Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Katilller değil,masumlar öldürülmeli


hoppa

Önerilen İletiler

Başlığı okuyanlar belki şaşıracak ama kuran,kısas ayetinde aynen böyle emrediyor.

 

Müslüman olduğum zamanlarda bu ayeti suçluların cezalandırılması olarak algıladığım için çok yerinde bir ceza olarak görüyorsum. Oysaki ayet suçluların değil masumların cezalandırılmasını emrediyor.

 

Bakara 178 Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın (öldürülür). Ancak her kimin cezası, kardeşi (öldürülenin velisi) tarafından bir miktar bağışlanırsa artık (taraflar) hakkaniyete uymalı ve (öldüren) ona (gereken diyeti) güzellikle ödemelidir. Bu söylenenler, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Her kim bundan sonra haddi aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır

 

Ayet apaçık,hüre hür,kadına kadın,köleye köle diyor.İslamda kölelik kaldırılmılştır,islam kadına değer verir diyenlerin kulakları çınlasın.

 

Daha önce ki başlıklarımda kuranın kadını bir eşya olarak gördüğünü belirtmiştim.

 

Ali İmran 14.. İnsanlara; kadınlar, oğullar, yüklerle altın ve gümüş yığınları, salma atlar, davarlar, ekinler kabilinden aşırı sevgiyle bağlanılan şeyler çok süslü gösterilmiştir. Bunlar dünya hayatının eşyasıdır. Oysa varılacakyerin (ebedî hayatın) bütün güzellikleri Allah katındadır.

 

 

 

Kısas ayeti bu anlayışı destekliyor. Zira kadın ve köle bir eşya gibi görüldüğünden öldürülme vakalarında,ancak onlar gibi statüde olanlar kısas edilebiliyor.

 

Bir erkek kadını öldürürse kısas edilemiyor. Çünkü ayet kadına kadın diyor.Dolasısıyla erkek kısas edilemeyeceğinden,kadına denk bir başka eşya olarak erkeğin ailesinden masum bir kadın öldürülmesi gerekiyor.

Ancak mağdur olan taraf insaflı davranıp kısas yerine kan bedeline razı olursa katilin ailesinden masum olan bir kadının ölümden kutulma şansı var.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuyu açmıştık da hiç yanıt gelmemişti nedense: http://www.turkish-media.com/forum/index.p...st&p=643309 Fakat yanıt gelmemesi çok doğal, buna verilecek bir yanıt yok çünkü.

 

Hadi diyelim hoppa'nın söylediği aşırı bir yorum. Kadına kadın kısas edilecek diye başka masum bir kadının öldürülmesi aklın alacağı şey değil, bunu Kur'an bile yazsa hiç bir aklı başında müslümanım diyen bile kabul edip uygulamaz, savsaklar, geçiştirir. Fakat sorun bu değil!

 

Sorun, Kur'anın böyle vahim bir cümle kullanıp bunun ayrıntısını açıklamamış olması. E iyi kardeşim, köleyi, kadını insan yerine koymadın, hadi buna eyvallah ettik. Bari hür adam kadını, köleyi öldürdüğünde ne yapacağımızı söyle? Diyet... Hadi adam biricik kızı için cana can diye tutturdu, diyet miyet istemiyor? Ne halt edeceksiniz? Kenara çekip "fazla konuşma, al şu diyeti, kes sesini" diye "ikna" mı edeceksiniz?

 

Bu abuk kurallar töre adı altında bu yüzden devam ediyor. Şeriat propagandalarına kanan "light" müslümanlara neye prim verdiklerine bir daha iyice bakmalarını tavsiye ediyorum. Bu kutsal dediğiniz kitapta ne yazıyor böyle yahu? Bu olacak bir şey mi, olmayacak bir şey mi iyice bir oturup düşünün bakalım. Sonra bir de "başörtüsü Allah'ın emridir" diye pankart yazıp gösteri yapanları düşünün. Hangi Allah'ın emriymiş başörtü? KADINA ERKEK, KÖLEYE HÜR KISAS EDİLEMEYECEĞİNİ SÖYLEYEN ALLAH MI?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sürekli Kuran'dan örnek ayet vererek tartışan ve İslam dininin mükemmel olduğunu savunan arkadaşların yorumlarını ben de 4 gözle bekliyorum! Ama umudum da yok hani... Yine de bir çok kişiyi buraya yönlendireceğim. Başka türlü olmayacak :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.Nereden bakarsanız öyle görürsünüz!

 

Bu ayetlerin nüzul sebebiyle ilgili olan rivayet şudur:

 

Cahiliyede, İslam gelmeden önce az bir müddet içerisinde iki Arap kabilesi birbiriyle savaştılar. Aralarında öç alma, katletme ve yaralama olayları oluyordu. Bir kısım köleler ve kadınlar öldürüldü. Birbirlerine karşı intikamlar bitmez oldu, fidyeler de vermez oldular. İslam gelince; İslam’a girdiler. Bu sefer her kabile kendilerine ait öldürülenlere daha fazla diyet ve fidye (karşılık) istedi. Ve yemin ettiler ki köleye karşı hür ve kadına karşı adam öldürülmezse razı olmuyorlardı. Bundan sonra bu ayetler nazil oldu. “Hür kimseye hür kimse, köleye köle ve kadına kadın öldürülür” diye hüküm duyurdu.

 

Bu ayetle ilgili İbn-i Abbas şöyle dedi: Erkeğe erkek ve kadına kadını öldürüyorlardı. Ondan sonra Allah-u Teâla, her nefse bir nefis öldürülür manasını taşıyan ayeti (Maide 45) indirdi. Böylece, kısas hususunda hür insanları eşit kıldı. Yine de, kısasta köleler arasında eşitliği kıldı.

 

maide 45. Biz, onda onların üzerine şöyle yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, dişe diş, yaralamada ödeşme. Kim de bu hakkını sadakasına sayarsa, o, günahlarının bağışlanmasına vesile olur. Her kim de Allah'ın indirdiği hükümlerle hükmetmezse, onlar hep zalimlerdir.

 

Alıntıdır.

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.Nereden bakarsanız öyle görürsünüz!

 

Bu ayetlerin nüzul sebebiyle ilgili olan rivayet şudur:

 

Cahiliyede, İslam gelmeden önce az bir müddet içerisinde iki Arap kabilesi birbiriyle savaştılar. Aralarında öç alma, katletme ve yaralama olayları oluyordu. Bir kısım köleler ve kadınlar öldürüldü. Birbirlerine karşı intikamlar bitmez oldu, fidyeler de vermez oldular. İslam gelince; İslam?a girdiler. Bu sefer her kabile kendilerine ait öldürülenlere daha fazla diyet ve fidye (karşılık) istedi. Ve yemin ettiler ki köleye karşı hür ve kadına karşı adam öldürülmezse razı olmuyorlardı. Bundan sonra bu ayetler nazil oldu. ?Hür kimseye hür kimse, köleye köle ve kadına kadın öldürülür? diye hüküm duyurdu.

 

Bu ayetle ilgili İbn-i Abbas şöyle dedi: Erkeğe erkek ve kadına kadını öldürüyorlardı. Ondan sonra Allah-u Teâla, her nefse bir nefis öldürülür manasını taşıyan ayeti (Maide 45) indirdi. Böylece, kısas hususunda hür insanları eşit kıldı. Yine de, kısasta köleler arasında eşitliği kıldı.

 

maide 45. Biz, onda onların üzerine şöyle yazdık: Cana can, göze göz, buruna burun, dişe diş, yaralamada ödeşme. Kim de bu hakkını sadakasına sayarsa, o, günahlarının bağışlanmasına vesile olur. Her kim de Allah'ın indirdiği hükümlerle hükmetmezse, onlar hep zalimlerdir.

 

Alıntıdır.

 

 

 

Bir erkek kadını öldürürse bakara 178 e göre hükmü ne olacak,bir yerlerden kopya yapmadan cevap ver bakalım eğer becerebileceksen ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ha, anladım. Büyük harflerle de yazılmış ki iyice belli olsun: "Böylece, kısas hususunda hür insanları eşit kıldı. Yine de, kısasta köleler arasında eşitliği kıldı." Yani hürler bi eşit, köleler bi ayrı eşit. Ama unutmuşsunuz, kadınlar da bi ayrı eşit! Anladım... Allah ölen köleleri adam yerine, ölen kadınları insan yerine koymadığını belirterek "höt! Haddinizi bilin. Koskoca adam, insandan sayılmayan kadını ve adamdan sayılmayan köleyi öldürdü diye kısas mı edilecek? Höt!" deyip her zamanki yöntemle meseleyi halletmiş! Konu anlaşıldı, yine dediğimiz gibi...

 

Hani Orwell'in ünlü romanındaki gibi: "Bütün hayvanlar eşittir. Ama domuzlar daha eşittir!" Tabii ki İslamda bütün insanlar eşit, ama hürler kölelerden daha eşit, erkekler de kadınlardan daha eşit! Hem köle, hem kadınsa, yani cariye ise, iyice bi eşittir herhalde...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hani Orwell'in ünlü romanındaki gibi: "Bütün hayvanlar eşittir. Ama domuzlar daha eşittir!" Tabii ki İslamda bütün insanlar eşit, ama hürler kölelerden daha eşit, erkekler de kadınlardan daha eşit! Hem köle, hem kadınsa, yani cariye ise, iyice bi eşittir herhalde...

 

süper

 

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.Nereden bakarsanız öyle görürsünüz!

 

Anlamsız bir laf olmuş. Hiçbirşey ifade etmiyor !

 

Bu ayetlerin nüzul sebebiyle ilgili olan rivayet şudur:

 

hadislerden örnek verince bile bu sahih değil bu sahih, Kur'an desteklemiyor diyen müminler, rivayetlerle açıklama yapmaya çalışınca bana çok tuhaf geliyor ! demekki verilecek doğru bir cevap yokmuş !

 

Ama bu konuda hoppa çok inandığınız, değişmez, mükemmel, Allah'ın gönderdiği ayetlerden örnek vermiş ! yine yanlış anladığımızı ifade edeceksiniz, biliyorum !

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuyu açmıştık da hiç yanıt gelmemişti nedense: http://www.turkish-media.com/forum/index.p...st&p=643309 Fakat yanıt gelmemesi çok doğal, buna verilecek bir yanıt yok çünkü.

 

Hadi diyelim hoppa'nın söylediği aşırı bir yorum. Kadına kadın kısas edilecek diye başka masum bir kadının öldürülmesi aklın alacağı şey değil

 

Haklısın.Senin anladığın türde gerçekten aklın mantığın kabul etmesi zor bir şey.

 

Bir erkek kadını öldürürse bakara 178 e göre hükmü ne olacak,bir yerlerden kopya yapmadan cevap ver bakalım eğer becerebileceksen ?

 

Siz ateistlerin en büyük hatalarından biriside ayetleri iniş zamanlarına ve sebeplerine göre değerlendirmemenizdir.Önce cevabını vereyim.Eğer bir erkek kadını öldürürse öldüren erkek öldürülür.Eğer köle hür kimseyi öldürürse, köle de hüre kısas edilir. Bu durum­da hürrün velileri, isterlerse köleyi öldürür ve hürün diyetinden kölenin diyeti­ni düşürür ve onlar da diyetin geriye kalan kısmını hür kimsenin velilerine öderler. İsterlerse, diyetin tamamını alır, köleye ise kısas uygulamazlar. Eğer erkek kadını öldürürse, erkek de kadın için kısas edilir. Bu durumda eğer kadının velileri isterlerse, o erkeği öldürür ve diyetin yarısını öderler. Eğer kadın erkeği öldürürse, bu durumda kadın da erkeğe kısas edilir. Böylece erkeğin velileri isterlerse, o kadını öldürür, diyetin yarısını alırlar, yine isterlerse diyetin tamamı onlara verilir ve kadın da kısas edilmez.İşte bundan ötürü Allah’u Teâlã, iki hür, iki köle, iki dişi ve iki erkek arasında kısas ile yetinmenin meşrû olduğunu be­yan etmek için bu âyeti indirmiştir

 

Ha, anladım. Büyük harflerle de yazılmış ki iyice belli olsun: "Böylece, kısas hususunda hür insanları eşit kıldı. Yine de, kısasta köleler arasında eşitliği kıldı." Yani hürler bi eşit, köleler bi ayrı eşit.

 

Maalesef anlayamamışsın.

 

Orwell'in ünlü romanındaki gibi: "Bütün hayvanlar eşittir. Ama domuzlar daha eşittir!" Tabii ki İslamda bütün insanlar eşit, ama hürler kölelerden daha eşit, erkekler de kadınlardan daha eşit! Hem köle, hem kadınsa, yani cariye ise, iyice bi eşittir herhalde...

 

süper

 

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.Nereden bakarsanız öyle görürsünüz!

 

 

Anlamsız bir laf olmuş. Hiçbirşey ifade etmiyor !

 

 

 

Sözün anlamını anladın mı?Bizzat kendin canlı örneğisin de...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Haklısın.Senin anladığın türde gerçekten aklın mantığın kabul etmesi zor bir şey.

 

 

 

Siz ateistlerin en büyük hatalarından biriside ayetleri iniş zamanlarına ve sebeplerine göre değerlendirmemenizdir.Önce cevabını vereyim.Eğer bir erkek kadını öldürürse öldüren erkek öldürülür.Eğer köle hür kimseyi öldürürse, köle de hüre kısas edilir. Bu durum­da hürrün velileri, isterlerse köleyi öldürür ve hürün diyetinden kölenin diyeti­ni düşürür ve onlar da diyetin geriye kalan kısmını hür kimsenin velilerine öderler. İsterlerse, diyetin tamamını alır, köleye ise kısas uygulamazlar. Eğer erkek kadını öldürürse, erkek de kadın için kısas edilir. Bu durumda eğer kadının velileri isterlerse, o erkeği öldürür ve diyetin yarısını öderler. Eğer kadın erkeği öldürürse, bu durumda kadın da erkeğe kısas edilir. Böylece erkeğin velileri isterlerse, o kadını öldürür, diyetin yarısını alırlar, yine isterlerse diyetin tamamı onlara verilir ve kadın da kısas edilmez.İşte bundan ötürü Allah’u Teâlã, iki hür, iki köle, iki dişi ve iki erkek arasında kısas ile yetinmenin meşrû olduğunu be­yan etmek için bu âyeti indirmiştir

 

Sen böyle diyorsun ama ayeti iptal ediyorsun.Eğer dediğin gibi olsa ayette cana,can derdi.Ama öyle demiyor hüre hür,kadına kadın,erkeğe erkek.

 

Eğer bir erkek kadını öldürürse erkek öldürülemez.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Siz ateistlerin en büyük hatalarından biriside ayetleri iniş zamanlarına ve sebeplerine göre değerlendirmemenizdir.

 

Ne yani Kuran evrensel değil mi? Bunu mu söylemek istiyorsun?

Kaldı ki, bizler ayetleri eleştirirken hem bugüne göre hem de düne göre eleştiriyoruz.

Yoks anasıl bulabilirdik bu kadar çelişki...

Şimdi 1400 sene öncesine göre eleştirsen de aynııı, şimdiye göre eleştirsen de aynı... Yoksa değil mi?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Dindarlar bunu hep yapıyorlar. Ayetin açık anlamını savunamadıkları zaman açıkça ve alenen ayeti değiştiriyorlar, resmen ve alenen yeniden yazıyorlar.

 

Eğer kadına erkek, köleye hür kısas edilebilir olsa bu sınıflandırmayı yapmanın ne anlamı olurdu? Cana karşı can denir, tamam, biterdi. Başka bir ekleme yapılmazdı. Tam tersine, hür bir adam köle veya kadın öldürdü diye kısasa kalkışılamayacağını açıkça belirtiyor ayet. Ya ne öneriyor? Al diyetini akıllı uslu, kes sesini otur! Kısas isterim diye zırlamaya kalkma. Haddi aşarsan bak! Hımmm! Haaa! Cısss!" diyor. Kadına, köleye kısas istemek haddi aşmak olarak tanımlanıyor.

 

Tabii canım! Şimdi tanrı kadını yola getirmek için dövmeyi emretmiş ya! Sonra kısas ayetini gönderirken birden aklına gelmiş. İyi de eli ağır bir erkek kulum karısını döverken hadi kadın ölürse? Ne güzel tanrı için savaşan adamı tut sen kısas et. Olacak iş mi? Hem köleler ölüm korkusu olmadan sahiplerine itaat ederler mi? Hemen kısas ayetine bir şerh eklemiş, postaya vermiş...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sizden bir YARDIM rica edecegim! 2/178 ayetini anlamak icin.

 

Koleligin Quranda olmasini isaret etmek .. tamam anladim. Koleler ve Kadinlarin baska sinifta olan insanlar oldugunu anladim... Tamam !

 

Anlamadigim basit seyler:

 

"Hur" oldurulunce, Kimi oldurecekler? Katilimi yoksa baska bir hur insani? Anlamadim.

"kole" oldurulunce, Kimi oldurecekler? Katilimi yoksa baska bir kole insani? Anlamadim.

"Kadin" oldurulunce, Kimi oldurecekler? Katilimi yoksa baska bir kadinimi? Anlamadim.

 

Belki bugun biraz kendimi geri zekali hissediyorum... Tesekkurler!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sizden bir YARDIM rica edecegim! 2/178 ayetini anlamak icin.

 

Koleligin Quranda olmasini isaret etmek .. tamam anladim. Koleler ve Kadinlarin baska sinifta olan insanlar oldugunu anladim... Tamam !

 

Anlamadigim basit seyler:

 

"Hur" oldurulunce, Kimi oldurecekler? Katilimi yoksa baska bir hur insani? Anlamadim.

"kole" oldurulunce, Kimi oldurecekler? Katilimi yoksa baska bir kole insani? Anlamadim.

"Kadin" oldurulunce, Kimi oldurecekler? Katilimi yoksa baska bir kadinimi? Anlamadim.

 

Belki bugun biraz kendimi geri zekali hissediyorum... Tesekkurler!

Sevgili Suheyla, valla ben de anlamadım. Her şey arap saçına benziyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Eğer bir erkek kadını öldürürse erkek öldürülemez.

Sayın hoppa İslam'da bunun yaşanmış bir örneği var mı acaba?'Şimdi diyeceksiniz 'Kur'an'da geçiyor yaşanmasına ne gerek' var.Peki bu ayetler ne için indi acaba bunu biliyor musunuz?Tekrar tekrar anlattım ama bi daha anlatıyorum.

 

Müşrikler İslamdan önce şöyle bi uygulama yapıyordu.Bir kişi diğer bir kişiyi öldürdüğünde öldüren kişi isterse kendi kölesini öldürmeleri için öldürdüğü kişinin ailesine veriyordu.Yani asıl öldüren kişiye hiçbir zarar gelmiyordu.Kendisi yerine masum olan kölesi veya kimi isterse o öldürülüyordu.Kur'an'da bunu ortadan kaldırmak için kısasdan bahseden ayette hürü öldüren hür öldürülür kadını öldüren kadın öldürülür köleyi öldüren köle öldürülür diye bi emir vermiştir.Siz maalesef bunu başka şekilde yorumladınız.Buradaki hürden köleden kadından maksat işi yapan kimse o cezalandırılır.

 

Siz ateistlerin en büyük hatalarından biriside ayetleri iniş zamanlarına ve sebeplerine göre değerlendirmemenizdir.

 

Ne yani Kuran evrensel değil mi? Bunu mu söylemek istiyorsun?

 

Kur'an'ın ayetlerinin iniş sebepleriyle evrensel olup olmamasının ne alakası var.İniş zamanından kasıt o dönemde yaşanmış olaylara paralel olarak indiği ifadesidir.

 

Kaldı ki, bizler ayetleri eleştirirken hem bugüne göre hem de düne göre eleştiriyoruz.

 

Tabi ki eleştirebilirsiniz.Ben buna bi şey demiyorum.Fakat hangi olayların cereyan etmesinden sonra ayetler inmiştir buna da bakarsanız daha sağlıklı sonuçlar elde edersiniz.

 

Yoks anasıl bulabilirdik bu kadar çelişki...

 

Çelişki dediğiniz şeylerin hepsi iyice araştırmadan önyargılı olmanızdan kaynaklanıyor.

 

Dindarlar bunu hep yapıyorlar. Ayetin açık anlamını savunamadıkları zaman açıkça ve alenen ayeti değiştiriyorlar, resmen ve alenen yeniden yazıyorlar.

Ben ayetinn yorumunu yaptım.Değiştirmedim.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kur'an'ın ayetlerinin iniş sebepleriyle evrensel olup olmamasının ne alakası var.İniş zamanından kasıt o dönemde yaşanmış olaylara paralel olarak indiği ifadesidir.

 

Bugüne ve bugünün olaylarına hitap etmiyorsa o dönemde kalmıştır ve evrensel değildir...

Evrensel olduğunu iddia ediyorsa doğru söylemiyordur...

Evrensel olması gerekiyorsa belirli periyodlarda tekrar tekrar inmesi gerekir...

Evrensel değilse benden inanmamı beklemesinler 1400 sene önceki olayları düzenlemeye çalışan (o da yarım yamalak) bir kitaba...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sürekli Kuran'dan örnek ayet vererek tartışan ve İslam dininin mükemmel olduğunu savunan arkadaşların yorumlarını ben de 4 gözle bekliyorum! Ama umudum da yok hani... Yine de bir çok kişiyi buraya yönlendireceğim. Başka türlü olmayacak :)

sizce hangi din mükemmel acaba bnu çok merak ettm

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bugüne ve bugünün olaylarına hitap etmiyorsa

 

Etmediğini nereden biliyorsunuz?

 

Evrensel olması gerekiyorsa belirli periyodlarda tekrar tekrar inmesi gerekir...

 

Bu periyodlar nelerdir?

 

Evrensel değilse benden inanmamı beklemesinler 1400 sene önceki olayları düzenlemeye çalışan (o da yarım yamalak) bir kitaba...

 

Kimsenin sizden birşey beklediği yok.Herkes kendinden sorumludur.Kur'an'ın yarım yamalak olduğunu nereden çıkardınız?

Ayetleri yanlış anlamanızdan mı?

Gerçekte var olmayan hadislere dayanarak mı?

Hep arkasında olduğunuzu belirttiğiniz bilimin gerçeklerini gözardı ederek mi?

Önyargılarınıza bir türlü galip gelemediğinizen mi?

Neden???

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

"Hur" oldurulunce, Kimi oldurecekler? Katilimi yoksa baska bir hur insani? Anlamadim.

"kole" oldurulunce, Kimi oldurecekler? Katilimi yoksa baska bir kole insani? Anlamadim.

"Kadin" oldurulunce, Kimi oldurecekler? Katilimi yoksa baska bir kadinimi? Anlamadim.

Sayın Suheyla, bütün sorun bu konuların açıklanmamış olması. Tüm hayata hükmettiği ve ona göre uygulama yapılmasının gerekli olduğu iddia edilen bir sistemin, çok yüzeysel ve her türlü yoruma açık hükümler koymuş olması.

 

Yani bir adam tarafından öldürülen kadına karşılık öldürene kısas yapılamayacağı için (kısas ancak denkler arasında yapılıyordu) tutup katilin yakını bir kadının hiç olayla ilgisi olmadan kısas için denklik gerekiyor diye öldürülmesi yorumu çıkarılması işten bile değil. İşin vahameti burda zaten. Bugün şeriat uygulanamıyor, uygulanamaz zaten. Ama töre adı altında sürdürülüyor. Kan davaları da bundan çıkıyor. Kadın kocasını öldürse, ölenin yakını gelip kısasın da erkeğe yapılması gerek diye kadını değil, kadının örneğin babasını öldürüyor. Denecek ki kısası ancak İslam devleti yapar, kişi yapamaz. Peki bakalım ikisi farklı kategoride katil-maktül olunca Kur'an ne diyor? Diyet verecek diyor.

 

Kur'anda bunları önlemek için konmuş diyet yaptırımı da yanlıştır. Cinayet bir amme hukuku suçudur. Diyetle temizlenemez. Maktul ayrı bir can, diyet alan ayrı bir can. Diyet ödemekle suç ödenmez. Modern hukukta bu tür suçlarda kamu davası açılır, maktülün yakınlarının şikayetçi olması veya olmaması söz konusu edilmez. Modern hukuk hakareti, tacizi şikayete bağlıyor, şikayetçi olmazsanız dava açılmaz. Ama değil cinayet, tehdit bile amme hukuku kapsamındadır. Mağdur şikayetçi olmasa bile kamu davası devam eder ve sanık az veya çok bir ceza alır.

 

Yani diyet ödeme yaptırımının kabul edilemez olduğunu açıklamaya bile gerek yok, şeriat hukuku hiç bir şekliyle uygulanabilir değildir, kabul edilebilirliği yoktur da, ben konu iyice açıklığa kavuşsun diye ayrıntılı açıklıyorum.

 

Sonuç olarak mükemmel olduğu iddia edilen bir sistemin, kadın, köle ayırd etmeden "taammüden, yani tasarlayarak, kasten cinayette cana karşı can" demesi gerekirdi. İçtihat o zaman mümkün olur, taammüden tanımına nelerin girip girmediği içtihat konusu olurdu. Kur'anda mevcut şekliyle yapılabilecek bir içtihat yoktur. Sınıf gözetiyor, bir... Diyet öneriyor iki... Bunların kabul edilebilirliği yoktur. İçtihat kuralı kökten değiştiremez. Değiştirirse bu "lağv" olur. Yani hükmü kaldırma olur.

 

Eğer müçtehitler açık ayet hükmünü lağvetme, yeni kural koyma yetkisine sahiplerse İslam'da, o zaman dinin kıyamete kadar geçerli son din olma iddiası havada kalıyor. O zaman ha müçtehitler kurulu, ha anayasa mahkemesi. Müçtehitlerin içtihadı ile anayasa mahkemesi içtihadı arasında bir fark kalıyor mu? Hayır.

 

Bütün bunlar böyleyken, hala kalkıp "Başörtüsü tanrının emri, yasa insan emri. İkisi çelişiyorsa tanrının değişmez hükmü geçerlidir, insan yasası değiştirilir" diyebiliyorlar.

 

Mantık sakatlığını görüyor musunuz? Kur'anın bir hukuk kaynağı kabul edilebilme olasılığı sıfırdır, düşünülemez bile... Tamamen kendi çağı, kendi toplumu ve kendi koşulları içinde ortaya konmuş bir karmaşadır, belli bir sistematiği de yoktur. Ancak kafalarına göre yöneten bir mollalar gurubunun, içeriğini bilmeyen bir toplumu keyfi, din adına diye yutturarak yönetmesine uygun bir kitaptır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Mantık sakatlığını görüyor musunuz? Kur'anın bir hukuk kaynağı kabul edilebilme olasılığı sıfırdır, düşünülemez bile... Tamamen kendi çağı, kendi toplumu ve kendi koşulları içinde ortaya konmuş bir karmaşadır, belli bir sistematiği de yoktur. Ancak kafalarına göre yöneten bir mollalar gurubunun, içeriğini bilmeyen bir toplumu keyfi, din adına diye yutturarak yönetmesine uygun bir kitaptır.

 

Kesinlikle. Zaten diger ayetlerde mantıksızlıklar belli idi. Fakat, nedense aklıma getiremedim, Kuran'in bu aşırı derecede mantıksız olmasını, o yuzden bu ayetin açıkladiginiz manada olacagini dusunmedim. Fakat, simdi anladim.

 

Tesekkurler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Mantık sakatlığını görüyor musunuz? Kur'anın bir hukuk kaynağı kabul edilebilme olasılığı sıfırdır, düşünülemez bile... Tamamen kendi çağı, kendi toplumu ve kendi koşulları içinde ortaya konmuş bir karmaşadır, belli bir sistematiği de yoktur. Ancak kafalarına göre yöneten bir mollalar gurubunun, içeriğini bilmeyen bir toplumu keyfi, din adına diye yutturarak yönetmesine uygun bir kitaptır.

 

:clover::clover:

 

Aynen katılıyorum.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Etmediğini nereden biliyorsunuz?

 

Bu sonucu öncelikle senin yazından çıkarmıştım :) (Bana göre günümüze zaten hitap etmiyor ve edemez de)...

Sen dememişmiydin o günün şartlarına uygun inen ayetler diye? Nerede kaldı bu gün?

 

Bu periyodlar nelerdir?

 

Bunu size sormak lazım. Her devir değiştiğinde yeni ayetlere gerek olacak, demenize göre...

 

Kur'an'ın yarım yamalak olduğunu nereden çıkardınız?

 

Yukarıda ki ve benzeri tartışmalardan...

 

Ayetleri yanlış anlamanızdan mı?

Bir yanlışlık varsa bence düzeltmelisin. Tartışmaya açıldı yukarda...

 

Hep arkasında olduğunuzu belirttiğiniz bilimin gerçeklerini gözardı ederek mi?

 

Bana bilimsel gerçekliklerden söz eder misin? Ama burada değil. Konuyu değğiştirmeyelim. İlgili forumlara lütfen...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.