Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

ateist ölmez mi?


xprensesx

Önerilen İletiler

bir müslüman olarak ölümden korkuyorum..

neden mi..

.

.

.

ateistler ölüm hakkında ne düşünüyo?????

 

Sevgili XPRENSESX;

 

Kormayınız ve de Ümitvar Olunuz.

 

Cenab ı Hak ; ''Rahmetim Gazabımı Geçti''

 

buyuruyor, müteessir olmayınız, bilakis müsterih olunuz ;

Ve biliniz ki ;

 

Sizi gören, Sizi duyan, Sizi anlayan biri var,

 

Ve O Zat size şahdamarınız dan daha yakın,

Ve o zat sizi kabir de bile yalnız bırakmaz,

Ve O Zat sizi Cehennem inde yakmak için yaratmadı,

 

Aksine ;

O Zat Merhametlidir,

O Zat Affedicir,

O Zat günahkarı örtendir,

O Zat sizi Yaratandır.

 

Taşıdığınız en latif nükteler,

Sahip olduğunuz en nazenin duygular,

Arzuladığınız en masum beklentiler,

 

O nun tarafından karşılık bulacaktır.

 

Görüyorum ki;

Siz o kadar hassas ve o kadar ince ruhlu, ve o kadar sevgi dolu, ve o kadar hüzün dolu,

ve o kadar, hüznünüzü yansıtmak yerine gülücük ler saçabilmeyi, başarabilmek arzusu taşıyan bir kişi iseniz ;

ve o kadar nazik ve kırılgan ve ama o kadar da güçlü ve cesur görünen bir kişi iseniz,

 

Sizin bu latifeleriniz ancak ve ancak O nun la nihayet bulabilir, O nun la ölümsüzleşebilir...

 

 

Saygılarımla. Size çok benzeyen aciz kardeşiniz,

Doğan Gülbudak

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 103
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

EVET ; Herkes İnansın, ve Bilsin ki ;

 

Bir olan ALLAH tan korkmak,

Başka Hiçbir Şeyden korkmamayı sağlar.

 

 

Bir olan ALLAH tan korkmamak ;

Bütün Yaratılmış lar dan korkmayı sağlar.

 

Yani ; Ya ALLAH tan korkarsınız ya da Herşey den.

 

Şimdi, bunu bir Misal ve bir Darbı Mesel ile İzah Ederiz,

Şöyleki ;

 

Düşününüz ;

Uçsuz bucaksız bir çölde, Bir uçağın düşmesi sonucu, kurtularak hayatta kalabilmeyi başarabilen,

başlarına gelebilecek ve kendilerini bekleyen, her türlü sıkınta, zorluk ve keder e açık ve emniyetsiz biçimde namzet, ve aday

İki potansiyel arkadaş var,

 

İkisi de kendi beceri ve kabiliyetleri ve akıl ve zeka ları ile başbaşa, ve selamete, yani medeniyete ulaşmaya çalışmaktadırlar.

 

Bunlardan biri Mağrur ve Kendinden Emin.

Diğeri, Mütevazi, ve Temkinli.

 

Bunların yolları ayrılır, ve Mağrur olan sol istikamete, Mütevazi olan sağ istikamete gider

Ne de olsa burası bir Çöl dür, ve şimdilik Sağ ve Sol birbirinden farksızdır.

Böylece giderler.

 

Sonra Mütevazi adam düşünür;

Buralarda Medeniyet ten eser yok , tabikii burada ne Polis, Ne Jandarma, Ne Cankurtaran, Ne Ambulans bulmak mümkün değil.

 

Öyle ise burada hükmü geçebilecek, Bir Güç olmalı ki Ben de ondan yardım isteyebileyim.

Yoksa bu dizlerim beni ne kadar daha taşıyabilir bu bile bir muammadır.

 

Hem O ndan yardım istemek yerine, O ndan endişe duyup kaçarsam, kendimi sebepsiz yere Hüküm lü konumuna sokarım.

Hem O nu tanımaz ve Kabul etmez, ve yardım istemez isem ; Belki O nun görevlileri bile beni yakalar, ve nedensiz ce sorgularlar.

 

Tüm bunları düşünür, ve en yerinde olacak kararın O Çölün Efendisi kim ise, O Çölde Sözü Geçen kim ise,

O nunla tanışmayı arzular.

 

Bir imdat, Bir aman, Bir melce eyler.

Ve O Sultan ın askerleri onu bulur ve huzura getirir.

O Sultan, bu adama çok acır, ve O na çok Merhamet gösterir. O nu sarayında bir müddet misafir eder.

Tedavisi ile ilgilenir, Açlığını giderir, O nu, belki de kendi evinde ki kadar, rahat ve huzurlu kılar.

 

Daha sonra, Gerek Kendi Şehrinde , gerek sınırları içerisinde ki O Uçsuz Bucaksız Çölde ,

Rahat ve Emniyet içinde gezebilmesi için Kendi Sultan Ferman ını verir.

 

O mütevazi adam da böylelikle Huzur ve Emniyet içinde yoluna devam eder.

Hangi köye girse, Hangi kabile ye rastlasa, orada o Ferman ile karşılanır, ve ihtiyaç larını görüp, ıstırahat eder.

Hatta bir Eşkiya ya rastlasa , Eşkiya bile O Azametli Sultan ın Fermanı nı görüp uzaklaşır, O adama ilişemez.

 

Gelelim O Mağrur Adama;

O Mağrur adam, önceleri der ;

Yahu bu Çöl de kimsecikler yok , ne ala bir durum, Kimse ye Muhtaç ta olmam , Kimse de bana karışamaz.

Bir müddet gider, Ama ortada ne bir Kuyu , ne de bir Gölgelik yoktur.

Perişan olur, Ama gururundan Feryad da etmez, İmdat ta istemez.

Kimsesiz ve ölmek üzere bir halde, O Sultan ın Askerleri kendisini bulur, ve Huzura alır.

 

O Sultan önce ; O adama da acır, Merhamet eder.

Lakin görür ki ; O mağrur adam, değil Teşekkür Etmek, Bizzat kendisini tanımadığını söyler,

Hatta Sultan lığını bile beğenmez ve hakaret eder. Ben kendime yeterim Sen de Kim oluyorsun demek cüretini gösterir.

 

O Merhametli Sultan ; bu Tahkir ve İnkar a rağmen ;

''Madem Ben i ve Saltanat ımı beğenmezsin , bari şu Ferman ı alda, önündeki uzun yolda rahat et, Emniyet içinde ol.'' Der

O Mağrur adam yine de '' İstemez , Saray ın da Ferman ın da senin olsun.'' Der ve Ayrılır.

 

O Çölde ilerler ve bir Köye bir Kabile ye rastlar, fakat O nun yaptığı, Nankör lük ve İnkar haberi, ondan önce, dilden dile tüm halkla ulaşmıştır.

Herkes O Sultan kadar Affedici değildir, ve yine O na haddini bildirmek isterler.

Böylelikle , girdiği her köyden kovulur, karşılaştığı her insan O Mağrur Adamı dışlar, terkeder.

Ta ki ; bir Eşkiya ya rastlar, O eşkiya bile O nu tanır, Eşkiya lığına rağmen Çekindiği ve Korktuğu o Sultan a,

Nasıl olupta Red ettiğini, İsyan ettiğini sorar, O nu da kendi gibi bir Eşkiya sanar.

Buna rağmen O Mağrur Adam kendisi gibi Cesur olamamak suçu ile O eşkiya ya bile hakaret eder. O Eşkiya yı da tanımaz ve küçümser.

Ve sonu yine O Eşkiya nın elinden olur.

 

Evet arkadaşlar,

Hikayemiz bu kadar. şimdi herkes düşünsün , ve kendine sorsun ;

 

Bu uçsuz bucaksız ALEM de ;

 

İnkar Eden Kimdir.

İman Eden Kimdir.

 

Teşekkür Eden Kimdir.

Nankörlük Eden Kimdir.

 

İtibar Gören Kimdir.

Kovulan, Dışlanan Kimdir.

 

Cesurca Korkusuzca Gezebilen Kimdir.

Titreyerek, Ürkerek Dolaşan Kimdir.

 

Sultan ın Fermanını Taşıyan Kimdir.

Kimsenin Sıfatını Taşımayan Kimdir.

 

O Sultan ı Kainat ın kendisi, bizzat Kimdir.

O Sultanı Tanımayan Mağrur Adam Kimdir.

 

N O T: [ İşte Size bir İpucu, O Mütevazi Adam bizim gibi bir Müslüman dır. ]

 

 

Saygılarımla. Doğan Gülbudak

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu uçsuz bucaksız ALEM de ;

 

İnkar Eden Kimdir. İNSAN

İman Eden Kimdir. İNSAN

 

Teşekkür Eden Kimdir.İNSAN

Nankörlük Eden Kimdir.İNSAN

 

İtibar Gören Kimdir.İNSAN

Kovulan, Dışlanan Kimdir.İNSAN

 

Cesurca Korkusuzca Gezebilen Kimdir.İNSAN

Titreyerek, Ürkerek Dolaşan Kimdir.İNSAN

 

Sultan ın Fermanını Taşıyan Kimdir.İNSAN

Kimsenin Sıfatını Taşımayan Kimdir.İNSAN

 

O Sultan ı Kainat ın kendisi, bizzat Kimdir.İNSAN

O Sultanı Tanımayan Mağrur Adam Kimdir.İNSAN

 

İnsan..yokki başka anlayan.. :)

 

Sevgi saf olmalı..içerisinde korku olan ''SEVGİ'' olurmu..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir olan ALLAH tan korkmak,

Başka Hiçbir Şeyden korkmamayı sağlar.

 

Bir insanın arkasından sessizce yaklaşıp çığlık atarsanız, o insan korkudan yerinden fırlar.

 

Yada herhangi bir şeyle tehdit ederseniz, yine korkuyu yaşar

 

Allah'tan korkan, hiçbirşeyden korkmaz söylemleri tamamen hayal ürünüdür.

 

Bunlar hep bir avuntudur ki, ben avuntudan hoşlanmadığım için değinme gereği duydum kendimce !

 

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bir müslüman olarak ölümden korkuyorum..

neden mi..

o kabre yalnız başıma nasıl gireceğimi düşünüyorum?

.

.

.

ben merak ediyorum..

ateistler ölüm hakkında ne düşünüyo?????

 

 

Allah, en büyük azabı allaha çektirsin.Sonsuza dek ateş içinde dayanılmaz acılar içinde allahı yaksın.Allah bizi allahın şerrinden korusun.

 

Amiiin

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bi de Kuran a sorun bakalım bu kelime hiç geçmiş mi?

 

ALINTI(Dayı @ 04-24-2008, 18:14) post_snapback.gif

Habibim dediği bir İnsan..Halilim dediğide bir İnsan..Allah bile İnsanı dost seçmiş..sevgilisi bile İnsan.. :)

 

[002.165] [DI] İnsanlar arasında, Allah'ı bırakıp, O'na koştukları eşleri tanrı olarak benimseyenler ve onları, Allah'ı severcesine sevenler vardır. Müminlerin Allah'ı sevmesi ise hepsinden kuvvetlidir. Zalimler azabı gördükleri zaman, bütün kuvvetin Allah'a aid bulunacağını ve Allah'ın azabının şiddetli olduğunu keşke bilselerdi!

[002.177] [DI] Yüzlerinizi doğudan yana ve batıdan yana çevirmeniz iyi olmak demek değildir; Lakin iyi olan, Allah'a, ahiret gününe, meleklere, Kitap'a, peygamberlere inanan, O'nun sevgisiyle, yakınlarına, yetimlere, düşkünlere, yolculara, yoksullara ve köleler uğrunda mal veren, namaz kılan, zekat veren ve ahidleştiklerinde ahidlerine vefa gösterenler, zorda, darda ve savaş alanında sabredenlerdir. İşte onlar doğru olanlardır ve sakınanlar ancak onlardır.

[019.096] [E1] İman edip yararlı işler yapanlar ise, muhakkak Rahman, onlar için bir sevgi verecek, gönüllere sevdirecektir.

[030.021] [DV] Kaynaşmanız için size kendi (cinsi)nizden eşler yaratıp aranızda sevgi ve merhamet peydâ etmesi de O'nun (varlığının) delillerindendir. Doğrusu bunda, iyi düşünen bir kavim için ibretler vardır.

[058.022] [DI] Allah'a ve ahiret gününe inanan bir milletin, babaları veya oğulları veya kardeşleri ya da akrabaları olsa bile Allah'a ve Peygamberine karşı gelenlere, sevgi beslediklerini görmezsin. İşte Allah, imanı bunların kalblerine yazmış, katından bir nur ile onları desteklemiştir. Onları, içlerinden ırmaklar akan, içinde temelli kalacakları cennetlere koyar. Allah onlardan hoşnut olmuştur, onlar da Allah'tan hoşnut olmuştur. İşte bunlar, Allah'tan yana olanlardır. İyi bilin ki, saadete erecek olanlar, Allah'tan yana olanlardır.

[060.001] [DI] Ey inananlar! Benim de düşmanım, sizin de düşmanınız olanları dost edinmeyin. Onlar, size gelen gerçeği inkar etmişken, onlara sevgi gösteriyorsunuz; oysa onlar, Rabbiniz olan Allah'a inandığınızdan ötürü sizi ve Peygamberi yurdunuzdan çıkarıyorlar. Eğer sizler Benim yolumda savaşmak ve rızamı kazanmak için çıkmışsanız onlara nasıl sevgi gösterirsiniz? Ben, sizin gizlediğinizi de, açığa vurduğunuzu da bilirim. İçinizden onlara sevgi gösteren kimse, şüphesiz doğru yoldan sapmıştır.

[004.045] [DI] Allah, düşmanlarınızı çok iyi bilir. Allah size dost olarak da yeter, yardımcı olarak da yeter.

[004.125] [DI] İyilik yaparak kendisini Allah'a teslim edip, hakka yönelen İbrahim'in dinine uyandan, din bakımından daha iyi kim olabilir? Allah İbrahim'i dost edinmişti.

 

 

Evet Fazla yer tutmamasi icin ftoyt arkadasimizinda birde kurana sorun bakalim bu kelime hic gecmismi diye sormasi hasebiyle, kurandan ayet mealleri alintiladim.

 

Her kim Allahi dost edinirse, Allahta onu dost edinir, ibrahim orneginde oldugu gibi.

 

Allahtan korkmayi soyle misallendire biliriz,cocuk annesinden babasindan korkar,

Anne baba cocugunu dovse daahi yinede onlara karsi sevgisinden bir sey eksilmez,

iste Allahla kul dostluguda boyledir, Allah insana, cesitli misiybetler verse daahi,

Mumin bir insan, o musiybetlerde dahi bir Hikmet arar,

Allaha karsi olan sevgisinden bir sey eksiltmez.

 

saygilarimla.

Evren.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

.

.

.

saygilarimla.

Evren.

Bu güzel ayetler için teşekkürler Evren kardeşim, şüphesiz bir imanlı için Allahtan başka dost yoktur. Gelgelelim kullandıkları habib kelimesini ,hadislerle kullandıkları Peygamberimizle ilgili olarak burada örnek bir ayet verebilir misiniz? Ya da habib kelimesi Kuranda arapça olarak nerelerde kullanılıyor bilgi verir misiniz?Biliyorsunuz ki arapçayı şu an için bilmiyor oluşum en büyük eksikliklerimden ve sık sık sizlere bu konuda ihtiyaç duyuyorum..Hem beni hem arkadaşları bilgilendirmek açısından bu tarz bir bilginiz varsa ,sizden rica edeceğim.

Selam ve dua ile...

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Allah, en büyük azabı allaha çektirsin.Sonsuza dek ateş içinde dayanılmaz acılar içinde allahı yaksın.Allah bizi allahın şerrinden korusun.

 

Amiiin

Sizin Allahınızı düşününce,bizim Allahımıza bu duada bulunmanız ilginç,çünkü sizin Allahınız bizim Allahımızı çok iyi bilir ve tirtir titrer.Ama sizin bunu yapmamanız içinde elinden geleni yapar.Sizin Allahınızı da bizim Allahımız yarattığına göre hayallere devam,masallara devam ....dikkat edin bu dualar sahibini bulmasın,bende bunun için dua ediyorum,herkes ama herkes artık müminlerin zamanını görsün,şu koca tarihler artık kötülüğe doysun diye..Artık bizim Allahımızın mümin kullarının vakti gelsin diye...Amin...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sizin Allahınızı düşününce,bizim Allahımıza bu duada bulunmanız ilginç,çünkü sizin Allahınız bizim Allahımızı çok iyi bilir ve tirtir titrer.Ama sizin bunu yapmamanız içinde elinden geleni yapar.Sizin Allahınızı da bizim Allahımız yarattığına göre hayallere devam,masallara devam ....dikkat edin bu dualar sahibini bulmasın,bende bunun için dua ediyorum,herkes ama herkes artık müminlerin zamanını görsün,şu koca tarihler artık kötülüğe doysun diye..Artık bizim Allahımızın mümin kullarının vakti gelsin diye...Amin...

 

Evet, masallara devam... Sizin 'koca tarihler artık kötülüğe doysun' sözleriniz ne yazık ki gerçekleşmeyecek, zira insana yapılabilecek en büyük kötülükler Kuran'da diz boyu... Bu dünyada haksızlıklar, insan kayırmalar vs. vs., diğer dünyada derileri değiştire değiştire yakmalar...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sizin Allahınızı düşününce,bizim Allahımıza bu duada bulunmanız ilginç,çünkü sizin Allahınız bizim Allahımızı çok iyi bilir ve tirtir titrer.Ama sizin bunu yapmamanız içinde elinden geleni yapar.Sizin Allahınızı da bizim Allahımız yarattığına göre hayallere devam,masallara devam ....dikkat edin bu dualar sahibini bulmasın,bende bunun için dua ediyorum,herkes ama herkes artık müminlerin zamanını görsün,şu koca tarihler artık kötülüğe doysun diye..Artık bizim Allahımızın mümin kullarının vakti gelsin diye...Amin...

 

Yanlış biliyorsun sayın ftoyd,Benim allahım her olimpiyatlarda birinci gelmiş, sportik,kasları çok güçlü yunan allahı.Arap allahı gibi çöllerde tembel tembel oturmaz. *****.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bi de Kuran a sorun bakalım bu kelime hiç geçmiş mi?

 

Kelime olarak geçmesine gerek yokki,anlam olarak geçer.

 

Ahzap 56- Gerçekten Allah ve melekleri Peygambere salât (dua,namaz) ederler. Ey iman edenler! siz de ona teslimiyetle salât ve selâm edin.

 

Muhammed allahın sevgilisi olmasa bu ayetin ne işi var kuranda?Allah ve melekleri topluca koro halinde sırf muhammed için salat,dua ediyorlar,namaz kılıyorlar,artık hangisini seçerseniz tercih size kalmış. Muhammedin haricinde başka birisine allahın ve meleeklerin topluca salat ettiği başka birisi varsa söyleyin.

 

Aslında sevgili kelimesi bile yeterli değil bu ayetin içerdiği anlamı anlatmak için.Allah ve melekleri muhammede tapıyorlar desek daha uygun düşer bu ayete göre.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İnsanlara ölüm korkusu aşılamak temel amaç değildir. Fakat insanların anlayışı arasında farklar olduğu için bu korku kaçınılmaz da oluyor. İbadet etmeyi bazıları cehennem korkusuna bağlamış. Bu tür korkuyla ibadet eden tabiî ki var ya da cennet ümidine göre ibadetini yapan da var. İnsanlar çok korkuyorsa çok az korkuyorsa az ibadet ettikleri bir gerçektir. Ama böylesi ibadet edenlerin dışında bir zümre daha varki ona hiç değinilmemiş. O da inançsız arkadaşların eleştirdiği nokta olarak kalmış.

 

Aslolan ibadeti Allah için yapmaktır. Bunun için ibadetlere niyet ederken cennete gitmeye niyet ettim denmez ya da cehennemden kurtulmaya niyet ettim denmez. Niyet sadece Allah rızası için olur. Kaldıki havas ibadetin kendileri gibi bir yaratılmış varlıktan korkarak yapılmasını doğru bulmaz. Demek istediğim cennet de cehennem de bizim gibi yaratılşmıştır. Bu dinin büyükleri sadece Allah’tan (C.C.) korkup ve yine onu severler. Çünkü işlerin neticesine o karar vermektedir.

 

Sonuç Allah’a C.C. Allah olduğu için ibadet yapmaktayız. Cennet ise iman edenlere mükafatı olarak verilmiş ki

cennet ibadetlerin sonucudur, sebebi değil buna dikkat etmek gerek….

 

Ölüm korkusuna gelince bunda sakınca yoktur. Kişi mizacı gereği neyse onu yapacaktır doğal olarak. Bunun da önemi yoktur bence. Ölüm için ibadet etmiyoruz sonuçta. Ancak ölüm yaratılış hikmeti gereği vardır . ve ondan sonrasına bir hazırlık yapmak en akıllıcasıdır.

 

Ayrıca bazı ateisler akıl bilim fen adına şöyle demiş yukarıda: görmediğim duyamadığım dokunamadığım birine ibadet etmem .

 

Yani şimdi görsen duysan melekten ne farkın kalacak. Sen de melek gibi oldun o zaman. Dünya hayatını yaratması imanı ve küfrü ortaya koyması neden fena olsun ki… çünkü insana akıl ve hür irade vermiş ve iki yoldan birisini seçmeye mecbur kılmış. Bundan daha güzel bir sistem olabilir mi? Tutturmuşsunuz illa madde madde madde … Allah C.C. yarattıklarından kimseye benzemez, kaldıki maddenin pek çok zarüriyeti vardır. Mecbur olduğu kaçamadığı halleri vardır. Bu da en büyük eksikliktir: Siz maddesel İlah istemekle aslında noksan bir ilah istemektesiniz.

 

Hala niçin deneyleyemiyoruz o yüzden inanmıyoruz diyorsunuz: oysa ki deneylenen şeylerde eksiklikler olduğunu görmüyor musunuz? Neden eksik sınırlı bir ilaha razısınız da, kudreti sınırsız olan ve yarattığı maddeye hiçbir şekilde benzemeyen : hatta şekil tasavvurunun yasak olduğu noksan sıfatlardan münezzeh Allah’a inanmıyorsunuz.

Bu dünyada Allah C.C. zatı itibariyle deneylenemez. Ancak onun fiillerinden olan evren deneylenebilir ki: bu deneylenen evrenden kendisine ulaşmayı imtihan yapan Allah’ın yarattığı bu dünya onu gösteren bir delildir… ancak bu delili desteksiz bırakmamış bir başka delil olan rahmet peygamberlerini göndermiş… şimdi bu iki delili inkar edip Allah’ı tanımamak ise azabı hak etmektir.

 

Sonuç:Madde noksanlıktır, Allah C.C. ise noksanlıklardan münezzehtir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yanlış biliyorsun sayın ftoyd,Benim allahım her olimpiyatlarda birinci gelmiş, sportik,kasları çok güçlü yunan allahı.Arap allahı gibi çöllerde tembel tembel oturmaz. *****.
Görmeyeli Tanrı değiştirmişsiniz ,İblis size merhamet etsin,yoksa sevgili İblisiniz onu bıraktığınız için öfkesinden gazab etmesin,aman dikkat..

 

 

 

Kelime olarak geçmesine gerek yokki,anlam olarak geçer.

 

Ahzap 56- Gerçekten Allah ve melekleri Peygambere salât (dua,namaz) ederler. Ey iman edenler! siz de ona teslimiyetle salât ve selâm edin.

 

Muhammed allahın sevgilisi olmasa bu ayetin ne işi var kuranda?Allah ve melekleri topluca koro halinde sırf muhammed için salat,dua ediyorlar,namaz kılıyorlar,artık hangisini seçerseniz tercih size kalmış. Muhammedin haricinde başka birisine allahın ve meleeklerin topluca salat ettiği başka birisi varsa söyleyin.

 

Aslında sevgili kelimesi bile yeterli değil bu ayetin içerdiği anlamı anlatmak için.Allah ve melekleri muhammede tapıyorlar desek daha uygun düşer bu ayete göre.

Bizim Allahımız diğer Peygamberlerimizi de zikrettirir ve salat eder,tabii melekleride .. Yoksa okumayalı Kuranın diğer ayetlerini unuttunuz mu?Yine sıradan her insan için meleklerin duası sözkonusudur,hatta merhamet dileyişleri..Alıntıladığınız o ayete istinaden,peygamberler arasında sevgide derecede asla ayrım yapmamamızı emreden ayetler varken,biz sizler gibi ayetin birine tutunup diğerini es geçemeyiz.Biz hepsini uygulamaya çalışırız.Her ayet bütünlüğünde hayata aktarılır..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

 

 

 

Kimse, bir yerlerde kimseciklerin bulamadığı Allahı bulupta sevemez..bu hikaye olur..efsane olur :D

 

Kendimizde bilip tanıyıp(yani kendimizi bilmekten söz ediyorum :D )kendimizde olanı kavrayabildikmi karşımızdaki CANLININ,da ne olduğunu,karşımızdaki İNSANda, da ne olduğunu anlayabiliriz.. :) ..bütün mesele Kendimizi bilebilmek..kendisini bilmeyen Allahı nereden bilecek sevgili ftoyd :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...

merhaba kaybolanşehir

 

Ateistler kormazlar(!)Çünkü sadece bu dünyada yaşayacaklarına inanırlar.Ölümden sonraki hayata kesinlikle inanmazlar.Fakat onların korkuları kabir de melekler gelince başlar.Kabir azabı başlayınca gerçekten Allah varmış derler ve korkuları kat kat artar

 

sevgili muhterem sizden ricam

 

kabir azabı ile ilgili al-ilahın kitabı kurandan bir tek ayet getirin ben tekrar müslüman olacağım

 

bu arada münker ve nekir isimli meleklerin adlarının ne anlama geldiğini öğrenin ve yazın

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

münker ve nekir isimli meleklerin adlarının ne anlama geldiği

Ben de buna bir anlam veremem. Güya Arapça kavram zenginliği sıkıntısı çekilmeyen, zengin bir dilmiş. Fakat hiç öyle görünmüyor. "Münker" yasaklanan, meşru olmayan anlamındadır. "Fahşai vel münkeri vel bağy..." Bu ayette bu anlam açıkça görünüyor. Yani sen tut, kelime kıtlığı çeker gibi, bu kelimeyi meleğe ad yap!

 

Gelelim, "salavat" kelimesi... Bu namaz demektir. "Hafizu ales salavat" ayetinde bu anlam son derece nettir. Sen tut, peygambere saygıyı da aynı kelimeyle ifade et! Kelime kıtlığında kelimenin köküne kıran girmiş sanki! Allah ve melekler de peygambere namaz kılıyorlarmış gibi bir anlama kapı aç! Salat, kesin olarak namaz demek, salavat da çoğulu! ("Hafizu ales salavat" dan sonra da "salat-ı vusta" gelir ayette.)

 

Hadi bunları da geçtik, koskoca tanrıya bir isim bulama da müşriklerin en büyük ilahı olan Al-ilah'tan boz, Allah de!

 

Bayağı bir kavram sıkıntısı çekmiş Kurânı kim yazdıysa, bilemiyorum...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ben de buna bir anlam veremem. Güya Arapça kavram zenginliği sıkıntısı çekilmeyen, zengin bir dilmiş. Fakat hiç öyle görünmüyor. "Münker" yasaklanan, meşru olmayan anlamındadır. "Fahşai vel münkeri vel bağy..." Bu ayette bu anlam açıkça görünüyor. Yani sen tut, kelime kıtlığı çeker gibi, bu kelimeyi meleğe ad yap!

 

Gelelim, "salavat" kelimesi... Bu namaz demektir. "Hafizu ales salavat" ayetinde bu anlam son derece nettir. Sen tut, peygambere saygıyı da aynı kelimeyle ifade et! Kelime kıtlığında kelimenin köküne kıran girmiş sanki! Allah ve melekler de peygambere namaz kılıyorlarmış gibi bir anlama kapı aç! Salat, kesin olarak namaz demek, salavat da çoğulu! ("Hafizu ales salavat" dan sonra da "salat-ı vusta" gelir ayette.)

 

Hadi bunları da geçtik, koskoca tanrıya bir isim bulama da müşriklerin en büyük ilahı olan Al-ilah'tan boz, Allah de!

 

Bayağı bir kavram sıkıntısı çekmiş Kurânı kim yazdıysa, bilemiyorum...

 

Bizim eski atalarımız Müslüman olmadan önce yaratıcı bir zâta inanıyorlardı. Belki kendilerine göre, değişik tanrıları da vardı. Ama onlar daha çok kendi lehçeleri ile "Tengri" dedikleri zaman, Zât-ı Ulûhiyeti kastediyorlardı. Bu kelime sonra biraz daha incelik kazandı ve tanrı şeklini aldı ki, aslında mâbut demektir ve Arapça'daki "ilâh"ın, Fransızca'daki "Dieu"nun, Farsça'daki "Hudâ"nın karşılığı olan bir kelimedir. Ama hiçbir zaman, Cenâb-ı Hakk'ın bütün Esmâ-i Hüsnâ'sını câmî, İsm-i Zât olan "Allah" kelimesinin karşılığı değildir. Allah dendiği an, bütün kâinatta tecellî eden isimleriyle bir Zât-ı Ecell-i A'lâ akla gelir. Allah kelimesiyle anlaşılan budur. Yani O, Mâbud-u Mutlak, Hâlık-ı Mutlak, Maksûd-u Mutlak, Rezzâk-ı Mutlak, Bâri-i Mutlak, Cemîl i Mutlak'tır. İlâ âhir?

 

Esmâ-i Hüsnâ'yı câmî Allah kelimesinden böyle umumî bir mânâ anlaşılır. Ve bu itibarla da Allah'ın (cc) ism-i hâssıdır. Allah dendiği an bu Mâbud-u Mutlak anlaşılır ve Vâcibü'l-Vücûd akla gelir. Ama, tanrı dendiği zaman Yunanlının aklına Zeus gelir. Mısırlının Apis Boğası ve Hintlinin aklına da kendi inekleri... Demek tanrı kelimesiyle yerli-yersiz mâbut kelimesinin akla gelmesine karşılık, Lâfza-i Celâl olan Allah kelimesi Vâcibü'l-Vücûd'un ism-i hâssı olarak sadece o Esmâ-i Hüsnâ sahibi Zât-ı Zülcelâl-i akla getirir. Onun için bir insan, "tanrı" kelimesini Allah yerinde kullanırsa, maksadını anlatamaz ve hata etmiş olur. Tanrı, ilâh kelimesi yerinde Hudâ, Dieu ve God yerinde kullanılabilir; fakat Allah yerinde değil.. "Allah", Cenâb-ı Hakk'ın Zât'ının has ismidir. Onun için "Lâ ilâhe illallah" diyoruz; fakat "Lâ Allah'a illallah" demiyoruz. Evvelâ ilâhlar, tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyor, sonra da isbatta, Mâbud-u Mutlak getiriliyor ve sadece Allah vardır, deniliyor.

 

Mevlit yazarı Süleyman Çelebi, bu hususu çok güzel tefrik ederek "Birdir Allah O'ndan artık tanrı yok." deyip, her iki kelimenin yerini de tayin ve tespit etmiştir.

 

Buna binâen bir insanın ağzından tanrı kelimesi çıktığında, hemen reaksiyon göstermemeli, o adamın maksadına bakmalı, Allah yerinde o kelimeyi kullanmışsa tatlıca ikaz etmeli, aksine, tehevvür gösterilmemeli. Hele günümüzde kat'iyen!..

 

fethullah gulen'e aıt bır acıklama

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Lâfza-i Celâl olan HİSPORATAMUS kelimesi Vâcibü'l-Vücûd'un ism-i hâssı olarak sadece o Esmâ-i Hüsnâ sahibi Zât-ı Zülcelâl-i (HİSPORATAMUSU)akla getirir.

 

Onun için bir insan, "tanrı" kelimesini HİSPORATAMUS yerinde kullanırsa, maksadını anlatamaz ve hata etmiş olur.

 

Tanrı, ilâh kelimesi yerinde Hudâ, Dieu ve God yerinde kullanılabilir; fakat HİSPORATAMUS yerinde değil..

 

"HİSPORATAMUS", Cenâb-ı Hakk'ın Zât'ının has ismidir.

 

Onun için "Lâ ilâhe illaHİSPORATAMUS" diyoruz; fakat "Lâ HİSPORATAMUS'A'a illaHİSPORATAMUS" demiyoruz.

 

Evvelâ ilâhlar, tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyor, sonra da isbatta, Mâbud-u Mutlak getiriliyor ve sadece yüce HİSPORATAMUS(h.h) vardır, deniliyor.

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Doğdun,büyüdün ve öldün.Bu bir yolculuk gibi görünüyorsa bir yerden gelip bir yere gidişi anımsatıyorsa maddeden gelip maddeye gitmek midir bunun adı?Niçin varsın niçin dünyaya gelip tekrar gidiyorsun manası olmalı mı?Madde dediğimiz enerji mi yapıyor bunu?Bu geliş gidiş düzenini hangi akılla düşünüp kurdu?Gerek yok mu düşünmeye?Ya da madde böyle takdir etti(!) bir manası yok bunun deyip kestirip atmak hayatın doğru anlamı mı?Bulunan bu anlam diğer bulunacak anlamların son noktası mı?Bunun son anlam, son doğru olduğunu kim hangi akılla hangi bilimle kanıtladı?Ölümden sonraki, semavi dinlerin vaad ettiği hayatın masal olduğunu söyleyenler, bu masalın yerine ölüm sonrasıyla ilgili hangi masal olmayan gerçeği buldular ve hangi geçerlilikle bu düşüncenin sağlamasını yaptılar?Bilinmeyenle ilgili antitez olarak savundukları düşüncenin masal olmadığının sentezini tek gerçeklik olarak gördükleri madde kadar gerçek gösterebilirler mi?Maddenin ötesindeki bir durumun maddeyle açıklanamayacağını düşünce temeli oluşturanlar sözlerinin geçersiz olduğu alanla ilgili maddesel gerçeklikmiş gibi kesin fikir söyleyip,ölçü koymaları görülemeyecek bir çelişki mi?Dinin söylediğinin yanlışlığı mı kanıtlandı bilimsel litaratürde?Senin söylediğin doğruysa ve söylediğin bir inanç değilse kanıtı nerde?Yoksa bir inanç mıdır dini inanca alternatif seninki de?Buna bilim mi diyorlar bilmediğimiz bir alemde?Bildiğimiz bir alemse bilim bunun neresinde?Bilim ne zaman alternatif olduğunu kanıtladı dine?Dini muhatap alamayacak kadar söz söylemeden yoksunsa söz söyleyemeyeceği alandaki bu sözleri bilim adına söylemek niye?

 

MUHABBETLE...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İnsan doğaya karşı mücadelesindeki acizliğinden beyninde inançlar üretmiştir şeklindeki sözde bilimsel din tanımı masal fikriyle açıklanan din kadar masal,din kadar gerçektir.Şunu düşünmek çok mu absürttür acaba:Din düşüncesi maddeden geliyorsa yani her şeyin gerçekliğini maddeye atfettiğimizde madden geldiğini varsaydığın insanın beynindeki din düşüncesini maddeye koyan kendisi mi?Bu düşüncenin geldiği bir yer olamaz mı?O kısmı bilemeyiz deyip bu düşünceyi maddeye atfettiğimizde bütün gerçeklik,bütün anlam hangi akılsal gerçeklikle bilinmiş oluyor?Bunun neresi gerçek de dinin dediği masal?

 

MUHABBETLE...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

merhaba fuzuli

 

lütfen sadede gelin

 

felsefeyi bırakın

Bunun son anlam, son doğru olduğunu kim hangi akılla hangi bilimle kanıtladı?
Ölümden sonraki, semavi dinlerin vaad ettiği hayatın
masal olduğunu söyleyenler, bu masalın yerine ölüm sonrasıyla ilgili hangi masal olmayan gerçeği buldular ve hangi geçerlilikle bu düşüncenin sağlamasını yaptılar?

 

 

söylermisiniz

 

semavi dinler eski masallardan başka hangi bilimsel kanıtla(pozitif) ahiretteki dünya hayatının olduğunu kanıtladı'

 

bir örnek verirmisiniz!

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.