Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Gemi - Deniz Taşıtları Haberleri


Admin
 Paylaş

Önerilen İletiler

  • Admin bu başlık sabitledi
  • Cevaplar 62
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

  • Admin

Devasa kargo gemisi yana dönerek Süveyş Kanalı'nı tamamen trafiğe kapattı

Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri - Yetkililer Çarşamba günü yaptığı açıklamada, dünyanın en büyükleri arasında yer alan bir kargo konteyner gemisinin yana döndüğünü ve Mısır'ın Süveyş Kanalı'ndaki tüm trafiği engellediğini belirterek, koronavirüs salgını nedeniyle zaten gergin olan küresel bir nakliye sistemini bozma tehdidinde bulundu.

BB1eUfm2.img?h=1119&w=1119&m=6&q=60&o=f&

Asya ile Avrupa arasında ticaret yapan Panama bandıralı bir konteyner gemisi olan MV Ever Given, Salı günü Afrika kıtasını Sina Yarımadası'ndan ayıran dar, insan yapımı su yoluna indi.

Hiç Verilen'in kanalda yana dönmesine neyin sebep olduğu hemen belli değildi. Küresel bir nakliye ve lojistik şirketi olan GAC, Ever Given'i ayrıntıya girmeden "kuzey yönüne geçerken elektrik kesintisi" yaşadığını belirtti.

 
Gemiyi işleten büyük bir Tayvan merkezli nakliye şirketi olan Evergreen Marine Corp., Associated Press'e yaptığı açıklamada, Ever Given'in Kızıldeniz'den Süveyş Kanalı'na girerken güçlü rüzgarlarla aşıldığını, ancak hiçbirinin konteynerler batmıştı.

BB1eUfmk.img?h=857&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Gazetecilere bilgi verme yetkisi olmadığı için kimliği gizli kalmak kaydıyla AP ile konuşan Mısırlı bir yetkili, olaydan benzer şekilde bölgede kuvvetli bir rüzgarı sorumlu tuttu. Mısırlı tahminciler, Salı günü şiddetli rüzgarların ve bir kum fırtınasının bölgeyi rahatsız ettiğini ve rüzgarın saatte 31 mil kadar sertleştiğini söyledi.

Ever Given'i yöneten Bernhard Schulte Shipmanagement, "Tüm ekip güvende ve sorumluydu" dedi. "Yaralanma veya kirlilik bildirilmedi." Yönetim şirketi, geminin güç kaybettiğini reddetti.

 
MarineTraffic.com'dan alınan uydu verilerine göre, Ever Given'in pruvası kanalın doğu duvarına dokunurken, kıç tarafı batı duvarına dayanıyordu. Veriler, birkaç römorkörün gemiyi kuşattığını ve muhtemelen doğru şekilde itmeye çalıştığını gösterdi.

 
Bekleyen başka bir kargo gemisinde bir kullanıcı tarafından Instagram'da yayınlanan bir görüntü, Ever Given'in uydu verilerinde gösterildiği gibi kanal boyunca sıkıştığını gösteriyordu. Bir beko, onu kurtarmak için pruvasının altındaki kum bankasını kazıyor gibi görünüyordu.

BB1eUaoy.img?h=839&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Mısırlı yetkili, römorkörlerin gemiyi yeniden yüzdürmeyi umduğunu ve operasyonun en az iki gün süreceğini söyledi. Gemi, kanalın tek şeritli bir bölgesi olan Süveyş şehri yakınlarındaki kanalın güney ağzının yaklaşık 3,7 mil kuzeyinde karaya oturdu.

Kuzey Carolina Campbell Üniversitesi'nde eski bir tüccar denizci ve tarih profesörü olan Salvatore R.

Mercogliano AP'ye verdiği demeçte, "Her gün ortalama 50 gemi bu kanaldan geçiyor, bu nedenle kanalın kapanması hiçbir geminin kuzeyden ve güneyden geçiş yapmadığı anlamına geliyor." Dedi. "Kanal her gün kapanıyor ... konteyner gemileri ve tankerler Avrupa'ya yiyecek, yakıt ve mamul mal göndermiyor ve mallar Avrupa'dan Uzak Doğu'ya ihraç edilmiyor."

Ever Given, kanalda sıkışıp kalmadan önce varış noktasını Hollanda'daki Rotterdam olarak listelemişti. Yaklaşık çeyrek mil uzunluğunda ve 193 fit genişliğinde 2018 yılında inşa edilen gemi, dünyanın en büyük kargo gemileri arasında yer alıyor. Bir seferde yaklaşık 20.000 konteyner taşıyabilir.

BB1eUm3F.img?h=504&w=896&m=6&q=60&o=f&l=

1869'da açılan Süveyş Kanalı, Doğu'dan Batı'ya taşınan petrol, doğal gaz ve kargo için çok önemli bir bağlantı sağlıyor. Dünya ticaretinin yaklaşık% 10'u suyolundan geçiyor ve Mısır'ın en çok döviz kazandıran ülkelerinden biri olmaya devam ediyor. 2015 yılında, Başkan Abdel-Fattah el-Sissi hükümeti, kanalın dünyanın en büyük gemilerini barındırmasına izin veren büyük bir genişlemesini tamamladı.

Süveyş Kanalı Otoritesi Çarşamba günü, gemilerin 2015'te açılan yeni bölüme paralel olan "orijinal Kanalı" hala kullanabileceğini öne sürdü, ancak Ever Given kanalın yeni bölümünden önce karaya oturdu ve nasıl kullanılacağı hemen netleşmedi. orijinal rota, yedeklemeyi hafifletmeye yardımcı olabilir. Bloomberg, hayati su yolundan geçişte 100 kadar geminin ertelenebileceğini bildirdi.

SCA, "SCA başkanı, Kanaldaki seyrüsefer hareketi ve orijinal Kanal güzergahı boyunca düzenli hareketine ilişkin bir güvence mesajı göndererek Süveyş Kanalı'nın seyrüsefer ve hizmet uluslararası ticaretini sağlamak için hiçbir çabadan kaçınmayacağını vurguladı" dedi Bir deyim.

Salgın sırasında denizcileri etkileyen en son olay Salı günü meydana geldi. Salgın nedeniyle yüz binlerce kişi gemilerde mahsur kaldı. Bu arada Mercogliano, gemicilik talebinin arttığını ve yorgun denizciler üzerindeki baskıyı artırdığını söyledi.

 
"Bunun nedeni şu anda küresel nakliyenin yüksek temposu ve nakliyatın çok sıkı bir programda olması" dedi. "Buna ek olarak, denizcilerin COVID kısıtlamaları nedeniyle gemilere inip çıkamadıklarını da ekleyelim."
Kaynak: CBS NEWS

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu süper yat yolcuları bir dakika içinde su altına indiriyor

Bir gözlem platformuna atlamak ve dakikalar içinde okyanusa götürülmek oldukça hayal ürünü görünüyor.

BB1f50lz.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Ancak süper yat sahipleri, gemide yedi kişiye kadar "batık görüntüleme deneyimi" sağlayan yeni bir tasarım sayesinde yakında bunu yapabilecek.

Hydrosphere konsepti, gemi sahibini ve misafirlerini çevreleyen okyanus ortamına daldırarak geminin gövdesinden konuşlandırılabilir.

Tasarımcıları, "büyülü anları paylaşmak ve hızlı bir şekilde su altına girmek için" bir alan olarak tanımlanan, bir su altı dalışına yakın bir deneyim sunduğunu söylüyor.

BB1f537L.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Batık izleme deneyimi
Gresham Yacht Design'ın bu yeni konseptinin ortaya çıkışı, kişisel denizaltılara olan talep arttıkça ortaya çıkıyor.

Geçen yıl, Florida merkezli lüks dalgıç şirketi Triton Submarines, 1000 metreye (3,280 fit) dalabilen ilk altı kişilik akrilik gövdeli denizaltıyı teslim etti ve aynı şirket, Vietnam tatil beldesi Vinpearl'e Triton DeepView 24 adlı 24 koltuklu bir denizaltı sattı. , Nha Trang'daki Hon Tre Adası çevresinde geziler düzenlemeyi planlayan.

Bu arada, çeşitli yolcu gemisi şirketleri son yıllarda denizaltılara yatırım yapıyor - Asya'daki Genting Cruise Lines, Hollandalı U-Boat Worx şirketi tarafından sağlanan denizaltılarla donatılmış en az dört gemiye sahip.

Hydrosphere konsepti, teknenin sadece birkaç metre altına inen en yeni denizaltıların bazılarının büyük derinliklerine tam olarak ulaşmasa da, su altı dünyasını daha fazla görmek isteyenler için şüphesiz son derece çekici bir özellik olacak.

Gresham Yacht Design'ın kurucusu Steve Gresham, CNN Travel'a "Hangar alanı ve konuşlandırılması için uzman operasyonları gerektiren kişisel denizaltılar için büyük bir talep var," diyor Gresham Yacht Design kurucusu Steve Gresham.

Sualtı maceraları
"Hidrosfer ile ilgili en iyi şey, çok hızlı ve kolay bir şekilde çalıştırılabilmesidir. Hidrosfer konuşlandırıldığında su altında olmadığınız sürece, orada olduğunu bilemezsiniz."

Hydrosphere konsepti, yatta iki knot maksimum hızda seyahat ederken bile, gemide bulunanların diledikleri zaman kullanabilmeleri için yerleşik aydınlatma ile donatılmıştır.

Kullanım dışı kaldığında, özellik, dış bir kapak tarafından korunduğu gövdeye geri çekilebilir.

Gresham, "Bu tür bir deneyimi elde etmenin diğer tek yolu bir denizaltıya dalmaktır" diyor.

"Yine de bu zaman alıyor. Hidrosferimizin devreye girmesi sadece birkaç dakika sürüyor, bu da güzel bir deniz canlısının yüzerek geçtiği o uçup giden anı kaçırmamanız anlamına geliyor."

Hızlı ve kullanışlı
Gresham'a göre bu konsept, 90 metre veya daha fazla olan mevcut herhangi bir gemiye bir yenileme olarak uygulanabilir, "ancak tercih edilen rota, onu yeni bir inşa projesine entegre etmek olacaktır."

Nihayetinde, bu proje için fiyat etiketinin tahmin edilmesi zordur, çünkü bu, ya mevcut bir geminin yeniden takılmasını ya da özelliğin yepyeni bir yapıya dahil edilmesini içerecektir.

Ancak, birini kapmaya istekli birinin gerçekten çok derin ceplere ihtiyaç duyacağını varsaymak güvenlidir.

Konsept zaten çok ilgi görüyor, bu yüzden önümüzdeki birkaç yıl içinde meyve verme şansı var.

Gresham, "Bu fikri gerçeğe dönüştürecek teknoloji ve bilgi birikimi zaten mevcuttur, bu yüzden inşa etmek zor olmaz" diyor.

O ve Gresham Yacht Design'daki ekibin geri kalanı konsepti ileriye taşımak istiyorlar ve bunun okyanusu deneyimlemek ve incelemek için yeni bir yolun başlangıcı olacağını umuyorlar.

"Denizi seven ve kendini çevresine kaptırmak isteyen herkes bu fikirden etkilenecek" diye ekliyor.

BB1f5380.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Süveyş Kanalında Mahsur Kalan EverGreen Yük Gemisi Hemen Hemen Kurtarıldı

Dünyanın en hayati deniz arterlerinden birini bloke eden devasa kargo gemisi, kıyı şeridinden söküldü ve Pazartesi günü erken saatlerde kısmen tekrar yüzer hale getirildi, bu da trafiğin yakında Süveyş Kanalı'nda yeniden başlayacağı ve kesintinin ekonomik düşüşünü sınırlayacağı umudunu artırdı.

BB1f4NlV.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Beş gün ve gece boyunca hem karada hem de suda çalışan kurtarma ekiplerine, nihayetinde olay yerine koşan herhangi bir makineden daha güçlü kuvvetler tarafından yardım edildi: Ay ve gelgitler.

Yetkililere göre, su seviyeleri bir gecede yükselirken, Ever Given çevresinde milyonlarca ton toprağı kazmak ve kazmak için harcanan saatler, geminin yavaşça kaldırma gücünü yeniden kazandıkça karşılığını aldı.

Gemicilik yetkilileri ve Mısırlı yetkililer, karmaşık operasyonun hala devam ettiği konusunda uyarıda bulunurken, geminin yakında tamamen özgür olacağına dair güvenin arttığını ifade ettiler.

Süveyş Kanalı Otoritesine göre, kıç şimdi kıyıdan 90 metre uzaktaydı.

Mısır Cumhurbaşkanı Abdül Fettah el-Sisi, Twitter'da "Mısırlılar, bu durumu her yönüyle çevreleyen büyük karmaşaya rağmen bugün Süveyş Kanalı'nda sıkışan geminin krizine son vermeyi başardılar" diyerek anı kutladı.

Ancak operasyonda yer alan diğerleri ihtiyatlı olunması çağrısında bulundu.

Gemi hareket halindeyken, belirsiz kalan şey, geminin önündeki su hattının hemen altındaki bir çıkıntı olan soğanlı başlığın tamamen kir ve döküntüden arındırılıp temizlenmediğiydi. Hala kile sıkışmışsa veya kayalar tarafından engelleniyorsa, sabahın erken saatlerinde iyimserlik hızla kaybolabilir.

Geminin taşınmasına yardımcı olması için Ever Given’ın sahibi tarafından atanan Royal Boskalis Westminster’in icra kurulu başkanı Peter Berdowski, Pazartesi günü Hollandalı kamu yayıncısı NOS’a pruvanın “kaya gibi sağlam” kaldığını anladığını söyledi.

Pazartesi günü erken saatlerde, "Gemi, sahilden suya geri dönmemiz gereken dev bir balina gibi" dedi. Kıç tarafını çekerek kaybetmenin işin kolay kısmı olduğunu söyledi.

"Henüz tezahürat yapmamalıyız," diye uyardı.

Yetkiliye göre, Pazartesi sabahı yükselen dalga yerel saatle 11: 42'de zirveye ulaştı ve mürettebat, su yüksek kaldığı sürece manevralara devam edecek. Bir sonraki yüksek dalga gece yarısı civarında doruğa çıkacak.

Dikkatli notlara rağmen, olay yerindeki işçiler, sosyal medyada dolaşan ve şafaktan önceki saatlerde ilerlemelerini kutlayan görüntülerde görülebilir.

Modern tarihin en büyük ve en yoğun kurtarma operasyonlarından birinde, dengede asılı küresel ticaret sisteminin düzgün işleyişiyle bir dönüm noktası olduğuna dair yaygın bir umut vardı.

Kanalın tıkandığı her gün, küresel tedarik zincirlerini tam anlamıyla bir krize yaklaştırıyor.

Arabalar, petrol, hayvancılık ve dizüstü bilgisayarlar dahil olmak üzere dünya mallarıyla dolu gemiler genellikle su yolundan kolaylıkla geçerek Asya ve Orta Doğu'dan Avrupa'ya ve Birleşik'nin Doğu Kıyısı'na giden en hızlı yolu geçerken dünyanın büyük bir bölümünü besler. Devletler.

Kurtarma operasyonunun haftalar alabileceği endişesiyle, bazı gemiler beklememeye karar verdi ve Afrika'nın güney ucunda uzun bir yol kat etmek için yola çıktı, bu yolculuğa haftalar ekleyebilecek bir yolculuk ve günde 26.000 $ 'dan fazla yakıt maliyeti.

Makine operatörleri, mühendisler, römorkör kaptanları ve diğer kurtarma operatörlerinden oluşan ordu, zamana karşı yarışta olduklarını bilirler.

Cumartesi günü geç saatlerde, römorkör sürücüleri, geminin Salı günü geç saatlerde karaya oturmasından bu yana görülen en gözle görülür ilerleme belirtisini kutlamak için kornalarını çaldılar.

220.000 tonluk gemi hareket etti. Nakliye yetkililerine göre, çok fazla ileri gitmedi - sadece iki derece veya yaklaşık 100 fit. Bu, kanal yetkililerinin tarak makinelerinin dümenini serbest bırakarak geminin arkasını kazmayı başardığını söylediği Cuma gününden itibaren ilerlemenin üstüne geldi.

Geminin operasyonlarını ve mürettebatını denetleyen şirket Bernhard Schulte Shipmanagement, Pazar günü mücadeleye iki katılarak 11 römorkörün yardım ettiğini söyledi. Şirket, saatte 2.000 metreküp malzeme çıkarabilen özel bir emiş tarağı da dahil olmak üzere birkaç tarak gemisinin pruvasının etrafına kazıldığını söyledi.

Analistler ve nakliye acenteleri, kurtarıcıların gelgit içeri girdikçe gemiyi serbest bırakmaya kararlı olduklarını ve kanalın su seviyesini 18 inç kadar yükselttiğini söyledi.

Mürettebatın gemiyi dengesini bozmadan veya parçalamadan hareket ettirmeye çalıştığı hassas bir görevdir.

Uzmanlara göre, Ever Given'in ortada sarkması, pruvası ve kıçı tasarlanmadıkları pozisyonlarda sıkışmış durumda, gövde gerilim ve çatlaklara karşı savunmasız. Her yükselişin geminin serbest bırakılabileceği umudunu getirmesi gibi, her alçalma gemiye yeni baskılar yaratır.

Yetkililer, dalgıç ekiplerinin operasyon boyunca gövdeyi incelediklerini ve herhangi bir hasar bulamadıklarını söylediler. Tamamen ücretsiz hale geldiğinde yeniden incelenmesi gerekecekti.

Güvenli geçişi sağlamak için kanalın kendisini de incelemek biraz zaman alacaktı. Her iki tarafta da yüzlerce gemi yedeklendiğinden operasyonların normale dönmesi günler alabilir.

Kaynak: The New York Times

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Süper Ay Süveyş Kanalı Gemisinin Serbest Kalmasına Nasıl Yardımcı Oldu

BB1f5rxo.img?h=253&w=378&m=6&q=60&o=f&l=

SUEZ, Mısır — Süveyş Kanalı'nı tıkayan dev konteyner gemisinin çözülmesini sağlamak için mühendislerin yıldızların hizalanmasına ihtiyacı vardı. Aslında güneş, Dünya ve ay.

Birkaç gün boyunca rotasından sapmış ve kanalın kenarına gömülmüş olan Ever Given kargo gemisini yerinden çıkarmaya çalıştıktan sonra, kurtarma ekibi umutlarını bu haftanın dolunayına bağladı, Pazar gününden itibaren su seviyeleri yükselmeye başladı. Normal yüksek gelgitlerden bir buçuk metre daha yüksek Bu, 1.300 fitlik gemiyi, taşıdığı 18.000 kadar konteyneri boşaltmadan kanalın kenarından çekmeyi kolaylaştıracaktı.

Mühendislerin bu dar pencereden en iyi şekilde yararlanmak için hızlı çalışması gerekecekti. Etki yalnızca birkaç gün sürer. Ancak bu, kanalı serbest bırakmak için en iyi şansı olacaktır ve bununla birlikte, bu süreçte milyarlarca dolar değerinde küresel ticaret akışı olacaktır.

Dolunay veya yeni ay olduğunda gelgitler daha yüksektir; bu, ayın güneşle doğrudan aynı hizada olduğu zaman, Dünya veya ay üçünün ortasındadır. Bu, Dünya'nın her iki tarafında daha büyük bir çekim kuvvetine neden olur. Sonuç olarak, yüksek gelgitler daha yüksek ve düşük gelgitler daha düşüktür. İlkbahar gelgiti olarak bilinirler ve ayda iki kez meydana gelirler.

Bu kez etki, dolunayın eliptik yörüngesinde Dünya'ya en yakın noktayla çakıştığı yılın ilk süpermoonunda daha da güçlendi. Süperaylar yılda birkaç kez meydana gelir ve bu, yılın bu zamanında Kuzey Yarımküre'de toprakta görünmeye başlayan solucanlar için solucan ay olarak bilinir.

Tek başına römorkörlerin Ever Given'i yerinden çıkaramayacağı anlaşıldığında, kurtarma çabası, süpermoonun gelgitlerdeki çekişine ve mahsur kalmış geminin serbest bırakılmasına nasıl yardımcı olabileceğine bakmaya başladı.

Operasyona dahil olan kişilere göre, yüzbinlerce metreküp kumu taramak için yapılan çalışmaların çoğu, daha yüksek su seviyeleri göz önünde bulundurularak gerçekleştirildi. Tarak gemileri bölgeye atandı ve 24 saat çalıştı.

A.P. Moller-Maersk A / S’nin küresel okyanus ağının başkanı Lars Mikael Jensen, Pazartesi gününün su seviyelerinin zirve yapmaya başladığı özellikle önemli bir gün olduğunu söyledi.

"Son birkaç gün içinde mevcut tüm çekme gücü tahsis edildi," dedi. Daha yüksek gelgitler, kurtarma ekibine Ever Given'i yeniden yüzdürmek için ihtiyaç duyduğu gücü sağlayabilir.

Son teslim tarihini kaçırmak maliyetli olacaktır. 120 millik kanalı geçmek için Akdeniz ve Kızıldeniz'de bekleyen gemiler, Avrupa ve Asya'daki varış noktalarına ulaşmak için Güney Afrika'daki Ümit Burnu çevresinde çok daha uzun bir yolculuk olasılığıyla karşı karşıya kalacaklar. Henüz bölgeye ulaşmamış olanlar da benzer kararlar almak zorunda kalacaktı.

Kopenhag merkezli bir veri grubu olan Sea-Intelligence, gemilerin Afrika çevresinde veya Panama Kanalı üzerinden yeniden yönlendirilmesinin zincirleme etkisinin, dünyanın konteyner nakliye kapasitesini uzun vadede etkili bir şekilde yaklaşık% 6 azaltacağını, çünkü gemilerin daha fazla zaman harcayacağını tahmin ediyor. daha uzun yolculuklarda yelken açmak.

Yedi yıllık kuralının tartışmasız en büyük sınavıyla karşı karşıya kalan Mısır Cumhurbaşkanı Abdül Fettah Al Sisi, su yolunu işleten Süveyş Kanalı Otoritesine, yeniden yüzdürme çabası başarısız olursa, konteynerleri boşaltmak için zahmetli bir süreç için bir acil durum planı üzerinde çalışmaya başlamasını emretti. ABD, Çin, Yunanistan ve Birleşik Arap Emirlikleri yardım teklif etmişti.

Kurtarma ekibi, ne pahasına olursa olsun bu sonuçtan kaçınmak istedi.

2012 yılında felakete uğramış Costa Concordia kruvaziyer gemisi İtalya kıyılarında yüzdürme çabasına liderlik eden deniz kurtarma uzmanı Nick Sloane, "Bu gerçekten son çare," dedi.

Baharı daha da yükselterek, bir bahar gelgitinden yedi gün sonra, güneş ve ay yeryüzüne göre birbirine dik açıdadır. Bu noktada, okyanustaki güneşin çekim kuvvetinin neden olduğu şişkinlik, ayın etkisini kısmen ortadan kaldırır, yani gelgitler daha düşüktür. Kurtarma uzmanları, bu koşullarda Ever Given'i serbest bırakmanın önemli ölçüde daha uzun süreceğini söyledi.

Tayvan merkezli Evergreen Group tarafından işletilen gemi, 23 Mart sabah 07: 30'da khamsin olarak bilinen mevsimlik bir kum fırtınası sırasında Süveyş Kanalı'nın doğu tarafına çarpıp gömüldüğünde durumun ne kadar ciddi olduğu başlangıçta yetkililer için net değildi. burnu kayalık toprağa 16 feet.

Mısırlı araştırmacılar, şiddetli rüzgarların muhtemelen bir faktör olduğunu, ancak aynı zamanda insan hatası veya mekanik bir arıza olasılığına da baktıklarını belirttiler. Ayrıca, sığ, dar bir kanalda seyrederken büyük bir gemiyi kıyıya yakın bir yere çekebilen veya itebilen "kıyı etkileri" olarak bilinen tehlikenin de altını çizdiler.

Bir dalgıç ekibi tarafından yapılan bir değerlendirmeye dayanarak, Süveyş Kanalı Otoritesi, Ever Given'in yakında römorkörler ve hafriyatçılar tarafından kurtarılacağını düşünerek su yoluna ek gemilerin girmesine izin verdi.

İnsanların Covid-19 salgını veya iklim değişikliği gibi tehditleri engellemek veya hatta bulaşık makinesini doğru bir şekilde istiflemek gibi muazzam zorlukları tasvir etmek için kullandığı hantal taşıyıcıyı çıkarmaya çalışan yalnız bir mekanik kazıcının görüntüsü hızla internete yayıldı. .

Süveyş Kanalı İdaresi Başkanı Usame Rabie Cumartesi günü düzenlediği basın toplantısında, "Bu resmin internette yayıldığını ve insanlar bunun bizim tek prosedürümüz olduğunu düşündüğünün oldukça farkındayım" dedi.

İlk çaba başarısız olduğunda, Bay Rabie, geminin etrafından kum kazmak ve römorkörlerin her gün gelgitte biraz daha dışarı çıkmasına yardımcı olmak için taraklar yerleştirdi.

Hollandalı kurtarma operatörü Smit Internationale N.V. yeni stratejiye yardımcı olmak için Perşembe sabahı erken saatlerde bir ekipte uçtu. Cuma gününe kadar, otorite, gemiyi kurtarmak için gerekli olduğunu düşündüğü tarama işinin yaklaşık% 87'sini tamamlayarak, yaklaşık 600.000 fit küp veya aşağı yukarı yedi Olimpik boyuttaki kum ve çamur yüzme havuzuna denkti.

Kurtarma operasyonuna katılan bir kişi, geçen hafta baskı artmaya başlayınca, "Onu gevşetmek için derine inmeliyiz ... Bu bitene kadar başka hiçbir şey olmayacak" dedi.

İlerlemeleri, kurtarıcıların geminin pervanesini ve dümenini ilk kez çalıştırmasına yardımcı olarak Cuma akşamı geminin römorkörler tarafından serbest bırakılma olasılığını artırdı. Yetkili, günlük dalgalanma azaldığında ve geminin pruvasının kanalın kenarına sıkışmasıyla umutların suya düştüğünü söyledi.

Cumartesi günü ekip, Ever Given'i yerinden çıkarmak için 12 römorkör kullanıyordu - ikisi önde, altısı arkayı itiyor ve dördü kıçı çekiyordu. Tarak gemileri o zamana kadar 950.000 fit küp kumu kaldırmış ve geminin etrafında 60 fit derinliğe kadar kazmışlardı.

Pazar gecesi, süper ay, gelgit seviyelerinin 23 Mart'ta Ever Given'in karaya oturduğu yüksek gelgitin yaklaşık 19 inç yukarısında 6½ fit'i aşmasına neden olmuştu. Kurtarma ekibinin en büyük başarı şansı yaklaşmaktı.

Yerel saatle 02: 00'de, 285 metrik ton çekme gücüne sahip Hollanda bandıralı bir römorkör olan Alp Guard'ın gelişi operasyona yardımcı oldu ve bu, Süveyş gibi gemide çalışan diğer römorkörlere kıyasla büyük bir artış oldu. 160 ton çeken Baraka 1 tabanlı.

Sonra, başka bir römorkördeki bir kişi, römorkörlerin motorlarını hızlandırıp daha yüksek gelgitte Hiç Verilen'i manevra yapmaya başladıkça tarama ve kazma günlerinin meyvelerini vermeye başladığını söyledi.

Yetkili, bu çabanın, geminin pruvasını kanalın doğu tarafından saat 5 civarında yerinden çıkardığını ve kıçını batı tarafından 3,500 fit su yoluna kaydırmayı başardığını, bununla kıyaslandığında 140 fit kaldığını söyledi.

Kanalda kıdemli bir baş pilot olan Yüzbaşı Wessam Hafez, "Römorkörlerimizle dört gün çalışıyorduk" dedi. "Bu büyük römorkör geldiğinde, hemen geminin kıç tarafı bankadan serbest bırakıldı."

Bir çift römorkör kıçın sağ tarafından çekilirken, diğerleri karşı taraftan itildi. Diğerleri geminin sol ön tarafını yavaşça kanalın merkezine doğru çekerek pruvasını kanalın kenarına oyduğu delikten yavaşça dışarı çıkardılar.

Gelgit düşerken, güneye Kızıldeniz'e doğru ilerlerken, gemi yavaşça kırılmaya başladı. Olay yerindeki video görüntüleri, şafak sökerken bazı ekiplerin "Allahu ekber" ya da Tanrı büyüktür tezahüratlarını kaydetti.

Gün ortasına doğru su seviyeleri tekrar yükseldiğinde, işi bitirmek için çalışmalar başladı. Dramanın hızlı bir şekilde sona ermesi için umutlar, başlangıçta kurtarma ekibine karşı çalışan akıntılar ve sert rüzgarlar tarafından kırıldı. Ama sonra, parlak öğleden sonra güneşinde gemi, bir dizi römorkörle koşturulmuş olarak, yavaşça kanalın merkezine doğru sürüklendi.

Deniz kurtarma uzmanı Bay Sloane, ilkbahar gelgitlerinin getirdiği birkaç ek inçin, Ever Given'i yüzdürmek için binlerce ton kaldırma kuvveti ekleyerek kritik bir fark yarattığını söyledi.

Kaynak: The Wall Street Journal

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Bu 300 Metrelik çılgın kaşif Gigayat, bir 'Bilim Şehri'ne ev sahipliği yapan dev bir küreye sahip

BB1frSop.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Explorer gemileri tipik olarak bir çeşit araştırma laboratuvarı içerir, ancak görünüşe göre tipik kelime Iddes Yachts'ın sözlüğünde yoktur. Donanma mimarı Iván Salas Jefferson liderliğindeki uluslararası tasarım firması, bir keşif gemisinden çok gelecekten gelen bir denizci uzay gemisine benzeyen cesur yeni bir konsept ortaya çıkardı.

Jefferson'a göre, "dünyanın en büyük zorluklarıyla yüzleşmek" için araştırma gezileri gerçekleştirme misyonuyla birlikte, çarpıcı deve Dünya 300 olarak adlandırıldı. NED tarafından tasarlanmış deniz mimarisine sahip, çılgın bir 984 fit (300 metre) genişliyor, dolayısıyla son eki - bu da onu RMS Titanic'ten (883 fit) bile daha uzun kılıyor. Bu gayrimenkulün çoğu, doğrudan Silikon Vadisi'nden bilimsel ekipman ve teknolojiye adanmıştır.

Aslında, Earth 300'de en az 22 adet son teknoloji laboratuar vardır. Yine de geminin pièce-de-resistance, arka güvertede bulunan çene bırakan "bilim küresi" dir. Iddes, simsiyah kürenin bir "bilim kentine" ev sahipliği yaptığını söylüyor - muhtemelen okyanus araştırmalarına adanmış geniş bir alan. Yüce hırslarının yanı sıra, aynı zamanda çok havalı görünüyor.

EARTH300_3.jpg

Tahmin edebileceğiniz gibi, gemi ayrıca derin deniz çalışmalarına yardımcı olmak için gelişmiş su altı gemilerinden oluşan bir filonun yanı sıra robotik ve yapay zeka teknolojisindeki en son gelişmeleri de bünyesinde barındırıyor.

Jefferson, yaptığı açıklamada, “İlham verecek bir tasarım yaratmak istedik” dedi. "Küreye bakıldığında, Dünya'yı korumak için ilham almalarını istedik. Şimdi bilim kentini barındıran küreye girildiğinde ve devam eden tüm bilimsel çalışmaların eylemini hissettiğinde, küresel çözümlerin simyacısı olmak için ilham almalarını istedik. "

EARTH300_2.jpg

Çarpıcı bilim küresinin ötesinde, gemide ayrıca geminin önünde bulunan göze çarpan bir gözlem güvertesi var. Denizcilere, araştırmaya ara verilmesi gerektiğinde çevredeki çevrenin eşsiz manzaralarını sunacak. Bu arada, ön güverte, gerektiğinde gemiye ve gemiden nakliye sağlarken hava yoluyla daha fazla araştırmayı destekleyebilen bir helikopter için bir helidek barındırır.

Bu yüzen araştırma mekânında gerçekte kimin kalacağına gelince, 400'den fazla insanı tutma kapasitesine sahip. Konaklama biriminde toplam 160 bilim insanı, 20 yurt içi uzman, 20 öğrenci, 40 VIP misafir ve 165 mürettebat uyuyabilir.

EARTH300_5.jpg

Earth 300'ün CEO'su Aaron Olivera yaptığı açıklamada, "Gemi seyir, sefer, araştırma ve lüks yatlarda bulunan özellikleri tanıtacak, ancak bunların hiçbiri olmayacak" dedi.

Okyanusu incelemekle yükümlü bir gemiden bekleyebileceğiniz gibi, Earth 300 emisyonsuz deniz yolculuğu için tasarlanmıştır. Geminin erimiş tuz reaktörleri (MSR'ler) olarak bilinen nükleer teknoloji ile güçlendirileceği bildirildi. Bu mini nükleer silahların sürdürülebilir, temiz enerji sağladığı ve diğer tahrik türlerinden daha ucuz olabileceği söyleniyor. MSR'ler üzerine yapılan araştırmalar 1970'lerde durdu, ancak güç kaynağı son yıllarda bir geri dönüş yaptı. Aslında, Danimarkalı girişim Seaborg Technologies, denizcilikte reaktör geliştirme için kısa süre önce 24 milyon dolar kazandı.

EARTH300_1.jpg

Öyleyse, Dünya 300'ün Dünya'yı gerçekten geçmeye başlamasını ne zaman bekleyebiliriz? Ön gemi tasarımı ve deniz mühendisliği şimdi tamamlandı ve proje IBM, RINA, Triton Denizaltıları ve EYOS Keşif Gezileri de dahil olmak üzere bir dizi ortak kazandı. Iddes, Earth 300'ün 2025'te fırlatılacağını tahmin ediyor, bu da mürettebatı işe almak için yeterli zaman veriyor.

Kaynak: Robb Report

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Geri dönüştürülmüş uçak motorlarıyla desteklenen 'Mad Max' süper yat konsepti

Popülerliği düşürmek yerine, süper yatlar küresel salgın sırasında her zamankinden daha fazla talep görüyor.

BB1g8z4Y.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Ancak aynı şey jet yolcu uçakları için söylenemez. Aslında, küresel iş jeti teslimatları 2020'de% 20,4 düşerken, yüzlerce uçak hizmet dışı bırakıldı ve bazıları bir daha asla uçmayacak.

Bununla birlikte, yat tasarımcısı Uros Pavasovic, atılmış uçakları kullanırken aynı zamanda süper yat tasarımının sınırlarını zorlamak için oldukça alışılmışın dışında bir yol buldu.

Üst kabuğunda bulunan, yeniden tasarlanmış jet motorlarıyla çalışan 130 metrelik bir gemi tasarladı.

Bu ayın başlarında ortaya çıkan Cobra konsepti, askeri uçaklardan etkileniyor ve fütürist bir filmden bir şeye benziyor.

Pavasoviç, "Atılan tüm o uçaklar ve kusursuz çalışan jet motorlarıyla ilgili haberler, 'Mad Max'ten ilham alan, salgın sonrası bir dünyada nasıl yeniden amaçlanabileceklerini merak etmeme neden oldu," diye açıklıyor Pavasoviç.

Bilim kurgu tarzı
"Cobra, jeneratörlere verimli bir şekilde güç sağlamak için kullanılan açık jet motorlarına sahip 130 metrelik bir hibrit yat.

Pavasoviç, gemiyi tasarlarken aerodinamik savaş uçağı kanopisinden ilham aldığını söylüyor.

Yapısı, 1999'da emekliye ayrılmadan önce hem ABD Hava Kuvvetleri hem de NASA tarafından işletilen Lockheed SR-7 "Blackbird" ile kavramsallaştırıldı.

Cobra konseptinde ayrıca, bir helikopter pistine olan ihtiyacı ortadan kaldıran, suya inme kabiliyetine sahip yerleşik bir helikopteri vardır.

Ana yatın mini versiyonu olan beş koltuklu ihale teknesinin ilham kaynağı, kara etkili araçlar (GEV), özellikle de jet motorları ile çalışan ve aslında birkaç süzülen Soğuk Savaş dönemi uçan deniz aracı Ekranoplan tarafından sağlandı. Suyun yarda yukarısında.

BB1g8Cdd.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Ek olarak, gemi ayrıca yüzme havuzu, büyük bir yüzme platformu ve süper boyutlu bir plaj kulübü bulunan bir ana güverteye sahip olacak.

Pavasoviç, Cobra konseptini "bilim kurguya yakın, kutudan çıkmış bir kavram" olarak tanımlarken, bunun çok "inşa edilebilir" olduğu konusunda ısrar ediyor.

"Bilim kurgu gibi görünebilir, ancak tam bir fantezi değil," diye ekliyor. "Tek gerçek olmayan unsur, bu motorların gürültülü olması!"

Pavasoviç, açıkta kalan jet motorlarından gelen gürültünün, gövdedeki ses yalıtımlı bir makine dairesinde tutulmaları halinde kolaylıkla iptal edilebileceğini söyledi.

"Bu motor yeri değiş tokuşuyla, genel estetik ve performans korunacak ve dikey kanatlar artık bunun yerine uydu, iletişim ve navigasyon ekipmanını tutacak" diyor.

Veri firması Cirium, parçalar veya hurda için sökülen uçak sayısının 2023 yılına kadar ikiye katlanarak 1.000'e çıkabileceğini, bu nedenle onları bu şekilde yeniden kullanmak bir trend haline gelirse kesinlikle çok sayıda jet motoru bulunacağını belirtti.

'Kutudan çıkmış konsept'
Ancak Pavasovic, Cobra konseptini süper yat tasarımının geleceğinin bir göstergesi olarak değil, tek seferlik bir proje olarak görüyor.

Londra merkezli Pavasovic Studio'nun birinci yıldönümünü kutlamak için piyasaya sürdüğü iki yeni konseptten biri (ikincisi 40 metrelik EX40'tır).

Cobra konsepti seçilecek olursa Pavasovic, tasarlamanın, mühendisliğin ve inşa etmenin yaklaşık dört yıl süreceğine inanıyor.

Fiyat etiketi, nerede üretildiğine ve nihai özelliklerine bağlı olarak "muhtemelen yüz milyonlarca dolar" olacaktır.

Konseptin belirli bir sahip türünü hedeflediğini vurgulamadan önce, "Şimdiye kadar, özellikle konseptin yaratıcı tarafında tepki çok kuvvetliydi," diyor.

"Bu tasarım, yalnızca kiralama ile daha az ilgilenen bir avuç mal sahibine hitap edecek ve stil ve hızı, alan kullanımını en üst düzeye çıkarmanın üzerine yerleştirecektir."

Bir süper yatı çalıştırmak için istenmeyen jet motorlarını kullanmak yeni ve ilginç bir fikir olabilir, ancak bu kesinlikle uçaklardan ilham alan ilk modern konsept değil.

Geçen yıl, İtalyan tersanesi Codecasa, bir jumbo jetin birçok stil özelliklerini "ödünç alan" 230 metrelik bir süperyat konsepti Codecasa Jet 2020 için planlarını açıkladı.

Bu arada, İtalyan tasarım stüdyosu Officina Armare, hem deniz gemilerinden hem de uzay gemilerinden ilham alan 360 metrelik bir süper yat konsepti için planlarını duyurdu.

BB1g8KVJ.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu Şık 35 Metrelik Destek Gemisi, 6 Tonluk Oyuncakları Kaldırabilen 10 Metrelik Vinçlere Sahiptir

BB1goCNz.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Karada lüks garaj payımızın adil olduğunu gördük, ancak şimdi Alia Yachts açık denizler için bir tane tasarladı. Türk tersanesi, son teknoloji oyuncakları ve ana gemisi için ihaleleri şık bir şekilde taşıyacak yeni bir destek gemisi başlattı.

"Şık ve kaslı yeni bir avcı" olarak faturalandırılan özel 118 footer, PHI Phantom adıyla anılıyor ve Royal Huisman’ın ısmarlama süper yatı PHI'yi destekleyecek. Cor D Rover'ın dış tasarımına ve Van Oossanen imzalı deniz mimarisine sahip olan gölge gemi, 192 metrelik muadilinin tükürüküydü, ancak bu hiçbir şekilde kolay bir başarı değildi.

Titiz bir müşteri için tasarlanan hızlı yer değiştiren alüminyum gövde, onu bitirmek için kaplamaya sahip olmayacaktı ve bu nedenle bahçenin metal işleme becerileri test edildi. Plakaların üç boyutta çok hassas bir şekilde bükülmesi ve ardından en ufak bir bozulma yaratmadan hassas bir şekilde kaynaklanması gerekiyordu. Alia, bunun "büyük bir zorluk" olduğunu ve anlaşılan, ana gemininkini yansıtan şık bir gövde yaratmayı başardığını söyledi. PHI Phantom ayrıca PHI ile tamamen aynı mavi-gri tonda boyanmıştır ve daha büyük teknenin kıvrımlı şeffaf çizgisini ve pruvadaki yatay ızgara çalışmasını yansıtır.

PHI kaptanı ve PHI Phantom kaptanı Guy Booth, "Bildiğimiz kadarıyla bu, ana gemiden paylaşılan estetik DNA ile inşa edilen ilk destek gemisi" dedi. “Mini bir PHI'ye benziyor; kardeş."

Bununla birlikte, çiftin farklı olduğu nokta, denizde giden diğer gemileri taşıma kabiliyetleridir: PHI'nin istiflenecek yeri yoktur, PHI Phantom ise sofistike bir yüzer garaj olarak ikiye katlanır. Sudan 6 ton ağırlığa kadar olan oyuncakları ve ihaleleri sudan çıkarıp 1.615 metrekarelik geniş arka güverteye kaldırabilen 30 fitlik bir vinçle donatılmıştır. Aynı zamanda, güvertenin altındaki hidrolik olarak çalıştırılan bir lazaret, diğer gemileri elemanlardan uzakta depolar.

Alia ayrıca, pompalar ve borulardan hidrolik ve elektriğe kadar "mümkün olduğunca bombaya dayanıklı" olacak şekilde tasarlanmış tüm sistemlerin "aşırı spesifik" olduğunu söylüyor. Bu arada güç, gemiye 21 knot azami hız sağlayan ikiz Cat C-32 motor şeklinde geliyor. Ayrıca 12 knot seyir hızında seyahat ederken 4.200 deniz milini kat edebilir, bu da her zaman ana geminin yedekte olacağı anlamına gelir.

Phi_Phantom2.jpg

İç mekan işlevselliğe dayalı olsa da, yüksek standartlarda tamamlanmıştır ve muazzam bir mürettebat karmaşası alanı ile birlikte zarif bir mutfak içerir. Tekne, konuklar için ayrılmış daha büyük kabinlerden biri ile altı mürettebatı barındırabilir.

Alia Gökhan Çelik “PHI Phantom maceralarına başladığında, şimdiye kadar yapılmış en sağlam ve şık destek gemilerinden birini temsil edecek” diye ekliyor.

PHI Phantom şu anda son deniz denemelerinden geçiyor ve Haziran ayında teslim edilecek - bu noktada, yutturmaca kadar yaşayıp yaşamayacağını göreceğiz.

Aşağıdaki geminin daha fazla fotoğrafına göz atın:

Phi_Phantom1.jpg

Phi_Phantom4.jpg

Phi_Phantom6.jpg

Phi_Phantom7.jpg

Kaynak: Robb Report

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Otam’ın Lightning-Quick Yeni 35 Metrelik Süperyatı Suda 44 Deniz Miline Ulaşabiliyor

Otam_115_6.jpg?w=1000

Otam Yachts kilitlendi, yüklendi ve açık denizlerde bir gümüş mermi daha ateşlemeye hazır. İtalyan avlusu, sudaki en hızlı alüminyum yatlardan biri olacağını iddia ettiği yeni bir 115 fitlik yeni bir açıkladı.

Şık alaşımlı hızlandırıcı, Otam’ın Alüminyum Özel Serisinin ikinci modelidir. İlk ödüllü gemi Gipsy, yeni tasarımla aynı uzunlukta olmasına rağmen hızının bir kısmını sunuyor. Sürüm 2.0'ın, selefi 20'de zirveye çıkarken, tam eğimde 44 knot'a ulaşma yeteneğine sahip olacağı bildiriliyor.

Gemi, Otam'ın kendi deyimiyle "müstehcen DNA" yı yansıtmak için havacılık ve otomotiv dünyasından uygun bir şekilde ipuçları alıyor. BG Design Firm'dan bir dış cepheye sahip olan bu araç, en sevdiğiniz yarış arabasına rakip olmak için agresif hatlara ve krom kaplı hava menfezlerine sahiptir.

Otam_115_7.jpg

Tasarım stüdyosu yaptığı açıklamada, "Tasarımı yönlendiren anahtar kelimeler" sportiflik "," saflık "," basitlik "ve" modernlik "dedi. "Şekle gerginlik, duruş ve dinamizm kazandırmak için tüm çizgiler doğrusal ve neredeyse yatay bir şekilde birleşiyor."

Derin V gövde ise Umberto Tagliavini Marine Design tarafından geliştirildi ve yüksek hızlarda dalgalarda deniz tutuşu ve yol tutuşu geliştirmek için tasarlandı. Seyir halindeyken veya demir atarken her şeyin güzel ve pürüzsüz olmasını sağlamak için bir Seakeeper jiroskop sabitleyici de bulunmaktadır.

Özelleştirme elbette kilit önemdedir ve müşteriler iki farklı tahrik paketi arasından seçim yapabilirler. Heyecan arayan biriyseniz, MTU 2.600 hp motorlu üç motorlu yapılandırmayı ve 44 knot azami hız ve 32 knot seyir hızı için KaMeWa su jeti merkezi güçlendiriciyi tercih edin.

Otam_115_5.jpg

Alüminyum yapıda kalıp kullanılmadığından, denizciler ayrıca yatın düzenini istedikleri gibi düzenleyebilir ve kıç kokpit, üst geçit ve ön güverte düzenlemelerini değiştirebilirler.

Güvertenin altındaki şeyler de özelleştirilebilir. Standart olarak, iç mekanda iki özel kamara, büyük bir VIP kabin ve bir tam kirişli ana süit, ayrıca havadar bir açık plan salon ve panoramik deniz manzaralı oldukça büyük bir yemek odası bulunur. Bu arada mutfak ve özel mürettebat daireleri, sahibinin süiti ile makine dairesi arasında oturuyor.

Olanaklara gelince, gemide bir spa veya spor salonu için yer ve bol miktarda açık güverte alanı var. Ayrıca 4,4 metrelik bot ve jet ski barındırabilecek bir aynalık garaj da vardır.

Otam'ın satış direktörü Matteo Belardinelli, "Bu, müşterilerle sadece onlar için değil, işbirliği içinde tasarlanmak isteyen bir tekne," diye ekliyor.

Birkaç denizcinin bu zorluğa göğüs gereceğinden eminiz.

Aşağıdaki tasarımın daha fazla işlemesine göz atın:

Otam_115_11.jpg

Otam_115_1.jpg

Otam_115_2.jpg

Otam_115_3.jpg

Otam_115_4.jpg

Otam_115_8.jpg

Otam_115_9.jpg

Otam_115_10.jpg

Kaynak: Robb Report

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Jeff Bezos'un 500 Milyon Dolarlık Yatı Kendi Yatıyla Geliyor

Zenginleri vergilendirmek için son derece zorlayıcı bir neden.

BB1gxXUu.img?h=748&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Bloomberg'e göre Jeff Bezos, yakında iki yıl önce satın aldığı ve yapımı tamamlanmak üzere olan 500 milyon dolarlık bir süper yatın sahibi olacak. Yat 417 fit uzunluğunda olacak, birkaç güverte içerecek ve ayrıca helikopter pisti ile birlikte kendi "destek" yatıyla birlikte gelecek.

Başka bir deyişle, Hollanda'da şimdiye kadar yapılmış en büyük yatlardan biri olan bu yat, kendi yatıyla birlikte geliyor.

Bezos, yakın zamanda bir süper yatta "savurganlık" yapan pek çok kişi arasında sadece bir milyarder. Steven Spielberg'in 158 milyon dolarlık mütevazı yatını şu anda Bezos’ları imal eden aynı şirketten bir yatla değiştirdiği bildiriliyor. Ve bir süperyat değerlendirme uzmanı Bloomberg'e, pandemi sırasında bile (ve özellikle) genel olarak "pazarın gürlediğini" söyledi. Bloomberg açıklıyor:

Covid, Bezos birkaç yıl önce siparişini verdiğinde bir faktör değildi, ancak endüstrinin patlamasına katkıda bulundu. Galalar iptal edildi ve kara sınırları kapalıyken, yatçılık birdenbire özel, sosyal olarak mesafeli boş zaman için en iyi seçenek ve zor zamanlarda zengin aşırı hoşgörüye göz açıp kapayana bakan halkın meraklı gözlerinden kaçmanın iyi bir yolu gibi göründü.

Zenginlerin yalnızca geçen yıl daha zenginleşmesine yardımcı oluyor: İnsanlar kira ödemek ve ailelerini doyurmak için mücadele ederken, milyarderlerin serveti 18 Mart 2020 ile 18 Mart 2021 arasında yüzde 54 arttı. 113 milyar ila 178 milyar dolar. Ve böylece, 500 milyon dolarlık bir yat ve mini yat birleşimi - artı yıllık tahmini 50 milyon dolar işletme maliyetleri - kovadaki bir düşüşten başka bir şey değildir. Her milyarder bir politika başarısızlığı ise, her milyarderin gemisi de öyledir.

Kaynak: Jezebel

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 2 hafta sonra...
  • Admin

ABD firması İspanyol Armadasına yakışır 158 Metrelik süper yat tasarladı

AAKB6PN.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Spora ve lüks yaşama hevesli bir ilgisi olan süper zengin bir denizciyseniz, o zaman bu devasa sekiz katlı süper yat sizin için lüks bir mega gemi olabilir. Goliath Serisi süper yatların şimdiye kadarki en büyük tasarımı olan Galleon, tam boy bir basketbol sahası, bir tenis kortu ve güverte altında dört hentbol sahası ile birlikte geldiğinden kesinlikle saatlerce eğlence sağlıyor. 16. yüzyıldan kalma bir İspanyol Galleon kargo gemisinin modern bir versiyonu olan lüks gemi, 200'e kadar misafirin yanı sıra 150 ek mürettebat üyesini ağırlayabildiğinden, abartılı partilere ev sahipliği yapan multi milyonerler için mükemmeldir.

AAKB6Qf.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Goliath Serisi süperyatların şimdiye kadarki en büyük tasarımı olan Galleon, her biri tenis kortları ve yüzme havuzları dahil olmak üzere çeşitli eğlenceli aktiviteler ve dinlenme alanları ile dolu toplam sekiz güverteye sahiptir.

AAKB41Q.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Çarpıcı kırmızı ve beyaz tasarımının yanı sıra dört dev yelken, modern süperyata İspanyol Armadası'nda yerinde görünmeyecek çok katlı bir yelkenli gemi görünümü veriyor.

AAKAWL6.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Lüks süperyat, tam kapalı askısında (resimde) 10 helikopterlik alana sahip olduğu için helikopterle gelebilen 200 kişiye kadar misafiri ağırlayabildiği için abartılı partilere ev sahipliği yapmaktan hoşlanan multi milyonerler için mükemmeldir.

AAKAWLl.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

520 ft uzunluğundaki gemi, güvertenin altında etkileyici bir dizi spor tesisine sahip olmakla birlikte, üst katta iki yüzme havuzu ve iki 'tembel nehir' (resimde) bulunmaktadır.

AAKAUdu.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

California merkezli tasarımcı Steve Kozloff, bu devi lüks içinde dünyayı dolaşabilecek bir 'kaşif yatı' olarak tanımlıyor. Resimde: Dubai'deki yat.

AAKAUdM.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Cömert gemi yaklaşık 22.000 deplasman tonajına sahip ancak 10.000 hp sağlayan motorları sayesinde hala 18 knot gibi yüksek hızlara ulaşabiliyor. Resimde: Bir koydan aşağı inen süper yat.

AAKB87J.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Kalyon, tam boyutlu bir basketbol sahası, bir tenis kortu ve güverte altında dört hentbol sahası ile birlikte geldiği için kesinlikle eğlence sağlıyor.

AAKB24g.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Süperyatın üst güvertesinde ayrıca çarpıcı bir dinlenme alanı, eksiksiz bir lüks bar ve 74ft'ye 32ft'lik bir havuz bulunurken, köprü güvertesinin bir kat altında ayrıca 44ft'ye 35ft'lik bir kapalı havuz bulunuyor.

AAKB24I.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Üst ön güverteler aynı zamanda bir su kaydırağı ile birbirine bağlanan iki tembel nehir havuzuna (resimde) ev sahipliği yapmaktadır ve bu havuzlar denizci misafirleri kesinlikle etkileyecektir.

AAKAWNc.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Dünyanın en uzun yatı olarak kabul edilen ve Abu Dabi kraliyet ailesine ait olduğu söylenen 590 fitlik Azzam yatının 520 ft (158 metre) uzunluğundaki tasarımı çok da utangaç değil. Resimde: Yelkenleri açık yat.

AAKAUeO.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Bir kafe, pub, restoran ve daha pek çok imrenilecek olanakla övünen gövdede arkanıza yaslanıp dinlenmek için açık alan sıkıntısı yoktur.

AAKB46a.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

4500 fit karelik tamamen kapalı hangar (resimde), 10 helikopter için alana, bir uçak bakım tesisine ve herhangi birinin kendi helikopterini getirmesi durumunda bir iniş alanına sahip olması nedeniyle misafirler için tam donanımlıdır.

Kaynak: DailyMail

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dev Yelkenli 100 Metrelik Megayat Konsepti "Megasailer" ile tanışın

Geminin benzersiz kanat yelkeninin, geleneksel bir teçhizattan çok daha fazla verimlilik sunduğu bildiriliyor.

Vento_100_2.jpg?w=1000

Bir mega yat ve bir yelkenlinin bebeği olsaydı, Nuvolari Lenard'ın yeni ve radikal bir konsepti olabilirdi. Vento olarak adlandırılan destansı 328 footer, verimli, çevre dostu seyir için her iki geminin en iyi parçalarını birleştirmeyi vaat ediyor.

Takma adı "megasailer" olan konsept, yakın zamanda Venice Boat Show'da görücüye çıktı. Venedik stüdyosu, geminin ekosistem üzerinde mümkün olduğunca az etkiye sahip olacak şekilde tasarlandığını ve modern lüks olanakları gerçek yelken gücüyle birleştirdiğini söylüyor.

Mühendis Carlo Nuvolari yaptığı açıklamada, "Gerçekten yeşil bir büyük yat düşünmekten bizi alıkoyan hiçbir şey yok" dedi. Büyük sonuçlar elde etmek zor değil, sadece gelenekçi olmayı bırakıp risk almak, temellere geri dönmek gerekiyor: gerçekten yelken kullanan ve gerçekten verimli bir yelkenli yat inşa etmek.”

Vento_100_1.jpg

Vento, yelken yaparken daha fazla denge ve performans için agresif bir profile, ters pruvaya ve uzun bir su hattına sahiptir. Şık alüminyum gövde, sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olur ve eğimli kıç, verimliliği daha da artırmak için deplasman üzerinde daha az etkiye sahiptir. Bu arada direkler ve üst yapı, gelişmiş kompozitten üretilmiştir. Kısacası, gemi uzun ama nispeten hafiftir, bu da onu yakıt tasarruflu seyir için çok uygun kılar.

Stüdyo, geminin yelken planını tasarlamak için Omer Wing-Sail'den aerodinamik uzmanı Ilan Gönen ile ortaklık kurdu. Tipik olarak yelkenlilerle ilişkilendirilen dalgalı beyaz yelkenlerden daha çok bir uçak kanadına benzeyen benzersiz kanat yelkeninin, geleneksel bir teçhizattan çok daha fazla verimlilik sunduğu bildiriliyor. Bunun nedeni, daha az yelken alanı gerektirmesi ve dolayısıyla aynı miktarda güç için daha az ağırlık eklemesidir. (Bu yılki Amerika Kupasını izleseydiniz, yeni teknolojiyi çalışırken görürdünüz.)

Geri çekilebilir salma, 18 feet'ten 30 feet'e kadar bir taslaktan çıkmayı mümkün kılarken, karbon direkler 210 fit ölçecek ve denizdeki rüzgarlardan gerçekten en iyi şekilde yararlanmak için sadece 23.000 fit karelik bir toplam yelken alanını destekleyecektir. Aslında Vento, kelimenin tam anlamıyla "rüzgar" için İtalyanca'dır ve geminin ana temiz, yeşil güç kaynağını takdir eder.

Kaynak: Robb Report

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Otonom elektrikli tekneler yakında Amsterdam kanallarını gezecek

Küçük otonom servisler yakında Amsterdam'ın ünlü kanallarında görünebilir. İnsanları veya malları taşımanın yanı sıra operasyonlarını optimize etmek ve onlar için yeni kullanımlar bulmak için testler devam etmektedir.

AALo9s3.img?h=910&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Roboat, Amsterdam Gelişmiş Metropolitan Çözümler Enstitüsü (AMS) ve Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) arasındaki bir işbirliğidir. Buradaki fikir, bir şehre, bu durumda Amsterdam'a hizmet etmek için dünyanın ilk otonom su gemileri filosunu geliştirmektir. Teknolojik yönüne ek olarak, amaç, kentin tarihi ve turistik merkezinin rıhtımlarında ve köprülerinde düzenli olarak görülen yoğun trafiğin bir kısmını hafifletmektir.

Birkaç yıllık geliştirme sürecinin ardından ekipler, Amsterdam'ın ikonik kanallarında test edilmeye hazır, 1:1 ölçekli bir prototipi kısa süre önce açıkladı. Teknenin tüm teknik unsurlarını içeren bir gövdeden, yani dört iticiden (herhangi bir yönde hareket edebilmek için) ve çok sayıda sensörden (LIDAR, GPS, kameralar) ve kişinin konumunu belirlemeye ve olası engellerin etrafında gezinmeye izin veren bir gövdeden oluşur. İleride bir problem olması durumunda, tekne bundan kaçınmak için en iyi manevrayı hesaplayabilir ve rotasına devam edebilir. Pili, kesintisiz olarak yaklaşık 9 saat kullanım ömrü sağlar. Üst güverte ise ihtiyaçlarınıza göre özelleştirilebilir.

Bu otonom modül, insanları veya eşyaları taşımak, atık toplamak veya hatta örneğin bir etkinlik veya yüzer köprüler için çeşitli alanlar oluşturmak için olsun, birkaç farklı biçimde ve çeşitli kullanımlar için gerçekten özelleştirilebilir.

Bu teknoloji, Marineterrein Amsterdam Living Lab'ın sularında birkaç ay boyunca test edilecek. Ona nirengi noktaları, nereye yanaşacakları ve diğer gemilerden kaçınacakları hakkında bilgi vermek gerekli olacaktır. Ne kadar çok deneyim kazanırsa o kadar verimli olur.

Amsterdam, şehir yüzeyinin neredeyse dörtte birini oluşturan 165 kanala sahiptir.

Kaynak: ETX

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

ABD Donanması, 130 Milyon Dolarlık Bir Savaş Gemisi İnşa Etmek İçin 5 Takım Seçti

Geçen yılın sonlarında, ABD Donanması en sevdiği askeri gemi yapımcılarından altısına bir soru sordu: 200 ila 400 fit uzunluğunda ve 1.000 ila 8.000 ton arasında bir yer değiştiren, birden fazla .50 kalibre makineli tüfekle donanmış bir savaş gemisi inşa etmek mümkün müdür? 30 mm'lik bir zincir silah ve bir helikopter ve güçlendirilmiş bir ABD Deniz Piyadeleri müfrezesiyle bir sahil noktasına saldırma yeteneğine sahip - hepsi 130 milyon doların altında mı?

AALtjpO.img?h=629&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Oh, ve savaş gemisinin de konseptten 2026'nın sonuna kadar 30 tam geminin teslimatına gitmesi gerekecek.

Evet yapabiliriz

Amerika'nın gemi yapımcıları coşkuyla yanıt verdi: Evet, bunu yapabiliriz. Ancak, Donanma'nın davetine yanıt veren şirketlerin "olağan şüpheliler" olmadığı ortaya çıktı - savunma müteahhitlik devleri General Dynamics (NYSE: GD), Huntington Ingalls (NYSE: HII) ve Lockheed Martin (NYSE: LMT).

Bunun yerine, USNI News'in geçen hafta bildirdiği gibi, Donanma için bütçe fiyatlı Hafif Amfibi Savaş Gemileri (LAW'ler) inşa etmekle ilgilenen beş şirket, Pentagon savunma sözleşmesinde daha büyük bir rol almayı amaçlayan büyük ölçüde özel ve yabancı şirketlerdi. Şaşırtıcı bir şekilde, bunlar tam olarak alıcıların halka arz süreci boyunca bir gün yatırım yapmayı dört gözle bekleyebilecekleri türden şirketler.

Özellikle Donanma, İtalyan savunma şirketi Fincantieri ve Avustralya'nın Austal'ına (OTC: AUTLY) ve ayrıca özel mühendislik firması TAI Engineers ve özel gemi yapımcıları VT Halter Marine ve Bollinger Tersanelerine "konsept tasarım" sözleşmeleri verdi.

Ama bu bir tesadüf değildi. Aslında, bir Kongre Araştırma Raporu, HUKUK için açıklanan özelliklerin "birkaç [daha küçük] ABD tersanesinden herhangi birinin" inşa etmesine izin verecek şekilde olduğunu, böylece sözleşme için rekabeti artırdığını ve fiyatların düşük kalmasına yardımcı olduğunu kaydetti. Bu tam olarak ne olduğu gibi görünüyor.

Kısa vadede yatırımcılar için ne anlama geliyor?
Fiyatların ne kadar düşebileceği henüz belli değil, ancak Donanmanın toplamda 3,9 milyar doların altında 30 yeni savaş gemisi satın alması ihtimali bile oldukça şaşırtıcı. (3,9 milyar dolar, kabaca sadece bir Zumwalt sınıfı destroyerin maliyetidir.)

Bir yandan, Donanma için pazarlık fiyatı. Öte yandan, örneğin, S&P Global Market Intelligence'den alınan verilere göre, geçen yıl muhtemelen 1 milyar dolardan az iş yapan VT Halter gibi bir şirketin Donanma siparişlerinde 3,9 milyar dolar yıllık gelirin birkaç katı olacaktır; hatta geçen yıl sadece 1,4 milyar dolar kazanan Austal gibi yerleşik bir askeri müteahhit.

Yakın vadede, bahsettiğimiz rakamlar çok daha küçük olacak (ama yakında artacak). USNI'nin bildirdiğine göre, yukarıda adı geçen beş firma, konsept çalışmaları için toplam 7,5 milyon dolardan az sözleşme ödüllerini paylaşacak. Donanma bu kavramları değerlendirecek ve ardından 2022'nin ortalarında "ön tasarımlar" için üç ek sözleşme imzalayacak. 2022'nin sonlarına doğru Donanma, bir "tasarım ve inşaat" sözleşmesi için tek bir kazanan seçecek.

İşte o noktada kontrat değerindeki "milyonlarca" dolardan bahsetmeyi bırakacağız ve "milyarlarca" hakkında konuşmaya başlayacağız.

Uzun vadede yatırımcılar için ne anlama geliyor?
Donanma sözleşmelerinde 3 milyar dolar kazanmak, bu şirketlerden herhangi biri için büyük bir anlaşma olacaktır. Ama burada düşünülmesi gereken daha büyük bir resim var.

Daha küçük gemi yapımcılarının HUKUK çalışması için teklif vermelerinin coşkusu, Donanmanın artık gemi inşa çalışmalarının çoğunu birden fazla "yeni" savunma yüklenicisi arasında yayma yeteneğine sahip olduğunu gösteriyor. Ve bu, rekabeti azaltan ve daha büyük savunma şirketleri arasında güçlü kar marjlarını destekleyen savunma endüstrisinde onlarca yıldır devam eden konsolidasyon eğilimini tersine çevirme potansiyeline sahip.

Bu kadar büyük şirketlerdeki yatırımcılar için bu, tartılması gereken bir risktir. General Dynamics ve Huntington Ingalls gibi şirketler, yeni rakipleriyle rekabet edebilmek için kar marjlarını düşürmeye zorlanacak mı, yoksa işlerini mi kaybedecekler yoksa rekabeti satın mı alacaklar?

Sonuncusu dışındaki herhangi bir senaryoda, burada yatırımcılar için fırsat var. Özellikle Bollinger, geçmiş yıllarda bir halka arz gerçekleştirme olasılığını araştırdı. VT Halter, daha sonra satın alınmadan ve 2002'de Singapur Teknoloji Mühendisliği'nin bir yan kuruluşu haline gelmeden önce, 1990'larda halka arz yaptı.

Donanmadan gelen milyarlarca dolarlık yeni sözleşmeyle, bu şirketlerden herhangi biri yeniden halka arz edebilir.

Kaynak: TheMotleyFool

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • Admin

Dünya Yelken Hız Rekorunu Kırmak için Tasarlanmış Şık Yeni Tekne SP80 ile Tanışın

SP80, görüş alanında dünya yelken hızı rekoruna sahiptir. Acemi İsviçreli ekip, 80 knot'luk müthiş bir hıza ulaşmak ve bu süreçte tarih yazmak için tasarlanmış yeni bir yelkenli tekne inşa etmeye başladı.

Pratik olarak açık denizlerin Formula 1 otomobili olan fütüristik 23 fitlik, SP80 olarak adlandırıldı. İlk olarak 2019'un başlarında bir konsept olarak tanıtıldı ve şimdi ciddi, iyi, hız kazanıyor. Ünlü İsviçreli saatçi Richard Mille, büyük bir ortak olarak gemiye atladı ve ekip, ünlü İtalyan tersane Persico Marine'de az önce omurgasını koydu. Bu, SP80'in 2022'de yeni bir rekor kırma hedefine yaklaştığı anlamına geliyor.

Şık hız makinesi, tek güç kaynağı olarak rüzgarı kullanarak tam eğimde 80 knot'a (kabaca 92 mph) ulaşmak için özel olarak tasarlanmıştır. 19 fitin biraz üzerinde bir kirişe sahip olan 330 kiloluk gemi, Carbon TPT'den dövülmüş bir gövdeye sahip. North Thin Ply Technology'nin izniyle gelen bu daha hafif ama daha güçlü karbon türü, Richard Mille'in üst düzey saatlerinin kasalarını da süslüyor.

AANfNGq.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

SP80

Tahrik gücüne gelince, SP80, yaklaşık 65 fit genişliğe sahip ve okyanusa ait bir savaş uçağı gibi dalgalar arasında uçmasına yardımcı olan dev bir uçurtma ile donatılmıştır. Ayrıca, en yüksek hızlarda bile dengeyi sağlamak için tekneyi su yüzeyinde konumlandırmaya yarayan özel bir "süper havalandırmalı" folyo ile donatılmıştır. Ayrıca mühendisler, gemi süzülürken uçurtmadan gelen enerjiyi folyoya ileten yenilikçi yeni bir güç modülü üzerinde çalışıyorlar.

SP80, 2022'nin sonunda yapılması planlanan rekor denemesi ile gelecek yıl yaz aylarında suya çarpacak. Tek kaptanın dümende olduğu uçurtma botunun, Paul Larsen tarafından kırılan 65.45 knot'luk mevcut rekoru iyileştirmesi gerekecek. 2012'de Vestas Sailrocket 2'de.

"Teknenin beklentilerimizi karşılayacağından ve yapısının onu tasarladığımız yüklere dayanabileceğinden eminiz. SP80'in kurucu ortağı Mayeul van den Broek yaptığı açıklamada, konseptimizi optimize etmek için üç yoğun yıl çalıştıktan sonra, tüm ekip Persico Marine'de son teknenin şekillendiğini görmekten gurur duyuyor. Fırlatma yakında yapılacak ve şimdiden ilk yelkeni sabırsızlıkla bekliyoruz” dedi.

Tanrı hızı, SP80.

Aşagıdaki fotoğrafları kontrol et:

AANfQu6.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

AANfSwF.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

AANg20u.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Kaynak: Robb Report

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Haftanın Teknesi: Bu 122 Metrelik Süper Yat, GT Racing'in Altın Çağına Deniz Yolculuğuna Bir Övgü

AANhhy9.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Bu ayırt edici renk şeması: toz mavisi, parlak turuncu ve beyaz. 1971 film klasiği Le Mans'ta Steve McQueen'in ikonik Gulf Porsche 917 yarışçısının renkleri.

Aynı efsanevi Gulf Oils görünümü, 60'ların sonlarındaki son derece başarılı Ford GT40 yarış arabalarını da süslerken, bugün bu baş döndürücü renkleri en son 500.000 dolarlık Ford GT süper otomobilinde bile belirleyebilirsiniz.

Aurelia'nın eski kaptanı ve şu anda 192 metrelik Royal Huisman süperyat Phi'nin proje yöneticisi olan Kaptan Guy Booth, “İçeride ve dışarıda tüm tekne, GT otomobil yarışları tarihine bir selam niteliğinde” diyor. "Sahibi hıza bir övgü, tarihe bir övgü istedi."

Bazıları, Booth'a göre, at yarışı konusunda eşit derecede tutkulu olan sahibin, polarize edici renk şemasına biraz kapıldığını iddia edebilir. Yatın özel 30 metrelik Pascoe ihalesi - Yanmar motoruyla yaklaşık 60 mil hız yapabilir - Sea-Doos ve Seabobs filosu ile birlikte ana gemiye uyacak şekilde boyanmıştır.

Yatın adının bile bir spor araba bağlantısı var. Aurelia, 1950'de tanıtılan, seksi, İtalyan yapımı Lancia Aurelia GT fastback'in tartışmasız dünyanın ilk Grand Tourer'ının adıdır.

AANhQ8W.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Nezaket Fraser Yachts

Fraser Yachts'ın brokeri Jan Jaap Minnema, "Aurelia, okyanusun klasik bir yarış arabasına verdiği yanıttır" diyor ve şu anda 8,9 milyon € veya yaklaşık 10.4 milyon $ civarında bir fiyatla listelenmiş şık, tamamen alüminyum süperyata sahip.

Doğal olarak, yarış arabası renklerine bürünmüş bir süper yat için hızlı olması gerekiyordu. İkiz Alman yapımı MTU 3.648 beygir gücünde V-16 dizel motorla çalışan Aurelia, 36 mil / saat dalga dilimleme hızına sahip. 18 mph seyir hızına geri dönün ve yat, doldurmalar arasında 2.300 milden fazla yol kat edebilir.

Araca binin ve Aurelia'nın Bannenberg & Rowell tasarımı iç mekanı, spor otomobilden ilham alan konsepti biraz daha az gösterişli bir şekilde devam ettiriyor. Yakından bakın ve zarif halıların, klasik yarış arabalarının lastik sırtlarına benzemek için tasarlanmış ince bir desene sahip olduğunu göreceksiniz.

AANhJj6.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Yukarıya bakın ve salondaki tavan, lüks Bentley'lerin koltuklarından ilham alan elmas kapitone deri ile kaplanmıştır. Ve Linley Aston Martin Koleksiyonundan muhteşem, parlak yeşil deri koltuklarla rahatlayabilirsiniz.

Konuklar ayrıca spor araba temalı üç kabin arasından seçim yaparak eğlenebilirler. Göz kamaştıran kırmızı-siyah yatak örtüleri ve Ferrari sanatıyla Ferrari kırmızısı kabin var; turuncu sıçramalara sahip Lamborghini temalı kabin; ve yeşil tonlar ve özel Zagato gövdeli Astons resimleriyle zarif Aston Martin kabini.

Her kabinin kapısını açmak bile bir yarış arabası kullanıyormuş gibi hissetmenizi sağlıyor; tutamaklar, eski bir yarışçının vites değiştirmesinin tırtıklı yüzeyine sahiptir. Booth, “Teknede üç ya da dört gün geçirebilir ve GT otomobillerine yapılan çok ince övgülerin hepsini hala göremeyebilirsiniz” diyor.

AANhM2s.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Ek olarak, Steve McQueen'in Le Mans'ta kullandığı Porsche - Şasi 026 - bu hafta sonu RM Sotheby'nin 2021 Monterey etkinliğinde açık artırmaya çıkıyor. 18 milyon doların üzerine çıkması bekleniyor. Sağlam bir yarış geçmişine sahip ve JW Automotive'in 1970 24 Saat Le Mans'ta girdiği üç otomobilden biriydi. Araba 50. turda suda uçtu ve düştü, ancak gerçek yarışın çoğunu yeniden yaratan filmi yapmak için kullanıldı.

Aurelia'nın arka tarafında beyaz bir daire içinde yer alan göze çarpan "10"a gelince, şaşırtıcı bir şekilde motor yarışı bağlantısı yok. Heesen'in başarılı 37 metrelik serisinin bir parçası olarak, o sırada tekne numarası 10 olan yattan geliyor.

Tabii ki, baş döndürücü stili ve sürpriz ve keyif veren iç tasarımıyla Aurelia'nın “10”dan başka bir şey olmadığını iddia edebilirsiniz.

Kaynak: Robb Report

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu Hidrojenle Çalışan Tekne, Amerika Kupasını Biraz Daha Yeşil Hale Getirmeye Gidiyor

Mart ayında 36. Amerika Kupası'nı kazandıktan sonra, Emirates Team New Zealand, bir sonraki etkinliğin fethine yardımcı olmak için gizli bir silah yapmaya başladı.

Muzaffer Kiwis, 37. Amerika Kupası'nda AC75 yarış yatlarını desteklemek için tasarlanmış, hidrojenle çalışan yeni bir folyo kovalama teknesini ortaya çıkardı. Amaç, kampanya boyunca daha fazla takımın gemiye binmesi ve bu yenilikçi, çevre dostu tahrik özelliğine sahip destek botlarını kullanmasıdır.

Ekibin Auckland'ın Kuzey Kıyısındaki tesisinde yapım aşamasında olan prototip, AFCryo'nun yardımıyla inşa edilecek. Christchurch şirketi yeşil hidrojenin güçlü bir savunucusudur ve şu anda Yeni Zelanda'da hidrojen üretim sistemleri ve kompozit kriyostat üretmektedir. Gemi yakıt hücreleri, iki elektrik motoru, bir batarya ve çok önemli hidrojen tankları ile donatılacak. Bu nedenle, zararlı emisyonlar salmadan yedek yelken veya ekipman boşaltma gibi destek görevlerini yerine getirebilir.

Emirates Team Yeni Zelanda CEO'su Grant Dalton yaptığı açıklamada, "Hidrojen gücüne sismik bir geçiş ve endüstri için emisyonsuz bir açıklama yapabilmeyi umuyoruz." Dedi.

AANvYpQ.img?w=768&h=432&m=6

Emirates Ekibi Yeni Zelanda

Kanayan kenarda olan sadece tahrik de değil. Fütürist kovalamaca teknesi, normal bir planya teknesinden daha az direnç için onu yukarı ve sudan çıkaran hidrofillerle donatılmıştır. Daha sert suların üzerinde seyrederken, folyolamanın da çok daha yumuşak bir sürüş sağladığı söylenir.

Team New Zealand, Team Ineos UK'nin bu hareketi destekleyeceğini umuyor. Bir sonraki etkinlik için Rekorun Meydan Okuyucusu olarak Birleşik Krallık ekibi, yarışma için yer, tarih ve tekne türleri de dahil olmak üzere yaklaşan Kupa için yönergeleri belirlemeye yardımcı olacak. O halde, 37. Amerika Kupası protokolünün, tüm takımların hidrojenle çalışan destek botları kullanması gerektiğine dair bir hüküm içermesi mümkündür. Bu yetki, etkinlik boyunca kullanılan fosil yakıtları önemli ölçüde azaltacak olan 20'den fazla etkinlik ve yarış destek tekneleri için de geçerli olacaktır. Ve Team Ineos UK'nin önemli bir üyesi, baş kaptanı Sir Ben Ainslie, yeni tahriki desteklemek için şimdiden ortaya çıktı.

AANvRl6.img?w=768&h=432&m=6

Emirates Ekibi Yeni Zelanda

“Dünya çapında hidrojene bu kadar çok yatırım yapıldığında, hidrojenle çalışan folyo kovalama teknelerine geçiş, denizcilik endüstrisinin geleceği için sürdürülebilir ve pratik bir çözüm olduğunu kanıtlayabilirken, 50'den fazla hıza ulaşan AC75'leri destekler. düğümler," dedi Ainslie.

Yaklaşık iki yüzyıldır, saygıdeğer yelken serisi ve yarışan ekipler, deniz tasarımı ve mühendisliği açısından sınırları zorladı. Aslında, Emirates Team New Zealand, hidrojen inovasyonunun unsurlarının, yeni nesil AC75'e uygulanıp uygulanamayacaklarını görmek için değerlendirileceğini söylüyor.

Kaynak: Robb Report

Kim bilir, bir sonraki Kupa sıfır emisyonlu bir yarışçı tarafından kazanılabilir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Haftanın Teknesi: 171 Metrelik İkonik Bir Süper Yat On Yıldır Kullanılmıyor Yeniden Hayat Almasına Bir Göz Atın

AANOsD6.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Adını aldığı Aston Martin'den biraz daha güçlü. Şaşırtıcı bir şekilde 9.200 turboşarjlı beygir gücüne sahip olan bu 171 fitlik hız makinesi, kendi boyutundaki diğer yatlardan iki veya üç kat daha hızlı olan 37 mil / saat oldukça etkileyici bir hıza ulaşabilir. Monaco'da kahvaltı, Porto Cervo'da öğle yemeği ve akşam yemeği için zamanında mı? Sorun değil.

2010 yılında piyasaya sürülen ve klasik V12 motorlu İngiliz spor otomobilinden sonra DB9 olarak adlandırılan bu araç, Palmer Johnson'ın ikonik PJ 170 Sport Yacht serisinin ilkiydi ve İngiltere'de üretilen tek modeldi.

Bugün DB9, Amerikalı iş adamı ve tekne aşığı John Rosatti'nin gururu ve sevincidir. Belki de onun birçok Plaza Auto Mall bayisinden birinden yeni bir araba satın aldınız. Ya da Güney Florida'daki Vic & Angelo'nun İtalyan restoranında kaliteli yemekler yiyebilirsiniz. Veya başarılı BurgerFi mekanlarından birinde bir burger kaptı.

Rosatti, çok sevilen 214 metrelik Codecasa süperyat Double Down'ı sattıktan bir yıl sonra 2019'da DB9'u satın aldı. Ondan önce 160 metrelik Christensen Nice 'n Easy'ye ve ondan önce 127 metrelik Crescent Take it Easy'ye sahipti.

O zamanlar yat, İstanbul'daki bir tersanede sevilmeden çürüyordu, camında satılık levhası ve 18 milyon avroluk fiyatı vardı. Rosatti'nin araba satıcısı içgüdüleri, artıları ve eksileri tarttı. Eksileri, yatın tüm mekanik ve elektronik sistemleri için pahalı revizyonları ve ayrıca gövdenin yeniden püskürtülmesini içeriyordu. Tek, ama sonunda karar veren profesyonel: harika bir fiyata ikonik bir tekne.

AANOuut.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Kaynak: Robb Report

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeni Elektrikli Tekneler Gürültü Yapmadan Dalga Yapıyor

Otomobil endüstrisi, görünüşte her gün daha fazla üreticinin yarışa katılmasıyla bir elektrik dalgasında ilerliyor.

AAO2274.img?h=461&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Tekne endüstrisi, teknenin neredeyse yarısını kaplayan düşük beygir gücündeki motorlar ve pillerle tıkanmış, çok geride kaldı.

Bu değişim sürecinde.

Yeni teknolojiyle desteklenen elektrikli tekneler artık daha hızlı, daha uzun menzilli daha küçük pillere sahip ve hala sıfır emisyonlu.

Montreal merkezli Vision Marine Technologies'in CEO'su Alex Mongeon, “Elektrikli tekneler eskiden sadece gezinmek için iyiydi” dedi. "Artık daha fazla güce sahipler ve daha uzun süre dayanıyorlar."

Vision Marine, daha güçlü elektrikli teknelerde şarjı yönetmeye yardımcı oldu. Elektrikli motor dalgasını kullanan diğer şirketler arasında, eski SpaceX çalışanları tarafından başlatılan İsveçli lüks tekne üreticisi X Shore ve Arc yer alıyor.

Hevesli bir tekne yarışçısı ve elektrikçi olan Mongeon ve Vision Marine, 2015 yılında daha güçlü ancak yine de verimli bir elektrikli dıştan takma motor geliştirmek için çalışmaya başladı.

Lityum pil kullanan ilk elektrikli tekne motoru olan E-Motion 180'i yarattılar.

Elektrikli dıştan takmalı motor 180 beygir gücüne sahiptir ve elektrikli teknede bir ilk olan 60 mil hıza ulaşabilir. Standart bir içten yanmalı motordan yaklaşık 5.000 $ daha pahalı olan E-motion 180, tipik olarak 18 ila 26 fit arasında, 180 HP dıştan takmalı bir gaz motoru kullanan herhangi bir tekne ile kullanılabilir.

Motorlar bir gecede tam olarak şarj olabilir ve gereken tek şey 220 voltluk bir prizdir - tak ve çalıştır'ın tekne gezintisi versiyonu. Daha az hareketli parça olduğundan bakım, ICE motorlarından çok daha azdır.

Elektrikli motorlar gürültüsüz, kokusuz ve dumansızdır, bu nedenle artık gemideyken birbirinize bağırmak veya arkanızda bir duman tabakası bırakmak yok.

E-Motion 180'in satışları Mayıs ayında başladı ve teslimatın bu yıl içinde gerçekleşmesi bekleniyor.

Florida merkezli bir özel tekne üreticisi ve komisyonculuk şirketi olan SBX Marine'in işletme müdürü Randy Truesdale, “Bu çok havalı çünkü kimse bu karşılaştırılabilir beygir gücüne gitmedi” dedi. "Elektrik motorlarından bazılarını görüyorsunuz, 50 ila 70 beygir gücü eşdeğeri olduğunu söyleyen bir motor alabilirsiniz, ancak yeni 180 ile yaptığımızı kimse yapmadı."

Vision Marine'e göre elektrikli tekne kullanımı Drake, Robert De Niro ve Greta Thunberg gibi ünlüler tarafından benimsendi. Birçok tur operatörü elektrikli teknelere yöneldi ve şehirlerin kiralık ve deniz taksileri için de öyle.

Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi'ne göre, motorlu tekneleri yasaklayan birçok su, deniz koruma alanları olarak belirlenmiştir - Amerika Birleşik Devletleri'nde %26'sı. Birçoğu elektrikli teknelere izin verir çünkü daha temizdirler ve ses çıkarmazlar.

Mongeon, "Duyacağınız tek ses, gövdeye çarpan su ve insanların eğlenmesi olacak" dedi.

Ve çok daha fazla insan pandemi sırasında suda eğleniyor.

Ulusal Denizcilik Üreticileri Birliği'ne göre, motorlu tekne satışları 2020'de 310.000'den fazla yeni satışla %12 artarak 2008'deki durgunluktan bu yana en yüksek rakamlara ulaştı.

Tekne kiralama şirketleri de, dünyanın en büyük tekne kiralama şirketi GetMyBoat için yıldan yıla %700 büyüme de dahil olmak üzere sayılarının arttığını gördü.

Truesdale, "Kiralama döngüsünde, mutlaka bir tekne satın almak istemeyen insanlar için büyük aktivite nedeniyle oldukça popüler hale geldi." Dedi. Tekneler, sosyal mesafe için mükemmel bir araç gibi."

Eklenen güç ve sınırlı çevresel etki ile elektrikli teknelerin yeni çağı, onu daha da eğlenceli hale getiriyor.

Kaynak: AP Associated Press

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.