Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

İncil ve tevrat,kuranın Allahından mı


katakuta

Önerilen İletiler

Zamanın göreceli olduğu neye göre biliniyormuş ? Kuranda allahın,zamansız ve mekansız olduğuna bir ayet bulamadınız şimdide elalemin gavurlarının sözlerini mi delil alıyorsunuz ? Kuranda allah diyormu zaman görecelidir diye,kuranda yazıyormu bu ayetleri izafiyet teorisine göre anlayın diye,Hayır.Kuran rakamlar veriyormu ? Evet öyleyse mesele bitmiştir.

 

Kuranla incil arasında 610 sene gibi bir zaman olduğuna göre incil ve tevrat allahtan olamaz.100 000 senelik bir zaman gerekiyor cebrailin geriye gidip tekrar gelebilmesi için.Eğer incil ve tavrat allahtan ise kuran değildir.Tercih sizin.

 

Yok görece idi, yok izafiyet idi hepsi fasafiso.

100.000 senelik süre denilen zaman dilimi cebrail için bir gündür diyor. Zamanın nasıl kullanıldığına işaret olarak. Yoksa Cebrail o süre içinde gidip gelmiyor. Ayetin anlatımını iyi kavramak gerekiyor. Esenlikle

T.L.M

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 93
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

100.000 senelik süre denilen zaman dilimi cebrail için bir gündür diyor. Zamanın nasıl kullanıldığına işaret olarak. Yoksa Cebrail o süre içinde gidip gelmiyor. Ayetin anlatımını iyi kavramak gerekiyor. Esenlikle

T.L.M

 

Hayır öyle bir şey demiyor.O ayette 1 gün diye rakam yok.

 

4. Ta'ruculmelaiketu verruhu ileyhi fi yevmin kane mikdaruhu hamsiyne elfe senetin.

 

 

Meariç 4- Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren günde/zamanda ona çıkar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Melekler ve Ruh (Cebrail) ona , süresi elli bin yil olan bir günde cikabilmektedir.(Mearic 4)

 

Bu ayete göre Cebrail'in Allah katina cikip inmesi , Allah katinda bir güne denk fakat , Dünya zamani ile 50.000 yil sürer.

 

Simdi ufak bi hesap yapalim:

 

Kuran 610 civarinda geldigine göre , Cebrail'in Hira magarasina ulasabilmesi icin Allah katindan , MÖ 49.390 yilinda yola cikmis olmasi gerekiyor.

 

Buradan önemli bir sonuc cikiyor; Demek ki; Tevrat ve Incil'i Cebrail getirmis olamaz , Cünkü Cebrail'in o siralar yolda olmasi gerekiyor.

 

Örnegin Incil ve Kuran arasi 600 sene , Cebrail Incili getirip , geri dönse ve hic oyalanmadan geri gelse arada minimum 100.000 sene gecmesi gerekir.

 

Söyle bir olasilik olabilir mi ? Cebrail Dünya'ya inmis , yaklasik 3.000 sene boyunca zamani gelen kitabi teblig etmek icin Dünyada beklemistir.(Tevrat ile kuran arasi yaklasik 3000 sene.Ayetlerin tek tek ve 23 sene icinde geldigini göz önünde tutarsak mecbur bekledigini kabul etmemiz lazim)

 

Bu sefer de söyle bir sorun var; Bekledigine göre , demek ki diger kitaplarin gecersiz olacagi ve yeni kitap gönderilecegi önceden biliniyordu (Konu sapmasin diye bunu bilen Allah neden önlemini daha ilk kitapdayken almadi ? gibi bir soru sormiyacam)

 

Diyelim ki Cebrail bekledi sirasi gelen kitabi teblig etti ve en son Kuran'i teblig edip geri dönüse gecti.

 

Allah katina ne zaman varacak?

 

Kuran'dan bu yana 1.400 sene gectigine göre demekki 48.600 sene daha yolu var.Bizim takvimle 50.600 yilinda Cebrail Allah katina ulasacak.Yani yeni bir kitap icin Cebrail'in dünyaya geri ulasmasi en azindan 100.600 senesine denk gelir.

 

Cebrail , iniyor ve cikiyorsa , Allah belli bir yerde ve yukarilarda olmali degil mi?

 

O halde inis/çıkış süresini bildigimize göre , Allah katı ile Dünya arasındaki mesafeyi ölcebilmemiz icin tek bilmemiz gereken Cebrail'in hızıdır.

 

Eger Cebrail ışık hızında gidiyorsa , basitce Allah katı'nın bize uzakligi 50.000 ışık yılı olmalıdır , yani yaklasik 475 trilyon km.Oysa bu Evren için çok kücük bir ölçü , cünkü Andromeda bile 4 milyon ışık yiolı uzaklıkta.Hem bize bu kadar yakın olsa , Allah katının Evren'in içinde bir yerlerde olması gerekmez mi ? O zaman da sorarlar , kardesim Allah , yarattigi Evren'in içinde nasil olabilir ? Allah , yarattığı Evrenden kücükmüsür ? Veya yarattigi Evren'in içine girmeyi nasil becermis diye , Evren yokken neredeydi diye ?

 

Peki farzedelim Evrenin dışında bir yerlerde.

 

Simdi süreyi bildigimize göre ve Evren'in boyutlarini yaklasik olarak bildigimize göre Cebrail'in minimum hızını bulabiliriz.

Evren'in en uzun kesiti 125 milyar isik yili.

 

Cebrail'in bunu 50.000 senede katedebilmesi için hızı saniyede 76.000.000.000 km olmalıdır.Yani Işık hızının tam 253.000 katı bir hızla gitmeli.

 

Peki , oraya bir gecede gidip dönebilmek icin gerekli hız nedir ?

 

Bu hız Cebrail'den 100 milyon kez daha hızlı olmalı.Yani ışık hızının 25 trilyon katı bir hız.

 

Peygamber'in Mirac'a çıkması olayı için böyle bir hız gereklidir.

 

Peki , peygamber aynı gece icinde Allah katına gidip dönebiliyorsa , Cebrail neden 50.000 sene ugraşıyor? Cebrail neden bu kadar yavas ?

 

Simdi , başka bir sorun var.Bizim müslümanlar der ki; 'Evren genişliyor ve bu Kuran'da bildirilmistir'

 

Eger , Evren genişliyorsa; Dünya ve Allah katı arasındaki mesafenin de genişlemesi gerekmiyor mu ? Yani Allah Katı giderek bize uzaklasiyor olmalı degil mi?

 

Galaksiler bilindigi gibi , birbirinden ışık hızına yakın hızlarla uzaklaşıyor.Peki bu durumda aradaki mesafe hep arttığından Cebrail'in her gidiş gelişinde , Süre'nin veya hızının , bir tanesinin degişmesi gerekmez mi ?

 

Kuran evrenselse ve Cebrail bu mesafeyi hep 50.000 yilda inip cikiyorsa , Evren genisledikce hizini arttirmasi gerekmez mi ? Tersine Evren büzülmeye basladikca da 50.000 yili doldurmak icin hizini düsürmeli degil mi ?

 

Buradan bir sonuc daha cikiyor:

 

Cebrail mutlaka isik hizinin üzerinde olmali.Evren , isik hizina yakin bir hizda genisledigine gore , Cebrail düsük hizlarla giderse , asla gidecegi yere ulasamiyacaktir.Cünkü o yol aldikca , varis hedefi cok daha hizla uzaklasacaktir.

 

Bu arada Cebrail'in yönünü tayin , varis hedefini bulma , Evren'in genisleme hizini bilebilme ve buna göre kendi hizini ayarlama yetenekleri var midir ? Yoksa bu merkezden otomatik mi ayarlanir bunlari henuz bilemiyoruz.

 

Ve Cebrail , 50.000 yil sonra (MS 50.600) Allah katina ulastiginda , Allah katinda sadece bir gün gecmis olacak.Allah , bakacak ki Cebrail gelmis.Ve belkide soyle diyecek; 'Cebrail, hosgeldin , sana yeni talimatları veriyorum'

 

Onlar muhabbet edip dururken , bu arada Dünya'da binlerce sene gececek ,

 

Ve Dünyadaki insanlar , yoksulluk , savaslar , hastalıklar ve adaletsizlikle boğusurken , neden unutulduklarını düşünüp duracaklar.

 

Bilmeyecekler ki 'Savaşta size melekler yardim etti' (Enfal suresi) diyen Allah'in bunu en az 50.000 sene önce planlamıs ve Melekleri yola çıkarmış olmasi gerekir.

 

Ben arastırmayı sewerim.En cekindiğim seylerden biri ayetleri açıklaması.Ne yalan söleyim korkarım.Bir elifin binden fazla anlamı vardır.

 

Bir bilim adamı kuranda arapça cevri denereken gözüne bisi takılır.Arapca bir kelime aklına takılı verir.Kelimenin anlamı arapçada şuna karşılıkmış ''yumurta ''.Aman Allah'ım ben yanlıs bisimi yaptım.Cümle söyle bitiyordu ''Dünya yumurtaya benzer.''Ama gercekten dünya yumurtaya benzemiyordu.Allah böle bisi neden desin.İnsan tabiki biraz kuşkuya düşer.Bilim adamı arastırmaya baslar.Rabbim böle yanlısıklık yapmaz bundan bisi vardır.Eski arapcayı araştırınca fark edinci geometriden kulan bir kelime aynısı kelime manası sumuymus geoit mis.

Ha simdi cevri yaptız simdi bunu açıklamaya çalışsak her açıklamayı doğru derim ama kabul etmem.Çünkü Allahın ilmi sonzudurki YERYÜZÜNDE BULUNAN AĞAÇLAR KALEM OLSA DENİZLER MÜREKEP OLSA KURANKERİMİ AÇIKLAMAYA YETMEZ.Kuran kerim Allahın sonsuz ilminin kanıtıdır.Bir çok sey daha yazarım ama kısa öz sewerim.

 

Simdi senin söledigin ayet kerim icin yapılan cevriler gelelim ben sadece birkactane yazayım.

 

Abdülbaki Gölpınarlı

 

Melekler ve Ruh, kendilerine emredilen yere çıkarlar bir günde ki miktarı elli bin yıldır.

 

 

Ali Bulaç Meali

 

Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir.

 

 

Diyanet İşleri Meali

 

Melekler ve Cebrail o derecelere, miktarı elli bin yıl olan bir günde yükselirler.

 

 

Diyanet Vakfı Meali

 

Melekler ve Ruh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar. *

 

 

Edip Yüksel Meali

 

Melekler ve ruh (vahiy/komutlar/Cebrail), elli bin yıla eşit bir gün içinde O'na yükselir. *

 

 

Elmalılı Hamdi Yazır

 

Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren bir gün içinde ona çıkar.

 

 

Ömer Nasuhi Bilmen

 

Melekler ve Rûh oraya bir günde çıkarlar ki, oranın mesafesi ellibin yıldır.

 

 

Muhammed Esed

 

bütün melekler ve [insana bahşedilmiş olan] ilham O'na [bir günde] yükselir, 4 uzunluğu elli bin yıl [gibi] süren bir günde. 5

 

 

Suat Yıldırım

 

4 – Melekler ve Rûh, O’nun Arş’ına; miktarı ellibin sene olan bir günde yükselirler. [32,5; 22,47] *

 

 

Süleyman Ateş Meali

 

Melekler ve Ruh, miktarı elli bin yıl süren bir gün içinde O'na çıkar. *

 

 

Şaban Piriş Meali

 

Melekler ve Ruh (Cebrail) süresi elli bin yıl olan bir günde ona yükselirler.

 

 

Ümit Şimşek Meali

 

4. Melekler ve Ruh(2) elli bin sene uzunluğundaki bir günde(3) Ona yükselir. *

 

 

Yaşar Nuri Öztürk

 

4 Melekler ve Rûh, miktarı elli bin yıl olan bir günde yükselirler O'na.

 

 

Yusuf Ali (English)

 

4- The angels and the Spirit ascend unto Him in a Day the measure whereof is (as) fifty thousand years:

 

 

M. Pickthall (English)

 

(Whereby) the angels and the Spirit ascend unto Him in a Day whereof the span is fifty thousand years.

 

Bir Arkadasımıza fromlar takip etmiyorsun dedin.Kusura bakma az biraz kabalaşacağım sanki sen cok takip ediyorsun.Kime dediğini hatırlatayım konu actığında 4. yoruma bak görürsün.Bana sölesen ben takip etmem .Takip ediyosan benim zaman hakkında yazdıklarımı okumuş olmalısın.

 

şöyle birşey insanın başlangıcı sonu vardır ama Allahın nr başlangıcı ve ne sonu vardır.Zaman yaratılış insanın yaratılışıyla başlar ta kıyamete dek.ben bunu şuna adayandırıyom. Allah ebedidir. O’nun başlangıcı ve sonu yoktur.Eğer birşeyin başlangıcı sonu yoksa orda zaman da yoktur.insanları düşününce başlangıcı ve sonu vardır.orada zaman vardır.Zaman;Bir iş veya oluşun içinde geçtiği, geçeceği veya geçmekte olduğu süre, vakittir.Biz bu durumda değilmiyiz.Zaman insanla beraber yaratıldı ve insanla sona erecekti.Zaman bizimle anlam taşıyor yani canlılar anlam taşıyor.Canlı herşey yok olursa zamanda yok olur.Ahır zaman ne demek bileniniz vardır.son zaman yane;son zaman olacağını manasında değilmi.Zamanın sonu varsa bir başlangıcıda vardır.dediğim gibi zaman insanla başladı insanla beraber sona erecektir.Ben alim değilim ama bize ALLAH akıl fikir ihsan eylemiş ben bu aklımı kulanarak bu kannata vardım ben tartışmak için değil sadece düşüncelerimi söledim.Ve herkesin düşüncesine saygım var
Ha bu yazı nerde dersen ( said nursi hattaları/ din felesefesi)

 

N.H.V.G

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bana çevirilerden örnek vermeyin. Kaç kere dedim islam uleması işlerine gelmeyen ayetleri ya yumuşatırlar yada çarpıtırlar diye. Bana o ayetin arapçasından 1 rakamını gösterin.Gösteremiyorsanız konuya gölge etmeyin.

*****

*****

*****

*****

BANA ÇEVİRİLER DİYOSUN YA SENİN MATEMATİĞE DÖKTÜĞÜN ÇEVRİ DEĞİLMİ.Ha şu bilim adamına diyorsan.O bir diyanet işlerinde prf. dr. anlatığı gerçek hayatandır.Yaw bunu ben bir tvde ramazan aylarında yayına giren bir programdan izledim.Vereceğim tv ismi reklam amacı degil yalancılık ve konuyu karalamaktan suclanmaktan dolayı veriyom star 'da ramazan ayında gece 1 civarı baslayan bir sohbet programıdır.Yaw bende tlf katılmak istedim.Ailem izin vermedi yasım az biraz ufak olması ve onların benden daha bilgi sahibi olmaları ömürleri vermiş olmaları yanlıs bisi dememden dolayı izin verilmedi.Yaw büyümeye baslıyozda yinede izin vermiyorlar.Simdi sen bana o anlatıkları yalandır. Doğru diyon senin konun ters 60 milyona karsı yalan atılar orda degilmi?Ben açık konuşurum.Ha bide o bilim adamın cevirdigi ayeti arapçasınıda sözle sölediler özür dilerim aklımda bişi kalmamıs.LÜTFEN SAYGI ÇERÇEVESİNDE ARKDASLAR.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hayır öyle bir şey demiyor.O ayette 1 gün diye rakam yok.

 

4. Ta'ruculmelaiketu verruhu ileyhi fi yevmin kane mikdaruhu hamsiyne elfe senetin.

Meariç 4- Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren günde/zamanda ona çıkar.

 

 

Kuranda yevm/gün kavramı sadece haftanın belirli 24 saatlik bir zaman dilimi olarak kullanılmaz.

 

Müzzemmil 17 Peki inkar ederseniz, çocukları ak saçlı ihtiyarlara çevirecek o günden kendinizi nasıl koruyabileceksiniz?

 

Bakara 48 Öyle bir günden korkun ki, o günde hiç kimse başkası için herhangi bir ödemede bulunamaz; hiç kimseden (Allah izin vermedikçe) şefaat kabul olunmaz, fidye alınmaz; onlara asla yardım da yapılmaz.

 

Bakara 123 Ve bir günden sakının ki, o günde hiç kimse başkası namına bir şey ödeyemez, kimseden fidye kabul edilmez, hiç kimseye şefaat fayda vermez. Onlar hiçbir yardım da görmezler.

 

 

Tüm bu ayetlerde görüldüğü gibi gün/yevm kelimesinden kastedilen mahşer günü,zamanıdır.

 

Meariç 4 tede meleklerin allah katına çıkabilmeleri için 50 000 sene süren günden/zamandan bahsediyor,24 saatlik zaman dilimi olan haftanın bir günü değil.

 

*****

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Zamanın göreceli olduğu neye göre biliniyormuş ? Kuranda allahın,zamansız ve mekansız olduğuna bir ayet bulamadınız şimdide elalemin gavurlarının sözlerini mi delil alıyorsunuz ? Kuranda allah diyormu zaman görecelidir diye,kuranda yazıyormu bu ayetleri izafiyet teorisine göre anlayın diye,Hayır.Kuran rakamlar veriyormu ? Evet öyleyse mesele bitmiştir.

 

Kuranla incil arasında 610 sene gibi bir zaman olduğuna göre incil ve tevrat allahtan olamaz.100 000 senelik bir zaman gerekiyor cebrailin geriye gidip tekrar gelebilmesi için.Eğer incil ve tavrat allahtan ise kuran değildir.Tercih sizin.

 

Yok görece idi, yok izafiyet idi hepsi fasafiso.

 

Bir kere olayın nasıl çarpıtıldığına bakmak lazım (Mearic-4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.) "CEBRAİL" miktarı 50 bin yıl (dünya yılı) olan "BİR GÜNDE" çıkar buradan 50 bin yıl git, 50 bin yıl gel çıkarmak için biraz değil bayağı bir zorlanmak lazım "BİR GÜN" çuvala'mı girdi?. Zamanın göreceli olduğu "BİLİME" göre biliniyor isteyen araştırabilir. Kur'an'da ALLAH'ın c.c. Zaman ve mekandan münezzeh olduğunu şimdi bir ayetle verelim BAKARA-255. AyetelKürsi.( Allah... O'ndan başka İlah yoktur. Diridir, Kaimdir. O'nu uyuklama ve uyku tutmaz. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O'nundur. İzni olmaksızın O'nun Katında şefaatte bulunacak kimdir? O, önlerindekini ve arkalarındakini bilir. (Onlar ise) Dilediği kadarının dışında, O'nun ilminden hiçbir şeyi kavrayıp-kuşatamazlar. O'nun kürsüsü, bütün gökleri ve yeri kaplayıp-kuşatmıştır. Onların korunması O'na güç gelmez. O, pek Yücedir, pek büyüktür.) KUR'AN rakamlar veriyor "Mearic 4, Secde 5, Hac 47." Kur'an'ın bu verdiği rakamlar 21. yüz yılda "MÜCİZEVİ" bir şekilde teyit ediliyor " Zaman ve Görece" olarak İzafiyet teorisi olarak. Kur'an ı nasıl anlamak hususunda "AKIL" verileceğine anlamak için dikkatli okumak gerek. Aslında "BİLGİ ÇAĞINDA; KUR'AN" İLİM ilerledikçe daha bir çok "MÜCİZESİ" meydana çıkacak bekleyelim görelim. GERÇEK, GERÇEK'TİR NASILKİ DÜNYA DÖNÜYOR,GÜNEŞ ELİNİ GÖZÜNE GETİRİP KAPATSANDA ORADA VAR OLAY BİTMİŞTİR. :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir kere olayın nasıl çarpıtıldığına bakmak lazım (Mearic-4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.) "CEBRAİL" miktarı 50 bin yıl (dünya yılı) olan "BİR GÜNDE" çıkar buradan 50 bin yıl git, 50 bin yıl gel çıkarmak için biraz değil bayağı bir zorlanmak lazım "BİR GÜN" çuvala'mı girdi?. Zamanın göreceli olduğu "BİLİME" göre biliniyor isteyen araştırabilir. Kur'an'da ALLAH'ın c.c. Zaman ve mekandan münezzeh olduğunu şimdi bir ayetle verelim BAKARA-255. AyetelKürsi.( Allah... O'ndan başka İlah yoktur. Diridir, Kaimdir. O'nu uyuklama ve uyku tutmaz. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O'nundur. İzni olmaksızın O'nun Katında şefaatte bulunacak kimdir? O, önlerindekini ve arkalarındakini bilir. (Onlar ise) Dilediği kadarının dışında, O'nun ilminden hiçbir şeyi kavrayıp-kuşatamazlar. O'nun kürsüsü, bütün gökleri ve yeri kaplayıp-kuşatmıştır. Onların korunması O'na güç gelmez. O, pek Yücedir, pek büyüktür.) KUR'AN rakamlar veriyor "Mearic 4, Secde 5, Hac 47." Kur'an'ın bu verdiği rakamlar 21. yüz yılda "MÜCİZEVİ" bir şekilde teyit ediliyor " Zaman ve Görece" olarak İzafiyet teorisi olarak. Kur'an ı nasıl anlamak hususunda "AKIL" verileceğine anlamak için dikkatli okumak gerek. Aslında "BİLGİ ÇAĞINDA; KUR'AN" İLİM ilerledikçe daha bir çok "MÜCİZESİ" meydana çıkacak bekleyelim görelim. GERÇEK, GERÇEK'TİR NASILKİ DÜNYA DÖNÜYOR,GÜNEŞ ELİNİ GÖZÜNE GETİRİP KAPATSANDA ORADA VAR OLAY BİTMİŞTİR. :D

 

Hala aynı nakaratı tekrar edip duruyorsun.Yukarıda kaç kere sordum. 1 rakamını göstersene o ayetin arapçasında ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kuranda yevm/gün kavramı sadece haftanın belirli 24 saatlik bir zaman dilimi olarak kullanılmaz.

 

Müzzemmil 17 Peki inkar ederseniz, çocukları ak saçlı ihtiyarlara çevirecek o günden kendinizi nasıl koruyabileceksiniz?

 

Bakara 48 Öyle bir günden korkun ki, o günde hiç kimse başkası için herhangi bir ödemede bulunamaz; hiç kimseden (Allah izin vermedikçe) şefaat kabul olunmaz, fidye alınmaz; onlara asla yardım da yapılmaz.

 

Bakara 123 Ve bir günden sakının ki, o günde hiç kimse başkası namına bir şey ödeyemez, kimseden fidye kabul edilmez, hiç kimseye şefaat fayda vermez. Onlar hiçbir yardım da görmezler.

Tüm bu ayetlerde görüldüğü gibi gün/yevm kelimesinden kastedilen mahşer günü,zamanıdır.

 

Meariç 4 tede meleklerin allah katına çıkabilmeleri için 50 000 sene süren günden/zamandan bahsediyor,24 saatlik zaman dilimi olan haftanın bir günü değil.

 

*****

 

Ahiret'teki "YEVM" Mahşer günü zamanı tamam oradaki gün kavramını "Mearic'teki" "GÜN" kavramı ile bağdaştırmak olmaz sebebide; Müzemmil-17, O' GÜNDEN, BAKARA-48, Öyle bir GÜNDEN, BAKARA-123, Ve bir GÜNDEN kasıt Mahşerdeki Hesap günü "KASTEDİLİYOR" miktarını yine "ALLAH" bilir "Mearic" te ise

4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.) ve bu yükseliş O günün ne kadarında olur onuda illa tam günde olur diye bir kaide yok elmalarla, armutları karıştırmamak lazım. Ve 50 bin yıl bize göre "CEBRAİL'e" göre değil. :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ve 50 bin yıl bize göre "CEBRAİL'e" göre değil.

 

Sarıgöl

 

ama cebrail insana sürekli vahiy getiriyor !!!!

 

hemde Hz. Muhammed'in okuma yazma bilmemesine rağmen, Allah'ın emriyle oku diyor. Sanki peygamberin okuma yazması olmadığını bilmiyorlarmış gibi !!!! ondan sonra sürekli cebrail tarafından vahiy getiriliyor !

 

peki bunlar süresi ne kadar olan bir zamanda oluyor ?

 

birbirleriyle bu kadar muhabbeti nasıl gerçekleştiriyorlar ? bu kadar farklı zaman kavramı içinde !!!!

 

* * *

 

 

Ayrıca Katakakuta arkadaşımız, gerçektende Kur'anın uzmanı olmuş. Nasıl bir tartışma olursa olsun, hemen Kur'an dan uygun bir delil getiriyor. Şaşırıyorum, gerçekten tebrikler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hala aynı nakaratı tekrar edip duruyorsun.Yukarıda kaç kere sordum. 1 rakamını göstersene o ayetin arapçasında ?

 

mearic. 4.Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan "GÜNDE" çıkabilmektedir.

 

Katakuta.

 

"GÜNDE" sözü sende " GÜNLERİMİ" çağırıştırır? mesela "ŞU GÜN, ŞU GÜNDE, BU GÜN, BU GÜNDE" ne demektir açıklarsan memnun olurum. Rakam yazmadan

"BİR" ifade eden kelime yokmu bunada bir açıklama getirirsin herhalde. :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

mearic. 4.Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan "GÜNDE" çıkabilmektedir.

 

Katakuta.

 

"GÜNDE" sözü sende " GÜNLERİMİ" çağırıştırır? mesela "ŞU GÜN, ŞU GÜNDE, BU GÜN, BU GÜNDE" ne demektir açıklarsan memnun olurum. Rakam yazmadan

"BİR" ifade eden kelime yokmu bunada bir açıklama getirirsin herhalde. :)

 

Açıkladım ama senin okumak gibi bir niyetin yoksa 100 kerede yazsam ne değişecek ki ?

 

 

Kuranda yevm/gün kavramı sadece haftanın belirli 24 saatlik bir zaman dilimi olarak kullanılmaz.

 

Müzzemmil 17 Peki inkar ederseniz, çocukları ak saçlı ihtiyarlara çevirecek o günden kendinizi nasıl koruyabileceksiniz?

 

Bakara 48 Öyle bir günden korkun ki, o günde hiç kimse başkası için herhangi bir ödemede bulunamaz; hiç kimseden (Allah izin vermedikçe) şefaat kabul olunmaz, fidye alınmaz; onlara asla yardım da yapılmaz.

 

Bakara 123 Ve bir günden sakının ki, o günde hiç kimse başkası namına bir şey ödeyemez, kimseden fidye kabul edilmez, hiç kimseye şefaat fayda vermez. Onlar hiçbir yardım da görmezler.

Tüm bu ayetlerde görüldüğü gibi gün/yevm kelimesinden kastedilen mahşer günü,zamanıdır.

 

Meariç 4 tede meleklerin allah katına çıkabilmeleri için 50 000 sene süren günden/zamandan bahsediyor,24 saatlik zaman dilimi olan haftanın bir günü değil.

 

Peki sen ne yaptın,kurandan bir örnek vermeden bana elma ile armutu karıştırma dedin. Oysaki ben farklı anlamlara gelen bu kelimenin kuranda hangi ayetlerde hangi anlamda kulllnıldığını gösterdim.Yani kuranın bütünlüğüne göre kareket ettim,cımbızlamadım.

 

İşin gücün her iletinin altına alaksız cevaplar yazıp konuyu sabote etmek. Son yazan haklıdır mantığı ile hareket edip haklı görünmeye çalışmak. Buyur devam et.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sarıgöl

 

ama cebrail insana sürekli vahiy getiriyor !!!!

 

hemde Hz. Muhammed'in okuma yazma bilmemesine rağmen, Allah'ın emriyle oku diyor. Sanki peygamberin okuma yazması olmadığını bilmiyorlarmış gibi !!!! ondan sonra sürekli cebrail tarafından vahiy getiriliyor !

 

peki bunlar süresi ne kadar olan bir zamanda oluyor ?

 

birbirleriyle bu kadar muhabbeti nasıl gerçekleştiriyorlar ? bu kadar farklı zaman kavramı içinde !!!!

 

 

 

Alak-İkra.

 

1. Rabbinin adıyla oku!. Yani onun yüce adıyla, "Allah" yüce ismi ile başlayarak oku. Okumaya başla. Yukarıda geçtiği üzere bu emir inerken, başlangıçta Hira mağarasında Hz. Muhammed'in zatına melek gelip canına tak diyen şiddetli bir sıkıştırma ile yalnız "oku" demiş. O zamana kadar Hz. Muhammed okumak bilmediği için "ben okumuş değilim" yani okumak bilmem ki ne okuyayım? demişti. Bunun üzerine yine şiddetli bir sıkıştırma ile "oku" demiş. O da yine "ben okumuş değilim" demişti. Demek ki o ilk iki "oku" emri henüz Kur'ân değil, okuma denilen işe başlamak için heceletme cinsinden hazırlayıcı bir emir teklif idi. Kur'ân, üçüncü defaki sıkıştırmadan sonra olan iş bu "Rabb'inin adıyla oku!" emri ile başlamıştı. Şu halde bu emir, ilk inmesinde hem yaratıcı bir mahiyette Hazreti Peygamber'i okumazken okur yapmış, hem öğretici bir şekilde nazmı ile okunanı belirtmeye başlamış, hem mânâsı ile ilk vazifenin böyle yaratan, terbiye eden Allah'ı tanıtmak ve onun ismiyle okumaya başlamak olduğunu yükümlü tutmak şeklinde anlatmıştır. Bu başlangıçta şöyle demek olur: Gerçi sen bu zamana kadar okumadın. "Sen Kur'ân'dan önce bir kitap okumuyordun." (Ankebut 29/48) kitabın niteliğini, imanın esasının neden oluştuğunu bilmezdin... "Sen önceleri kitap nedir iman nedir bilmezdin." (Şurâ, 42/52) Fakat işte yaratmak denilen işin sahibi olup kâinatı yaratan ve seni yaratıp yetiştiren, sana ve her işine sahip olan Rabb'in seni kudretiyle şu anda bir okur yaptı, okunacak bir Kur'ân, bir kitap indirmeğe başladı. Böyle öğretildiği gibi o Rabbi'nin ismiyle başlayarak oku!

Alıntı.

Rahman Rahim olan ALLAH adıyla.

 

 

1.Yaratan Rabbin adıyla oku.

2.O, insanı bir alak'tan yarattı.

3.Oku, Rabbin en büyük kerem sahibidir;

4.Ki O, kalemle (yazmayı) öğretendir.

5.İnsana bilmediğini öğretti.

 

Tarafsız.

 

Cebrail sürekli " Vahy" getirir. Şimdi süresi ne kadar zaman içinde olur muhabbeti tekraren izahatmı vereceğiz "Mearic" açıklamasına bak (izafiyet,görece).

 

Farklı Zaman kavramı kime göre? size göremi sayın tarafsız.

 

(Bunlar süresi ne kadar olan bir zamanda oluyor,birbirleriyle bu kadar muhabbeti nasıl gerçekleştiriyorlar ? bu kadar farklı zaman kavramı içinde.) YORUMSUZ. :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kuranda yevm/gün kavramı sadece haftanın belirli 24 saatlik bir zaman dilimi olarak kullanılmaz.

 

Müzzemmil 17 Peki inkar ederseniz, çocukları ak saçlı ihtiyarlara çevirecek o günden kendinizi nasıl koruyabileceksiniz?

 

Bakara 48 Öyle bir günden korkun ki, o günde hiç kimse başkası için herhangi bir ödemede bulunamaz; hiç kimseden (Allah izin vermedikçe) şefaat kabul olunmaz, fidye alınmaz; onlara asla yardım da yapılmaz.

 

Bakara 123 Ve bir günden sakının ki, o günde hiç kimse başkası namına bir şey ödeyemez, kimseden fidye kabul edilmez, hiç kimseye şefaat fayda vermez. Onlar hiçbir yardım da görmezler.

Tüm bu ayetlerde görüldüğü gibi gün/yevm kelimesinden kastedilen mahşer günü,zamanıdır.

 

Meariç 4 tede meleklerin allah katına çıkabilmeleri için 50 000 sene süren günden/zamandan bahsediyor,24 saatlik zaman dilimi olan haftanın bir günü değil.

 

*****

 

Ben pek bilgim yok ama yevm kelimesi bir kacınıda biliyom.Devir ,gün ,çağ mana içermektedri.Fi yevmin o zaman fi 1'mi oluyor.O zaman ezanlarda ALLAHU EKBER DİYE birsey geçmektedir.Allah bir'dir,Allah tektir.Ozmaan arapca kulanılan fi eki yerine ekber olmazmıydı.Yoksa fi eki baska bir manamı içeriyor.Ozmaan fi eki kulanılması 1 demekle kasti dısında yevmin ekiyle kulanılan bir mana içermektedir.Ekber yevmin olsaydı tek çağ, tek gün.tek devir.Yada bir çağ , bir gün, bir devir.Ekber manası su anlamda kulanılır;Eşi benzeri olmayan demektir.Tek bir günmü var.Tek bir devirmi var.Hayır fi eki tamamlayıcı ektir..Bir gün yok birden fazla gün vardır.Bir çağ yok birden fazla çağ bulunmaktadır.Ama fi eki çogunluk içermesin mi?.Haftanın bir çok günü vardır.pazarteside olabilir, salıda olabilir.Ekber kelimesi kulanılmaması nedeni bu.Fi çoguluk belirtir.Ekber ise tek ve eşi benzeri olmayan demektir.Fi eki kulanılması haftanın günleri belirtmediyse neyi belirti burda??

Ben arapca kelimelerini anlamlarını pek bilmiyom ama ekber sözünü herügünün 5 vakti duyuyoruz ne anlama geldiği biliyoz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir kere olayın nasıl çarpıtıldığına bakmak lazım (Mearic-4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.) "CEBRAİL" miktarı 50 bin yıl (dünya yılı) olan "BİR GÜNDE" çıkar buradan 50 bin yıl git, 50 bin yıl gel çıkarmak için biraz değil bayağı bir zorlanmak lazım "BİR GÜN" çuvala'mı girdi?. Zamanın göreceli olduğu "BİLİME" göre biliniyor isteyen araştırabilir. Kur'an'da ALLAH'ın c.c. Zaman ve mekandan münezzeh olduğunu şimdi bir ayetle verelim BAKARA-255. AyetelKürsi.( Allah... O'ndan başka İlah yoktur. Diridir, Kaimdir. O'nu uyuklama ve uyku tutmaz. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O'nundur. İzni olmaksızın O'nun Katında şefaatte bulunacak kimdir? O, önlerindekini ve arkalarındakini bilir. (Onlar ise) Dilediği kadarının dışında, O'nun ilminden hiçbir şeyi kavrayıp-kuşatamazlar. O'nun kürsüsü, bütün gökleri ve yeri kaplayıp-kuşatmıştır. Onların korunması O'na güç gelmez. O, pek Yücedir, pek büyüktür.) KUR'AN rakamlar veriyor "Mearic 4, Secde 5, Hac 47." Kur'an'ın bu verdiği rakamlar 21. yüz yılda "MÜCİZEVİ" bir şekilde teyit ediliyor " Zaman ve Görece" olarak İzafiyet teorisi olarak. Kur'an ı nasıl anlamak hususunda "AKIL" verileceğine anlamak için dikkatli okumak gerek. Aslında "BİLGİ ÇAĞINDA; KUR'AN" İLİM ilerledikçe daha bir çok "MÜCİZESİ" meydana çıkacak bekleyelim görelim. GERÇEK, GERÇEK'TİR NASILKİ DÜNYA DÖNÜYOR,GÜNEŞ ELİNİ GÖZÜNE GETİRİP KAPATSANDA ORADA VAR OLAY BİTMİŞTİR. :D

 

İzafiyet teorisini tepe tepe kullanan arkadaşlara bir hatırlatma:

 

İzafiyet teorisinizn olmazsa olmaz bileşenleri, ZAMAN, HIZ ve MEKAN'dır.

İzafiyet teorisini sahiplenen dinlilerin cevaplaması gereken sorular şunlardır:

 

Cebrail süper hızda uçuyorsa, Bir HIZI olması ve bir MEKAN içinde uçması gereklidir.

MEKAN içinde o süper hıza ulaşıyorsa, o hızla Allah'a gidiyorsa, Allah da MEKAN sahibidir.

Eğer Allah mekandan münezzehtir diyorsanız, içinde hız ve mekan olan bir teoriyi kendinize delil sayamazsınız.

 

İzafiyet teorisi, dini desteklemez. Dinin iddialarına terstir.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

100.000 senelik süre denilen zaman dilimi cebrail için bir gündür diyor. Zamanın nasıl kullanıldığına işaret olarak. Yoksa Cebrail o süre içinde gidip gelmiyor. Ayetin anlatımını iyi kavramak gerekiyor. Esenlikle

T.L.M

 

Ayetin anlamı açık:

 

Meariç 4- Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren günde/zamanda ona çıkar.

 

Buradan, meleklerin Allah'ın yanına dünya/insan hesabıyla 50.000 yıl süren bir sürede ulaştıkları söyleniyor.

Daha kısa sürede ulaşabildiklerini düşünse, daha kısa bir süre verirdi Muhammed değil mi? Demekki bu süre sahip oldukları hızla, en çabuk ulaşabildikleri zaman.

 

İzafiyet teorisinde, ölçüm yapılan yerin hızı dikkate alınır.

 

Dünya duran insan için zaman kızalmaz veya uzamaz, statiktir.

Hızı artan için zaman kısalır.

 

İkisi karşılaşınca;

Dünyada duran diğerine der ki: Yaw 100.000 senedir seni bekliyorum!

Allah'a varıp gelen de der ki: Yok ya yanlışın var, ben gideli 2 gün oldu!!! Bir günde gittim, 1 günde geldim.

 

Buradan da anlaşılacağı üzere, Cebrail'in Allah'ın bulunduğu yere gidip gelmesi 100.000 senedir, dünyadaki durağan ölçücü için.

 

Bu nedenle, katakuta'nın hesabı doğrudur.

Bu hesaba göre, Muhammed'e Cebrail'in vahy getirmesi doğru kabul medilecek olursa, bundan önceki seyahati dünya takvimine göre Milattan önce 99.400 senesinde gerçekleşmiş olabilir. Bu durumda da, Tevrat ve İncil Allah sözü olmaz, Kuran'a göre.

 

Öte yandan, Muhammed Cebrail2in sürekli kendisi ile Allah arasında mekik dokuduğunu iddia etmiştir.

Bu da Kuran'da (Mearic-4) ileri sürdüğü bilgiyle çelişir.

 

İlk vahyi getirdikten sonra, ikinci vahy'i ancak 100.000 sene sonra getirebilir.

 

MİRAC için Dünya'da ikamet etmiş olması da mümkün olmaz. Çünkü o sırada Allah'a doğru seyahatte olması gerekir. MİRAC hadisesindeki süreler ile, Kuran'ddaki sürelerin çelişkisi zaten başlı başına bir sorundur.

 

Yani, tek gerçek diye yutturulan bu hikayenin her tarafı dökülmektedir.

 

(Mavi ile işaretlediğim yerler, vahy, melek seyahati gibi unsurların, mekansız denilen Allah'a nasıl mekan tayin ettiğini vurgulamak için renklendirilmiştir)

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bana çevirilerden örnek vermeyin. Kaç kere dedim islam uleması işlerine gelmeyen ayetleri ya yumuşatırlar yada çarpıtırlar diye. Bana o ayetin arapçasından 1 rakamını gösterin.Gösteremiyorsanız konuya gölge etmeyin.

Burada bir hatırlatma yapmak isterim.

Bu şekilde bir yaklaşım "Yanlıştır" demiyorum lakin "Eksik" olabilir.

Çünkü dillere göre "Gün" nitelemesi değişiyor olabilir.

Mesela biz "Gün" dediğimizde neyi kastediyoruz?

"1" rakamı geçmesede "Güneşin doğumundan batımına kadar geçen süre"yi kast ediyoruz.

Arapçadaki "Yevm" kelimesinin kullanımı içinde illa ki "1" rakamının kullanılmasına gerek olmayabilir.

Yine de "Arapça Gramer Bilgisi"ne bakılması ve kelimenin nasıl kullanılabildiğine bakılması gerekir.

Yoksa "Orada 1 rakamı geçmiyor" demek çok temelsiz ve havada bir iddia olarak kalıyor.

 

Saygılarımla...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Burada bir hatırlatma yapmak isterim.

Bu şekilde bir yaklaşım "Yanlıştır" demiyorum lakin "Eksik" olabilir.

Çünkü dillere göre "Gün" nitelemesi değişiyor olabilir.

Mesela biz "Gün" dediğimizde neyi kastediyoruz?

"1" rakamı geçmesede "Güneşin doğumundan batımına kadar geçen süre"yi kast ediyoruz.

Arapçadaki "Yevm" kelimesinin kullanımı içinde illa ki "1" rakamının kullanılmasına gerek olmayabilir.

Yine de "Arapça Gramer Bilgisi"ne bakılması ve kelimenin nasıl kullanılabildiğine bakılması gerekir.

Yoksa "Orada 1 rakamı geçmiyor" demek çok temelsiz ve havada bir iddia olarak kalıyor.

 

Saygılarımla...

 

Boşig bey; her iltetiye, konuya,bu iddia temelsiz,yanlış,çelişkili deyip,doğrusunu ortaya koymadan kaçıp gidiyorsunuz.

 

Olmayabilir,bakılması gerekir gibi kesin delillere dayanmayan kelimeler sarfettikten sonra temelsiz bir iddia diye ortaya çıkmanız ne kadar temelli ? Herhalde son derece maheretli olduğunuz felsefenin faydalarından olsa gerek.

 

 

Hadi buyurun temelli olduğunu siz gösterin ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ayetin anlamı açık:

 

Meariç 4- Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren günde/zamanda ona çıkar.

 

Buradan, meleklerin Allah'ın yanına dünya/insan hesabıyla 50.000 yıl süren bir sürede ulaştıkları söyleniyor.

Daha kısa sürede ulaşabildiklerini düşünse, daha kısa bir süre verirdi Muhammed değil mi? Demekki bu süre sahip oldukları hızla, en çabuk ulaşabildikleri zaman.

 

İzafiyet teorisinde, ölçüm yapılan yerin hızı dikkate alınır.

 

Dünya duran insan için zaman kızalmaz veya uzamaz, statiktir.

Hızı artan için zaman kısalır.

 

İkisi karşılaşınca;

Dünyada duran diğerine der ki: Yaw 100.000 senedir seni bekliyorum!

Allah'a varıp gelen de der ki: Yok ya yanlışın var, ben gideli 2 gün oldu!!! Bir günde gittim, 1 günde geldim.

 

Buradan da anlaşılacağı üzere, Cebrail'in Allah'ın bulunduğu yere gidip gelmesi 100.000 senedir, dünyadaki durağan ölçücü için.

 

Bu nedenle, katakuta'nın hesabı doğrudur.

Bu hesaba göre, Muhammed'e Cebrail'in vahy getirmesi doğru kabul medilecek olursa, bundan önceki seyahati dünya takvimine göre Milattan önce 99.400 senesinde gerçekleşmiş olabilir. Bu durumda da, Tevrat ve İncil Allah sözü olmaz, Kuran'a göre.

 

Öte yandan, Muhammed Cebrail2in sürekli kendisi ile Allah arasında mekik dokuduğunu iddia etmiştir.

Bu da Kuran'da (Mearic-4) ileri sürdüğü bilgiyle çelişir.

 

İlk vahyi getirdikten sonra, ikinci vahy'i ancak 100.000 sene sonra getirebilir.

 

MİRAC için Dünya'da ikamet etmiş olması da mümkün olmaz. Çünkü o sırada Allah'a doğru seyahatte olması gerekir. MİRAC hadisesindeki süreler ile, Kuran'ddaki sürelerin çelişkisi zaten başlı başına bir sorundur.

 

Yani, tek gerçek diye yutturulan bu hikayenin her tarafı dökülmektedir.

 

(Mavi ile işaretlediğim yerler, vahy, melek seyahati gibi unsurların, mekansız denilen Allah'a nasıl mekan tayin ettiğini vurgulamak için renklendirilmiştir)

 

Saygılar.

 

S.@

Ayeti verilen tercümeye göre açıkladız iyi güzel.Ama kafamda sorular birikti.Neden bunu tek bir ayet tercümesine yaparak yaptınız?Ama birden fazla tercüme var.Yoksa arapçanız iyide.Sizde tercüme etiniz bu sekilde buldunuz?Benim arapçam iyi değil bana arpça bisi getirip bunu tercüme et deseniz edemem.Hade sizin dediğiniz sekilde olsun tercüme.Meariç 4- Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren günde/zamanda ona çıkar.Elamlı Hamdi yazır aynı sekilde tercüme etmis.Aynı sizin yazdığınız sekilde.Sorarım bir melek Allaha varıs süresi neden verilir acaba burda bizi metamatikle meleğin vahiyi getirip götürmesi arasında geçen süreyi kulanıp Allah'ın bize ne kadar yüksekten baktığı içinmi yazmıs?Yazıdığın seyi kabul etmem ama saygım var uğraşmış yapmışsın.Yoksa tercüme etmiş olan kisi bisileri tam tercüme etmemiş olabilirmi?Arapcada bazı kelimeler nasıl diyeyim tek birseye karşılık gelmemektedir.Bak yukardaki yorumda yazmışım 1 kelimesi ile ilgili yazdıklarımıda oku öbürünü de oku.Bende o yazdığınız tercümeye karsılık bir kac tercümeleri yazdım yukardaki yorumlarda.Yine size yazayım ama bana burdan hangisi kabul etmemi söleyebileceğiniz bir tercüme var mı?

 

iyanet Vakfı Meali

 

Melekler ve Ruh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar. *

 

 

Edip Yüksel Meali

 

Melekler ve ruh (vahiy/komutlar/Cebrail), elli bin yıla eşit bir gün içinde O'na yükselir. *

 

 

Elmalılı Hamdi Yazır

 

Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren bir gün içinde ona çıkar.

 

 

Ömer Nasuhi Bilmen

 

Melekler ve Rûh oraya bir günde çıkarlar ki, oranın mesafesi ellibin yıldır.

 

 

Muhammed Esed

 

bütün melekler ve [insana bahşedilmiş olan] ilham O'na [bir günde] yükselir, 4 uzunluğu elli bin yıl [gibi] süren bir günde. 5

 

 

Suat Yıldırım

 

4 – Melekler ve Rûh, O’nun Arş’ına; miktarı ellibin sene olan bir günde yükselirler. [32,5; 22,47] *

 

 

Süleyman Ateş Meali

 

Melekler ve Ruh, miktarı elli bin yıl süren bir gün içinde O'na çıkar. *

 

 

Şaban Piriş Meali

 

Melekler ve Ruh (Cebrail) süresi elli bin yıl olan bir günde ona yükselirler.

 

 

Ümit Şimşek Meali

 

4. Melekler ve Ruh(2) elli bin sene uzunluğundaki bir günde(3) Ona yükselir. *

 

 

Yaşar Nuri Öztürk

 

4 Melekler ve Rûh, miktarı elli bin yıl olan bir günde yükselirler O'na.

 

 

Yusuf Ali (English)

 

4- The angels and the Spirit ascend unto Him in a Day the measure whereof is (as) fifty thousand years:

 

 

M. Pickthall (English)

 

(Whereby) the angels and the Spirit ascend unto Him in a Day whereof the span is fifty thousand years.

 

Baksana hele bir tecrümede biri miktar demis biri dememis biri mesafe olarak belirtmis biri dememiş.uzunluk denmis bir cok farklılık var.Birde kuran tercümanı olacaklar.Yoksa hepsinde bir sorunmu var.Ama ''bir gün'' hepsinde var.Birde bana 1 GÜN nerde geçiyor diyorlar.fi yevmin.HEPSİ YANLIS YAPMIS 1 GÜN DEMİSLER BASKSANIZA YAW :D Ne büyük bir hatta.Söle kardes bir tercüme benimde matematiğim iyidir.Sana dieyim tek matematiğim iyi olan değil geomtride iyi koordinatlarını çıkarırım.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ben pek bilgim yok ama yevm kelimesi bir kacınıda biliyom.Devir ,gün ,çağ mana içermektedri.Fi yevmin o zaman fi 1'mi oluyor.O zaman ezanlarda ALLAHU EKBER DİYE birsey geçmektedir.Allah bir'dir,Allah tektir.Ozmaan arapca kulanılan fi eki yerine ekber olmazmıydı.Yoksa fi eki baska bir manamı içeriyor.Ozmaan fi eki kulanılması 1 demekle kasti dısında yevmin ekiyle kulanılan bir mana içermektedir.Ekber yevmin olsaydı tek çağ, tek gün.tek devir.Yada bir çağ , bir gün, bir devir.Ekber manası su anlamda kulanılır;Eşi benzeri olmayan demektir.Tek bir günmü var.Tek bir devirmi var.Hayır fi eki tamamlayıcı ektir..Bir gün yok birden fazla gün vardır.Bir çağ yok birden fazla çağ bulunmaktadır.Ama fi eki çogunluk içermesin mi?.Haftanın bir çok günü vardır.pazarteside olabilir, salıda olabilir.Ekber kelimesi kulanılmaması nedeni bu.Fi çoguluk belirtir.Ekber ise tek ve eşi benzeri olmayan demektir.Fi eki kulanılması haftanın günleri belirtmediyse neyi belirti burda??

Ben arapca kelimelerini anlamlarını pek bilmiyom ama ekber sözünü herügünün 5 vakti duyuyoruz ne anlama geldiği biliyoz.

 

Hem soruyorsunuz,hemde kendiniz cevap veriyorsunuz.

 

Fii, arapçada kelimelerin sonuna gelen de/da takılarıdır.Ancak bu türkçede olduğu gibi kelimelerin sonunda değil başında gelir

 

Fi yevmin,günde

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Boşig bey; her iltetiye, konuya,bu iddia temelsiz,yanlış,çelişkili deyip,doğrusunu ortaya koymadan kaçıp gidiyorsunuz.

 

Olmayabilir,bakılması gerekir gibi kesin delillere dayanmayan kelimeler sarfettikten sonra temelsiz bir iddia diye ortaya çıkmanız ne kadar temelli ? Herhalde son derece maheretli olduğunuz felsefenin faydalarından olsa gerek.

 

 

Hadi buyurun temelli olduğunu siz gösterin ?

 

Haydaaa...

Ya anlatamıyorum galiba...

Sayın Katakuta, iddianız "Boş" değil...

Ancak temelsiz...

Çünkü yaptığınız çıkarımın bir temeli yok...

Yeteri kadar doyurucu bir bilgi sunmuyorsunuz.

İddiayı yapan siz olduğunuza göre, benim merakımı tatmin etmek sizin göreviniz.

Ben iddianızın doğru ya da yanlış olduğunu söylemedim, sadece temellendirmenizi istedim ve bu benim en doğal hakkım, çünkü iddianın sahibisiniz ve temellendirmemişsiniz...

Bu şekildeki isteklere hazırlıklı olmalısınız bir iddiada bulunurken.

Eğer böyle bir istek karşısından geriliyorsanız, tedirgin olup saldırıya geçiyorsanız iddianıza kendinizde inanmıyorsunuz demektir.

Benim niyetim sizi çürütmek değil, ortaya attığınız savı beni tatmin edecek şekilde kanıtlamanızdı.

Eğer yapamıyorsanız, yeteri bilgiye sahip değilseniz ne bir müftüye ve ne de aleni cühela bir Müslümana meydan okumanızın hiç bir faydası yoktur.

"Filoloji" bir Bilim'dir ve iddianız, savımın arkasında duruyorum ki "Havadadır" "Temelsizdir".

Bu Bilmden yoksundur, yüzeysel bir iddiadır...

Lakin bu şu an içindir bu, siz kanıtlayana kadar...

Hala ikna etmenizi ve o kelimenin kullanımlarını örneklendirmenizi bekliyorum.

Yoksa bırakın Müftü'yü, benim gibi son derece az bilgili biri karşısında bile susup kalacaksınız.

 

Ayrıca ön yargılarınızı artık bir kenarı atmanızı temenni ediyorum.

Zira hangi iletiyi atarsam atayım bir karmaşa/kompleks ile cevapveriyorsunuz, geriliyorsunuz.

Ben sadece bilgilerinizi edinmek istiyorum, o yüzden soru sormak hakkım.

Bir tek size değil, karşıtı olduğunuz insanlara hitabende sorular soruyorum, lakin hiç biri sizin tavrınızı sergilemiyor.

Sağ duyuyu elden bırakmamak lazım, ben sadece anlamaya çalışıyorum, o kadar.

Felsefe'ye istediğiniz kadar laf atın ya da inanmayın, Felsefede ne kadar maharetliyim bilmiyorum ancak bildiğim şeyleri en azından temellendirmeden kapılmıyorum. Temellendiremediğim hiç bir şeyi savunmuyorum ve başka fikirleri kendimdenmiş gibi satmıyorum...

 

Bakın kişiselleştirmekten uzak duruyorum konuları ancak siz beni niteleyince cevap vermek kaçınılmaz oluyor. Size iyi niyetle yaklaşıyorum ve kötü hiç bir ithamda bulunmuyorum, ima dahi etmemeye çalışıyorum. Lakin yine de geriliyorsunuz. Bildiklerinize güvenin lütfen, kendinizden emin olun. O zaman bu sorunu aşarsınız.

 

Saygılarımla...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hem soruyorsunuz,hemde kendiniz cevap veriyorsunuz.

 

Fii, arapçada kelimelerin sonuna gelen de/da takılarıdır.Ancak bu türkçede olduğu gibi kelimelerin sonunda değil başında gelir

 

Fi yevmin,günde

Simdi anlarsın 1 kelimesi nasıl oraya geldiği.Bazen bisiler anlatmaya çalışırken çok açık bir şekilde anlatırsın anladın mı dersin hayır derler.Ben pek tanımıyom seni onlara benziyomusun bilmem. zora gelince hayır anlamadım derler.Konu akışını baska yere çekerler.Yevm :Bir gün

Arastırmayı seferim demistim.Ben pek arapca kelimelerini bilmem dedim zaten.Dün biraz bakayım şu arapça kelimelerine.Bana öğretilen şeylerden biri bir elifin binde fazla anlamı vardır.Bircok anlam içerdiğini herkes bilir arapçada.Yevm kelimesi ise hani dedim ya gün , devir manasında bildiğimi.Acaba yevm bir cok anlamı içeriyor gün , devir den baska.Yaw bu çoklu es anlamlar nerde doğduğuna bakayım dedim.Az biraz baktıktan sonra şöyle bişi farkına vardım.Arap lisanının çok zengin bir dil olduğu ve aynı kelime icin yüzlerce eş anlamlı kelime varmıs.Yalnız aslan kelimesi icin dört bin arapca olduğu söyleniyor.Deve ,kap(çanak) ve diger kelimeler içinde öyle bir zenginlik vardır.Bunlar birkaç örnek.Bunun izahı şöyle açıklanmıştı.Lügatçıların kelimeleri toplamaya başladıklarında, bile bile yaptıkları bir şeydir. Her dilde olduğu gibi, Arapça'da da birçok lehçe mevcuttur. Bir kabilenin kelimeleri diğer bir kabile için anlaşılır bir durumda değildi.Bir hadis şeri-f vardır.«Ebu Hureyrediyor ki: Bir gün Hz. Peygamber benden, kendisi için bir bıçak bulmamı istedi.» Bunun için Hz. Peygamber öyle bir kelime kullandı ki, Ebu Hureyre bunu anlayamadı. Ve Hz. Peygamber'in ne istediğini sordu: Hz. Peygamber tekrar ederek, bu sefer daha başka bir kelime kullandı. Bunun üzerine Ebu Hureyre anladı ve; «Hayatımda ilk defa bu kelimenin bıçak manasına geldiğini duydum» dedi.Su halde Arap lisan ilmi başlayınca, lügat toplayanlar, lehçeler arasında bir fark gözetmediler. Arabistan'daki bütün lehçelerin kelimelerini topladılar ve Mekke lehçesi ile (Kureyş lehçesi) yetinmediler; bilakis bütün Arap kabilelerinin lehçelerini aldılar. Netice olarak, bu lügat toplayıcılar öyle müteradif kelimeler aldılar ki, bunlar ancak bazı bölgelerde biliniyordu.Kelam ilmine dair tercümeler yapılırken, bir ıstılaha ihtiyaç duyuldu. Bu theologie kelimesiydi. Yunanca olan Theologia kelimesi Usulojya olarak alındı ve yazıldı. Bugün dahi mevcut olan bazı el yazması kitaplarda, Usulojya kelimesinin kullanıldığını görüyoruz. Bir zaman sonra bu ıstılah, Rububiyye olarak değiştirildi. Bu kelime, Rab, Allah kelimesinden gelmektedir. Daha sonra bu ıstılah da değiştirildi, ilahiyat dendi ki bu günümüze kadar devam etmektedir.Fark edersez yazılan tercümelerde türkü olsun yabancısı olsun orda yevm kelimesini bir gün olarak almışlardır.İlahiyet tarafında kabul edilmesindedir.EKBER Fİİ YEVMİN ( BİR BİRGÜNDE) NEDEN GELMEDİĞİ ANLADINMI SİMDİ ORDA 1'İ ARAMAYA BASLAMA.Çünkü yevm kelimesi ilahayet tarafında bir gün alınmıs.Bu birçok arastırmadan sonra bu kelimeler türkce tercümesi kabul ediliyor.

 

''Fatiha süresinde, Türklerin bilmedikleri bir tek “iyyake" kelimesi vardır. «Bismillah» daki isim kelimesi Türkçede de kullanılan bir kelimedir. «Allah», «Rahman», «Rahim» de bilinen kelimelerdendir. «Elhamdü lillahi rabbil alemin» cümlesinde geçen, «Hamd», «Allah», «Rab» ve «Alemin» kelimelerinin ne anlama geldiğini hemen hemen bütün Türkler bilirler. «Rahman», «Rahim», «Malik», «Yevm», «Din» kelimeleri de bilinir. «îyyake na'budu» da sadece «iyyake» kelimesi bilinmeyebilir. «Na'budu» kelimesinin «îbadet» kelimesinden geldiğini söylediğimizde, herkes bunu anlar.''

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Haydaaa...

Ya anlatamıyorum galiba...

Sayın Katakuta, iddianız "Boş" değil...

Ancak temelsiz...

Çünkü yaptığınız çıkarımın bir temeli yok...

Yeteri kadar doyurucu bir bilgi sunmuyorsunuz.

İddiayı yapan siz olduğunuza göre, benim merakımı tatmin etmek sizin göreviniz.

Saygılarımla...

 

Benim söylediklerimin temelsiz ve havada olduğunu iddia eden sizsiniz

 

 

Burada bir hatırlatma yapmak isterim.

Bu şekilde bir yaklaşım "Yanlıştır" demiyorum lakin "Eksik" olabilir.

Çünkü dillere göre "Gün" nitelemesi değişiyor olabilir.

Mesela biz "Gün" dediğimizde neyi kastediyoruz?

"1" rakamı geçmesede "Güneşin doğumundan batımına kadar geçen süre"yi kast ediyoruz.

Arapçadaki "Yevm" kelimesinin kullanımı içinde illa ki "1" rakamının kullanılmasına gerek olmayabilir.

Yine de "Arapça Gramer Bilgisi"ne bakılması ve kelimenin nasıl kullanılabildiğine bakılması gerekir.

Yoksa "Orada 1 rakamı geçmiyor" demek çok temelsiz ve havada bir iddia olarak kalıyor.Saygılarımla...

 

Dolayısısyla nasıl temelsiz ve havada olduğunu isbat etmek size düşer bana değil. Öyle ucuz laf oyunlarına karnım tok.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Simdi anlarsın 1 kelimesi nasıl oraya geldiği.Bazen bisiler anlatmaya çalışırken çok açık bir şekilde anlatırsın anladın mı dersin hayır derler.Ben pek tanımıyom seni onlara benziyomusun bilmem. zora gelince hayır anlamadım derler.Konu akışını baska yere çekerler.Yevm :Bir gün

Arastırmayı seferim demistim.Ben pek arapca kelimelerini bilmem dedim zaten.Dün biraz bakayım şu arapça kelimelerine.Bana öğretilen şeylerden biri bir elifin binde fazla anlamı vardır.

 

******** ************* .Sana tavsiyem öyle duyduğun her masala inanma.

 

Ben pek arapca kelimelerini bilmem dedim zaten

 

E arkadaşım bilmediğiniz bir mesele hakkında defalarca yazıyorsunuz..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.