Zıplanacak içerik

Admin

™ Admin
  • Katılım

  • Son Ziyaret

  1. Bakın bu Volvo XC40 Recharge sahibi arka taraftaki RECHARGE yazılarını ne güzel yapmış
  2. Eski Tesisat Bakımı İçin En İyi Profesyonel İpuçları Tesisat Seslerine Dikkat Edin Sorun: Gıcırtılı bir ses duyarsanız, Cannizzaro "drenaj sistemi basınçları düzenlemek için hava açlığı çekiyor ve hava alamıyor, bu yüzden hava çekiyor" diyor. Bu, çatıdan geçen havalandırma borusundaki bir arı kovanı gibi sistemin başka bir yerindeki tıkanıklık olabilir. Ancak su zemin giderine gitmiyorsa, kanalizasyonla ilgilidir. Çözüm: Cannizzaro "Kendi kendine düzeldiği tek zaman, sorun evinizde değilse" diyor. Şehir kanalizasyonunda bir sorun varsa, sorun düzeltildikten sonra eviniz iyi durumda olmalıdır. Ancak araştırmak için beklemeyin! Cannizzaro, bunun bir şehir sorunu olup olmadığını belirlemek için komşunuza zemin gideriyle ilgili sorun yaşayıp yaşamadığını sormanızı öneriyor. "Su işlerini veya kanalizasyon departmanını arayıp gelip şehir kanalizasyonunu kontrol etmelerini isteyebilirsiniz," diyor. Şehirle ilgili değilse, bir tesisatçı sorunu giderebilir. Kimyasal Temizleyicilerden Kaçının Sorun: Tuvalet tıkandığında veya lavabo akmadığında, birçok kişi kimyasal temizleyicilere yönelir. Ancak bunlar eski evlerde yaygın olan metal boruları aşındırır. Bu geçici bir çözümdür çünkü tıkanıklığa neden olan şey devam edebilir. Tıkanıklığı bir gider kablosuyla açmaya çalışırsanız, bozulan borularda bir delik açabilir ve daha da büyük bir soruna neden olabilir. Çözüm: Tıkanıklıklara neden olmaktan kaçının. Çöp öğütücünüz olsa bile, eski evlerdeki borular bunlarla başa çıkmak için donanımlı değildir. Lifli sebzeler, kahve telvesi, gres ve yumurta kabukları gibi şeyler çöp veya kompost kutusuna atılmalıdır. Gidere giden malzemeleri parçalamak için ayda bir kez BioClean gibi bir gider enzimi ekleyin. Zaten bir tıkanıklık varsa, büyük ihtimalle bir tahliye makinesi çalıştırmanız gerekecektir. Ne kullanacağınızı bilmiyorsanız, tavsiye için yerel tesisatçınızı aramaktan çekinmeyin! Boruların Bozulmasını Kontrol Edin. Sorun: Su hatları bodrumun tavanı boyunca uzanır ve bir borunun üst tarafında iğne deliği sızıntısı tespit etmek zor olabilir. Cannizzaro, sızıntıları ararken zemini düşünmediğini söylüyor. "El fenerimle bakıyorum ve neler olduğunu görmek için tavana doğru bakıyorum," diyor. Su buharlaşır, bu nedenle aktif bir ıslak nokta olmayabilir. Bunun yerine, boruların üzerinde mineral birikintileri arar. Bunlar, acil müdahale gerektiren bozulan bir borunun belirtileridir. Çözüm: Su hattında beyaz veya kırmızı mineral birikintileri görürseniz, bir tesisatçı çağırmanın zamanı gelmiştir. Borunun türüne veya hasara bağlı olarak, bağlantı parçasındaki sızıntıyı onarabilir veya kesip o bölümü değiştirebilirler. Eski Mahallenizde Kurşun Borular Olduğunu Varsayın Sorun: Eski mahallelerde kurşun borular zordur. Kurşunun sorun yaratması için evinizde olması gerekmez. Cannizzaro, "Şehir su sisteminde bir çalışma yapılıyorsa, diyelim ki bir blok ötede, suyunuza kurşun talaşları karışabilir" diyor. Özellikle evinizde çocuklarınız veya hamile biri varsa bu durum daha da sorunludur. Çözüm: Kurşunu ve diğer istenmeyen maddeleri filtreleyen bir ters ozmoz sistemi kurun. Eksiksiz bir sistem istemiyorsanız, mutfak muslukları için kurşun filtreleri ve kurşunun %99'una kadarını giderebilen Brita gibi buzdolabı filtreleri satın alabilirsiniz. Bu, suyunuzun en azından içilebilir olmasını sağlayacaktır. Kanalizasyon Hatlarındaki Köklere Dikkat Edin Sorun: Birçok eski bölgede, büyük ve güzel ağaçların kökleri beton derzli eski kil kanalizasyon sistemlerine nüfuz eder. Kökler sonunda derzleri çatlatır ve boruların kaymasına neden olur. Nüfuz eden kökler, "tutuşturulabilir" mendiller gibi malzemeleri hapsedebilir ve barajlara neden olabilir. Kayan borular, atıkları hapseden karınlar oluşturabilir ve bu da kanalizasyon borusunun çökmesine yol açabilir. Çözüm: Sokak boyunca yemyeşil ağaçların sıralandığı bir mahallede yaşıyorsanız, tesisatçınızın kanalizasyon sisteminizi kontrol etmesini sağlayın. Bazı evler için, tesisatçı kök bakımı yapmak üzere yılda bir kez gelmelidir. Diğer bölgelerde, bu 10 yılda bir olabilir. Bunun dışında, tıkanıklıklara neden olabilecek şeyleri sisteme atmaktan kaçının. Yedek ve Pille Çalışan Sump Pompaları Takın Sorun: Çok fazla yeraltı suyu olan bir bölgede yaşıyorsanız ve bir fırtınada elektrik kesintisi yaşarsanız, sump pompasını yeniden başlatmak zaman alabilir. Çözüm: Elektrik kesintilerinden etkilenmeyen bir yedek sump pompası veya pille çalışan bir pompa takın. Tesisat Muayenesini Atlamayın Sorun: Günümüzün emlak piyasasında, birçok potansiyel ev alıcısı tekliflerini daha rekabetçi hale getirmek için ev muayenelerini atlıyor. Bunu yapmayın. Muayene olmadan evin tesisatının durumunu bilemezsiniz. Borular aşınmış, jilet kadar ince veya küçük sızıntılar olabilir. Çözüm: Satın almak istediğiniz herhangi bir evin tesisatını denetlemesi için bir tesisatçı tutun. Bu, sistemin kullanım ömrünü daha iyi anlamanıza yardımcı olacak ve satın alma işlemine devam ederseniz, gelecekteki sorunları önlemek için bir cihaz bakım planı oluşturacaktır. Son Bir İpucu: Teknolojiyi Kullanın Eski bir eve sahip olmak, teknolojiyi kendi avantajınıza kullanamayacağınız anlamına gelmez. Moen yakın zamanda evinizdeki "su akışını, basıncını ve sıcaklığını" izleyen bir Flo Akıllı Su Monitörü çıkardı. Monitör, zamanla küflenmeye neden olabilecek daha büyük su olaylarını ve küçük sızıntıları algılar. Monitör bir şeylerin ters gittiğini algılarsa, akıllı telefonunuza bir uyarı gönderebilir ve suyunuzu otomatik olarak kapatabilir. Genel olarak, eski tesisatlarda proaktif olmak en iyisidir. Bir boruyu değiştirmek, büyük bir sızıntı veya geri tepmiş kanalizasyonla uğraşmak arasındaki fark, eski evinizi ve tüm tuhaflıklarını sevmek veya pahalı onarımlarla bunalmış hissetmek arasındaki fark olabilir. Kaynak: TFH
  3. SON DAKİKA: Jhon Durán Fenerbahçe'ye gidiyor! Tüm taraflar arasında anlaşma sağlandı. Al Nassr, Durán'ın Haziran 2026'ya kadar maaşının tamamının ödeneceği bir ilk kiralamayla gitmesine izin verdi. Durán, teknik direktör Devin Özek'in Kolombiya'ya gitmesinin ardından Fener'in teklifini kabul etti.
  4. 88 Pound (40 kilo) Ağırlığında ve 845 BG Üreten Donut Şeklindeki Motor Elektrikli araçların tam olarak ne kadar eskiye dayandığını söylemek zor, ancak düşündüğünüzden daha eski. İnsanların en azından 19. yüzyılın başlarında elektrikle çalışan arabalar üzerinde deneyler yaptığını biliyoruz ve tamamen kendi kendine yeten bir tahrik sistemine sahip, modern tanıma uyan ilk araç muhtemelen 1881'de Fransız mucit Gustave Trouvé tarafından Siemens motoruyla donatılmış bir İngiliz üç tekerlekli bisikleti olurdu. O zamandan beri, segment parça parça, adım adım gelişti. Burada daha verimli bir elektrik motoru, orada daha hızlı şarj olan bir pil sistemi. Ancak, ara sıra bir atılım oluyor. Başkan Biden döneminde geçirilen iki partili altyapı yasası büyük bir adımdı. 1996'da General Motors EV1'in piyasaya sürülmesi, bu araçların kitle pazarı için üretilebileceğini kanıtlayarak bir başka önemli dönüm noktasıydı. Ve şimdi, Finlandiya merkezli yenilikçi bir teknoloji laboratuvarı olan Donut Lab ve onun donut şeklindeki elektrik motoru sayesinde, elektrikli otomobilin geliştirilmesinde bir başka önemli dönüm noktasının eşiğinde duruyor olabiliriz. Aşağıdakiler, esas olarak Donut Lab tarafından sağlanan bilgilere dayanmaktadır. Aksi belirtilmediği sürece, sunulan tüm görüşler veya sonuçlar yazara aittir. Donut Şeklindeki Bir Motor Elektrikli Araçlarda Nasıl Devrim Yaratabilir? Bazı önemli noktalara göz atalım: Donut motoru sadece 88 pound (40 Kg) ağırlığındadır. Bu, tekerlek içi bir motordur, yani tüm önemli mekanik bileşenler doğrudan tekerleğin kendisine entegre edilmiştir. Motor 845 beygir gücü ve 3.171 lb-ft tork üretir. Motorun çapı sadece 21 inçtir. Motorun gerçek manşetlere çıkan versiyonu 845 beygir gücünde, ancak pratikte Donut Lab, örneğin 2.200 lb-ft tork üretebilen 21 inçlik, 268 beygir gücünde bir yarı kamyon motoru da dahil olmak üzere motoru çeşitli boyutlarda ve tiplerde üretmeyi umuyor. Ev aletleri ve elektrikli aletler gibi daha küçük uygulamalar için motorlar üzerinde bile çalışıyor, dronlar için beş inçlik bir versiyon dahil. Laboratuvar, hafif robotikte kullanılmak üzere tasarlanmış, 4 beygir gücünde 3,3 librelik bir model üretti. Hafiflik Önemli Bir Satış Noktası EV motorları genellikle geleneksel ICE motorları ve şanzımanları kadar yer kaplamasa da, yine de oldukça ağırdırlar. Bir Tesla motoru yaklaşık 300 libre ağırlığında olabilir. Long Range Model 3 gibi iki motorlu, dört tekerlekten çekişli bir modelde, pili eklemeden önce bu 600 libredir. Bunun üstüne, tasarımcıların aslında bu büyük, ağır bileşenler etrafında bir araba inşa etmenin yolunu bulmaları gerekiyor ki bu kulağa geldiği kadar kolay değil ve kulağa kolay gelmiyor. Yani, tekerlek içi halka şeklindeki motorların sunduğu en büyük avantajlar açık olmalı: Motorlar için ekstra alan açmanıza gerek yok ve kaldırım ağırlığından yüzlerce pound tasarruf ediyorsunuz. Buna ek olarak, Donut Lab, motorlarının üretiminin geleneksel bir elektrik motorunun yarısı kadar maliyetli olabileceğini iddia ediyor ve motor, EV'lerin karşılaştığı en büyük iki sorunu, yani ağır kaldırım ağırlıklarını ve yüksek fiyatlarını ele almaya hazır. Bu Gerçek Dünyada Nasıl Çalışıyor? Son kontrole göre, hiçbir büyük otomobil üreticisi Donut Lab teknolojisini arabalarına dahil etmek için anlaşma yapmadı. Tesla ve Rivian gibi şirketlerin Finlandiya laboratuvarını yakından takip ettiğinden şüphemiz yok, ancak bu halkalar etrafında yeni bir SUV veya roadster geliştiren varsa, bunu halktan gizli tutmak için iyi bir iş çıkarmışlar. Ancak bu, bu motorların yolda nasıl performans göstereceğini bilmediğimiz anlamına gelmiyor. Aksın olması gereken yerde büyük bir boş halka deliği bulunan vahşi görünümlü bir bisiklet olan Verge TS Pro'ya bir göz atın. Verge TS Pro, Donut Lab motoru olmadan mümkün olmayacak bir İskandinav elektrikli motosiklettir. Göbeksiz arka tekerlek motoru 737 lb-ft tork ve 135 beygir gücü üretiyor, sadece 3,5 saniyede 60 mil hıza ulaşıyor ve 124 mil azami hıza ulaşıyor. Ve sadece havalı Youtube videoları ve şehir içinde kısa yolculuklar için değil, tam şarjla 217 mile kadar menzil sunuyor. Bu Garip, Eğlenceli Motosiklet Geleceğe Bir Bakış Olabilir İncelemeciler genellikle motosikletin anlık torkunu heyecan verici ve garip, fütüristik görünümünü çekici buluyor, ancak bazı sürücüler kontrollerin biraz tuhaf olabileceğini ve alışmanın biraz zaman alabileceğini düşünüyor. Ancak, asıl mesele bu motosikletin Donut motorunun sadece "teoride güzel" olmadığını, aynı zamanda geleneksel elektrik motorlarına uygulanabilir bir alternatif olduğunu kanıtlamasıdır. Peki, dört tekerlek üzerinde yasal bir araç, kamyon veya SUV'de nasıl performans gösteriyor? Bir otomobil üreticisi gelip bunları sedanlara ve crossover'lara takmaya başlayana kadar bunu bilemeyeceğiz, ancak potansiyeli inkar etmek zor. En belirgin uygulamalar şüphesiz roadster'lar, süper arabalar, spor arabalar ve hafif bir pakete çok fazla güç sığdırmada başarılı olan diğer her şey olacaktır. Ancak, örneğin, orta boy pikapların bu motorların muazzam gücünden faydalandığını, etkileyici tork ve beygir gücü sağladığını ve yarım tonluk elektrik motorlarının kamyonun genel çekme veya taşıma kapasitesini aşındırdığını hayal etmek de aynı derecede kolaydır. Menzil, tüm bu ekstra ağırlığı güç aktarma organından keserek bütçe kompaktlarından arazi SUV'larına kadar her şeyde iyileştirilebilir. Araçlar genellikle daha hafif hale getirilerek daha güvenli hale getirilebilir, çünkü EV'lerin muazzam ağırlığı IIHS için büyük bir sorun olduğu kanıtlanmıştır. Ve bunlar sadece pratik şeylerdir. Motorun nereye gittiğini bulmak zorunda olmadığınızda ortaya çıkarabileceğiniz cehennem kadar tuhaf otomotiv tasarımlarını hayal edin. İskandinav Bölgesi Oyuna Yabancı Değil Aklınıza gelen tek bir Fin arabasının adını bile koyamayabilirsiniz. Ancak Fin parçalarına sahip bir araba kullandığınıza bahse gireriz. Finlandiya'nın Uusikaupunki kentinde bulunan Valmet Automotives, Mercedes-Benz, Porsche ve BMW gibi Alman markalarıyla spoiler sistemleri ve elektrikli şarj kapakları gibi parçalar tedarik ederek veya otomobil üreticilerinin talebi karşılamak için biraz yardıma ihtiyaç duyduğu Mercedes-Benz A-Class gibi modellerin üretimini üstlenerek uzun bir geçmişe sahiptir. Finlandiya dışında, tüm İskandinav Bölgesi elektrikli ve hibrit araçlar için önemli bir merkezdir. Gemera'da bulunan inanılmaz 800 beygir gücündeki Dark Matter motorunun arkasındaki süper otomobil markası Koenigsegg, İsveç'in Ängelholm kentinde bulunmaktadır. Bu arada, Norveç uzun zamandır elektrik hareketi için dünyadaki en önemli ülkelerden biri olmuştur ve 2020 itibarıyla tüm Norveçli sürücülerin %15'inden fazlası plug-in hibrit ve %10'u tamamen elektrikli araçlara yönelmiştir. Kısacası: İskandinav ülkelerindeki otomobil kültürünü takip ediyorsanız, bir sonraki büyük elektrikli atılımın Finlandiya'dan geldiğini öğrenmek sizi şaşırtmamalıdır. Eğer bu motor vaat ettiği her şeyse, erken benimseyenlerin muhtemelen Finlandiya'da uzun bir iş geçmişi olan komşu ülkelerdeki premium otomobil üreticileri olacağını düşünüyoruz. Yani, bir Ford'da görmeden önce bir BMW'de tekerlek içi motorlar görmeyi bekliyoruz. Ancak tüm endüstride elektrikli güç aktarma organlarında tam bir devrim potansiyeli var ve hiçbir büyük otomobil üreticisinin bunu görmezden gelecek kadar aptal olacağını düşünmüyoruz. Kaynak: CarBuzz
  5. Hava Gemisi Neden Hava Seyahatinin Geleceği Olabilir? Hava gemilerinin sürdürülebilir hava seyahatinde nasıl devrim yaratabileceğini keşfedin. Yılda sadece bir kısa mesafeli uçuşun bireysel karbon emisyonlarının %10'undan sorumlu olmasıyla, hava gemileri geleneksel uçaklara kıyasla daha düşük emisyonlarla hava seyahatinin hızını sağlayarak potansiyel bir çözüm sunuyor. Seyahatlerimiz için daha temiz bir alternatif olarak hava gemilerine geri dönmenin faydalarını keşfedin.
  6. Musk, Trump'a 'zarar vermek için her şeyi yapacak' ve MAGA'ya rakip olmak için siyasi nüfuzunu artırıyor, eski arkadaşı açıkladı Milyarder Elon Musk ile bir zamanlar yakın olan bir adam, Başkan Donald Trump'ı teknoloji CEO'sunun affetmez olduğu ve ikisi barışmış gibi görünse bile başkana zarar vermek için "her şeyi" yapacağı konusunda uyardı. Philip Low, POLITICO'ya "Yıllar içinde Elon ile birçok anlaşmazlık yaşadım," dedi. "Elon'u tanıdığım kadarıyla, başkana zarar vermek için her şeyi yapacağını düşünüyorum." NeuroVigil şirketini kuran bir nörobilimci olan Low, Musk'ın kinlerini, 2021'de Tesla CEO'sunu girişiminin danışma kurulundan kovduğunda ilk elden deneyimledi. Musk'ın, nörolojik durumları tespit etmek için kullanılabilen invaziv olmayan bir beyin izleme cihazı üreten NeuroVigil'in danışma kuruluna katıldığını iddia etti. Ancak daha sonra beyin implantı şirketi Neuralink'i kurduktan sonra NeuroVigil'in yönetim kurulundan ayrılmaya çalıştı. Low, teknoloji milyarderinin hisse senedi opsiyonlarını NeuroVigil'e zarar vermek için kullanmasını önlemek amacıyla Musk'ın istifa etmesine izin vermek yerine onu NeuroVigil'in danışma kurulundan kovdu. Teknoloji devi Musk'ı 14 yıldır tanıyan Low, Musk'ın Trump'ı bu ayın başlarında kendi sosyal medya platformlarında girdikleri sözlü kavgadan dolayı affettiğine ikna olmadığını söyledi. Musk, X'te Trump'ın "Büyük Güzel Tasarı"sını alenen eleştirdikten sonra danışman ve fiili Hükümet Verimliliği Departmanı başkanı olarak geçirdiği zamana acı bir son verdi. Trump, Musk'ı "çılgın" davrandığı için kovduğunu iddia etti ve kazançlı hükümet sözleşmelerini iptal etmekle tehdit etti. Musk, buna karşılık Trump'ı Jeffrey Epstein'ın hükümet soruşturmasında adının geçmesiyle suçladı. Trump, Epstein soruşturmasıyla ilgili herhangi bir resmi yanlış yapmaktan veya suçlanmaktan suçlanmadı. İkisi sosyal medyada sert bir şekilde anlaşamamış olsa da, bir şekilde uzlaşmış gibi görünüyorlar - Low'un "tamamen kozmetik" ve işlemsel olarak nitelediği bir şey. "O (Musk) aşağılandı," dedi. "Elon'un onun tarafında olacağı ve Kongre'yi ikna etmeye ve sağcı yargıçlar için seçim kampanyalarına yatırım yapmaya yardımcı olacağı fikri - Elon bunların hepsini yapabilir, ancak içten içe bitti." Gerçekten de Low, Musk'ın nüfuzunu Trump'ın nüfuzunu bir intikam biçimi olarak zayıflatmak için kullanabileceği konusunda uyarıyor. Low, "Bu bir soru değil, ne zaman sorusu," dedi Low, "Elon'un şirketleri istikrarsızlaştırmaya yönelik kendine özgü bir örüntüsü var. Şirketleri ele geçirmek istiyor ve ele geçiremezse, rekabet edecek rakip bir varlık yaratmaya çalışıyor," dedi, ancak Low bir keresinde Neuralink ve NeuroVigil'in rakip olmadığını belirtmişti. Low, POLITICO'ya "Kesinlikle bir çarpışma rotasındaydılar ve bence Trump, Elon'un kendisi kadar saldırgan olmasını istiyormuş gibi göstererek bunu örtbas etmeye çalıştı." dedi. Musk, geçen yıl Trump'ın seçilmesine yardımcı olmak için mali kaynaklarını ve Beyaz Saray'da geçici bir yer elde etmek için nüfuzunu kullandı. Low, Musk'ın aynı nüfuzu ve bağlantıları Trump'ı politik olarak tehdit etmek için kullanabileceğine inanıyor. Low, "Elindeki mücadelenin farkında değil ve Elon'dan desteği kesmenin bir yolu, onun savunduğu şeylerden bazılarını gerçekten benimsemek." dedi. The Independent, bağımsız düşünceli kişiler için küresel haberler, yorumlar ve analizler sağlayan dünyanın en özgür düşünceli haber markasıdır. Güvenilir sesimize ve olumlu değişime olan bağlılığımıza değer veren, bağımsız düşünceli bireylerden oluşan büyük bir küresel okuyucu kitlesi oluşturduk. Değişimi gerçekleştirme misyonumuz, bugün olduğu kadar önemli olmamıştı. Kaynak: The Independent
  7. Metecan Birsen 1 yıl daha Fenerbahçe Beko’da! #YellowLegacy
  8. Fenerbahçe Medicana Erkek Voleybol Takımı Burutay Subaşı'nı açıkladı (Libero - Smaçör) Fenerbahçe Medicana Erkek Voleybol Takımımız, yeni sezon planlaması kapsamında millî voleybolcu Burutay Subaşı’nı kadrosuna kattı. 2005-2006 SGK Ankara ile profesyonel kariyerine başlayan Burutay; Halkbank, Galatasaray HDI Sigorta ve Arkas Spor formalarını terletti. 2022-2023 Türkiye Kupası’nda ‘En iyi servis atan oyuncu’ ve ‘En skorer oyuncu’ ödüllerini alan Burutay, 2018-2019 ve 2019-2020 yıllarında Türkiye Süper Kupası’nın MVP’si seçilmiştir. Burutay Subaşı’na ‘Ailemize hoş geldin’ diyor, çubuklu forma ile sonsuz başarılar diliyoruz. Kaynak: Fenerbahçe

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.