Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Pikap, Minivan ve Kamyon Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin bu başlık sabitledi
  • Cevaplar 68
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderilen Görseller

  • Admin

2023 GMC Sierra Denali EV Teaser'a Dayalı Olarak Oluşturuldu

AARWCEA.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Tamamen elektrikli Sierra böyle görünebilir mi?
Gördüğünüz gibi, GMC kısa süre önce Sierra'nın tamamen elektrikli bir versiyonunu tanıttı. Yalnızca en iyi Denali döşemesinde mevcut olan elektrikli Sierra, gelecek yıl tam olarak gösterilecek. Ancak bu arada, otomotiv tasarımı YouTuber AutoYa, şimdiye kadar gösterilenlere dayanarak ayrıntılı bir render oluşturdu.

Elektrikli Sierra, GM'nin Ultium platformu üzerine inşa edilecek ve firmanın yeni nesil pil mimarisine sahip olacak, bu da 400 milin üzerinde bir menzilin mümkün olması gerektiği anlamına geliyor. GMC Hummer EV ve Chevrolet Silverado EV ile birlikte GM'nin Michigan'daki Fabrika Sıfırında üretilecek.

Fiyatlandırma açısından, Sierra Denali benzininin 56.800 dolardan başladığı göz önüne alındığında, tamamen elektrikli versiyonun yaklaşık 65 bin dolarlık bir taban noktasına sahip olmasını beklerdik. Bu, onu bir beygirden ziyade lüks odaklı bir "macera kamyonu" olan Rivian R1T ile yakın bir rakip haline getirecektir.

Sierra Denali EV benzer olmalı, yüksek fiyatı ve lüks bir bitişi ile toplu alım yapan şirketlerden ziyade varlıklı bireyleri hedef almalıdır. Bununla birlikte, Hummer EV ile aynı çılgın performans rakamlarına sahip olup olmayacağını görmek ilginç olacak (1.000+ hp, 3 saniyede 0-60 mph).

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

'Yarasa Kanadı' Güneş Panelleri ile Tamamen Elektrikli 800 HP 4×4 Konsepti Thundertruck ile Tanışın

Elektrik devrimi üzerimizdeyken, güneş enerjisi genellikle otomobil endüstrisinde sonradan akla gelen bir düşünce gibi görünebilir ve ilginç öğrenci tasarım projelerine indirgenebilir. Ancak, evet, Los Angeles'ta yaratıcı bir ajans olan Wolfgang LA, bunu yeni bir elektrikli, her türlü araziye uygun pikap konseptiyle değiştirmeyi hedefliyor.

Bir bilim kurgu filminden fırlamış gibi görünen ve Cybertruck'a rakip olabilecek, pille çalışan 4×4 Thundertruck ile tanışın. Ancak Tesla'dan farklı olarak, bu EV kamyonu güneş enerjisini doğrudan tasarımına dahil ediyor: Güneş enerjili bir “Yarasa Kanadı Tente”, güneş ışınlarını ve yerleşik bir indüksiyon ocağı, buzdolabı ve diğer elektrikli aksesuarlar gibi güç aksesuarlarını yakalamak için kamyonun üzerinde genişliyor. tabii ki klima. Şebeke dışındayken uydu telefonunuzu şarjlı tutmak için de kullanabilirsiniz.

AAS5XJh.img?w=768&h=412&m=6

Geri çekilebilir güneş tentesi, teorik olarak, önemli değirmenine güç sağlamak için EV'nin 180kWk pilini boşaltacaktır. Bu küçük bir başarı değil. Ajansa göre Thundertruck, 800 ft-lbs tork ile 800 hp üreten çift motorlu bir aktarma organına sahip olacak. Kurulum, 6.120 pound ağırlığa rağmen, kamyonu sıfırdan 60 mil / saat'e sadece 3.5 saniyede itecekti. EV ayrıca 7.500 pound çekme kapasitesine ve altı fit alana sahip bir kargo yatağına sahip olacak. Bu tür bir yük, gücü ve menzili boşaltma potansiyeline sahiptir. Yine de Wolfgang, kamyonun tek bir şarjla 400 mil seyahat edebileceğini iddia ediyor, bu da onu hemen pazar liderleri arasına yerleştirecek bir rakam. Doğruysa tabii.

Güneş süper gücünün yanı sıra Thundertruck, tam teşekküllü bir arazi aracı olarak tasarlanmıştır. Cybertruck gibi, gövde kesinlikle geometrik, açısal çizgiler için eğrilerden kaçınıyor. Görüntülerde, EV'nin dış kısmı şık ve siyahtır, bu da mavi ışık yayan farların patlamasını sağlar. Ve bu araç arazi için üretildiğinden, arkada iki ila dört tekerlekli bisikletler için uzatılabilir yükleme rampaları ile donatılmıştır.

AAS5Jyo.img?w=768&h=432&m=6

Kara tema içeride devam ediyor. Stüdyo, kabinle ilgili pek fazla ayrıntı açıklamadı, ancak görseller, gözlerinizi yoldan ayırmamanız için hızınızı, sıcaklığınızı ve yakıt seviyenizi ön cama yansıtan “baş yukarı” holografik enstrümantasyonlu monokrom bir iç mekan gösteriyor veya bunların eksikliği. Direksiyon simidinin yanında, bilgi-eğlence sistemini muhtemelen kontrol edecek oldukça büyük bir dokunmatik ekran da var.

Daha fazla güç isteyenler için, Wolfgang'ın TT Menzil Genişleticisi, 4×4 modelinize eklenebilir ve onu canavarca bir 6×6'ya dönüştürülebilir. Daha büyük model, daha da sağlam 560 mil menzil vaat ediyor, daha büyük 210 kWK pil takımıyla çalışıyor ve daha fazla homurtu da sağlıyor - 1200 ft lbs tork ile 940 hp gibi. Tüm bunlar 10 metrelik genişletilmiş bir kargo yatağıyla.

AAS5R1j.img?w=768&h=432&m=6

Dezavantajı, elbette, Thundertruck'ın bu noktada yalnızca bir konsept olması ve özellikle de yerleşik bir otomobil üreticisi tarafından tasarlanmaması. Wolfgang Los Angeles'ın kurucuları - Mike Geiger, Seema Miller ve Colin Jeffery - acenteye başlamadan önce hepsinin BMW, Kia ve Chevrolet gibi otomobil üreticileriyle ortaklık kurduklarına dikkat çekiyor. Bu Thundertruck'ın tam üretim versiyonuna dönüşecek mi? Birincisi, öyle olmasını umuyoruz.

Kaynak: Robb Report

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • Admin

Ford'un Yeni Patenti Asırlık Bir Pikap Karoseri Sorununa Çözüm Olabilir

AARqYNS.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bunu bir sonraki alımınızda ister misiniz?

Ford, kamyon sahipleri arasında asırlık bir sorunu çözebilecek şık bir özellik için patent başvurusunda bulundu ve bu, yatağınızdaki eşyaları yerinde tutuyor.

Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisi (USPTO) tarafından yüklenen belgelere göre, Blue Oval tarafından sunulan patent, "Seçici olarak çalıştırılan manyetik zemin bölümlerine sahip kamyon kasası" içindi. Bu patent başvurusu ilk olarak Muscle Cars & Trucks tarafından keşfedildi.

Patent başvurusunun başlığı hemen hemen kendini açıklıyor; Ford, kamyon kasası zeminlerini manyetize etmek istiyor. 10 sayfalık belgenin tamamında açıklandığı gibi, kargo veya ek cihazları tutmak için kullanılacaktır.

Unutulmamalıdır ki, bahsedilen kargo yükleme sorunlarını çözmek için çeşitli satış sonrası çözümler mevcuttur. Ancak çoğu, yatağın kendisini mıknatıslamak yerine mıknatıslanmış kasalar veya başka harici cihazlar sunar. Ford'un patenti, yatakta kabin içi kontroller veya bir akıllı telefondaki bir uygulama aracılığıyla açılıp kapatılabilen altı adede kadar manyetik nokta içeriyor.

Mükemmel bir kargo tutma çözümü oluşturmak için elektromıknatıslar arasındaki etkileşim patent belgelerinde açıklanmıştır. MC&T ayrıca, manyetik bağlantıların Ford SUV ve minibüslerde kullanılmasının muhtemel olduğu patentin ikinci bir bölümünü de keşfetti.

Mavi Oval Patent Başvuruları:

Bildiğimiz kadarıyla, bir otomobil üreticisinin kargo muhafazası için mıknatısların kullanımını gerçekten dikkate aldığını ilk kez duyuyoruz ve bunun birçok nedeni var.

Elektromıknatıslar, kamyonların altında bulunabilecek diğer elektronik ve mekanik özelliklerle tam olarak uyumlu değildir. Ford'un bu yeni teknolojinin çalışması için kamyonlarının diğer parçalarını manyetik alandan korumanın bir yolunu bulması gerekiyor.

Her zaman olduğu gibi, patentler ve marka başvuruları her zaman üretimde olmuyor. Bununla birlikte, bu otomobil üreticilerinin, bazılarına ne kadar sıradan gelse de, pratik sorunlara çözümler bulmak için gece gündüz çalıştıklarının bir göstergesidir.

Yani ne düşünüyorsun? Bu, gelecekte kamyonunuzda olmasını isteyeceğiniz bir şey mi? Bize aşağıda düşüncelerinizi bildirin.

Kaynak: Motor1.com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
  • Admin

Rivian üretimi artırıyor, %10 pazar payı hedefi belirliyor

AAQmBrU.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

DETROIT — Rivian, Normal, Illinois, montaj fabrikasında elektrikli araçlar için üretim artışında "ilerleme kaydediyor" ve 2030 yılına kadar EV pazarında %10 pay almayı hedefliyor, CEO R.J. Scaringe Perşembe günü söyledi.

Araç üretimini artırmaya yönelik bir Wolfe Research konferansı sırasında "Kesinlikle ilerleme kaydediyoruz" dedi. "Tesis güzel bir şekilde rampa yapmaya başlıyor."

Scaringe, hisseleri %10,7 artışla 63,71$'dan kapanan Rivian'ın, üretimi artırmak amacıyla üretim hatlarında değişiklik yapmak için Ocak ayının ilk 10 günü tesisi boşta bıraktığını söyledi.

Scaringe, Rivian'ın 2030 yılına kadar ne kadar büyük olabileceğine ilişkin bir soruyu yanıtlarken, şirketin "bir portföy oluşturmak ... "

Küresel yarı iletken çip kıtlığını, üretim inşa etme yönündeki "en acı verici" kısıtlama olarak nitelendirdi. Kaliforniya merkezli girişim geçen yıl 1.015 araç üretti ve tedarik zinciri kısıtlamaları nedeniyle 1.200 hedefini tutturamadı.

Scaringe, Rivian'ın belirli parçalardaki bazı yonga setlerini, elde edilmesi daha kolay olan diğer yonga setleriyle değiştirdiğini söyledi. Küresel kıtlığın yılın geri kalanında bir faktör olacağını söyledi.

Rivian'ın hisseleri, halka açık bir şirket olarak ilk üç aylık kazanç raporunda, R1T pikap ve R1S SUV üretimi ile mücadelesini özetledikten sonra düştü. Ayrıca, Rivian'da %20 hisseye sahip olan Amazon.com için 2025 yılına kadar 100.000 elektrikli dağıtım kamyoneti inşa etme sözleşmesi var.

Aralık ayında Scaringe, üretim zorluklarını küresel tedarik zinciri kısıtlamalarına, COVID-19 salgınına, sıkı bir işgücü piyasasına ve elektrikli pil modülleri oluşturmayla ilgili kısa vadeli sorunlara sabitledi.

Scaringe Perşembe günü yaptığı açıklamada, Rivian'ın kendi pil hücresi üretimi üretimi için bir pilot hat inşa ettiğini ve aynı zamanda üretim konusunda da bir tedarikçiyle ortak yatırım yapmayı planladığını söyledi. Rivian'ın hücreleri şu anda Samsung SDI tarafından sağlanıyor. Ayrıca otomobil üreticilerinin lityum ve nikel gibi kritik pil malzemelerini güvence altına almak için çalışmaları gerekeceğini söyledi.

"Bu bir seçim değil. Bu bir gereklilik" dedi.

Rivian üretimi hızlandırıyor, %10 pazar payı hedefi belirliyor 26 Şubat 2022 Cumartesi 12:30:00 EST'de Autoblog'da göründü. Lütfen yayınların kullanımına ilişkin şartlarımıza bakın.

Kaynak: Autoblog

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Rivian 600 HP Çift Motorlu R1S ve R1T'yi Piyasaya Sürdü, Dört Motor Fiyatını Artırdı

AAUtYE8.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Rivian'ın tamamen elektrikli R1S SUV ve R1T kamyoneti her zaman bir tür pazarlık gibi görünmüştür. 68.575 $ karşılığında R1T, dört motorlu bir kurulumdan 835 beygir gücüne sahiptir ve bu, hem yolda hem de arazide, piyasadaki diğer hafif hizmet kamyonlarının hemen hemen hepsinden çok daha iyi olan mega yetenekler sağlar, hatta çok daha pahalı olanları bile. Bugün Rivian, hem R1S hem de R1T'nin mevcut dört motorlu modeller için ciddi bir fiyat artışıyla birlikte gelen yeni giriş seviyesi çift motorlu versiyonlarını duyurdu.

Dört motorlu modeller Bosch tarafından tasarlanan ve üretilen elektrik motorlarını kullanırken, çift motorlu modeller Rivian tarafından şirket içinde tasarlanan ve üretilen yeni motorları kullanır. Şirket, yeni motorların piyasadaki en yoğun güce sahip tek tahrikli üniteler arasında olduğunu ve Bosch motorlarından daha az hareketli parçaya sahip olduklarını ve bu da onları daha hafif ve daha ucuz hale getirdiğini söylüyor. Çift motorlu kamyonlar, 600 hp ve 600 pound-feet'ten fazla tork üretecek ve dört motorlu modellerden sadece 1 saniye sonra 4 saniye gibi kısa bir sürede 60 mil hıza ulaşacak. Arka motor daha yüksek dişli oranına ve daha fazla tork önyargısına sahiptir ve çift motor kurulumunda tork vektörleme yetenekleri vardır.

AAUu5b5.img?w=768&h=512&m=6

Çift motorlu R1S ve R1T ile birlikte gelen, mevcut Büyük ve yakında çıkacak olan Max paketlerine katılan yeni bir Standart pil takımıdır. Boyut veya hücre sayısı açıklanmadı, ancak Rivian, Standart paketin çift motorlu R1T'ye 260 milin üzerinde bir menzil sağlayacağını söylüyor; Büyük paket ile çift motorlu modeller 320 milden fazla yol yapacak. Referans olarak, Büyük paketli dört motorlu R1T, EPA tarafından 314 mil menzilde derecelendirilirken, R1S 316 mil yapacak. Dört motorlu model için 2023'te ve çift motorlu model için 2024'te gelen yalnızca R1T'ye özel Max paketi, her iki motor kurulumu için de 400 milin üzerinde yol sunacak.

Motor ve pil kurulumlarının yanı sıra, yeni varyantların stil ve özellikler açısından mevcut modellerle aynı olduğu görülüyor. Rivian, çift motorlu R1S ve R1T'nin teslimatlarının 2024'te başlayacağını ve özellikle yaz aylarında Standart pil paketi sürümlerinin geleceğini söyledi. Standart pilli çift motorlu R1T, hedef dahil 68.575 dolardan başlayacak, giden dört motorlu modelle aynı fiyat ve Standart pilli R1S 73.575 dolardan başlayacak. Büyük pakete yükseltme, her iki çift motorlu model için 6.000 ABD Doları, çift motorlu R1T için Maksimum paket 16.000 ABD Doları tutarındadır. Bu serinin bir parçası olarak, hem dört motorlu R1S hem de R1T'nin fiyatı 12.000 $ artarak R1T'yi 80.575 $'a ve R1S'yi 85.575 $'a koyuyor. (Ayrıca, dört motorlu R1T için Max paketi 16.000$'dır.) Rivian, bu fiyat artışının, teslimatı almaya hazır olmanın son adımlarında olanlar dışında, mevcut ön sipariş sahiplerinin çoğu için geçerli olacağını söylüyor.

Motorları kendisi yapmak, Rivian'ın dikey entegrasyon stratejisinin bir parçasıdır ve üretimi artırmaya devam etmenin anahtarıdır. Yakın gelecekte daha da fazla bileşen Rivian tarafından şirket içinde tasarlanacak ve üretilecek - hatta şu anda Samsung tarafından sağlanan pil hücreleri bile. Dört motorlu R1S ve R1T'nin sonunda Rivian yapımı motorları kullanmaya başlayacağı kesin gibi görünüyor, bu da bu modellerin 1.000 beygir gücü sunabileceği anlamına geliyor. Rivian'ın mevcut Illinois fabrikası yılda 200.000 adede kadar araç üretme kapasitesine sahip ve Georgia'da 2024'te üretime başlayacak yeni bir fabrika, yılda 400.000 adede kadar araç üretecek ve yakınlarda pil üretimi yapılacak.

AAOULkm.img?w=768&h=548&m=6

AAOUZV6.img?w=768&h=548&m=6

AAOULkA.img?w=768&h=548&m=6

AAOUQxQ.img?w=768&h=548&m=6

AAOUVMI.img?w=768&h=548&m=6

AAOUVN4.img?w=768&h=548&m=6

AAOUQyN.img?w=768&h=548&m=6

AAOUZWc.img?w=768&h=548&m=6

AAOUQzs.img?w=768&h=548&m=6

AAOUZWA.img?w=768&h=548&m=6

AAOUJ7Z.img?w=768&h=548&m=6

AAOUXPM.img?w=768&h=548&m=6

AAOUVS6.img?w=768&h=548&m=6

AAOUXRx.img?w=768&h=548&m=6

AAOUVSB.img?w=768&h=548&m=6

AAOUVSL.img?w=768&h=548&m=6

Kaynak: RoadShow

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

GMC Hummer EV: Yeni Film Elektrikli Supertruck'ın Nasıl Hayata Geçtiğini Paylaşıyor

AAV7I1d.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bir saatlik Hummer EV belgeseli bu ayın sonlarında The History Channel'da gösterime girecek.
GMC ve A+E Networks, elektrikli kamyonun gelişim hikayesini ortaya koyan 60 dakikalık bir belgesel olan “REVOLUTION: GMC HUMMER EV” adlı yeni filmin galasını duyurdu. Hummer EV, özenle seçilmiş bir grup GM çalışanı tarafından rekor sürede geliştirildi.

Otomobil üreticilerinin daha büyük miktarlarda elektrikli araç satabilmeleri için sadece sadık müşterilerini değil, aynı zamanda kitleleri de çekmeleri gerekecek. Çoğu insan hala elektrikli arabaları anlamıyor ve muhtemelen zamanlarını onları araştırmak için harcamıyorlar. GM'nin yeni Hummer EV belgeseli, tamamen elektrikli kamyoneti tüm gözlerin görmesi için ulusal TV'ye koyuyor. Hummer EV Josh Tavel hisselerinin baş baş mühendisi:

“Amacımız, bir elektrikli aracın yapabileceklerini alt üst etmek ve 100 yıllık araç geliştirme deneyiminin sınırlarını zorlamaktı. Bu belgesel, inanılmaz yenilik ve dayanıklılık yeteneğine sahip bir ekibin ruhunu yakalıyor. Öğrendikleri, gelecek on yıllar boyunca araç geliştirmenin temellerini atıyor.”

GMC'nin tamamen elektrikli "süper kamyonu", iki yıldan biraz fazla süren geliştirme sürecinin ardından 2021 yılının Aralık ayında piyasaya çıktı. GM, Hummer EV ile ilk dalga geçtiğinde, çoğu kişi onun asla piyasaya çıkmayacağını düşündü ve eğer yaparsa, bilgisayar ekranlarını ilk kez süsleyen devasa ve benzersiz devi tam olarak yansıtmayacaktı. Ancak otomobil üreticisi, 2021'in sonundan önce onu piyasaya sürmeyi başardı ve bu canavarları şimdiden yollarda görmeye başladık.

Belgesel bizi Michigan'ın Yukarı Yarımadası'ndaki buz gibi soğuk havadan Utah, Moab'daki sıcak, kayalık, arazi koşullarına götürüyor. Ayrıca GM'in test ve geliştirme tesislerinde, izleyicilerin GM'nin Fabrika ZERO'sunun yeniden donatılmasının yanı sıra Ultium Platformu'nun geliştirildiğini görecekleri daha önce görülmemiş görüntüleri de ortaya koyuyor. Yönetmen Sean King O'Grady yaklaşmakta olan film için duyduğu heyecanı paylaşıyor:

“Çekimler sırasında keşfettiğimiz hikaye, umduğumuz her şeyden çok daha büyüleyiciydi. Cesur ve tutkulu bir ekibin, GM'nin otomobil endüstrisinin bu olağanüstü dönüşümüne ilk büyük girişini getirdiğine tanık olduk.

O'Grady, Hummer EV'nin benzersiz geliştirme sürecinin perde arkasına geçmenin, bir elektrikli aracı piyasaya sürmek için gereken her şeyi öğrenmenin ne kadar harika bir fırsat olduğunu kabul ederek devam ediyor. Otomotiv tarihinde herkesin dikkatini çekmeyi hak eden önemli bir andı. EV devrimi gerçekten yeni başladı ve kesinlikle hızlanıyor.

Hummer EV belgeseli 27 Mart Pazar günü Doğu Saati ile 11.00'de The History Channel'da ilk kez yayınlanacak. Prömiyer sırasında izleyemeyecek olanlar için 31 Mart Perşembe günü saat 21.00'de encore olarak yayınlanacak. Ayrıca Hulu ve History.com'daki History aracılığıyla da yayınlayabilirsiniz. GMC, belgeseli 3 Nisan 2022'de YouTube kanalına ekleyecek.

Kaynak: GMC

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 hafta sonra...
  • Admin

RAM Elektrikli Pikap'ta Devrim Yapacak Yeni Bir Pikap Üstünde Çalıştığını ve Bu Yıl Sonunda Piyasaya Süreceğini Duyurdu

Bu yılın başlarında Ram, tamamen elektrikli tam boyutlu bir kamyonet üzerinde çalıştığını duyurdu. Üretimin, rekabetin gerisinde kalan 2024'te başlaması planlanıyor, ancak bu tasarım gereği. Bu nedenle, insanların satın alabileceği sürüm için henüz bir çıkış tarihimiz olmasa da, 2022'nin sonundan önce ortaya çıkan bir konsepti göreceğiz. Ram EV'nin "Devrim" adını taşıması bekleniyor.

AAWgkgg.img?w=768&h=424&m=6

Automotive News'e göre, Ram CEO'su Mike Koval, bir konseptin 2024 zaman diliminden önce geleceğini belirtti. Ne yazık ki, bu yıl göreceğimiz konseptin üretime yakın bir konsept mi yoksa daha egzotik bir şey mi olacağı belli değil. Bir dizi Ram Gerçek Konuşma etkinliği aracılığıyla Ram, müşterilerin ne istediğini anlıyor. Otomobil üreticisi temsilcileri, rekabetin ne yaptığını not eden şirketle birleştiğinde, bazı çok heyecan verici Ram Revolution 1500 alıcıları oluşturan elektrikli kamyonla ilgili olarak halkla doğrudan etkileşime giriyor.

AAWgnZU.img?w=662&h=362&m=6

Ram Devrimi: Konsept Tasarımı

Mart ayında, Ram'ın 1500 EV için tasarım yönüne dair bazı ipuçları sunan teaser görüntüleri yayınlandı. Chevrolet Silverado EV, Ford'un F serisi kamyonlara çok benzediğinden emin oldukları F-150 Lightning ile yaptığının tam tersi olan geleneksel Silverado kamyonlarından farklı bir yöne gitti. Ram'ın Devrim çizgisiyle ne yapmayı planladığını söylemek zor. En son teaser görsellerindeki tasarım kuyruklarından ön cam öne monte edilmiş, kaput daha kısa ve dört kapılı büyük bir kabin görebiliyoruz. Kamyonun arkasında, sütunda ince bir açı varken, koyu RAM harfleriyle büyük bir kırmızı çerçeve bagaj kapağını vurguluyor.

Bunlar sadece teaser skeçleri olsa da, oldukça temiz görünüyor. Ram tasarımcılarının bu yılın ilerleyen saatlerinde piyasaya sürülmeden önce konsepti değiştirmeleri için hala bol zaman var ve eskizlerin fiziksel bir prototipe dönüştüğünü görmek heyecan verici olacak.

AAWgzBh.img?w=662&h=323&m=6

Kaynak: Muscle Cars and Trucks

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

İşte Kano Kamyonetini Ön Sipariş Etmenizin Nedeni

Bazen geleneksel araç tasarımları bu noktada tamamen ve tamamen tükenmiş gibi görünüyor. Günümüzde geleneksel bir sedan, SUV veya kamyonun hiçbir özelliği potansiyel müşterileri heyecanlandırmıyor. Bu nedenle, Volkswagen I.D.'ninki gibi oldukça alışılmışın dışında otomobil tasarımları görüyoruz. Buzz veya Tesla Cybertruck çıkıyor. Yeni EV başlangıcı Canoo kesinlikle bu düşünce okuluna bağlı görünüyor. "Yaşam tarzı araçlar" olarak adlandırılan Canoo, otomotiv stilinde bir sonraki büyük şeyi yuvarlatılmış ve faydacı bir stil haline getirmeye çalışıyor.

AAWupmU.img?w=768&h=402&m=6

Ancak bu mutlaka kötü bir şey değildir. Canoo, bir kamyonet veya kamyona sahip olmanın işlevselliğini daha fazla kişiye çekici kılan bir yaklaşım benimsiyor. Geleneksel olarak, minibüsler ve kamyonlar, çok özel bir tüketiciye yönelik oldukları göz önüne alındığında, otomotiv endüstrisinde en kutuplaşan segmentlerden bazıları olmuştur. Ancak Canoo'nun yaklaşımı, bu tür araçların işlevselliğinin onlara daha fazla çekicilik kazandırarak kitleler tarafından nasıl kullanılabileceğini gösteriyor. Canoo'nun basitçe "Pickup" olarak adlandırılan kamyonu, ürün yelpazesinde şimdiye kadar ve iyi sebeplerden dolayı en çok dikkat çeken araçtır. Bu kamyon, piyasadaki başka hiçbir kamyona benzemiyor ve bu benzersizlik, onu giderek daha fazla ısınan bir segmentte geçerli bir rakip yapan şeyin daha derin bir incelemesini hak ediyor.

Canoo Kamyonet Keyifle Farklı
Canoo Pickup nefis bir şekilde farklıdır. Stili, yoldaki diğer kamyonlar gibi olmaya çalışmadığını açıkça gösteriyor ve bu da ona geçmişte geleneksel olarak sunulan bir kamyon istemeyenlere hitap etme fırsatı veriyor. Bu, Hyundai Santa Cruz ve Ford Maverick gibi alışılmamış kamyonlarla yeni gelenlerle başarılı olduğunu zaten kanıtladı. Canoo'nun kamyonu ile ilgili öne çıkan detay ise tamamen elektrikli olması. Bu, Canoo'nun daha işlevsel bir araç olarak pazarlamak için kullandığı Pickup'ta yer kaplayan daha az mekanik parça olduğu anlamına gelir.

Canoo Pickup'ın 200 milden fazla menzile sahip olduğu ve elektrikli güç aktarma sisteminden gelen 500 beygir gücüne sahip olduğu iddia ediliyor. Bu rakamların her ikisi de şu ana kadar elektrikli kamyon segmentinde yaygın olanlarla hemen hemen aynı. Aynı zamanda tekli ve ikili elektrikli motor kurulumu da sunuyor, yani hem Arkadan çekişli hem de dört tekerlekten çekişli versiyonlarda sunulacak.

Canoo Kamyonet, Tüm Maceralar İçin Bir Yardımcı Araçtır
Canoo Pickup'ın gerçekten parladığı yer, birçok kullanım durumunda ne kadar pratik olduğudur. Örneğin, elektrikli kamyonun yatak uzunluğu, övgüye değer bir altı fitte standarttır. Ancak, Pickup'ın sahip olduğu otomatik zemin genişletici ile yatak kolayca sekiz fit'e kadar uzatılabilir. Bunu geleneksel bir kamyonetin bagaj kapağından daha işlevsel ve farklı kılan şey, normal bir kamyonun bagaj kapağının yalnızca yatağın uzunluğunu uzatmasına kıyasla, genişletilmiş alanın hala kapatılabilmesidir. Canoo, konu büyük eşyaları taşımak olduğunda ve onları yolda kaybetme endişesi duymadan araç sahiplerinin içini rahat tutmanın bir yolunu buldu.

Ayrıca Canoo Pickup'ta bol miktarda depolama alanı mevcuttur. Kullanışlı bir çalışma masası olarak ikiye katlanan kaplaması ile bir ön bagaja veya "frunk"a sahiptir. Nerede ihtiyacınız olursa olsun, Canoo, ister kamyonun önünde ister yatakta olsun, sahiplerinin her zaman bir prize rahatça erişebilmeleri için bol miktarda güç kaynağı sağlamıştır. Kamyon kasasında verilen alanı en üst düzeye çıkarmak için Canoo, daha büyük alanlarda bile her şeyin her zaman güzel ve düzenli kalması için yatağın çeşitli bölümleri arasına bölücülerin yerleştirilmesine olanak tanıyan modüler bir sistem tasarladı.

Canoo, bir kamyonetin neye benzemesi gerektiğine inandıklarını benimser, oldukça alışılmışın dışında görünebilir. Ama işe yarıyor. Bir kamyonun tüm işlevlerini sunar, ancak Canoo'nun son derece iyi yaptığı "yaşam tarzı aracı" anlayışına daha iyi uyması için stilde farklı bir yön alır. Ford F-150 gibi bir kamyon harika bir kamyondur, ancak herkese en iyi şekilde uymaz. Canoo, herkes için gerçekten bir kamyon olduğunu gösterdi.

Şirkete göre, bir Canoo Pickup kamyonunun ön siparişi size sadece 100$'a mal olacak ve tamamen iade edilebilir. Canoo Pickup için toplam fiyatlandırma açıklanmadı, ancak Canoo'nun web sitesine göre teslimatların "2023 kadar erken" olmasını bekleyebiliriz. Esasen, bir Canoo Pickup'ı ön sipariş vermenin tek dezavantajı, kamyonun tüm harika özelliklerini bizzat deneyimleyene kadar en az bir yıl beklemeniz gerektiğidir.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Nikola, Nisan Ayında Bayilere 11 Tre BEV Elektrikli Kamyon Gönderdi

AAWZ8gb.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bu, müşterilere yaptığı ilk sevkiyattı; şirketin 510 siparişi var ve bu siparişin 300-500'ünü bu yıl teslim edebileceğini tahmin ediyor.
Nikola Corporation, Tre BEV elektrikli yarı kamyonlarının üretimini hızlandırdığı için daha yüksek maliyetler bildiren Q1 2022 mali sonuçlarını açıkladı.

AARYjDO.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Şirket, yılın ilk üç ayında, 2021 yılının ilk çeyreğindeki 120,2 milyon $'dan 152,9 milyon $'lık daha geniş bir net zarar açıkladı. Yine de Nikola, Wall Street'in dönem beklentilerini aşarak hizmetlerle ilgili 1,9 milyon $ gelir bildirdi. Ancak şirket kamyon satışlarından gelir elde etmedi.

AARYha0.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Nikola Tre BEV'in 21 Mart'ta seri üretimine başlamasının ardından şirket, Nisan ayında bayilere 11 üretim kamyonu göndermeyi başardı ve müşterilere ilk teslimatını gerçekleştirdi.

AARY8JQ.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

"İlk çeyrekte, Coolidge, Arizona üretim tesisimizde Nikola Tre BEV için seri üretimin başlamasıyla önemli bir dönüm noktasına ulaştık ve şu anda müşteri teslimatları için bayilere satılabilir kamyonlar teslim ediyoruz. Üretimi ölçeklendirmeyi ve 300 adet teslim etmeyi dört gözle bekliyoruz. – Bu yıl müşterilere 500 adet üretim aracı.”

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Solo AVT, SD1 Elektrikli Kamyon Tasarımını Ortaya Çıkardı

AAX4WB1.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Otonom sürüş için özel olarak tasarlanmış, uzun mesafeli, akülü, elektrikli bir Sınıf 8 kamyon.

2021'de kurulan ve merkezi Fremont, California'da bulunan yeni bir şirket olan Solo Advanced Vehicle Technologies (Solo AVT), bugün fütüristik SD1 elektrikli kamyonunun tasarımını ortaya çıkardı.

Solo AVT SD1, 800 km'den fazla sürüş menzili için tasarlanan ve özellikle tamamen otonom sürüş için özel olarak tasarlanmış, uzun mesafeli, akülü, Sınıf 8 bir kamyondur.

Solo AVT'ye göre, araçtaki insanı ve aktif aerodinamiği ortadan kaldıran yeni tasarım sayesinde SA1, yoldaki herhangi bir Sınıf 8 kamyonun en düşük sürtünme katsayısına sahip. Düşük yuvarlanma dirençli lastikler gibi diğer unsurlarla birlikte aracın verimli olması bekleniyor.

AAX4ZyL.img?w=768&h=432&m=6

AAX4UJX.img?w=768&h=432&m=6

Kamyon, birlikte toplam 600 kW maksimum güç çıkışı sunan entegre elektrik motorlarına sahip çok hızlı tandem akslarla çalıştırılıyor.

Solo AVT, yayalar ve diğer yol kullanıcıları ile iletişim kurmak için dış aydınlatma ve benzersiz bir ses imzası ile birlikte otonom operasyon için tam havacılık düzeyinde sistem yedekliliğinin altını çiziyor.

Treyler olarak ise mevcut standart treylerler ve tüm standart yükleme rampaları ile uyumlu olacağı taahhüt edilmiştir. Şirket, aracın günümüzün Class 8 kamyonlarına eşdeğer bir ağırlığı taşıyabileceğini vaat ediyor.

Ayrıca hızlı şarj açısından, araç mevcut hızlı şarj cihazlarıyla uyumlu olacağından tescilli bir çözüm yok - mevcut CCS'yi ve kamyonlar için gelecekteki yüksek güçlü Megawatt Şarj Sistemini (MCS) varsayıyoruz.

Genel olarak, Solo AVT SD1, denkleme tam otonom sürüş unsurunu eklediğinden, diğer elektrikli kamyonların bir adım ötesinde görünüyor, henüz elde edilmemiş uzun menzilli ve yüksek yük kapasitesi.

SD1'i piyasada, hatta prototip aşamasında ne zaman görebileceğimize dair bir zaman çizelgesi yok. Tamamen yeni bir ürünün piyasaya sunulması genellikle en az birkaç yıl sürer.

Solo AVT, mühendislik ekibini hızla büyüttüğünü söylüyor ve sizi kariyer fırsatlarını kontrol etmek için web sitesini ziyaret etmeye davet ediyor.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

DHL, Volvo'dan oldukça yüksek miktarda elektrikli kamyon filosu sipariş etti

DHL-Volvo-trucks.jpg?w=1500&quality=82&s

Lojistik devi DHL, Volvo Trucks ile geniş bir elektrikli kamyon filosu sipariş etmekle başlayarak, operasyonlarının elektrifikasyonunu hızlandırma konusunda işbirliği yapmak için bir anlaşma yaptığını duyurdu.

 
DHL, elektrifikasyonun işine yardımcı olma potansiyelini fark eden büyük lojistik şirketleri arasında ilk sırada yer aldı.

Şirket, filosunu elektrikli araçlara dönüştürmenin, tabii ki çevresel faydaların yanı sıra, gaz tasarrufu ve bakımında çok para tasarrufu sağlayacağını çabucak fark etti.

Elektrifikasyonun gidilecek yol olduğuna o kadar inanmıştı ki, 2014 yılında bir elektrikli araç şirketi olan Streetscooter'ı satın aldı ve faaliyetlerini hızlandırdı – esas olarak kendi teslimat filosu için elektrikli araçlar tedarik etmek için.

Streetscooter, DHL için on binlerce elektrikli araç üretti ancak lojistik devi, kısa süre önce şirketi Odin Automotive adlı yeni bir gruba sattı.

Şimdi DHL, elektrikli araçlar, özellikle daha büyük elektrikli kamyonlar için diğer tedarikçilere yöneldi.

Bugün DHL, Volvo ile elektrifikasyon üzerinde birlikte çalışmak ve 44 Volvo elektrikli kamyon siparişiyle başlamak için yeni bir anlaşma yaptığını duyurdu:

Volvo Trucks ve Deutsche Post DHL Group, sıfır egzoz emisyonlu araçlara geçişi hızlandırmak için bir işbirliği anlaşması imzaladı. DHL, Avrupa rotalarına toplam 44 yeni elektrikli Volvo kamyonu yerleştirerek ağır elektrikli kamyonlara geçişini yoğunlaştırmayı planlıyor.

DHL, 2021'in başından beri Volvo'nun elektrikli kamyonlarını test ediyor, ancak artık bir filo oluşturmaya başlamaya hazır.

Deutsche Post DHL Group'ta kurumsal gelişimden sorumlu başkan yardımcısı Pablo Ciano şunları söyledi:

Yeşil ve sürdürülebilir çözümlere yönelik artan müşteri talebini karşılamaya ve 2050 yılına kadar uzun vadeli net sıfır emisyon hedefimize ulaşmaya kararlıyız. Bir lojistik hizmet sağlayıcısı olarak, araç filomuzun dönüştürülmesi, CO2 emisyonlarını önlememize yardımcı olacak önemli bir kaldıraçtır. yol da. Volvo Trucks ile yapılan bu anlaşmadan birçok bölümümüz faydalanacak.

Sipariş öncelikle Volvo FE ve FL'den yapılacak. Volvo FL Electric, 300 km'ye (186 mil) kadar bir menzil sağlayan 100 ile 300 kWh arasında bir kapasite için farklı akü paketleri ile yapılandırılabilen 16 tonluk bir kamyondur. FE biraz daha büyük ve daha yüksek kapasiteli.

Son olarak, sipariş ayrıca Birleşik Krallık'ta bölgesel taşımacılıkta kullanılmak üzere dört Volvo FM Electric kamyonu da içeriyor.

Volvo FM Electric, 180–540 kWh arasında daha büyük akü paketi seçeneklerine sahip, 44 tona kadar çıkabilen bir GCW kamyonudur.

Kaynak: Electrek

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Yeni Xos Elektrikli Yarı ve Teslimat Kamyonlarına Göz Atın

AAXAlUD.img?h=768&w=1366&m=6&q=60&o=f&l=

Yarısı 230 mil olarak derecelendirilirken, kutu kamyon tek şarjla 270 mil yol kat edebilir.

AAXAeaz.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Xos Trucks, 2016 yılında Los Angeles, California'da kurulmuş bir ağır hizmet elektrikli araç girişimidir. Yakın zamana kadar, mevcut kamyonları elektriklendirdi ve aynı zamanda kendi BEV dağıtım kamyonetini (step kamyonet olarak bilinir) sattı, ancak şimdi hem yarı çekici hem de teslimat kamyonu olarak gösterilen daha büyük bir orta ve ağır hizmet kamyonunu da ortaya çıkardı.

AAXAlU4.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Yarı, sınıf 8 elektrikli traktör olan Xos HDXT olarak adlandırılırken, Sınıf 6 veya Sınıf 7 orta yük kamyonu olarak sunulan kutu versiyonu MDXT olarak bilinir. Yarı, 56.000 pound'a kadar bir yük taşıma kapasitesine sahip ve 798 beygir gücüne sahipken, menzil, yük ve diğer faktörlere bağlı olarak bir şarjda 110 ila 230 mil arasında derecelendirildi.

Xos, daha çok filo müşterilerini hedefleyecek bir şirket ve portföyünü emisyon düzenlemelerinin şirketleri filolarını yenilemeye ve tamamen elektrikli kamyonetler ve kamyonlara yönelmeye zorlayacağı zamana hazırlıyor. Şirketin CEO'su Dakota Semler'e göre,

AAXAlU6.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bir sonraki aşama, filoların tüm operasyonları boyunca sıfır emisyonlu araçları ölçeklendirmesine yardımcı olmaktır. Hayal ettiğimiz geleceğin önünü şimdiden açmaya başladık.

Geleceğin filosunu inşa ediyoruz. Yeni araç platformları daha uzağa gidiyor, daha uzun süre dayanıyor ve her tür filo için daha az maliyetli. Müşterilerimize daha güvenli, daha sürdürülebilir ve daha düşük maliyetli ürünler sunmak için yenilikçi filo çözümlerini pazara sunmaya devam edeceğiz.

AAXAgol.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Şimdi Xos, ilk orta ve ağır hizmet tipi elektrikli kamyonlarını oldukça hızlı bir şekilde göstermeyi başarmış olsa da, çoğu yerleşik oyuncunun önünde hala onları inşa etme zorluğu var. Ve kuruluş kendi ürünlerini ürettiğinde, segment şu anda olduğundan çok daha rekabetçi hale gelecektir.

Xos'un dengeyi kendi lehine çevirmesini umduğu benzersiz özelliklerden biri, Xosphere olarak adlandırdığı şeydir. Temelde araç filosu yönetimi için tasarlanmış bir yazılımdır ve yöneticilere araçların ne yaptığını, ne yaptıklarını, istatistiklerinin ne olduğunu ve ne zaman bakıma ihtiyaç duyacaklarını söyleyen araçlar sunar.

Xos COO'su Giordano Sordoni'ye göre,

AAXAlUD.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Xosphere'i gülünç derecede sezgisel olacak şekilde tasarladık. Filonuzla ilgili güçlü içgörülere erişmek için bilgisayar bilimi geçmişine ihtiyacınız yok.

Görünüşe göre Xosphere, halihazırda Xos elektrikli minibüslerini işleten Wilmington, Massachusetts'ten UniFirst adlı bir üniforma ve koruyucu giysi üreticisi tarafından başarıyla kullanılıyor. Xos'a göre, yeni tanıtılan birkaç düzine kamyonu için şimdiden sipariş aldı ve talebin artmaya devam etmesini bekliyor; geçen yıl elektrikli step minibüs için de sipariş almaya başladı.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

EV pikap savaşı yüksek vitese girerken Ford ilk F-150 Lightning'i teslim ediyor

AAXNXvj.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bloomberg'e göre Arural Michigan adamı, ülkede Ford F-150 Lightning alan ilk kişi oldu. Şebeke optimizasyonu girişiminin baş teknoloji sorumlusu Nicholas Schmidt, Perşembe günü Michigan'ın küçük Standish kasabasındaki bir bayi olan Richardson Ford'da gümüş renkli bir elektrikli kamyonu teslim aldı.

Bloomberg'e göre, Schmidt bir Tesla Model 3'e sahip ve şirketin Cybertruck'larından biri için depozito yatırdı ve ayrıca bir Rivian R1T kamyonu satın almayı düşündü. İlk gelenin F-150 Lightning olacağı netleştiğinde karısının rahatladığını söyledi.

Ford, elektrikli kamyonları çoğu insana ulaştırma yarışında rakiplerini geride bırakmaya çalışırken, onlarca yıllık üretim ve teslimat uzmanlığına ve geniş bayilik ağına güveniyor. Kamyonlar, ülkede en çok satan araçlar arasında yer alıyor ve F-150, son 40 yıldır ABD'de en çok satan araç oldu.

İlk gelenin F-150 Lightning olacağı netleşince karısının rahatladığını söyledi.

Rivian, elektrikli kamyonunu pazara sunan ilk kişi olma ayrıcalığına sahip olsa da, Ford'un elektrikli F serisinin daha fazla müşteriyi EV'lere geçmeyi düşünmeye yönlendirmesi bekleniyor. 2019'da tanıtılmasına rağmen Tesla Cybertruck defalarca ertelendi ve şimdi en erken 2023'e kadar üretime girmesi beklenmiyor.

EV kamyon savaşı şiddetli olacak, ancak Ford, F-150 Lightning'i piyasaya sürme hızı sayesinde kendisine biraz nefes alma odası satın almış olabilir. General Motors, premium Hummer EV kamyonunu bu yılın başlarında müşterilerine sunmaya başladı, ancak F-150 Lightning'in neredeyse üç katı fiyatıyla gerçekten aynı kategoride düşünülemez. Otomobil üreticisinin Chevy Silverado EV'si muhtemelen çok daha uygun fiyatlı olacak ancak 2023'e kadar üretime başlaması beklenmiyor. Bu arada Stellantis, elektrikli Ram 1500 kamyonunun ne zaman piyasaya çıkacağını söylemedi.

Ancak Ford'un kendine ait bazı kısıtlamaları olacak. Ford'un üretiminin ilk birkaç yılında yapmayı planladığı elektrikli F-150'lerin sayısı biraz değişen bir hedef oldu. İlk başta, şirket yılda yalnızca 40.000 aracı hedefliyordu ve sonunda tedarikçilere kapasitenin 2023'ün başlarında 80.000'e yükselmesini beklediğini söyledi. Şimdi, bu sayı 2023'ün ortalarında 150.000 kamyona yükseldi - ancak bu sayının müşteriye ne kadar ulaşacağı belli değil. yıl.

Şirket, Lightning'lerini belirlemek için ne zaman çevrimiçi olabileceklerini müşterilere bildirmek için bir "dalga dalga rezervasyon süreci" kullanıyor. Bu yılın başlarında, Ford, Mayıs 2020'de piyasaya sürülmesinden bu yana Lightning için 200.000 iade edilebilir 100 $ depozito topladıktan sonra rezervasyon almayı durdurdu. (Bu makalenin yayınlanmasından itibaren rezervasyonlar hala kapalıdır.) Ford'un Rouge Elektrikli Araç Merkezi'nden üretim hedefi 160.000 yılda birim.

Schmidt, Bloomberg'e F-150 Lightning'ini odun çekme ve çekme gibi kamyon işleri yapmak için kullanmayı planladığını söyledi. Bu yıl F-150 Lightning'leri ile kamyon işlerini yapacak daha kaç müşterinin olacağı Ford'a bağlı olacak.

Kaynak: The Verge

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

ABD otomatik elektrikli kamyon başlangıcı Solo AVT, akü tedarikçisi ABS'yi seçti

AAXI3KV.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

(Reuters) - Solo AVT'nin CEO'su Reuters'e verdiği demeçte, Silikon Vadisi girişimi Solo Advanced Vehicle Technologies, yeni sürücüsüz elektrikli ağır hizmet kamyonu için pil paketleri geliştirmek üzere Michigan merkezli Advanced Battery Solutions (ABS) ile ortaklık kurdu.

CEO ve kurucu Graham Doorley bir röportajda, “Lojistik endüstrisini karbondan arındırmaya odaklandık” dedi ve şirketin Amerika Birleşik Devletleri'nde Sınıf 8 kamyonu SD1'i monte etmek için para topladığını da sözlerine ekledi.

Stanford mühendislik mezunu olan Doorley, Tesla'da, Alphabet Inc'in Google X'inde, daha sonra Waymo'da ve Lockheed Martin'de görev yaptı. İyi tanıtılmış Tesla Semi henüz üretime başlamamış olan eski patron Elon Musk ve otomatik elektrikli ağır nakliye araçları üzerinde çalışan diğerlerinin yanı sıra İsveçli başlangıç Einride ile rekabet edecek.

Doorley, tam ticari üretim için bir tarih belirtmeden, bir yaşındaki Solo AVT'nin 2024'te SD1'in prototiplerini test etmeye başlamayı hedeflediğini söyledi. Prototipleri muhtemelen bir sözleşmeli üretici yapacak, ancak nihayetinde “kendi fabrikamızda kendi araçlarımızı yapmak istiyoruz” dedi.

SD1 fikri, Doorley, PACCAR ve Daimler üreticileri tarafından sağlanan ağır kamyonları otomatikleştirmek için Waymo'da çalışırken kök salmıştı.

Solo AVT, mevcut dizel motorlu araçları yenilemek yerine SD1'i sıfırdan tasarlıyor. Şirket, SD1'in hızlı şarj kapasitesi ve entegre elektrik motorlu çok hızlı tandem akslara teslim edilen 600 kW güç ile şarjlar arasında 500 mili aşan bir menzile sahip olmasını beklediğini söyledi.

Şirket, Trucks Venture Capital, Maniv Mobility, Wireframe Ventures ve Schox Patent Group'tan 7 milyon dolarlık başlangıç parası topladı. Doorley, bu yaz bir A Serisi finansman turu başlatmayı planladığını söyledi.

Solo AVT, SD1 için potansiyel ticari müşterilerle görüşüyor, ancak Doorley ayrıntı vermedi.

American Battery Solutions, Springboro, Ohio'da bir lityum iyon pil üretim tesisine ve Michigan'da bir teknik merkeze sahiptir.

Kaynak: Reuters

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Stellantis ve Toyota, Tamamen Elektrikli Versiyonlu Yeni Büyük Hafif Ticari Araçlarını Duyurdu

AAXSsNw.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Stellantis tarafından geliştirilecek ve ayrıca bir Toyota rozeti ile satılacak.

BB1djfH0.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Stellantis ve Toyota, Avrupa pazarları için hafif ticari araçlara odaklanan mevcut bir ortaklığa sahiptir. İki şirket şimdi, iki uluslararası otomobil üreticisinden gelecek üçüncü gövde tipi olacak yepyeni bir büyük ticari aracı içerecek şekilde büyüyecek olan bu ortaklığın genişletildiğini duyuruyor. Daha da önemlisi, tamamen elektrikli bir versiyon alacak.

BB1djknZ.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Yeni LCV'nin teknik özellikleri hakkında söylenecek fazla bir şey yok, ancak şimdi resmi olarak Stellantis tarafından geliştirileceği ve Avrupa'da satılık Toyota'ya tedarik edileceği resmi. Yeni beygir, Eski kıtadaki iki farklı Stellantis lokasyonunda, yani Gliwice, Polonya ve Atessa, İtalya'daki fabrikalarında üretilecek.

BB1djmyX.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

2024 yılında piyasaya çıktığında, Toyota'nın tarihindeki büyük ticari araç segmentindeki ilk modeli olacak. Şu anda hiçbir şey teyit edilemese de, yeni model muhtemelen bugünün sıfır emisyonlu bir varyant alacak olan Ducato'nun halefi olacak.

Stellantis CEO'su Carlos Tavares, "Bu üçüncü başarılı katılımla, Stellantis, ticari araç segmentindeki ve her türlü ihtiyacı desteklemek için inşa edilmiş akülü elektrik teknolojisi geliştirmedeki uzmanlığını daha da ortaya koyuyor" dedi. "Bu anlaşma, hafif ticari araç ve düşük emisyonlu araçlar için EU30'daki liderliğimizi güçlendiriyor ve bizi teknoloji, üretim, pazar payı ve karlılık açısından tartışmasız küresel hafif ticari araç lideri olma şeklindeki Dare Forward 2030 hedefimizi gerçekleştirmeye bir adım daha yaklaştırıyor. ”

BB1djfHt.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Stellantis ve Toyota, 2012'den beri hafif ticari araçlar konusunda işbirliği yapıyorlar. Temel olarak Toyota, Stellantis çatısı altında farklı markalardan satışa sunulan mevcut LCV'lerin versiyonlarını almak ve bunları bir Toyota rozeti ile Avrupalı müşterilere satmak için para ödüyor.

Avrupa'daki hafif ticari araç segmenti, kıtadaki toplam yeni otomobil satışlarının önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2022'nin ilk çeyreğinde büyük bir düşüşe (yüzde -18.1) rağmen, AB'de yeni ticari araç kayıtları 411.097 adede ulaştı. Bu rakam, Avrupa'nın 16 büyük otomobil, kamyon, kamyonet ve otobüs üreticisini birleştiren Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği'nin verilerine göre.

Kaynak: Motor1.Com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla Cybertruck İçin 24 Bin Dolarlık Uzay Kampı Akıllı ve Şık

AAY5aQV.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bu, Cybertruck için kamyonun daha normal görünmesini sağlayan bir başka harika kampçı eklentisidir.

AAY51KM.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Tesla Cybertruck'ın tasarımının en cüretkar kısımlarından biri de tavanının keskin bir noktaya gelen şekli ve bu da onu yolda hiçbir şeye benzemiyor. Ancak yeni 24.000 $ 'lık Space Camper'ı bir Cybertruck'ın arkasına eklerseniz, daha çok geleneksel bir kamyona ve bir film pervanesine çok daha az benziyor.

AAY51KR.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Space Camper, temelde, kamyonun üzerine yerleştirildiğinde aracın arka kısmını bir kutuya dönüştüren bir kamadır - Tesla daha önce resmi bir fabrika kampçı seçeneği sunsaydı, muhtemelen bunun kadar entegre bir şey olurdu. Üç farklı bitiş stiline sahip olabilirsiniz, ancak muhtemelen vücudun geri kalanıyla eşleştiğinde en iyi şekilde görünür.

AAY51KT.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Her şeyi tutan pnömatik payandalarla yapılan bir kez kurulduğunda, Space Camper, ayarlanabilir bir kanepeye dönüştürülebilen çıkarılabilir bir katlanabilir yatağa sahip olduğu, içinde kolay erişime izin veren yerleşik adımlar ortaya koyuyor. sırtlık, küçük bir lavabo ve saklama alanları. Arkasındaki California merkezli şirket olan Space Campers, iç mekanın eklenebilecek çeşitli eklemelerle çok esnek olduğunu söylüyor.

AAY4OYB.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Ayrıca içeride aydınlatma, dört elektrik prizi, USB şarjı, ayarlanabilir bir tente ve hatta arka kapak için anahtarsız giriş var. Ve yemek pişirirken veya su kaynatırken içini hoş tutmak için, nemin dışarı çıkmasına izin veren yerleşik bir havalandırma deliği ile birlikte gelir.

AAY53xA.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bunlardan biriyle donatılmış bir Cybertruck'ı daha da havalı yapan şey, kampçının tavan raylarında ek aksesuarlara sahip olmak olacaktır - bu, araca gerçek bir keşif hissi vererek, üzerinde birkaç yedek tekerlek ile muhtemelen gerçekten iyi görünecektir.

AAY4OYI.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Space Campers, kampçısı için şimdiden 24.000 $ 'dan başlayabilen rezervasyonları kabul ediyor, ancak elbette seçenekler ekleyebilirsiniz. Tam donanımlı bir mutfak, birleşik duş ve tuvalet, çatıda özel bir portbagaj ile entegre edilebilen güneş panelleri ve ek bir çadır ısı yalıtım kiti, özel levhalar, elektrikli battaniye, termal dolgulu zemin ve hatta ankastre mevcuttur. film projektöründe.

AAY4XUQ.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAY51Lt.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAY51Lz.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Volvo Trucks, hidrojenle çalışan yakıt hücreleriyle çalışan araçları test etmeye başladı

20 Haziran (UPI) -- Volvo Trucks Pazartesi günü yaptığı duyuruda, otomobil üreticisinin karbon nötr portföyünün bir parçası olan, sera gazları yerine su buharı yayan hidrojenle çalışan yakıt hücreli araçları test etmeye başladığını duyurdu.

Volvo'nun yarı kamyon üretim bölümü, halihazırda pille çalışan elektrikli kamyonlar ve yenilenebilir yakıtlarla çalışan kamyonlar sunuyor. Hidrojen yakıt hücresi seçeneği, Volvo Trucks için benzinli motorlar dışında üçüncü bir seçenek olacak ve 2020'lerin ikinci yarısında pazara girebilir.

Volvo Trucks Başkanı Roger Alm Pazartesi günü yaptığı açıklamada, "Bu teknolojiyi birkaç yıldır geliştiriyoruz ve ilk kamyonların test pistinde başarıyla çalıştığını görmek harika bir duygu."

"Akü elektrik ve yakıt hücresi elektriğinin birleşimi, müşterilerimizin nakliye görevlerinden bağımsız olarak kamyonlarından çıkan karbondioksit egzoz emisyonlarını tamamen ortadan kaldırmasını sağlayacak."

Volvo, yakıt hücreli kamyonların menzilinin 15 dakikadan daha kısa bir şarj süresiyle 621 mil kadar olacağını söyledi.

AAYG5iM.img?w=768&h=474&m=6

Bir yakıt hücresi, harici bir kaynağa güvenmek yerine kendi elektriğini gemideki hidrojenden üretebilir ve tek yan ürün su buharı olacaktır.

Alm, "Hidrojenle çalışan yakıt hücreli elektrikli kamyonlar, özellikle uzun mesafeler ve ağır, enerji gerektiren görevler için uygun olacaktır." "Akü şarj olanaklarının sınırlı olduğu ülkelerde de bir seçenek olabilirler."

Yakıt hücresi teknolojisi hala gelişiminin ilk aşamalarındadır, bu da hala üstesinden gelinmesi gereken zorluklar olduğu anlamına gelir. Bir engel, rüzgar, su ve güneş gibi yenilenebilir enerji kaynakları tarafından üretilen büyük ölçekli yeşil hidrojen arzıdır.

Volvo Trucks, sıfır emisyon teknolojilerinin Tesla ve Daimler Truck gibi elektrikli kamyonlar da geliştiren şirketlerle rekabet etmesine izin vereceğini söyledi.

Kaynak: UPI News

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Einride Pod Kablosuz Kamyon ABD Yolları İçin NHTSA Onayı Verdi

AAYPB3K.img?w=768&h=432&m=6

İsveçli navlun teknolojisi girişimi, kendi kendini süren elektrikli kamyonuyla 2022'nin üçüncü çeyreğinde Tennessee'de bir kamu yol pilotu yapacak.
İsveçli nakliye teknolojisi şirketi Einride, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'nden (NHTSA) Otonom Elektrikli Taşıma (AET) araçlarını ABD kamu yollarında çalıştırmak için onay aldığını duyurdu.

Bu, araçta sürücüsü olmayan amaca yönelik olarak yapılmış bir otonom elektrikli kamyonun, Amerika Birleşik Devletleri'nde ilk kez halka açık yolları kullanma izni aldığını gösteriyor. Einride, onayı, müşterilerinin operasyonel akışlarını desteklemek ve böylece Einride Pod'un gelecekteki ticarileştirilmesi için amaca yönelik olarak oluşturulmuş işlevselliğini sergilemek için GE Appliances ile halka açık bir yol pilotu yapmak için kullanacak.

Otonom elektrikli kamyon, geleneksel bir ön kabin olmadan üretildiğinden, araçta sürücü için yer yok. Bir Uzak Pod Operatörü tarafından uzaktan izlenir ve bu pilot, bu yeni araç türü için endüstride bir ilk haline gelir. Einride, operatörü "insanları döngüde tutarak ve gelecekteki bir nakliye yöntemini yerine getirmek için işler yaratarak otonom araçların güvenli bir şekilde ölçeklendirilmesinde kritik" olarak gördüğünü söyledi.

Einride Pod, malların hareketi dahil olmak üzere gerçek yaşam iş akışlarını yürütürken ve yükleme ve boşaltma için çeşitli depolardaki ekiplerle koordinasyon sağlarken, trafiğin karışık olduğu halka açık yollarda çalışacak.

AAYPsX6.img?w=768&h=432&m=6

"Bu, ABD yollarında daha önce hiç görülmemiş bir araç türüdür ve nakliye sektörünün geleceği için önemli bir dönüm noktasıdır. Kapsülümüzün otonom ve elektrik teknolojisinin yalnızca ulaşımda değil, aynı zamanda ulaşımda da devrim yaratacağını biliyoruz. binlerce iş yaratın ve Amerika'nın rekabetçi kalmasına yardımcı olun."

Einride CEO'su ve Kurucusu Robert Falck

Kamuya açık yol pilot uygulaması, 2022'nin üçüncü çeyreğinde Tennessee'de gerçekleştirilecek ve halihazırda yürürlükte olan diğer operasyonları tamamlayarak bir GE Appliances üretim tesisinde yapılacak.

"Üretim ve dağıtım operasyonlarımızda artan elektrifikasyon ve otomasyon yoluyla daha sürdürülebilir ve verimli bir tedarik zinciri yaratıyoruz. Pod teknolojilerinin bu hedefe ulaşmamızı hızlandırmamıza nasıl yardımcı olabileceğini gösterme konusunda Einride ile çalışmaktan memnunuz."

GE Appliances Tedarik Zinciri Başkan Yardımcısı Bill Good

ABD pilotu, 2019'da Einride Pod'un dünyada halka açık bir yolda çalışan ilk otonom elektrikli araç olduğu bir pilotu takip ediyor. Şirket, 2021'de GEA ile ortaklaşa ABD topraklarında operasyonel otonom EV filosuna sahip olan ilk şirket oldu.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

GM'den BrightDrop, FedEx'e İlk 150 Zevo 600 Elektrikli Minibüs Teslim Etti

AAYHTCV.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

FedEx, Zevo 600 minibüslerinden 2.500'ünü sipariş ettiği için BrightDrop'un daha kat etmesi gereken uzun bir yol var.

General Motors'un teknoloji girişimi BrightDrop, toplam 2.500 adet siparişin ilk 150 elektrikli dağıtım aracını FedEx'e teslim etti. İlk beş minibüs Aralık 2021'de teslim edilmişti.

FedEx, bunun şirket için kritik bir dönüm noktası olduğunu ve 2040 yılına kadar tüm kargo toplama ve teslimat (PUD) filosunu tamamen elektrikli, sıfır egzoz emisyonuna dönüştürmeyi planladığını söyledi.

BrightDrop tarafından teslim edilen 150 aracın tamamı, daha önce EV600 olarak bilinen daha büyük Zevo 600 modelidir. Son mil teslimatları için tasarlanan elektrikli minibüs, 600 fit küp (17 metreküp) kargo alanı ve 250 mil (402 kilometre) menzil sunuyor. Araç, General Motors' Ultium Platformu tarafından desteklenmektedir.

"Altı aydan kısa bir süre içinde, paket toplama ve teslimat filomuz için 150 BrightDrop Zevo 600'ü teslim aldık. Günümüzün çip kıtlığı ve tedarik zinciri sorunları ortamında, bu sıradan bir başarı değil ve FedEx ile şirket arasındaki işbirliğinin gerçek bir kanıtı. Parlak Damla."

İlk 150 BrightDrop Zevo 600, Güney Kaliforniya'da FedEx Corporation'ın bir yan kuruluşu ve dünyanın en büyük ekspres taşımacılık şirketlerinden biri olan FedEx Express'e teslim edildi. Bu, FedEx'in önümüzdeki birkaç yıl içinde faaliyetlerine toplam 2.500 BrightDrop Zevo 600 elektrikli dağıtım kamyonu ekleyeceği daha büyük bir anlaşmanın parçası.

FedEx, yeni filoyu desteklemek için tesis ağı genelinde şarj altyapısı kuruyor ve şirket halihazırda Kaliforniya genelinde 500'den fazla şarj istasyonu kuruyor. FedEx, tesislerinde yerinde üretim ve yenilenebilir enerji tedarikini genişletmek için de yatırım yapıyor.

"Zevo 600'ümüz en başından beri rekor kıran bir araç oldu. Pazara rekor kıran bir süreden, bugün yollardaki en büyük elektrikli dağıtım kamyonet filolarından birinin teslimine kadar, BrightDrop dünyaya sürdürülebilir teslimatın nasıl olduğunu gösteriyor. "

BrightDrop'un başkanı ve CEO'su Travis Katz

FedEx, 1994'te Kaliforniya'da asit pille çalışan bir araç olan ilk EV'sini kullandı ve 2003'te toplama ve teslimat için hibrit araçları kullanan ilk dağıtım şirketi oldu.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Araştırma gösteriyor ki GMC Hummer EV'nin Chevrolet Malibu'dan Daha Fazla Kirliliğe Yol Açıyor

AAVYaq8.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

BB1aeCmx.img?w=768&h=432&m=6

Hummer EV'nin CO2 emisyonları, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki elektriğin %60'ının fosil yakıtların yakılmasıyla üretilmesi gerçeğinden kaynaklanmaktadır.
Teraziyi 2,923 pound (1.325 kilogram) ve 9,063 pound (4,111 kilogram) boş ağırlığı ile 212,7 kWh pil paketi ile GMC Hummer EV, ortalama gezegen tasarruflu elektrikli aracınız değil.

Kombine çevrimde 47 MPGe EPA derecesini öğrendiğimizden beri, tamamen elektrikli kamyonetin verimliliğinin övünecek bir şey olmadığını zaten biliyorduk. Ancak yeni bir araştırma, genellikle gözden kaçan bir konuya ışık tutuyor: Elektrikli otomobillerin, onlara güç sağlayan elektriğin üretilme biçiminden kaynaklanan CO2 emisyonları.

Enerji israfını azaltmaya ve iklim değişikliğiyle mücadeleye odaklanan kar amacı gütmeyen bir araştırma kuruluşu olan American Council for an Energy-Efficient Economy (ACEEE) tarafından yapılan bir araştırmaya göre, elektrikli araçların egzoz borusu emisyonları sıfır olsa da sera gazı emisyonlarından hala sorumlular.

Örgüt, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki elektriğin yaklaşık yüzde 60'ı fosil yakıtların yakılmasıyla üretildiğinden, politika yapıcıların ve savunucuların EV'lerin verimliliğini artırmanın ve çevresel etkilerini azaltmanın yollarını araştırmaları gerektiğini savunuyor. ACEEE, şebeke tamamen karbonsuz hale gelene kadar, elektrikli otomobilleri çalıştırmak için elektrik üretiminden yukarı akış emisyonları olarak bilinen emisyonlar olacağını belirtiyor.

Kâr amacı gütmeyen kuruluş, bu bağlamda örnek olarak Hummer EV'yi kullanıyor ve elektrik şebekesinden kaynaklanan emisyonları hesaba katarken elektrikli toplayıcının mil başına 341 gram CO2 saldığını hesaplıyor. Bu, Bolt EV'nin mil başına 92 gram CO2 değerinden önemli ölçüde daha yüksektir ve gazla çalışan Chevrolet Malibu'nun mil başına 320 gramlık derecesini bile aşmaktadır.

Yine de, orijinal Hummer H1'in mil başına 889 gram CO2 derecesine ve şu anda satışta olan diğer benzer gazla çalışan kamyonlara kıyasla, elektrikli GMC Hummer çok daha çevre dostu.

ACEEE, elektrikli araçların çevresel etkisinin yalnızca her bir kilometreye güç sağlamak için üretilen elektrikle ilgili olmadığına ve üretim sürecinin ayrıca aracın yerleşik emisyonları olarak bilinen birkaç aşamada sera gazı salınımına neden olduğuna dikkat çekiyor.

EV'ler, çıkarılması, işlenmesi ve aküye dönüştürülmesi gereken mineralleri kullanır ve otomobil üreticileri her zamankinden daha fazla sürüş menzili sürdürürken, süreçte artan emisyonlarla birlikte piller genellikle daha da büyür. Tabii ki, aynı şey, ICE ile çalışan arabaların egzoz borusu emisyonlarına katkıda bulunan petrolü çıkarma ve rafine etme çabaları için de söylenebilir.

Örgüt, politika yapıcıların ve otomobil üreticilerinin, çoğaldıkça elektrikli araçların verimliliğine daha fazla odaklanmaları gerektiğini savunuyor.

"Çevre Koruma Ajansı, EV'lerin yukarı akış emisyonlarını hesaba katarak başlayarak, EV verimliliğini yakıt verimliliği ve sera gazı standartlarına dahil etmenin yollarını araştırmalıdır. Şu anda düzenleyiciler benzinli araçlardan kaynaklanan emisyonları hesaplıyor ve otomobil üreticileri için gereksinimler belirliyor, ancak EV'ler CO2 emisyonuna neden olmadığı kabul edildi."

ACEEE, yukarı akış emisyonlarının muhasebeleştirilmesinin "daha verimli bir elektrikli otomobilin satışının otomobil üreticilerinin düzenleyici gereksinimlerini karşılaması için daha avantajlı olacağı" anlamına geleceğine inanıyor. Araştırmanın tamamı için aşağıdaki bağlantıyı kontrol edin.

Kaynak: Inside EVs

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...
  • 3 hafta sonra...

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.