Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

MARMARAY MÜHENDİSİNİN İSYANI

29 Ekim'de açılması planlanan Marmaray Projesi ile ilgili ortaya çıkan ihmaller ölümlere davetiye çıkarıyor.

Daha önce hatalı batırılan bir tüp nedeniyle, açısı şaşan Marmaray'da, bir başka ciddi tehlikenin daha bizleri beklediği ortaya çıktı.

Marmaray Projesi 12 yıllık Sinyalizasyon ve Haberleşme Sistemleri Uzman Baş Mühendisliği’nden 2008'de emekli olan Elektrik/ Elektronik Yüksek Mühendisi Rıza Behçet Akcan projedeki hayati tehlikelere dikkat çekiyor.

"Marmaray Projesi aslında; Gebze’den Halkalı’ya bir bütündür ve parçalanmaması gerekmektedir." Diyen Akcan "Çünkü Proje’nin Sözleşmesi CR3; BC1 Boğaz Tüp Geçit, CR2 Banliyo Araçlar, CR3 Banliyö Sistemleri adları ile anılan 3 ayrı ihalenin, yani 3 ayrı yüklenicinin, CR3 Yüklenicisinin sorumluluğu ve koordinasyonunda çalışarak hizmete alması için yapılmıştır." dedi.

SEÇİME YETİŞTİRMEK UĞRUNA HAYATLAR HİÇE SAYILIYOR

Bir bütün olarak tasarlanan projenin seçimlere yetiştirilmek uğruna bölünerek hizmete açılacağını belirten Behçet Akcan, bu bölünme sebebiyle sinyalizasyon ve kumanda merkezinin sağlıklı çalışamayacağını ve ciddi çarpışmalara davetiye çıkarıldığını anlattı.

TRENLER İZLENEMİYOR

Sistemin bütünsel kumandasından sorumlu olacak olan Otomatik Tren Kumanda (ATC) sisteminin projede bu haliyle bulunmadığını belirten Mühendis Rıza Behçet Akcan, "trenler nerede nasıl hangi hızda ilerlemekte bilinemeyecek, dolayısıyla acil bir durumun varlığı gerek görsel gerek işitsel olarak anında izlenemeyecektir" dedi.

BİR ARIZA FELAKETLE SONUÇLANIR

Özellikle tüp tünel içinde olmak üzere Anadolu yakasında 3, Avrupa yakasında ise yaklaşık 11 km olmak üzere toplam 14 km uzunluğundaki tünelde bir trenin arızalanmasının tam bir felaket olacağını belirten Akcan, acil durumlar için Söğütlüçeşme ile Zeytinburnu banliyö istasyonlarında konuşlandırılacak Acil Durum Kurtarma Lokomotiflerinin de gelmediğini söyledi.

2002-2008 yılları arasında MarmaRay projesinin içinde Yüksel Proje Uluslararası A.Ş.’ye bağlı olarak Sinyalizasyon, SCADA ve Haberleşme Uzman Danışmanı olarak görev yapan Akcan, projenin olası tehlikelerini madde madde şöyle sırladı:

1. "Sistemin bütünsel kumandasından sorumlu olacak olan Otomatik Tren Kumanda (ATC) sistemi bulunmayacaktır, trenler nerede nasıl hangi hızda ilerlemekte bilinemeyecek, dolayısıyla acil bir durumun varlığı gerek görsel gerek işitsel olarak anında izlenemeyecektir,

2. Hiçbir güvenlik donanımı olmaksızın ya da diğer bir deyişle, tam güvenlikli ATC siseminin alt güvenlik bileşenleri olan sistemlerin, yani Otomatik Tren Koruma (ATP) olmayacaktır,

3. Otomatik Tren İşletme (ATO) bulunmayacaktır,

4. Otomatik Tren Denetim (ATS) gibi hayati önemdeki bölümleri uydur kaydır mantığı ile çalışamayacak, dolayısıyla trenler herhangi bir anda nerededir bilinemeyecektir,

5. Tüp Geçit elemanlarının uç bağlantılarındaki esnek ve sızdırmaz körüklerin yırtılması halinde tüp tünel içini basması kaçınılmaz olan yoğun suyun yaratacağı yolcuların boğulma tehlikesinin nasıl bir senaryoya bağlı olarak planlandığı belli değildir,

6. Sistem bütünlüğü içinde yer alan ve Maltepe’de kurulacak olan TCDD İşletmesi artı Marmaray İşletmeleri için ayrı ayrı ve birbirinden bağımsız çalışan Merkezi Kumanda/Kontrol sistemi olmadan zorlama yöntemi ile çalışma tehlikesi,

7. Maltepe Merkezi’nin uydusu olarak çalışacak olan Halkalı Sıcak Takip izleme - kumanda sistemi, kesin olarak temin edilemeyecektir,

8. Üsküdar İstasyonuna kurdurulacak olan geçici kumanda tertibinin hiçbir güvencesi olmayacağı gibi trenlerin kesintisiz olarak izlenmesi ve güvenliği mümkün olamayacaktır,

ÖLÜMLERİN SORUMLUSU İKTİDARDIR

9. Özellikle tüp tünel içinde olmak üzere Anadolu yakasında 3, Avrupa yakasında ise yaklaşık 11 km olmak üzere toplam 14 km uzunluğundaki tünelde bir trenin arızalanması tam bir felaket olacaktır. Çünkü; bu iş için satın alınacak ve Söğütlüçeşme ile Zeytinburnu banliyö istasyonlarında konuşlandırılacak Acil Durum Kurtarma Lokomotifleri henüz gelmediğinden gelse de Avrupa yakası hat boyunda bunu bekletecek bir istasyon da bulunmadığından kurtarma işlemi için kullanılacak bir lokomotif olmayacaktır. İşte felaketin katmerlenmesi böyle olacaktır. Olası ölümlerin sorumlusu işte bu İktidar olacaktır.

YOLCULAR ALLAH'A EMANET

10. Marmaray Sistemini kullanan yolcular Allaha emanet denilecektir,

11. Böyle bir yapıdaki sistemi sigortalamış bulunan Sigorta Kuruluşu sorumluluk almak istemeyecek hatta yamalı bohça tarzında işletilmeye çalışılan tünel bölümünün demiryolu işletmeciliğini ya sigortalamayacak ya da çok yüklü bedeller talebi ile Yüklenici Firmalar grubunun karşımıza dikilmesine sebep olacaktır. Bir olay vukuunda sistemin Sigorta Firması yukarıda sıraladığımız sakıncalar nedeniyle tazminat ödemekten kurtulmuş olacak, mağdurlar yine Devletten yardım talep etmeye başlayacak, anneler gözyaşları içinde bu İmam Hacivatların ilgisini elde etmeye çalışacak,

12. Bu da yetmezmiş gibi Yüklenici Firmalar Grubu sistem bütünlüğü bozuldu gerekçesi ile garanti kapsamının dışına çıkıldığı gerekçesi ile sorumluluklarını yerine getirmeyecek, yeni bir takım anlaşmazlıklar ortaya çıkacak, yine tahkime gidilecek belki Sözleşme bedeli kadar tazminat ödeme yükümlülüğüne girilecektir,

13. Üsküdar istasyonunda yapılması emredilen ve üzerinde uğraşılan geçici Kumanda Merkezi için durduk yerden 10 milyon Euro civarında ek ödemeler yapılacaktır. Bu kumanda tesisatı geçici de olduğu için ödeme boşu boşuna yapılmış olacaktır,

14. Marmaray Projesi’nin bütünlüğü için düşünülüp hazırlanıp yürürlüğe konulmuş Sözleşmesi içinde yer alan dolayısı ile Yüklenici Firmalar Grubunun sorumluluğunda bulunan Kurtarma Operasyon Planı (RescueOperation Plan) senaryoları da kapsam dışı olacak; kim ne zaman, nerede, neyi nasıl yapacağını bilemeyecek, her şey tanrıya ihale edilecektir,

15. Yitip giden canların ise bedeli hesaplanamaz elbette ama bu iktidar yine ekranlarda arz-ı endam edip, “Allahın Takdiri veya takdir-i İlahi” zırvalarıyla saf ve aldatılan insanlar günlerce tekrar tekrar aldatılmaya devam edilecektir.

Yani; Sistem Bütünlüğü ve Güvencesi olmadan ve doğal olarak olamadan, Söğütlüçeşme – Yedikule arasında, adeta git-gel-git şeklinde, aldığım duyumlara göre İstanbul Büyükşehir Belediyesi kuruluşu olan ya İstanbul Metro İşletme şirketi İstanbul Ulaşım A.Ş. veya yepyeni başka bir firma tarafından çalıştırılmaya uğraşılacaktır.Ve istenmez ama herhangi bir olay ve/veya kaza vukuunda da kabak tren makinistinin başında patlatılacaktır. Üstelik görsel medyada da, ekranlara sebilhane bardakları gibi bu şarlatan Hacivatlar dizilecek ve bu raylı sistem işinden hiç anlamaz, bu işi de bilmez imam takımı, suçsuz ve bi - günah zavallı makinisti veya makinistleri, cehaletlerini sergileyen ahkâmlar keserek haksız çıkarabilmek amacıyla birbirleriyle yarış edercesine zırvalayıp duracaklardır."

Gönderi tarihi:

"Asrın projesi" olarak ilan edilen Marmaray'da daha ilk günden arıza yaşandı. Yolcular büyük bir heyecanla ilk yolculuklarnı gerçekleştirmek için sabah saatlerinde Marmaray'a geldi. Ancak hevesleri kurskalarında kaldı. Elektrikler yolcuların boğazdan geçişi sırasında kesildi. İstanbullular tramvaydan inerek, Marmaray'ı yürüyerek geçmek zorunda kaldı.

 

Boğazı denizin altından raylı sistemle birleştiren ve yapımı 9 yıl süren Marmaray dualarla açıldı.

Ancak insanlık Marmaray'da yaya kaldı. Sabah saatlerinde İstanbulluların Marmaray'dan geçişi sırasında elektrikler kesildi. Kesinti nedeniyle sefer yapan tramvay rayda kaldı.

"Seferler iptal edilmiştir" anonsunun ardından yüzlerce yolcu, denizin altında mahsur kaldı. 

Yolcular tramvaydan indi ve Marmaray'ı yürüyerek geçti. 

 

marmarayda_seferler_durduruldu_h17130.jp

 

 

Düğmelerle o kadar oynama dedik bozdu işte :)

 

Bu arada Marmarayı yürüyerek geçen İlk Türkleri de tebrik ediyoruz :)

Gönderi tarihi:

Başbakan Erdoğan Marmaray'ı açarken herkesi hatırladı.

 

Projenin Abdülmecid'in hayali olduğunu ve o hayali gerçekleştirdiklerini''Marmaray'ı merhum Abdulmecit dedemiz mimari çizgilerini çizmiş. Arşivlerden onu çıkardık...Biz o çizgiler üzerinden hareketle, iktidarımız döneminde bir adımını attık'' sözleriyle anlattı.

Başbakan projenin gerçek sahibinin adını anmayı unuttu.

 

Kim mi?

Eski Başbakan Bülent Ecevit.

 

Başbakan'ın sözlerinin aksine Marmaray’ın müşavirlik ihalesi 2000 yılında yapılmıştı.

 

Yani Ecevit döneminde. Proje AKP hükümeti döneminde tamamlandı.

 

Ancak Erdoğan projeyi kendilerinin Abdülmecid'den esinlenerek yaptıklarını söyleyerek projenin gerçek sahibinin adını atladı.

 

İşte 2000 yılında Ecevit'in Japonlarla imzaladığı anlaşmanın resmi gazetede yayınlanan metni: (Büyütmek için lütfen üzerine tıklayın)

 

bxw6j7qccaebdgt_jpg_large.jpg

Gönderi tarihi:

Marmaray hizmete girdi.Basbakanin yapmis oldugu kurnazligin daha dogrusu oy kazanma stratejisinin hedef tarihi Cumhuriyetin 90.Yildönümü kutlamalari oldu.Görünürde basbakan sanki önceleri yaptigi hakaretleri unutmusta günah cikarmak isteyen bir kimlige bürünmüs Cumhuriyetin ilk 10 yilinda yapilan demiryollarinndan övgüyle bahsederek bu demiryollarinin katlana katlana bugünkü konumuna getirildigini ifade etmistir.

 

Basbakan ayrica Marmaray Projesini bir hayal olarak tanimlayip bu sayede Osmanli'yida göklere cikaran bir yaklasim sergilemis,Rahmetli Ecevit'in yapmis oldugu anlasmayi atlayip,misafirlere Osmanli'nin projesi olan Marmaray'in resimlerini hediye etmistir.

 

Muhakkak ki objektif bir bakisla degerlendirirsek Marmaray gercekten alkislanmasi gereken bir hizmettir.Sonucta halka hizmet edecektir.Ancak halka hizmeti secim kampanyasi haline dönüstürüp shov yapmak bütün o alkislanmasi gereken hizmeti tamamen bir prestij kampanyasi haline dönüstürmüstür.Yerel Secimlere 5 ay kala böyle bir shov basbakana muhakkak ki oy getirecektir.

 

Hizli tren faciasini hepimiz hatirlayalim.Bir an önce Hizli Treni hizmete acip milletten oy gaspetmek sevdasina düsen basbakan,maalesef o feci kazada onlarca insanimizin hayatini kaybetmesine neden olmustur,suclanan sadece zavalli makinist oldu.Asil suclular hala koltuklarinda piskin piskin oturmaktadirlar.

 

Dünkü secim shovundan sonra bugün Marmaray ile yolculuk yapmak icin Kozyatagi'ndan Metro'ya bindim ve Ayrilik Cesmesi'nde inerek Marmaray metrosuna bindim.Üsküdar'a kadar fazla bir yolcu yoktu,Üsküdar'da Metronun tüm vagonlari hincahinc doldu,Allahtan ki oturacak yer bulmustum metroya ilk bindigimde.

Tabii ki herkest mevcut olan merak ve heyecan bende de vardi.Saka degil denizin altindan gidiyorduk.Heyecan olmamasi mümkün degildi.Tam 60 Metre derinlige geldigimizde Marmaray aniden durdu.Demiryollarinda hep yasanan duraklamalar gibi bir iki dakika icinde tekrar hareket edecegimizi düsünerek bekledim.Hayir o bir iki dakika tam 27 dakika oldu.Yolcular huzursuz oldular,daha dogrusu bekleme süresi uzadikca korkular basladi.Ayakta veya oturan yolcularin bazilari Selavat getirmeye basladilar.Bunlar gercekten saka degil aynen yasadim bunu bugün.Bir ara kapilar acildi insanlar disari döküldü sonra görevliler ikaz edince yine iceri girdiler.yine bekleme süreci basladi.Ögrendigim kadariyla yolculardan birisi imdat freni ile oynamis veya kapinin otomatik kilidi ile.Ve 27 dakika sonra tekrar hareket ederek Yenikapi'da indim.

 

Simdi olabilir birisi yanlislikla imdat freni veya kapi otomatigiyle oynamis olabilirdi ancak aksam haberlerinde basbakanin yapmis oldugu konusmada"Birileri imdat freni ile oynuyor haliyle metro duruyor,bunu da abartarak basarimizi karalamak istiyorlar"gibi bir ifade gecti.Bu ifadeyi duyunca aslinda metronun durmasin in nedeninin imdat freninin  cekilmesi degil ciddi bir arizanin mevcudiyetinden oldugunu düsündüm.

 

60 Metre derinlikte bir vagonun icindesiniz ve yüzlerce insan ayni kaderi paylasiyor.Oy hesaplariyla ve bindirilmis kitalarla shov yaparak alelacele böyle bir projenin hizmete sokulmasi tam bir ciddiyetsizlik ve sorumsuzluk örnegidir.Yapilan onca uyariyi sadece kiskanclik diyerek kulak arkasi yapmak ise tam anlamiyla bir katliam tesebbüsüdür.

 

Bu tecrübeden sonra artik bir daha Marmaray'a binmemek üzere geri dönüsümü klasik yöntemlerle yani TURYOL'un motoru ile gerceklestirdim,en kötü ihtmalle denize atlayip yüzme imkanim vardir tehlike aninda.

 

 

 

saygilarl

Gönderi tarihi:

Ben bu alttaki habere inanmadım, yok artık abartıyorlardır, koskoca TCDD genel müdürü böyle şeyler söylememiştir, bu kadar saçmalamış olamaz falan diye düşünmüştüm ama videosu da var... Gerçekmiş...

 

CNN Türk'te yayınlanan 5N1K programına konuk olarak TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, şöyle konuşmuş:

 

“Sabah birden yoğunlaştı bir komuta sıkıntısı nedeniyle 5 dakikalık bir elektrik kesintisi oldu. Vatandaşlarımız trenden indiler. Herhangi bir sorun göremedik. Daha sonra gidecekleri yerlere gittiler. İkinci durumda trenlerimiz bir ara durdu . Çünkü şöyle bir durum var yerin altında. İnsanlar Marmaray’ı çok merak ediyorlar. Çok sevdiler. Biz güle oynaya geziyoruz burada. Ben yolcularla birlikte en azından 5, 6 kez trene bindim. Yolculuk ettim. Gençler çok hevesli. Bu benim ülkem trenim gibi konuşmalar geçiyor. O arada da maalesef her tarafını elliyorlar. Bu arada birisi trenin imdat frenini çekti. 3 dakikayı geçmeyen bir sıkıntı oldu. İçinde oldukları için yolculara uzun geldi. Biz Marmaray’da yerin altında yolcularımızla birlikte çok mutluyuz"

Gönderi tarihi:

Yenikapi'da SKYTÜRK'ün kameramani ve muhabiri metrodan inenlerle röportaj yapiyordu.Birisi bir süre bekledik dedi bir digeri hemen atilip hayir tami tamina 27 dakika bekledik dedi ki bu dogrusuydu.Muhabirin yanina yaklasip aynen sunu söyledim:Bu Röportaji flltrelemeden verin ,o da bana bakariz yanitini verdi.

 

TCDD Genel Müdürü dogruyu söylemiyor.Bunlar hicbirzaman dogruyu söylemediler.

 

saygilarla

Gönderi tarihi:

 

Ben bu alttaki habere inanmadım, yok artık abartıyorlardır, koskoca TCDD genel müdürü böyle şeyler söylememiştir, bu kadar saçmalamış olamaz falan diye düşünmüştüm ama videosu da var... Gerçekmiş...

 

CNN Türk'te yayınlanan 5N1K programına konuk olarak TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, şöyle konuşmuş:

 

“Sabah birden yoğunlaştı bir komuta sıkıntısı nedeniyle 5 dakikalık bir elektrik kesintisi oldu. Vatandaşlarımız trenden indiler. Herhangi bir sorun göremedik. Daha sonra gidecekleri yerlere gittiler. İkinci durumda trenlerimiz bir ara durdu . Çünkü şöyle bir durum var yerin altında. İnsanlar Marmaray’ı çok merak ediyorlar. Çok sevdiler. Biz güle oynaya geziyoruz burada. Ben yolcularla birlikte en azından 5, 6 kez trene bindim. Yolculuk ettim. Gençler çok hevesli. Bu benim ülkem trenim gibi konuşmalar geçiyor. O arada da maalesef her tarafını elliyorlar. Bu arada birisi trenin imdat frenini çekti. 3 dakikayı geçmeyen bir sıkıntı oldu. İçinde oldukları için yolculara uzun geldi. Biz Marmaray’da yerin altında yolcularımızla birlikte çok mutluyuz"

 

 

 

Ya ben bu videoyu günde 10,15 kez izliyorum, benim üzerimde tuhaf bir etkisi var unsure.pngblink.gifusutuk.gif

Gönderi tarihi:

Marmaray'ın durma sebebini başbakan da açıklamıştı "vatandaş imdat kolunu çekiyormuş" :)

ben bu konuda TMMOB'u referans alıyorum ve kullanmayı düşünmüyorum.

kullananlarda Marmaray'ın orasıyla burasıyla oynayıp bozmasınlar  : )

Gönderi tarihi:

basının şişirme Marmaray haberleri ile iktidarın açıklamları de tam Penguenlik olmuş smile.png

 

okuduklarımdan aklımda kalanlar:

 

"bize nazar değdi"

"yerin altı lunapark gibi"

"marmaray projesinde çalışan yöneticeler japonlara resti çekmiş, 29 Ekim'e yetişmezse 6 kişi boğazdan atlayarak intihar edecekmiş. bu kahramanlar sayesinde Marmaray açılmış"

"AKP'nin başarılarını çekemeyenlerin kötü gözleri"

"düğmeye bastılar durdu"

"bedava diye altı kez gidip gelenler oluyor"

"uçakta düşüyor, kontrolmüş falan filan böyle şeyler önemsiz"

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.