleri bilimsel doğrulara, insani değerlere bir adım daha yaklaştırır. Saygılar, sevgiler. peygamberımız efendımızın as hz aıse ıle evlılıgını yası ıtıbarı ıle kınarken! ve yanlıs oldugunu soylerken nerden ıstıfade ettınız. bıldıgım kadarı ıle kur'an ı kerımde boyle bır bılgı yok kur'anı kerımde olmayan bılgının kaynagı dogal olarak rıvayet. sımdı sız bıze gelen rıvayetlerın ısımıze gelenlerıne ınanıyoruz mu dıyorsunuz. Alıntı
Φ doçent Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 merhaba evren Kuran ayetlerine gel.Saygilar. kurana geldim ve soruyorum hadis olmadan sünnet olmadan kurandan bana namazı tarif edin ilk tekbir(sure adı ayet nosu mekkimi medenimi?) kıyam(sure adı ayet nosu mekkimi medenimi?) ruku(sure adı ayet nosu mekkimi medenimi?) secde(sure adı ayet nosu mekkimi medenimi?) tahiyyetta oturma(sure adı ayet nosu mekkimi medenimi?) ettehiyyatü suremidir ayetmidir duamıdır ? namazda okunan sureler dualar salavatlar (sure adı ayet nosu mekkimi medenimi?) keza kaç defa ruku kaç defa secde kaç vakitte namaz sure adı ayet nosu mekkimi medenimi?) lütfen sadece kurandan yazın sünet ve hadis istemiyorum saygılar sevgiler Alıntı
Φ doçent Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 peygamberımız efendımızın as hz aıse ıle evlılıgını yası ıtıbarı ıle kınarken! ve yanlıs oldugunu soylerken nerden ıstıfade ettınız. bıldıgım kadarı ıle kur'an ı kerımde boyle bır bılgı yok kur'anı kerımde olmayan bılgının kaynagı dogal olarak rıvayet. sımdı sız bıze gelen rıvayetlerın ısımıze gelenlerıne ınanıyoruz mu dıyorsunuz. merhaba kafedengi haklı olabilirsiniz fakat bu bilgiyi biz kendimiz uydurmadık sizin islam kaynaklarınızda var hemde en sahih olan kütübü sittede keza onu geçtim lütfen bana ahzab 50 ayeti açıklayın Ey Peygamber! Mehirlerini verdiğin hanımlarını, Allah'ın sana ganimet olarak verdiği ve elinin altında bulunan cariyeleri, amcanın, halanın, dayının ve teyzenin seninle beraber göç eden kızlarını sana helâl kıldık. Bir de Peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık). Kuşkusuz biz, hanımları ve ellerinin altında bulunan cariyeleri hakkında müminlere neyi farz kıldığımızı biliriz. (Bu hususta ne yapmaları lâzım geldiğini onlara açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın. Allah bağışlayandır, merhamet edendir. sevgili kafedengi burada sırf sana mahsus olmak üzere denmekte açıklayın ellerinin altındaki cariyeler denmekte yaşı küçük olan caryesi cüveyriyyeyi (cariyecik)açıklayın 52. Bundan sonra artık başka kadınlarla evlenmen, elinin altında bulunan cariyeler hariç, güzellikleri hoşuna gitse bile, bunların yerine başka hanımlar alman sana helâl değildir. Allah her şeyi gözetler. açıklayın saygılar sevgiler Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 merhaba kafedengi haklı olabilirsiniz fakat bu bilgiyi biz kendimiz uydurmadık sizin islam kaynaklarınızda var hemde en sahih olan kütübü sittede keza onu geçtim lütfen bana ahzab 50 ayeti açıklayın Ey Peygamber! Mehirlerini verdiğin hanımlarını, Allah'ın sana ganimet olarak verdiği ve elinin altında bulunan cariyeleri, amcanın, halanın, dayının ve teyzenin seninle beraber göç eden kızlarını sana helâl kıldık. Bir de Peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık). Kuşkusuz biz, hanımları ve ellerinin altında bulunan cariyeleri hakkında müminlere neyi farz kıldığımızı biliriz. (Bu hususta ne yapmaları lâzım geldiğini onlara açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın. Allah bağışlayandır, merhamet edendir. sevgili kafedengi burada sırf sana mahsus olmak üzere denmekte açıklayın ellerinin altındaki cariyeler denmekte yaşı küçük olan caryesi cüveyriyyeyi (cariyecik)açıklayın 52. Bundan sonra artık başka kadınlarla evlenmen, elinin altında bulunan cariyeler hariç, güzellikleri hoşuna gitse bile, bunların yerine başka hanımlar alman sana helâl değildir. Allah her şeyi gözetler. açıklayın saygılar sevgiler ya sayın evren sız hala bı cevap alamadınızmı. Alıntı
Φ hanif_42 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Yukarıdaki taksimi yapan hanif_42'de bu taksimatı yapan hakim. Bu problemde, diyelim ki ben kızlardan birinin eşiyim. Baldızlardan da vekalet alıyorum. Brainslapper yazmış Kızlar, yani, eşim ve abldızların Mirastan alması gereken payı hesaplıyorum: 108.000/3*2= 72.000 YTL. Ama hakim bana 64.000 YTL verdi. Hakim'i yanlış hesap yapmaktan ve bizim haklarımızı gaspetmekten dolayı dava ediyorum. Dava başladı. Hakim kendini nasıl savunacak? Saygılar. Kalanın toplamı yani % 100 = 108.000 dağıtılaccak hisselerin toplamı 27 her bir hissenin verilen rakam karşılığı 4000 Burda yaptığınız olay şu siz verilen payı paydanın böleni olarak ele alıyorsunuz. Halbuki olay o değildir ve doğrusu hissedarların birbirlerine karşı olan paylarıdır. Dolayısıyla yaptığınız itirazın geçerli bir yanı yoktur .Kaldıki verdiğiniz yoldan hareketle bakacak olursak 108.000 yekünün 72.000 kızlar arasında paylaştırılır ve kalan miktar yani 36.000 rakamıda kalan diğer hissedarlar arasında yazdığım yöntemle dağıtılabilir sonuç olarak her iki şekildede herhangi bir bozukluk ortaya çıkmaz. Ama burda amaç görüldüğü üzere bağcıyı dövmek. Hakkı bulmak doğru nedir öğrenmek maksat değil bu aşikar belli oluyor öyle olmasaydı sorulan sorulara cevap verilir ve bu noktada insanlara saygı gösterilirdi. Mesela bu sorulardan bir tanesi neden saldırganca bir tavır alınmış olması oysa inanç hürriyeti bir hak olarak karşımızda duruyor insanın neye inanıp inanmadığı kendisini bağlar. Neden saldırılıyor!!! Bir diğeri ateist geçinen arkadaşlar inandıkları şey Alah a inanamamak olabilir bakıyorsunuz insanlar ineklerede tapıyorlar. Ama neden ne üzerine yol aldıklarını yazmıyorlar!!! Bilimmi bu cevap yalancı bir yaklaşım olur çünkü insan anlayışını bilime vurduğunuzda bir sıçanın yenip yenmeyeceği hakkında size fikir bile verecek kabiliyeti yoktur..Ne üzeresiniz dinlere saldırıp ego tatminimi yaptığınız yoksa gerçekten haklı bir gerekçeniz var mı..Bunu saldırarak değil gerekçeli bir bilgiyle gösterirseniz en azından sizin samimi olduğunuza dair bir fikir oluşur insanlarda.. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Kalanın toplamı yani % 100 = 108.000 dağıtılaccak hisselerin toplamı 27 her bir hissenin verilen rakam karşılığı 4000Burda yaptığınız olay şu siz verilen payı paydanın böleni olarak ele alıyorsunuz. Halbuki olay o değildir ve doğrusu hissedarların birbirlerine karşı olan paylarıdır. Dolayısıyla yaptığınız itirazın geçerli bir yanı yoktur .Kaldıki verdiğiniz yoldan hareketle bakacak olursak 108.000 yekünün 72.000 kızlar arasında paylaştırılır ve kalan miktar yani 36.000 rakamıda kalan diğer hissedarlar arasında yazdığım yöntemle dağıtılabilir sonuç olarak her iki şekildede herhangi bir bozukluk ortaya çıkmaz. Ne güzel, ben dava açtım ve 72.000 yeteleyi karım ve baldızlar için aldım. Geriye ne kaldı? 36.000 ytl. Ama kaynana payını istiyor, büyükanne ve büyükbaba da. Onlar da biraraya gelip kızlara karşı dava açıyorlar. Onlar da şöyle hesaplıyorlar ve paylarını istiyorlar. 1/6 +1/6+1/8 = 4/24+4/24+3/24=11/24 108.000/24=4.500 4.500 * 11 = 49.500 Ama geride sadece 36.000 var! Hakim napıcak? 13.500 ytl yi cebinden mi verecek? Kendini nasıl savunacak? Ama burda amaç görüldüğü üzere bağcıyı dövmek. Hakkı bulmak doğru nedir öğrenmek maksat değil bu aşikar belli oluyor öyle olmasaydı sorulan sorulara cevap verilir ve bu noktada insanlara saygı gösterilirdi. Mesela bu sorulardan bir tanesi neden saldırganca bir tavır alınmış olması oysa inanç hürriyeti bir hak olarak karşımızda duruyor insanın neye inanıp inanmadığı kendisini bağlar. Neden saldırılıyor!!!Bir diğeri ateist geçinen arkadaşlar inandıkları şey Alah a inanamamak olabilir bakıyorsunuz insanlar ineklerede tapıyorlar. Ama neden ne üzerine yol aldıklarını yazmıyorlar!!! Bilimmi bu cevap yalancı bir yaklaşım olur çünkü insan anlayışını bilime vurduğunuzda bir sıçanın yenip yenmeyeceği hakkında size fikir bile verecek kabiliyeti yoktur..Ne üzeresiniz dinlere saldırıp ego tatminimi yaptığınız yoksa gerçekten haklı bir gerekçeniz var mı..Bunu saldırarak değil gerekçeli bir bilgiyle gösterirseniz en azından sizin samimi olduğunuza dair bir fikir oluşur insanlarda.. Burada amaç, iddia edildiği gibi, değişmez, evrensel doğrulara sahip bir din olmadığını göstermek. Bırakın evrensel doğruyu, bu dinin basit bir matematik problemini bile çözemediğini göstermek. Bu dinin herşeye gücü yeten bir varlık tarafından insanlara gönderilmediğini, Muhammed ve ekibinin bir ürünü olduğunu ve her insan ürünü gibi yanlışları bulunduğunu göstermek. Bağcı yalan söylüyorsa, bağcının yalan söylediğini ortaya çıkarmak. Bağcıyı insanların tanımasını sağlamak. Yoksa bizi, ne insanların ineğe taptığı, ne de sineğe taptığı ilgilendirir. İneğe tapana itirazım ne zaman başlar? İneğini getiri de, kutsal diyerek, sokaklara yatırır ve pisletirse, o zaman ona da itirazım başlar. Görünmez putların dinine ne zaman karşı çıkarım? Eğer benim düşünce özgürlüğümü kısıtlamaya yelteniyorsa, kılığıma kıyafetime karışıyorsa, ve en önemlisi yaşama hakkıma kast ediyorsa, ben o dine karşı çıkarım. Burada ineğe tapanları tartışmıyoruz, zira ineğe tapanların bize bir zararı yok. İneğe tapanlara karşı mücadeleyi Hindistan'daki dinsizler veriyor, zira inekler onların hayatının içine ediyorlar. Dünyanın her yerinde, dinlerin oluşturduğu bağnaz, yobaz düşünce sistemlerine karşı savaş veriliyor. Ve bizim en büyük yardımcımız bilgidir, bilginin ucuz ve ulaşılır olmasıdır. Bilginin pahalı ve ulaşılmaz olduğu dönemde kök salmış olan bu ilkel, bağnaz ve yobaz düşünceler, bilgi çağında yokolup gidecektir. Saygılar. Alıntı
Φ hanif_42 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Selamlar herhalde insanın dilinde tüy bitti lafı nın karşılığı bu olsa gerek ne yazmıuş brain slapper '' Ne güzel, ben dava açtım ve 72.000 yeteleyi karım ve baldızlar için aldım. Geriye ne kaldı? 36.000 ytl. Ama kaynana payını istiyor, büyükanne ve büyükbaba da. Onlar da biraraya gelip kızlara karşı dava açıyorlar. Onlar da şöyle hesaplıyorlar ve paylarını istiyorlar. 1/6 +1/6+1/8 = 4/24+4/24+3/24=11/24 108.000/24=4.500 4.500 * 11 = 49.500 Ama geride sadece 36.000 var! Hakim napıcak? 13.500 ytl yi cebinden mi verecek? Kendini nasıl savunacak? '' Ne sdenmiş kendisine ''Burda yaptığınız olay şu siz verilen payı paydanın böleni olarak ele alıyorsunuz. Halbuki olay o değildir ve doğrusu hissedarların birbirlerine karşı olan paylarıdır.'' Ne sorrulmuş kendilerine ''Ne üzeresiniz dinlere saldırıp ego tatminimi yaptığınız yoksa gerçekten haklı bir gerekçeniz var mı..'' nasıl cevaplanmış ''Burada amaç, iddia edildiği gibi, değişmez, evrensel doğrulara sahip bir din olmadığını göstermek. Bırakın evrensel doğruyu, bu dinin basit bir matematik problemini bile çözemediğini göstermek. Bu dinin herşeye gücü yeten bir varlık tarafından insanlara gönderilmediğini, Muhammed ve ekibinin bir ürünü olduğunu ve her insan ürünü gibi yanlışları bulunduğunu göstermek. Bağcı yalan söylüyorsa, bağcının yalan söylediğini ortaya çıkarmak. Bağcıyı insanların tanımasını sağlamak.'' Ortaya bir şey konduğunu açıkçası ben göremiyorum... Matematikle ilgili verdiğiniz cevap nasıl bir güzergah üstünde olduğunuzu gösteriyor. Derdiniz ego tatmini başka hiç bir şey değil çünkü matematikle ilgili yeterli bir izah verildiği açıktır hem sizin verdiğiniz metodla hemde doğrusuyla herhalukarda bir hata söz konusu değil. Ama bir insan saplanmış bir baltaysa ve görmüyorsa artık ayette ifade ettiği gibi ölülere senmi işittireceksin.. diğer taraftan hala saldırı.Dikkat edin ortaya konan bir şey yok evrensel normlardan bahsediliyor evrensel norm içi bir şeyle doldurulduğu zaman bir anlama bürünür. İçi boş olarak kullanıldığı zaman ne anlatana ne de anlatılana bir katkı sağlar.Soru şu bir kaç tane evrensel norm dizermisiniz buraya.Sıçan sorusu diğer soruların akıbetine uğradı herzamanki gibi...Evrensel normlarda aynı akıbete uğrayacak bundanda eminim. Çünkü soru burda bir temel bir kaynak arıyor..Ortaya konacak hiç bir kaynak yokki keyfi bir statü taşımasın.Dolayısyla Allah ı inkar sıkıntı değil insan eder ama ikame edeceği yada ortaya koyacağı hiç bir şey yokki kökeni ona dayan sın yada atfedilsin olmasın..Ateis geçinen bu ifade doğrudur ateist ile ateist geçinmek isteyenler arasında bir fark vardır. Ateist inkar eder ve inkar ettiği bşeyin yerini dolduracak bir şeyi idame eder iyisiyle kötüsüyle onu bağlayıcıdır.Ateist geçinen onu bağlayıcı bir şey olmadığı gibi bir zemin üzerinde değildir.İnkar ettiği şeyin yerini dolduracak bir şey üzerinde bulunmaz. Sorulan sorulara cevap verilememesi bunun en açık belirtisidir.. '' evdeyokuz yazmış İŞTE KURANDAKİ MATEMATİKSEL HATA...... 1- (2/3 + 1/6 + 1/6) = 1/8 feriştahı gelse bu işlemin sonucu 1/8 olamaz... bu apaçık hataya görmemek değilse nedir?'' Enteresan olan çözümü bir kaç değişik şekilde gösterilip verilmesi buna rağmen yine hezeyan savurmak. kaldıki benzer bir durumu ifade eden bir soru sorulması kendilerine doğru yine bu soruya yuvarlakta olsa cevap vermemek. Hayır brainslapper amacınız bağcıyı dövmek...Hiç birşey üzeresiniz neyi nasıl yapacağınız hakkında bir fikir sahibi değilsiniz kısacası acınacak durumdasınız..şunu demişsiniz ''Dünyanın her yerinde, dinlerin oluşturduğu bağnaz, yobaz düşünce sistemlerine karşı savaş veriliyor. Ve bizim en büyük yardımcımız bilgidir, bilginin ucuz ve ulaşılır olmasıdır. Bilginin pahalı ve ulaşılmaz olduğu dönemde kök salmış olan bu ilkel, bağnaz ve yobaz düşünceler, bilgi çağında yokolup gidecektir. '' Bize lütfedinde üzerinde olduğunuz bilginin bir kısmını gösterin (ki öyle bir bilgi mevcutsa) somut bir şekilde adres göstermeden o adreste var olan şeyi bize sunun bakalım ne kadar doğru üzerinesiniz.Hakkaten doğru nedir neye ve kime göredir. Bu sorunun cevabıda sizce malummudur'' selamlar Alıntı
Misafir Evren. Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 peygamberımız efendımızın as hz aıse ıle evlılıgını yası ıtıbarı ıle kınarken! ve yanlıs oldugunu soylerken nerden ıstıfade ettınız. bıldıgım kadarı ıle kur'an ı kerımde boyle bır bılgı yok kur'anı kerımde olmayan bılgının kaynagı dogal olarak rıvayet. sımdı sız bıze gelen rıvayetlerın ısımıze gelenlerıne ınanıyoruz mu dıyorsunuz. Ben onlarin sozlerine bina en o yaziyi alintiladim, Haniminin ismi, aiyse olmus baskasi olmus, farkeden bir sey yok kafedengi. Evlenme yasiyla ilgili ayet yine nisa suresinde, [004.006] [DI] Yetimleri, evlenme çağına gelene kadar deneyin; onlarda olgunlaşma görürseniz mallarını kendilerine verin; büyüyecekler de geri alacaklar diye onları israf ederek ve tez elden yemeyin. Zengin olan, iffetli olmağa çalışsın, yoksul olan uygun bir şekilde yesin. Mallarını kendilerine verdiğiniz zaman, yanlarında şahid bulundurun. Hesap sormak için Allah yeter. Benim ayetlerle bir sorunum yok, sorun rivayetlerde, zaaten ateist arkadaslarin saldirilarida rivayetlerden kaynaklanmaktadir. Onlarin saldirilari rivayetlerden kaynaklaniyor diye rivayetleri tanimiyor degilim. Rivayetlerin cogu kuran ayetlerine ters, Ters olmayan sozu ister en koyu ateist soylesin alirim, ateistin soylemis oldugundan degil, kurana uygunluk arzettiginden alirim. Bilmem anlatabildimmi? kafedengi selam ve dua ile. Evren. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 29 Eylül , 2008 ''Burda yaptığınız olay şu siz verilen payı paydanın böleni olarak ele alıyorsunuz. Halbuki olay o değildir ve doğrusu hissedarların birbirlerine karşı olan paylarıdır.'' Kuran, yani sizin inancınıza göre "herşeyi yaratan ve bilen Allah", doğru düzgün ifade edememiş mi? Ayette gayet açık bir şekilde bırakılan malın falanca kısmı şuna, filanca kısmı buna deniyor. Muhammed'i kurtaracağım endişesiyle, inancının diğer unsuru olan Allah'ı düzgün ifade edememekle, beceriksizlikle mi suçluyorsun? Ortaya bir şey konduğunu açıkçası ben göremiyorum... İnsanların yarattığı değerlere, bilgiye bak, neyin ortaya konduğunu, neyin üzerinde olduğumuzu görürsün. İnsanları inançlarına, düşüncelerine, renklerine, ırklarına, cinslşerine göre ayırmayan bir düzenin yerleşmesini sağlamak. Her insanın ifade ve tercih özgürlüğüne saygı duyan, baskıcılıktan ve dayatmadan uzak bir sistemin oluşmasına katkıda bulunmak. Din adına, ideoloji adına insanlara zulüm yapılmasını, işkence edilmesini, insanların katledilmesini önlemek. Saygılar. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.