Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

DİNİ ANLAMDA NEYE İNANIYORUM... İnanç sahibi olanları anlayabiliyorum... Fakat inanç sahibi olmayanlarında anlaşılabilr tarafları olduğunu unutmayalım


DİPNOT

Önerilen İletiler

Gelelim size,

 

Anlamadığınız o kadar belli ki, çırpınanın kim olduğu belli oluyor...

 

Şimdi, benim Çırpındıkça çırpınıyosunuz ben anlamıyorum, herşey kelimesi sizce herşey değilmidir? bu cümlenin içerisinde geçen anlamıyorum kelimesinden ötürü, yukarıdaki sözleri sarf edebilen bir insanın herşey kelimesini tahrif etmeye çalışması da anlaşılır bir şeydir.

 

Herşeyi derken hiç bir zaman "Yoktan Var Etmek" kast edilmemiştir...

 

Ne kastedilmiştir peki? herşeyin dışında olan şeylermi?

 

Allah Allah..

 

Inançsızlığa iman insanı ne hallere sokuyor!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 185
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Birde,

 

Tengerjin Boşig, size ne Islam'ın kutsalından? Yani kendi modeliniz üzerinde yorum yapın, metinleri zorlayıp evirip çevirmeyin.. Size benzer işler yapanlarda var müslüman olan, onlara "dini cilalıyorlar" diyebiliyorsunuz ama kendiniz de aynı yolda devam ediyorsunuz.

 

Siz hayatın amaçsızlığından söz edin, tek organizmadan evrimleşden bahsedin, olasilikların bizler için olası olduğunu devinimi anlatın, oluşa değinin vs vs

 

Bence tabii..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Birde,

 

Tengerjin Boşig, size ne Islam'ın kutsalından? Yani kendi modeliniz üzerinde yorum yapın, metinleri zorlayıp evirip çevirmeyin.. Size benzer işler yapanlarda var müslüman olan, onlara "dini cilalıyorlar" diyebiliyorsunuz ama kendiniz de aynı yolda devam ediyorsunuz.

 

Siz hayatın amaçsızlığından söz edin, tek organizmadan evrimleşden bahsedin, olasilikların bizler için olası olduğunu devinimi anlatın, oluşa değinin vs vs

 

Bence tabii..

hayatı amaçsızlığını kim düşünüyor acaba.

sadece kendisine verilen emirlerle ibadet etmek ve başka herşeye kulağını tıkamak mı hayatı amaçlı hale getirmek..

İslamı ve onun değerleri kimsenin tekelinde değildir. o herkes için gönderilmiştir. inanmayanlar da onlardan bahsedebilir. düşüncesine ters gelen yerleri de eleştirerek bunu çürütmeye çalışabilir. o zaman da islamiyeti ve Kuranı iyi bilen arkadaşlarımız da bunu açıklamaya, doğrusunu anlatmaya çalışır.

" size ne ? " tarzı cümleler kurmaz ve onları dışlamazlar.

ama ne yazık ki bunu yapanlar birhayli fazla !!!!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

hayatı amaçsızlığını kim düşünüyor acaba.

sadece kendisine verilen emirlerle ibadet etmek ve başka herşeye kulağını tıkamak mı hayatı amaçlı hale getirmek..

İslamı ve onun değerleri kimsenin tekelinde değildir. o herkes için gönderilmiştir. inanmayanlar da onlardan bahsedebilir. düşüncesine ters gelen yerleri de eleştirerek bunu çürütmeye çalışabilir. o zaman da islamiyeti ve Kuranı iyi bilen arkadaşlarımız da bunu açıklamaya, doğrusunu anlatmaya çalışır.

" size ne ? " tarzı cümleler kurmaz ve onları dışlamazlar.

ama ne yazık ki bunu yapanlar birhayli fazla !!!!

 

 

Bakın lütfen okuduğunuzu anlayın, "size ne" derken orda söylenen bir önermedir, ve kendi inandığınız modeli sunun diye de eklemişim

 

Sebebine gelince, iddiayı ortaya atan forumdaşımız yoktan yani sıfır dan var etmeyi akıl ve mantık dışı bulduğunu ifade ediyor.

Amma hem Kuranın ilahi kelam oldugunu kabul etmiyor, hemde onu ve onun içeriğini kendi mantığına uygun hale getirtmek, mantığına oturtmak istiyor.

 

Neden diyorum bende neden bu uğraşı?

 

Inanmıyorsunuz inanmadığınız halde neden kendi mantık algınızın doğru olduğunu soylüyorsunuz ısrarla?

 

Tek bir sebeple olabilir..Oda inanmak istemenizdir ki öyleyse insallah inanırsınız tekrardan.

 

Birde şu var, Kuran'da yaratılıştan herşeyin yaratılmış olmasından bahsetmeyede bilirdi, örneğin Kuran-ı Kerim miraç hadisesinden bahsetmez, bahsettigi Mescid-i Haram'dan Mescid-i Aksa'ya olan efendimizin gece yürüyüşüdür.

 

Bahsetmiyor diye miraç hadisesini red etmeyiz hadisler ışığında ele alırız.

 

Aynen bunun gibi, bahsetmiyor olsaydı, Allah'ı maddeye esir mi yapacaktık, La ilahe İllallah deyip ama madde de ezelidir mi diyecektik?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Anlamadığınız o kadar belli ki, çırpınanın kim olduğu belli oluyor...

 

"Herşeyi" yarattığını söylüyor ama "Yoktan Var Etmek" gibi birşeyin imasını bile yapmıyor nedense?

Ve nedenser "Yoktan Var Edilmiş" tek bir örnek bile vermiyor Kur'an-da...

 

Mesela İnsanı örnek veriyor...

İnsan Yoktan var edilmedi, Yok iken topraktan var edildi..

 

Mesela gökleri/7 kat gökyüzünü ve yeri örnek veriyor...

Gökyüzü ve yer yoktan var edilmedi, Big-Bangten milyarlarca yıl sonra, zaten var olan evrende, dünyanın güneşten kopan parça ile oluşması ile oldular...

 

Cenneti ve Cehennemi örnek veriyor...

Bunlar da yoktan var edilmeyecek, evrenin kendisinden var edilecekler...

 

Herşeyi derken hiç bir zaman "Yoktan Var Etmek" kast edilmemiştir...

Buna dair tek bir örnek gösterin ya hu...

 

Bana örnek gösteremeyip, birde "çırpındıkça çırpınıyorsun" demeyin,

Zira bu çok eğreti ve komik duruyor...

 

Deniliyor ki;

"Tanrı herşeyi Big-Bang'te Yoktan Var Etti..."

İyi de, hani bunu ispatlayan Kur'an ayeti nerede?

Kur'an-ın neresinde bunu niteleyen bir anlatım ve sıfat var?

Hepsini yukarıda açıkladım...

Siz işinize geldiği gibi başka ve alakasız anlamlara sokabilirsiniz ama ortada olan şudur ki;

İnandığınızı iddia ettiğiniz Kur'an-ın mantığını zerre kadar anlamış değilsiniz...

 

Ayette "Gökler ve Yeri" nitemelesi var...

Gök yüzü ve Yer yoktan mı var edildi yoksa Güneşten kopan parçalarda dünyanın oluşması ile mi?

Fantastik Edebiyatını bırakın artık, biraz gerçekçi düşünün...

 

 

Selamlar;

 

Girmicem diyorum yazmıcam diyorum okumicam diyorum ama bir şey beni buraya sokuyoe ve bişiler

yazdırıyor sanki...

 

Yoktan var etmek nedir?

 

Olmayan bir şeyin oluşması yoktan varoluş cümlelerinin özünde yatan ALLAH IN hiç bir şey yokken kendsinin var olması

ondan sonra Evreni yaratmsıdır yani başlangıçta aslında sadece ALLAH vardı. ilk düzenden sonra herşeyin fiziksel bir açıklaması elbet

bulunacaktır.

 

Şimdik bir ağacın oluşumundan bahsedelim. Birileri hiç tohum ekmeden hiç bişi yapmadan bu dünya üzerinde ağaç bitmiş değilmi? Şimdik

Allah yoktan var etme kavramında bu yoktan varedilmiştir çünkü önceden sadece ALLAH vardı. Yani aslında o ağacın oluşumunda bir sürü microorganizma

toprak su iş birliği yapmışlar ve onu oluşturmuşlardır, tamam bir fiziksel açıklaması da vardır amma bütün bu oluşumların özündeki fizik kurallarını Allah

yaratmıştır bir kere fizik kimya biyoloji yoktan var olmuşlardır. İlk önce Allah varken o herşeyi yoktan var etmiştir demek bu demektir.

 

 

Big Bang Kur'anda var mıdır?

 

"O kâfir olanlar, görmediler mi ki, göklerle yer bitişik bir halde iken biz onları ayırdık. Hayatı olan her şeyi sudan yarattık. Hâlâ inanmıyorlar mı?" Enbiya 30

 

Evrenin varoluşunu açıklayan bu teoriye big bang (büyük patlama) denmesi bir yakıştırma ve benzetme ifadesidir. Teorinin esas temeli göklerin ve yerin (tüm evrenin) bir nokta iken açılması, ayrılmasıdır. Bu açılma evrenin genişlemesi şeklinde halen devam etmektedir.

 

"Biz göğü ''büyük bir kudretle'' bina ettik ve şüphesiz Biz (onu) genişleticiyiz." (Zariyat 47)

 

Bu ayette ise göğün genişletilmesi bildirilmektedir. Genişleme, tersine doğru düşünüldüğünde bir noktaya ulaşılır. Bu noktanın ayrılmaya ve açılmaya başlaması ile evrenin oluştuğu ortaya çıkar. Zaten bu yüzyılda evrenin genişlediğinin keşfedilmesi ile ilk oluşumunu ifade eden big bang teorisi ortaya atılmış ve son derece kuvvetli deliller ile isbat edilip genel kabul halini almıştır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Güzel soru.. :):clover:

 

Evet Sn Taklamakan adı her ne ise bir güç varmı size göre ?

 

Var tabi.

 

Bizim Yüce Uçan Spagetti Canavarı Var.

 

Ne yücedir o.

 

Kimseyi yaratmamıştır.

Bu yüzden de kimse üzerinde hak iddia etmez.

Kızmaz,

Darılmaz,

Namaz kılmaz iseniz aldırmaz,

Bir peygamberi yoktur.

İnsanlara kin tutmaz,

Buğz etmez

Haykırmaz

Böğürmez

Vızıldamaz.

Kendisi için ibadet falan istemez.

İnsanların tüm canlılara saygı göstermesini ister.

Yalan söylenmemesini ve kişilik haklarına müdahale edilmemesini ister.

Herzaman güleryüzlü olmanızı ister.

Erdemli insan olmanızı ister.

Hangi inanca inanırsa inansın , dayatmacı olmadıkça herkese müsaade eder.

Eşit yaklaşır.

Bilmi ön plana almanızı ister.

Fırsat bulunca doğada yürümenizi önerir.

Tatile çıkmanızı ve değişik insanları tanımanızı ister.

Önyargılardan uzak , sakin bir yaşam ister.

....

....

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Selamlar;

 

Girmicem diyorum yazmıcam diyorum okumicam diyorum ama bir şey beni buraya sokuyoe ve bişiler

yazdırıyor sanki...

Bencede girmsen daha iyiydi kendi açından...

Yoktan var etmek nedir?

 

Olmayan bir şeyin oluşması yoktan varoluş cümlelerinin özünde yatan ALLAH IN hiç bir şey yokken kendsinin var olması

ondan sonra Evreni yaratmsıdır yani başlangıçta aslında sadece ALLAH vardı. ilk düzenden sonra herşeyin fiziksel bir açıklaması elbet

bulunacaktır.

Ya hu tamam da "Olmayan birşeyin Oluşması" Yoktan var olmak demek değildir...

"Yok iken var olmak, oluşmak"tır...

 

"Yoktan Var Olmak" demek, Var olacak olan şeyin bünyesinde onu meydana getiren elementlerin atomların bile kendisinden önce olmamış olması demektir...

Yani "hop" diye herşeyiyle birden ortaya çıkması...

Okus pokus yani...

 

"Yok iken oluşmak" ise;

Mesela önünüzde su, tuz, yağ, pirinç vardır...

Bunlar varken Pilav yoktur.

Bunları pişirirsiniz ve henüz yok iken pilavı oluşturursunuz...

 

Fakat sizin mantığınıza göre pirinç, su, tuz, yağ falan olmadığı halde pilav birden ortaya çıkıvermiştir...

Bende buna gülerim...

Şimdik bir ağacın oluşumundan bahsedelim. Birileri hiç tohum ekmeden hiç bişi yapmadan bu dünya üzerinde ağaç bitmiş değilmi? Şimdik

Allah yoktan var etme kavramında bu yoktan varedilmiştir çünkü önceden sadece ALLAH vardı. Yani aslında o ağacın oluşumunda bir sürü microorganizma

toprak su iş birliği yapmışlar ve onu oluşturmuşlardır, tamam bir fiziksel açıklaması da vardır amma bütün bu oluşumların özündeki fizik kurallarını Allah

yaratmıştır bir kere fizik kimya biyoloji yoktan var olmuşlardır. İlk önce Allah varken o herşeyi yoktan var etmiştir demek bu demektir.

Ha anladıııımmm...

Sen diyorsun ki;

"Sen ne dersen de ben mutlaka soyuta atayacak bir kılıf bulurum! Ne de olsa buna koşullanmışım..."

 

En baştan böyle desene!

Big Bang Kur'anda var mıdır?

 

"O kâfir olanlar, görmediler mi ki, göklerle yer bitişik bir halde iken biz onları ayırdık. Hayatı olan her şeyi sudan yarattık. Hâlâ inanmıyorlar mı?" Enbiya 30

Ha yani bu mu Big-Bang'in ispatı?

Burada ne diyor, rica ederim şu sağ salim aklında bir oku, lütfen;

"Göklerle yer bitişik halde iken ayırdık" diyor...

 

Big-Bang'te hangi gök ile yer birbirinden ayrıldı söyler misin?

Ne alakası var bunun Big-Bang ile?

 

Kur'an-a göre bu dünyada yaşadığımız Yer ile Gök yüzü eskiden bitişikti...

Sonra Tanrı gökyüzünü bir çatı olarak yukarıya astı ve gökyüzünü oluşturdu...

Böylece yer yüzünü oluşturdu...

Ve sonra ikisinin arasındakileri oluşturdu...

 

Söylediğin ayet bu efsaneyi anlatıyor.

Big-Bang'le alakası ne, lütfen akla ve mantığa karşı insaflı olun biraz yaaa...

 

Asterix ile Obeliks çizgi romanını bilirsiniz...

Obeliks göğün çatlayıp korkmasından korkar hep ve devamlı göğün çatlayacağınız söyler.

Birgün Romalılar bunlara bir tucak kurarlar ve kocaman bir kayayı, büyün bir gürültü ile bunun kafasına düşürürler...

Al bu da sana Big-Bang'in ispatı işte...

 

Komiksiniz, sadece komik...

Sizin Müslümanlıkla zerre kadar alakanız yok.

Daha Kur'an-ın mantığını kavrayamamışsınız, neyi nasıl ifade ettiği konusunda zerre kadar bilgiye ve donanıma sahip değilsiniz...

Evrenin varoluşunu açıklayan bu teoriye big bang (büyük patlama) denmesi bir yakıştırma ve benzetme ifadesidir. Teorinin esas temeli göklerin ve yerin (tüm evrenin) bir nokta iken açılması, ayrılmasıdır. Bu açılma evrenin genişlemesi şeklinde halen devam etmektedir.

 

"Biz göğü ''büyük bir kudretle'' bina ettik ve şüphesiz Biz (onu) genişleticiyiz." (Zariyat 47)

 

Bu ayette ise göğün genişletilmesi bildirilmektedir. Genişleme, tersine doğru düşünüldüğünde bir noktaya ulaşılır. Bu noktanın ayrılmaya ve açılmaya başlaması ile evrenin oluştuğu ortaya çıkar. Zaten bu yüzyılda evrenin genişlediğinin keşfedilmesi ile ilk oluşumunu ifade eden big bang teorisi ortaya atılmış ve son derece kuvvetli deliller ile isbat edilip genel kabul halini almıştır.

Ha yani bu mu seni Big-Bang gibi henüz daha birçok bilinmezi olan teoriye götüren tek cümlecik?

O dönemin bakış açısıyla ele alın bakalım o dönemde "Genişleyen Gök" ne demekmiş!?

Eski efsanelere göre gök yüzü ile yer yüzü birdi ve Tanrı bu ikisini ayırdı...

Ve doğal olarak gökyüzü genişledi...

Peki gökyüzü dış evreni tanımlar mı?

Yoksa gök yüzü dediğimiz şey dünyanın atmosferi mi?

 

Gerçi bu verdiğiniz ayeti Sayın Yam_yam daha önce incelemiş ve iddia ettiğiniz şeyi ifade etmediğini ispatlamıştı...

Yeniden bulup alıntılamalı...

Birde,

 

Tengerjin Boşig, size ne Islam'ın kutsalından? Yani kendi modeliniz üzerinde yorum yapın, metinleri zorlayıp evirip çevirmeyin.. Size benzer işler yapanlarda var müslüman olan, onlara "dini cilalıyorlar" diyebiliyorsunuz ama kendiniz de aynı yolda devam ediyorsunuz.

 

Siz hayatın amaçsızlığından söz edin, tek organizmadan evrimleşden bahsedin, olasilikların bizler için olası olduğunu devinimi anlatın, oluşa değinin vs vs

 

Bence tabii..

İlk olarak İslam hakkında nasıl düşüneceğimi, İslamı tanımayan birisi olarak sizin tayin edemeyeceğiniz çok çok bellidir...

Ben İslam İnancını (dinini değil, dikkat edin) ve öğretisini beğeniyorum ve ilgileniyorum.

Bunu herkes bilir...

Size Evrimden de bahsederim Evrenden de...

Kur'an-dan bahsederim, İslamdan da...

Ne kastedilmiştir peki? herşeyin dışında olan şeylermi?

 

Allah Allah..

 

Inançsızlığa iman insanı ne hallere sokuyor!

Yazabilecek tek bir cümlenizin bile olmadığını çok güzel ortaya koyuyorsunuz...

 

Yazdıklarım açık ve nettir...

 

Kur'an-da "Yoktan Var Etme"yi ispatladığını düşündüğünüz ayetlerin kritiklerini yaptım...

Aksini düşünüyorsanız boş laf yerine çok iş gösterin ve o düşüncelerimi çürütün...

 

Hala birşey yapabilmiş değilsiniz...

 

Ama en azından siz "Cevap veremiyorum" diyeceğinize "Girmicem diyorum yazmıcam diyorum okumicam diyorum ama bir şey beni buraya sokuyoe ve bişiler yazdırıyor sanki..." gibi kıymaeti kendinden menkul mesnedsiz ifadeler kullanmıyorsunuz...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sn Tengeriin boşig

 

Belki allah okus pokus yapiyodur? ne belli? :D

 

Gerçi öyle yapmis oldugunu saysak bile, yoktan hop diye var olmus sayilmaz, var olan somutlarin elbet birseylerden olusmasi gerekir ama anlayana..

 

Peki allah insanlari, dünyayi yaratmadan önce neler yapiyormus tek basina? bundan hic bahsetmemis mi Muhammed'e?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bencede girmsen daha iyiydi kendi açından...

Ya hu tamam da "Olmayan birşeyin Oluşması" Yoktan var olmak demek değildir...

"Yok iken var olmak, oluşmak"tır...

 

"Yoktan Var Olmak" demek, Var olacak olan şeyin bünyesinde onu meydana getiren elementlerin atomların bile kendisinden önce olmamış olması demektir...

Yani "hop" diye herşeyiyle birden ortaya çıkması...

Okus pokus yani...

 

"Yok iken oluşmak" ise;

Mesela önünüzde su, tuz, yağ, pirinç vardır...

Bunlar varken Pilav yoktur.

Bunları pişirirsiniz ve henüz yok iken pilavı oluşturursunuz...

 

Fakat sizin mantığınıza göre pirinç, su, tuz, yağ falan olmadığı halde pilav birden ortaya çıkıvermiştir...

Bende buna gülerim...

Ha anladıııımmm...

Sen diyorsun ki;

"Sen ne dersen de ben mutlaka soyuta atayacak bir kılıf bulurum! Ne de olsa buna koşullanmışım..."

 

En baştan böyle desene!

 

Ha yani bu mu Big-Bang'in ispatı?

Burada ne diyor, rica ederim şu sağ salim aklında bir oku, lütfen;

"Göklerle yer bitişik halde iken ayırdık" diyor...

 

Big-Bang'te hangi gök ile yer birbirinden ayrıldı söyler misin?

Ne alakası var bunun Big-Bang ile?

 

Kur'an-a göre bu dünyada yaşadığımız Yer ile Gök yüzü eskiden bitişikti...

Sonra Tanrı gökyüzünü bir çatı olarak yukarıya astı ve gökyüzünü oluşturdu...

Böylece yer yüzünü oluşturdu...

Ve sonra ikisinin arasındakileri oluşturdu...

 

Söylediğin ayet bu efsaneyi anlatıyor.

Big-Bang'le alakası ne, lütfen akla ve mantığa karşı insaflı olun biraz yaaa...

 

Asterix ile Obeliks çizgi romanını bilirsiniz...

Obeliks göğün çatlayıp korkmasından korkar hep ve devamlı göğün çatlayacağınız söyler.

Birgün Romalılar bunlara bir tucak kurarlar ve kocaman bir kayayı, büyün bir gürültü ile bunun kafasına düşürürler...

Al bu da sana Big-Bang'in ispatı işte...

 

Komiksiniz, sadece komik...

Sizin Müslümanlıkla zerre kadar alakanız yok.

Daha Kur'an-ın mantığını kavrayamamışsınız, neyi nasıl ifade ettiği konusunda zerre kadar bilgiye ve donanıma sahip değilsiniz...

Ha yani bu mu seni Big-Bang gibi henüz daha birçok bilinmezi olan teoriye götüren tek cümlecik?

O dönemin bakış açısıyla ele alın bakalım o dönemde "Genişleyen Gök" ne demekmiş!?

Eski efsanelere göre gök yüzü ile yer yüzü birdi ve Tanrı bu ikisini ayırdı...

Ve doğal olarak gökyüzü genişledi...

Peki gökyüzü dış evreni tanımlar mı?

Yoksa gök yüzü dediğimiz şey dünyanın atmosferi mi?

 

Gerçi bu verdiğiniz ayeti Sayın Yam_yam daha önce incelemiş ve iddia ettiğiniz şeyi ifade etmediğini ispatlamıştı...

Yeniden bulup alıntılamalı...

İlk olarak İslam hakkında nasıl düşüneceğimi, İslamı tanımayan birisi olarak sizin tayin edemeyeceğiniz çok çok bellidir...

Ben İslam İnancını (dinini değil, dikkat edin) ve öğretisini beğeniyorum ve ilgileniyorum.

Bunu herkes bilir...

Size Evrimden de bahsederim Evrenden de...

Kur'an-dan bahsederim, İslamdan da...

Yazabilecek tek bir cümlenizin bile olmadığını çok güzel ortaya koyuyorsunuz...

 

Yazdıklarım açık ve nettir...

 

Kur'an-da "Yoktan Var Etme"yi ispatladığını düşündüğünüz ayetlerin kritiklerini yaptım...

Aksini düşünüyorsanız boş laf yerine çok iş gösterin ve o düşüncelerimi çürütün...

 

Hala birşey yapabilmiş değilsiniz...

 

Ama en azından siz "Cevap veremiyorum" diyeceğinize "Girmicem diyorum yazmıcam diyorum okumicam diyorum ama bir şey beni buraya sokuyoe ve bişiler yazdırıyor sanki..." gibi kıymaeti kendinden menkul mesnedsiz ifadeler kullanmıyorsunuz...

 

Git gide yazılarınız agresifleşiyor farkındamısınız?

 

Neden irrite edici bi uslup kullanıyorsunuz, bu ne kazandırıyor size? Kaldıki yazdıklarım ortada, fikirlerimi matkapla kafanızı yarıp içine sokamayacağıma göre..

 

Evet soyledikleriniz, uzun uzun yazdıklarınız gayet net, size ayetler alıntıladım siz yazdınız bişeyler, bu böyle uzayıp gidecekmi? "Hala birsey yapabilmiş değilsiniz" diyorsunuz, öyle bir gayem yok, inancımı paylaşırım siz almazsınız yada alırsınız siz bilirsiniz, söyledigim sey ise gayet basit ve mantıklı ve tutarlı bir cumle.. Daha ne yapmalıyım ?

 

Argumanım size karşı şu, herşeyin aslında herşey olmadığını düşünüyorsunuz, (bu cümleyi anladınız değilmi)

Sizin kullandığınız bir tarzda konuşturalım

 

A:Bak kardeşim herşey demek herşey demektir

B:Olurmu arkadaşım herşey demek birçok şey demektir ama kapsamadıkları da vardır!

 

İşte benim nazarımda "B" şahsı sizsiniz, sözünüz iki türlü mantıksız, hem kendisi mantıktan yoksun hemde Kuran'da size gore mantıksız olan bir olguyu, Kurana inanmadığınız halde kendinize göre mantıklı hale getirmeye çalışmanız mantıksız.

 

Daha ne demem gerek bende tebessümle zorlamayın bu kadar diyorum özetle olurmu hiç diyorum..Elimden benim bukadar gelir.

 

Ayrıca,

 

Bahsedin evrenden de evrimden de bahsedin, bakın ne yazmışım çok uzakta değil sadece bir kaç mesaj yukarıda :

 

Bakın lütfen okuduğunuzu anlayın, "size ne" derken orda söylenen bir önermedir, ve kendi inandığınız modeli sunun diye de eklemişim

 

Sebebine gelince, iddiayı ortaya atan forumdaşımız yoktan yani sıfır dan var etmeyi akıl ve mantık dışı bulduğunu ifade ediyor.

Amma hem Kuranın ilahi kelam oldugunu kabul etmiyor, hemde onu ve onun içeriğini kendi mantığına uygun hale getirtmek, mantığına oturtmak istiyor.

 

Neden diyorum bende neden bu uğraşı?

 

Inanmıyorsunuz inanmadığınız halde neden kendi mantık algınızın doğru olduğunu soylüyorsunuz ısrarla?

 

Tek bir sebeple olabilir..Oda inanmak istemenizdir ki öyleyse insallah inanırsınız tekrardan.

 

Birde şu var, Kuran'da yaratılıştan herşeyin yaratılmış olmasından bahsetmeyede bilirdi, örneğin Kuran-ı Kerim miraç hadisesinden bahsetmez, bahsettigi Mescid-i Haram'dan Mescid-i Aksa'ya olan efendimizin gece yürüyüşüdür.

 

Bahsetmiyor diye miraç hadisesini red etmeyiz hadisler ışığında ele alırız.

 

Aynen bunun gibi, bahsetmiyor olsaydı, Allah'ı maddeye esir mi yapacaktık, La ilahe İllallah deyip ama madde de ezelidir mi diyecektik?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Peki allah insanlari, dünyayi yaratmadan önce neler yapiyormus tek basina? bundan hic bahsetmemis mi Muhammed'e?

 

 

Mekansızlığı anlarsanız zamansızlığıda belki anlayabilirsiniz ve belkide umulur ki o zaman tek başına ifadesinin yada neler yapıyormuş sorusunun ne kadar boş olduğunu anlarsınız.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sn Tengeriin boşig

 

Belki allah okus pokus yapiyodur? ne belli? :D

 

Gerçi öyle yapmis oldugunu saysak bile, yoktan hop diye var olmus sayilmaz, var olan somutlarin elbet birseylerden olusmasi gerekir ama anlayana..

 

Peki allah insanlari, dünyayi yaratmadan önce neler yapiyormus tek basina? bundan hic bahsetmemis mi Muhammed'e?

 

Naapsın boş boş duruyormuş.

 

6 günde yarattı herşeyi. 7 nci gün de dinlendi.

 

Onsan sonra boş.

 

Belkide baş melek Bay Şeytanla meleklerin durumu hakkında toplantı falan yapımışlardır.

 

Yeni dua ve tesbihat geliştirme konusunda.

 

Mesnevide vardı sanırım. Allahın Ademoğlunu yaratma konusunda meleklerle müşaveresi diye bir konu.

Ordan aklıma geldi.

 

- Yahu Şeytancım. Aklıma bir fikir geldi. Şu melekler dua etmeyi beceremiyorlar. Ben bir tür yaratayım da heyecan olsun ha.

Ne dersin.

Sana da iş çıkar.

Onlarada Cuzi irade veririz. Köşe kapmaca oynarız.

Bir Taklamakan çıkar ortaya...

Onu da senin yanına cehenneme yollarım belki.

Olmaz mı.

İkiniz için özel işkenceler geliştireyim bari.

İsrafil boş boş oturuyor şurda.

Düdük vakti gelene kadar bari size işkence yöntemi bulsun.

Hadi bakem...Perde açılsın.

 

 

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ben İslam İnancını (dinini değil, dikkat edin) ve öğretisini beğeniyorum ve ilgileniyorum.

Bunu herkes bilir...

Size Evrimden de bahsederim Evrenden de...

Kur'an-dan bahsederim, İslamdan da...

 

Tahlil edelim, anlamaya çalışalım.

 

Islam dinini beğenmiyorsunuz.

Islam inancını beğeniyorsunuz.

Islam öğretisini beğeniyorsunuz.

 

Beğendiğiniz ve beğenmediğiniz hususları nedenleriyle birlikte detaylandırabilirmisiniz rica etsem ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Naapsın boş boş duruyormuş.

 

6 günde yarattı herşeyi. 7 nci gün de dinlendi.

 

Onsan sonra boş.

 

Belkide baş melek Bay Şeytanla meleklerin durumu hakkında toplantı falan yapımışlardır.

 

Yeni dua ve tesbihat geliştirme konusunda.

 

Mesnevide vardı sanırım. Allahın Ademoğlunu yaratma konusunda meleklerle müşaveresi diye bir konu.

Ordan aklıma geldi.

 

- Yahu Şeytancım. Aklıma bir fikir geldi. Şu melekler dua etmeyi beceremiyorlar. Ben bir tür yaratayım da heyecan olsun ha.

Ne dersin.

Sana da iş çıkar.

Onlarada Cuzi irade veririz. Köşe kapmaca oynarız.

Bir Taklamakan çıkar ortaya...

Onu da senin yanına cehenneme yollarım belki.

Olmaz mı.

İkiniz için özel işkenceler geliştireyim bari.

İsrafil boş boş oturuyor şurda.

Düdük vakti gelene kadar bari size işkence yöntemi bulsun.

Hadi bakem...Perde açılsın.

 

 

 

Saygılar.

 

 

 

Sn TAKLAMAKAN,

 

Bu gibi ifadeleri gayet kolay bir şekilde Allah inancı olan insanlarda inançsızlara karşı söyleyebilirler.

 

Bu gibi cümleler kurmak maharet değildir.

 

Hem sizin gibi bir şahıs forumda hoşgörüden bahsetsin erdemden bahsetsin ondan sonra da bu mesajı buraya koysun.

 

Net olun net..

 

Aynı Gelişmiş ülkelerin insan hakları vs gibi konuları sadece kendi insanlarının bir değeri digerlerinin hakkı olmadığını düşünmesi gibi bir tavır içerisinde olmayın.

 

Sözümüzü söyleyelim de.. gerçi hatanızı anlayacağınızı sanmam, Amerikada özür dilemez çuval hadisesinden kibrinden, CHP de özür dilemez dindarlardan yine kibrinden..

 

Benzerliğin farkındamısınız?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Tahlil edelim, anlamaya çalışalım.

 

Islam dinini beğenmiyorsunuz.

Islam inancını beğeniyorsunuz.

Islam öğretisini beğeniyorsunuz.

 

Beğendiğiniz ve beğenmediğiniz hususları nedenleriyle birlikte detaylandırabilirmisiniz rica etsem ?

Din:

Tarih içersinde, insanların Toplumsallaşma süreci içersine, Toplumsallaşma aracı olarak kullandıkları "Kutsal" imgesine dayalı bir Toplumsal Kurumdur...

Din denilen kurum, birçok toplumsallaşma örneğinden ve basamağından birisidir.

Milli birliktelikler, Toteme dayalı birliktelikler, Aşiret/Klan/Boya dayalı birliktelikler, Kan bağına dayalı birliktelikler, Milli birliktelikler, Anayasal birliktelikler... vs...

Din'de bir takım toplumsa yasalar içerir ve ortaya çıktığı toplumu denk alabilmek için bu kuralların kaynağını soyuta atar.

Miras, El kesme, Recm, Şahitlik, Dini evlilik, Ticaret vs. konularda hükümleri bulunması açısından İslamiyet bir Din'dir ve Anasal Topluma evrilmiş hiçbir toplumda bu kurallar geçerli değildir...

Dolayısı ile bugünkü Anayasal yaşam süren insanlar Dinlere bağımlı yaşamazlar, tabii ki Anayasa bir Dine göre şekillenmemişse...

Ve Anayasalar toplumun değişebilen gerçekliklerine dayalı olduğu için değişkendirler...

 

İnanç:

Kişinin Vicdanını tanımlar. Kişi bir Tanrı'ya inanıyorsa, bu inanç onunla o Tanrı arasındadır ve üçüncü bir kimse buna dahil değildir. Bu yüzden "İnanç" bireyseldir...

İslamın "İnanç" yönü de vardır...

Tanrı hakkındaki görüşleri, Varlığı anlamlandırma çabası, belirli bir hayat görüşü ve duruşu vardır.

İkinci bir insana zarar vermediğini ve Toplumsal olmadığını düşündüğüm her kabulünü, belki kendime göre anlamlandırarak ama tutarlı olduğunu düşünerek ele alır ve benimserim.

 

Öğreti:

Bu ise İslam ile birebir iç içe ve koyun koyuna değildir. Öğretinin içerisine İnanç ile birlikte Mevlana, Yunus, Hallac-ı Mansur gibi insanların görüşleri ve anlayışları da girmektedir. Ama ne mutlu ki bu isimler arasına Said Nursi denilen şahsiyetin zerre kadar yeri yoktur ve olamazda... Bu isimlerin arasında Freud, Nieczhie ve hatta Konfüçyus'un bile girmesinde zarar yoktur... Faydası vardır... :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sn Apsuva ,

 

Ben sizin inancınıza bişey demedim.

 

Ben Musa ile 2. nci Nebukadnezar arasında yaşamış , sümerli bir peygamber olan Tumtorrabbi nin dini hakkında dedim.

 

Sizinki ile benzerlikleri olabilir.

 

Bu benim sorunum değil.

 

Siz gene de üstünüze alınmayın.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Mekansızlığı anlarsanız zamansızlığıda belki anlayabilirsiniz ve belkide umulur ki o zaman tek başına ifadesinin yada neler yapıyormuş sorusunun ne kadar boş olduğunu anlarsınız.

 

yok ben anlayamiyorum, mantigim el vermiyor

ayet falan yok mu bununla ilgili?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Din:

Tarih içersinde, insanların Toplumsallaşma süreci içersine, Toplumsallaşma aracı olarak kullandıkları "Kutsal" imgesine dayalı bir Toplumsal Kurumdur...

Din denilen kurum, birçok toplumsallaşma örneğinden ve basamağından birisidir.

Milli birliktelikler, Toteme dayalı birliktelikler, Aşiret/Klan/Boya dayalı birliktelikler, Kan bağına dayalı birliktelikler, Milli birliktelikler, Anayasal birliktelikler... vs...

Din'de bir takım toplumsa yasalar içerir ve ortaya çıktığı toplumu denk alabilmek için bu kuralların kaynağını soyuta atar.

Miras, El kesme, Recm, Şahitlik, Dini evlilik, Ticaret vs. konularda hükümleri bulunması açısından İslamiyet bir Din'dir ve Anasal Topluma evrilmiş hiçbir toplumda bu kurallar geçerli değildir...

Dolayısı ile bugünkü Anayasal yaşam süren insanlar Dinlere bağımlı yaşamazlar, tabii ki Anayasa bir Dine göre şekillenmemişse...

Ve Anayasalar toplumun değişebilen gerçekliklerine dayalı olduğu için değişkendirler...

 

Evet din tanımını ansiklopedik bir dille biraz da materyalist görüşe kayar şekilde ifade etmişsiniz.Tamam..Zaten İSlam dinini beğenmediğinizi söylediniz..

 

İnanç:

Kişinin Vicdanını tanımlar. Kişi bir Tanrı'ya inanıyorsa, bu inanç onunla o Tanrı arasındadır ve üçüncü bir kimse buna dahil değildir. Bu yüzden "İnanç" bireyseldir...

İslamın "İnanç" yönü de vardır...

Tanrı hakkındaki görüşleri, Varlığı anlamlandırma çabası, belirli bir hayat görüşü ve duruşu vardır.

İkinci bir insana zarar vermediğini ve Toplumsal olmadığını düşündüğüm her kabulünü, belki kendime göre anlamlandırarak ama tutarlı olduğunu düşünerek ele alır ve benimserim.

 

Burda bişeyler değişmiş sanki, islam inancından söz ederken salt inanca döndürmüşsünüz pusulanızı?

Oysaki islam inancını beğendiğinizi söylemiştiniz. Ama şimdi kendinize göre adlandırmalardan bahsediyorsunuz, sanırım siz islam inancını değil kendi inancınızı beğeniyorsunuz.

 

 

Öğreti:

Bu ise İslam ile birebir iç içe ve koyun koyuna değildir. Öğretinin içerisine İnanç ile birlikte Mevlana, Yunus, Hallac-ı Mansur gibi insanların görüşleri ve anlayışları da girmektedir. Ama ne mutlu ki bu isimler arasına Said Nursi denilen şahsiyetin zerre kadar yeri yoktur ve olamazda... Bu isimlerin arasında Freud, Nieczhie ve hatta Konfüçyus'un bile girmesinde zarar yoktur... Faydası vardır:)

 

Islam öğretisi iç içe koyun koyunadır tersi düşünülemez değilse islam öğretisi değil XXX öğretisi olurdu.

Islam öğretisini beğeniyorsanız Freud Nieczhie Marks vs girmezler, girerse Islam öğretisi değil XXX öğretisi olur o.

 

 

 

Herneyse, kişisel olarak ben beklediğim yanıtı aldım, Sn TengeriinBosig kavramları iç içe geçirip dilediği gibi kullanmakta özgür hissediyor kendini, biz dışardan bakıp kafası feci derecede karışmış desek de sanırım kendisi güçlü şekilde net oldugunu ifade edecektir.

 

Velhasıl, inanmak ihtiyaçtır, cogu insan inanır aslında kimisi sızdırır dışarıya, kimisi sızdırmaz kendi içinde yaşar, kimisi ise fıtratıyla mucadele eder Kuran ifadesiyle kendi kendine zulmeder.

 

Selam & hurmet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Evet din tanımını ansiklopedik bir dille biraz da materyalist görüşe kayar şekilde ifade etmişsiniz.Tamam..Zaten İSlam dinini beğenmediğinizi söylediniz..

Toplumsal bir sistem olarak İslam Dini, ortaya çıktığı çağda Araplar için ve onları bir denk altına alabilmek için belki de en uygun sistemdir.

Arapları bir hal yola sokabilmek için, Hz. Muhammed'in yerinde ben olsaydım, ne kadar farklı bir din ortaya koyardım o zamanın bilgisi ile, bilemiyorum.

Ama bu haliyle o Toplumsal Kurallar yani Din, bugüne uygun ve uygulanabilir değildir...

Burda bişeyler değişmiş sanki, islam inancından söz ederken salt inanca döndürmüşsünüz pusulanızı?

Oysaki islam inancını beğendiğinizi söylemiştiniz. Ama şimdi kendinize göre adlandırmalardan bahsediyorsunuz, sanırım siz islam inancını değil kendi inancınızı beğeniyorsunuz.

Salt İnançtan bahsettiğimiz için Salt İnanca dönüştürmüşümdür belki? :lol:

Islam öğretisi iç içe koyun koyunadır tersi düşünülemez değilse islam öğretisi değil XXX öğretisi olurdu.

Islam öğretisini beğeniyorsanız Freud Nieczhie Marks vs girmezler, girerse Islam öğretisi değil XXX öğretisi olur o.

İşte, size İslam Anlayışından, Öğretisinden anlamıyorsunuz dediğimde bana kızmamalısınız...

Çünkü gerçekten anlamıyorsunuz...

 

Farabi, İbn-i Sina, Muhiyiddin Arabi vs... İslam Öğretilerini ortaya koyarlarken kimlerden etkilenmişler bir bakalım isterseniz:

Aristo ve Aristo'nun Mantığı, Platon ve Felsefesi vs... gibi Helen Dünyasında Pagan inançları yaşamış olan insanlardan...

Hatta Farabi Aristo ile Platon'u çok güzel incelemiş ve Batı dünyası Farabi'den öğrenmiştir bunları...

 

Bu adamlara "Büyük İslam Alimi" derken gururlanırsınız ama öğretilerini kimlerin düşüncelerini alarak şekillendirdiklerini bilmezsiniz...

Sonra size onların uygulamalarına benzer ve hatta taktiklerinin aynısı tavsiye edildiğinde "XXX Öğretisi" oluveririz...

 

Sanırım size göre Farabi, İbn-i Sina, Muhiyiddin Arabi gibi kimseler de İslam Öğretisinden değil "XXX Öğretisi"ndenler değil mi?

Ne de olsa Müslüman olmayan hatta "Pagan" olan insanların fikirlerini İslam ile yoğurmuşlar...

 

Hatta ve hatta "Dedem Korkut"ta İslam Öğretisinden değil...

Çünkü o da Eski Türk İnançlarını İslamiyet ile yoğurmuştur...

 

Ahmed Yesevi ile Mevlana'yı da İslam Öğretisinden olmayan kategorisine gönül rahatlığı ile sokabiliriz, çünkü onlar da aynısını uygulamışlardır...

 

Ya lütfen kızmayın ama gerçekten bilmiyorsunuz bu işleri...

Herneyse, kişisel olarak ben beklediğim yanıtı aldım, Sn TengerjnBosig kavramları iç içe geçirip dilediği gibi kullanmakta özgür hissediyor kendini, biz dışardan bakıp kafası feci derecede karışmış desek de sanırım kendisi güçlü şekilde net oldugunu ifade edecektir.

Tamam işte, bende diyorum ki;

Demek ki Farabi'nin İbn-i Sina'nın İbn-i Rüşt'ün falan da kafası fena halde karışık demek ki...

Onlarda kavramları istedikleri gibi ele almışlar...

 

Şu halde sizin söylediğinizi "Doğru" kabul ediyorum ve Farabi, İbni Sina, İbni Rüşt gibi İslam Alimlerinin aslında İslam Alimi olmadıklarını söylüyorum...

Velhasıl, inanmak ihtiyaçtır, cogu insan inanır aslında kimisi sızdırır dışarıya, kimisi sızdırmaz kendi içinde yaşar, kimisi ise fıtratıyla mucadele eder Kuran ifadesiyle kendi kendine zulmeder.

"İnanma İhtiyacı" diye bir ihtiyaç yoktur...

Bu bir uydurmacadır...

İnsan Psikolojisinde asla ve asla İnanmak İhtiyacı diye bir ihtiyaç kategorisi tanımlanmamıştır...

İnsan, "İhtiyaçlar" kategorilerinde "Sosyal İhtiyaçlar" yaşarlar ve "Sosyal İhtiyaçlar" arasında da "Ait Olma İhtiyacı" vardır...

İşte Dinlerden tutun Partizanlığa kadar herşey bu kategoride ele alınır...

 

"İnanma İhtiyacı" ise sizin uydurmanız ve kuruntunuzdur...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Toplumsal bir sistem olarak İslam Dini, ortaya çıktığı çağda Araplar için ve onları bir denk altına alabilmek için belki de en uygun sistemdir.

Arapları bir hal yola sokabilmek için, Hz. Muhammed'in yerinde ben olsaydım, ne kadar farklı bir din ortaya koyardım o zamanın bilgisi ile, bilemiyorum.

Ama bu haliyle o Toplumsal Kurallar yani Din, bugüne uygun ve uygulanabilir değildir...

 

Salt İnançtan bahsettiğimiz için Salt İnanca dönüştürmüşümdür belki? :lol:

 

İşte, size İslam Anlayışından, Öğretisinden anlamıyorsunuz dediğimde bana kızmamalısınız...

Çünkü gerçekten anlamıyorsunuz...

 

Farabi, İbn-i Sina, Muhiyiddin Arabi vs... İslam Öğretilerini ortaya koyarlarken kimlerden etkilenmişler bir bakalım isterseniz:

Aristo ve Aristo'nun Mantığı, Platon ve Felsefesi vs... gibi Helen Dünyasında Pagan inançları yaşamış olan insanlardan...

Hatta Farabi Aristo ile Platon'u çok güzel incelemiş ve Batı dünyası Farabi'den öğrenmiştir bunları...

 

Bu adamlara "Büyük İslam Alimi" derken gururlanırsınız ama öğretilerini kimlerin düşüncelerini alarak şekillendirdiklerini bilmezsiniz...

Sonra size onların uygulamalarına benzer ve hatta taktiklerinin aynısı tavsiye edildiğinde "XXX Öğretisi" oluveririz...

 

Sanırım size göre Farabi, İbn-i Sina, Muhiyiddin Arabi gibi kimseler de İslam Öğretisinden değil "XXX Öğretisi"ndenler değil mi?

Ne de olsa Müslüman olmayan hatta "Pagan" olan insanların fikirlerini İslam ile yoğurmuşlar...

 

Hatta ve hatta "Dedem Korkut"ta İslam Öğretisinden değil...

Çünkü o da Eski Türk İnançlarını İslamiyet ile yoğurmuştur...

 

Ahmed Yesevi ile Mevlana'yı da İslam Öğretisinden olmayan kategorisine gönül rahatlığı ile sokabiliriz, çünkü onlar da aynısını uygulamışlardır...

 

Ya lütfen kızmayın ama gerçekten bilmiyorsunuz bu işleri...

 

Tamam işte, bende diyorum ki;

Demek ki Farabi'nin İbn-i Sina'nın İbn-i Rüşt'ün falan da kafası fena halde karışık demek ki...

Onlarda kavramları istedikleri gibi ele almışlar...

 

Şu halde sizin söylediğinizi "Doğru" kabul ediyorum ve Farabi, İbni Sina, İbni Rüşt gibi İslam Alimlerinin aslında İslam Alimi olmadıklarını söylüyorum...

 

"İnanma İhtiyacı" diye bir ihtiyaç yoktur...

Bu bir uydurmacadır...

İnsan Psikolojisinde asla ve asla İnanmak İhtiyacı diye bir ihtiyaç kategorisi tanımlanmamıştır...

İnsan, "İhtiyaçlar" kategorilerinde "Sosyal İhtiyaçlar" yaşarlar ve "Sosyal İhtiyaçlar" arasında da "Ait Olma İhtiyacı" vardır...

İşte Dinlerden tutun Partizanlığa kadar herşey bu kategoride ele alınır...

 

"İnanma İhtiyacı" ise sizin uydurmanız ve kuruntunuzdur...

 

Olmamış Sn Tengerjin Boşig

 

Tamam ben bilmiyorum bu işleri.. Sonucta bu sizin karakteriniz belkide ne diyebilirim, illa ki ustun oldugunuzu dusuneceksiniz, olsun bakalım..

 

Kızmıyorum size merak etmeyin.. Kafa karışıklığı ya da zihni bir bulanıklık içinde olduğunuzu düşünüyorum o sebeple hoş görüyorum rahat olun.

 

Amma yine de ya hu arkadasım, hersey tamam da, ben Freud dan Marks dan bahsettim, iletimiz duruyor, da acaba o metnin içinde Farabi Ibn-i Sina geçiyormu?

 

Benim yazdıklarım yerine baskalarının yazdıklarını okuyup bana mı cevap veriyorsunuz yoksa? :)

 

Cevap vermis olmak icin cevap vermeyin, tüm yazınızı olmayan iddia etmedigim birsey uzerine oturtmussunuz.

 

Farabi ve Ibn-i Sina yı zikretmedim amma hadi gonlunuz olsun o listeye onları da koyalım..

 

Arkadasim Farabi ve Ibn-i Sina Musluman bir cografyada yasadiklari icin yanlış şekilde Islam Filozofları olarak anılırlar, Islami bir iklimi savunduklarından degil oyle imis gibi gorunmek zorunda olduklarından..

 

Ibn-i Arabi yi okumamıssınız anlaşılan, Farabi Ibni Sina nerde Seyhul Ekber nerde.. Genç Müslümana Öğütler isimli küçük bir risalesi var üstadın, okuyun, ondan sonra yazarsınız belki bişeyler.

 

Daldan dala atladık hos bir fikir teatisi oldu Islam inancını begeniyorum dediniz sonra salt inançtan söz eder oldunuz sonra bir baktık Freud Marks isimlerinin yanında Muhyiddin Arabi yi görür olduk, bir sonraki iletinizi heycanla beklemekteyim zira öngürülemez birisiniz benim nazarımda..

 

Yoksa siz bezdirerek forumdan uzaklaştırmaya mı çalışıyosunuz beni ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Olmamış Sn Tengerjin Boşig

 

Tamam ben bilmiyorum bu işleri.. Sonucta bu sizin karakteriniz belkide ne diyebilirim, illa ki ustun oldugunuzu dusuneceksiniz, olsun bakalım..

 

Kızmıyorum size merak etmeyin.. Kafa karışıklığı ya da zihni bir bulanıklık içinde olduğunuzu düşünüyorum o sebeple hoş görüyorum rahat olun.

 

Amma yine de ya hu arkadasım, hersey tamam da, ben Freud dan Marks dan bahsettim, iletimiz duruyor, da acaba o metnin içinde Farabi Ibn-i Sina geçiyormu?

 

Benim yazdıklarım yerine baskalarının yazdıklarını okuyup bana mı cevap veriyorsunuz yoksa? :)

 

Cevap vermis olmak icin cevap vermeyin, tüm yazınızı olmayan iddia etmedigim birsey uzerine oturtmussunuz.

 

Farabi ve Ibn-i Sina yı zikretmedim amma hadi gonlunuz olsun o listeye onları da koyalım..

 

Arkadasim Farabi ve Ibn-i Sina Musluman bir cografyada yasadiklari icin yanlış şekilde Islam Filozofları olarak anılırlar, Islami bir iklimi savunduklarından degil oyle imis gibi gorunmek zorunda olduklarından..

 

Ibn-i Arabi yi okumamıssınız anlaşılan, Farabi Ibni Sina nerde Seyhul Ekber nerde.. Genç Müslümana Öğütler isimli küçük bir risalesi var üstadın, okuyun, ondan sonra yazarsınız belki bişeyler.

 

Daldan dala atladık hos bir fikir teatisi oldu Islam inancını begeniyorum dediniz sonra salt inançtan söz eder oldunuz sonra bir baktık Freud Marks isimlerinin yanında Muhyiddin Arabi yi görür olduk, bir sonraki iletinizi heycanla beklemekteyim zira öngürülemez birisiniz benim nazarımda..

 

Yoksa siz bezdirerek forumdan uzaklaştırmaya mı çalışıyosunuz beni ?

Bakınız;

Üzerinize alınmayınız ama ben şu yazacaklarımı ilkokul öğrencilerine anlatır gibi yazacağım...

Size özellikle hitap etmiyorum, alınmayın...

 

Bundan yüzlerce yıl önce İbn-i Sina isimli bir kimse varmış...

İbn-i Sina'nın yaşadığı çağı düşünürken, onun yaşadığı çağdan bugüne kadar ki olan dönemlerin hiç yaşanmadığını düşünün...

İbn-i Sina, İslam Öğretisini ortaya koyarken, mesela o dönemden çok önce yaşamış olan Aristo adlı Müslüman olmayan bir Filozofun bilgilerinden faydalanmıştır.

Ve yine aynı zamanda Platon ile Platinus adlı Müslüman olmayan Filozoflarında düşüncelerine bağlı kalmıştır.

İslam anlayışını bunları göz önünde bulundurarak oluşturmuştur.

Hatta İbn-i Sina öldükten sonra yaşayan Gazzali gibi adamlar çıkıp, Filozoflara ve Felsefeye karşı düşünce sergilemiş olmalarına rağmen "İslam Öğretisi" içerisinde yer almışlardır.

Mesela Gazzali'ye göre Aristo, Platon, Platinus gibi kimseler zaten Müslüman olmadıkları için cehennemlikken, onlardan yararlandığı içinde İbn-i Sina'da cehennemliktir diye düşünür...

Bundan dolayı İbn-i Sina'yı XXX Öğretisi olarak adlandırır, İslam Dışı görür...

 

Şimdi gelelim günümüze:

Günümüzde Tengeriin Boşig isimli bir kimse varmış...

Tengeriin Boşig, İslam Öğretisini ortaya koyarken, mesela o dönemden çok önce yaşamış olan Freud adlı Müslüman olmayan bir Filozofun bilgilerinden faydalanmıştır.

Ve yine aynı zamanda Nietzchie adlı Müslüman olmayan Filozoflarında düşüncelerine bağlı kalmıştır.

İslam anlayışını bunları göz önünde bulundurarak oluşturmuştur.

Hatta Tengeriin Boşig yaşadığı sıralarda yaşayan Apsuva gibi adamlar çıkıp, Filozoflara ve Felsefeye karşı düşünce sergilemiş olmalarına rağmen "İslam Öğretisi" içerisinde yer almışlardır.

Mesela Apsuva'ye göre Freud, Nietzchie gibi kimseler zaten Müslüman olmadıkları için cehennemlikken, onlardan yararlandığı içinde Tengeriin Boşig'de cehennemliktir diye düşünür...

Bundan dolayı Tengeriin Boşig'i XXX Öğretisi olarak adlandırır, İslam Dışı görür...

 

 

Apsuva, laf kalabalığı yapacağına

Kavramlar ve bilgiler arasında bağ kurabilmeyi öğren istersen!

Olur mu?

Bir şeyden bahsederken, sana tekrar bu şekilde ve illa ki ayrıntılayarak anlatmak zorunda kalmak istemiyorum.

Bazen de "Leb" demeden en azından Türkiye'deki herhangi bir ilden bahsedeceğimizi kestirebilin...

 

İbn-i Sina ve Farabi için "Öyle imiş gibi görünmek zorunda kaldılar" demişsiniz...

Hiçte aynı düşüncede değilim...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bakınız;

Üzerinize alınmayınız ama ben şu yazacaklarımı ilkokul öğrencilerine anlatır gibi yazacağım...

Size özellikle hitap etmiyorum, alınmayın...

 

Bundan yüzlerce yıl önce İbn-i Sina isimli bir kimse varmış...

İbn-i Sina'nın yaşadığı çağı düşünürken, onun yaşadığı çağdan bugüne kadar ki olan dönemlerin hiç yaşanmadığını düşünün...

İbn-i Sina, İslam Öğretisini ortaya koyarken, mesela o dönemden çok önce yaşamış olan Aristo adlı Müslüman olmayan bir Filozofun bilgilerinden faydalanmıştır.

Ve yine aynı zamanda Platon ile Platinus adlı Müslüman olmayan Filozoflarında düşüncelerine bağlı kalmıştır.

İslam anlayışını bunları göz önünde bulundurarak oluşturmuştur.

Hatta İbn-i Sina öldükten sonra yaşayan Gazzali gibi adamlar çıkıp, Filozoflara ve Felsefeye karşı düşünce sergilemiş olmalarına rağmen "İslam Öğretisi" içerisinde yer almışlardır.

Mesela Gazzali'ye göre Aristo, Platon, Platinus gibi kimseler zaten Müslüman olmadıkları için cehennemlikken, onlardan yararlandığı içinde İbn-i Sina'da cehennemliktir diye düşünür...

Bundan dolayı İbn-i Sina'yı XXX Öğretisi olarak adlandırır, İslam Dışı görür...

 

Şimdi gelelim günümüze:

Günümüzde Tengeriin Boşig isimli bir kimse varmış...

Tengeriin Boşig, İslam Öğretisini ortaya koyarken, mesela o dönemden çok önce yaşamış olan Freud adlı Müslüman olmayan bir Filozofun bilgilerinden faydalanmıştır.

Ve yine aynı zamanda Nietzchie adlı Müslüman olmayan Filozoflarında düşüncelerine bağlı kalmıştır.

İslam anlayışını bunları göz önünde bulundurarak oluşturmuştur.

Hatta Tengeriin Boşig yaşadığı sıralarda yaşayan Apsuva gibi adamlar çıkıp, Filozoflara ve Felsefeye karşı düşünce sergilemiş olmalarına rağmen "İslam Öğretisi" içerisinde yer almışlardır.

Mesela Apsuva'ye göre Freud, Nietzchie gibi kimseler zaten Müslüman olmadıkları için cehennemlikken, onlardan yararlandığı içinde Tengeriin Boşig'de cehennemliktir diye düşünür...

Bundan dolayı Tengeriin Boşig'i XXX Öğretisi olarak adlandırır, İslam Dışı görür...

 

 

Apsuva, laf kalabalığı yapacağına

Kavramlar ve bilgiler arasında bağ kurabilmeyi öğren istersen!

Olur mu?

Bir şeyden bahsederken, sana tekrar bu şekilde ve illa ki ayrıntılayarak anlatmak zorunda kalmak istemiyorum.

Bazen de "Leb" demeden en azından Türkiye'deki herhangi bir ilden bahsedeceğimizi kestirebilin...

 

İbn-i Sina ve Farabi için "Öyle imiş gibi görünmek zorunda kaldılar" demişsiniz...

Hiçte aynı düşüncede değilim...

 

 

Sn Tengerjin Bosig

 

Enerjim kalmadı inanın, sadece şukadarını söyliyeyim cok yanlış yazıyorsunuz.

Gazali Ibni Sinayı Farabiyi elestirir ve küfre saptıklarını söylerken Aristo dan yararlandığı için değil, vahyi red ettikleri ve kainata ezelilik atfettikleri vs sebeplerlen ötürüdür.

 

Neyse yine de genel olarak doğru denebilir, evet XXX öğretisi hem Ibn-i Sina için hem Tengerjin Bosig icin..

 

Gerçekten oyle vahyi redederek, madde yada kainatın ezeliliğini savunarak siz tevhid inancının dışındasınız siz bir filazof olsaydınız eğer Islam Filazofu olmazdınız.

 

Değilmi?

 

Laf kalabalığı nedir ? yazmayayımmı Sn Bosig ?

 

Kuranda yoktan varoluş yoktur deyip herşey kelimesini bile tahrib etmeye calisan benmiyim ?

 

Islam dışı olup islam inancını beğenen islam öğretisini savunan benmiyim sizmi?

 

Yahu nedir bu begendiginiz yanlari dedigimde, islami öğretinin içine, el çabukluğuyla, ustaca (!) Freudu Farabiyi koyan benmiyim sizce?

 

Devam edeyimmi?

 

Neyse hadi devam etmiyeyim,

 

Benden bu günlük bu kadar, umarım benim açımdan gayet hoş olan bu karşılıklı yazışmalarımız okuyan arkadaslarımızın da dikkatini ceker ve begenirler.

 

Yarın Allah nasip ederse tekrardan giricem.

 

Not : Ben size hitap ederken Sn diyorum aynını beklemek de hakkım olmasına rağmen, sizin içinde bulunduğunuzdan emin olduğum kaos sebebiyle bunu da görmezden geliyorum. Ama siz yine de Sn deyin ***

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kuranda yoktan varoluş yoktur deyip herşey kelimesini bile tahrib etmeye calisan benmiyim?

Zurnanın ses çıkarttığı deliklerden birisine geldik sanırım...

"Herşey" kelimesinin bana nerede "Yoktan Var Etme" anlamı taşıyrak kullanıldığını söylemediniz hala?

 

Kur'an-da "İnna lillahi ve inna ileyhi raciun" "Allah'tan geldik, yine dönüşünüz O'nadır" der.

Ve İnsanların Halife olarak yaratılması/oldurulması, İsa'nın oldurulması, Kıyamet gününde herşeyin büzülecek olması, Herşeyin sonunda Tanrı'ya döndürülecek olması gibi ifadeler vardır...

 

Bakın Kur'an-ı bir bütün olarak ele aldığınızda, karşınıza şu özet çıkacaktır:

Herşey Yoktan değil, Tanrı'nın kendisinden yaratılmıştır...

Ve herşeyin döneceği, tekrar Tanrı'nın kendisidir...

 

Ve Farabi'den tutun Mevlana'ya kadar hepsi bu düşünceyi işlemişlerdir...

Varlığın kendisi Tanrı'nın kendisidir...

İnsanın kendisidir...

 

O yüzden "Ene'l Hakk" derler...

O yüzden "İnsana/Aynaya baktım Alii'yi gördüm" derler...

O yüzden Farabi "İnsan küçük bir kainat, kainat büyük bir insandır." der...

 

Ve bunlar İslam'ın, bahsettiğim "İnanç Yönü" ile uyumludur...

 

 

Beni bir kelimeyi tahtib etmekle suçluyorsunuz...

Peki Kur'an-da olmadığı halde "Yoktan Var Etmek"i savunmak nedir?

 

Bana şunu deyin anlarım:

"T.B., ben Avam'ım kardeşim, bu kadarını anlamam, şeriatten dışarı adım atamam, mana'yı da bilemem!"

 

O zaman eyvallah...

Islam dışı olup islam inancını beğenen islam öğretisini savunan benmiyim sizmi?

Din/Toplumsal Normlar/Medeni ve Ceza Hukuk Anlayışı vs... açısından İslam Dinine bağlı değilim...

 

Felsefi ve Dünya Görüşü olarak İslam'ın Vicdanı tanımlayan görüşlerini beğeniyorum...

 

Bir şeyin tümüyle içinde ya da tümüyle dışında olmak gerekmez...

Kendinizi bu kadar kasmayın, sık boğaz etmeyin...

Rahat olun, Tanrı yarattığı insancıklara kıyabilecek kadar gaddar değil,

O yüzden cehenneme ne olursa olsun gitmeyeceksin, merak etme...

Yahu nedir bu begendiginiz yanlari dedigimde, islami öğretinin içine, el çabukluğuyla, ustaca (!) Freudu Farabiyi koyan benmiyim sizce?

Freud'u ve Farabi'yi bir çağrışım yapasınız diye koydum...

Haklarında bilgi sahibisiniz sandım...

Yanılmışım...

Devam edeyimmi?

 

Neyse hadi devam etmiyeyim,

 

Benden bu günlük bu kadar, umarım benim açımdan gayet hoş olan bu karşılıklı yazışmalarımız okuyan arkadaslarımızın da dikkatini ceker ve begenirler.

 

Yarın Allah nasip ederse tekrardan giricem.

Evet, arkadaşlarımızın ikimizi de tanıdığından ve yazılarımızı okuduklarından eminim...

Not : Ben size hitap ederken Sn diyorum aynını beklemek de hakkım olmasına rağmen, sizin içinde bulunduğunuzdan emin olduğum kaos sebebiyle bunu da görmezden geliyorum. Ama siz yine de Sn deyin

Kaos ortamında olmadığım çok açık ama size şunu soracağım;

 

Siz insanlara;

Onlardan saygı görmek için mi saygı gösterirsiniz?

Yoksa insanlar doğaları gereği saygıyı zaten hakettikleri için mi?

 

Bana, size saygı göstermem için saygı gösteriyorsanız,

Size saygı göstermemi daha çok beklersiniz...

 

Fakat çok belli ki gösterdiğiniz saygının bir amacı var, yani normalde bu saygıyı haketmediğimi düşünüyor olmalısınız...

Peki bu yapaylık karşısında size aynı şekilde samimi olmayan bir "Sn." ifadesinin bir anlamı var mı gerçekten?

Lütfen bana "Sn." ifadesini kullanmayınız...

 

Kimin Bilinçaltının bir kaos yaşadığı, şu basit beklentinizde çok belli...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.