Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Hz. Mehdi (as)'ın Çıkacağı Ortamın Özellikleri


Archi

Önerilen İletiler

laughing.gif İşte mevzu kaçınılmaz noktaya geldi. Çekinme, devam et. Alevli çılgın ateşte ebedi yanacaklardır da de... Hadi çekinme, yabancı yok burda... Derileri yandıkça yenilenip tekrar yakılacak da de... Zakkum yeyip lav içecek, kızgın demirlerle dağlanacaklar da de... Bütün dogmatik efsaneleri sırala, çekinme, yabancı değiliz...

 

Düz mantıkla bunlar anlaşılmaz.

Akıl devrede olmazsa sözlerin içeriği de anlaşılmaz.

işte bu durum körlük, sağırlık ve dilsizliktir, anlatım tarzıdır.

Zaten aklı olmayan, düşünemeyen, Allahın yarattığı ayetleri incelemeyen indirği ayetlerden öğüt almayan toplumların başına gelenlerdir bunlar.

Günümüzde yaşanmaktadır, ahireti(geleceği) beklemeye gerek yok!

Elbetteki dini forumda dini literatürle konuşulacak, eğer beğenmiyorsanız, diğer forumlarda konuşun, içeriğinde dini terimler olmayan.

Yanlış algılar eleştirilmelidir, aklı olup düşünenlerin eleştirisi değerlidir, düz mantık yürütenlerin eleştiriside doğru sonuca ulaştırmaz.

Kendinize gelin!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

 

bu kadar hurefe ve batıl inanç 

 

Dinde doğru ve hurafe inanç diye bir ayrımı bir yere dayandıramazsınız. Elinizde böyle bir mihenk yok. Vur mihenge, gerçek din çıktı, vur mihenge, batıl inanç çıktı diye bir araca sahip değilsiniz. 

 

Bu mihengin Kuran olduğunu iddia edeceksiniz ama, maalesef değil. Kuran'da çok vahim çarpıtmalar var. Bunları baz alamıyoruz. Hiç bir insan 950 sene yaşayamaz, Kuran'da yaşadığı iddia ediliyor. Hiç bir insan 300 sene uyuyamaz, Kuran'da uyuduğu iddia ediliyor. Hiç bir ölü dirilmez, Kuran'da dirilen ölüler iddia ediliyor. Örnekleri çok uzatabiliriz. İlk insan diye bir şey olamaz, Kuranda ilk insan iddiası var. Cin diye bir şey hiç belirlenememiştir, Kuran'da cinler iddia ediliyor.

 

Bunlar çok da zararlı inançlardır. Bunların olabileceğine inanmak insanın gerçeklik algısını çok ciddi ve vahim biçimde çarpıtır. Gerçek algısını tümüyle yitirme ve hayal dünyasında yaşama riskine kadar gider. Dini ciddiye alma oranına bağlıdır. Bu oranın artması, çok ciddi ruhsal sorunlara yol açar. 

 

Kısacası gerçek din - batıl din ayrımı yoktur. Din dindir. Bir şeyin sahtesinin olabilmesi için önce gerçeği olmalı.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yukardaki şu cümlem için bir cevap vermedin. "Bilgi somuttan üretilir. Soyutla doğrulanamaz."

 

hemen uzerime alinayim ;

 

bilgi somuttan uretilmez ; somut olan birsey bir bilgi dahilinde yaratilir 

 

sen de bir bilgi dahilinde yaratilan o somut vakayi sonradan inceleyerek farkedersin .. bilgiyi kendin uretmezsin , kainat zaten bir bilgi dahilindedir ve sen o bilgiyi uretsen de uretmesen de o bunu biliyormuscasina hareket eder ..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bir orumcek; bir kimyager bilgisi olan asitli ve esnek maddeyi uretirken bunu deneme yanilma yontemiyle yapmaz ; hayatta kalmak icin ag ormesi ve avini beklemesi gerektigini de atasindan ogrenmez .. zaten bir bilgi dahilinde ilk gunden beridir bilgisi ve dna kodlari ile vardir ..

 

 

 

 

Allah birseyin olmasina karar verirse ona sadece OL der (ayet)

yani demek oluyor ki Allahin deneme-yanilma yontemi ile en guzel canlilik araligini test etmesi diye bisey soz konusu degildir ;

 

etrafimizdaki canlilar aleminden, tum gunes sistemine kadar olan her detayda bir akil ve bir bilgi hukum surer .. bu ise ilk yaratmada kendini belli edicekti .. ve ewrim asla yasanmamistir !

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

@@democrossian

 

Zor bir soru sormuşsun, herkesin elinde böyle bir mihenk taşı olsaydı, bir sorun kalmazdı, herkes herşeyi ölçebilir aynı sonuçlara ulaşırdı.

 

Kuran rehber, ögüt, hidayet kaynağı, uyarıdır.

 

Kuranın içinde geçen kelam ve kelimeler nasıl anlaşılacak burda da sorunlar var, burda geçen kelamların anlaşılamaması çarpıtma olduğuna delil değildir.

Kuran arap toplumuna inmiştir, onların dilindedir, arapların yaşama bakış açısı, düşünce tarzları eleştirilmektedir.

Kelamları anlamak algılamak insanı bir noktaya kadar taşır, insanın dini anlamasına, tanımasına yardımcı olur.

 

İnsanı insan yapan en önemli unsur düşünebilmesidir.

Düşünce tek başına yeterli değildir,

İdrak edebilmelidir,

akıl devreye girmelidir.

Akıl ve düşünce de yeterli değildir irade oluşmalıdır.

Yaratılan ayetlerin bilgisine ihtiyaç vardır,

Yaratılış incelenmelidir

Hayatın kendisi bir imtihandır.

 

 

Akıl sağlığı çok önemlidir.

 

 

Herşeyi yorumlayacak, okuyacak, kuranıda anlayacak akıldır.

En iyi tartı aleti, ölçüm aleti akıldır, herşeyi tartar ölçer biçer.

 

İşte toplum bunun için mücadele etmelidir, sağlıklı bir akıl seviyesine ulaşmak için.

 

Kuranda anlatılanlardan çelişki gibi görülenler temsili anlatımdır, izah şeklidir, arapların anlayışına göre yapılan bir anlatımdır, semboller düz mantık yürüterek çözülemezler.

 

Mesala insan bedeni 950 sene yaşamaz, ama anlayışı, onun hükümleri 950 de yaşar 5000 de .... gibi

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Mesala insan bedeni 950 sene yaşamaz, ama anlayışı, onun hükümleri 950 de yaşar 5000 de

 

İşte çarpıtmanın en hası bu. Çarpıtma derken bunu kastettim. Kuranı böyle çarpıtmaktan başka kabul ettirme yolunuz yoktur.

 

Öyle bir tanrı iddia ediyorsunuz ki, bir "Nuh'un geleneği 950 yıl sürdü" veya dini, veya hükümleri, artık ne demeyi tercih edecekse, bunu diyecek ifade yeteneğinden yoksun, bu kadar ağzı laf yapamıyor, bu kadar meramını ifadeden aciz, bunu tanrımızın sözü diye önümüze koyuyorsunuz. 

 

O kadar ağzı laf yapamıyor, ifade etme özürlü bir tanrı iddia ediyorsunuz ki, ettiği yanlış sözleri düzeltmek için elli takla attırmak gerekiyor. Bunun kabul edilebilir en küçük yanı yok...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İşte çarpıtmanın en hası bu. Çarpıtma derken bunu kastettim. Kuranı böyle çarpıtmaktan başka kabul ettirme yolunuz yoktur.

 

Öyle bir tanrı iddia ediyorsunuz ki, bir "Nuh'un geleneği 950 yıl sürdü" veya dini, veya hükümleri, artık ne demeyi tercih edecekse, bunu diyecek ifade yeteneğinden yoksun, bu kadar ağzı laf yapamıyor, bu kadar meramını ifadeden aciz, bunu tanrımızın sözü diye önümüze koyuyorsunuz. 

 

O kadar ağzı laf yapamıyor, ifade etme özürlü bir tanrı iddia ediyorsunuz ki, ettiği yanlış sözleri düzeltmek için elli takla attırmak gerekiyor. Bunun kabul edilebilir en küçük yanı yok...

 

 

Aslında Kuranı yanlış anlama ve değerlendirme sonucu yanlış sonuçlara ulaşıldığına ilişkin açıklama önceki iletimde var.

 

 

Kuran rehber, ögüt, hidayet kaynağı, uyarıdır.

 

Kuranın içinde geçen kelam ve kelimeler nasıl anlaşılacak burda da sorunlar var, burda geçen kelamların anlaşılamaması çarpıtma olduğuna delil değildir.

Kuran arap toplumuna inmiştir, onların dilindedir, arapların yaşama bakış açısı, düşünce tarzları eleştirilmektedir.

Kelamları anlamak algılamak insanı bir noktaya kadar taşır, insanın dini anlamasına, tanımasına yardımcı olur.

 

Akıl sağlığı çok önemlidir.

 

Herşeyi yorumlayacak, okuyacak, kuranıda anlayacak akıldır.

En iyi tartı aleti, ölçüm aleti akıldır, herşeyi tartar ölçer biçer.

 

İşte toplum bunun için mücadele etmelidir, sağlıklı bir akıl seviyesine ulaşmak için.

 

Kuranda anlatılanlardan çelişki gibi görülenler temsili anlatımdır, izah şeklidir, arapların anlayışına göre yapılan bir anlatımdır, semboller düz mantık yürüterek çözülemezler.

 

 

Kurana yanlış bir gözle bakılınca, düz mantık yürütülünce yanlış çıkarımlar kaçınılmaz oluyor.

 

Kuran bir bilim kitabı değildir, öğüttür, uyarıdır, rehberdir,

Kuran dini öğretileri ve kelamları barındıran, hitap ettiği toplumun algı seviyesine indirilerek peygamber tarafından arapça bir lisan ile yapılmış açıklamalardır.

 

Kuran anlatımında o döneme hitap eden anlatış şekli vardır. Semboller, arap mitleri, o çağdaki inançlar, önceki semavi dinlerin anlayışları anlatılmaktadır.

 

Kuran indirilen yani, insanların algı seviyesine indirilmiş kelamların bütünüdür.

 

Kuranda anlatılanlar soyut kavramlardır, tarih kitabı değildir, bilim kitabı değildir,.

 

 

Allahın konuşması yaratmasıdır ve yaratmaya devam etmektedir.

 

Allahın ne söylediğini anlamak istiyorsan yarattıklarına, bakacaksın yaratılışı inceleyeceksin düşüneceksin, tefekkür edeceksin!

 

Önyargılardan kurtulup, düzgün bir şekilde Kuranı anlamaya çalışırsan bu sonuçlara ulaşırsın.

 

Yok eğer Kuranı kabul etmiyorum, bana hidayet etmiyor dersen yine bakacağın yer Yaratılış ve Yaratılanlar olacaktır, oda yeter.

 

İnsanın yaratılış fıtratında da bu vardır, aklını dinler düşünürsen yine bu sonuca ulaşırsın!

 

Bunlar herkes için geneldir.

 

Yaratıcı heryerden insana seslenmektedir, yeterki insan yönelsin, duysun sağır olmasın, incelesin araştırsın!

 

Esas asıl ayetler yaratılanlardır, kitabda yaşamın kendisidir.

 

Kuran(okunan)  yaşamın bir okunuşudur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yok eğer Kuranı kabul etmiyorum, bana hidayet etmiyor dersen yine bakacağın yer Yaratılış ve Yaratılanlar olacaktır, oda yeter.

 

Böyle bir şeyin olabilmesi için, Kuran ile evren, hayat ve gerçekler arasında bir paralellik olması gerekirdi. Hiç böyle bir paralellik yok, çok fazla aykırılık var. Kuran bilime tümden aykırı, insan haklarına tümden aykırı, hukuka tümden aykırı, uzatmayacağım, aykırı olduğu çok gerçek var, hepsine aykırı. 

 

Çok az da olsa bir uyum olmalıydı ki arada ilinti var diyebileyim. Kuranı hiç bir gerçek bilgisine sahip olmayan kişilerin yazdığı son derece açık. 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Böyle bir şeyin olabilmesi için, Kuran ile evren, hayat ve gerçekler arasında bir paralellik olması gerekirdi. Hiç böyle bir paralellik yok, çok fazla aykırılık var. Kuran bilime tümden aykırı, insan haklarına tümden aykırı, hukuka tümden aykırı, uzatmayacağım, aykırı olduğu çok gerçek var, hepsine aykırı. 

 

Çok az da olsa bir uyum olmalıydı ki arada ilinti var diyebileyim. Kuranı hiç bir gerçek bilgisine sahip olmayan kişilerin yazdığı son derece açık. 

 

Kelamları; akıl sahipleri, ilmedenler, ön yargılarından arınmış olanlar, dini terimleri, sembolleri, açıklama tarzına aşina olanlar daha isabetli kavrar.

 

Kuran arap kavmine doğru yolu bulmaları için indirilmiş, o toplumun algı seviyesine indirilmiştir.

 

Bizler o devirdeki arap toplumu değiliz, aradan 1400 yıl geçmiş, o devirde onların konuşma tarzına, usullerine, anlatış yöntemlerine birebir hakim değiliz,  düz mantık yürüterek bize çelişki görünenleri çözemeyiz, daha derin bir düşünmek ve incelemek gerekir.

 

Üstünkörü okumanın, incelemenin kimseye yararı yoktur.

 

 

 

Düz mantık yürüterek, kelimelerin özünü anlamadan yapılan yorumlar geçersizdir, kişinin kendi bilgisizliği ve önyargısıdır.

 

 

Kuran ne bir bilim kitabı, ne bir tarih kitabı,  nede evrenin fizik yasalarını açıklayan bir kitap değildir.

 

Bu şekilde bir bakış açısı ve yorumlama yanlış sonuçlara ulaştırır.

 

Kuranda yapılan atıflar insanı araştırmaya, bilmeye anlamaya, düşünmeye sevk etmektedir.

 

Bu sevkiyat sonucunda bilgileri keşfedecek olan insandır, sınavda olan insandır, kuran değil.

 

Sizin anlayışınızda sanki Kuran sınavdaymış gibi bir algılamaya sahipsiniz.

 

Bunları fark etmediğiniz sürece Kuran hakkında yaptığınız yanlış yorumlar devam edecektir.

 

Ne zaman idrak ettiniz o zaman durum değişir, yoksa idrak olmadan kuru kuruya düşünce sonuca ulaştırmaz, düz mantık bir yere kadar geçerlidir.

 

 

 

Kurandaki kelamları kendi bütünlüğü içinde anlamaya çalışmak ve yorumlamak gereklidir.

 

 

 

@@democrossian sizin ortaya koyduğunuz kuranı okuma yöntemi doğru bir yöntem değildir, düz mantıkla dini kitapların hiçbirisi okunamaz. Okunmaya kalkılırsa sizinki gibi olur, doğal sonuç.

 

Sizin mantığınıza, okuma yönteminize sahip hiç kimsede kuranın hayatla bağlantısını düzgün bir şekilde kuramaz, herzaman yanılır.

 

Ama pes etmeyin bir gün belki anlarsınız.

 

Siz pes etsenizde içinizden gelen ses, uyarı sizi yerinizde durdurmaz, araştırmaya sizi sevkeder, itirazın kalkması bunu kabul edebilmeniz sizin sınavınız.

 

Siz çözemesiniz bile sizin mirasınızı alanlar bu yükü taşıyacak, taki çözene kadar.

 

İnsanı ilerleten bilgidir, ilerleyende bilgidir.

 

İnsanların birbirine üstünlüğü yoktur, üstünlük takvadadır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ben Kuran'ı hiç bir kitabı incelemediğim kadar ayrıntılı inceledim. Çünkü içinde yaşadığım toplumu çok etkiliyordu. Dolayısıyla beni de çok etkiliyordu. Bu işi kesin biçimde çözmeye karar verdim. Beni bu kadar etkileyen, her adımda karşıma dikilen bir şeyin ne olduğunu çözmeden asla bırakamazdım.

 

Sonunda her yerde karşıma çıkan bu karanlık heyulayı 1400 sene önce iktidarı ele geçirmek için bir takım adamların ortaya çıkardıklarını anladım. Bu apaçık bellidir, bunda hiç bir şüphe yoktur. Araştırana, bilene, olayı çözene...

 

Ben olayı çözdüm. Çözen bir çok da kişi tanıyorum. Darısı tüm insanlığın başına...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Benim söylediğimi aynen yazamayıp sürekli zorlama tercüme etmeye, eğip bükmeye çalışmak, zaten aşağılayıcı ve ötekileştirici bir ifade olmadığının kanıtı... Başka da söze gerek yok...

 

Yazayım buyrun :

 

"Bu safsatalara inanmak için biraz akıl zoru gerekiyor"

 

Aklından zoru olmak: Tutarsız, dengesiz, ölçüsüz, delice davranışlarda bulunmak."Bırak o bıçağı, aklından zorun mu var senin?"

http://deyimler.bilgicik.com
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Böyle bir şeyin olabilmesi için, Kuran ile evren, hayat ve gerçekler arasında bir paralellik olması gerekirdi. Hiç böyle bir paralellik yok, çok fazla aykırılık var. Kuran bilime tümden aykırı, insan haklarına tümden aykırı, hukuka tümden aykırı, uzatmayacağım, aykırı olduğu çok gerçek var, hepsine aykırı.

Tanrı'nın mesajının ideal evrensel bir toplumsal hukuk düzeni getirmesi gerektiği kabulü bir yanılgıdır. Bunu böyle algılayan Ateist de olsa, yalnızca bu yanılgıdan hareketle Dini ve Tanrıyı kendince yanlışlıyorsa, Ateizmi de anlamamış demektir.

Siz Müslümanken Ateist olmadınız mı ? Önce Ateist olup sonra Müslümanlığa inanmamaya başlamadınız değil mi ? Dolayısıyla, felsefe ile ateist olmuş değilsiniz. Kurana bakıp, toplumsal kuralları ve hukuku evrensel değildir, çağdaş değildir, insanlık dışıdır vs. diyerek ateist olmuşsunuz. Herkese de ateist olmayı buna dayanarak tavsiye ediyorsunuz hatta bir gereklilik olarak sunuyorsunuz. Bunlar çeşitli başlıklardaki ifadelerinizin benim anladığım özeti. Yanlış mı ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

"Zor" ile ilgili zorlama tercüme çalışmaları devam etmiş. Bu işte ekmek yok, motamot tercüme piyasada daha iyi gider.

 

Teist iddialar ile ilgili olarak da yine "böyle bir şeyin olabilmesi için" şartını koyduğum, yani teist argüman üzerinden karşı argüman koyduğum gözardı edilmiş. Bu benim argümanım değil, karşı tarafın argümanını çürütme yöntemim. Mutlaka anlaşılmış olması gerek, çünkü çok açık ve anlaşılabilir bir durum. 

 

İki resim arasındaki yedi farkı bulma oyunu da iyidir, insanların olmayan hayali çelişkilerini yakalamaya çalışmaktan daha zevkli olabilir, tavsiye ederim.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Teist iddialar ile ilgili olarak da yine "böyle bir şeyin olabilmesi için" şartını koyduğum, yani teist argüman üzerinden karşı argüman koyduğum gözardı edilmiş. Bu benim argümanım değil, karşı tarafın argümanını çürütme yöntemim. Mutlaka anlaşılmış olması gerek, çünkü çok açık ve anlaşılabilir bir durum. 

 

Karşı tarafın argümanı bence o değil de, neyse siz şuna bir cevap verin o halde :

 

Kuran bilime tümden uygun, insan haklarına tümden uygun, hukuka tümden uygun olsa Kuran'ı bir hidayet kaynağı olarak kabul edecek misiniz ?

 

Sakın, böyle değil ki, olmayan bir şeyi neden kabul edeyim demeyin. original.gif

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Oldu o zaman, galiba iki resim arasındaki yedi farkı bulma oyunundan sıkılan, illa dön baba dönelim oynamakta ısrar eden kişiyi görünmeze almaktan başka çare kalmadı. Dolaylı da olsa bu kişiye hiç bir yanıt vermemekten başka yapılabilecek bir iş kalmadı. 

 

Niyeti düzgün olanlara daima yanıt elbette veririm. Polemik çağrısı boşuna, çünkü artık hiç okumayacağım. Polemikle bir yere varılmaz. 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Mehdi gelmeyecek denilmesi de bir alamet

 

Bayağı iyi uyanıklıkmış. Kuran insan sözü denmesi de allah sözü olduğunun kanıtıdır mutlaka. Zaten şeytan da kendisinin olmadığını telkin edermiş değil mi? Tabii şeytan var olunca tanrı da var olacak. Yani tabii olmayan şeyler için ancak böyle uydurma kanıtlar üretilebilir. Başka da çare yok, anlıyorum. 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hiç şüphesiz, zikri (Kur'an'ı) Biz indirdik Biz; onun koruyucuları da gerçekten Biziz. (Hicr Suresi, 9)

 

Batıl, ona önünden de, ardından da gelemez. (Çünkü Kuran) Hüküm ve hikmet sahibi, çok övülen (Allah)'tan indirilmedir. (Fussilet Suresi, 42)

 

Onların sana getirdikleri hiçbir örnek yoktur ki, Biz (ona karşı) sana hakkı ve en güzel açıklama tarzını getirmiş olmayalım. (Furkan Suresi, 33)…

 

Biz Kitabı sana, herşeyin açıklayıcısı, Müslümanlara bir hidayet, bir rahmet ve bir müjde olarak indirdik. (Nahl Suresi, 89)
 

Biz Kitab'ı ancak, hakkında ihtilafa düştükleri şeyi onlara açıklaman ve inanan bir kavme rahmet ve hidayet olması dışında (başka bir amaçla) indirmedik. (Nahl Suresi, 64)

 

… Bak, iyice kavrayıp-anlamaları için ayetleri nasıl çeşitli biçimlerde açıklıyoruz? (Enam Suresi, 65)

 

Elif, Lam, Ra. Bu bir Kitaptır ki, Rabbinin izniyle insanları karanlıklardan nura, O güçlü ve övgüye layık olanın yoluna çıkarman için sana indirdik. (İbrahim Suresi, 1)


 


 

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.