Jump to content

media

Φ Members
  • Content Count

    54
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

media last won the day on February 11 2019

media had the most liked content!

Community Reputation

2 Nötr

About media

  • Rank
    Yeni Üye

Profile İnformation

  • Sex
    Erkek
  • Location
    Tayland
  • Interests
    Information

Recent Profile Visitors

1,733 profile views
  1. Bir tanesin Türkiyem: CHP’li Büyükşehir Belediye Başkanları bir videoda buluştu Ekrem İmamoğlu İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Albayrak Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Lütfü Savaş Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tunç Soyer İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar Adana Büyükşehir Belediye Başkanı
  2. Deniz Gezmiş'in ilk kez ortaya çıkan fotoğrafları yayınlandı Türkiye devrimci hareketinin sembol isimlerinden Deniz Gezmiş’in idam edilişinin 48. yılında yeni fotoğrafları ortaya çıktı
  3. Üç fidandılar... Devlet 25 yaşında aldı canlarını. İdealleri ise 50 yıldır yaşıyor Tam 48 yıl önce bugün idam edilmişlerdi. Davalarındaki doğruluk, davranışlarındaki samimiyet, inançlarındaki güç, yok edilemeyen bir irade olarak bugün de yaşamaya devam ediyor. Devamını buradan okuyabilirsiniz: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/uc-fidandilar-devlet-25-yasinda-aldi-canlarini-idealleri-ise-50-yildir-yasiyor-1737070
  4. Dinler Neden Yok Olmuyor ve Bilim Onları Yok Etmiyor Sosyal bilimciler, doğaüstü inancın modern bilim ilerledikçe kaybolacağını tahmin ediyorlardı. Yanılmışlardı. 50 yılı aşkın bir süre önce, 1966'da, Kanada doğumlu seçkin antropolog Anthony Wallace, dinin ilerleyen bir bilimin elindeki küresel ölümünü güvenle tahmin etti: 'doğaüstü güçlere olan inanç, tüm dünyada, bilimsel bilginin artan yeterliliği ve yayılmasının sonucu '. Wallace’ın vizyonu olağanüstü değildi. Aksine, 19. yüzyılın batı Avrupa'sında şekillenen modern sosyal bilimler, evrensel bir model olarak kendi son tarihsel sekülerleşme deneyimini aldı. Bir varsayım, tüm kültürlerin nihayetinde laik, Batı, liberal demokrasiye kabaca yaklaşan bir şeye yaklaşacağını varsayarak veya bazen tahmin ederek sosyal bilimlerin merkezinde yer alır. Sonra tam tersine daha yakın bir şey oldu. Laiklik, istikrarlı küresel yürüyüşüne devam etmekle kalmadı, İran, Hindistan, İsrail, Cezayir ve Türkiye gibi çeşitli ülkeler de laik hükümetlerini dini hükümetlerle değiştirdi ya da etkili dini milliyetçi hareketlerin yükselişini gördü. Sosyal bilimlerin öngördüğü gibi sekülerleşme başarısız olmuştur. Emin olmak için, bu başarısızlık niteliksiz değildir. Birçok Batılı ülke dini inanç ve uygulamada düşüşe tanık olmaya devam ediyor. Örneğin Avustralya'da yayınlanan nüfus sayımı verileri, nüfusun yüzde 30'unun 'dinsiz' olduğunu belirlediğini ve bu yüzdenin arttığını göstermektedir. Uluslararası araştırmalar batı Avrupa ve Avustralya'daki nispeten düşük dini bağlılık düzeylerini doğrulamaktadır. Laikleşme tezinin uzun süredir utanç kaynağı olan ABD bile inançsızlığın arttığını gördü. ABD'de 2017'de ateistlerin oranı tüm zamanların en yüksek seviyesindeydi ('yüksek' doğru kelime ise) yaklaşık yüzde 3'tür. Bununla birlikte, tüm bunlar için, küresel olarak, kendilerini dini olarak kabul eden toplam insan sayısı yüksek kalmaktadır ve demografik eğilimler, yakın geleceğe yönelik genel modelin dini büyümeden biri olacağını göstermektedir. Ancak bu sekülerleşme tezinin tek başarısızlığı değil. Bilim adamları, entelektüeller ve sosyal bilimciler, modern bilimin yayılmasının sekülerleşmeyi - bilimin sekülerleştirici bir güç olacağını umuyorlardı. Ancak durum böyle değildi. Dinin canlı kaldığı toplumlara bakarsak, temel ortak özellikleri bilim ile daha az ilişkilidir ve varoluşsal güvenlik ve kamu malları biçimindeki yaşamın bazı temel belirsizliklerinden korunma duyguları ile ilgilidir. Sosyal güvenlik ağı bilimsel gelişmelerle ilişkilendirilebilir, ancak sadece gevşek bir şekilde olabilir ve yine ABD örneği öğreticidir. ABD tartışmasız dünyadaki en bilimsel ve teknolojik olarak en gelişmiş toplumdur ve aynı zamanda Batı toplumlarının en dindarıdır. İngiliz sosyolog David Martin'in Hristiyanlığın Geleceği'nde (2011) yaptığı sonuca göre: “Bilimsel ilerleme derecesi ile dini etkinin, inancın ve uygulamanın azaltılmış profili arasında tutarlı bir ilişki yoktur.” Laik gündemlere karşı önemli tepkilere tanık olan toplumları düşündüğümüzde bilim ve sekülerleşme hikayesi daha da ilgi çekici hale geliyor. Hindistan’ın ilk başbakanı Jawaharlal Nehru laik ve bilimsel idealleri savundu ve modernleşme projesine bilimsel eğitim verdi. Nehru, Vedik bir geçmişe ait Hindu görüşlerinin ve İslami bir teokrasinin Müslüman hayallerinin hem inanılmaz tarihsel sekülerleşme yürüyüşüne yenileceğinden emindi. “Zaman içinde tek yönlü trafik var” dedi. Ancak Hindu ve İslami köktendinciliğin daha sonraki yükselişinin yeterince kanıtlandığı gibi, Nehru yanılmıştı. Dahası, bilimin sekülerleştirici bir gündemle ilişkisi geri döndü ve bilimin laikliğe direnişin teminatlı bir zayiatı haline geldi. Türkiye daha açıklayıcı bir dava sunuyor. Çoğu öncü milliyetçi gibi, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk de kararlı bir laikti. Atatürk, bilimin dinin yerine geçmeye mahkum olduğuna inanıyordu. Türkiye'nin tarihin sağ tarafında olduğundan emin olmak için bilime, özellikle evrimsel biyolojiye, yeni başlayan Türkiye Cumhuriyeti'nin devlet eğitim sisteminde merkezi bir yer verdi. Sonuç olarak evrim, Atatürk’ün laiklik de dahil olmak üzere tüm politik programıyla ilişkilendirildi. Ülkenin kurucularının laik ideallerine karşı koymak isteyen Türkiye'deki İslamcı partiler de evrim öğretimine saldırdılar. Onlar için evrim laik materyalizmle ilişkilidir. Bu duygu, bu Haziran ayında evrimin öğretisini lise sınıfından çıkarma kararıyla sonuçlandı. Yine, bilim dernek tarafından suçluluk duygusuna maruz kalmıştır. ABD farklı bir kültürel bağlamı temsil ediyor. Fakat aslında, yaratılışçı söylemin çoğu ahlaki değerlere odaklanır. ABD örneğinde de, evrim karşıtıcılığın en azından kısmen, evrim teorisinin laik materyalizm ve onun eşlik eden ahlaki taahhütleri için takip eden bir at olduğu varsayımı ile motive olduğunu görüyoruz. Hindistan ve Türkiye'de olduğu gibi, laiklik aslında bilimi incitiyor. Kısacası, küresel sekülerleşme kaçınılmaz değildir ve gerçekleştiğinde bilimden kaynaklanmaz. Ayrıca, laikliği ilerletmek için bilimi kullanmaya çalışıldığında, sonuçlar bilime zarar verebilir. 'Bilimin sekülerleşmeye neden olduğu' tezi sadece ampirik testi geçemez ve bilimi sekülerleşme aracı olarak dahil etmek zayıf bir strateji haline gelir. Bilim ve laiklik eşleşmesi o kadar garip ki şu soruyu gündeme getiriyor: neden başka kimse düşünmedi? *** Tarihsel olarak, ilgili iki kaynak bilimin dinin yerini alacağı fikrini ileri sürdü. İlk olarak, 19. yüzyıldaki ilerici tarih anlayışı, özellikle Fransız filozof Auguste Comte ile ilişkili, toplumların dini, metafiziksel ve bilimsel (veya 'pozitif') üç aşamadan geçtiği bir tarih teorisine sahipti. Comte 'sosyoloji' terimini ortaya attı ve dinin sosyal etkisini azaltmak ve onu yeni bir toplum bilimi ile değiştirmek istedi. Comte'nin etkisi 'genç Türkler' ve Atatürk'e yayıldı. 19. yüzyılda bilim ve dinin “çatışma modeli” nin başlangıcına tanıklık edildi. Tarihin “insan düşüncesinin evriminde - teolojik ve bilimsel - iki dönem arasındaki çatışma” açısından anlaşılabileceği görüş buydu. Bu açıklama, Andrew Dickson White’ın, başlığı, yazarının genel teorisini güzel bir şekilde içine alan, etkili bir Bilim Teorisi ile Teoloji Bilim Tarihi'nden (1896) geliyor. White’ın çalışmaları ve John William Draper’ın daha önceki Din ve Bilim Arasındaki Çatışma Tarihi (1874), çatışma tezini bilim ve din arasındaki tarihsel ilişkileri düşünmenin varsayılan yolu olarak sağlam bir şekilde oluşturdu. Her iki eser de birden çok dile çevrildi. Draper’ın Tarihi sadece ABD’de 50’den fazla baskı yaptı, 20 dile çevrildi ve özellikle Osmanlı İmparatorluğu’nun en çok satanlarından biri haline geldi. Bugün, insanlar tarihin bir dizi belirli aşamadan tek bir hedefe doğru ilerlediğinden daha az eminler. Popüler kalıcılığına rağmen, bilim tarihçilerinin çoğu bilim ve din arasında kalıcı bir çatışma fikrini desteklemiyor. Galileo olayı gibi ünlü çarpışmalar, sadece bilim ve din değil, siyaseti ve kişilikleri de gündeme getirdi. Darwin'in önemli dini destekçileri ve bilimsel tehditleri olduğu gibi tam tersi de vardı. Bilim-din çatışması olduğu iddia edilen birçok başka örnek şimdi saf icatlar olarak ortaya çıkmıştır. Aslında, çatışmanın aksine, tarihsel norm daha çok bilim ve din arasındaki karşılıklı desteklerden biri olmuştur. 17. yüzyılda biçimlendirici yıllarında, modern bilim dini meşruiyete dayanıyordu. 18. ve 19. yüzyıllar boyunca, doğal teoloji bilimi popülerleştirmeye yardımcı oldu. Bilim ve dinin çatışma modeli geçmiş hakkında yanlış bir görüş sundu ve laikleşme beklentileriyle birleşince geleceğin kusurlu bir vizyonuna yol açtı. Sekülerleşme teorisi hem açıklamada hem de tahminde başarısız olmuştur. Asıl soru, neden bilim-din çatışması taraftarlarıyla karşılaşmaya devam ettiğidir. Birçoğu tanınmış bilim adamlarıdır. Richard Dawkins’in bu konudaki düşüncelerini prova etmek gereksiz olurdu, ama hiçbir şekilde yalnız bir ses değil. Stephen Hawking 'bilimin çalıştığı için kazanacağını' düşünüyor; Sam Harris 'bilimin dini yok etmesi gerektiğini' ilan etti; Stephen Weinberg bilimin dini inancı zayıflattığını düşünüyor; Colin Blakemore, bilimin nihayetinde dini gereksiz kılacağını öngörüyor. Tarihsel kanıtlar bu tür fikirleri desteklemez. Gerçekten de yanlış yönlendirildiklerini göstermektedir. Peki neden devam ediyorlar? Cevaplar politiktir. 19. yüzyılın ilginç tarih anlayışları için devam eden bir düşkünlüğü bir kenara bırakarak, İslami köktendincilik korkusu, yaratılışçılıkla öfkelenme, dini Sağ ve iklim değişikliği reddi arasındaki ittifaklardan kaçınma ve bilimsel otoritenin erozyonu hakkındaki endişelere bakmalıyız. . Bu endişelere sempati duyabilirsek de, tartışmaya normatif taahhütlerin yararsız bir şekilde sokulmasından ortaya çıktıklarını gizleyen hiçbir şey yoktur. Bilimin dini yeneceğini ümit etmek isteyen arzulu düşünme, mevcut gerçekliklerin ayık bir değerlendirmesinin yerini tutmaz. Bu savunuculuğun devam etmesinin, amaçlananın tersine bir etkisi olması muhtemeldir. Din yakında hiçbir zaman yok olmayacak ve bilim onu yok etmeyecek. Bir şey varsa, otoritesine ve sosyal meşruiyetine artan tehditlere maruz kalan bilimdir. Bu göz önüne alındığında, bilimin alabileceği tüm arkadaşlara ihtiyacı vardır. Savunucularına, bir düşmanı din dışı bırakmayı bırakmaları ya da güvenli bir geleceğe giden tek yolun bilim ve laiklik evliliğinde olması konusunda ısrar etmeleri önerilir. Kaynak: Pocket - P. Harrison
  5. Evrim Teorisi 160 yaşında - Charles Darwin İngiliz doğa bilimci Charles Darwin'in, doğal seçilim yoluyla evrim teorisini anlattığı "Türlerin Kökeni" kitabı 160 yıl önce, 24 Kasım 1859'da yayımlanmıştı. Modern bilimde çığır açan, insanlar olarak dünyadaki yerimizi sorgulamamıza neden olan evrim teorisi, bilimsel gelişmelerle de desteklendi ve artık günümüzde gezegenimizin sürekli bir değişim içinde olduğunu biliyoruz. Peki Darwin'i bu teoriyi oluşturmaya götüren yol nasıldı ve ne kadar sürdü? İşte size bu süreci anlatan BBC tarafından yapılan video:
  6. CHP'den Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik linç girişimi için yeni belgesel
  7. media

    #SUSAMAM

    Şarkı Sözleri SUSAMAM’IN SÖZLERİ ŞÖYLE: [Verse 1: Fuat] (Doğa) Cengiz Han zamanı akan nehirde Elini yıkamanın bedeli ölümdü Göç edip çürüdük Çöp kusarak üç denize sıçan bi’ hale büründük Egzoz gazı soluyan Sağı solu belli olmayan Mangala gitti maganda! Orman yanar Tabiatın gözleri kan ağlar Kibir yaptı tavan Fabrika bacası basar Atom reaktörü, çöpü hasar “Electro smoke” ile her an atakta İnsan en büyük parazit Gezegene bak lan! Hayvan kadar olamadı beşer Ortama uyamadı revize eden Faturasını gelecek nesil öder Kıyamet şur’da “mal” gibi izle! [Verse 2: Ados] (Kuraklık) Abi yapma! Atma şu izmaritini denize Geri alamazsın Gün gelir o pisliğini attığın denize hasret kalırsın, bakamazsın! Kurak Afrika görüntüleri uzak değil Çocuğun büyüdüğü yer sulak değil Çünkü yok ettik gölleri, nehirleri, ırmakları, HEPSİNİ! Nasıl acımadık? İnanamıyorum Elimizde varken hiç değerini bilmedik Plastikle dolmuş mideleri hayvanların buna hiç mi üzülmedin? Nette paylaşmaksa yetmez Bi’ şeyler yapmalı SUYU KİRLETMEYİN! Su gibi aziz olsun ülkem Onun can damarlarına Bu zehri vermeyin! [Nakarat: Şanışer] Gel, gün olur hapsolur bu suçlu cümleler! Yenilir hiç olurum fark etmezler! Susma, susamam! Korkma yanıma gel! Gel, gün olur hapsolur bu suçlu cümleler! Yenilir hiç olurum fark etmezler! Susma SUSAMAM! [Verse 3: Şanışer] (Hukuk) Ben bi’ beyaz Türk’üm Yasalarım Anglosakson ama kafam Ortadoğulu Apolitik büyüdüm, hiç oy vermedim Kafamı tatile, gezmeye, borca yordum Adalet öldü, ucu bana dokunana dek sustum ve ortak oldum Şimdi tweet atmaya bile çekiniyorum Kendi ülkemin polisinden korkar oldum Üzgünüm ama senin eserin ülkedeki umutsuz nesil Senin eserin bu mutsuz kesim ve bu kurşun sesi! Sebebi nedir bilmeden hapiste çürüyen o suçsuz sefil Seni, senin eserin, senin eserin bu korkunç resim Bu yorgun sesim Fakirin vergisiyle yatına, katına katana salak Haşere geri yolsuz vekil seni, senin eserin! Sen hiç yıkanmadın Ölümle bi’ kez bile tıkanmadın Elinde 3. dalga karton bardak kahve Tek derdin o özenti “Start-Up”ın Şimdi kapını kollaması gereken adalet gelir acımaz Vurur kırar kapını Çünkü çocuk öldü vuran memurdu diye “Haklıdır” dedin Sesini çıkarmadın, yani suçlusun! Çünkü iki gün üzülüp sonra gözündeki nehri kuruttun Tuğçe ve Büşra’nın katilini serbest bırakan hakimin adı neydi unuttun! Şimdi başına bi’ şey gelse şeh’rin hukuk mu? Bi’ gece haksızca alsalar içeri seni Bunu haber yapıcak gazeteci bile bulamazsın HEPSİ TUTUKLU! Salınan katillerin aldığı canlar (Geri gelmeyecekler!) Haksız yere hapiste geçen yıllar (Geri gelmeyecekler!) Sen sustun, ses etmediğinden bindiler tepene Haklarını elinden aldılar ve güzellikle geri vermicekler [Verse 4: Hayki] (Adalet) “Adalet” sözde mülkün temeli Tıkamış kulağını duymaz ne dediğini Adeti, töresi, geleneği söyle Giden kötüydü de gelen iyi mi? Bu medeni mi? Biz yiyemiyo’ken senin kürkünün bile yemediğini Sizin polisiniz silahını çekip güpegündüz ortalıkta vuramaz dilediğini Medya, basın, hukuk, asker hepsi sizin için çalışırken Aslen güneş bile üzerine doğuyo bu çocukların İşe gidip geliyolar canlarına kasten Silahınızı kin! Bu çektiğimiz bizim günahımız değil Planınız iyi! Ben bilmem bunun inananı kim? Ama bilirim, gel Silahımız dil! [Verse 5: Server Uraz] (Hukuk) (Bu Server Uraz) Ben sesiyim kayıp neslin Sansürü olamam ayıp resmin Ekibimi bu mezardan çıkarabilmek için hep gözlerim açık, uyanık ayık gezdim Sopa, bıçak ne yazar ki? Zayıf hepsi! Öncelikle olmalı akıl keskin Sabır bey’nimi yiyip bitirirken yağmur gibi yağanları yakıp geçtim! Müzik yapmak dışında bi’ ********* yemedim! Polis bi’ şeyleri problem edip Yine duruşmadayım sen konsere git Ben aynı takım elbisemle 10 senedir Biri dönüp desin bana “Çaban boş yere değil” O gün kalbimi, ruhumu komple veriyim ama Yargı gelip arıyor bedeli Yaşıyorum cehennemi, yanıyor bedenim [Verse 6: Beta] (Türkiye) Merhaba Türkiye Bende var hüviyet Yaşamaya çalışıyoruz hasbelkader gitmeden katakulliye Ekrana süs diye çıkan şarlatan, hep fanatik biri! Fesatlık, kötü niyet salgın gibi Eder daha manipüle! Bu bir temsil ya da piyes! Bu uçaksa bu türbülans! Komşumuzdu Suriye Şimdi bu gemideki vatandaş mı? (Yurttaş mı?) Huzurda değil ölü bile topraktakilerin ahı var Sadece gazeteydi “Hürriyet” Sen olabildiğince özgür ol! [Verse 7: Asil Slang & Zen-G] (İstanbul) Hepimizi bi’ lokmada yutuveriyo’ Pis boğazlı İstanbul! En iyi zamanları törpülüyo’ Çözülemeyen gizemli esrar bu! Taşı toprağı altın (altın) Eli verdim, kolu kaptı (saldır) Ulaşım, eğitim, yargı (yardım) Şeytan zehrini saldı (saldı) Paranız olmalı, ya da birileriyle aranız olmalı Kodamanlarda numaranız olmalı Aksaray’da bir adamınız olmalı Bizim yatımız katımız bi’ de yalımız olmadı Kumbaramız dolmadı da bununla doğmadım Ki metropolde biraz amacın olmalı Yapıcı olmadın, yakıcam ormanı Beton ormanda hayvan olman normal Tutsak göz altların yine morlar Yönetenler çağ dışı dinozorlar Bu ormanda herkese göre rol var Sustukça sıra sana gelecek Aydın beyinleri bekliyor karanlık gelecek [Verse 8: Sokrat St] (Eğitim) Mezun olucam Cash para, diploma ver bana Para yoksa ter dökmeliyim Eğitimde fırsat eşitliğini fırsata çeviren bi’ üniversiteliyim Ben mezun oldum Yarattığınız sistem yüzünden bi’ serseriyim Ben mezun oldum Ya kasiyer olayım, ya da sinemada sana yer göstereyim Sokak başı üniversite ama köy okulları çok terste Başa gelenin ideolojisi neyse o anlatılır her derste Zengin, fakir ayrı Torpile ya da parasına göre kayırır Eğitim endüstridir İnşaattan rant sağlamaka aynı! Kiminin kitap alıcak bi’ parası yok Öğretmen atanıcak ama “arası” yok! Milletvekili bi’ tanıdık mı, wow Beni anlaman da bu mantıkla zor Bari bi’ köy okulunun yardımına koş Her tarafı kaos Sen de biraz boğuş Bu gece uyudu zorla çocuk Okula gidecek YOL YAP! [Verse 9: Ozbi] (Sorgulamak) Neden bu gök, bu yıldızlar, bu galaksiler, gezegenler Neden, neyden bu evren? Neyden bu dünya? Neden ben, neden sen, neden biz? Sorgula, hele bi’ sor lan bi’ “Neden ben varım? Nereden geldim ve neden bi’ insanım? Nasıl oldum? Nasıl olduk? Nası’ oluyo’? Nası’ anlam kattık? Nası’ doluyo’ bu kafa? Neye tapınıyo’ hayat kimi kayırıyo’?” Hasat ne doyuruyo’ hesap Anlasak, anlatıp her şeyi kavrasak da len Anlamak mı yasak olabilir Ama sadece bi’ yanıtı yok bi’ sürü cevap var koş git yanıt ara Peşine düş mutlaka kanıt ara Ruhunu demle hep yakıt ara lan Kalbini tut ve de buna tanık ara Hadi nefesini gör ve git sanat ara Sorgula sorgula atomları Işık hızını düşün ve de git kanat ara sonra Uç uçabildiğin kadar Uçabildiğin kadar Uçabildiğin kadar uç Uçabildiğin kadar uç Bırak kendini [Verse 10: Deniz Tekin] (Kadın Hakları) Ben bilmem hiç kendimi korumak zorunda kalmadım Bilmem ben bi’ çocuğu düşünmek zorunda olmadım Hiç evlendirilmedim Evde dayak görmedim Kendi evimde kendi odama zorla hapsedilmedim Sözlerinizi kusmadım Yurdumdan edilmedim Nefretinizle yanmadım Yakılarak can vermedim Hiç kardeşim olmadı Hiç abimden korkmadım Okuldan alınmadım Ben hiç öldürülmedim [Verse 11: Yeis Sensura & Sehabe] (Kadına Şiddet) Kadına el kalkmaz ulan beyinsiz Erkeksin ama insan değilsin Aslında o en iyiye layık Kadına şiddete hayır Ülkede erkek neden en üstte minibüste, evde ya da metrobüste Taciz şiddeti hiç bitmiyo’ Kınamakla falan iş bitmiyo’ Uh, Ah, adam olamadınız bu kalıbının adamı mı para babalarınız? Beşiktaş’ta beş tokat, leş hareketler Cebi dolu ciğerin beş para etmez Yaşadığın kafa ne? İnsan mısın? Biz utandık ulan! İnsan mısın? İnsan mısın? Bu hale nasıl gelir insan? Nasıl? [Bridge: Aspova] (Dünya) Düşerim derinlere Dünya, dönsün başım gibi Aklımı kaybederek rüya Nefesim, iç sesim Düşerim derinlere Dünya, dönsün başım gibi Aklımı kaybederek rüya Nefesim, iç sesim Düşerim derinlere [Verse 13: Defkhan] (Gurbet) Kaptı kafamı çarptı duvara Beni koruması gereken tenime bastı cigara Kaldırdı geri bütün derileri kattı dumana Yattım falaka ************ bu mu yargı burada Hangi kurala denk? (denk) Cenk için hazırım, karışır her yer Öğretilen bu işte Şiddeti sevmek ve ipleri germek Bak Almanya buz gibi morg Bana sor sana diyim Gençlerin çoğunda amfetamin, tilidin ya da weed, kokain ya da speed, crack Sana göre güzel ama bana göre değil Bana göre değil, kafana göre yürü bas mayına geber Ederi kaç? Kaç? Kaç? Kaç paraya bedel? Yeter artık dönme teker gibi Dost ol yeter bana Geliyorsan dosdoğru gel [Verse 14: Şanışer] (Hayvan Hakları) Bi’ kap su ver çok mu zor Vicdanlı ol be lanet Anlamak istemiyo’sun ama bütün bu canlar sana bana emanet Lan bi’ düşün: “Soğukta kışta dışarda tek başına yaşıyo’sun Dilini anlayan kimse yok hep tehlike, hep felaket, hep afet” Ademe bir türlü yaranamazlar Vicdana bakar paraya bakmaz Toplayıp ormana atmak çözüm değil Bunlar kurt değil, ormanda kendi başlarına yaşayamazlar Onları sen savun, onlar kendi haklarını arayamazlar Barınaklar dolu Memleket acı Seması kara Sokak hayvanlarına tecavüz etmenin, işkence etmenin cezası para “Büyük ahlaksızlıklar için büyük aptallar lazımdır” Bütün insanlar suçlu değildir ama Bütün hayvanlar masumdur [Nakarat: Şanışer] Gel, gül olur hapsolur bu suçlu cümleler! Yenilir hiç olurum fark etmezler! Susmam, susamam! Korkma yanıma gel! Gel, gül olur hapsolur bu suçlu cümleler! Yenilir hiç olurum fark etmezler! Susmam SUSAMAM! [Verse 15: Sokrat St] (İntihar) Gitme, Gitme, Gitme, Gitme Daha çok şeyi değiştirebiliriz bu hayatta İnat etme Hepimiz pes ettik vaktiyle Şimdi sık yumruğunu Sustur şu suskunluğunu Unutma kafan atınca nasıl da dimdik durduğunu İçin dışın nefret Gel Hiçbir şeyi yaşamak kadar sevme Sana bi dünya yaratamam da elini tutarım elbette Varsın herkes terk etsin seni Sen dünyayı terk etme Seni yargılamıyorum Acını tam olarak anlamam mümkün değil biliyorum Kaldıramadığım yükleri bırakıp kendi yolumdan gidiyorum ben Sen de aynaya bak lütfen “Seni seviyorum” de [Verse 16: Aga B] (Faşizm) Ey! Faşizm ne mi? En amiyane deyimiyle faka basacağız Beynelmilel el birliğiyle Tek bildiğiniz siz Ve de pek çok kazanın asıl sebebi aşırı hırs Bu hırs bi’ ebedi his Evde eşine kız Sokakta kriz Fıss, tokakla köpeği Cins ise değil de miks ise tabii Akılsız, ey Kendinden çalan hırsız Polisten tırs, ey Ol ister sistem Hiç çiğ sığ birey Bir neyin ne olduğunu Bi’ de bizi bil Biz façası pis de eli temiz bir nesiliz Bu işin selesi siz de Tekeri gidonu biz Ey, e bi tabi biz de biz gibi bir nes’lin peşindeyiz Ey, bu tek emelimiz saygı, tohum Torun, ayna ol Kaygı bol da yol Ey, tam da bu Ya boğul ya doğ Tonla yanlışa, gırla doğru Olsun torun, saygı tohum [Verse 17: Mirac] (Sokak) Yüzüne bakamam yüzüm düşer o yerlere Ayakları çıplakken gözleri dalar düşlere Başı önünde ama beden çıkıyor sefere Yok mecal dizinde Bak, her bi’ günü sürgüne Kaçamıyo’ kovalıyo’ zalimler Ele güne, ele bakıyor o gözler Kodamanın parasını ateşe ver Ve de koyduğumun egosunu bi’ yere ser Sokağa bakanın adını değil Yoksulumun, yetimimin adını ver Zabıtaları seyyara değil Gökdelenlere gönder [Bridge 2: Mert Şenel] Fırtınadan kopup giden dalların bi’ tanesiyim Fazla yol almış ve yıpranmış İçimde neler dönüp durur anlatsam tarifi yok Bazen evsiz bi’ çocuğun hikayesiyim Fırtınadan kopup giden dalların bi’ tanesiyim Fazla yol almış ve yıpranmış İçimde neler dönüp durur anlatsam tarifi yok Bazen evsiz bi’ çocuğun hikayesiyim [Verse 19: Kamufle] (Trafik) Can pazarı, otobanlar can pazarı 365 günün riskli Bitmiyo’ gamsız magandası Öde kan parası Bi’ kaza bayrama matem düşürür Yürek dağlar acılar cabası Bir sela çınlar kulaklarında Hiç dinmez yarası Trafik terörüne eşlik eder alkol, şiddet, hız tutkusu 25 yaşında yüz binlik arabaya binen gençlerin yok korkusu Önce emniyet sonra hoşgörü Sabır, selamet gerekiyor insan Ufacık bir hata her şeyi karartır inan yok dönüşü
  8. media

    #SUSAMAM

    Susamam ve Olay şarkı sözleriyle gündeme oturdu! İşte çok konuşulan o şarkı sözleri… Şanışer ve arkadaşlarının bugün yayınladığı 'Susamam' adlı rap şarkısı sosyal medyaya damga vurdu. Doğa, hayvan hakları, kadına şiddet, faşizm, trafik gibi belli konularla ilgili sözler içeren şarkı Twitter'da Trend Topic 'TT' oldu. Şarkı YouTube'da kısa sürede bir milyon izlenme sayısına ulaştı. Türkiye'nin gündemine oturacak iki rap şarkısı, bugün dinleyicilerle buluştu. Her iki şarkı da yayınlandığı andan itibaren sosyal medyanın gündemine oturdu. Ankaralı rap sanatçısı Ezhel, ‘Olay’ adlı son şarkısıyla gündem oldu. Günün olayı ise Şanışer’in Fuat, Ados, Hayki, Server Uraz, Beta, Tahribad-ı İsyan, Sokrat St, Ozbi, Deniz Tekin, Sehabe, Yeis Sensura, Aspova, Defkhan, Aga B, Mirac, Mert Şenel, Kamufle ile birlikte seslendirdiği ‘Susamam’ adlı şarkısı oldu. Ezhel, ‘Olay’da politik mesajlara yer verdi. Şarkısında, “Biz kimiz nereden geldik her insan kafa yorar, aslında bütün olay euro lira ve dolar” diyen Ezhel, Türkiye'nin son yıllarda yaşadığı krizleri işliyor. Susamam şarkısında ise her sanatçı, farklı toplumsal problemlere değindi. Şarkıda, hashtag'ler halinde, şiddet, kadın cinayetleri, hayvan hakları ve eğitim gibi bir çok politik konuya değinilmesi büyük beğeni topladı. ‘Susamam’ Twitter trend listesine girdi. Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen de şarkıdan etkilenlen isimler arasındaydı. Büyükerşen, Twitter hesabından şarkıyı paylaşarak, “Cesaret bulaşıcıdır. Sanatın değiştirici gücüne inananlara selam olsun…” yazdı.
  9. media

    #SUSAMAM

    Susamam’da yer alan Sokrat St: Bir çocuk eğitime nasıl muhtaç bırakılır! Şanışer ve arkadaşlarının haftaya damga vuran Susamam şarkısının mercek tuttuğu konulardan birisi de eğitimdi. Eğitim kısmını seslendiren Sokrat St, sozcu.com.tr'ye konuştu. Yeni eğitim-öğretim yılında öğrencilere başarılar dileyen Sokrat St, "Çözülmesi gereken ilk problemin ‘fırsat eşitsizliği’ olduğunu düşünüyorum" dedi. Susamam şarkısının en önemli bölümlerinden bir tanesi de eğitim ile ilgili olandı. Eğitim bölümünde ise dinleyicilerin karşısında Sokrat St vardı. Sokrat St’nin eğitim ile ilgili problemlere değindiği bölümü birçok kişinin ilgisini çekti. Yeni eğitim-öğretim yılı ile ilgili görüşlerine başvurduğumuz Sokrat St, “Öncelikle yeni eğitim öğretim yılında öğrenci arkadaşlarıma başarılar dilerim” dedi. Söz konusu sorunların çözümüyle ilgili sorularımız da cevaplayan Sokrat St, şöyle dedi: “Temelde nasıl bir sistem yaratılması gerektiğini uzmanlar bilir. Benim en başta üzüldüğüm şey en gözle görülen problemlerin bile henüz giderilmemiş olması. Her kış döneminde ille ‘Çocuğunu sırtında okula taşıyan anne’ haberi görüyoruz. Artık bazıları için haber değeri taşıyor mu bilmiyorum. Bunu neden çözmüyoruz? Çözülmesi gereken ilk problemin ‘Fırsat Eşitsizliği' olduğunu düşünüyorum. 30 yaşındayım kendimi bildim bileli köylere yetiştirmek için kitap toplanır. Hala nasıl çözemedik bunu. Hala neden ihtiyaçları var? Bir çocuk eğitimi konusunda nasıl yardıma muhtaç bırakılır! Bu hepimizin ayıbı! Hadi yardım edildi. Bu çocuklardan biri büyüdü öğretmen olacak. Atama? Hadi atandı diyelim. Müfredat? Uzar gider…” ‘BU KADARINI KİMSE BEKLEMİYORDU’ Susamam şarkısı geçtiğimiz hafta sonunun gündeminde birinci sıradaydı. Şarkı sadece YouTube’da sadece 4 günde 15 milyonu aşkın kişi tarafından dinlenildi. Sokrat St, “Böyle bir ilgiyi bekliyor muydunuz ekip olarak?” sorusuna, “Kalabalık bir kadro olduğumuz için normalden daha yüksek dinlenebilme ihtimalini hepimiz tahmin ediyorduk. Tabi bu kadarını kimse beklemiyordu. Şaşkınım” cevabını verdi. Susamam şarkısına yer alan isimler bu süreçte kimi medya kuruluşları tarafından hedef gösterildi. Ekibin FETÖ’cü veya PKK’lı olduğu iddia edildi. Bu konuyla ilgili de konuşan Sokrat St, “Şaka gibi. Avukatımız ilgileniyor. Bu haberlerin yıpratma amacı taşıdığını düşünüyorum. Terörü lanetliyoruz!” dedi. Kaynak: Sözcü
  10. #SUSAMAM Şanışer ft. Fuat, Ados, Hayki, Server Uraz, Beta, Tahribad-ı İsyan, Sokrat St, Ozbi, Deniz Tekin, Sehabe, Yeis Sensura, Aspova, Defkhan, Aga B, Mirac, Mert Şenel, Kamufle Susma!
  11. Donald Trump 2 yıl önce başlattığı tarif tartışmasına ABD şirketlerinin kendilerine yeni ülke bulması gerektiğini açıkladığı son basın açıklamasıyla nokta koydu. Gördüğümüz kadarıyla Amerikalı şirketler yavaş yavaş Çin'deki fabrikalarını buldukları diğer ülkelere taşıyorlar. Soru şu: Türkiye bu yeni ülke seçiminde nerede duruyor? Görülen o ki pastadan hiç bir pay alamıyoruz. Vietnam, Tayland, ve diğer orta Asya ülkeleri pastadan büyük pay almaya başladılar ve Türkiye den henüz hiç bir ses çıkmıyor. Milyarlarca dolarlık bu taşınma neden Türkiye'nin ilgisini çekmiyor ve bu ilgisizliğin nedeni nedir anlaşılmıyor. Son zamanlarda Amerika ve Türkiye arasında yaşanan S400 krizi buna bir neden olarak gösterilebilir fakat bu tür bir taşınma oldukça önemli bir ekonomik kazanıma dönüştürülebilir gibi gözüküyor. Anlayamadığım bir konu Türkiye'nin içinde bulunduğu ekonomik yavaşlama Türkiye'nin Amerika'nın Tarif uygulamasına daha çok ilgi göstermesini gerektirirken hiç bir şey yapmaması ne anlama geliyor? Düşüncelerinizi merak ediyorum.
  12. Gayri resmi sonuçlara göre İstanbul Büyükşehir Belediye Başklanı seçilen Ekrem İmamoğlu, Beylikdüzü'nde bir zafer konuşması gerçekleştirdi. Ekrem İmamoğlu şunları söyledi: "Barışmaya geldik, buluşmaya geldik uzlaşmaya geldik, sohbet etmeye geldik" "Sevgi kazanacak değmiştim, ne mutlu bana ki sevgi kazandı. "Etnik kökenin önemi yok, insan var, insan... "Bu şehrin gelişmesi için, yok Alevisi, Sünnisi, herkesi kucaklamaya geldik. "Bu şehirde azınlık diye bir kavram yok. "Biz bu şehirde adaleti inşa edeceğiz. Bu şehirde geleceği inşa edeceğiz. "Ne sizi aldatacağız ne de aldanacağız. "Ben bu şehrin insanlarının, Atatürk cumhuriyetinin projesiyim. "Demokrasiyi tamir ettiniz, yaşa İstanbul "6 Mayıs'ta, o bir avuç insana en iyi dersi verdiniz. Yaşayın. Ekrem İmamoğlu'nun otobüs üzerinden yaptığı konuşma sık sık sloganlar ile kesildi. İmamoğlu konuşmasının sonunda ailesine teşekkür ederken, "Benim ailem bana siyaset yolunda sadece destek olacak." ifadesini de kullandı.
  13. Ekrem İmamoğlu'nun seçim sürecinde akıllara kazınan söylemleri24 Haziran 2019, Pazartesicumhuriyet.com.tr Ekrem İmamoğlu 23 Haziran'da 2. kez İBB Başkanı seçildi. İşte seçim süresi boyunca onun aklımızda kalan sözleri... 1. "Adama, kişiye, kişilere, gruplara, cemaatlere, vakıflara, derneklere hizmet dönemi bitti!" 2. "Ben kimsenin hakkını yemem. Kimseye de hakkımı yedirmem." 3. "Dedem derdi ki: Makamın büyüdükçe boynun bükülsün." Atatürk'ün vatandaşla eğilerek konuştuğu bu fotoğraf ona hep ilham olmuş... 4. "Evet ben bir projeyim. Beni 40 haneli bir köyden alıp İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı yapan Atatürk Cumhuriyeti’nin bir projesi aslında...” 5. "Minnacık çocuğun bile önünde eğilmeyi bilmeyen bu ülkede asla makam sahibi olmasın." 6. "Yolumuz uzun, heyecanımız yüksek, gençliğimiz var. Biz adalete susamış, demokrasiye inancı tam, Türk gençliğiyiz. Ve de asla vazgeçmeyeceğiz! " 7. "Birine antrikot, birine musakka olmaz. Ben de herkesle aynı yemeği yiyeceğim." 31 Mart seçimleri iptal edilmeden önce belediyedeki ilk günü. 8. "Sanatçıymış konuşamazmış, konuşacak. İş insanıymış konuşamazmış, konuşacak. Konuşma vakti artık. Bu toplumda herkes konuşacak." "Sanatçılar gibi toplumun önünde olan insanların fikirlerini paylaşması gayet doğaldır. Haddini bilmesi gereken siyasilerdir, bizleriz; sanatçılar, akademisyenler, iş insanları değil. Korkmadan konuşmaya, paylaşmaya devam edin lütfen." 9. “Zira 'Cumhuriyet' ve 'Demokrasi'yan yana bir NEFES gibi... Biz demokrasi için 100 yılı aşkın bir süredir mücadele eden bir devletiz." 10. Ben herkesi kucaklarım. Benden kimse kaçamaz 11. "Ben tebrik etmeyi bilirim tebrik edilmeyi de beklerim." 12. "Yeryüzündeki bütün çiçekleri koparabilirsiniz ama baharın gelmesini engelleyemezsiniz." Pablo Neruda'ya ait olan bu sözü 31 Mart seçimleri iptal edildiğinde bir mitinginde kullanmıştı. 13. "İstanbullunun bütçesini çarçur etmeyeceğim, bilinmeyen anlamsız kurumlara dağıtmayacağım ama bebeklerine ve annelerine dağıtacağım. Kimse buna engel olamaz." Kendisine "Sen kimin cebinden neyi bedava yapıyorsun?" (ki daha sonra söylenecek "yalan yanlış vaatlerde bulunanlar buyursunlar, bakalım nasıl yönetecekler" söylemine de cevaptır) diye çıkışan Erdoğan'a böyle cevap verdi. 14. Cumhuriyet, bu ülkede köy çocuklarının bile cumhurbaşkanlığı makamına kadar yükselmesini sağlayan fikirdir. 9. Cumhurbaşkanımız Süleyman Demirel'in vefat yıl dönümünü böyle andı. 15. "Birileri bu ülkenin insanlarını kavga ettirmek istiyor, biz barıştırmak istiyoruz. Mutlu, huzurlu ve güçlü bir ülke ve İstanbul için hep beraber çalışacağız." 15. "Birileri bu ülkenin insanlarını kavga ettirmek istiyor, biz barıştırmak istiyoruz. Mutlu, huzurlu ve güçlü bir ülke ve İstanbul için hep beraber çalışacağız."
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.