Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Aselsan Gökberk Mobil Lazer Silah Sistemi

 

  • 2 hafta sonra...
  • Cevaplar 271
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

  • Admin

    272

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderilen Görseller

  • Admin
Gönderi tarihi:

Trump, kendisinin adını taşıdığı anlaşılan yeni savaş uçağını tanıttı

11d3ffc315c160d2f802deecf0c86143

Donald Trump, Amerika'nın yeni nesil savaş uçağına kendisine bir övgü olarak isim vermiş gibi görünüyor.

Amerika'nın 47. başkanı Bay Trump, Boeing'in hava kuvvetlerinin yeni F-47 savaş uçağını inşa etmek için sözleşme aldığını duyurdu.

Jetler, Lockheed Martin'in F-22 Raptor'ının yerini alacak olan Yeni Nesil Hava Hakimiyeti (NGAD) programının bir parçası olarak inşa edilecek.

F-47, insansız hava araçlarıyla birlikte savaşa girmek üzere inşa edilmiş mürettebatlı bir uçak olacak.

Uçağın tasarımı sıkı bir sır olarak kalmaya devam ediyor, ancak büyük olasılıkla gizlilik, gelişmiş sensörler ve son teknoloji motorlar içerecek.

Başkanın uçağa kendi adını verdiği yönündeki çevrimiçi söylentilere rağmen, basın toplantısında şunları söyledi: "F-47 olarak bilinecek, generaller bu ismi seçti."

Bay Trump, Oval Ofis'te gazetecilere "Çok sayıda sipariş verdik. Size fiyatını söyleyemeyiz." dedi.

"Müttefiklerimiz sürekli arıyor," diye ekledi ve yabancı satışların bir seçenek olabileceğini söyledi. "Onlar da bunları satın almak istiyor."

ABD hava kuvvetlerinde, savaş uçakları için isimlendirme kuralı, genellikle uçağın yapıldığı sırayı belirten bir sayının ardından gelen bir "F-" önekidir.

Ancak Mission Design Series (MDS) olarak adlandırılan isimlendirme sisteminin istisnaları da var.

"F-35"teki "35", program yöneticisi Tümgeneral Mike Hough tarafından sıra dışı bir seçim olarak seçilmiştir. Sayı sistemine göre, F-24 olarak adlandırılması gerekirdi.

Boeing hisseleri haberden sonra yüzde beş artarken Lockheed'in hisseleri yaklaşık yüzde altı düştü.

Boeing için bu galibiyet, işinin hem ticari hem de savunma tarafında zorluk çeken bir şirket için talihinin tersine dönmesi anlamına geliyor.

Boeing'in savunma işini yöneten Steve Parker, "ABD hava kuvvetleri için altıncı nesil bir savaş uçağı tasarlamanın, inşa etmenin ve teslim etmenin önemini kabul ediyoruz" dedi.

"Bu göreve hazırlık olarak, savunma işimizin tarihindeki en önemli yatırımı yaptık. Bu sonuçtan hayal kırıklığına uğramış olsak da, rekabetçi bir çözüm sunduğumuzdan eminiz" dedi Lockheed.

"ABD hava kuvvetleriyle daha fazla görüşmeyi bekleyeceğiz."

Sözleşme ayrıca savaş uçağı üretim tesisinin bulunduğu St Louis, Missouri için de büyük bir destek anlamına geliyor.

Mühendislik ve üretim geliştirme sözleşmesi 20 milyar dolardan fazla değere sahip.

NGAD, Çin ve Rusya gibi rakiplere karşı koymak için altıncı nesil bir savaş uçağı etrafında merkezlenen bir "sistem ailesi" olarak tasarlandı.

Boeing'in ticari operasyonları, en çok satan 737 MAX jet üretimini tam hıza geri döndürmeye çalışırken zorluk çekerken, savunma operasyonu havada yakıt ikmal tankerleri, insansız hava araçları ve eğitim jetleri için yetersiz performans gösteren sözleşmeler nedeniyle ağırlaştı.

Donanmanın yeni nesil uçak gemisi tabanlı gizli savaş uçağını inşa etme yarışmasından yakın zamanda elenen Lockheed, kayıptan sonra üst düzey savaş uçağı pazarında belirsiz bir gelecekle karşı karşıya.

Milyarder ve başkanlık danışmanı Elon Musk, mürettebatlı üst düzey savaş uçaklarının etkinliği konusunda şüphelerini dile getirerek daha ucuz insansız hava araçlarının daha iyi bir seçenek olduğunu söyledi.

Kaynak: The Telegraph

  • 4 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Çin, F-35 Gizli Savaş Uçağını Takip Edebileceğini İddia Ediyor, Ancak Bu, Tespit Ettiği Jet Değil

F-35A%20Six%20Ship-1.jpg.pc-adaptive.ful

F-35, inanılmaz yeteneklere sahip korkutucu bir jet. Bu, onu dünyadaki güçlerin, ister saflarında olsunlar ister ona karşı koymanın bir yolunu arasınlar, dikkat etmek zorunda kaldıkları bir tehdit haline getiriyor. İkincisini yapmaya çalışırken, zorluk onu takip etmeye çalışmaktır, çünkü yaratıcısı Lockheed Martin'in övündüğü gibi, "kaçmak için yapılmıştır." Bu, gelişmiş sensörlerinden yakıt depolama şekline, gövdesindeki benzersiz sinyal azaltıcı boyadan bileşenlerinin açısına kadar her şeye yansır.

Tüm bunlar doğru olsa da, en gizli jetleri bile tamamen görünmez ve tespit edilemez hale getirmenin bir yolu yoktur. Çin, BeiDou uydu sistemini kullanan teknolojinin, F-35 gibi uçakları takip etmesine olanak tanıyacağını iddia ediyor, özellikle de bu tür modellerin en aza indirmeyi amaçladığı özelliklerden biri aracılığıyla: Belirgin egzoz dumanları. BeiDou teknolojisi, bozulmanın konumunu belirleyerek ve böylece orada gizlenebilecek uçağın bir resmini bir araya getirerek, böyle bir gizli savaşçının gelen sinyalleri bozma ve karıştırma yeteneğini aleyhine çevirebilir. South China Morning Post, Şubat 2025'te böyle bir teknolojinin muazzam bir potansiyele sahip olduğunu belirtti. Gazeteye göre, Changchun Optik, İnce Mekanik ve Fizik Enstitüsü bilim insanları "20 km yükseklikte uçan insansız bir hava gemisi ... cıva-kadmiyum-tellürit dedektörleri ve 300 mm açıklıklı teleskoplar" kullandılar ve 1.110 milden fazla uzaklıktan bir F-35'i 'görebildiler'. Yani, uçağın önemli ısı imzasını görebildi.

F-35%20JADO%20Product%20Page.png.pc-adap

Çin'in BeiDou Sistemi ve Potansiyel Gizliliğe Karşı Faydası

Büyük Ayı takımyıldızından adını alan BeiDou, gelişmiş bir Çin uydu sistemidir. Yaklaşık 45 uydudan oluşan bir ağa dönüştü, yüksek Dünya yörüngesi ve orta Dünya yörüngesi uydularını birleştirdi ve sistemin son nesli yaklaşık 2035'te tamamlanmadan önce karışıma düşük Dünya yörüngesi eklemeleri eklenecek. On yıldan fazla bir süre önce, BeiDou Asya Pasifik'e odaklanmış bir kapsama alanı sağlayabilirdi, ancak şimdi tüm Dünya'yı kapsayacak noktaya kadar gelişti.

LM-Product-Page-1920.jpg.pc-adaptive.128

Dünyanın en gelişmiş gizli savaş uçaklarından biri olan F-35 gibi modelleri takip etme yeteneğinin gerçekten de büyük bir nimet olacağını söylemeye gerek yok. Bunu yapmanın bir yönü, bir savaş uçağının egzozunun çok fazla ısı yayabilmesi ve motorun yanma odasının çok önemli olan havayı yaklaşık 3000 dereceye kadar ısıtabilmesidir. South China Morning Post, Şubat 2025'te alıntılanan çalışmanın, "jetin radar emici kaplaması ve dış yüzeyi ortalama 281 Kelvin dereceye (7,85 Santigrat derece veya 46 Fahrenheit) kadar soğurken ... yaklaşık 1.000 Kelvin'e ulaşan motor egzoz dumanı, gövdesinden üç kat daha güçlü orta dalga kızılötesi radyasyon yayıyordu" sonucuna vardığını bildiriyor. Gizli uçak üreticileri, böyle bir uçağın tasarımındaki bu önemli 'zayıflığı' en aza indirmeye çalışmanın öneminin tamamen farkındadır. Yakıtı içeride tutmak ve motoru dikkatlice konumlandırmak, hem çıkardığı gürültüyü hem de yayılan ısıyı azaltırken, diğer modeller işini yaparken havayı soğutmak için benzersiz bir motor mimarisine sahip olabilir. Yine de, bu duman hala bir tehlikedir.

F35-3-1280.jpg.pc-adaptive.1280.medium.j

Kırılan Sinyallerin Kodunu Çözme

Gizli uçaklar ayrıca onları tespit etmeye çalışan radar sinyallerini de karıştırır. Sinyal geri yansımasını engelleyen benzersiz kaplamalar ve uçağın gövdesinin alışılmadık açılarını kullanarak sinyalleri yansıtarak, bazı gizli bombardıman uçaklarında olduğu gibi, amaç aynıdır: Operatörlerin tam olarak neyin uçtuğunu ve nereye gittiğini bilmesini önlemek. Peki ya geride bırakılan karışık sinyalleri yorumlayabilselerdi? Raporlara göre, bu yeni teknolojinin yapabileceklerinin bir parçası. The Eurasian Times'a göre, "BeiDou sinyallerinin kullanımıyla, radar gizli uçakların neden olduğu kırılma desenlerini tespit edebilir. Bu desenler benzersiz yankılar yaratır ve bilim insanlarının uçağın tipini ve yerini tahmin etmesini sağlar." Bu durumda, konsept gizli bir uçağın birincil varlığını potansiyel bir yükümlülüğe dönüştürüyor. Görünmez olduğu varsayılan klasik F-117 Nighthawk (burada resmedilmiştir) bile bir şekilde tespit edilebilir.

F35-1280.jpg.pc-adaptive.1280.medium.jpg

South China Morning Post'un Eylül 2024'te paylaştığı başka bir örnekte, Guangdong'daki araştırmacılar tarafından işletilen bir DJI Phantom 4 Pro, bilim insanlarına göre "Filipinler üzerinde uçan bir Starlink uydusunun yaydığı elektromanyetik radyasyonlarla aydınlatıldı." Bununla ilgili en dikkat çekici şey, uyduyla etkileşimin, herhangi bir radar sinyali aktif olmadan, gizli insansız hava aracının konumunu radara vermesidir. Buna bağlı olarak, F-35 gibi bir savaş uçağının da benzer şekilde takip edilebilmesi mümkündür. Bunun etkileri o kadar şiddetlidir ki, Communications of the ACM için yazan Logan Kygler, keşfin potansiyel olarak "gizliliğin sonu" anlamına gelip gelmediğini sorguladı, ancak "normal atmosferik olaylar veya normal uçaklar aynı etkiyi yaratabilir" göz önüne alındığında, böyle bir kapasitede düzenli kullanımdan önce çok fazla iyileştirme gerekli görünüyor.

Diğer Radar Sistemleriyle Karşılaştırma

Bir uçağın radara görünürlüğünü en aza indirmek, II. Dünya Savaşı'ndan bu yana savaşın kritik bir endişesi olmuştur, bu nedenle başkalarının uçaklarını tespit ederken kendi uçaklarını gizleme fikri pek de yeni bir şey değildir. Özellikle bu gelişmenin önemli yönü, dünyadaki ulusların halihazırda kullandığı gelişmiş radardan nasıl farklı olabileceğidir. İlk raporlara inanılacaksa, Çin sistemi nispeten basitliği ve ucuz yapısıyla farklı görünüyor. Bu, hem çalıştırılması daha ucuz hem de daha 'gelişmiş' çağdaş alternatiflere göre kullanımı daha etkili bir programla sonuçlanabilir. Bir diğer avantajı da geleneksel radar sinyallerini değil, bunun yerine BeiDou uydu ağı tarafından toplanan ve analiz edilen bilgileri kullanmasıdır. Nereden çalıştığını tespit etmenin sözde zorluğunu ve BeiDou tehlikeye atılırsa diğer GPS sinyallerini kullanma yeteneğini hesaba katarsanız, bu teknolojiye dair birçok avantaj vardır.

globalEnterpriseTN.jpg

Ancak, bu gelişme hakkında hala bilinmeyen çok şey olduğunu da hatırlamak önemlidir. Bu şaşırtıcı değil çünkü Çin'in kendi gizli modellerine karşı korumacı olduğu biliniyor ve 2025'in başlarında J-20 gizli savaş uçağının ihracatını yasakladı. Ayrıca önemli uyarıları ve eksiklikleri var. South China Morning Post, raporun radarı kullanarak çok uzak bir mesafeden bir F-35 tespit ettiğini iddia ettiğini belirtse de, 1.110+ mil menzilin yalnızca belirli açılardan mümkün olduğunu da belirtti: "gizli jetin azaltılmış ileri ısı profili nedeniyle önden tespit 350 km [yaklaşık 217,5 mil] ile sınırlı kaldı."

Kaynak: SlashGear

  • Admin
Gönderi tarihi:

F-35B Savaş Uçağı Artık 'Kaçış Yok Bölgesi' Meteor Füzesiyle Donanmış

Önemli Noktalar ve Özet: ABD Deniz Piyadeleri, F-35B savaş uçaklarını, eşsiz "Kaçış Yok Bölgesi" ile bilinen İngiltere'nin gelişmiş Meteor hava-hava füzesiyle yükseltiyor ve bu da jetin uzun menzilli muharebe kabiliyetini önemli ölçüde iyileştiriyor.

-Avrupalı müttefikler tarafından halihazırda konuşlandırılmış olan Meteor, üstün hız ve doğruluk için bir ramjet motoruna sahip ve hedef tespit edilene kadar sürekli itme sağlıyor.

-Bu entegrasyon, ABD-İngiltere savunma iş birliğinin derinleştiğini vurguluyor.

- Deniz Piyadeleri, Storm Shadow ve Brimstone II gibi ek Avrupa silahlarını entegre ederek F-35'in cephaneliğini daha da genişletebilir, hassas vuruş yeteneklerini önemli ölçüde artırabilir ve F-35B'yi modern hava savaşında çok yönlü ve ölümcül bir platform olarak güçlendirebilir.

Oyun Değiştirici: ABD Deniz Piyadeleri F-35B'yi İngiltere'nin Güçlü Meteor Füzesiyle Geliştiriyor

ABD Deniz Piyadeleri, F-35B uçağını İngiltere'nin Meteor hava fırlatmalı silahıyla geliştiriyor. Bu gelişmiş ve son derece etkili silah, hava-hava füzeleri arasında en kapsamlı Kaçış Yok Bölgesini oluşturma kapasitesine sahip.

Bu hamle, Meteor silahının şu anda İngiltere, Almanya, İtalya, Fransa, İsveç ve İspanya'da hizmette olması nedeniyle yeni nesil uluslararası, müttefik silah entegrasyonu işbirliğini temsil ediyor. Silah, havacılıkgeekclub.com'dan alınan bir rapora göre Eurofighter Typhoon, Rafale ve Gripen'e entegre edildi ve şimdi F-35A ve B varyantları ve KF-21 ile entegre ediliyor.

Makalede Meteor'un savaş avantajlarının iyi bilindiği açıklanıyor.

Makalede, "Meteor'un 'ramjet' motoru, hedef yakalama noktasına kadar sürekli itme sağlıyor ve herhangi bir hava-hava füze sistemi arasında en kapsamlı Kaçış Yok Bölgesini oluşturarak mevcut MRAAM'ları önemli ölçüde geride bırakıyor. Parçalanma savaş başlığı, benzersiz son oyun kinematiğiyle birlikte savaş etkinliğini daha da artırarak maksimum öldürücülük sağlıyor" deniyor.

Yayın, Meteor'un Pax River Deniz Hava Üssü'nde bir Deniz Piyadeleri F-35B'sinde test uçuşları yaparken görüldüğünü bildiriyor. Bu gelişme, ABD-İngiltere iş birliği silah entegrasyon çabalarını gösteriyor. Meteor'u bir F-35'e entegre etmek, F-35 ile sorunsuz işlevselliği garantilemek için muhtemelen bazı teknik uyarlamalar veya arayüz ve ateş kontrol ayarlamaları içeriyordu.

Meteor'un "Kaçış Yok Bölgesi", Görsel Menzil Dışı Hava-Hava füzesi olarak duyuruluyor ve tehlike altındaki bir savaş uçağının vurulmadan bir hava muharebesinden basitçe ayrılmasını veya "uçup gitmesini" çok daha zor hale getiriyor.

Bir yıl önce, bir İngiliz Typhoon Eurofighter pilotu bana Meteor'un pilotların bu "kaçış yok menzili" olarak adlandırdığı şeyi önemli ölçüde artırdığını söyledi - bir hava-hava düşmanının yaklaşan bir füzeden uçup gidemeyeceği veya "kaçamayacağı" mesafe veya nokta.

Bu, Meteor ile saldıran savaş uçaklarının daha ölümcül olduğu ve bir düşman savaş uçağına başarılı bir "vuruş" yapma olasılığının daha yüksek olduğu daha uzun menzillerde vurabileceği anlamına geliyor.

F-35 Silah Zarfının Genişletilmesi

Yazılım yükseltmeleriyle F-35, ortaya çıktıkça bir dizi yeni silahı entegre edebildi, bu nedenle Kolordu'nun F-35B cephaneliğini daha da genişletmesi mantıklı olacaktır. Kademeli yazılım düşüşleri, F-35 varyantlarının, düşman hedeflerini 40 deniz mili mesafeye kadar takip edebilen ve yok edebilen havadan atılan bir silah olan Stormbreaker gibi yeni nesil silahlar eklemesine kademeli olarak izin verdi.

Raytheon'un Stormbreaker'ı ayrıca, saldırı seçenekleri ve her türlü hava koşuluna uygunluk eklemek için RF, lazer ve milimetre dalga hedeflemesi sunan üç modlu arayıcısıyla da iyi bilinir.

Daha Fazla İngiliz Silahı mı?

İngiliz ve Avrupa savaş uçakları, Meteor ile birlikte, öldürücülüğü genişletmek ve pilotlara daha geniş bir saldırı seçeneği yelpazesi sağlamak için ABD F-35'lerine entegre edilebilecek bir dizi son derece yetenekli silahla çalışır.

Typhoon ayrıca, 2003 yılında Irak Özgürlük Harekatı'nın başlangıcında Saddam Hüseyin'in sığınaklarını yok etmek için kullanılan, son derece ölümcül bir havadan fırlatılan füze olan Storm Shadow olarak adlandırılan başka bir Avrupa füzesiyle de silahlandırılmıştır.

Doğruluğuyla bilinen Storm Shadow, hassas hedefleme yapabilir ve düşman sığınak hedefindeki aynı delikten iki füze ateşleyebilir. Silah, değişken gecikmeli bir fünye kullanılarak ana savaş başlığının kontrollü bir şekilde patlatılmasının ardından ilk nüfuz eden patlamayı içeren BROACH savaş başlığı adı verilen özel bir çift şarjlı patlayıcı etki kullanmıştır.

Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin Tornado uçağında da bulunan Storm Shadow, gizli bir dış konfigürasyon, çok modlu GPS ve ataletsel navigasyon hassas rehberlik sistemi ve arazi referans teknolojisi adı verilen bir şeyle inşa edilmiştir. Paul Smith, eski İngiltere Kraliyet Hava Kuvvetleri pilotu, Typhoon operasyonel test pilotu ve Fighter Weapons School Eğitmeni, 2014'te Farnborough UK'de Warrior'a söylemiştir.

Typhoon geliştirmeleri arasında Brimstone II adı verilen kısa menzilli bir füzenin eklenmesi de yer almaktadır. Bu hassas güdümlü silah, İngiliz Tornado uçağında da kullanılmıştır. Başlangıçta bir tank öldürücü silah olarak tasarlanan Brimstone II, her türlü hava koşuluna uygun, son derece hassas bir milimetre dalga arayıcısıyla tasarlanmıştır. Yıllar önce Afganistan'da, saatte 60 km hızla giden bir motosiklet üzerindeki bir El Kaide teröristini yok etmek için bir Brimstone kullanılmıştır.

Kaynak: NSJ

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elon Musk, F-35 savaş uçağı programını eleştirerek, insansız hava araçları çağında insanlı savaş uçaklarının modasının geçtiğini ve programı para israfı olarak nitelendirdi. Ayrıca F-35 ile ilişkili yüksek maliyetlere ve teknik sorunlara ve ayrıca tasarım kusurlarına dikkat çekti.

LM-Product-Page-1920.jpg.pc-adaptive.128

İşte Musk'ın argümanlarının daha ayrıntılı bir dökümü:

İnsansız hava araçları çağında modası geçmiş:

Musk, insanlı savaş uçaklarının giderek daha savunmasız hale geldiğine ve insansız hava araçlarının hava savaşını yürütmenin daha etkili ve maliyet açısından verimli bir yolu olduğuna inanıyor.

Yüksek maliyetler ve teknik sorunlar:

F-35 programı, özellikle yazılımıyla ilgili olmak üzere fahiş maliyetleri ve tekrarlayan teknik sorunları nedeniyle eleştirildi.

Tasarım kusurları:

Musk, F-35'in çok fazla insan için çok fazla şey olacak şekilde tasarlandığını ve bu nedenle herhangi bir görevi özellikle iyi yapamayan karmaşık ve pahalı bir uçak haline geldiğini savunuyor.

Gereksiz ve riskli:

Musk, insansız hava aracı sürüleri karşısında insanlı savaş uçaklarının gereksiz olduğuna ve pilotların hayatlarını gereksiz yere riske attığına inanıyor.

Musk'ın eleştirileri, F-35 programının zorluklarına ve potansiyel verimsizliklerine ve ayrıca modern savaşta insansız hava araçlarının artan rolüne dikkat çekti.

Kaynak: Google

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Güney Çin Denizi'ndeki askeri tatbikattan önce donanma gemisi kendi kendine battı

II. Dünya Savaşı döneminden kalma bir Filipin Donanması gemisi, ABD ve Filipinler'in ortak askeri tatbikatları sırasında planlanan bir hedef tatbikatında kullanılamadan beklenmedik bir şekilde battı. Her iki ülkenin askeri yetkilileri Pazartesi günü olayı doğruladı.

BRP Miguel Malvar adlı gemi, her iki ülkeyi de kapsayan yıllık askeri tatbikatlar olan Balikatan tatbikatları sırasında sahte bir saldırı için hedef olarak kullanılmak üzere tasarlanmıştı.

Ancak gemi, tartışmalı Güney Çin Denizi yakınlarındaki dalgalı denizlerde çekilirken batmaya başladı. Sonunda Filipinler'deki Zambales eyaletinin yaklaşık 30 deniz mili açıklarında battı.

80 yıllık gemi denize battığında gemide kimse yoktu. Filipin askeri sözcüleri, geminin çok kötü durumda olduğunu ve sert deniz ortamına dayanamayacağını söyledi. "80 yıllık harap bir gemiydi ve sert denizlere dayanamadı," dedi Yarbay John Paul Salgado.

II. DÜNYA SAVAŞI DÖNEMİNDEN KALAN GEMİNİN SAVAŞLARDAN KURTULMASI

Gemi ilk olarak 1940'larda inşa edilmişti ve USS Brattleboro adıyla ABD Donanması'nın bir parçasıydı. Okinawa Muharebesi'nde önemli bir gemiydi ve 200'den fazla yaralı askeri tedavi etti ve enkaz halindeki gemilerden 1.000'den fazla kurtulanı kurtardı. II. Dünya Savaşı'ndaki hizmetleri için gemi üç savaş yıldızı aldı.

1966'da gemi ABD tarafından Güney Vietnam Donanması'na devredildi. 1975'te Saigon'un düşmesinin ardından mürettebat tahliye edildi ve sığındı, gemi ise sonunda Filipin Donanması tarafından kabul edildi ve restore edildi. 2021'deki nihai emekliliğine kadar hizmet verdi.

Gemi artık hizmette olmasa da Balikatan'da canlı ateş tatbikatları için bir hedef olarak son bir görevi yerine getirmek üzere ayarlanmıştı.

Geminin iptal edilen batırılması, 21 Nisan'dan 9 Mayıs'a kadar sürecek olan bu yılki Balikatan tatbikatlarının ana planlı tatbikatlarından biriydi. Bu yıl, yaklaşık 14.000 ABD ve Filipin askeri katılıyor.

Kaynak: India Today

  • Admin
Gönderi tarihi:

Çin 2 Yılda 7. Nükleer Denizaltısını Denize İndirdi

Çin, iki yıldan kısa bir sürede yedinci nükleer enerjili denizaltısını denize indirdi ve bu, su altı filosunda önemli bir genişlemeye işaret ediyor. Bu video, bunun küresel deniz dengesi, bölgesel gerginlikler ve Çin'in deniz stratejisinin hızlı evrimi açısından ne anlama geldiğini araştırıyor.

  • Admin
Gönderi tarihi:

F-35, milyar dolarlık operasyon fiyaskosunda füzeden kurtuldu

Amerikan F-35 savaş uçağı, Husiler tarafından fırlatılan bir yerden havaya füzeden kaçınmak için manevralar yapmak zorundaydı. Bir medya muhbirinin bildirdiğine göre durum çok ciddiydi.

Bilmeniz gerekenler neler?

  • Amerikan F-35, Husiler tarafından fırlatılan bir yerden havaya füzeden etkilenmemek için karmaşık manevralar yapmak zorundaydı.
  • Uçak, Kızıldeniz bölgesindeki gemilere yönelik saldırıları önlemeyi amaçlayan Rough Rider Operasyonu'nun bir parçası olarak görev yapıyordu.
  • Operasyonun maliyeti 1 milyar doları aştı ve Başkan Trump, amaçlanan hedeflere ulaşılamayınca 8 Mayıs'ta operasyonu sonlandırdı.

The War Zone portalına göre, Rough Rider Operasyonu'na katılan Amerikan F-35 savaş uçağı, Husiler tarafından fırlatılan bir yerden havaya füzeden etkilenmemek için kaçamak manevralar yapmak zorundaydı. İsimsiz bir ABD yetkilisi, durumun uçağın savunma eylemlerini gerektirecek kadar ciddi olduğunu doğruladı.

Olayın kesin tarihi verilmemiş olsa da, F-35'in hem ABD Hava Kuvvetleri hem de Deniz Kuvvetleri kuvvetlerinin konuşlandığı bir bölgede faaliyet gösterdiği biliniyor.

Rough Rider Operasyonu neden bu kadar maliyetliydi?

15 Mart'ta başlayan Rough Rider Operasyonu, Kızıldeniz bölgesindeki gemilere yönelik Husi saldırılarına karşı koymayı amaçlıyordu. Başkan Trump, amaçlanan hedeflere ulaşılamayınca 8 Mayıs'ta operasyonu sonlandırdı. Operasyonun maliyeti 1 milyar doları aştı ve bu süre zarfında Husi mevzilerine 1.100'den fazla hassas saldırı gerçekleştirildi.

Tam hava üstünlüğü sağlanamadı. Ayrıca, gelişmiş hassas silahların yaygın kullanımı, Çin'in Tayvan'ı işgal etmesi durumunda olası bir müdahale gibi diğer olası çatışmalar için kullanılabilirlikleri konusunda endişelere yol açtı.

Kaynak: Essannews

  • Admin
Gönderi tarihi:

Amerika da İlk B61-13 Nükleer Bombanın Montajı Tamamlandı

Ulusal Nükleer Güvenlik İdaresi, 19 Mayıs 2025'te, Teksas, Amarillo'daki Pantex tesisinde ilk B61-13 varyant nükleer bombanın üretiminin tamamlandığını duyurdu.

İlk tamamlanan bomba ünitesi, ABD Enerji Bakanı Chris Wright'ın bombanın kasasına son damga işaretini uyguladığı Teksas, Amarillo'ya 20 mil uzaklıktaki geniş Pantex nükleer silah tesisinde düzenlenen küçük bir törenle tanıtıldı. Kendisine Ulusal Nükleer Güvenlik İdaresi (NNSA) ve destekleyici endüstrilerden paydaşların temsilcileri katıldı.

B61-13 veya B61 Mod 13, taktik savaş uçaklarından stratejik bombardıman uçaklarına kadar kullanılabilen, güdümlü serbest düşüşlü nükleer silah olan, şu anda hizmette olan B61-12 ile birlikte hizmet verecek. B61-13, daha önce B61 ailesinin daha yüksek verimli bir çeşidi olarak görev yapan B61-7'nin yerini alarak, B61-12'ye kıyasla daha yüksek bir verime sahip. Daha iyi doğruluk için rehberlik ve daha modern güvenlik ve emniyet önlemleri de dahil olmak üzere, B61-12'ye yapılan iyileştirmeleri sürdürüyor.

B61 ailesi, ABD cephaneliğindeki en uzun süre hizmet veren nükleer silah türüdür ve bu yükseltmeler sayesinde önümüzdeki on yıllar boyunca hizmet vermeye devam edecektir. Dikkat çekici bir şekilde, B61-13 çeşidini inşa etme kararı yalnızca iki yıl önce kamuoyuna duyuruldu ve program bir bütün olarak planlanandan önce teslim ediliyor.

ABD Enerji Bakanı Chris Wright, B61-13'ü rekor sürede teslim etmek için harcanan iş miktarına övgüde bulundu: "B61-13'ün üretiminin olağanüstü hızı, bilim insanlarımızın ve mühendislerimizin yaratıcılığının ve istikrarsız yeni bir çağda caydırıcılığı güçlendirme konusunda karşı karşıya olduğumuz aciliyetin bir kanıtıdır. Bugün, NNSA'nın laboratuvarlarının, tesislerinin ve sahalarının tüm çabalarının bu inanılmaz dönüm noktasında doruğa ulaştığı Teksas, Amarillo'daki Pantex Tesisinde tamamlanan ilk üniteyi damgalamak benim için bir onurdu. Bu başarı, hem düşmanlarımıza hem de müttefiklerimize Amerikan gücünü gösteriyor."

ABD nükleer silah stokunu yaklaşık olarak aynı seviyede tutmak için, B61-13 daha önce planlanan B61-12 stokunun bir kısmının yerini alacak. Mevcut B61-7'ler kullanım ömürlerinin sonuna geldiğinde böyle bir yeteneğin kaybını önlemek ve tüm B83 serisi silahların geri çekilmesine olanak sağlamak için daha yüksek verimli bir seçenek isteniyordu.

Daha yüksek verimli silahların, kapsamlı bir şekilde sertleştirilmiş yeraltı hedeflerine karşı koymak ve yaygın askeri hedeflere karşı kullanım için daha büyük bir patlama etkisi sağlamak için gerekli olduğu söyleniyor. Savunma Bakanlığı'na göre silah, bu tür hedeflere karşı nükleer saldırıları değerlendirirken Amerika Birleşik Devletleri Başkanı'na "ek seçenekler" sağlamak için tasarlandı.

Özellikle, ilk B61-13 ünitesinin yanında gösterilen grafik, silahın bir B-21 Raider tarafından konuşlandırılmasını tasvir ediyor. Raider, daha yüksek verimli silahı sahaya sürmek için tasarlanan birincil platform olacak. F-35 gibi taktik savaşçılar, şu anda Mod 13 için bir öncelik gibi görünmüyor, ancak teorik olarak konuşursak, silahın bu tür uçaklarla entegrasyonuna herhangi bir engel olması muhtemel değil.

B-21 Raider, şu anda öngörülebilecek ideal bir platforma en yakın olanıdır, çünkü güçsüz bombanın hedeflenen hedefe nispeten yakın bir mesafeden atılması gerekir. Bu, neredeyse kesinlikle düşman hava savunmalarının menzili içinde olacaktır. Büyük ve bu tür savunmalara karşı son derece savunmasız olan B-52 Stratofortress'ler, bunun yerine, uzak mesafeden nükleer saldırı rolü sağlamak için AGM-86 Havadan Fırlatılan Seyir Füzelerine (ALCM) güvenir. Uzak mesafe yeteneği, B-21'e, ALCM'nin yerini alması amaçlanan AGM-181 Uzun Menzilli Uzak Mesafe Silahı (LRSO) şeklinde de gelecektir.

Bu arada B61-12'ler, F-35 gibi taktik uçakların yanı sıra F-16 gibi eski platformlarla birlikte kapsamlı bir şekilde konuşlandırılacaktır. ABD'ye ait B61 ailesi silahları, uzun zamandır NATO komutası altında nükleer paylaşım programı kapsamında denizaşırı ülkelerde konuşlandırılmış olup, genel NATO savaş planları kapsamında Müttefik uçakları tarafından teslim edilmek üzere önceden konumlandırılmıştır. Bu programa dahil olan üsler arasında Hollanda'daki Volkel, İtalya'daki Aviano ve Ghedi, Türkiye'deki Incirlik, Almanya'daki Büchel ve Belçika'daki Kleine Brogel yer alıyor.

Nükleer silah depolamak için kullanılan Silah Depolama ve Güvenlik Sistemi (WS3) kasaları ayrıca İngiltere'deki RAF Marham ve RAF Lakenheath'te de bulunuyor. Marham'dakilerin tekrar kullanıma girmesi pek olası değil, ancak ABD Hava Kuvvetleri tarafından işletilen RAF Lakenheath'in 2008'den beri bilinen ilk kez nükleer silahları barındırmak için sırada olduğu düşünülüyor.

Kaynak: The Aviationist

  • Admin
Gönderi tarihi:

Boeing 747 Uçağında ABD'nin En Güçlü Lazer Silahı Test Ediliyor

ABD'nin onlarca yıldır havada, karada ve denizde süper güçlü lazer silahlarını nasıl test ettiğine dair bir tartışma için FLUCTUS kanalına tekrar hoş geldiniz. Fluctus, deniz meraklılarına adanmış bir web sitesi ve YouTube kanalıdır.

Meraklı olduğunuzda veya bu gizemli dünyanın düzelmez bir aşığı olduğunuzda, videolarımız sizin için yapılmıştır! YouTube kanalımızda haftada 3 video ve web sitemizde çok daha fazla makale yayınlıyoruz. Güncellemelerimizi kaçırmamak için abone olmaktan ve ek içerikleri keşfetmek için web sitemizi ziyaret etmekten çekinmeyin.

Bizi twitter'da takip etmeyi unutmayın: Lütfen yorum bölümünü saygılı tutun. Herhangi bir spam, hakaret veya trolleme silinecektir. Bizimle iletişime geçmek için, bu kanalın hakkında bölümünde e-postamızı kullandığınızdan emin olun.

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Fransa'nın 500 metre öteden elektronikleri eritebilen yeni bir lazer tüfeği var

Bilim kurgu filminden bir sahne gibi görünüyor, belki de Han Solo'nun çok çok uzak bir galakside kullanacağı bir şey. Ancak HELMA-LP lazer tüfeği çok gerçek ve işlevsel bir silah. Mermi atmıyor, ses çıkarmıyor ve görünür bir iz bırakmıyor. Sadece yanıyor.

laser.jpg

Silah, lazerler ve optik elektronik konusunda uzmanlaşmış Fransız savunma yüklenicisi CILAS tarafından geliştirildi. Savaş alanındaki lazer silahlarını küçültmek ve tek bir asker tarafından taşınabilecek kadar küçük hale getirmek için yapılan ilk girişimlerden biri. Işını çalıştıran pillerle dolu bir sırt çantasına bağlanıyor. Tetiklendiğinde, düşman sensörlerini devre dışı bırakabilen, hassas optikleri eritebilen ve yarım kilometre öteden açıktaki devreleri kızartabilen sıkı bir şekilde odaklanmış bir enerji patlaması yayar.

Yeni bir silah türü

Lazer silahları uzun zamandır ordunun ilgi odağı olmuştur. Bunlar, kesin doğruluk, sınırsız mühimmat (güç olduğu sürece) ve tehditleri ışık hızında etkisiz hale getirme yeteneği vaat ediyor. Son yıllarda, ordular insansız hava araçlarını veya roketleri düşürmek için donanma gemilerinde ve askeri kamyonlarda daha büyük lazer sistemleri test ettiler. Bu sistemler genellikle ağır, güç açgözlü ve sabit pozisyonlara veya büyük araçlara yerleştirilmiştir.

HELMA-LP'yi farklı kılan şey taşınabilirliği ve taktiksel ustalığıdır. Gelen füzeleri yok etmek veya düşman uçaklarını yakmak için değil, elektronik aksamları sessizce devre dışı bırakmak için tasarlanmıştır.

HELMA-LP tüfeklerin veya roketlerin yerini almak için tasarlanmamıştır. Ve bir "ölüm ışını" değildir. Silahın yetenekleri kasıtlı olarak sınırlandırılmıştır.

Işın, 300 ila 500 metre arasındaki mesafelerde tam potansiyeline ulaşır. 15 kilogramlık bir sırt çantasına yerleştirilmiş lityum iyon pillerle çalıştırılarak, bir seferde sadece yaklaşık bir dakika hedefte kalabilir. Ancak çoğu zaman sadece birkaç saniyeye ihtiyaç duyacaktır. Kısa bir patlama, gözetleme dronunun kamerasındaki plastik kubbeyi eritmek veya bir iletişim çanağındaki devre kartını aşırı ısıtmak için yeterlidir.

Lazer tüfeği, 2024 Yaz Olimpiyatları sırasında Paris semalarında nöbet tutan daha önceki bir sistem olan HELMA-P'nin soyundan geliyor. Bu daha büyük versiyon, sabotaj, gözetleme ve hatta terör saldırılarının giderek daha yaygın araçları haline gelen dronları düşürmek için tasarlanmıştı.

HELMA-P etkili olduğunu kanıtladı, ancak hantaldı. Bir platform üzerine monte edilmiş ve bir jeneratörle çalıştırılmış olduğundan, askerlerle kolayca hareket edemiyordu. Ancak yeni HELMA-LP, sahada taşınabilecek ve konuşlandırılabilecek kadar küçük. Standart bir tanksavar füze sisteminden daha hafif ve yalnızca bir eğitimli operatör gerektiriyor.

Ayrıca çok gizli. Görünmez yapısı, savaş alanında bir sürpriz unsuru sunarak lazerin nereden geldiğini izlemeyi çok zorlaştırıyor. Bir diğer avantajı da, sivillere zarar verme veya altyapıyı yok etme riski olmadan düşman varlıklarını tam olarak etkisiz hale getirme yeteneğidir. Başka bir deyişle, kentsel alanlarda güvenle kullanılabilir.

Savaş alanında kullanılmaya hazır mı?

HELMA-LP mucizevi bir silah değil; en azından henüz değil. Işını hala atmosferik koşullara karşı savunmasız ve piller kullanılabilirliğini kısıtlıyor. Yine de Fransa silahı gerçekçi durumlarda test ediyor. CILAS, HELMA-LP'yi NATO müttefiklerine gösterdi ve Ukraynalı askeri yetkililerle görüşmelerde olduğu söyleniyor. Şu anda hiçbir ihracat doğrulanmadı. Ancak savunma analistleri, lazer tüfeğinin asimetrik savaşla uğraşan ülkeler için çekici olabileceğini söylüyor. Bu durumlarda, küçük birlikler gözetleme ağırlıklı veya drone ağırlıklı düşmanlarla karşı karşıya geliyor.

Geçtiğimiz yüzyılın büyük bölümünde savaş kaba kuvvetle ilgiliydi: daha büyük bombalar, daha fazla tank, daha hızlı jetler. Ancak son yıllarda daha incelikli bir savaş biçimi ortaya çıktı. Drone'lar kontrolü ele geçiriyor ve elektronik savaş, savaş alanını fiziksel bir şeyden dijital bir şeye dönüştürüyor ve bu değişim yeni araçlar gerektiriyor.

Modern savaş alanları elektronikle doludur ve daha fazlasını gören, daha fazlasını duyan taraf genellikle kazanır. Bu yeni ortamda, HELMA-LP gibi bir silah yalnızca ateş gücü sunmakla kalmaz; algının kendisi üzerinde kontrol sağlar. Kendi pozisyonunu asla açığa çıkarmadan bir düşmanın gözlerini veya kulaklarını sessizce silebilir. Savaş ağlara ve bilgiye doğru kaydıkça, bu ağları yan hasar vermeden cerrahi olarak kesebilen araçlar bir zamanlar tüfek kadar dönüştürücü olabilir.

Bu farklı bir tür savaş — beyinsel bir savaş. Ve daha yeni başlıyor.

Kaynak: ZME

  • Admin
Gönderi tarihi:

TURKISH MILITARY POWER | "NO LIMITS" - TÜRK ASKERİ GÜCÜ | "SINIR YOK"

 

  • 2 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

SR-71 Blackbird'e çok yaklaştığınızda bu oluyormuş. Süpersonic kaçış...

Bu uçak hakkında bazı bilgiler

"Blackbird" lakaplı SR-71, Lockheed tarafından ABD Hava Kuvvetleri için geliştirilen uzun menzilli, gelişmiş, stratejik bir keşif uçağıydı. Dünyanın en hızlı ve en yüksekten uçan operasyonel uçağı olarak ünlendi, Mach 3.3'ün (2.100 mil/saatten fazla) üzerinde hızlara ve 85.000 fitin üzerinde irtifalara ulaştı.

SR-71'e daha detaylı bir bakış:

Temel Özellikler ve Yetenekler:

Hız ve İrtifa:
.
SR-71, aşırı hızlarda ve irtifalarda çalışmak üzere tasarlandı ve bu da onu engellemeyi zorlaştırdı.

Keşif:

Birincil rolü, düşman topraklarının derinliklerinde istihbarat toplamak olan stratejik keşifti.

Gizlilik Teknolojisi:

Uçak, radar kesitini en aza indirmek için keskin kenarlar, pürüzsüz çizgiler ve radar emici siyah boya gibi erken gizlilik teknolojisini içeriyordu.

Pratt & Whitney J58 Motorları:

SR-71, olağanüstü itme ve performans sağlayan iki Pratt & Whitney J58 turbojet motoruyla çalıştırıldı.

Titanyum Yapı:

Gövde, yüksek hızlı uçuş sırasında oluşan aşırı ısıya dayanma kabiliyeti nedeniyle seçilen titanyum ve alaşımlarından yapılmıştır.

Tarihçe ve Emeklilik:

İlk Uçuş: İlk SR-71 uçuşu 22 Aralık 1964'te gerçekleşti.

Hizmete Giriş: Ocak 1966'da ABD Hava Kuvvetleri'nde hizmete girdi.

Emeklilik: SR-71, bütçe kısıtlamaları ve uydu keşiflerinin artan yetenekleri gibi bir dizi faktörün birleşimi nedeniyle 26 Ocak 1990'da aktif görevden emekliye ayrıldı.

NASA Kullanımı: NASA ayrıca SR-71'i özellikle aerodinamik ve tahrik alanlarında araştırma amaçlı kullandı.

Son Emeklilik: SR-71'in son uçuşu 1999'da gerçekleşti ve NASA uçağı araştırma programından emekli etti.

İlginç Bilgiler:

SR-71, 2.193,167 mil/saat hız rekoru ve 85.068,997 fit yükseklik rekoru da dahil olmak üzere hız ve irtifa açısından birçok dünya rekoru kırdı.

Uçağa, ayırt edici siyah boya şeması nedeniyle "Blackbird" lakabı takıldı.

Vietnam Savaşı sırasında konuşlandığı Japonya'nın Okinawa kentinde "Habu" olarak da biliniyordu.

SR-71, uçak tasarımı ve performansının sınırlarını zorlayan önemli bir teknolojik başarıydı.

  • Admin
Gönderi tarihi:

Rus Su-57 Savaş Uçağının Vidaları Gerçekten Açıkta Mı?

Çevirisi

Rusya'nın en gelişmiş savaş uçağı 2024 Juhai Hava Gösterisi'ne katıldıktan sonra neden hurda gibi görünüyor?

Rusya'nın Sue 57 gizli savaş uçağı meme oldu fotoğraflar açıkta vidalar, uyumsuz cıvatalar ve panel boşlukları o kadar büyüktü ki elinizi içinden geçirebiliyordunuz.

Herkes "Bu nasıl gizli olabilir?" diye sormaya başladı İşte işin püf noktası, Rusya'nın gerçek savaş jetleri olmayan 2010'dan kalma prototipler, Ukrayna'da savaşan gerçek Sue57'leri sergilemek için asla tasarlanmamıştı, pürüzsüz panellerle ve uygun gizlilik kaplamalarıyla tamamen farklı görünüyor, peki Rusya neden kendini utançlandırdı, toplamda sadece 30 tane SUe57'leri var ve çoğu konuşlandırılıyor veya pilotları eğitiyor, en iyi jetlerini yanlışlıkla gösterdiler, en kötülerini, fabrika katından bozuk bir test arabasına bakarak bir Ferrari'yi yargılamak gibi, gerçek SU57'ler saldırılar başlatırken NATO radarından başarıyla kaçtılar

  • Admin
Gönderi tarihi:

Boeing X-32 Stealth Fighter'ın ABD Ordusuna Bir Mesajı Var

Önemli Noktalar - Boeing'in Ortak Saldırı Uçağı (JSF) yarışmasında yarışan X-32 prototipi, sonunda Lockheed'in X-35'ine (F-35 oldu) birkaç önemli nedenden ötürü kaybetti.

-Birincil faktör, Boeing'in ilk delta kanat tasarımının karşılayamadığı, Deniz Kuvvetleri'nin manevra kabiliyeti ve yük gereksinimlerinde yarışma ortasında meydana gelen bir değişiklikti.

-Bu, Boeing'i üretim versiyonu için tamamen farklı, geleneksel kuyruklu bir uçak önermeye zorladı, bu da gösterilerde uçurdukları şeyin inşa etmeyi amaçladıkları şey olmadığı anlamına geliyordu.

-Bu, X-35'in testlerde daha iyi performans gösterdiği ve "bebek bir F-22 gibi göründüğü" algısıyla birleşince, X-32'nin kaderini belirledi.

X-32: F-35'e Yenilen Boeing Savaş Uçağının Hikayesi

Yarışma gerçekleştiğinde, Ortak Saldırı Uçağı (JSF) programını kazananın onlarca yıl boyunca Amerika Birleşik Devletleri savunma ihracat pazarlarında büyük bir oyuncu olacağını hepimiz biliyorduk.

Programla ilgili uzun bir belgeselin önceden belirttiği gibi, modern savaş havacılığının tarihinde böyle bir rekabet asla olmayacak.

Bu "X-Planes Savaşı", hangi ABD savunma şirketinin yeni nesil savaş uçağını üç hizmet koluna ve üç farklı varyantta tedarik edeceğine dair bir karardan çok daha fazlasını ifade edecekti.

Galiplerin ganimetleri arasında F-4, F-16, F/A-18 ve şu anda Avrupa ve Asya ülkeleri tarafından uçurulan diğer uçaklar gibi önceki nesil tüm savaş uçaklarının değiştirilmesi yer alacaktı.

Lockheed F-35'e yenilen Boeing X-32 uçak tasarımları, kendi zamanlarında ilginç yeniliklerdi. Ayrıca Boeing Şirketi'nin hem uçak gemisine uygun hem de VSTOL uçak tasarımlarıyla onlarca yıldır sahip olduğu tasarım soyunu ve deneyimini de gösterdiler.

Ayrıca bugün hala kullanılan yerleşik alt sistemlerin oluşturulmasının da temeliydi. X-32 için geliştirilen "JSF Dizisi" radarı, F/A-18E/F Super Hornet ve EA-18G Growler EW uçağında uçan Raytheon AN/APG-79 radarının temeli oldu.

Boeing rekabeti kaybetmiş olsa da şirket ve ortakları program için geliştirilen teknolojilerden olumlu faydalar elde etti.

USAF İçin Yapılmadı

Boeing'in JSF sözleşmesi için yaptığı teklife karşı çıkan çok sayıda kişi vardı. Yaygın bir yorum, ABD Silahlı Kuvvetleri'nin birincil alıcı olacağı yönündeydi.

ABD silahlı kuvvetleri için diğer iki varyanttan daha fazla F-35A modeli üretilecekti - F-35B ve F-35C modellerinin toplamının iki buçuk katı.

F-35, her şeyden önce bir USAF uçağı olacak, bir yıl Le Bourget'te konuştuğum uzun süreli bir savaş havacılık muhabiri böyle söyledi. "Onların - ve muhtemelen yarışmanın galibinde çoğunluk oyu almaları nedeniyle - kaderlerini Boeing'in ellerine bırakacaklarını gerçekten düşünmüyorsunuz, değil mi?"

Daha yüzeysel ama haklılık payı da olmayan bir diğer yorum ise Lockheed F-35 tasarımının "USAF'ın karşı koyamayacağı kadar küçük bir F-22'ye benzediği"ydi.

Bu, ne kadar hatalı olursa olsun, tek motorlu ve F-22 görünümlü bu tasarımın, Boeing uçağından daha büyük 'kuzeni' F-22 ile birlikte çalıştırılmasının daha ucuz ve kolay olacağı imajını yaratıyor."

Görünüm ve yapılandırmadaki benzerlik, LM'nin 2018'de USAF'a F-22/F-35 hibrit avcı uçağı olarak faturalandırılan bir şeyi önermesine neden oldu: "eski şişe" bir F-22, ancak "yeni şarap" F-35 dönemi yerleşik sistemleri ve açık mimari aviyonik paketi.

Yeniden Tasarım

İki Boeing X-32 prototip uçağı başlangıçta delta kanat tasarımıyla inşa edildi. Ancak, iki konsept gösteri uçağının üretiminin sekizinci ayında, JSF'nin manevra kabiliyeti ve yük gereksinimleri Donanmanın talebi üzerine değiştirildi. Boeing delta kanat tasarımı yeni hedefleri karşılayamadı.

Boeing mühendisleri, ağırlığı azaltan ve performansta çevikliği artıran geleneksel eğimli çift kuyruk ekleyerek X-32 tasarımını değiştirdiler, ancak gösteri uçağı değiştirilemedi.

Sonuç olarak, Boeing yeni bir kanat konseptiyle büyük bir uçak yeniden tasarımı önerdi. Yarışmayı kazanırlarsa, X-32'nin bu tamamen farklı versiyonu üretim versiyonu olacaktı.

Büyük uluslararası hava gösterilerinde tasarımı brifing veren Boeing yetkilileri, yeni kanat konfigürasyonunu göstermeyi bir nokta haline getirdiler ve sürekli olarak dış kalıp hatlarının değişmeyeceğini vurguladılar. Bu, normalde yeni planforma geçmenin çaba için önemli bir masraf anlamına geleceğinin bir işaretidir.

Yine de bu, uçuş denemeleri sırasında X-32 konsept göstericilerine yardımcı olmadı. Bu süreçte, Boeing X-32 test pilotlarından biri, JSF program ofisinin "Boeing tasarımına doğru eğilmekte zorlanacağını" hissetmeye başladığını hatırlıyor.

"Birincisi, gösterdikleri şey önerilen nihai tasarım değildi. Lockheed'inkiydi," diye açıkladı. "Ve Lockheed tasarımının Boeing tasarımından daha iyi performans göstermiş olması."

Kaynak: NSJ

  • Admin
Gönderi tarihi:

Çin'in dünyanın ilk topçu ateşlemeli İHA'ları saniyeler içinde 6 mil uzaklıktaki hedefleri vuruyor

Çin, 155 mm'lik top mermilerinden ateşlenebilen dronları başarıyla test ederek drone savaş teknolojisinde önemli bir atılım gerçekleştirdi.

On yıldan fazla süren teknik zorluklar ve uzman şüpheciliğinin ardından, Çinli askeri bilim insanları topçu fırlatmalı dronlarının mermi fırlatma sırasında oluşan aşırı kuvvetlere dayanabileceğini ve amaçlandığı gibi çalışabileceğini doğruladı.

South China Morning Post'un son haberine göre, testler Batı Çin'deki bir askeri üste gerçekleştirildi.

Beş canlı atış denemesi, dronların ağırlıklarının 3.000 katından fazla fırlatma kuvvetine dayandığını gösterdi; bu, 35 yetişkin Afrika filinin bir insan vücudu üzerinde durmasıyla karşılaştırılabilir.

On yıllık şüphenin üstesinden gelmek

Çinli askeri araştırmacılar, dronları toplardan ateşleme fikrini ilk olarak 2013 yılında ortaya attılar.

Tianyan veya "Gökyüzü Gözü" kavramı, erken prototip yarışmalarında ilgi gördü.

Ancak, elektronik bileşenlerin mermi fırlatma sırasındaki şiddetli ivme ve basınca dayanamayacağı endişesi nedeniyle ilerleme yavaştı.

Geçtiğimiz yıl, devlet yayın kuruluşu CCTV'ye konuşan Çinli askeri uzmanlar, bu tür sistemlerin yüksek g-kuvvetleri altında hassas elektroniklerin tahrip olmasına atıfta bulunarak pratik olmadığını söylediler.

Ancak, Çin'in merkezi hükümetinin ve askeri fonlamanın devam eden desteğiyle, araştırmacılar bunun yapılabileceğini gösterdiler.

Başarı, Shaanxi Uygulamalı Fizik ve Kimya Araştırma Enstitüsü, Çin Hava Kuvvetleri ve savunma yüklenicisi Norinco tarafından ortaklaşa geliştirilen yeni bir piroteknik ayırma cihazından kaynaklanıyor.

İnsansız hava araçlarını ateşlemek için çipsiz, mekanik olarak güvenilir sistem

Kırılgan elektroniklere güvenmek yerine, kıdemli mühendis Huang Yunluan ekibi sağlam bir mekanik sisteme yönlendirdi.

Çözümleri: patlayıcılar, alev kanalları ve basınç odaları kullanarak insansız hava aracını uçuş sırasında gövdeden fırlatmak, koruyucu panelleri çıkarmak ve sistemi uçuşa hazırlamak için sekiz aşamalı bir zincirleme reaksiyon, tüm bunlar herhangi bir elektronik kontrol olmadan.

Cihaz, 1.100 megapascal (MPa) basınca dayanabilen sertleştirilmiş paslanmaz çelik bir yapı üzerine inşa edilmiştir.

Dahili darbe testlerine göre, kurşun azid ve bor bazlı bileşikler gibi patlayıcılar, yerçekimi kuvvetinin 36.000 katına kadar iç basınçlara dayanmıştır.

Sistem ayrıca bir "labirent kanalı" tasarımı kullanır. Bu, her bir dizi fazını tutuşturmak için dört küçük 1 mm delikten kontrollü alev yayılımına izin verirken yıkıcı basınç artışlarını veya enkaz tıkanıklığını önler.

Saniyede 6 mil (10 KM)

Beş canlı fırlatma ve yer tabanlı patlamanın tamamı, drone bileşenlerinin havada kusursuz bir şekilde ayrılmasıyla sonuçlandı.

Testler, mekanizmanın -50°C ile 80°C arasındaki geniş bir sıcaklık aralığında ve değişen gövde duvarı kalınlıklarında güvenilirliğini doğruladı.

Fırlatıldıktan sonra, dronelar saniyeler içinde 10 kilometreden (6 mil) fazla yol alabilir, enerji tasarrufu sağlar, uçuş menzilini artırır ve keşif veya hedefleme görevleri için gezinme süresini uzatır.

Huang'ın ekibi, bu teknolojinin "şüphesiz gelecekteki askeri gelişimde önemli bir konuma sahip olacağını" söyledi ve insansız hava araçlarının düşman hatlarının derinliklerine gözetleme veya iletişim varlıklarını hızla konuşlandırabileceğini ekledi.

Topçu fırlatmalı insansız hava araçlarının başarılı bir şekilde gösterilmesiyle Çin, geleneksel topçu sistemlerini modern insansız teknolojiyle birleştirerek, savunmasız fırlatma platformlarına güvenmeden hızlı, tek kullanımlık ve hassas güdümlü savaş alanı varlıkları yaratmada yeni bir aşamaya girdi.

Kaynak: IE

  • Admin
Gönderi tarihi:

F-35'i Satın Alamıyor musunuz? Çin Size J-35 Görünmez Savaş Uçağını Satacak

Önemli Noktalar - Çin, 2025 Paris Hava Gösterisi'ni J-35A gizli savaş uçağını uluslararası sahnede tanıtmak için kullanıyor ve ABD'nin silah satış kısıtlamalarından bıkmış Suudi Arabistan gibi Amerikan müttefiklerini stratejik olarak hedef alıyor.

- Washington'ın güvenlik endişeleri ve İsrail'in askeri üstünlüğüne olan bağlılığı nedeniyle Riyad'ın F-35 programından çıkarılmasıyla Pekin, beşinci nesil jetini daha az siyasi koşulla uygulanabilir bir alternatif olarak sunuyor.

- Analistler Çin'in birincil güvenlik garantörü olmak istediğinden şüphe etse de, J-35'in kullanılabilirliği ABD etkisine karşı diplomatik ve endüstriyel bir meydan okumayı temsil ediyor ve daha fazla stratejik özerklik arayan ülkelere hitap ediyor.

Çin'in J-35A'sı, Paris Hava Gösterisi'nde ABD Silah Anlaşmalarıyla Suudi Arabistan'ın Hayal Kırıklığını Hedef Alıyor

55. Paris Hava Gösterisi'nde Çin, J-35A gizli savaş uçağının ölçekli bir modelini tanıttı; bu, ABD F-35'ine şüpheli bir şekilde benzeyen beşinci nesil bir savaş uçağı.

Ancak estetik benzerliğinin ötesinde, J-35A daha stratejik bir şeyi temsil ediyor: Pekin'in hayal kırıklığına uğramış Amerikan müttefiklerini çok daha az koşulla alternatif bir cephanelikle etkilemek için yaptığı hesaplı teklif.

Çin Devlet Medyası İlerlemeyi Sergiliyor

Shenyang Aircraft Corporation tarafından üretilen ve Çin'in devlet tarafından işletilen CATIC tarafından sergilenen J-35A, uçak gemisi operasyonları için tasarlandı ve Amerika'nın ihracatı kısıtlanmış F-35 ve J-20 jetlerine göre daha ucuz ve daha erişilebilir bir muadili olarak pazarlanıyor.

İlk uluslararası görünümü, Çin'in Pakistan'a 40 uçak teklif ettiğine dair haberlerin ardından geldi; bu, kazançlı beşinci nesil ihracat pazarına girmeye yönelik önemli bir adım.

Ancak Çin sadece doğuya bakmıyor. Riyad ve Washington arasında silah erişimi konusunda artan gerginlikle birlikte, Körfez'in en büyük gücü Pekin'in silah diplomasisi için ideal bir aday olabilir. Suudi Arabistan F-35 programından hala dışarıda.

Bu karar, Washington'ın İsrail'in nitel askeri üstünlüğünü (QME) koruma yükümlülüğü, gizli yazılım güvenliği konusundaki endişeler ve Suudi jeopolitik uyumuna ilişkin daha geniş çaplı huzursuzluktan kaynaklanıyordu.

Suudiler Çin Donanımı Kullanmayı Düşünüyor

Bu, Riyad'ın savunma ilişkilerini çeşitlendirmesini engellemedi. Krallık, İngiltere-İtalya-Japonya Küresel Savaş Hava Programı'na (GCAP) katılmış olsa da, bu altıncı nesil platform en az 2035'e kadar faaliyete geçmeyecek.

Buna karşılık J-35 artık hazır. Suudi Arabistan, mevcut sınırlamalarına rağmen Çin yapımı insansız hava araçları ve füze sistemleri edinmeye istekli olduğunu kanıtladı.

Çin'in bahsi, askeri faydanın denklemin yalnızca bir parçası olduğu yönünde. Suudi Arabistan gibi ülkeler için, satın alınan sistemler üzerindeki egemenlik, bunları bağımsız olarak çalıştırma ve yükseltme yeteneği de dahil olmak üzere, giderek artan bir önceliktir. Buna karşılık ABD, F-35'in yazılımı üzerinde sıkı bir kontrole sahip olup, kullanıcıları etkili bir şekilde Amerikan desteğine ve iznine bağımlı tutuyor.

Çin Diyor ki: Hiçbir Bağlayıcı Şart Yok

Bu bağımlılığın politika sonuçları var. Analistler Elizabeth Dent ve Grant Rumley'in belirttiği gibi, ABD, Yemen'deki eylemleri nedeniyle Suudi Arabistan'a saldırı amaçlı silah satışlarını askıya almak için 2021'deki nüfuzunu kullandı. Riyad, Suudi karar vericiler tarafından unutulması pek olası olmayan bir emsal olan erişimi yeniden sağlamak karşılığında insani koşullara uymak zorunda kaldı.

Pekin farklı bir şey sunuyor: ders yok, kırmızı çizgi yok - sadece donanım. Ancak analistler Çin'in hırslarını aşırı yorumlama konusunda uyarıyor. Fuad Shahbazov'un yazdığı gibi, Pekin'in özellikle İran ile paralel ilişkisi göz önüne alındığında, Riyad'ın birincil güvenlik garantörü olma konusunda pek iştahı yok.

J-35A şık görünebilir, ancak çekiciliği stratejik olmaktan çok diplomatiktir.

Yine de Oliver John'un uyardığı gibi, Körfez rejimleri Arap Baharı'ndan Trump'ın Suudi petrol altyapısına yönelik İran saldırılarına verdiği sessiz tepkiye kadar algılanan ABD geri çekilmesiyle rahatsız edilmeye devam ediyor.

Amerika giderek Asya'ya odaklandıkça ve Avrupa ataletle boğuşurken, Çin'in J-35'i ABD hakimiyetine yönelik bir tehdit olmaktan çok, değişen küresel düzenin bir sembolü olarak hizmet edebilir.

Kaynak: NSJ

  • Admin
Gönderi tarihi:

Çin'in J-15 Savaş Uçağının Beklenmedik Bir Kökeni Var: Ukrayna

Önemli Noktalar - Çin'in J-15 "Flying Shark" uçak gemisi tabanlı savaş uçağı, 2000'lerin başında Ukrayna'dan satın alınan tamamlanmamış bir Su-33 prototipinden doğan tersine mühendislik becerisinin başlıca bir örneğidir.

-Uçak gövdesini inceledikten sonra Çin, Rus motorlarını yerli WS-10B'lerle değiştirerek kendi versiyonunu üretmeye başladı.

-J-15, 2012 yılında Çin'in ilk uçak gemisi Liaoning'de faaliyete geçti.

-Erken kazalara ve selefinden daha ağır olmasına rağmen program, şu anda mancınık donanımlı Fujian uçak gemisinden faaliyet gösteren daha gelişmiş J-15T varyantına dönüştü ve Çin'in zorlu bir deniz havacılık gücü olarak statüsünü sağlamlaştırdı.

Çin'in J-15 Savaş Uçağı: Kökeni Ukrayna mı?

Yine başladık. Her yıl daha da belirginleşen bir düzende, Çin başka bir savaş uçağı tasarımını kopyaladı ve ona kendi uçağı adını verdi. J-15 Flying Shark deniz savaş uçağı aslında yerli bir yaratım değil. Çinliler bunu Ukrayna'ya ait bir Su-33 uçak gemisi tabanlı savaş uçağından tersine mühendislikle üretti.

Bu, Pekin'in ordusunu güçlendirmek için hiçbir şeyden kaçınmayacağını ve rekabette bir adım öne geçmek için genellikle kirli bilardo oynayacağını gösteriyor - bu durumda rakip Amerika Birleşik Devletleri ve kurban Ukrayna.

Savunma Bakanlığı'nın takip etmesi gereken bir Çin savaş uçağı daha var ve bu, Orta Krallık'tan gelen tehdidi izleyen Amerikan istihbarat analistleri için sinir bozucu olmaya başlıyor.

Su-33: Çin'in Uçak Geliştirme Konusunda Her Şey Geçerli

Çin, Su-33'ü yıllardır istiyordu.

Rusya, bu kadar değerli bir jeti Pekin'e transfer etme konusunda dikkatliydi. Çin daha önce daha eski bir savaş uçağı olan Su-27'yi taklit etmişti ve Moskova şüpheleniyordu.

Yani Çin, 2000'lerin başında Ukrayna'ya ait tamamlanmamış bir Su-33 prototipi satın alana kadar ihracat pazarında dolaştı.

Ve sonra ne olduğunu biliyorsunuz. Sinir bozucu Çinli havacılık işçileri işe koyuldular. Uçağı söktüler ve bileşenleri kopyalamanın yollarını aradılar.

Tasarımcılar, neyi kopyalayabileceklerini ve uçağı nasıl tersine mühendislikle yapabileceklerini bulmak için çok uğraştılar. Bu, pistlere ve uçak gemilerine inip kalkabilen J-15 Flying Shark oldu.

Çinli tasarımcıların aklına bir fikir geldi. Flying Shark'ı kendi ürettikleri motorlarla çok daha hızlı ve manevra kabiliyeti yüksek hale getirebilirlerdi.

Rus yapımı güç santralleri gitti ve Çin WS-10B'leri geldi.

Bir Uçak Gemisine Yerleştirin ve Sihrin Gerçekleşmesini İzleyin

J-15 daha sonra 2009'da uçmaya hazırdı. Üç yıl sonra, uçak gemisi operasyonları için hazırdı. J-15, 2012 yılında Çin'in ilk uçak gemisi Liaoning'de ski-jump kalkışı yaptı. Pekin, donanmasının uçak gemisi savaşı dönemine girmesinden heyecan duyuyordu.

2016'da J-15 uzun menzilli uçuşlar yapıyordu. Sonra, 2017'de J-15 her yerdeydi. Sarı ve Bohai Denizleri de dahil olmak üzere Doğu ve Güney Çin Denizlerinin her yerinde devriye gezdi.

Flying Shark'ta her şey güllük gülistanlık değildi; bazı "diş çıkarma" sorunları vardı.

En az üç kaza oldu. Uçak ayrıca ağırdı ve bu da uçak gemilerinden fırlatılıp kurtarılmasını zorlaştırıyordu, ancak Çin donanması uçak gemisi taktiklerini ayarladı ve J-15 artık uçak gemilerinden kolayca uçup inebiliyor.

Şimdi Gelişmiş J-15T Versiyonu Var

J-15 o kadar ilerledi ki bir J-15T versiyonu var. Pekin bu modelin geleceği konusunda heyecanlı. İki J-15T, geçen yılın Kasım ayında Zhuhai Hava Gösterisi'nde etkileyici bir gösteride uçtu.

Aviyonik ve silah sistemleri önemli ölçüde iyileştirildi.

J-15T, Fujian uçak gemisinden havalanıyor ve iniş yapıyor, savaşa hazır. Fujian'ın elektromanyetik mancınıklar ve durdurucu kablolarla donatılmış geleneksel bir uçuş güvertesi var. J-15T tam evinde.

“[İyileştirmeler] arasında daha uzun ve daha geniş şok emici oleo destek ve buna eşlik eden bir mancınık fırlatma çubuğu ile güçlendirilmiş bir burun iniş takımı yer alıyor. Ayrıca, mancınık fırlatmasının stresleriyle daha iyi başa çıkabilmek için gövdede değişiklikler yapılacak,” diyor War Zone'a göre.

PLAN'ın J-15T'nin bir deniz keşif versiyonu var.

Çin Sadece Gülümseyebilir

J-15 ve J-15T'nin geliştirilmesi, Çin'in PLAN'ı modernize etmek için daha fazlasına ihtiyaç duyacağını gösteriyor.

Artık tam teşekküllü bir uçak gemisi donanımlı donanma. PLAN pilotlarının uçak gemisi operasyonlarında uzman olduğunu söyleyemem.

Hala geceleri ve kötü havalarda eskisi kadar yetenekli değiller, ancak havacılar hızla öğreniyorlar. Doğu Asya'nın her yerindeki eğitim görevlerinde sınırları zorluyorlar. Deniz pilotlarının hiçbir savaş deneyimi olmasa da, her uçuşta gelişme arzusuyla bunu telafi ediyorlar.

J-15 ve türevleri Amerikan F/A-18 E/F Super Hornet'leri veya F-35C Lightning II'leri kadar iyi değil, ancak Çinliler pes etmiyor. Muhtemelen Hint-Pasifik dışındaki operasyonlar için nükleer güçle çalışacak dördüncü bir uçak gemisi üzerinde çalışıyorlar.

Bu, ek J-15T'ler ve ABD Donanması ile eşleşmekten korkmayan daha yetenekli ve deneyimli pilotlar anlamına gelecek.

Çin, bu uçak gemileriyle güç yansıtabilir ve ulusal prestijini inşa edebilir. Bu, Çin ordusunun son on yılda güçlenen bir başka yönüdür. Bir zamanlar gizlice inşa edilen Flying Shark artık Çin'in kendi uçağı olarak adlandırılabilir.

Kaynak: NSJ

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.