Jump to content
Sign in to follow this  
Canraşit

MUTLAK DOĞRU VAR MIDIR ? DOĞRU GÖRECELİ MİDİR ?

Recommended Posts

Bir olgudur ve matematiksel/mantiksal bir bilgidir.

 

Olgu Nesnel bilgi değil midir ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olgu Nesnel bilgi değil midir ?

Hayir degildir, cunku insanoglu oznelligi tasir. Yani insanoglu turu disinda ortaya konmus bir bilgi yoktur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matematiğin bilimsel bilgisi nesnel değil midir ?

Hayir degildir.Olgu ya da teori ya da hipotez v.s. olabilir.

 

Olgu Nesnel bilgi değil midir ?

Hayir degildir, cunku insanoglu oznelligi tasir. Yani insanoglu turu disinda ortaya konmus bir bilgi yoktur.

 

Bu iki önerme çelişmiyor mudur ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu iki önerme çelişmiyor mudur ?

Neymis celisen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Açık değil mi efendim ?

 

Olgu nesnel olabilir demiştiniz.

 

Şimdi de, olgu nesnel değildir dediniz.

 

unsure.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Açık değil mi efendim ?

 

Olgu nesnel olabilir demiştiniz.

 

Şimdi de, olgu nesnel değildir dediniz.

 

unsure.png

Yine niyet okumaklave kendi dusunceni bana yuklemekle mesgulsun.

 

Ben nerede ve ne z\aman olgu nesnel olabilir, dedim.

 

O kisim burda;

 

Matematiğin bilimsel bilgisi nesnel değil midir ?

evrensel-insan, 05 Ağu 2013 - 12:59 tarihinde , dedi kisnapback.png

Hayir degildir.Olgu ya da teori ya da hipotez v.s. olabilir.

Burada olabilire tekabul eden, matematigin bilimsel bilgisi yani teori hipotez v.s.

 

Nerde nesnellik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burada olabilire tekabul eden, matematigin bilimsel bilgisi yani teori hipotez v.s.

 

Nerde nesnellik?

Iste bilimsel bilgide olan olgu ile gozlem arasindaki gecerlilik ve yanlislanabilirliktir. Bu ne kesinlikci ne supheci ne determinist ne de indirgemecidir. Ustelik herkesi baglayicidir.

Bilimsel olan olgudur. Olguda gecerli oldugu surece herkesi baglar.

Herkesi bağlayıcı olan nesnel olmuyor mu efendim ? Yapmayın !

Share this post


Link to post
Share on other sites

O halde zaman göreceli oluyor. Mutlak diyince ben hiç değişmez anlamında anıyorum. "Zamansal mutlak bilgi" yerine "göreceli doğru bilgi" ifadesi daha yerinde oluyor sanırım. Değil mi?

Efendim, zaman görecelidir zaten ama bu görecelik farklı eylemsizlik dizgelerine göredir. Yoksa, aynı eylemsizlik dizgesinde zaman göreceli değildir.

 

Dolayısıyla, aynı eylemsizlik dizgesinde isek, '' göreceli doğru bilgi " diyemeyiz.

Size cevabım alakasız olmuş. “ zaman göreceli oluyor “ cümlenizi “ zaman görecelidir “ şeklinde anlamışım.

 

Bu söylediğiniz doğrudur efendim. Yani, “ zaman göreceli / zamana göre değişen “ doğru bilgi / bilgiler.

 

 

Bilimsel bilgiyi sadece kanunlar ve yasalar olarak almazssak eğer, her an değişkenliğe ait değişen bilimsel bilgiler olamaz mı? Bu her an değişen bilgilere, var olan teknolojinin hızı yeterli olamıyor olamaz mı? Yasalar dahi olsa.

Bilim değişmezse( yeni gelişmeler ) teknoloji de değişmez. Fakat, aynı zamanda teknoloji değişmezse bilim de değişmeyebilir.

 

Aslında bu kısmı biraz daha açsanız iyi olur. Ne demek istediğinizi tam anlayamadım.

 

 

Sonuçta mutlak bilginin olmaması bana daha mantıklı geliyor.

Buna “ hiçbir şey yoktan var olmaz, vardan yok olmaz “ prensibi de dahil midir ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Herkesi bağlayıcı olan nesnel olmuyor mu efendim ? Yapmayın !

 

Senin ideolojik inancsal dogrulamana ve buna kendini inandirmana gore olabilir.

 

Epistemoloji de nesnel bilgi yoktur. Cunku bilgi insanoglu urunudur. Herkesi baglayan da olgudur, olgu da bilimsel bilgidir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senin ideolojik inancsal dogrulamana ve buna kendini inandirmana gore olabilir.

 

Epistemoloji de nesnel bilgi yoktur. Cunku bilgi insanoglu urunudur. Herkesi baglayan da olgudur, olgu da bilimsel bilgidir.

 

Bu biraz ezber gibi oluyor. Şöyle sorayım o zaman:

 

Herkes kim ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu biraz ezber gibi oluyor. Şöyle sorayım o zaman:

 

Herkes kim ?

Duyusu ile algilayabilen tum insanoglu turu. Yani gozlem alabilen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duyusu ile algilayabilen tum insanoglu turu. Yani gozlem alabilen.

Peki, Nesnellik için baz aldığınız nedir ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peki, Nesnellik için baz aldığınız nedir ?

Insanoglu numenal yetisi ve duyusu ile algiladigi sifattir. Yani somut kavram, fiziksel bilgi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NETİCE:

 

HERKES, " Duyusu ile algilayabilen tum insanoglu turu. Yani gozlem alabilen. " İSE

 

VE,

 

Insanoglu numenal yetisi ve duyusu ile algiladigi sifat, Yani somut kavram, fiziksel bilgi

 

NESNELLİK İÇİN BAZ ALDIĞINIZ İSE,

 

 

NESNELLİK İÇİN BAZ ALDIĞINIZ FİZİKSEL BİLGİ, YANİ Duyusu ile algilayabilen tum insanoglu turu NUN ALGILADIĞI SIFATA HAİZ HERKESE AİT OLUYOR.

 

OLGUNUN HERKES İÇİN BAĞLAYICI OLMASI DA ONU NESNEL KILIYOR.

 

ÇÜNKÜ, HERKES " Duyusu ile algilayabilen tum insanoglu turu. Yani gozlem alabilen. " DOLAYISIYLA NESNEL OLAN FİZİKSEL BİLGİYE ULAŞABİLENDİR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NETİCE:

 

HERKES, " Duyusu ile algilayabilen tum insanoglu turu. Yani gozlem alabilen. " İSE

 

VE,

 

Insanoglu numenal yetisi ve duyusu ile algiladigi sifat, Yani somut kavram, fiziksel bilgi

 

NESNELLİK İÇİN BAZ ALDIĞINIZ İSE,

 

 

NESNELLİK İÇİN BAZ ALDIĞINIZ FİZİKSEL BİLGİ, YANİ Duyusu ile algilayabilen tum insanoglu turu NUN ALGILADIĞI SIFATA HAİZ HERKESE AİT OLUYOR.

 

OLGUNUN HERKES İÇİN BAĞLAYICI OLMASI DA ONU NESNEL KILIYOR.

 

ÇÜNKÜ, HERKES " Duyusu ile algilayabilen tum insanoglu turu. Yani gozlem alabilen. " DOLAYISIYLA NESNEL OLAN FİZİKSEL BİLGİYE ULAŞABİLENDİR.

Evet. Iste bu yuzden nesnel bilgi diye bir bilgi cesidi yoktur. Fiziksel sosyal ve matematiksel/mantiksal bilgi cesitleri vardir.

 

Her fiziksel bilgi nesnel bir fenomene dayanir. Yani nesnel fenomen temelindeki her turlu insanoglu bilgisi fiziksel bilgidir.

 

Olgu,bu ucunden herhangibiri olabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evet. Iste bu yuzden nesnel bilgi diye bir bilgi cesidi yoktur. Fiziksel sosyal ve matematiksel/mantiksal bilgi cesitleri vardir.

 

Her fiziksel bilgi nesnel bir fenomene dayanir. Yani nesnel fenomen temelindeki her turlu insanoglu bilgisi fiziksel bilgidir.

 

Olgu,bu ucunden herhangibiri olabilir.

Efendim, Nesnel olan, olgu olmuş olan Fiziksel, Matematiksel bilgidir. Çünkü, herkesi bağlayıcı ve aynı zamanda herkes tarafından algılanabilen bilgidir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efendim, Nesnel olan, olgu olmuş olan Fiziksel, Matematiksel bilgidir. Çünkü, herkesi bağlayıcı ve aynı zamanda herkes tarafından algılanabilen bilgidir.

Matematiksel/mantiksal bilgi hem nesnel degildir, hem de olgudur. Gozlemi fenomende degil; algidaki mantik ve matematiktedir.

 

Yer cekimi gozlem vermez. Sadece mantiksal/matematiksel olarak algilanir ve olgulasir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matematiksel/mantiksal bilgi hem nesnel degildir, hem de olgudur. Gozlemi fenomende degil; algidaki mantik ve matematiktedir.

 

Yer cekimi gozlem vermez. Sadece mantiksal/matematiksel olarak algilanir ve olgulasir.

Yerçekimi herkes tarafından algılanan bir fiziksel olgudur.

 

2 kere 2'in 4 ettiği herkes tarafından anlaşılan bir matematiksel olgudur.

 

Bu olgular herkesi bağladığından nesnel bilgilerdir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yerçekimi herkes tarafından algılanan bir fiziksel olgudur.

 

2 kere 2'in 4 ettiği herkes tarafından anlaşılan bir matematiksel olgudur.

 

Bu olgular herkesi bağladığından nesnel bilgilerdir.

Neyse ben diyecegimi dedim, gerisi senin bilecegin is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesnel bilgi yoktur ve olamaz. Cunku bilgiyi ortaya koyan insanogludur ve insanoglu beyninin soyutlamasi olarak subjektiftir. Dolayisiyleher bilgi insanoglu subjektivizmi ve ozelligi tasir. Tartisma da o yuzden cikar.

 

Peki, Nesnellik için baz aldığınız nedir ?

Insanoglu numenal yetisi ve duyusu ile algiladigi sifattir. Yani somut kavram, fiziksel bilgi.

 

 

Hersey bir bilgidir. Onemli olan bilginin sifati yani bilgiyi niteleyen tabandir. Inancsal ideolojik bilimsel bilissel felsefi dilsel v.s. Bunun disinda ana olarak uc bilgi cesidi vardir. Fiziksel sosyal ve matematiksel/mantiksal bilgi. Ben bunlari gayet detayli basliklar olarak acikladim. Iste bilimsel bilgide olan olgu ile gozlem arasindaki gecerlilik ve yanlislanabilirliktir. Bu ne kesinlikci ne supheci ne determinist ne de indirgemecidir. Ustelik herkesi baglayicidir. Tabanini da fenomenden alir ve bu fenomenlerden insanoglu eliyle turetilir. .

 

Bilimsel olan olgudur. Olguda gecerli oldugu surece herkesi baglar.

 

Olgu Nesnel bilgi değil midir ?

Hayir degildir, cunku insanoglu oznelligi tasir. Yani insanoglu turu disinda ortaya konmus bir bilgi yoktur.

 

İnsanoğlu türünün dışında bilgi ortaya koyabilecek bir tür var mıdır ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

İnsanoğlu türünün dışında bilgi ortaya koyabilecek bir tür var mıdır ?

Epistemolojik yani su anki bilimin kavramsal bilgi siniri olarak yoktur. Bilgiyi ortaya koyan ve bunu da sadece kendi turu icin eliyle ve adina yapan insanogludur.

 

Insanoglu algisi ile aldigi gozlemi kasvramsal bilgiye yine sadece kendi icin donusturur.

 

Bu donusumde gozlem veren fenomenin hic bir rolu yoktur, ortada dialog da yoktur.

 

Insanoglu kavramsal bilgisi sadece kendi adina icin ait ve eliyle olarak bir monologdur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epistemolojik yani su anki bilimin kavramsal bilgi siniri olarak yoktur.

O halde bize fenomenin numene ( öz ) eşit olmadığını düşündürten bilimsel dayanak nedir ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O halde bize fenomenin numene ( öz ) eşit olmadığını düşündürten bilimsel dayanak nedir ?

Cunku fenomen ki buna insanoglu fenomeni dahil, algiya gozlem verir. Fenomeni ortaya koyan insanoglunun beyninin yetisi olan soyutlamadir. Bu acidan madde dusunce ve kavram dan biri ya da ikisi olmadan ortaya koyum olmaz.

 

Insanoglu zaten fenomenonumenal kavramsaldir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunku fenomen ki buna insanoglu fenomeni dahil, algiya gozlem verir. Fenomeni ortaya koyan insanoglunun beyninin yetisi olan soyutlamadir. Bu acidan madde dusunce ve kavram dan biri ya da ikisi olmadan ortaya koyum olmaz.

 

Insanoglu zaten fenomenonumenal kavramsaldir.

 

Fenomeni ortaya koyan insanoglunun beyninin yetisi olan soyutlama değildir. Soyutlama bilgi üretimi için gereklidir. Fenomen Bilgi değildir.

 

Güneş ışıkları insanı da yakar, dünyadaki bir başka canlıyı da. Burada ne soyutlama gerekir, ne düşünce ne de kavram.

 

" Fenomen

 

Felsefede somut, algılanabilr ve denenebilir olay ve nesne demektir. Bir nesne, olay ya da sürecin nesnel gerçekliğini vurgulayan bir ifadedir. Kant, fenomeni duyularla algılanamayan mutlak gerçek anlamında kullandığı numen terimine karşıt olarak, duyularla algılanabilen şeyler için kullanmıştır. "

 

 Numen

 

Numen (Noumenon) veya Ding an sich, yani "kendinde olan şey", Kant felsefesinde fenomenin ötesindeki bilinemez ve tanımlanamaz "gerçeklik", "gerçek bilgi" manasındadır. Bilginin imkânı ya da imkânsızlığına yönelik düşünceler çerçevesinde, özne'nin ilişki kurduğu nesnenin görüntüsünün ardındaki gerçek özünü tanımlama çabası olan numen, somutun ifade bulduğu "fenomen"'in karşıtı olup, varoluşsal özü ifade eder. Herhangi bir varlığın algımızdan bağımsız, kendi içinde oluşur. "

 

( tr.wikipedia )

 

 

Numen'in bilimsel dayanağı yoktur.

 

Dolayısıyla, Bilimsel dayanağı olmayan bir kavram doğru kabul edilerek, Fenomenden elde edilen bilginin Nesnel olmadığının iddia edilmesi de Bilimsel olmaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fenomeni ortaya koyan insanoglunun beyninin yetisi olan soyutlama değildir. Soyutlama bilgi üretimi için gereklidir. Fenomen Bilgi değildir.

.

.

.

Dolayısıyla, Bilimsel dayanağı olmayan bir kavram doğru kabul edilerek, Fenomenden elde edilen bilginin Nesnel olmadığının iddia edilmesi de Bilimsel olmaz.

Bilissel bilim-cognitive science

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.