Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Pikap, Minivan ve Kamyon Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Tesla Rakibi Nikola, İncelemeden Sonra Yüzlerce Elektrikli Kamyonu Geri Çağırıyor

Tre_Gallery_001_Exterior_HighwaySunset.p

Elon Musk'ın Telsa Inc. (NASDAQ: TSLA) rakibi Nikola Corporation (NASDAQ:NKLA), yangınların nedenini ortaya çıkaran yakın tarihli bir yangın soruşturmasına yanıt olarak satışları durdurmaya ve 209 Sınıf 8 akülü kamyonları gönüllü olarak geri çağırmaya karar verdi.

Ne Oldu: Nikola'nın güvenlik ve mühendislik ekipleri tarafından yapılan dahili soruşturmalar, soğutma sıvısı sızıntısının muhtemel kaynağı olarak üçüncü taraf bir tedarikçi tarafından sağlanan belirli bir bileşene işaret etti. Bu keşif, şirketin potansiyel güvenlik tehlikelerini önlemek için etkilenen tüm akülü elektrikli kamyonları geri çağırma kararına yol açtı.

Nikola ayrıca Tre akülü elektrikli kamyonlarının sahipleri için kamyonları dışarıya park etmek gibi acil güvenlik önlemleri almaya çağırdı.

Nikola'nın kararı, akülü kamyonlarının karıştığı bir dizi yangınla ilgili kapsamlı bir soruşturmanın ardından geldi. Üçüncü bir tarafça yürütülen soruşturma, yangınların temel nedeninin pil takımlarındaki soğutma sıvısı sızıntısı olduğunu belirledi.

Ön bulgular, bir mühendislik doğrulama kamyonundaki küçük bir termal olayla daha da doğrulandı. Ek olarak, kasıtlı zarar endişelerini ele alan şirket, dış faktörlerin veya faullerin olaylara katkıda bulunma olasılığının düşük olduğunu vurguladı.

Nikola'nın CEO'su Stephen Girsky, "Soruşturmalarımız biter bitmez bir güncelleme sağlayacağımızı ve daha fazlasını öğrendikçe şeffaflığımızı sürdüreceğimizi en başından belirttik" dedi.

Nikola'nın mali istikrarı da bir endişe konusu olmuştur. Şirketin sürekliliğini devam ettirme kabiliyetine ilişkin tekrarlanan uyarıları, durumun ciddiyetini vurgulamaktadır.

Kaynak: Benzinga

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Cevaplar 68
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderilen Görseller

  • Admin

Yeniden ortaya çıkan video, Tesla Tırın test pistinde yakınlaşırken etkileyici hızına daha yakından bakıyor: 'Yarış arabası mı, yoksa tır mı?'

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Gerçek Dünya Tesla Tırların Menzil Verileri Ortaya çıktı ve Hiç Fena Değil

AA1gD0KB.img?w=768&h=432&m=6

Tesla Semi, elektrikli otomobil üreticisi için uzun süredir devam eden bir projeydi. Tesla'nın yönteminde olduğu gibi şirket, ürünün pazara ulaşmasından çok önce büyük şeyler vaat etti. Artık gerçek dünyadaki endüstri testleri sayesinde nihayet Semi'nin yeteneklerine dair bazı ipuçları elde ediyoruz.

Bunların hepsi telematik şirketi GEOTAB ve Kuzey Amerika Nakliye Verimliliği Konseyi (NACFE) tarafından yürütülen bir etkinlik olan Run On Less sayesinde. Etkinlik sırasında, araçlarının gerçek dünyadaki performansını belirlemek için taşımacılık sektörü üyeleri tarafından şarj ve sürüş verileri kaydediliyor. Rocky Mountain Enstitüsü'nden elektrikli kamyon taşımacılığı araştırmacısı Dave Mullaney, sonuçları yakından takip ediyor. Bir LinkedIn gönderisinde bunun, Tesla Semi'nin yolda gerçekten ne kadar menzil sunabileceğine dair halkın ilk gerçek bakış açısı olduğuna dikkat çekti.

Testler yalnızca birkaç gündür sürüyor ancak Semi'nin neler yapabileceği konusunda bizi şimdiden aydınlattı. İlk gün, Sacramento'dan PepsiCo'ya teslimat yapan üç Tesla kamyonu yola çıktı. Kamyon 1, tek şarjla 335 mil yol kat ederek gününü aküde kalan %17,5 şarj durumu (SOC) ile tamamladı. Kamyon 2, tek şarjla sadece %27'lik bir mesafeyle 227 mil yol kat etti; bu da onun daha ağır bir yük taşıdığını veya daha fazla tepe tırmandığını gösteriyor olabilir.

Semi-Performance-Desktop-Global

Üçüncü kamyon, yedi saatlik sürüşte tek şarjla etkileyici bir şekilde 377 mil yol kat etti. Sonunda pil ölçer yalnızca %1,6'yı gösterdi, bu da pilin kapasitesinin sınırına kadar çalıştığını gösteriyordu. Gerçekten de Truck 3 gösterinin yıldızıydı. Birkaç saatlik şarjın ardından, gün içinde toplam 545 mil kat ederek yola geri döndü. Kamyon 1 ve 2, sırasıyla toplam 416 mil ve 376 mil yol kat etti ve her biri ilk sürüşlerinden sonra kısa bir şarj süresi aldı.

İkinci gün Truck 1'in kalan %20 pil gücüyle 334 mil yol kat ettiği görüldü. Kamyon 2 daha da iyi bir performans sergiledi ve %19 kapasite rezerviyle tek şarjla 359 mil yol kat etti. Kamyon 3, gün boyunca toplam 411 mil koştu ve menzilini artırmak için ortasında ilave şarj yapıldı.

Semi-Ownership-Desktop-Global

Run on Less sitesinde sağlanan veriler bize kamyonların nasıl kullanıldığına dair iyi bir fikir veriyor. Hızın, pilin şarj durumunun ve kat edilen mesafenin izlerini alıyoruz. Ayrıca kamyonun gün içindeki faaliyetleri ve rejeneratif frenleme yoluyla enerji kazanımı hakkında da bilgi verilmektedir.

Tesla'nın

Ancak eksik olan, yüke ilişkin ayrıntılardır. Araçların kaç teslimat yaptığı bize söylense de gerçekte ne kadar taşıdıkları belli değil. Yük, menzili ciddi şekilde etkileyebilir; bu nedenle, bu testler sırasında kamyonların ne kadar yük taşıdığına ilişkin daha iyi bir resim elde etmek iyi olacaktır.

Bildiğimiz şey, PepsiCo'nun bu yılın başında Run on Less'e katılacağını açıkladığında "onları sıkı bir şekilde yöneteceğine" söz verdiğiydi. PepsiCo'nun filo operasyonlarından sorumlu sürdürülebilirlik ve teknoloji direktörü Amanda DeVoe, kamyonların maksimum taşıma kapasitesiyle çalışacağına ve etkinlik boyunca 500 mil gidiş-dönüş yolculuk yapacağına söz vermişti. Ancak bunun şimdiye kadar kaydedilen herhangi bir bireysel çalışmada gerçekten olup olmadığı belli değil.

Bundan önce Tesla Semi'nin menziline ilişkin tek bilgi Tesla'nın kendisinden geliyordu. Daha önce şirket, Semi'nin 82.000 pound'un biraz altında maksimum yük taşıyarak 500 mil menzile ulaşabileceğini iddia etmişti. PepsiCo'nun rakamları elbette aynı noktaya ulaşmıyor ancak bu aşamada elmaları elmalarla karşılaştırıp karşılaştırmadığımız belli değil. Mevcut mücadeleyi yürüten kamyonlar, daha fazla yokuş, karşı rüzgar veya menzili olumsuz yönde etkileyen diğer faktörlerin olduğu daha az verimli rotalarda olabilir.

tesla-semi.jpg

Ne olursa olsun, şu ana kadar hakkında çok az veriye sahip olduğumuz Tesla Semi'nin performansına harika bir bakış. Gelecekteki rekabetten daha ayrıntılı veriler almayı umuyoruz, böylece bu elektrikli taşıyıcıların nasıl performans gösterdiğini gerçekten görebiliriz.

Kaynak: The Drive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • Admin

Einride'ın drone kamyonu, GE cihazlarını taşıma konusunda ilk tam zamanlı işini yapıyor

22-199-einride-221024-AET-Outdoor_0045_A

İsveçli otonom kamyon şirketi Einride, ürünleri GE Appliances'ın üretim tesisinden bir depoya taşımak için Selmer, Tennessee'deki kabinsiz elektrikli dağıtım araçlarını kullanıyor. Basın bülteninde, bu operasyonun pazartesiden perşembeye kadar günde yedi servise kadar çalışabileceği belirtiliyor. Einride'ın halkla ilişkiler temsilcisi Matthew Klein, The Verge'e gönderdiği bir e-postada, her yolculuğun mesafesinin 0,3 mil (veya 0,48 km) olduğunu ve tamamının GE'ye ait özel yollarda olduğunu yazdı.

Einride, ilk olarak 2021'de GE'nin Appliance Park genel merkezinde kontrollü operasyonlar yürüttü. Daha sonra şirket, 2022'de Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'nin onayıyla halka açık bir yol testine geçti; İçinde sürücüsü olmayan kamyon."

GE Appliances'ın merkezi malzemelerden sorumlu kıdemli müdürü Harry Chase, yaptığı açıklamada, kamyonun trafiği azaltarak güvenliği artırdığını ve işçilerin römorkları takıp çıkarmak zorunda kalmaması nedeniyle bazı görevleri ortadan kaldırdığını iddia ediyor. Bu kamyonlar, limandaki kapıları otomatik olarak tetikleyen AI kameraların yanı sıra aracı otonom olarak yükleyip boşaltan bir Kayma robotu ile "otomatik bir lojistik akışı oluşturmaya yönelik" daha büyük bir projenin parçası.

Einride'ın kamyonu insan sürücü kullanmadığı için teknolojisi Seviye 4 otonom olarak kabul ediliyor. 2017 yılında şirket, koltuklara veya direksiyon simidine gerek olmadığından iç alanı maksimuma çıkaran ilk T-Pod tasarımını ortaya çıkardı. Einride daha sonra 2018'de T-Log adı verilen daha güçlü bir prototipi sergiledi ve bu, Otonom Elektrikli Taşıma (AET) olarak adlandırılan 2020 tasarımına yol açtı.

Kaynak: The Verge

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin başlığı şöyle değiştirdi En Son Elektrikli Pikap, Minivan ve Kamyon Haberleri
  • Admin

Canoo, 550 Elektrikli Araç İçin Prime Time Shuttle ile Büyük Sözleşmeyi İmzaladı

Yüksek teknoloji mobilite şirketi Canoo Inc. (NASDAQ:GOEV), Prime Time Shuttle ile 550'ye kadar elektrikli aracın tedarikini içeren önemli bir sözleşme imzaladı.

veh-line-up.png?w=1536&h=920&q=50&fm=web

Sözleşmede Prime Time Shuttle'ın birkaç yıl içinde Canoo'dan Yaşam Tarzı Araç (LV) Premium model araçları satın alacağı belirtiliyor. Araçlar, Prime Time Shuttle'ın Los Angeles metropol bölgesine hizmet veren lüks ve havaalanı ulaşım filolarına entegre edilecek.

Prime Time Shuttle CEO'su Rattan Joea, ortaklığı övdü: "Bizler sürdürülebilirliğin uygulayıcılarıyız ve ayrı bir sürdürülebilir araç filosuna sahibiz, dolayısıyla Canoo'nun LV'leri müşterilerimize farklı deneyimler sunma vizyonumuza çok iyi uyuyor."

34 eyalette faaliyet gösteren ve 1984'ten bu yana 50 milyondan fazla müşteriye hizmet veren Prime Time Shuttle, Los Angeles bölgesinde Canoo araçlarını servis olarak kullanacak. Elektrikli araçların Kaliforniya dışındaki Prime Time pazarlarına dahil edilmesi yönünde başka planlar da var.

Canoo'nun Yatırımcısı, İcra Kurulu Başkanı ve CEO'su Tony Aquila, ortaklığa duyduğu heyecanı gösterdi ve Kaliforniya'nın sıfır emisyon kararlılığını takdir etti. Canoo'nun satış ekibini yeni bir pazara girdiği için övdü ve Prime Time Shuttle ile işbirliğine yönelik beklentisini dile getirdi.

Kaynak: Benzinga

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Çin'in Inceptio'su bugüne kadarki en büyük otonom kamyon teslimatını gerçekleştiriyor

Ağır hizmet kamyonları için otonom sürüş teknolojileri geliştiren Çinli geliştirici Inceptio Technology, ilk otonom kamyon partisinin uluslararası ekspres lojistik şirketi Yunyi Transport'a teslimatını gerçekleştirdi.

Inceptio.jpg

Araçların Çin'de konuşlandırılması planlanıyor.

Inceptio, Yunyi Transport'un Inceptio teknolojisiyle donatılmış 300 ağır hizmet kamyonu siparişinin Çin'de otonom kamyonların büyük ölçekli ticarileştirilmesindeki en son adımı temsil ettiğini söylüyor.

Yunyi Transport'a teslim edilen 63 kamyonluk ilk parti, Inceptio ve Dongfeng Ticari Araç tarafından ortaklaşa geliştirilen ve Inceptio'nun tam yığın otonom sürüş sistemiyle önceden kurulmuş "Tianlong" modelleridir.

Inceptio kurucusu ve CEO'su Julian Ma şunları söyledi: "Yunyi Transport'a rekor kıran teslimatımız, otonom sürüş teknolojimizin büyük ölçekli ticari olarak benimsenmesinde önemli bir kilometre taşıdır."
"Önde gelen ekspres lojistik şirketleri, otonom sürüşün faydalarını giderek daha fazla fark ediyor ve maliyetlerden tasarruf etmelerine, verimliliği artırmalarına ve operasyonları güvenli bir şekilde sürdürmelerine yardımcı olacak çözümleri uygulamak için yarışıyorlar."

Yunyi Transport, Çin'in yanı sıra Vietnam, Malezya, Tayland, Hindistan ve Filipinler gibi güneydoğu Asya ülkelerinde ekspres lojistik hizmetleri sunmaktadır.

Şirket, yeni otonom kamyonları Çin'deki ülke çapındaki hat taşımacılığı ağında kullanmayı planlıyor.

Kaynak: GlobalData

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

ABD-Japonya firmaları tarafından 'dünyanın ilk' robot-elektrikli nakliye kamyonu görücüye çıktı

Otonom ağır ekipmanlar üretmesiyle tanınan Santa Clara merkezli SafeAI, ağır sanayide bir ilk olacak şekilde Caterpillar 725 nakliye kamyonunu tamamen elektrikli aktarma organlarıyla yenilemek için bir Japon inşaat şirketiyle işbirliği yaptı.

Lityum-iyon pil paketleri bugünlerde kamyonetlere güç sağlayabilir, ancak ağır ekipmanlar söz konusu olduğunda fosil yakıtlar hâlâ birinci sırada yer alıyor. Ağır sanayinin enerji talepleri o kadar büyük ki Caterpillar gibi orijinal ekipman üreticileri (OEM'ler) bile pille çalışan cihazları daha yeni sergilemeye başladı.

Full-Image-2-1.webp?width=1920&height=89

Bu, SafeAI'nin başarısını daha da kayda değer kılıyor, çünkü şirket mevcut bir aracı yenileyebiliyor, böylece ömrünü uzatabiliyor ve günümüzde elektrikli araçların popülaritesi karşısında artan geçerli bir endişeye çözüm buluyor. SafeAI, Interesting Engineering'e e-posta yoluyla yaptığı açıklamada, otonom ve elektrikli bileşenlerin güçlendirilmesi ve kurulumunun planlanması ve tasarlanmasını içeren projenin yaklaşık beş ay sürdüğünü söyledi.

Otonom elektrikli kamyonun avantajları

Elektrikli kamyonla kargo taşımanın avantajları, tasarruf edebileceği emisyonlarda açıkça görülüyor. Ancak SafeAI'nin gücü, kamyonun elektrikli aktarma organlarıyla donatılmasında değil, çalışmasını tamamen otonom hale getirmesinde yatıyor.

Bir basın açıklamasında şirket, çalışanların kamyonu çalıştırma ve hatta yakıt ikmali yapma ihtiyacını ortadan kaldırmanın, özellikle böyle bir kamyon için gereken ağır şarj altyapısı göz önüne alındığında, işyerini çok daha güvenli hale getirebileceğini belirtiyor.

İnsan tarafından çalıştırılan nakliye kamyonlarının aksine, otonom bir nakliye kamyonu günün her saatinde çalışabilir, böylece üretkenlik artar. Dahası, elektrikli araç kullanmanın daha düşük maliyetleri, bu zorlu ekonomik ortamda maliyet verimliliğini artırabilir. Araçların yenilenmesinin ek bir avantajı, yeni bir elektrikli nakliye kamyonu filosunun satın alınmasıyla karşılaştırıldığında sermaye harcamalarındaki azalmadır.

Sürdürülebilirlik ve Ötesi

SafeAI, otomasyon kullanarak inşaattaki sıkıntılı noktaları ele almak için üç yıldan fazla bir süredir Obayashi ile çalışıyor. İşbirliği, yalnızca otomasyonla çalışma sahalarındaki çevresel performansın yüzde 13 oranında artmasına yardımcı oldu. Basın bülteninde, SafeAI'nin artık dizel motorları elektrikli motorlarla değiştirerek operatörlerin emisyonları yüzde 60 daha azaltabileceğini tahmin ettiği belirtildi.

Obayashi İş İnovasyonu Genel Müdürü Sugiura Shinya, "SafeAI ile çalışmaya başladığımızda ortaklığımız güvenlik ve üretkenliğe odaklandı" dedi. "Şimdi kolektif bakış açımızı bir sonraki hedefimize dikiyoruz: inşaat için sürdürülebilir bir geleceğe öncülük etmek."

SafeAI, otonom teknolojilerini ağır ekipmanlara kurmak için düzenli olarak yenileme kullanıyor. Elektrikli aktarma organları için kamyonların elektrifikasyonu ve mekatroniği konusunda uzman olan AVIA Engineering ile işbirliği yaptı.

AVIA Engineering'in sahibi ve CEO'su David Sánchez, "Ekibimiz, SafeAI ve Obayashi ile işbirliği içinde, tamamen elektrikli bir güç aktarma organını başarıyla entegre etmekten gurur duyuyor ve bu ilk adımın bizi nereye götürebileceğini görmek için sabırsızlanıyor" dedi.

SafeAI e-postada, "Ağır sanayide özerklik ve elektrifikasyonun birleşimi konusunda iyimseriz ve şirketlerin geçiş yapmasına yardımcı olmak için her şeyi yapmak istiyoruz" dedi. Şirket ayrıca daha küçük elektrikli otonom araçların yenilenmesi konusunda endüstri ortaklarıyla işbirliği yapmaya da istekli.

Kaynak: Interesting Engineering

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 2 hafta sonra...
  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Güneş enerjisiyle çalışan kamyon olağanüstü bir başarıya imza atıyor ve otomotiv endüstrisinde devrim yaratabilir

Güneş enerjisiyle çalışan bir kamyon, Şili'de diğer elektrikli araçlardan daha yüksek bir irtifaya tırmanarak olağanüstü bir başarı elde etti.

Aebi VT450 taşıyıcıyı temel alan makine, kirletici kirli yakıtla çalışmıyor ve bunun yerine 90 kilovat saat kapasiteli 300 volt nominal EcoVolta lityum iyon aküye bağlı iki adet 120 kilovat elektrik motoruyla çalışıyor. Electrek'e göre.

İsviçreli Peak Evolution ekibi, çatıdaki dört güneş paneli ve yerde bulunan 16 güneş paneliyle şarj edilen kamyonu, dünyanın en yüksek yanardağının 3.400 metre (11.155 feet) yukarısına kadar yönlendirerek, bir dağın ulaştığı en yüksek rakım için yeni bir rekor kırdı. EV.

Yolculuk, deniz seviyesinden 6.300 metre yüksekte bulunan Ojos del Salado'nun batı ucunda gerçekleşti. Geleneksel gazla çalışan arabaların aksine, EV'ler yüksek irtifalarda güçte bir azalma görmediğinden, elektrik bu zorluk için özellikle yararlı bir enerji kaynağıydı.
Üstesinden gelinmesi zor araziler ve çorak arazide yakıt ikmali fırsatlarının bariz eksikliği nedeniyle, güç ve erişilebilir enerji temel faktörlerdi ve güneş enerjili EV kamyonu her ikisini de sağlayabiliyordu.

Peak Evolution'ın CEO'su ve geliştiricisi Patrik Koller, Electrek'e şunları söyledi: "Bu aşırı koşullara rağmen, özel olarak geliştirdiğimiz aracımız, bırakın güneş enerjisiyle çalışan aracı, diğer tüm e-araçlardan daha yüksekte sürüş yapmayı başardı." "Dört yıldır bu an için eğitim alıyoruz, bu yüzden vazgeçmek asla bir seçenek değildi."

Piller 190 kilometrelik menzil sağlama kapasitesine sahipti ve 230 voltluk bir AC invertöre bağlı çatı üstü güneş panellerinin eklenmesi, ekibin ekipmanlarını yeniden şarj edebilmesi anlamına geliyordu.

Avusturyalı lojistik şirketi Gebrüder Weiss'in sponsorluğunu üstlendiği misyon, elektrik enerjisi ve güneş enerjisi üretiminin doğru kurulumla neler başarabileceğini gösteriyor.

Güneş enerjisiyle çalışan arabalar, temiz ulaşım sektöründe bir sonraki büyük şey olarak görülüyor ve SNS Insider'ın bir raporu, teknolojinin 2023 ile 2030 arasında yıllık %37'lik bir bileşik büyüme oranı göreceğini öngörüyor.

Globe Newswire, SNS Insider'ın pazar büyüklüğünün 2030 yılına kadar 535,9 milyon dolar değerinde olacağını öne süren bulgularını özetledi.

Güneş enerjisi araçları henüz tüketicilere geniş çapta sunulmuyor, ancak Peak Evolution'daki gibi gösteriler bu sürdürülebilir, kirlilik içermeyen yakıtın potansiyelini göstermeye devam ederse, belki daha geniş araç endüstrisi olasılıkları dikkate alacaktır.

Statista'da yayınlanan araştırmada, binek araçların 2010-2020 yılları arasında gezegeni ısıtan 3,3 milyar tondan fazla karbondioksitten sorumlu olduğu belirtiliyor.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
  • Admin

Çin EV Minivanı, 10 Dakikalık Şarjla 500 km Menzil Ekliyor

Çin elektrikli otomobillerinin Tesla gibi ABD'li otomobil üreticilerini neden korkuttuğunu anlamak kolay.

Çin'deki elektrikli arabaların çoğunun burada Batı'da elde ettiğimizin etrafında daireler çizdiğine dair daha fazla kanıta ihtiyacınız varsa, işte buradasınız.

İlk olarak CarNewsChina tarafından tespit edilen, Çin sosyal medyasında yayınlanan yeni bir video, yaklaşmakta olan Li Auto Mega minivanın inanılmaz hızlı şarj hızlarını sergiliyor. Fütüristik Dustbuster şeklindeki üç sıralı araç, 1 Mart'ta Çin'de satışa sunulacak. EV start-up'ı, bunun yaklaşık 83.000 $ eşdeğerinden başlayacağını söylüyor.

Tamamen Şarj Olun

Bu Çin minivanı çok hızlı bir şekilde tamamen şarj olabiliyor

Li Auto, Çin'de en çok satan premium EV markası haline geldi. ABD'ye özel EV'lerin çoğu, hızlı şarj cihazıyla bu kadar hızlı bir şekilde bu kadar menzil eklemeye yakın bile değil. Bunun gibi teknolojiler Çin'in elektrik yarışında ne kadar önde olduğunu gösteriyor.

Hızlı şarj istasyonunda çekilen kısa klipte Mega, yalnızca 10 dakika 36 saniyede %10'un biraz altından %80'e şarj olmayı başarıyor. Bu neredeyse benzin almak kadar hızlı ve tüm ABD EV pazarını sudan çıkarıyor.

Burada, ABD'de %10 ila %80 oranında hızlı şarj elde etmek, 18 dakikadan (Kia EV6 gibi özellikle gelişmiş bir otomobilde) ila bir saatten fazla (Toyota BZ4X gibi daha az ileri teknolojiye sahip bir otomobilde) kadar sürer. Elbette hızlı şarj her şey değildir. Bugünlerde çoğu elektrikli araç sahibi evde yavaş şarj oluyor ve her sabah dolu bir arabayla uyanıyor.

Daha da etkileyici olanı, Mega'nın bu kısa şarj süresinde telafi ettiği menzil miktarıdır. Açıkçası %10-%80, bir aracın akü paketinin boyutuna ve tam şarjla gidebileceği mesafeye bağlı olarak çok farklı anlamlara gelebilir.

Şarj işleminin başlangıcında Mega, kalan 68 kilometrelik menzili gösteriyordu. Sonunda 568'e çıktı. Böylece 10 dakikalık şarj seansı yaklaşık 500 kilometre veya 310 mil sürüş menzili sağladı; eğer Mega'nın tahminini gerçek değere göre alırsanız.

Gerçek dünya koşullarında muhtemelen daha azdır. Ama bu yine de büyük bir başarı. CarNewsChina'ya göre Mega'nın pili Çin'in CATL'sinden geliyor.

Buradaki anahtar, Mega'nın kabul edebileceği devasa şarj gücü miktarıdır. Seansın şarj hızı, bir Tesla'nın kaldırabileceğinin iki katından fazla olan 521 kilowatt'a (kW) ulaştı. ABD'de bu kadar gücü kabul edebilecek arabalarımız yok ve bunu dağıtacak şarj altyapımız da yok.

Ülkenin en iyi şarj istasyonları 350 kW gücündedir ve bunlardan tam anlamıyla yararlanabilecek yalnızca birkaç araç vardır. Büyük sıfır emisyon geçişinin pek çok alanında ABD'nin çok ilerisinde olan Çin'de halihazırda 500 kW ve yer üstünde şarj fişleri bulunuyor.

Edmunds'un yakın tarihli bir araştırmasına göre, ABD'de satışa sunulan en hızlı şarjlı elektrikli model Hyundai Ioniq 6 sedan. Edmunds, maksimum 236 kW'a ulaştığını ve 7 dakika 48 saniyede 100 mil menzil ekleyebileceğini söyledi. Porsche, Tesla ve yeni kurulan Lucid Motors da orada.

Kaynak: InsideEVs Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Dört Elektrikli Pikap Pili Bitene Kadar Sürüldü. Sadece Bir Tanesi İlan Edilen Menzile Ulaştı

Tesla Cybertruck, Rivian R1T, Ford F-150 Lightning ve Chevrolet Silverado EV, enerjileri bitene kadar 110 Km hızla sürüldü.

InsideEV'lerde iyi bir menzil testini seviyoruz ve Out of Spec Reviews'taki arkadaşlarımızın izniyle bu oldukça önemli bir test. Herhangi birinin reklamı yapılan aralığı gerçekten karşılayıp karşılamadığını görmek için bugün satışta olan neredeyse tüm Amerikan yapımı elektrikli pikapları bir araya getiriyor. Ayrıca her gün göremediğiniz, dizel jeneratöre bağlı mobil bir DC hızlı şarj cihazı da var.

Bu sayfanın üst kısmına yerleştirilmiş videoda, Tesla Cybertruck, Rivian R1T, Ford F-150 Lightning ve Chevrolet Silverado EV'nin aynı döngüde saatte sabit 70 mil hızla adım atarak nasıl hızlandığını göreceksiniz. tam şarjla gidebilecekleri mesafe.

Spesifikasyon Dışı İncelemelerin web sitesinde açıklanan test prosedürü, bir EV'yi DC hızlı şarj cihazından %100 şarj durumuna kadar şarj etmeyi, lastik basıncını üreticinin belirlediği değere ayarlamayı, enerji açısından en verimli sürücüyü seçmeyi içerir klima kontrol sistemini 68 ila 72 derece arasında, klimayı hala çalıştıran en çevre dostu modda, ancak en düşük fan ayarında ayarlamak.

Test döngüsü Wellington, Colorado'dan başlıyor ve I-25'i takip ederek Cheyenne, Wyoming'e gidiyor, ardından I-80'i Nebraska'ya çeviriyor. EV'ler, GPS tarafından doğrulanan 70 MPH'lik sabit bir hızda sürülür ve sürücüler, pil %55 SoC civarında olduğunda geri döner.

Out of Spec Reviews'ı yürüten Kyle Conner, genellikle pil bitmek üzereyken ön yolları kullandıklarını ancak bu sefer arabaların hareketi tamamen durana kadar otoyolda kaldıklarını söylüyor. Bunun nedeni, kurtarmaya gelmeye hazır bir karavanda mobil şarj cihazının bulunmasıydı.

Şimdi kamyonlara geçelim. Tesla Cybertruck, 35 inçlik arazi lastiklerine sahip üç motorlu bir Cyberbeast modelidir ve tam şarjla 301 millik reklamı yapılan sürüş menziline sahiptir. Rivian R1T, dört mevsim lastiklerle iddia edilen 352 mil menzile olanak tanıyan daha büyük pil paketine sahip, çift motorlu, performans dışı bir ünitedir.

Burada test edilen Ford F-150 Lightning, çalışırken reklamı yapılan 320 mil menzille birlikte gelen genişletilmiş menzilli bataryaya sahip. Bu testteki Chevrolet Silverado EV, devasa 215 kilowatt saatlik pil paketi sayesinde 450 mil menzile sahip olduğu iddia edilen 4WT donanımdır.

Bu aralık testi sırasında dış sıcaklık 48 ila 68 derece arasındaydı.

Video iki saatten fazla sürüyor ancak sonuçlar en başta açıklanıyor. En kötü performansı gösteren ise maalesef 320 puana rağmen 282 mil menzile sahip olan Lightning oldu; hedefin oldukça uzağında. Verimliliği de kWh başına 3,1 mil ile etkileyici değildi. Kazanan, uzun zamandır beklenen, 434 mil hızla Silverado EV oldu; buna "çılgın etkileyici" diyorlar, ancak kWh başına yalnızca 2,0 mil, hatta Ford'dan bile daha az hız çekiyordu.

Kaynak: InsideEVs Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • Admin

Çin'in BYD elektrikli kamyonetine BYD Shark (Köpek Balığı) adını verdi

ŞANGAY (Reuters) - Çinli elektrikli araç üreticisi BYD Pazartesi günü yaptığı açıklamada, elektrikli kamyonetinin adının BYD Shark olacağını ve arazi sürüşünü iyileştirmek için geliştirdiği Çift Modlu Off-Road (DMO) adlı bir plug-in hibrit sistemine sahip olacağını söyledi. deneyimler.

BYD, Weibo hesabından açıklama yaptı ancak kamyonun fiyatını açıklamadı. Duyuru, Perşembe günü başlayacak olan Pekin Otomobil Fuarı'ndan günler önce geldi.

Kaynak: Reuters

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin
Tarih 22.04.2024 at 07:03 , Admin dedi:

Çin'in BYD elektrikli kamyonetine BYD Shark (Köpek Balığı) adını verdi

ŞANGAY (Reuters) - Çinli elektrikli araç üreticisi BYD Pazartesi günü yaptığı açıklamada, elektrikli kamyonetinin adının BYD Shark olacağını ve arazi sürüşünü iyileştirmek için geliştirdiği Çift Modlu Off-Road (DMO) adlı bir plug-in hibrit sistemine sahip olacağını söyledi. deneyimler.

BYD, Weibo hesabından açıklama yaptı ancak kamyonun fiyatını açıklamadı. Duyuru, Perşembe günü başlayacak olan Pekin Otomobil Fuarı'ndan günler önce geldi.

Kaynak: Reuters

BYD Shark (Köpek Balığı) Meksika da görüldü

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.