Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

media

Φ Üyeler
  • İçerik Sayısı

    57
  • Katılım

  • Son Ziyaret

  • Lider Olduğu Günler

    1

media son kazandığı tarih 11 Şubat 2019

media en çok beğeni kazanandı!

Profil Bilgileri

  • Cinsiyet
    Erkek
  • Yer
    Tayland
  • İlgi Alanları
    Information

En Son Profil Ziyaretçileri

2.147 profil görüntüsü

media - Başarıları

Meraklı

Meraklı (6/14)

  • İyi Tepki Veren Nadir
  • İçerik Başlatan
  • İlk İleti
  • Ortak Nadir
  • Birinci Hafta Tamamlandı

Son Rozetler

2

İçerik İtibarınız

  1. LGBTQ'yu Anlamak ve Destek Olmanın 6 Yolu (Reader's Digest Makalesi) Ulusal düzeyde evlilik eşitliği ve sağlık hizmeti arayan trans bireyler için belirli korumalar dahil olmak üzere, LGBTQ hakları açısından son on yılda kaydedilen ilerlemenin bazılarına bakmak kolay olsa da, daha gidilecek çok uzun bir yol var. LGBTQ bireylere en temel insan ve medeni hakları bile veren her federal politika için, eyalet yasama organları ve mahkemeleri onları yalnızca geri almaya değil, aynı zamanda korumaları daha da aşındırmaya çalışan hiçbir eksiklik yoktur. Bu sürekli çekişme politikası, gey yeğeninizi, cinsiyete uymayan torununuzu veya topluluğunuzdaki trans kadınları basitçe "kabul etmenin" yeterli olmamasının birçok nedeninden biridir; Daha fazla ilerleme kaydedilmesi için bir LGBTQ müttefiki olmak önemlidir. Bu daha önce karşılaşmadığınız bir terimse, It Gets Better Project bir müttefiki "eşit medeni hakları, cinsiyet eşitliğini ve LGBTQ+ sosyal hareketlerini destekleyen, başkaları adına savunan ve korku ve ayrımcılığa meydan okuyan biri" olarak tanımlar. onun biçimleri." Daha etkili bir LGBTQ müttefiki olmanın ilk adımlarından biri, LGBTQ bireylerin tarih boyunca ve bugün karşı karşıya kaldıkları ayrımcılık konusunda kendinizi eğitmek için zaman ayırmaktır. LGBTQ'nun ne anlama geldiğini, LGBTQ gurur bayraklarının, LGBTQ alıntılarının veya LGBTQ kahramanlarının arkasındaki anlamı öğrenmek veya LGBTQ kitapları ve LGBTQ filmleri için öneriler almak istiyorsanız doğru yere geldiniz. LGBTQ müttefiki olmak neden bu kadar önemli? Bir LGBTQ müttefiki olmanın birkaç farklı yolu vardır - bunları birazdan tartışacağız - ve sivil katılım ve aktivizm sadece iki örnektir. Birçok insan için daha iyi bir LGBTQ müttefiki olmak evde, kendi aile üyeleri, arkadaş grupları ve toplulukla başlar; özellikle, yaşamlarındaki LGBTQ bireylerin zihinsel sağlıkları için desteklendiklerini hissetmelerini sağlamak. Arizona, Glendale'deki Midwestern Üniversitesi'nde klinik psikolog ve klinik psikoloji programının yöneticisi olan Doktora Adam L. Fried, Reader's Digest'e “Aile desteği, özellikle genç bireyler arasında, LGBTQ ruh sağlığında genellikle önemli bir faktördür” diyor. "Ne yazık ki, LGBTQ bireylerin bir tür aile reddi yaşaması nadir değildir." Trevor Projesi'nin LGBTQ Gençlik Ruh Sağlığına İlişkin 2020 Ulusal Anketi de dahil olmak üzere, bunu destekleyecek veriler var; ankete katılanların yüzde 40'ı son 12 ay içinde ciddi şekilde intiharı düşündüklerini ve yüzde 29'unun okuldan atıldıklarını belirtti. evlerinden ayrılmış, evsiz kalmış veya kaçmıştır. Fried'e göre bu, aile reddinin depresyon ve intihar düşünceleri, kaygı ve madde kötüye kullanımı dahil olmak üzere çeşitli olumsuz sonuçlar için önemli bir risk faktörü olduğunu öne süren akademik araştırmalarla tutarlıdır. Peki LGBTQ müttefiki olmak nereden geliyor? Fried'in belirttiği gibi, araştırmalar ayrıca bir LGBTQ birey ailesinden destek aldığında, bunun gelişmiş benlik saygısı ve genel refah gibi olumlu sonuçlarla ilişkilendirildiğini göstermiştir. Ancak tüm aileler genetik veya biyolojik olarak ilişkili değildir. Fried, "Birçok LGBTQ bireyi için zor çünkü diğerleri desteğe ihtiyaç duyduklarında ailelerine dönebilirken, bu bir tür reddedilme yaşayanlar için mümkün değil" diye açıklıyor. "Birlikte çalıştığım birçok LGBTQ müşterisi, arkadaşlarından ve onlara değer veren ve seven diğer kişilerden oluşan kendi 'ailelerini' oluşturdu. İşte bir LGBTQ müttefiki olmanın birçok yolundan altı tanesi. İnsanlara nezaket, saygı ve empati ile davranın İdeal olarak, bunu varsayılan olarak yapardık, ancak en temel seviyesinde müttefiklik olduğu için burada tekrar etmeye değer. Ayrıca, insanlara saygı ve haysiyetle davranmanın soyut bir kavram ya da yalnızca kollektif düzeyde uygulanan genel bir duygu olmadığını unutmayın: Bu, kendi hayatınızdaki LGBTQ bireylere genel inancınızı yansıtacak şekilde davranmak anlamına gelir. Bu zorlayıcı bulduğunuz bir şeyse, Fried onları öncelikle yalnızca cinsel veya cinsel kimlikleriyle tanımlanmayan bir kişi (oğul, kız, arkadaş, kuzen vb.) olarak görmenizi önerir. Veya Arizona'daki Sierra Tucson akıl sağlığı tesisinde klinik direktör ve sertifikalı transseksüel bakım terapisti David Cato'nun dediği gibi: "Kendinize nasıl davranılmasını istiyorsanız, LGBTQIA+ bireylere insanca davranın." Önce dinle Birisi çeşitli diğer alanlarda en iyi niyetlere ve deneyime sahip olsa bile, harekete geçmeden önce LGBTQ müttefiklerinin biraz dinlemeyle başlaması çok önemlidir. OTD, yönetim kurulu lisanslı bir mesleki terapi ve ruh sağlığı uzmanı doktoru olan Nicole Villegas, Reader's Digest'e “Bir müttefik olarak eylemlerinizi yönlendirmek için LGBTQ topluluğunun bakış açılarını, mesajlarını ve isteklerini dinleyin” diyor. "Bu, yerel bir topluluk liderinden rehberlik almak veya yakın zamanda çıkan kız kardeşinize 'Size nasıl destek olabilirim?' diye sormak gibi görünebilir." Bir LGBTQ müttefiki olarak, meseleye kendi kişisel deneyimlerinizle gelmiyorsunuz, bu yüzden çoğu zaman yardım etmenin en iyi yolu insanların gerçekten neye ihtiyacı olduğunu dinlemektir. Cato, Reader's Digest'e “Etkili bir LGBTQIA+ müttefiki olmak, gökkuşağı bayrağı taşımak ve makyaj yapmak anlamına gelmez” diyor. "Birine zamirlerini veya özellikle ne tür bir desteğe ihtiyaç duyduklarını sormak kadar basit olabilir. LGBTQIA+ bireylerin yelpazede farklı ihtiyaçları vardır ve bunları doğrudan sormak bir müttefik yaratacaktır." Müttefikliğin herkese uyan tek beden olmadığını anlayın LGBTQ müttefiki olmanın belirli bir formülü yoktur. Aslında, tüm LGBTQ bireylere tek beden herkese uyan bir ittifak stratejisi uygulamak çeşitli nedenlerle sorunludur. Euphoria.LGBT'nin kurucusu ve CEO'su Robbi Katherine Anthony, "Müttefiklik hakkındaki en büyük yanılgılardan biri, LGBT+ bireylerle bire bir olarak nasıl etkileşimde bulunulması gerektiği konusunda bilgi verdiği fikridir" dedi. Transseksüel ve LGBT+ topluluğunda bir uzman, Reader's Digest'e anlatıyor. "Sosyal etkileşimin temellerinin yerini, bu topluluğun üyelerini nihai olarak 'öteki' kategorisinde bırakan aşırı geniş kurallar alıyor." Etkili bir LGBTQ müttefiki olmaya çalışan bir kişi olarak, demografinin tamamını veya bir kısmını "ötekileştirmenin" aklınızdan geçen şey olmadığını varsayabiliriz. Bunun yerine Anthony, müttefiklerin diğer insanlara saygılı davranması, hayatlarının hassas alanlarında temsilcilik ve mahremiyet sahibi olmalarına izin vermeleri ve size verdikleri sosyal ipuçlarını takip etmeleri gerektiğini söylüyor. Anthony, "Birisi sizden kendisi için bir şey yapmanızı ya da artık bir şey yapmamanızı isterse, bu talebin geçerliliğini dava etmeden onların isteklerini yerine getirin" diye açıklıyor. "Aldatıcı bir şekilde basit ama pratikte görmek inanılmaz derecede nadir." Kesişen bir müttefik olun Size benzeyen insanlar için bir LGBTQ müttefiki olmak yeterli değildir: etkili olabilmek için ittifakın kesişimsel olması gerekir. Bu, her şeyin ötesinde LGBTQ renkli insanların, Beyaz insanların yaşamadığı sistemik baskıdan kaynaklanan ek çok katmanlı zorluklarla karşı karşıya olduğunu kabul etmek anlamına gelir. Örneğin, NPR, Robert Wood Johnson Vakfı ve Harvard T.H. Chan Halk Sağlığı Okulu, beyaz meslektaşlarıyla karşılaştırıldığında, LGBTQ renkli kişilerin iş başvurusunda ve polisle etkileşimde LGBTQ oldukları için ayrımcılığa uğradıklarını söyleme olasılıklarının iki katından fazla olduğunu buldu. LGBTQ müttefiki olmak (özellikle Beyaz olan), herkese verilmeyen farklı ayrıcalıklardan nasıl yararlandığınızı düşünmeyi gerektirir. Hayat boyu öğrenmeyi taahhüt edin Daha önce tartıştığımız gibi, LGBTQ müttefikleri, LGBTQ haklarının “yeni” bir konu olmadığı gerçeğinden başlayarak, LGBTQ eşitliğinin geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında kendilerini eğitmek için zaman ayırmalı ve çalışmalıdır. Bu alandaki kazanımlar nispeten yeni görünse de (çünkü öyleler), bu yasaların ve politikaların etkisiz hale getirmeye çalıştığı derinlere kök salmış ayrımcılığın çok daha uzun bir geçmişi var. Ancak bu sadece birkaç tarihi ezberlemek veya bölgenizdeki LGBTQ bireylerin şu anda karşı karşıya olduğu sorunları okumakla ilgili değil: bir müttefik olmak, yaşam boyu öğrenmeye kendini adamak demektir. Villegas, "Bir müttefikin rolü, dinlemek, öğrenmek ve başkalarına hizmet etmek için pratik yapmaktır" diye açıklıyor. "Müttefiklik sizin için yeni bir kavramsa, daha fazla bilgi arayarak ve becerilerinizi geliştirerek başlayın, böylece zararı azaltın ve LGBTQ topluluğunu iyileştirin." Aynı doğrultuda Villegas, LGBTQ müttefiklerinin topluluk tarafından oluşturulan kaynaklardan bilgi aramak için çaba sarf etmesi gerektiğini ve sizi eğitmenin bir LGBTQ bireyinin sorumluluğu olduğunu varsaymamaları gerektiğini vurguluyor. Villegas, "Trans yeğeninize tüm trans sorunları hakkında soru sorduğunuzda en iyi niyetlere sahip olabilirsiniz, ancak bu istenmeyen, destekleyici olmayan bir yük olabilir" diyor. "Bunun yerine, baskı ve transseksüel meselelerle ilgili haberleri, açıklamaları ve gerçekleri araştırın ve aile üyenizle kişisel düzeyde bağlantı kurun." Kendi ayrıcalığınızı yansıtın Villegas, farkında olsak da olmasak da ayrıcalık, güç ve baskı söz konusu olduğunda hepimizin bir rolü olduğunu açıklıyor. Daha iyi bir LGBTQ müttefiki olmak için çeşitli rollerinizi ve çevrenizdekileri nasıl etkilediklerini düşünmenizi önerirler. Villegas, "Gününüzü nasıl geçireceğinizi ayarlayın ve ayrıcalığınızı başkalarına hizmet etmek için kullanın" diyor. "Bu, iş arkadaşınız deneyimlerini paylaşırken sessiz olmak ve dinlemek gibi görünebilir ve işyerinde zamirlerinin doğru kullanımını desteklemek için konuşmak anlamına gelebilir." Charmain F. Jackman'ın bir parçası olan Boston'daki bir devlet okulunda sağlık ve zindelik dekanı olarak, PhD'nin görevi LGBTQ öğrencileri adına savunuculuk yapmaktır - gerektiğinde konuşmak da buna dahildir. Harvard eğitimli, lisanslı psikolog Reader's Digest'e "Birisi yanlış cinsiyete maruz kaldığında, konuşan ve doğru zamirleri kullanan kişi olun" diyor. "Bu biraz oluyor ve LGBTQIA+ bireyinin başkalarını düzeltmenin duygusal emeğini taşımak zorunda olmaması önemlidir." Kaynaklar: Adam L. Fried, Ph.D., bir klinik psikolog ve Arizona, Glendale'deki Midwestern Üniversitesi'nde klinik psikoloji programının yöneticisi. Arizona'daki Sierra Tucson akıl sağlığı tesisinde klinik direktör olan David Cato ve sertifikalı transseksüel bakım terapisti Nicole Villegas, OTD, yönetim kurulu lisanslı bir mesleki terapi ve ruh sağlığı uzmanı doktoru Robbi Katherine Anthony, bir mHealth teknoloji şirketi olan Euphoria.LGBT'nin kurucusu ve CEO'su ve transseksüel ve LGBT+ topluluğu uzmanı Charmain F. Jackman, PhD, Harvard eğitimli, lisanslı bir psikolog ve Boston'daki bir devlet okulunda Sağlık ve Zindelik Dekanı Kaynak: Reader's Digest
  2. Deniz Gezmiş'in ilk kez ortaya çıkan fotoğrafları yayınlandı Türkiye devrimci hareketinin sembol isimlerinden Deniz Gezmiş’in idam edilişinin 48. yılında yeni fotoğrafları ortaya çıktı
  3. Üç fidandılar... Devlet 25 yaşında aldı canlarını. İdealleri ise 50 yıldır yaşıyor Tam 48 yıl önce bugün idam edilmişlerdi. Davalarındaki doğruluk, davranışlarındaki samimiyet, inançlarındaki güç, yok edilemeyen bir irade olarak bugün de yaşamaya devam ediyor. Devamını buradan okuyabilirsiniz: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/uc-fidandilar-devlet-25-yasinda-aldi-canlarini-idealleri-ise-50-yildir-yasiyor-1737070
  4. Dinler Neden Yok Olmuyor ve Bilim Onları Yok Etmiyor Sosyal bilimciler, doğaüstü inancın modern bilim ilerledikçe kaybolacağını tahmin ediyorlardı. Yanılmışlardı. 50 yılı aşkın bir süre önce, 1966'da, Kanada doğumlu seçkin antropolog Anthony Wallace, dinin ilerleyen bir bilimin elindeki küresel ölümünü güvenle tahmin etti: 'doğaüstü güçlere olan inanç, tüm dünyada, bilimsel bilginin artan yeterliliği ve yayılmasının sonucu '. Wallace’ın vizyonu olağanüstü değildi. Aksine, 19. yüzyılın batı Avrupa'sında şekillenen modern sosyal bilimler, evrensel bir model olarak kendi son tarihsel sekülerleşme deneyimini aldı. Bir varsayım, tüm kültürlerin nihayetinde laik, Batı, liberal demokrasiye kabaca yaklaşan bir şeye yaklaşacağını varsayarak veya bazen tahmin ederek sosyal bilimlerin merkezinde yer alır. Sonra tam tersine daha yakın bir şey oldu. Laiklik, istikrarlı küresel yürüyüşüne devam etmekle kalmadı, İran, Hindistan, İsrail, Cezayir ve Türkiye gibi çeşitli ülkeler de laik hükümetlerini dini hükümetlerle değiştirdi ya da etkili dini milliyetçi hareketlerin yükselişini gördü. Sosyal bilimlerin öngördüğü gibi sekülerleşme başarısız olmuştur. Emin olmak için, bu başarısızlık niteliksiz değildir. Birçok Batılı ülke dini inanç ve uygulamada düşüşe tanık olmaya devam ediyor. Örneğin Avustralya'da yayınlanan nüfus sayımı verileri, nüfusun yüzde 30'unun 'dinsiz' olduğunu belirlediğini ve bu yüzdenin arttığını göstermektedir. Uluslararası araştırmalar batı Avrupa ve Avustralya'daki nispeten düşük dini bağlılık düzeylerini doğrulamaktadır. Laikleşme tezinin uzun süredir utanç kaynağı olan ABD bile inançsızlığın arttığını gördü. ABD'de 2017'de ateistlerin oranı tüm zamanların en yüksek seviyesindeydi ('yüksek' doğru kelime ise) yaklaşık yüzde 3'tür. Bununla birlikte, tüm bunlar için, küresel olarak, kendilerini dini olarak kabul eden toplam insan sayısı yüksek kalmaktadır ve demografik eğilimler, yakın geleceğe yönelik genel modelin dini büyümeden biri olacağını göstermektedir. Ancak bu sekülerleşme tezinin tek başarısızlığı değil. Bilim adamları, entelektüeller ve sosyal bilimciler, modern bilimin yayılmasının sekülerleşmeyi - bilimin sekülerleştirici bir güç olacağını umuyorlardı. Ancak durum böyle değildi. Dinin canlı kaldığı toplumlara bakarsak, temel ortak özellikleri bilim ile daha az ilişkilidir ve varoluşsal güvenlik ve kamu malları biçimindeki yaşamın bazı temel belirsizliklerinden korunma duyguları ile ilgilidir. Sosyal güvenlik ağı bilimsel gelişmelerle ilişkilendirilebilir, ancak sadece gevşek bir şekilde olabilir ve yine ABD örneği öğreticidir. ABD tartışmasız dünyadaki en bilimsel ve teknolojik olarak en gelişmiş toplumdur ve aynı zamanda Batı toplumlarının en dindarıdır. İngiliz sosyolog David Martin'in Hristiyanlığın Geleceği'nde (2011) yaptığı sonuca göre: “Bilimsel ilerleme derecesi ile dini etkinin, inancın ve uygulamanın azaltılmış profili arasında tutarlı bir ilişki yoktur.” Laik gündemlere karşı önemli tepkilere tanık olan toplumları düşündüğümüzde bilim ve sekülerleşme hikayesi daha da ilgi çekici hale geliyor. Hindistan’ın ilk başbakanı Jawaharlal Nehru laik ve bilimsel idealleri savundu ve modernleşme projesine bilimsel eğitim verdi. Nehru, Vedik bir geçmişe ait Hindu görüşlerinin ve İslami bir teokrasinin Müslüman hayallerinin hem inanılmaz tarihsel sekülerleşme yürüyüşüne yenileceğinden emindi. “Zaman içinde tek yönlü trafik var” dedi. Ancak Hindu ve İslami köktendinciliğin daha sonraki yükselişinin yeterince kanıtlandığı gibi, Nehru yanılmıştı. Dahası, bilimin sekülerleştirici bir gündemle ilişkisi geri döndü ve bilimin laikliğe direnişin teminatlı bir zayiatı haline geldi. Türkiye daha açıklayıcı bir dava sunuyor. Çoğu öncü milliyetçi gibi, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk de kararlı bir laikti. Atatürk, bilimin dinin yerine geçmeye mahkum olduğuna inanıyordu. Türkiye'nin tarihin sağ tarafında olduğundan emin olmak için bilime, özellikle evrimsel biyolojiye, yeni başlayan Türkiye Cumhuriyeti'nin devlet eğitim sisteminde merkezi bir yer verdi. Sonuç olarak evrim, Atatürk’ün laiklik de dahil olmak üzere tüm politik programıyla ilişkilendirildi. Ülkenin kurucularının laik ideallerine karşı koymak isteyen Türkiye'deki İslamcı partiler de evrim öğretimine saldırdılar. Onlar için evrim laik materyalizmle ilişkilidir. Bu duygu, bu Haziran ayında evrimin öğretisini lise sınıfından çıkarma kararıyla sonuçlandı. Yine, bilim dernek tarafından suçluluk duygusuna maruz kalmıştır. ABD farklı bir kültürel bağlamı temsil ediyor. Fakat aslında, yaratılışçı söylemin çoğu ahlaki değerlere odaklanır. ABD örneğinde de, evrim karşıtıcılığın en azından kısmen, evrim teorisinin laik materyalizm ve onun eşlik eden ahlaki taahhütleri için takip eden bir at olduğu varsayımı ile motive olduğunu görüyoruz. Hindistan ve Türkiye'de olduğu gibi, laiklik aslında bilimi incitiyor. Kısacası, küresel sekülerleşme kaçınılmaz değildir ve gerçekleştiğinde bilimden kaynaklanmaz. Ayrıca, laikliği ilerletmek için bilimi kullanmaya çalışıldığında, sonuçlar bilime zarar verebilir. 'Bilimin sekülerleşmeye neden olduğu' tezi sadece ampirik testi geçemez ve bilimi sekülerleşme aracı olarak dahil etmek zayıf bir strateji haline gelir. Bilim ve laiklik eşleşmesi o kadar garip ki şu soruyu gündeme getiriyor: neden başka kimse düşünmedi? *** Tarihsel olarak, ilgili iki kaynak bilimin dinin yerini alacağı fikrini ileri sürdü. İlk olarak, 19. yüzyıldaki ilerici tarih anlayışı, özellikle Fransız filozof Auguste Comte ile ilişkili, toplumların dini, metafiziksel ve bilimsel (veya 'pozitif') üç aşamadan geçtiği bir tarih teorisine sahipti. Comte 'sosyoloji' terimini ortaya attı ve dinin sosyal etkisini azaltmak ve onu yeni bir toplum bilimi ile değiştirmek istedi. Comte'nin etkisi 'genç Türkler' ve Atatürk'e yayıldı. 19. yüzyılda bilim ve dinin “çatışma modeli” nin başlangıcına tanıklık edildi. Tarihin “insan düşüncesinin evriminde - teolojik ve bilimsel - iki dönem arasındaki çatışma” açısından anlaşılabileceği görüş buydu. Bu açıklama, Andrew Dickson White’ın, başlığı, yazarının genel teorisini güzel bir şekilde içine alan, etkili bir Bilim Teorisi ile Teoloji Bilim Tarihi'nden (1896) geliyor. White’ın çalışmaları ve John William Draper’ın daha önceki Din ve Bilim Arasındaki Çatışma Tarihi (1874), çatışma tezini bilim ve din arasındaki tarihsel ilişkileri düşünmenin varsayılan yolu olarak sağlam bir şekilde oluşturdu. Her iki eser de birden çok dile çevrildi. Draper’ın Tarihi sadece ABD’de 50’den fazla baskı yaptı, 20 dile çevrildi ve özellikle Osmanlı İmparatorluğu’nun en çok satanlarından biri haline geldi. Bugün, insanlar tarihin bir dizi belirli aşamadan tek bir hedefe doğru ilerlediğinden daha az eminler. Popüler kalıcılığına rağmen, bilim tarihçilerinin çoğu bilim ve din arasında kalıcı bir çatışma fikrini desteklemiyor. Galileo olayı gibi ünlü çarpışmalar, sadece bilim ve din değil, siyaseti ve kişilikleri de gündeme getirdi. Darwin'in önemli dini destekçileri ve bilimsel tehditleri olduğu gibi tam tersi de vardı. Bilim-din çatışması olduğu iddia edilen birçok başka örnek şimdi saf icatlar olarak ortaya çıkmıştır. Aslında, çatışmanın aksine, tarihsel norm daha çok bilim ve din arasındaki karşılıklı desteklerden biri olmuştur. 17. yüzyılda biçimlendirici yıllarında, modern bilim dini meşruiyete dayanıyordu. 18. ve 19. yüzyıllar boyunca, doğal teoloji bilimi popülerleştirmeye yardımcı oldu. Bilim ve dinin çatışma modeli geçmiş hakkında yanlış bir görüş sundu ve laikleşme beklentileriyle birleşince geleceğin kusurlu bir vizyonuna yol açtı. Sekülerleşme teorisi hem açıklamada hem de tahminde başarısız olmuştur. Asıl soru, neden bilim-din çatışması taraftarlarıyla karşılaşmaya devam ettiğidir. Birçoğu tanınmış bilim adamlarıdır. Richard Dawkins’in bu konudaki düşüncelerini prova etmek gereksiz olurdu, ama hiçbir şekilde yalnız bir ses değil. Stephen Hawking 'bilimin çalıştığı için kazanacağını' düşünüyor; Sam Harris 'bilimin dini yok etmesi gerektiğini' ilan etti; Stephen Weinberg bilimin dini inancı zayıflattığını düşünüyor; Colin Blakemore, bilimin nihayetinde dini gereksiz kılacağını öngörüyor. Tarihsel kanıtlar bu tür fikirleri desteklemez. Gerçekten de yanlış yönlendirildiklerini göstermektedir. Peki neden devam ediyorlar? Cevaplar politiktir. 19. yüzyılın ilginç tarih anlayışları için devam eden bir düşkünlüğü bir kenara bırakarak, İslami köktendincilik korkusu, yaratılışçılıkla öfkelenme, dini Sağ ve iklim değişikliği reddi arasındaki ittifaklardan kaçınma ve bilimsel otoritenin erozyonu hakkındaki endişelere bakmalıyız. . Bu endişelere sempati duyabilirsek de, tartışmaya normatif taahhütlerin yararsız bir şekilde sokulmasından ortaya çıktıklarını gizleyen hiçbir şey yoktur. Bilimin dini yeneceğini ümit etmek isteyen arzulu düşünme, mevcut gerçekliklerin ayık bir değerlendirmesinin yerini tutmaz. Bu savunuculuğun devam etmesinin, amaçlananın tersine bir etkisi olması muhtemeldir. Din yakında hiçbir zaman yok olmayacak ve bilim onu yok etmeyecek. Bir şey varsa, otoritesine ve sosyal meşruiyetine artan tehditlere maruz kalan bilimdir. Bu göz önüne alındığında, bilimin alabileceği tüm arkadaşlara ihtiyacı vardır. Savunucularına, bir düşmanı din dışı bırakmayı bırakmaları ya da güvenli bir geleceğe giden tek yolun bilim ve laiklik evliliğinde olması konusunda ısrar etmeleri önerilir. Kaynak: Pocket - P. Harrison
  5. Evrim Teorisi 160 yaşında - Charles Darwin İngiliz doğa bilimci Charles Darwin'in, doğal seçilim yoluyla evrim teorisini anlattığı "Türlerin Kökeni" kitabı 160 yıl önce, 24 Kasım 1859'da yayımlanmıştı. Modern bilimde çığır açan, insanlar olarak dünyadaki yerimizi sorgulamamıza neden olan evrim teorisi, bilimsel gelişmelerle de desteklendi ve artık günümüzde gezegenimizin sürekli bir değişim içinde olduğunu biliyoruz. Peki Darwin'i bu teoriyi oluşturmaya götüren yol nasıldı ve ne kadar sürdü? İşte size bu süreci anlatan BBC tarafından yapılan video:
  6. Donald Trump 2 yıl önce başlattığı tarif tartışmasına ABD şirketlerinin kendilerine yeni ülke bulması gerektiğini açıkladığı son basın açıklamasıyla nokta koydu. Gördüğümüz kadarıyla Amerikalı şirketler yavaş yavaş Çin'deki fabrikalarını buldukları diğer ülkelere taşıyorlar. Soru şu: Türkiye bu yeni ülke seçiminde nerede duruyor? Görülen o ki pastadan hiç bir pay alamıyoruz. Vietnam, Tayland, ve diğer orta Asya ülkeleri pastadan büyük pay almaya başladılar ve Türkiye den henüz hiç bir ses çıkmıyor. Milyarlarca dolarlık bu taşınma neden Türkiye'nin ilgisini çekmiyor ve bu ilgisizliğin nedeni nedir anlaşılmıyor. Son zamanlarda Amerika ve Türkiye arasında yaşanan S400 krizi buna bir neden olarak gösterilebilir fakat bu tür bir taşınma oldukça önemli bir ekonomik kazanıma dönüştürülebilir gibi gözüküyor. Anlayamadığım bir konu Türkiye'nin içinde bulunduğu ekonomik yavaşlama Türkiye'nin Amerika'nın Tarif uygulamasına daha çok ilgi göstermesini gerektirirken hiç bir şey yapmaması ne anlama geliyor? Düşüncelerinizi merak ediyorum.
  7. Gayri resmi sonuçlara göre İstanbul Büyükşehir Belediye Başklanı seçilen Ekrem İmamoğlu, Beylikdüzü'nde bir zafer konuşması gerçekleştirdi. Ekrem İmamoğlu şunları söyledi: "Barışmaya geldik, buluşmaya geldik uzlaşmaya geldik, sohbet etmeye geldik" "Sevgi kazanacak değmiştim, ne mutlu bana ki sevgi kazandı. "Etnik kökenin önemi yok, insan var, insan... "Bu şehrin gelişmesi için, yok Alevisi, Sünnisi, herkesi kucaklamaya geldik. "Bu şehirde azınlık diye bir kavram yok. "Biz bu şehirde adaleti inşa edeceğiz. Bu şehirde geleceği inşa edeceğiz. "Ne sizi aldatacağız ne de aldanacağız. "Ben bu şehrin insanlarının, Atatürk cumhuriyetinin projesiyim. "Demokrasiyi tamir ettiniz, yaşa İstanbul "6 Mayıs'ta, o bir avuç insana en iyi dersi verdiniz. Yaşayın. Ekrem İmamoğlu'nun otobüs üzerinden yaptığı konuşma sık sık sloganlar ile kesildi. İmamoğlu konuşmasının sonunda ailesine teşekkür ederken, "Benim ailem bana siyaset yolunda sadece destek olacak." ifadesini de kullandı.
  8. Ekrem İmamoğlu'nun seçim sürecinde akıllara kazınan söylemleri24 Haziran 2019, Pazartesicumhuriyet.com.tr Ekrem İmamoğlu 23 Haziran'da 2. kez İBB Başkanı seçildi. İşte seçim süresi boyunca onun aklımızda kalan sözleri... 1. "Adama, kişiye, kişilere, gruplara, cemaatlere, vakıflara, derneklere hizmet dönemi bitti!" 2. "Ben kimsenin hakkını yemem. Kimseye de hakkımı yedirmem." 3. "Dedem derdi ki: Makamın büyüdükçe boynun bükülsün." Atatürk'ün vatandaşla eğilerek konuştuğu bu fotoğraf ona hep ilham olmuş... 4. "Evet ben bir projeyim. Beni 40 haneli bir köyden alıp İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı yapan Atatürk Cumhuriyeti’nin bir projesi aslında...” 5. "Minnacık çocuğun bile önünde eğilmeyi bilmeyen bu ülkede asla makam sahibi olmasın." 6. "Yolumuz uzun, heyecanımız yüksek, gençliğimiz var. Biz adalete susamış, demokrasiye inancı tam, Türk gençliğiyiz. Ve de asla vazgeçmeyeceğiz! " 7. "Birine antrikot, birine musakka olmaz. Ben de herkesle aynı yemeği yiyeceğim." 31 Mart seçimleri iptal edilmeden önce belediyedeki ilk günü. 8. "Sanatçıymış konuşamazmış, konuşacak. İş insanıymış konuşamazmış, konuşacak. Konuşma vakti artık. Bu toplumda herkes konuşacak." "Sanatçılar gibi toplumun önünde olan insanların fikirlerini paylaşması gayet doğaldır. Haddini bilmesi gereken siyasilerdir, bizleriz; sanatçılar, akademisyenler, iş insanları değil. Korkmadan konuşmaya, paylaşmaya devam edin lütfen." 9. “Zira 'Cumhuriyet' ve 'Demokrasi'yan yana bir NEFES gibi... Biz demokrasi için 100 yılı aşkın bir süredir mücadele eden bir devletiz." 10. Ben herkesi kucaklarım. Benden kimse kaçamaz 11. "Ben tebrik etmeyi bilirim tebrik edilmeyi de beklerim." 12. "Yeryüzündeki bütün çiçekleri koparabilirsiniz ama baharın gelmesini engelleyemezsiniz." Pablo Neruda'ya ait olan bu sözü 31 Mart seçimleri iptal edildiğinde bir mitinginde kullanmıştı. 13. "İstanbullunun bütçesini çarçur etmeyeceğim, bilinmeyen anlamsız kurumlara dağıtmayacağım ama bebeklerine ve annelerine dağıtacağım. Kimse buna engel olamaz." Kendisine "Sen kimin cebinden neyi bedava yapıyorsun?" (ki daha sonra söylenecek "yalan yanlış vaatlerde bulunanlar buyursunlar, bakalım nasıl yönetecekler" söylemine de cevaptır) diye çıkışan Erdoğan'a böyle cevap verdi. 14. Cumhuriyet, bu ülkede köy çocuklarının bile cumhurbaşkanlığı makamına kadar yükselmesini sağlayan fikirdir. 9. Cumhurbaşkanımız Süleyman Demirel'in vefat yıl dönümünü böyle andı. 15. "Birileri bu ülkenin insanlarını kavga ettirmek istiyor, biz barıştırmak istiyoruz. Mutlu, huzurlu ve güçlü bir ülke ve İstanbul için hep beraber çalışacağız." 15. "Birileri bu ülkenin insanlarını kavga ettirmek istiyor, biz barıştırmak istiyoruz. Mutlu, huzurlu ve güçlü bir ülke ve İstanbul için hep beraber çalışacağız."
  9. İmamoğlu gözyaşlarını tutamadı Zeytinburnu'nda pazar ziyareti sırasında yanına gelen küçük bir çocukla Ekrem İmamoğlu arasında geçen diyalog İmamoğlu’nu duygulandırdı. Çocuğun ayakkabısının yırtık olduğunu gören İmamoğlu, gözyaşlarına hakim olamadı. İmamoğlu, gözlerinin dolması ile ilgili sorulan bu soruya ise “Bir evladımızın özel bir durumu. Detaya girmek istemiyorum." diye yanıt verdi. Ekrem İmamoğlu: Bunların adı bazen pelikan oluyor bazen kuş Millet İttifakı'nın İBB adayı Ekrem İmamoğlu İstanbul Zeytinburnu'nda konuştu. İmamoğlu "Bunlar bir avuç insan, Ak Parti'ye oy veren kardeşlerimiz değil. O bir avuç insanı çıldırtacağım, delirecekler delirecekler. Bunların adı bazen pelikan oluyor bazen kuş oluyor bazen başka bir şey. Bunların işi bazen yargıya müdahale etmek bazen de ceplerini düşünüyorlar. Bana iftira ettirilen gazetelerin İBB'de dolu dolu işi var. Ben bu şehrin nimetlerini bu şehrin güzel insanlarına dağıtmak için geliyorum." diye konuştu. İmamoğlu’nun konuşmasından önemli satır başları; “Hakkımızda iftira edenlere Allah akıl fikir versin. Referandum geçsin çağ atlayacağız dediler, enflasyon düşecek, işsizlik düşecek dediler mi? Ne oldu? Dedikleri hiç bir şeyi yapamadılar. Sözlerini tutamadılar. Sözlerini tutamayanlara İstanbullu cevabını verdi. Tutturdular gitmem de gitmem. Bir avuç insan milletin iradesine kast ediyor. Ama ne ekonomiyle ilgili vaat ettikleri insanların zihninden çıkmıyor. Millet diyor ki cebim boş, bir ayda 1.5 milyon işsiz kaldı. Bu kardeşiniz 18 günde otobüs fiyatlarını indireceğim dedi indirdi mi, su fiyatlarını indirdi mi? Bunlar çıldırdılar şimdi diyorlar ki bu adam bizi 18 günde çıldırttı 1800 günde delirtir. Bunlar bir avuç insan, Ak Parti’ye oy veren kardeşlerimiz değil, o bir avuç insanı çıldırtacağım, delirecekler delirecekler. Bunların adı bazen pelikan oluyor bazen kuş oluyor bazen de başka bir şey. Bunların işi bazen yargıya müdahale etmek bazen de ceplerini düşünüyorlar. Bana iftira ettirilen gazetelerin İBB’de dolu dolu işi var. Ben bu şehrin nimetlerini bu şehrin güzel insanlarına dağıtmak için geliyorum. Üç beş dernekle vakıfla değil, dayımın oğlu, yengem, dayım beni ilgilendirmiyor. Siyasete ahlak gelecek. Ben fakirin fukaranın yanında olacağım. Bu arkadaşlar varsa yoksa partisi, varsa yoksa bir avuç insan. Ben sizden talimat alacağım. Sizden isteklerim var, unutun partileri, demokrasinin kurtulması için. Yeni nesil siyasi anlayış, siyaset ahlakla yapılır. Bunları yapabilmek için 23 Haziran’a kadar çalışmaya hazır mıyız? Sandık günü sandıkta görev almanızı istiyorum, o bir avuç insana emaneti çarçur ettirmeyeceğiz. Bayramda ‘tatile gittim, memlekete gittim dönemedim’ yok. 23 Haziran’a bir bayram günü gibi gideceğiz. Kadir geceniz mübarek olsun. 23 Haziran’da zafer milletimizin olsun. Herkese deyin ki ‘her şey çok güzel olacak.'” Kaynak: Sözcü
  10. Bir tane daha 100 yaşındaki nine "Her şey güzel olacak" dedi... Valinin zor anları Karabük Valisi evinde ziyaret ettiği 100 yaşındaki Nazire Baş'a "Bir şeyler söylemek ister misin?" diye sorunca "Allah her şey güzel olacak diyene versin. İmamoğlu'na bakıyorum, seviyorum" yanıtı aldı. Vali beklemediği bu çıkış karşısında, gülümseyerek "Onu söyleme. Orayı geçelim" dedi.
  11. mamoğlu ve iftar sahibi arasında dikkat çeken diyalog! İBB'nin seçilmiş Başkanı Ekrem İmamoğlu, iftarını, Zeytinburnu Çırpıcı Mahallesi'nde, Emine-Sadri Sarar çiftinin evinde açtı. İmamoğlu, iftar sahibi Sadri Sarar'ın, ''Biz, CHP'ye oy vermiş insanlar değildik. Bunda sizin insanlara bakışınız ve pozitif yaklaşımınız etkili oldu'' sözlerine, ''Bizim istediğimiz şey de bu'' yanıtını verdi. Kalın punto yazılmış sözlere dikkat ediniz.... Bunu Kara Oğlan'a da söylediler....
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.