Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Goodyear AIRLESS Lastikleri Tesla Model 3'te test edildi

Goodyear, lastik ömrünü uzatmak ve bakım faaliyetlerini azaltmak için tasarlanmış, özel olarak tasarlanmış, pnömatik olmayan (havasız) bir lastik (NPT) geliştirdi. Hava dolu lastikler her zaman yerini koruyacak olsa da, farklı uygulamalarda bir çözüm karışımına ihtiyaç duyulmaktadır.

Örneğin, otonom araçlar havasız lastiklerin bakım gerektirmeyen özelliğinden faydalanabilirken, diğer araçlar hala geleneksel lastiği tercih edebilir.

Goodyear, bu teknoloji için DOT onaylı uygulamalar hedefliyor ancak şirket havasız lastiklerinin daha teknik yinelemeleri üzerinde çalıştığı için bu hala birkaç yıl uzakta.

Lastiklerin otonom araçlarda ve son mil teslimat robotlarında denenmesi, Goodyear'a inşaat, malzemeler ve üretim süreçleri söz konusu olduğunda sürekli olarak yenilik yapma şansı veriyor.

E-mobilite alanı geliştikçe ve çok modlu ulaşım türleri daha da yaygınlaştıkça, bu lastikleri yepyeni ortamlarda da test etme şansı sunuyor.

Goodyear'ın pnömatik olmayan lastik geliştirme çabaları, 2030 yılına kadar piyasadaki ilk %100 sürdürülebilir malzeme ve bakım gerektirmeyen lastiği üretme gibi teknoloji odaklı, cesur bir hedefin etrafında şekilleniyor," diyor Goodyear'ın pnömatik olmayan lastikler Kıdemli Program Yöneticisi Michael Rachita.

  • Admin
Gönderi tarihi:

TATA AVINYA (2025) Yeni Nesil Elektrikli Araç

avinya?$B-1228-488-D$&fit=crop&fmt=jpg

Katamaranların zamansız zarafetinden ilham alan AVINYA Concept, saf ve zarif bir gemidir. SUV'lar, MPV'ler ve Premium hatchback'lerden unsurları bir araya getirerek pratiklik, çok yönlülük ve dinamik zarafet sunan bir araç yarattık.

Karmaşık olmayan dış kısım, sadeliğin bir egzersizidir. Bu, alçak ve şık bir burnun araca çarpıcı bir aydınlatma imzası sunduğu ön kısımda başlar. Aydınlatılmış alt ızgara, ışık imzasının altında oturan başka bir görsel heyecan seviyesi getirir. Aracın merkezinden yayılan ışık kimliği, aracın dengesini ve genişliğini vurgulamaya yardımcı olarak köşelere kadar uzanır.

'Daha azı daha fazladır' mantrası, gizli teknolojinin görsel gürültü olmadan nihai verimliliğe izin verdiği dış kısımda devam eder. Yolcuların yolculuğunu basitleştirmek ve optimize etmek için araçta sorunsuz bir şekilde entegre edilmiş zahmetsiz teknoloji. İnce ama kaslı bir gövde, sıvı cam bir çekirdeği çevreler.

Bu düz camlı alan, okyanusun değişken derinliğinden ve şeffaflığından esinlenmiştir. İç yapısal ve teknik elemanlar altına batırılmıştır. Son olarak, aracın kıvrımlı merkezi çekirdeği arkaya doğru akarak iki yarı saydam dış düzleme dönüşür. Bunlar havanın araçtan temiz bir şekilde ayrılmasını sağlar ve hem benzersiz bir şekilde çarpıcı hem de etkili olan yeni bir estetik sunar.

Kapılar, sakinlik ve keyifli bir duyusal deneyim sağlayan aydınlık ve ferah bir iç mekanı ortaya çıkarmak için açılır. Yorum yapın, beğenin, beğenmeyin, paylaşın!

Kaynak: You Car

  • Admin
Gönderi tarihi:

Çin'in BYD'si otonom sürüşe odaklanıyor, 9.500 dolarlık EV'si bile 'üst düzey' otonom özelliklere kavuşuyor

BYD, Tesla'nın EV tacını ele geçirmek için otonom sürüşe tümüyle odaklanıyor.

Çinli otomobil üreticisi Pazartesi günü "Tanrı'nın Gözü" akıllı sürüş sisteminin büyük bir genişlemesini paylaştı.

Bir BYD yöneticisi, 9.500 dolarlık Seagull EV'nin ayrıca "üst düzey" akıllı sürüş özelliklerine sahip olacağını söyledi.

BYD, dünyanın en büyük EV şirketi unvanı için Tesla ile mücadele ediyor ve şimdi Çinli yeni şirket Elon Musk'ın otonom sürüş tacını almaya geliyor.

Elektrikli araç devi, dünyanın en rekabetçi otomobil pazarındaki acımasız rekabeti yeni bir yüksek teknoloji araç serisiyle alt etmek için Pazartesi günü akıllı sürüş sisteminin büyük bir genişlemesini duyurdu.

Etkinlikten önce, BYD yöneticisi Zhang Zhuo şirketin Ocean markası genelinde BYD'nin "Tanrı'nın Gözü" otonom sürüş teknolojisine sahip 11 model çıkaracağını söyledi.

Şu anda Çin'de 69.800 yuan'dan (yaklaşık 9.550 $) başlayan ultra ucuz BYD Seagull, Zhuo'nun Çin sosyal medya sitesi Weibo'da yaptığı bir paylaşımda "üst düzey" akıllı sürüş özelliklerine de sahip olacağını yazdı.

Bu arada BYD genel müdürü Lu Tian, şirketin Çin imparatorluk hanedanlarının adını taşıyan altı ana markasının yeni teknolojiyle tamamen yükseltileceğini söyledi.

BYD'nin otonom sürüşe geçişi, Çinli otomobil üreticilerinin giderek daha fazla "EIV"lere veya elektrikli akıllı araçlara yönelmesiyle birlikte geldi ve Çin'in aşırı rekabetçi EV pazarında bir pay için mücadele ederken araçlarını giderek daha gelişmiş teknolojilerle donatıyorlar.

Akıllı telefon üreticisi Xiaomi'nin yaklaşık 30.000 $'dan başlayan ve akıllı sürüş yardımı ve ses kontrol teknolojisiyle gelen SU7, geçen yıl piyasaya sürüldüğünden bu yana satış hedeflerini aştı.

Xpeng gibi diğer üreticiler "AI tanımlı" araçlar piyasaya sürerken, Zeekr ve Dongfeng Çin'in yerli AI modeli Deepseek'i kendi araçlarına dahil etti.

Geride kalmamak için BYD "akıllı" araçlar inşa etmek için en az 14 milyar dolar harcama sözü verdi.

"Tanrı'nın Gözü" sürüş yardımı teknolojisi, kendi otonom sürüş sistemlerine sahip Xpeng ve diğer EV girişimi Nio ile rekabet edecek.

BYD ayrıca Tesla ile karşı karşıya gelecek ve ABD'li otomobil üreticisi bu yıl Çin'de Tam Otonom Sürüş teknolojisini satmaya başlamak için çalıştığını söylüyor.

EV devinin satışları, otonom sürüş hamlesini duyurmadan önce bile patlama yaşıyordu. BYD, Ocak ayında 296.446 adet EV ve hibrit araç sattı ve bu rakam 2024'teki aynı döneme göre %47 artış gösterdi.

BYD'nin etkileyici performansı, Çin'in kalabalık EV pazarının bir konsolidasyon dönemiyle karşı karşıya kalabileceğine dair uyarı işaretlerinin ortaya çıkmasıyla birlikte geldi.

Çin'in devlete ait otomobil üreticileri Dongfeng ve Changan, yatırımcıların birleşmek üzere olabilecekleri yönündeki spekülasyonlarıyla birlikte iki şirketin hisse senedi fiyatlarının yükselmesiyle birlikte Pazar günü yeniden yapılandırma hamlelerini duyurdu.

Kaynak: BI

  • Admin
Gönderi tarihi:

Habere Göre Hyundai, Mart Ayında Oyunu Değiştiren Katı Hal Pilini (Solid State Battery) Tanıtabilir

2025-hyundai-ioniq-9.jpg

Otomobil üreticisinin menzil ve şarj endişelerini ortadan kaldırmak için katı hal pil teknolojisine güvendiği bildiriliyor.

Güney Kore'den gelen yerel haberler, Hyundai'nin Mart ayında ilk katı hal pil takımını duyurmayı planladığını gösteriyor.

Araştırma merkezinde bir pilot üretim hattının inşa edildiği ve katı hal pilli ilk prototip EV'nin bir yıl içinde piyasaya sürülebileceği bildiriliyor.

Eğer bu doğruysa Hyundai, menzil ve şarj endişelerini ortadan kaldırmak için katı hal pillere güvenen büyüyen markalar listesine katılacak.

Hyundai, pil-elektrikli ve hibrit araçlar söz konusu olduğunda güçlü bir ivmeye sahip. Geçtiğimiz yıl, üst üste çeyreklerde EV ve hibrit satış rekorları gördük. Şimdi, Hyundai'nin menzil ve şarj konusunda yaygın endişeleri ortadan kaldırmak için katı hal pil geliştirdiği bildiriliyor.

Kore'nin ET News'ine göre otomobil üreticisi Mart ayında ilk katı hal pilini duyurmayı planlıyor. Piller, Güney Kore'nin güneyindeki Gyeonggi eyaletindeki Hyundai'nin yeni Uiwang Araştırma Merkezi'ndeki bir pilot üretim hattında üretilecek.

Rapora göre, yeni katı hal pil takımı "rüya pil" olarak adlandırılıyor ve Hyundai 2030 yılına kadar seri üretime geçmeyi hedefliyor. Pilot üretim hattında üretilen paketler test için EV'lere takılacak ve bu yıl en az bir prototip aracın piyasaya sürülmesi bekleniyor.

Nissan Tamamen Katı Hal Piller İçin Prototip Üretim Tesisi

Hyundai, bu teknolojiye bahse giren büyüyen bir otomobil üreticileri listesine katılıyor. Toyota ve Honda da kendi şirket içi katı hal pil geliştirme çabalarına öncülük ediyor. Ve ABD'de, birden fazla pil girişimi on yılın sonuna kadar bu pilleri seri üretme sözü verdi.

Katı hal piller EV endüstrisi için bir oyun değiştirici olarak kabul ediliyor, ancak teknoloji henüz gerçekten yaygınlaşmadı veya ticarileştirilmedi. Geleneksel bir lityum iyon pil, anot ve katot arasında yük taşıyan iyonları taşımak için sıvı bir elektrolit kullanır.

Katı hal pil, sıvıyı polimer, oksit veya sülfürlerden yapılmış katı bir elektrolit ile değiştirir. Katı elektrolit, benzer bir paket boyutunda daha fazla enerji depolamasına izin verir, daha iyi termal stabilite sağlar ve elektronları çok daha hızlı hareket ettirerek şarj hızlarını iyileştirir. Bu, katı hal pillerini daha hafif ve aynı zamanda daha güvenli hale getirir ve ayrıca daha iyi şarj performansı sağlar.

Ancak, maliyet düşürme, hammaddelerin yerel olarak tedarik edilmesi ve seri üretim şimdiye kadar bir zorluk olduğunu kanıtladı. Pil şirketleri ayrıca süreci hızlandırmak için jel benzeri bir elektrolit içeren yarı katı hal paketlerini araştırıyor.

Elektrikli araçlar için lityum iyon pil teknolojisinin bugün olduğu noktaya gelmesi onlarca yıl sürdü, bu nedenle katı hal paketlerine kademeli olarak geçiş mutlaka bir anormallik değildir. Günümüzde lityum-demir-fosfat (LFP) veya nikel-manganez-kobalt (NMC) pillerle donatılmış elektrikli araçlar zaten etkileyici menzil ve şarj hızları sunuyor.

Katı hal pilleri etrafındaki engeller ortadan kaldırılırsa, bu, EV sahip olma deneyimini bir benzinli arabaya sahip olmak kadar rahat hale getirmek için yeni bir menzil ve şarj performansı seviyesinin kilidini açabilir. Üstün günlük sürüş performansını ve egzoz emisyonu olmamasının çevresel faydalarını da ekleyin ve kazanan bir formülünüz olsun.

Kaynak: Inside EVs Global

  • Admin
Gönderi tarihi:

Tesla'nın Çin'deki Yeni Megafabrikası: Oyunun Kurallarını Değiştiren Bir Şey

Tesla, Çin'in Şanghay kentinde yılda 10.000 Megapack üretmeyi hedefleyen yeni bir Megafabrika duyurdu. Bu tesis, küresel enerji depolamayı hızlandıracak ve Asya'nın yenilenebilir enerjiye geçişini destekleyecek. Bunun Tesla'nın enerji hedefleri için ne anlama geldiğini keşfedin.

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elon Musk, Bill Gates ile yaptığı görüşmeleri, teknoloji milyarderinin Tesla değil, elektrikli Porsche satın aldığını söylemesinin ardından 'yetersiz' olarak nitelendirdi

tesla-5505194.jpg

Elon Musk ve Bill Gates arasında tam olarak en sıcak ilişki yok ve belirli bir Porsche satın alımı da yardımcı olmadı.

Gates, Tesla yerine bir Porsche Taycan satın aldığını açıkladıktan sonra Musk, Şubat 2020'de X'te açık bir gönderiyle yanıt verdi: "Gates ile yaptığım görüşmeler açıkçası yetersizdi."

Gates Tesla'yı Övdü Ama Bir Porsche Satın Aldı

Gates, elektrikli araçları ileri taşımada Tesla'nın (NASDAQ:TSLA) önemli rolünü kabul ettiği YouTuber Marques Brownlee ile yaptığı bir röportajda EV seçimini paylaştı. EV'lerin özellikle menzil açısından hala bazı dezavantajları olsa da, binek otomobillerin sürdürülebilir ulaşımı daha erişilebilir hale getirmenin "en umut verici" yollarından biri olduğunu kabul etti.

Bununla birlikte Gates, "çok çok havalı" olarak tanımladığı bir Porsche Taycan'ı tercih etti. Hangi model olduğunu belirtmedi, ancak Taycan Turbo 150.900 dolardan başlarken, yüksek performanslı Turbo S 185.000 dolara gidiyor. Turbo S 750 beygir gücüne sahip ve sadece 2,4 saniyede 60 mil hıza ulaşabiliyor; bu yüzden açıkça hız ve lüks istiyordu.

Musk, Tesletter'dan gelen ve "Bill Gates'in neden Tesla yerine Taycan'ı seçtiğini merak ediyorum" yazan bir gönderiye yanıt olarak "yetersiz" yorumunu yaptı.

Musk'ın Rakiplerini Eleştirme Geçmişi

Musk'ın tepkisi tam olarak şaşırtıcı değildi. Mark Zuckerberg'in yapay zeka uzmanlığına laf atmak, Jeff Bezos ile uzay seyahati konusunda çekişmek veya Gates ile Tesla hissesi konusunda anlaşmazlığa düşmek gibi, diğer teknoloji milyarderlerine alenen meydan okuma geçmişi var.

Tesla CEO'su, Gates'in Tesla hisselerini açığa sattığını ve esasen şirketin başarısına karşı bahis oynadığını öğrendiğinde özellikle sinirlendi. Musk, 2022'den sızdırılan kısa mesajlarda Gates ile olası bir hayırseverlik işbirliğini bile reddederek, "Üzgünüm, Tesla'ya karşı büyük bir kısa pozisyonunuz varken iklim değişikliği konusundaki hayırseverliğinizi ciddiye alamam." dedi.

Gates: "Onunla Çalışmaya Çalışacağım"

Gates, sürtüşmelere rağmen Musk ile işbirliği yapmayı dışlamadı. Gates, bu ayın başlarında The Independent ile yaptığı bir röportajda inişli çıkışlı geçmişlerini kabul etti ancak yine de Musk'ın başarılarını övdü.

Gates, "Bana zaman zaman iyi davrandı, zaman zaman da kötü davrandı." dedi. "Onunla çalışmaya çalışacağım çünkü zeki, zengin ve etkili."

Gates, "SpaceX ve Tesla'da yaptığı harika işlere hayranım. Tesla'nın otomobil endüstrisini harika elektrikli araçlar yapmaya zorlaması devasa bir katkı." dedi.

Gates ve Musk hayırseverlik ve teknolojiyi ilerletme gibi ortak noktalar bulmuş olsalar da, aralarında açıkça farklılıklar var. Gates bir zamanlar rekor kıran 18 yıl boyunca dünyanın en zengin kişisiydi, Musk ise 2021'de zirveye oturdu. Rekabetleri kişisel olmayabilir, ancak kesinlikle eğlenceli.

Kaynak: Benzinga

  • Admin
Gönderi tarihi:

İnsanlar 2024'te çok daha fazla kullanılmış elektrikli araç satın aldı. Satın almadan önce bilmeniz gerekenler.

Elektrikli araçlar popülerlik kazandıkça, otomobil alıcıları daha güvenli, daha az petrol bağımlı bir geleceğe doğru yol alıyor.

Electric-Car-For-Long-Term-Parking.jpg

Yeni EV'ler buradaki tek itici faktör değil. Kullanılmış EV'lerin satış rakamları 2024'te fırladı ve Kasım ayında bir önceki yıla göre %61,3 büyürken, yeni EV'lerin satışları benzer bir zaman diliminde %13,6 arttı.

The General, bu eğilimi araştırmak ve tüketicilerin kullanılmış bir elektrikli araç satın almadan önce bilmesi gerekenleri ve EV satış büyümesinin otomotiv endüstrisi için ne anlama geldiğini paylaşmak için Cox Automotive ve Kelley Blue Book verilerini analiz etti.

EV satın alımlarını belirleyen birçok faktör olsa da maliyet önemli bir rol oynar. Cox Automotive'e göre, kullanılmış EV'lerin ortalama listeleme fiyatları Kasım 2024 itibarıyla bir önceki yıla göre yaklaşık %10 düştü. Ayrıca, önde gelen EV üreticisi Tesla 2024'te fiyatlarını birkaç kez düşürdü.

The New York Times'ın Haziran 2024'te bildirdiği gibi, EV pazarı bu düşük maliyetler nedeniyle önemli ölçüde genişledi. Salt Lake City'de kullanılmış EV bayisi olan Alex Lawrence, Times'a "Daha genç insanlar görüyoruz" dedi. "Daha fazla mavi yakalı ve giriş seviyesi beyaz yakalı insan görüyoruz. Arabanın satın alma fiyatı aniden ulaşılabilir hale geldi."

Yeni düzenlemeler de hareketi hızlandırıyor. Biden yönetiminin Enflasyon Azaltma Yasası, kullanılmış EV satın alımları için 4.000 dolara kadar temiz araç vergisi kredisi sağlıyor; bu, Trump yönetimi altında tehlikede olabilecek bir tüketici teşviki.

Fiyat etiketinin ötesinde, birçok tüketici sürdürülebilirlik endişeleri nedeniyle EV satın alıyor. Nisan 2024'te Rare tarafından yayınlanan bir anket, hem mevcut EV sürücülerinin hem de potansiyel alıcıların çevresel faydaları nedeniyle elektrikli araçlarla ilgilendiğini buldu.

Potansiyel EV dönüşümlerinin pil endişelerinin incelenmesi

Piller EV'ler için olmazsa olmaz olduğundan, potansiyel müşteriler bir elektrikli araç düşünürken birkaç faktörü akıllarında tutmalıdır.

İlk olarak, menzil: Benzin almak için herhangi bir köşede durmaya alışkın sürücüler, pil şarj altyapısının karşılaştırmalı eksikliğinden çekinebilir. Nisan 2024 itibarıyla ABD'de her 15 benzin istasyonuna karşılık bir hızlı şarjlı EV istasyonu bulunmaktadır. Ancak her yerde bulunan lityum iyon piller hızla daha enerji yoğun ve uygun maliyetli hale geliyor ve IRA teşvikleri, otomobil şirketlerini EV pil gelişimine daha fazla yatırım yapmaya teşvik etti.

Her yıl binlerce yeni şarj istasyonunun açılmasıyla hayati altyapı da çevrimiçi hale geliyor. Aralık 2024'te, 49.604 DC hızlı şarj cihazı da dahil olmak üzere, halka açık 194.427 EV şarj cihazı vardı; bu, Haziran 2024'e göre %10,5'lik bir artış anlamına geliyor. Ayrıca, Recurrent'ın 2024 tarihli bir araştırmasına göre, ortalama bir Amerikalı EV sürücüsü günlük olarak mevcut menzilinin yalnızca %8 ila %16'sını kullanıyor; bu da, pilinin biteceği korkusunun çoğu zaman yersiz olabileceğini gösteriyor.

Menzilin ötesinde, bazı EV eleştirmenleri bu arabaların nispeten hızlı değer kaybetmesi konusunda da endişelerini dile getirdiler. Wired'ın 2024 tarihli bir analizi, belirli EV'lerin satın alındıktan sonraki bir yıl içinde değerlerinin %50'sine kadarını kaybettiğini buldu. Ek olarak, çoğu EV pili yalnızca yaklaşık 12 ila 15 yıl veya aşırı koşullarda sıklıkla kullanılırsa sekiz ila 12 yıl dayanır.

Bununla birlikte, çoğu EV uzun vadede tüketicilere yine de tasarruf sağlayacaktır. Bir EV'yi evde şarj etmek, genellikle bir arabayı pompadan benzinle doldurmanın çok daha azına mal olur. Bazı tahminlere göre, motor olmaması, benzinle çalışan araçlar için gerekli olan yağ değişimi veya diğer ayarlamaların çoğunun yapılmaması anlamına gelir ve bu da EV sahiplerine bakım için yılda 1.000 dolardan fazla tasarruf sağlar. Ve yeni piller pahalı olsa da, garantiler tüketicileri yüksek değiştirme maliyetlerinden korur; EV üreticilerinin çoğu pilleri sekiz yıla veya 100.000 mile kadar kapsar.

Üreticiler EV talebini karşılamak için vites değiştiriyor

Elektrikli araçların lehine olan faktörlere rağmen, otomotiv endüstrisi EV devrimine uyum sağlamakta yavaş kaldı. Örneğin, 2024'te Tesla ve Ford gibi üreticiler daha fazla EV üretme planlarını erteledi. Lityumun oynaklığı ve ABD'nin ithal pillere olan bağımlılığıyla ilgili endişeler de devam ediyor.

Ancak hacim artmaya devam etti. Cox'a göre Honda ve General Motors, 2024'te 2023'e göre toplamda 78.951 daha fazla EV sattı. EV'lerin 2025'te araç satışlarının neredeyse %10'unu oluşturması bekleniyor ve satılan tüm otomobillerin %25'inin bir şekilde elektrikli olması muhtemel. Ancak pazar rekabetindeki bu artış herkes için iyi olmadı. Tesla uzun zamandır ABD'deki 1 numaralı EV satıcısıydı, ancak 2024'te şirket 2023'te sattığından 37.854 daha az araç sattı.

İleride, Başkan Donald Trump yönetimindeki federal hükümetin EV duruşu bu bulmacanın bir başka parçasını oluşturacak. Ocak 2025 itibarıyla Trump yönetimi IRA'ya fon sağlamayı durdurdu ve EV satın alımları için vergi kredilerini ortadan kaldırabilir.

Ne olursa olsun, sürücüler hala elektrikli ulaşıma geçmek konusunda istekli görünüyor. Ve maliyetler daha da düştükçe ve teknoloji ilerledikçe, EV'ler daha da çekici hale gelecek. 2030'a kadar EV'lerin benzin yakanlardan daha ucuz olması bekleniyor ve ABD yapımı sodyum iyon piller gibi gelişmeler muhtemelen EV'leri daha da çevre dostu hale getirecek, insan sağlığına zarar veren ve giderek daha sık görülen aşırı hava olaylarına neden olan ısıyı hapseden gazların üretimini azaltacak.

Gerçekten de, çevreyi önemseyenler bu yola girmek için güçlü bir şekilde motive oluyorlar.

Kaynak: Stacker

  • Admin
Gönderi tarihi:

Yeni araştırma, elektrikli ve benzinli araç sürücüleri arasındaki büyük farkı ortaya koydu: 'Bu bir yanılgı'

Yakın zamanda elektrikli bir araç mı satın aldınız? Eğer öyleyse, muhtemelen bundan oldukça memnunsunuzdur — en azından yeni bir araştırma bunu keşfetti.

CBT News tarafından aktarılan 2024 Cox Automotive Car Buyer Journey araştırmasına göre, EV sahiplerinin %82'si satın alımlarından memnun olduklarını söylüyor. Bu, her türlü araç arasında en yüksek orandı ve genel %75'lik memnuniyet oranının önemli ölçüde üzerindeydi.

Yıllık araştırma, 2.300'den fazla yeni araç alıcısına satın alma süreci hakkında anket yapıyor. EV alıcıları ile diğerleri arasındaki en büyük fark, bir aracın fiyatını, özelliklerini ve bulunabilirliğini görmeyi daha hızlı ve kolay hale getirebilen dijital araçların kullanımıydı. EV alıcılarının dörtte üçünden fazlası yeni araçlarını araştırırken ve satın alırken bu tür araçları kullanırken, benzinle çalışan araç alıcılarının yarısından azı aynı şeyi yaptı.

Ancak tüm otomobillerde olduğu gibi, EV sahipleri de potansiyel otomobillerini bizzat görerek, bir satış temsilcisiyle konuşarak ve test sürüşü yaparak ikna oluyor.

Cox Automotive'dan Isabelle Helms, CBT News'e "Çoğu alıcının tamamen çevrimiçi bir süreç istediği yanlış bir kanıdır" dedi. "Memnuniyet, yalnızca çevrimiçi veya mağazada geçirilen zamandan değil, tüm yolculuğun verimliliğinden etkilenir."

EV maliyetleri düşmeye devam ettikçe, daha fazla sürücü direksiyon başına geçiyor ve bu da büyük çevresel etkilere yol açabilir.

Çevre Koruma Ajansı'na göre, ABD'deki çok araçlı her hane bir aracı elektrikli bir araçla değiştirirse, yıllık kirletici gazlar 353 milyon tona kadar düşecektir. Bunun da ötesinde, ABD haneleri bu geçişle her yıl yakıt maliyetlerinden 72 milyar doların üzerinde tasarruf sağlayabilir.

EV eleştirmenleri genellikle pil madenciliğinden kaynaklanan kirliliğe işaret ederken, Reuters, bir Tesla Model 3 ve bir Toyota Corolla'nın her ikisi de bir bayiden çıktığında, her ikisi de yaklaşık 13.500 mil sürüldükten sonra, Tesla'nın tüm üretim kirliliğini telafi ettiğini buldu. Ve bu, normal bir şebeke enerji karışımı varsayılarak, güneş enerjisi veya yüksek oranda yenilenebilir enerji ile çalışan bir EV sürücüsü daha da büyük bir avantaj elde edecektir.

CBJ araştırması, EV alıcılarının diğer araç sahiplerinden daha memnun olma eğiliminde olduğunu gösteren diğer son bulguları yansıtıyor. Geçtiğimiz yıl, bir J.D. Power araştırması da EV sahiplerinin satın alımlarından benzinle çalışan araba satın alanlara göre daha memnun olduklarını keşfetti.

Kaynak: TCD

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Tam Elektrikli Volvo ES90'le Tanışın

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Çinli EV Markası BYD Fiyatları Düşürüyor

BYD gibi Çinli otomobil üreticilerinin çoğu yabancı rakibinden, hatta hepsinden önemli ölçüde daha düşük fiyatlarla otomobil üretip satabildiği bir sır değil. Ancak, yalnızca Çin ve diğer pazarlarda elektrikli araçlar sunan BYD'nin giriş seviyesi modellerde zaten düşük olan fiyatlarını düşüreceğini duyurması şok ediciydi.

BYD'nin ABD otomobil pazarına girmek istediği de bir sır değil, ancak hem Biden hem de Trump yönetimleri bunun olmasını önlemek için adımlar attı. Ancak, alıcıların artık 10.000 doların altında yepyeni bir EV alabileceği haberi, bazı Amerikalı tüketicilerin iştahını kabartmış gibi görünüyor.

Karşılığında, Tesla'nın Model Q üzerinde çalıştığına dair bir söylenti var. Popüler Model Y crossover'a dayalı olacak, sadece daha sade ve daha ucuz olacak.

BYD'nin hamlesi yalnızca yerli rakiplerini alt etmek değil, aynı zamanda Tesla gibi yabancı markaları da geride bırakmak. Bazıları bu adımın sadece BYD'nin varlık gösterdiği Çin pazarı ve dünyanın diğer bölgeleri için değil, aynı zamanda ABD için de geniş kapsamlı sonuçları olacağını savunuyor.

Dahası, BYD yakın zamanda 13.688$ ve üzeri başlangıç fiyatına sahip tüm EV'lerinin standart donanım olarak "Tanrı'nın Gözü" gelişmiş sürücü destek teknolojisiyle geldiğini duyurdu. Bu da bazılarını heyecanlandırsa da, burada Amerika Birleşik Devletleri'nde oldukça fazla sürücünün gelişmiş destek teknolojilerinden hoşlanmadığını gördük.

Ayrıca, sistem tarafından kaydedilen her şeyin Çin Komünist Partisi'ne iletilme ihtimalinin çok gerçek olduğunu bildiğimiz halde buna "Tanrı'nın Gözü" demek, birçok Amerikalı tüketici için uğursuz bir parıltıya bürünüyor.

Bu bizi maliyet faktörüne geri getiriyor. Bazı insanların gerçekten inanmak istediklerinin aksine, çok az tüketici bir arabayı sadece fiyatına göre satın alıyor. Durum böyle olsaydı, Mitsubishi Mirage Amerika'da en çok satan araç olurdu. Bunun yerine, düşük fiyat etiketine rağmen, tüketiciler bunu daha pahalı seçenekler için es geçtiler.

BYD'nin bir güç olduğu gelişmekte olan ülkelerde, tüketiciler daha fazla fiyat hassasiyetine sahip. Ancak ABD pazarında insanlar sadece ucuz değil, değer de istiyor. Ucuz arabaların çoğu zaman sadece ucuz olmadığını, aynı zamanda ucuza yapıldığını biliyoruz. Ayrıca, söz konusu araç, "Amerikan imparatorluğunun" yıkılmasını istediğini açıkça ortaya koyan otoriter bir komünist rejimle çok yakından bağlantılı olduğunda, bunun çoğu Amerikalı tüketiciye hitap edeceğini düşünmüyoruz.

Yine de BYD bu pazara girmeyi çok isterdi. Başarılı olsa bile, tartışmasız dünyanın en rekabetçi pazarında ne kadar dayanabileceğini sorguluyoruz.

Kaynak: The Auto Wire

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Yeni bir çalışma elektrikli otomobiller hakkındaki yaygın efsaneyi çürütüyor: 'Bu içgörüler kritik önem taşıyor'

Hiç duyduğunuz bir şeye doğru olup olmadığını kontrol etmeden inandınız mı? Sorun değil, hepimiz bunu yaşadık.

Örneğin, elektrikli araçları ele alalım. Soğuk havada çalışmadıklarına dair iddiaları veya başka birçok EV efsanesini duymuş olabilirsiniz.

EV'lerin pil performansı soğukta biraz düşse de, kesinlikle bozulmazlar veya çalışmayı bırakmazlar. CleanTechnica'ya göre bu inanç bir süredir geçerliliğini koruyor ancak Kanada Otomobil Derneği tarafından çürütüldü.

Grubun sıfırın altındaki sıcaklık testlerinde bulduğu gibi, hiçbir EV kullanılamaz hale gelmedi. En iyi performans gösterenler - Silverado EV ve Polestar 2 dahil - menzillerinin yalnızca %14'ünü kaybederken, en çok etkilenenler %39 kaybetti. Yine de raporda, birçok aracın yalnızca 15 dakikalık şarjla önemli bir menzili hızla geri kazanabileceği açıklandı.

Yani, soğuğun EV sürücüleri için bir faktör olduğu doğru. Ancak gerçek etki arabadan arabaya değişiyor ve genel olarak, birçok kişinin inandığı kadar kasvetli değil. CAA, Kanadalı otomobil üreticilerinin sürücülerin en bilinçli kararları alabilmeleri için yıl boyunca ortalamaların üzerine kış menzili tahminlerini paylaşmalarını öneriyor, CleanTechnica bildirdi.

Ayrıca, dernek, CleanTechnica'ya göre, soğukta EV maruziyetini azaltmak için bazı basit yollar öneriyor: şarj ederken karı ve buzu temizleyin, havalandırma delikleri yerine ısıtmalı koltuklar kullanın ve mümkünse kapalı alanda park edin.

Genel olarak, bir EV, Kanada gibi kış iklimlerinde bile akıllıca bir seçim olabilir. Hafif menzil farklılıkları, gezegeni ısıtan benzin faturalarından muaf olmakla karşılaştırıldığında sönük kalıyor. Bu arada, soğukta da zorlanan içten yanmalı motorlu arabaların bakımı pahalı olabilir.

EV üretiminin çevresel maliyetlerine gelince, daha iyi haberler var. Reuters raporuna göre, gazla çalışan bir Toyota Corolla ile karşılaştırıldığında, bir Tesla Model 3, bu etkilerle başa çıkabilmek için kemerinin altında sadece 13.500 mil katetmesi gerekiyor.

Ayrıca, EV pil teknolojileri sürekli olarak geliştiriliyor, bu da seçtiğiniz araçla paradan tasarruf etmenin ve gezegenin daha fazla ısınmasının daha da kolaylaştığı anlamına geliyor.

CAA National'ın halkla ilişkiler başkan yardımcısı Ian Jack, yayın kuruluşuna göre, "CAA, Kanadalıların EV'ler söz konusu olduğunda en büyük endişelerinden birine yanıt veriyor" dedi. "Bu içgörüler hem mevcut EV sahipleri hem de geçişi düşünenler için kritik önem taşıyor."

"Geçtiğimiz hafta Saskatchewan'da sıcaklıklar -30'lar C ve rüzgarın etkisiyle -40'lar oldu" diye yazdı bir yorumcu. "Menzil kaybı önemli ancak 2024 [Chevrolet Blazer EV] için performans sorunu yok."

"Yerel sürüş için menzil kaybı sorun değil" diye ekledi bir diğeri.

Kaynak: TCD

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bilim insanları elektrikli araçlarla ilgili onlarca yıldır devam eden soruna son teknoloji bir çözüm buldu: 'Net bir anlayışa sahibiz'

Dallas'taki Teksas Üniversitesi uzmanlarına göre, takviyeli sütunlar henüz yetersiz bir pil bileşeninin potansiyelini açığa çıkarabilir.

Araştırmacılar, bir katot malzemesi olarak lityum nikel oksit veya LNO üzerinde çalışıyorlar. Uzun ömürlü lityum iyon paketleri sağlama potansiyeline sahip. Ancak tekrarlanan şarj/deşarj döngülerinden sonra bozulma bir aksilikti - ta ki ekibin bir haber bültenine göre şimdiye kadar.

Dr. Kyeongjae Cho güncellemede "[LNO] kullanılarak yapılan pillerin bozulması onlarca yıldır bir sorundu, ancak nedeni tam olarak anlaşılamamıştı" dedi. Malzeme bilimi ve mühendisliği profesörü devam etti, "Artık bunun neden olduğunu net bir şekilde anladığımıza göre, teknolojiyi telefonlar ve elektrikli araçlar dahil olmak üzere çeşitli ürünlerde daha uzun pil ömrü sağlamak için kullanabilecek bir çözüm üzerinde çalışıyoruz."

Araştırmacılar, LNO paketlerinin son şarj aşamasında neden bozulduğunu belirlemek için gelişmiş hesaplamalı modelleme kullandılar. Yakından incelendikten sonra, suçlunun oksijen atomları olduğu bulundu. Rapora göre oksijen içeren bir kimyasal reaksiyon LNO katodunun çatlamasına neden oluyor.

Piller çalıştığında, iyonlar tipik olarak grafit anot ve katot arasında hareket eder. Bir elektrolit madde iki elektrodu ayırır. Katot genellikle kobalt ve diğer temini zor metallerden yapılır. UT Dallas ekibi, laboratuvar özetine göre LNO'yu ikame etmeyi amaçlıyor. Bu, dünyanın dört bir yanındaki laboratuvarlarda daha düşük maliyetli, daha iyi performans gösteren pil parçaları bulmaya yönelik araştırmanın bir parçası.

LNO çatlama sorununu çözmenin bir yolu olarak teorik sütunlar tasarlandı. Uzmanlara göre destekler, pozitif yüklü bir iyon eklenerek, maddenin özellikleri değiştirilerek ve destekleyici "sütunlar" oluşturularak oluşturulur.

Çalışmanın ilk yazarı olan doktora öğrencisi Matthew Bergschneider, güncellemede "İlk başta küçük bir miktar yapacağız ve süreci iyileştireceğiz" dedi. "Daha sonra, malzeme sentezini artıracağız ve haftada yüzlerce pil üreteceğiz."

UT Dallas ekibinin LNO'nun sağlayabileceğini düşündüğü daha uzun pil ömründen hemen hemen herkes faydalanabilir. Bu nedenle, başka yerlerdeki uzmanlar hücre kimyasını daha iyi anlamak için bazen gözden kaçan senaryoları yakından inceliyorlar. Örneğin Stanford'da araştırmacılar, bir paketin ilk şarjının uzun ömürlülüğünde rol oynayabileceğini buldular.

Elektrikli araçlar için, bu alandaki bulgular pahalı araba parçasının kullanımını uzatmaya yardımcı oluyor. CNET, pillerin artık 100.000 milden fazla dayandığını ve değiştirmelerinin 10.000 ila 20.000 dolar arasında bir maliyete sahip olduğunu bildirdi. İyi haber şu ki, fiyatların düşeceği öngörülen alanlardan biri bu. Goldman Sachs, daha iyi teknoloji ve daha ucuz bileşenler sayesinde pil maliyetlerinin 2026 yılına kadar neredeyse %50 düşmesini bekliyor. Daha fazla paket geri dönüşümü de bir rol oynuyor.

Bu pil indirimi haberi, ısıyı hapseden egzoz hacmini düşürerek elektrikli araç kullanımını artırmaya yardımcı olabilir. ABD Enerji Bakanlığı'na göre her EV, gaz yakıcılara kıyasla yılda binlerce pound hava kirliliğini önlüyor. Egzoz gazları Çevre Koruma Ajansı tarafından kansere ve ayrıca akciğer, kalp ve diğer sağlık etkilerine bağlanıyor.

Zaten güvenilir olan EV'ler ayrıca yıllık olarak gaz ve bakım maliyetlerinden 1.500 dolara kadar tasarruf etmenizi sağlayabilir. Binlerce dolarlık vergi teşviki de mevcut olmaya devam ediyor.

UT Dallas'ta ekip, "teknolojiyi ticarileştirmek için bir endüstri ortağı" bulmadan önce laboratuvarda LNO pilleri üretmeye başlamayı planlıyor. Araştırma, Savunma Bakanlığı'ndan 30 milyon dolar destek alan üniversitenin Piller ve Enerji ile Ticarileştirme ve Ulusal Güvenlik (BEACONS) programı kapsamındaki projelerden biri. Program, yerel pil sektörünü iyileştirmek için çalışıyor.

Bergschneider, "Bunların hepsi ticarileştirmeye giden basamaklar" dedi.

Kaynak: TCD

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.