Gönderi tarihi: 22 Nisan , 2006 19 yıl Yazar ya cisim olmayan şey nası görülecek bi anlatır mısın bila keyf (keyfiyetsiz) ifadesi kulanmaksızın
Gönderi tarihi: 22 Nisan , 2006 19 yıl madem kelam yapıyorsun kelamın hakkını ver..Her şeyi antropomorfik şekilde düşünme... biz rüya görüyoruz, gördüğümüz şey bir cisim mi? değil..Bununla kıyaslamayacağım ama bir şeyi görmek için onun cisim olması gerekmiyor. Allah istediği gibi onu görmeyi bizim görme organımızda oluşturabilir..
Gönderi tarihi: 22 Nisan , 2006 19 yıl Yazar dedi: biz rüya görüyoruz, gördüğümüz şey bir cisim mi? değil..Bununla kıyaslamayacağım ama bir şeyi görmek için onun cisim olması gerekmiyor. Allah istediği gibi onu görmeyi bizim görme organımızda oluşturabilir..cevap: rüya elbette ki cisimdir. cisim ikiye ayrılır: latif cisim, kesif cisim. kesif olanı gözle gördüklerimiz latif olanı gözle göremediklerimizdir. melek gibi düşünce gibi daha önce bir ara allaha zalim dediğimi ancak iradesiz oluşunu göz önüne alarak zalim demekten vazgeçtiğimi söylemiştim, ancak bu görüşümden yine döndüm ve iradesizde olsa zulmün yaratıcısı ve kaynağı olması hasebiyle yine zalim dedim yakın zaman önce Allah yaşlanır mı? Evet diyorum.
Gönderi tarihi: 23 Nisan , 2006 19 yıl daha önce bir ara allaha zalim dediğimi ancak iradesiz oluşunu göz önüne alarak zalim demekten vazgeçtiğimi söylemiştim, ancak bu görüşümden yine döndüm ve iradesizde olsa zulmün yaratıcısı ve kaynağı olması hasebiyle yine zalim dedim yakın zaman önce zulmün yaratıcısı mı??? Sen ondan fiiler zorunlu olarak sadır oluyor diyorsun, yaratıcı olması için bir seçme hakkının bulunması, varlığı yokluğa tercih etmesi gerekir, varlığı yokluğa kim tercih ediyor?? Varlığın kendisi mi bunu belirliyor? dedi: biz rüya görüyoruz, gördüğümüz şey bir cisim mi? değil..Bununla kıyaslamayacağım ama bir şeyi görmek için onun cisim olması gerekmiyor. Allah istediği gibi onu görmeyi bizim görme organımızda oluşturabilir..cevap: rüya elbette ki cisimdir. cisim ikiye ayrılır: latif cisim, kesif cisim. kesif olanı gözle gördüklerimiz latif olanı gözle göremediklerimizdir. melek gibi düşünce gibi rüyada gördüklerimiz nasıl cisimdir??
Gönderi tarihi: 23 Nisan , 2006 19 yıl Yazar zulmün yaratıcısı mı??? Sen ondan fiiler zorunlu olarak sadır oluyor diyorsun, yaratıcı olması için bir seçme hakkının bulunması, varlığı yokluğa tercih etmesi gerekir, varlığı yokluğa kim tercih ediyor?? Varlığın kendisi mi bunu belirliyor? yaratma ifadesini ben olacağını bildiği şeylerin ilmine göre varlık sahasına çıkması olarak tanımlıyorum, ayrıca yaratma sıfatı kabul etmiyorum rüyada gördüklerimiz nasıl cisimdir?? elektrik gibi o da cisimdir yani allah hariç var olan herşey cisimdir ancak allahın cisim olmadığı noktasında zayıfım bunu izah edemiyorum
Gönderi tarihi: 23 Nisan , 2006 19 yıl yaratma ifadesini ben olacağını bildiği şeylerin ilmine göre varlık sahasına çıkması olarak tanımlıyorum, ayrıca yaratma sıfatı kabul etmiyorum İrade sıfatı; Allah’ın cevher ve arazlarıyla birlikte farklı özelliklere sahip nesneleri yaratması, yaratılışın hikmete uygun olacak şekilde düzenli olması, Allah’ın birden fazla şeyi yaratıp sonra yok etmesi, gece ve gündüz gibi alemde tekrar eden şeyler olması ve alemin yoktan yaratılması Allah’ın fiilinin iradi olup tab’an olmadığını kanıtlar. Kudret sıfatı: Tabiat sahip olduğu düzeni korumaktadır. Halbuki kudretten yoksun olanın yaratıp yönettiği bir tabiat dengesiz ve düzensiz olur, ayrıca kudretten yoksun yaratıcı, bir şeyin hem kendisine hem de zıttına hakim olup tasarruf edemez. Tekvin sıfatının gerekliliği: Maturidi, tekvinin aracılığı olmadan yaratıklar vücut buldu demenin kainatı yaratıcısını söze katmadan zikretmek olacağını belirtir. Maturidi’ye göre, duyulur alem duyu ötesinin delilidir. Duyulur alemde kendisine engel olunmamış olduğu halde fiili bulunmayan veya konuşmaya gücü yettiği halde konuşmayan hiçbir kimse yoktur. Yaratıkların fesad, şer ya da çirkinlik gibi kavramlarla vasıflandırılması tekvinin aracılığı olmadan yapılırsa doğrudan Allah bunlarla nitelenmiş olacak ve O’na bozguncu, şerir vs. denileceğini savunan Maturidi böylece tekvin sıfatının gerekliliğini isbat eder. elektrik gibi o da cisimdir yani allah hariç var olan herşey cisimdir ancak allahın cisim olmadığı noktasında zayıfım bunu izah edemiyorum Mü’minlerin ahirette Allah T. yı görmelerinin icap ettiğine dair sem’i delil gelmiştir. Allah T., mekanda olmaksızın, yüzyüze gelmeksizin, herhangi bir ışığa ihtiyaç olmaksızın, Allah T. ile gören arasında bir mesafe olmadan ve bunun gibi hudus alametlerden olan manaların diğerinden hiçbiri gibi olmadan görülecektir. Allah T. ahirette mü’minlere görünmeyi , “Rablerine bakacaklardır. Yüzler de vardır ki o gün buruşacaktır.” kavli kerimi ile va’d etmiştir. nefy edilen “görmek” değil “idrak”tir. İdrak görülen şeyin taraf ve hudutlarına vakıf olmak demektir. Hudut ve cihetleri muhal olan varlığı görmek değil, idrak etmek muhaldir. Allah: “ kesinlikle ben görülmem” dememiş ki görmenin cevazı nefy edilmiş olsun. Allah görülmeyecek olsaydı, kendisinin görülmeyeceğini haber verirdi. Çünkü bu durum böyle bir açıklamayı gerektiren bir husustur.
Gönderi tarihi: 24 Nisan , 2006 19 yıl Yazar *** Allah’ın, olacağını bildiği insan davranışları, varlığa gelmek zorunda mıdır? “Evet” derse; o halde sen varlığa gelmesi zorunlu olan hareketlerini yaparken, hür bir iraden olduğunu mu savunuyorsun? *** Depremde ölen çocukları öldüren Allah mıdır? *** Kötürüm veya kör doğan bir insan ne yaptı da böyle doğdu? bu adalet olur mu? Dolayısıyla “Allah adaletlidir” diyenler bir kez daha düşünmelidirler. *** Allah bir şeyin olacağını önceden bilirse; “o şeyin meydana gelmemesi imkansızdır” demek doğru mudur? “Evet” derse, demek ki sen, meydana gelmemesi imkansız olan şeyleri yapıyorsun öyle mi? *** Allah yaptığından başkasını yapabilir miydi? “evet” derse, bu Allah’ın bilgisinin yanlış çıkması anlamına gelmiyor mu? Yani Allah yaptığından başkasını yapamazdı.
Gönderi tarihi: 28 Nisan , 2006 19 yıl *** Allah’ın, olacağını bildiği insan davranışları, varlığa gelmek zorunda mıdır? “Evet” derse; o halde sen varlığa gelmesi zorunlu olan hareketlerini yaparken, hür bir iraden olduğunu mu savunuyorsun? *** Depremde ölen çocukları öldüren Allah mıdır? *** Kötürüm veya kör doğan bir insan ne yaptı da böyle doğdu? bu adalet olur mu? Dolayısıyla “Allah adaletlidir” diyenler bir kez daha düşünmelidirler. *** Allah bir şeyin olacağını önceden bilirse; “o şeyin meydana gelmemesi imkansızdır” demek doğru mudur? “Evet” derse, demek ki sen, meydana gelmemesi imkansız olan şeyleri yapıyorsun öyle mi? *** Allah yaptığından başkasını yapabilir miydi? “evet” derse, bu Allah’ın bilgisinin yanlış çıkması anlamına gelmiyor mu? Yani Allah yaptığından başkasını yapamazdı. neden konuştuğumuz şeyleri tekrar tekrar soruyorsun anlamıyorum. Bu böyle gitmez ki..
Gönderi tarihi: 28 Nisan , 2006 19 yıl Depremde ölen çocukları öldüren Allah mıdır? depremde çocukları öldüren onları çürük binalarda yaşatan insanlardır.insan önce çocuk ister, bebek yapar sonra da onu böyle öldürür işte. Allah’ın, olacağını bildiği insan davranışları, varlığa gelmek zorunda mıdır? “Evet” derse; o halde sen varlığa gelmesi zorunlu olan hareketlerini yaparken, hür bir iraden olduğunu mu savunuyorsun? Allah'ın olacağını bildiği davranışı varlığa gelecek olduğu için Allah biliyor.bunda anlamayacak bişey yok.özgür irade ile de ilgisi yok.mesela inanmayanlara sor şimdi acaba sen özgür iradenle mi inanmıyorsun diye,evet derler kendim seçtim. Allah yaptığından başkasını yapabilir miydi? “evet” derse, bu Allah’ın bilgisinin yanlış çıkması anlamına gelmiyor mu? Yani Allah yaptığından başkasını yapamazdı. Allah yaptığından başkasını da yapabilirdi ama O kendisinin doğru yol üzerinde olduğunu söylüyor.biz eğlence arasaydık kendi katımızdan yapardık diyor. Kötürüm veya kör doğan bir insan ne yaptı da böyle doğdu? bu adalet olur mu? Dolayısıyla “Allah adaletlidir” diyenler bir kez daha düşünmelidirler. bu dünya Allah için önemsizdir.çünkü öbür tarafa göre burda geçirdiğimiz zaman 2-3 saat gibidir.bundan dolayı bu dünyada eşitlik yoktur.kimisi sengin kimisi güçlü kimisi zayıf insanlar hep farklı farklıdır.bize de bu dünyadan daha çok esas yaşam olan ahiret için çalışmamızı söyler.
Gönderi tarihi: 28 Nisan , 2006 19 yıl kader denilen şey bir ölçü gibidir.nasıl matematik sayılara bağlıysa,sayılar matematik için bir ölçü ise kader de bizim için ölçüdür.seçimlerimiz kaderin içindedir.ve başımıza gelecek bazı şeyler önceden belirlenmiştir. bu insanların başıboş bırakılmamış olmasından ve Allah katında herşeyin bir ölçü ile olmasındandır..kader yollardır diyebiliriz.seçebileceğimiz yollar.
Gönderi tarihi: 28 Nisan , 2006 19 yıl seçiyorsun işte hangi yoldan gideceğini seçiyorsun ve o yolda giderken başına önceden belirlenmiş şeyler geliyor.sürekli bu seçimleri yapıyorsun ve değişik yollara giriyorsun zaten.hiç bir yoldan gitmesen dağdan tepeden gitsen hiçbir yola çıkamazsın zaten:)
Gönderi tarihi: 29 Nisan , 2006 19 yıl Yazar allah beni çok sefer rezil etti.. perişan etti, ve hala insanların alaylarına, aşağılamalarına maruz bırakmaktadır. bu olanlar da kaderdir ve sizce bunu da allah dilemişti ve siz allahın dilediği şeyi engelleyemiyonuz ve bana zorla hakaret ediyonuz demi...
Gönderi tarihi: 29 Nisan , 2006 19 yıl biz Allahın bunu dilediğini bilmeye vakıf değiliz..levhi mahfuzda yazanı da bilmeyiz, Allahın bildiğini de dilediğini de..biz neyi bildiğimizi bile bilmiyoruz.. Allah seni rezil etmişse bir hikmeti vardır!!
Gönderi tarihi: 29 Nisan , 2006 19 yıl Sen felsefe yapacam diye iftira veya zulmetme ve bilmediğin şeyleri de söyleme.Allahın iradesi yok dersen ne bekliyorsun? Tahminim sen kaybolmuş bişeyi bulmaya çalışan biri gibi acele acele hükümler veriyorsun.Kaçacak kaybolup gidecek bişey yok bu konularda bilgi istiyorsan sakince düşün ve peşin hükümler verme.Ve Allaha dua et ve bağışlamasını da dile.
Gönderi tarihi: 29 Nisan , 2006 19 yıl Sen felsefe yapacam diye iftira veya zulmetme ve bilmediğin şeyleri de söyleme.Allahın iradesi yok dersen ne bekliyorsun? Tahminim sen kaybolmuş bişeyi bulmaya çalışan biri gibi acele acele hükümler veriyorsun.Kaçacak kaybolup gidecek bişey yok bu konularda bilgi istiyorsan sakince düşün ve peşin hükümler verme.Ve Allaha dua et ve bağışlamasını da dile. kardeş görüşlerine katılıyorum aynı zamanda bu kursatotçuya şu soruyu sormak istiyorum basit bir alet olan bıçağı yapanın iradesi varmı yokmu bunu öğrenmek istiyorum
Gönderi tarihi: 29 Nisan , 2006 19 yıl Yazar kardeş görüşlerine katılıyorum aynı zamanda bu kursatotçuya şu soruyu sormak istiyorum basit bir alet olan bıçağı yapanın iradesi varmı yokmu bunu öğrenmek istiyorum insanın iradesi vardır ama allahın yoktur. ezeli ilim iradeye yer bırakmaz. zaten ezeli ilimde neyin gerçekleşeceği bellidir. ve belli olan şey tekrar belirlenmez.
Gönderi tarihi: 29 Nisan , 2006 19 yıl insanın iradesi vardır ama allahın yoktur. ezeli ilim iradeye yer bırakmaz. zaten ezeli ilimde neyin gerçekleşeceği bellidir. ve belli olan şey tekrar belirlenmez. sen ne zamandan beri insanın iradesini (özgür) kabul ediyorsun, pardon ben kaçırmışım..
Gönderi tarihi: 29 Nisan , 2006 19 yıl arkadaş çok büyük bir zulmun içinde malesef.Allah herşeyi bildiği için yapıyor başkasını yapamazdı diyor. enbiya 16. biz, göğü, yeri ve bunlar arasındakileri, oyuncular (işi, eğlencesi) olarak yaratmadık. 17. eğer bir eğlence edinmek isteseydik, onu kendi tarafımızdan edinirdik. (bu irademizin eseri olurdu. ama) biz (bunu) yapanlardan değiliz. 18. bilakis biz, hakkı bâtılın tepesine bindiririz de o, bâtılın işini bitirir. bir de bakarsınız ki, bâtıl yok olup gitmiştir. (allah'a) yakıştırdığınız sıfatlardan dolayı yazıklar olsun size!
Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 19 yıl insanın iradesi vardır ama allahın yoktur. ezeli ilim iradeye yer bırakmaz. zaten ezeli ilimde neyin gerçekleşeceği bellidir. ve belli olan şey tekrar belirlenmez. kursatotçu insanın iradesinin olduğuna bir örnek ver
Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 19 yıl Yazar kursatotçu insanın iradesinin olduğuna bir örnek ver mesela önümdeki klavyeden birine basmak isteyeceğim, seçeceğim mesela "ş" harfi, işte bu "ş" harfini seçmem irademle oldu.
Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 19 yıl Yazar sen ne zamandan beri insanın iradesini (özgür) kabul ediyorsun, pardon ben kaçırmışım.. ben yıllardır insanın iradesini kabul ediyorum. hiç inkar etmedim. ama hür değil bu irade dedim ve izahını yaptım. mahluk olduğu için, allah önceden neyi seçeceğini bildiği için; gibi izahlar vardır.
Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 19 yıl ben yıllardır insanın iradesini kabul ediyorum. hiç inkar etmedim. ama hür değil bu irade dedim ve izahını yaptım. mahluk olduğu için, allah önceden neyi seçeceğini bildiği için; gibi izahlar vardır. ben de özgür iradesini kabul ettiğini zannedip epey şaşırmıştım..
Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 19 yıl Yazar ne hissettin bunu ilk okuyunca ve üzerinde düşününce. "bizimle kafa mı buluyo bu" mu dedin acaba
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.