Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son İş Dünyası Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)


Admin
 Paylaş

Önerilen İletiler

  • Admin bu başlık sabitledi
  • Admin

Türkiye'nin en değerli 20 markası
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2021 yılına ilişkin "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasını tamamladı.

2021 Sıra: 20

2020 Sıra: 20 
Marka değeri: 338 milyon dolar
MARKA: DenizBank 
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 3

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 19

2020 Sıra: 30 
Marka değeri: 370 milyon dolar
MARKA: Aselsan

Türkiye'nin en değerli 20 markası - 4

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 18

2020 Sıra: 18
Marka değeri: 399 milyon dolar
MARKA: Anadolu Efes
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 5

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 17

2020 Sıra: 14 
Marka değeri: 415 milyon dolar
MARKA: Opet
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 6

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 16

2020 Sıra: 19
Marka değeri: 421 milyon dolar
MARKA: Halkbank

Türkiye'nin en değerli 20 markası - 7

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 15

2020 Sıra: 15
Marka değeri: 451 milyon dolar
MARKA: Ülker
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 8

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 14

2020 Sıra: 17
Marka değeri: 509 milyon dolar
MARKA: VakıfBank
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 9

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 13

2020 Sıra: 12
Marka değeri: 541 milyon dolar
MARKA: BSH

Türkiye'nin en değerli 20 markası - 10

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 12

2020 Sıra: 13
Marka değeri: 617 milyon dolar
MARKA: Bim
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 11

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 11

2020 Sıra: 16
Marka değeri: 709 milyon dolar
MARKA: Vestel
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 12

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 10

2020 Sıra: 10
Marka değeri: 787 milyon dolar
MARKA: Ford Otosan

Türkiye'nin en değerli 20 markası - 13

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 9

2020 Sıra: 6
Marka değeri: 789 milyon dolar
MARKA: Türk Telekom
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 14

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 8

2020 Sıra: 9 
Marka değeri: 836 milyon dolar
MARKA: Yapı Kredi
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 15

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 7

2020 Sıra: 7 
Marka değeri: 917 milyon dolar
MARKA: Akbank

Türkiye'nin en değerli 20 markası - 16

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 6

2020 Sıra: 2
Marka değeri: 952 milyon dolar
MARKA: Ziraat Bankası
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 17

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 5

2020 Sıra: 4
Marka değeri: 1 milyar 61 milyon dolar
MARKA: Turkcell
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 18

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 4

2020 Sıra: 3
Marka değeri: 1 milyar 190 milyon dolar
MARKA: Garanti BBVA 

Türkiye'nin en değerli 20 markası - 19

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 3

2020 Sıra: 8
Marka değeri: 1 milyar 193 milyon dolar
MARKA: İş Bankası
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 20

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 2

2020 Sıra: 5
Marka değeri: 1 milyar 585 milyon dolar
MARKA: Arçelik
Türkiye'nin en değerli 20 markası - 21

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2021 Sıra: 1

2020 Sıra: 1
Marka değeri: 1 milyar 605 milyon dolar
MARKA: Türk Hava Yolları

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bezos'un eski eşi MacKenzie Scott, hayır kurumlarına 2,7 milyar dolar daha bağışladı

Amazon'un kurucusu Jeff Bezos'un eski eşi MacKenzie Scott, Salı günü, büyük servetinin 2.74 milyar dolarını daha bağışladığını söyledi. 286 kuruluşa hediyeleri bir blog yazısıyla duyuran Scott, "orantısız serveti" "az sayıda ele" yerleştirdiğini söylediği servet açığını patlattı.

BB1bYLmk.img?h=1119&w=1119&m=6&q=60&o=f&

Scott, kendisinin ve hayırsever ekibinin "değişime ihtiyacı olan sistemlerin sağladığı bir serveti dağıtmaya çalıştığını" söyledi. Amazon.com'un hızlı büyümesi hem Scott'ın hem de Bezos'un servetini yükseltmeye yardımcı oldu ve eski kocasının neredeyse 200 milyar dolarlık serveti onu Bloomberg Milyarderler Endeksi'ne göre dünyanın en zengin insanı yaptı. En zengin 22. kişi olan MacKenzie Scott, neredeyse 60 milyar dolar değerinde.

Hediyeler, Scott'ın Aralık ayında servetinin 4,2 milyar dolarını diğerlerinin yanı sıra gıda bankaları ve eğitim kurumları gibi hayır kurumlarına bağışladığını açıklamasının ardından geldi. Amazon.com'un hisseleri, pandemi sırasında insanlar satın alımlarını çevrimiçi perakendeciye kaydırdıkça yükselirken, küçük işletmeler genellikle pandemi kilitlenmeleri ve diğer kısıtlamalar nedeniyle mücadele etti. Scott'ın serveti, Bezos'unki gibi, geçen yıl hisseleri %30'dan fazla artan e-ticaret şirketinin servetine bağlı.

Scott, her gün eşitsizliklere karşı mücadele ettiğini söylediği insanlarla ilgili blog yazısında, "Herhangi bir servet, onları da içeren kolektif bir çabanın ürünüdür" diye yazdı. "Zenginliği şişiren sosyal yapılar önlerinde engeller oluşturuyor. Bu engellere rağmen hepimize fayda sağlayan çözümler sunuyorlar."

Scott, bağışlarının odak noktasının kendisi değil, 2.74 milyar dolarını bağışladığı 286 grup olmasını dilediğini söyledi. Kendisi ve ekibinin ilk çeyreği "ihmal edilen alanlarda çalışan, eşitlik odaklı, kar amacı gütmeyen ekipleri" belirleyerek geçirdiğini söyledi.

Bu alanlar şunlardır:

Yüksek öğretim

Dini ve etnik ayrılıklar arasında köprü kuran kuruluşlar

Sanat ve kültür kurumları

Kadınları ve kızları güçlendiren gruplar

Topluluk katılımını destekleyen gruplar

Blog gönderisinin sonunda listelenen 286 grup arasında Alvin Ailey Amerikan Dans Tiyatrosu, Amerikan Kızılderili Koleji Fonu, Chinatown Toplum Geliştirme Merkezi, El Paso Community College ve Museo de Arte de Puerto Rico gibi kar amacı gütmeyen kuruluşlar yer alıyor.

Kaynak: NBC NEWS

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
  • Admin

Elon Musk Büyük Bir Problemle Karşı Karşıya

Elon Musk Pazartesi günü, bazı Tesla hissedarlarının Musk'ın SolarCity'yi Musk'ın kuzenlerinden 2016'da satın almak için harcadığı 2.6 milyar doları geri ödemesini sağlamak için dava açtığı Delaware'deki bir mahkemede kürsüye çıkacak. SolarCity, elbette, tam bir felaket oldu.

AAM3KnX.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Delaware, Wilmington'daki Chancery Mahkemesi, Musk'ın ifadesinden başlayarak Pazartesi gününden başlayarak iki haftalık bir duruşma yapacak. Reuters'e göre asıl soru, Musk'ın Tesla'nın "kontrol hissedarı" olup olmadığıdır. SolarCity anlaşması tamamlandığı zaman.

Davayı yöneten sendika emeklilik fonları ve varlık yöneticileri, Musk'ın Tesla'ya 2,6 milyar dolarlık anlaşmanın maliyetini geri ödemesini ve SolarCity hissesinden elde ettiği kârı boşaltmasını istiyor. Kazanırlarsa, bir bireye karşı en büyük yargılardan biri olacaktır.

Tulane Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde profesör olan Ann Lipton, "Mahkemenin Elon Musk'ın Elon Musk olduğu gerçeğini ve Tesla ile olan ilişkisini görmezden gelmesinin çok zor olacağını düşünüyorum" dedi.

Musk'ın ünlü statüsü, Tesla yönetim kurulu üyeleriyle kişisel bağları ve bu yönetim kurulu üyelerinin SolarCity ile olan mali bağları göz önüne alındığında, davanın olağandışı bir durum olabileceğini söyledi.

SolarCity, Elon'un iki kuzeni Lyndon ve Peter Rive tarafından kuruldu. Duruşmanın geçen Mart ayında gerçekleşmesi gerekiyordu, ancak pandemi nedeniyle ertelendi. Davada zaten bol miktarda baharat var. İşte Musk ve bir avukatın ifadesinde buna karşı mücadele eden bir avukat:

Avukat Randy Baron'un Pazartesi günü Musk'ı sorgulaması bekleniyor. Bilgin olsun, arkadaşlarıma düzenli olarak benzinli araba kullanıp kullanmadıklarını soruyorum ve evet derlerse burnumu çekip "Ne kadar utanç verici" diye tekrar ediyorum.

Kaynak: Jalopnik

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Alibaba, Pekin'in iş baskısı arttıkça yatırımcılara güvence vermeye çalışıyor

Alibaba, Salı günü hisse geri satın alma planlarında %50'lik bir artış açıklayarak yatırımcıları rahatlatmaya çalıştı ve biraz karışık sonuçlar bildirdi.

AAMSpGB.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Çinli çevrimiçi alışveriş devi, son aylarda Pekin'in özel sektöre yönelik artan baskısıyla karşı karşıya kaldı ve geleceğiyle ilgili endişeleri artırdı. Salı günü, satışlardaki artışa rağmen kazançlarında düşüş bildirdi.

45,1 milyar yuan veya yaklaşık 7 milyar dolarlık net gelir, bir yıl önce kazandığı 47.6 milyar yuan'dan düştü. Ancak düzeltilmiş kazançları, analistlerin yakın zamanda düşürdüğü tahminlerden biraz daha iyiydi. Alibaba'nın 205,7 milyar yen veya yaklaşık 32 milyar dolar olan geliri, bir yıl öncesine göre %34 artarken beklentilerin biraz altında kaldı. Refinitiv tarafından ankete katılan analistler, gelirin 209 milyar yuan'a ulaşacağını tahmin ediyorlardı.

Şirket, mevcut 10 milyar dolarlık geri satın alma planından, gelecek yıl boyunca 15 milyar dolarlık hisse geri satın alacağını duyurarak yatırımcılara güvence vermeye çalıştı. Ayrıca, Nisan ayından bu yana ABD'de işlem gören hisselerinin 3,7 milyar dolar değerinde geri satın aldığını açıkladı.

Alibaba'nın ana işi olan e-ticaret, koronavirüs pandemisi sırasında iyi dayandı ve insanlar evlerinden çıkmadan bir şeyler satın almak için çevrimiçi alışverişe yöneldikçe yükseldi. Şirket ayrıca, geçen yıl dünyanın çoğunu sarsan durgunluğu önleyen Çin'deki devam eden ekonomik güçten de yararlandı.

Ancak Çinli düzenleyicilerden daha fazla inceleme olasılığı büyük görünüyor.

Mayıs ayında Alibaba, ilk çeyreği için yaklaşık 1,2 milyar dolar zarar açıkladığını söyledi - bu, esas olarak Pekin'in şirketi bir tekel gibi davranmakla suçladıktan sonra şirkete verdiği 2,8 milyar dolarlık rekor para cezasından kaynaklandı.

Alibaba Group'un kurucu ortağı ve başkan yardımcısı Joe Tsai, para cezası açıklandığında endişeleri küçümsedi ve şirketin "bu konuyu geride bırakabileceğinden" "memnun olduğunu" söyledi.

O sırada bir telefon görüşmesinde yatırımcılara verdiği demeçte, "Bu ceza kararıyla, rekabet karşıtı yasa kapsamındaki bazı belirli konularda iyi bir rehberlik aldık" dedi.

Pekin'in daha geniş kapsamlı baskısı pes etmedi. Alibaba'nın New York'ta işlem gören hisseleri, yatırımcıların bu tür şirketlerin Çin dışında ticaret yapma yeteneği de dahil olmak üzere Çin teknolojisi konusunda endişe duymasıyla Temmuz ayında yaklaşık %14 düştü. (Alibaba ayrıca Hong Kong'da işlem görüyor; 2019'daki ikili liste, şirket için sembolik bir eve dönüş olarak lanse edildi.)

Araç çağırma devi Didi, Haziran ayının sonunda New York Menkul Kıymetler Borsası'nda halka açıldıktan kısa bir süre sonra, Pekin, siber güvenlik endişeleri nedeniyle onu uygulama mağazalarından yasakladı. Hisse senedi düştü ve hala halka arz fiyatı olan 14$'ın oldukça altında işlem görüyor.

ABD menkul kıymet düzenleyicileri de, Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu'nun geçen hafta personele, ticaret planları onaylanmadan önce bu tür firmalardan daha fazla bilgi vermelerini istemelerini söylemesiyle, gelecekteki Çin halka arzlarıyla ilgili endişelerini dile getirdiler.

Sayıları giderek artan sektörlere yönelik düzenleyici incelemeler de yatırımcıları korkuttu. Geçen hafta bir borsa satışı, Alibaba da dahil olmak üzere birçok önde gelen Çinli teknoloji şirketinin piyasa değerinden yüz milyarlarca doları sildi. Bu, Pekin'in eğitim teknolojisi, gıda dağıtımı ve diğer sektörler için direktifler yayınlamasıyla geldi.

Çin devlet medyası o zamandan beri yatırımcıları sakin olmaya çağırdı ve bir gazete yatırımcılara "piyasaya güvenmelerini" söyledi.

Geçen hafta Securities Times'da yayınlanan bir yorum, "Kısa vadeli bir şok, uzun vadeli pozitif eğilimin doğasını değiştirmez" dedi. "Çin ekonomisi ve pazarları, genişliği ve derinliği açısından avantajlıdır."

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • Admin

Meksika'da Amazon deposunun Gecekondu ve Çadır Evlerle Çevrili fotoğrafları, teknoloji devi uluslararası alanda ayak izini genişletmeye devam ederken viral hale geldi.

AAObXSR.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Viral fotoğraflar, Meksika'da yıpranmış evlerle çevrili devasa yeni bir Amazon tesisini gösteriyor.

Amazon, istihdam yaratacağını söyledi, ancak araştırmalar, merkezlerin genel istihdamı her zaman artırmadığını buldu.

Şirket, e-ticarette Walmart ile rekabet etmek için 2015 yılında Meksika pazarına girmeye başladı.

Meksika, Tijuana'da genişleyen yeni bir Amazon sipariş karşılama merkezi, bozulan konutlarla çevrilidir.

Fotoğrafçı Omar Martinez, Amazon'un canlı, beyaz tesisi ile etrafındaki çökmekte olan barakalar arasında keskin bir kontrast gösteren deponun fotoğraflarını çekti. Reddit ve Twitter'da geniş çapta paylaşıldılar ve tartışıldılar.

Martinez, deponun yerini Insider ile paylaştı - ABD-Meksika sınırının yaklaşık 3 mil güneyinde.

Amazon sözcüsü Marisa Vano, Insider'a "Tijuana'daki Lojistik Merkezimizin yakında açılmasının" "bölgede 250'den fazla iş yaratacağını" söyledi.

AAOcbuc.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Amazon'un ABD depolarında ödeme saatte 15 dolardan başlıyor ve şirket, çalışanların bu yılın başlarında sendikalaşmama kararı verdiği Bessemer, Alabama deposu da dahil olmak üzere merkezlerinde, rekabetçi sağlık sigortası ve emeklilik faydaları olduğunu söylediği şeyleri düzenli olarak ilan ediyor.

Ancak, Davenport, Iowa gibi yeni depoları olan bazı bölgeler için ekonomistler, Amazon'un rekabetçi ücretlerinin yerel perakendecileri bu ücrete uymaya zorlayabileceğini ve bunun da kaç kişiyi istihdam edebileceklerini sınırlayacağından istihdam oranlarını düşürebileceğini söyledi. . Ekonomistler, toplulukların uzun vadeli ekonomik büyümeyi görebilmeleri için işlerin yüksek ücretli olması gerektiğini ekledi.

2018'de Ekonomi Politikaları Enstitüsü'nün bir raporu, yeni bir Amazon deposunun yükseldiği depolama ve depo işlerinde %30'luk bir artış olmasına rağmen, alanlarda istihdamda her zaman genel bir artış olmadığını buldu. Raporda, "bir tür istihdam yerinden edilmenin meydana geldiği veya depolama işlerindeki büyümenin, genel yerel ekonomi için geniş tabanlı istihdam kazanımlarına yayılmak için çok sınırlı olduğu" belirtildi.

AAOc0pE.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

The Economist, benzer şekilde 2018'de Amazon'un yerine getirme merkezi çalışanlarına diğer işverenlerden daha az ödeme yaptığını bildirdi.

Amazon, şirketin e-ticaret devi Walmart ile rekabet etmesine yardımcı olacak bir hareketle 2015 yılında Meksika pazarına girdi. Amazon'un şu anda ülkede beş yerine getirme merkezi var ve Vano Insider'a şirketin o zamandan beri Meksika genelinde 15.000 iş yarattığını söyledi.

Geçen yıl, teslimat hızlarını iyileştirmek için Meksika'daki yeni depolara 100 milyon dolar harcadığını duyurdu. Ülkenin en büyük metro alanlarından ikisi olan Monterrey ve Guadalajara'da iki sipariş karşılama merkezi kurulacak ve şirketin Meksika'ya dağılmış en az 27 dağıtım istasyonu olacak.

Mexico News Daily'ye göre, Meksika Eyalet Valisi Alfredo Del Mazo Maza, Amazon'un genişlemesinin ülkedeki pandemi kaynaklı ekonomik serpintiyi önlemeye yardımcı olacağını söyledi.

Vali, "Amazon, ekonomik iyileşmede ve mevcut yönetim tarafından Meksikalı ailelerin refah düzeyini iyileştirmek için ortaya konan hedeflerin yerine getirilmesinde başlıca müttefiklerden biri ve stratejik bir ortak haline geldi" dedi.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Amazon'un Kendi Televizyonunu Yapmasının Gerçek Sebebi

Amazon (NASDAQ: AMZN), şirket içinde tasarlanan iki yeni akıllı TV serisini tanıttı. Bunun gibi üreticilerle ve rakip Roku'nun (NASDAQ: ROKU) yıllardır sahip olduğu ortaklıklar yerine, ürünün kontrolünü daha fazla ele alıyor. Televizyon hattı üzerinde doğrudan kontrol, Amazon'a kendi fiyatını belirleme ve diğer ürün ve hizmetlerle daha derin entegrasyon sağlama yeteneği verir.

AAOiyrZ.img?h=559&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Ancak Amazon'un kendi televizyonlarını yapmak istemesinin gerçekten tek bir temel nedeni var: Reklam.

Rakiplerden daha büyük bir fırsat

Bağlı TV reklamcılığı hızla büyüyor ve Amazon, mevcut 50 milyon Fire TV kullanıcısıyla bu pazardan yararlanmak için iyi bir konumda.

eMarketer'a göre, ABD'deki bağlantılı TV reklam harcamaları bu yıl 13 milyar doları aşacak. Dijital reklamcılığın en hızlı büyüyen segmentlerinden biridir. Harcama 2024 yılına kadar yaklaşık 25 milyar dolara ulaşacak.

Roku gibi şirketleri yatırımcılar için umut verici yapan şey budur. Ancak Amazon'un reklamcılık işi, bağlantılı TV alanının çok ötesine geçiyor. Reklamlarla dolu bir perakende web sitesine sahip.

Bir TV, Amazon'un reklam görüntülemesi için başka bir yüzeyden çok daha fazlasıdır. İzleyiciler hakkında çok sayıda değerli veri toplayabilir. Ancak Amazon'un akıllı TV pazarını kırma yeteneği sınırlı kaldı. Fire TV kullanıcılarının çoğu, eklenti oynatıcı cihazlarından gelir. Bu arada, Roku, ABD'de satılan tüm yeni akıllı TV'lerin üçte birini oluşturuyor.

Roku, akıllı TV kullanıcılarının hangi içeriği izlediğini ve doğrusal televizyonda hangi reklamları gördüklerini belirlemek için ses içeriği tanıma (ACR) kullanır. Daha sonra bu verileri dijital reklamlarını uyarlamak ve içerik önerilerini iyileştirmek için kullanabilir.

Amazon bunu bir adım daha ileri götürebilir. Televizyon yayınında bir ürün için bir reklam görürseniz, Amazon uygulamasını açtığınızda veya web sitesinin ana sayfasına gittiğinizde, belki o ürünün önerilerinizde açıldığını görürsünüz. Roku, internetin her yerine reklam yerleştirebilen bir reklam satın alma platformuna sahip olsa da, Amazon, premium reklam envanterini kendi web sitelerinde sunabilir ve bu da onu platformlar arası reklamlar için daha çekici bir reklam platformu haline getirir.

Amazon rekabeti azaltabilir

Amazon, aktif kullanımlarından sürekli gelir elde edebiliyorsa, TV setlerinin satışından kâr etmek zorunda değildir. Şirket, Fire TV çubuklarını Roku'nun akış çubuklarının çok altında fiyatlarla satmak için bu modele güvendi. Ve Roku'nun oyuncu brüt marjının son çeyrekte -%5,9 olduğunu düşünürsek, Amazon'un her Fire Stick'in satışından para kaybetmesi muhtemeldir.

Büyük teknoloji şirketlerinin pazara girmesini engelleyen şey, TV satışlarındaki ince marjlar. Örneğin, Vizio, cihaz satışlarında yaklaşık %10 brüt kar elde ediyor; bu, brüt kar marjının yalnızca %5 olduğu 2018 yılına göre önemli bir gelişmedir. Yine de, marjları kırmızı mürekkep bölgesine düşmeden önce Amazon'un fiyatlandırmayı düşürmesi için çok yer var.

Roku, büyük ölçüde televizyon setleri üretmeye harcamaktansa işletim sistemini lisanslamayı tercih ederdi. Ancak Roku, Amazon'dan çok daha küçük bir şirkettir ve bir şeyi yapmaya ve onu son derece iyi yapmaya odaklanmıştır.

Amazon, kendi akıllı TV markasını geliştirmek için sermaye ve yeteneklere sahip olduğundan, rakiplerinden daha düşük fiyata daha iyi bir televizyon sunabilir. Tabii ki para kaybedecek, ancak platform işinden ek gelir elde ettiğinizde bu fark kolayca telafi edilir.

Roku, geçen yıl kullanıcı başına 36,46 ABD doları gelir elde etti. Benzersiz avantajları sayesinde Amazon, televizyon seti başına yüksek marjlı gelirde Roku'nun ortalamasından çok daha fazlasını üretebilir.

Rekabetin fiyatını düşürmek, Amazon'un akıllı TV pazarına girmesine ve insanların izleme alışkanlıklarının değerli verilerini ele geçirmesine yardımcı olabilir.

Kaynak: TheMotleyFool

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.
Примечание: Ваше сообщение будет проверено модератором перед отправкой.

Misafir
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.