Φ fakir Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 kendine HAKSÖZ demiş ardındanda türbana bir parça kumaş demiş allah allah! yahu kardeşim madem o bir parça kumaşı ne diye edep yerlerine örtme ihtiyacı duyuyorsun madem oranı buranıda o bi parça kumaşla örtme o kadar küçümsüyorsan? edep edep edep Alıntı
Φ GµęštGΐяL Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 kendine HAKSÖZ demiş ardındanda türbana bir parça kumaş demiş allah allah! yahu kardeşim madem o bir parça kumaşı ne diye edep yerlerine örtme ihtiyacı duyuyorsun madem oranı buranıda o bi parça kumaşla örtme o kadar küçümsüyorsan? edep edep edep Bez parçası lafı evet hoş değil, ama orasını burasını ne kapatanlar edepsizlik yapıyor. Ama dediğin doğru Atalarımız çok güzel söylemiş, İlle edep, ille edep .... (bu herşey için geçerli, ağızdan çıkan söz için, kişilik için vs.) Alıntı
Φ suheda Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 kendine HAKSÖZ demiş ardındanda türbana bir parça kumaş demiş allah allah! yahu kardeşim madem o bir parça kumaşı ne diye edep yerlerine örtme ihtiyacı duyuyorsun madem oranı buranıda o bi parça kumaşla örtme o kadar küçümsüyorsan? edep edep edep Alıntı
Φ fakir Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Bez parçası lafı evet hoş değil, ama orasını burasını ne kapatanlar edepsizlik yapıyor. Ama dediğin doğru Atalarımız çok güzel söylemiş, İlle edep, ille edep .... (bu herşey için geçerli, ağızdan çıkan söz için, kişilik için vs.) isa a.s sormuşlar edebi kimden öğrendin diye de cevab olarak edebsizden demiş karşısındakinde hoşuna gitmeyen bir şeyi kendisi yapmamış belki burda benim oras...... bura.....demek yerine edep yerlerini deseydim daha hoş olabilirdi haklısınız bundan dolayı özür diliyorum okuyanlardan ama burda ki maksadım aşağı yukarı anlaşılmıştır her başı açığa ahlaksız denilemeyeceği gibi her başörtülüyede ahlaksız denilemez ifadeleri kullanırken genel alındığı zaman en büyük hata yapılır bazen bu hataya bizde düşüyoruz ama en azından bu tip konularda daha dikkatli olunması gerektiğini vurguluyorum saygılar Alıntı
Φ haksöz Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Edepten bahsedenlere bakın Edep yerini kapatan giysinin de bir parça bez olduğu doğrudur.Giyinmek tüm insanların yaratılışında var olan bir iç güdüsüdür.mesele bu değil ki.Saçlarını edep yeri zannedip bunu tüm inananlara din diye dayatanlardır Bizde kalkıp sizin bu yanlışınızı ortaya çıkartıp, hayır efendim saç,baş edep yeri değildir dediğimiz için mi edepsiz olduk ? Alıntı
Φ GeceKuşu Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 kendine HAKSÖZ demiş ardındanda türbana bir parça kumaş demiş allah allah! yahu kardeşim madem o bir parça kumaşı ne diye edep yerlerine örtme ihtiyacı duyuyorsun madem oranı buranıda o bi parça kumaşla örtme o kadar küçümsüyorsan? edep edep edep Yine düz dümdüz mantıklar... Başını örtmüyorsan oranı buranı da örtme? edep yerini de örtmemekten... Saç edep yeri değildir diyen edepsizleri tesbit etmeye çalış... Bu tesbitten sonra bunu diyenlere bunlar edepsizdir sonucunu çıkar... Vay edepsiz sen ne edepsizsin yargılamaları yapılabilir artık.... Vay edepsiz..Vay edepsiz...Vay edepsiz... Böylece o kişilerin anlatmak istedikleri ortadan kalkmış edepsizlikleri ortada kalmıştır... Operasyon tamam yaşasın düz mantık sen ne kadar yararlı bir şeysin...iyiki varsın.. Yaşasın düz mantık...Yaşasın düz mantık...Yaşasın düz mantık... Alıntı
Φ yağmur Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Yine düz dümdüz mantıklar... Başını örtmüyorsan oranı buranı da örtme? edep yerini de örtmemekten... Saç edep yeri değildir diyen edepsizleri tesbit etmeye çalış... Bu tesbitten sonra bunu diyenlere bunlar edepsizdir sonucunu çıkar... Vay edepsiz sen ne edepsizsin yargılamaları yapılabilir artık.... Vay edepsiz..Vay edepsiz...Vay edepsiz... Böylece o kişilerin anlatmak istedikleri ortadan kalkmış edepsizlikleri ortada kalmıştır... Operasyon tamam yaşasın düz mantık sen ne kadar yararlı bir şeysin...iyiki varsın.. Yaşasın düz mantık...Yaşasın düz mantık...Yaşasın düz mantık... işte sizin anlayışınız buraya kadar öteya geçemiyor sen okuduğundan ancak bu kadarını anlarsın o yüzden size ne diyebilirimki neden elbise giyiyoruz kainatta sadece insan elbise giyer giymese ne olur giymemizi gerektiren durum nedir söylermisiniz madem sizin mantığınızla gidelim? Alıntı
Φ a.y.h.a.n Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 siz bence kimseye zararı olmayan başörtüsünü kadınlarımız başından çıkarmaya çalışacağınıza toplumun ahlakını bozanların açık yerlerini örtün ( burda kastettiğim başları değil şimdi aha bi şeriatçi daha çıktı ortaya milleti zorla türbana sokacak demeyin diye bunu yazıyorum ) Alıntı
Φ yağmur Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 siz bence kimseye zararı olmayan başörtüsünü kadınlarımız başından çıkarmaya çalışacağınıza toplumun ahlakını bozanların açık yerlerini örtün ( burda kastettiğim başları değil şimdi aha bi şeriatçi daha çıktı ortaya milleti zorla türbana sokacak demeyin diye bunu yazıyorum ) dediğinden pek bi şey anlamadım ya sen benim yazdığımı tam okumadın yada cevabı karıştırdın Alıntı
Φ a.y.h.a.n Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 kastettiğim sen değildin yağmur Alıntı
Φ suheda Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 Medeniyete soyunmakla ölçülüyorsa dünyanın en medeni insaları Afrika yerlileri olurdu unutmayalım. Alıntı
Φ radikal07 Gönderi tarihi: 3 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 3 Haziran , 2006 bir söz de ben yazayım medeniyet: açmaksa bedeni, desenize hayvanlar bizden daha medeni... Alıntı
Φ yağmur Gönderi tarihi: 3 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 3 Haziran , 2006 Edepten bahsedenlere bakın Edep yerini kapatan giysinin de bir parça bez olduğu doğrudur.Giyinmek tüm insanların yaratılışında var olan bir iç güdüsüdür.mesele bu değil ki.Saçlarını edep yeri zannedip bunu tüm inananlara din diye dayatanlardır Bizde kalkıp sizin bu yanlışınızı ortaya çıkartıp, hayır efendim saç,baş edep yeri değildir dediğimiz için mi edepsiz olduk ? o içgüdünün adına edep denir haya denir ne zamanki o insandan alındı o insandan kork Alıntı
Φ YESHUA Gönderi tarihi: 4 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 4 Haziran , 2006 Merhaba arkada$lar, Belki Allah'i çok seviyoruz, O'nun için belki canimizi vermeye haziriz ama O'nu GERçEKTEN taniyor muyuz? Bizden neler bekledigini, neler istedigini GERçEKTEN biliyor muyuz? Bu Topic'teki yazilara göz attim, üzüldüm! Enerjimizi nelere harciyoruz... Yorumlari okuduktan sonra $u ayet aklima geldi: *** " Tanrı için gayretlidirler; ama bu bilinçli bir gayret değildir. " (incil - Rom 10:2) Ho$çakalin... Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Sevgili canlar özellikle haksöz kardeşim yüce kelam süslerinizi göstermeyin der bu gün en çokj zaten saçla uğraşırlar bayan kardeşlerimiz İslamda vardır üstelemeye gerek yok Alıntı
Φ kelebek etkisi Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 bir söz de ben yazayım medeniyet: açmaksa bedeni, desenize hayvanlar bizden daha medeni... haklısın!! çok güzel bir söz...tutturdular bir medeniyet bir batılılaşmadır gidiyor.bunu savunanlar ne müslüman olabiliyor ne batılı (medeni!) araya bir yere sıkışmışlar kurtulabilmek içinde sürekli saldırıyorlar e hadi bakalım bunun adınada YOZLAŞMA deniliyor..yapmayın ALLAH aşkınıza...... bu arada radikal seni tekrar çok tebrik ederim Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Örtünme, edep yerini örtme ihtiyacı ile doğmamıştır. İnsanın örtünmekteki ilk amacı, vücudunu dış etkenlere karşı korumaktır. İnsanlar "edep yeri" kavramıyla daha sonra tanışmışlardır. Bu tamamen kültür ile alakalıdır. Afrika'da pek çok kabilenin kadınları hala göğüsleri açık dolaşmaktadırlar. Ancak kimse onları ahlaksızlık ile suçlamıyor... Çünkü onlar için ahlak bir kadının göğüsleri değildir. Ahlak çatışmalarına neden olan şey kültür farkıdır. Her toplumun farklı kültürleri, farklı yaşam şekilleri, farklı anlayışları vardır. İnsanın yetiştiği bölgede herkes çıplak dolaşıyor ise, kendisi de çıplak dolaşacaktır. Böyle bir durumda yadırganacak olan giyinikliktir. Kimse çıplaklığı yadırgamaz. Zira alışılagelen çıplaklıktır. Herkesin kendi kültür değerlerini korumaya hakkı vardır. Kültür farklılığı dünya için ayrı bir güzelliktir. Kimse özel hayatında türban taktığı için eleştirilmiyor. Türbanı bir din dayatması sayarak yasal çerçevenin dışına çıkardığı ve ahlak çatışması haline getirdiği için eleştiriliyor. İnsanın "Ben çıplak dolaşmak istiyorum" demeye hakkı vardır. Ancak bunu yalnızca kendi özel mülkünde ve genel topluma açık olmayan yerlerde gerçekleştirebilir. Düşünsenize, birisi çıkacak ve "Benim dini inancım gereği örtünmem yasak. Ben umumda çıplak dolaşmak istiyorum. Bu benim din özgürlüğüm" diyecek... Ne yapacaksınız? Çatışmanın anlamı yok. Belli kurallar koyacak, herkesin bu kurallara uymasını isteyecek ve sağlayacaksınız. Çıplak dolaşmak isteyeni kendi özel mülküne, türban takmak isteyeni kendi özel hayatına yönlendireceksiniz. Bunun başka çıkar yolu yok... Alıntı
Φ a.y.h.a.n Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 yani gelişmemiş toplumlar açık az gelişmişler kapanıyor çok gelişmişler tekrar açılmaya başlıyor ne güzel bir tersine süreç o halde insanda evriminin sonunda tekrar maymuna dönüşür heralde Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 yani gelişmemiş toplumlar açık az gelişmişler kapanıyor çok gelişmişler tekrar açılmaya başlıyor ne güzel bir tersine süreç o halde insanda evriminin sonunda tekrar maymuna dönüşür heralde Yazımın hangi kısmında gelişmiş, gelişmemiş ayrımı yaptığımı bana söyleyebilir misiniz? İzan ve düşünce yapınızda acil gelişmelere ihtiyacınız var... Alıntı
Φ a.y.h.a.n Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Yazımın hangi kısmında gelişmiş, gelişmemiş ayrımı yaptığımı bana söyleyebilir misiniz? İzan ve düşünce yapınızda acil gelişmelere ihtiyacınız var... afrika gelişmemiş=çıplak islam ülkeleri az gelişmiş=kapalı avrupa çok gelişmiş=açık Alıntı
Φ çoban Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Örtünme, edep yerini örtme ihtiyacı ile doğmamıştır. İnsanın örtünmekteki ilk amacı, vücudunu dış etkenlere karşı korumaktır. İnsanlar "edep yeri" kavramıyla daha sonra tanışmışlardır. Bu tamamen kültür ile alakalıdır. Afrika'da pek çok kabilenin kadınları hala göğüsleri açık dolaşmaktadırlar. Ancak kimse onları ahlaksızlık ile suçlamıyor... Çünkü onlar için ahlak bir kadının göğüsleri değildir. Ahlak çatışmalarına neden olan şey kültür farkıdır. Her toplumun farklı kültürleri, farklı yaşam şekilleri, farklı anlayışları vardır. İnsanın yetiştiği bölgede herkes çıplak dolaşıyor ise, kendisi de çıplak dolaşacaktır. Böyle bir durumda yadırganacak olan giyinikliktir. Kimse çıplaklığı yadırgamaz. Zira alışılagelen çıplaklıktır. Herkesin kendi kültür değerlerini korumaya hakkı vardır. Kültür farklılığı dünya için ayrı bir güzelliktir. Kimse özel hayatında türban taktığı için eleştirilmiyor. Türbanı bir din dayatması sayarak yasal çerçevenin dışına çıkardığı ve ahlak çatışması haline getirdiği için eleştiriliyor. İnsanın "Ben çıplak dolaşmak istiyorum" demeye hakkı vardır. Ancak bunu yalnızca kendi özel mülkünde ve genel topluma açık olmayan yerlerde gerçekleştirebilir. Düşünsenize, birisi çıkacak ve "Benim dini inancım gereği örtünmem yasak. Ben umumda çıplak dolaşmak istiyorum. Bu benim din özgürlüğüm" diyecek... Ne yapacaksınız? Çatışmanın anlamı yok. Belli kurallar koyacak, herkesin bu kurallara uymasını isteyecek ve sağlayacaksınız. Çıplak dolaşmak isteyeni kendi özel mülküne, türban takmak isteyeni kendi özel hayatına yönlendireceksiniz. Bunun başka çıkar yolu yok... örtünme edep yerlerini örtme ihtiyacı ile doğmadı dış etkenlerden korunmak için demişsin bunu ne ile bildin? buna kanıtın nedir? ikinci sorum sen şu an dış etkenlerden korunmak için mi örtünüyorsun? üçüncü sorum bugün afrikada doğan bir çocuğu alıp amerikaya yada daha gelişmiş bir ülkeye götürsek o çocuğu orada yetiştirirsek yetişen çocuğun bilgisi ve hayat felsefesi yine afrikalılar gibi mi olurdu yoksa yetiştiği çevreye göremi olurdu? Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 7 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 7 Haziran , 2006 örtünme edep yerlerini örtme ihtiyacı ile doğmadı dış etkenlerden korunmak için demişsin bunu ne ile bildin? buna kanıtın nedir? ikinci sorum sen şu an dış etkenlerden korunmak için mi örtünüyorsun? üçüncü sorum bugün afrikada doğan bir çocuğu alıp amerikaya yada daha gelişmiş bir ülkeye götürsek o çocuğu orada yetiştirirsek yetişen çocuğun bilgisi ve hayat felsefesi yine afrikalılar gibi mi olurdu yoksa yetiştiği çevreye göremi olurdu? İnsanların giyinme ihtiyacı, modadan ya da örtünmeden önce doğa koşullarından korunma gereksiniminden ortaya çıkmıştır. Paleolitik çağda yaşanan buzul dönemleri sırasında sıcaklığın dayanılmaz derecelere düşmesi, insanları avlanan hayvanların postlarını giyecek olarak kullanmaya itmiş olmalı. İnsanı Güneş’in yakıcı ışınlarından ya da kışın dondurucu soğuğundan koruyan giysiler, el aletlerinin gelişmesiyle birlikte kaba formlarından çıkıp gittikçe incelikli işçiliğe de sahip oldular. http://www.biltek.tubitak.gov.tr/merak_ett...=9&soru_id=1729 Dış etkenlerden korunmak için örtünüyorum. Bir de çıplak dolaşmak yasalara aykırı olduğu için... Üçüncü sorunun cevabını Avrupa ülkelerinde yaşayan siyahi ırkta bulabilirsin. Zira onlar bir zamanlar Afrika'nın ücra kabilelerinde yaşarlarken, Avrupalılar tarafından köle olarak getirilen insanların torunları. Bak bakalım yaşam felsefeleri ve kültürleri Afrika kabilelerine benziyor mu? Alıntı
Φ hoara Gönderi tarihi: 7 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 7 Haziran , 2006 selamlar başörtüsü kuransal bir emir değildir. atadini yorumları ile çarpıtılmış bir konudur. açıklamaya geçmeden önce başını örtmek isteyenlere uygulanan zulümünde, açık giyim tarzının modernizm adına benimsenmesinin de yanlış olduğunu belirtmekte yarar görüyorum. başörtüsüne delil sayılan en önemli ayet nisa 31 dir. burada türkçeye çeviriciler insan yorumları olan tefsirlerin geleneksel etkisi ile humur=örtü kelimesini "baş örtüsü" diye tercüme ederek bir yanılgıya ortak olmaktadırlar. ayette sadece örtü kelimesi geçmektedir ki özel bir örtü olsaydı arapçada bilinen baş kelimesi yani "reis" kelimesi ile reis-i humur ( baş örtüsü ) diye belirtilirdi. ayrıca türkçe meallerde bile geleneksel şartlanmadan sıyrılmış bir şekilde okuyan kişinin örtünün hedefinin yırtmaç/koyunlarınız yani gögüs bölgesi olduğunu görmesi gerekir. kısaca örtünün hedefi gögüs bölgesidir. baş değil. başörtüsünü başına bağlayıp gögüs üstüne dogru sarkıtacaksın demek insani yorumdur. nisa31- kadınlar örtülerini yırtmaçlarının üstüne vursunlar. araf 27 ayetinde mahrem yerlerin örtünmesi için elbisenin gerekliliğinden bahsedildiği dikkate alınırsada örtünmenin cinsel çekiciliğin olduğu bölgeler için gereklilik olduğu anlaşılabilir. süs/ziynet kelimesi kuranda tarandığı zaman çekicilik anlamında kullanıldığı görülür. konumuz itibariyle, ve araf 27 ayeti bağlamında da düşünülürse kadındaki çekiciliğin mahrem bölgeler olduğu pekişir. birileri çıkıpta saç ta cinsel çekicilik bölgesidir diyebilir. bu durumda fetiş bir erkek için (yada abaza erkek için diyelim ) ayak el baldırında cinsel çekicilik bölgesi olarak algılanabileceğini , kalbi hastalıklı insanlar için çarşafın altındaki kadının bile fantezi malzemesi olabileceğini hatırlatmak isteriz. ölçü erkeğin fantezilerine göre koyulmuyor kuranda. ölçü koyulurken nisa 31 ayetinde "kendiliğinden görülenler hariç" diyerek belirlenmiştir. çarşafa giren bir kadının kendiliğinden görülen bir yeri kalmadığı için ayetin bu cümlesi anlamsız kalırdı. son olarak müsadenizle cinsel çekiciliği olan / mahrem bölgelerin örtünmesinin erkek içinde geçerli olduğunu belirteyim. sonuçta kadının daha çok mahrem bölgesi olduğu için bahse konu olmuştur ancak nisa 31 in başında erkekten başlayarak bakışların kısılması ve kadınlarında bakışlarını kısması ele alınır. syg Alıntı
Φ çoban Gönderi tarihi: 7 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 7 Haziran , 2006 İnsanların giyinme ihtiyacı, modadan ya da örtünmeden önce doğa koşullarından korunma gereksiniminden ortaya çıkmıştır. Paleolitik çağda yaşanan buzul dönemleri sırasında sıcaklığın dayanılmaz derecelere düşmesi, insanları avlanan hayvanların postlarını giyecek olarak kullanmaya itmiş olmalı. İnsanı Güneş’in yakıcı ışınlarından ya da kışın dondurucu soğuğundan koruyan giysiler, el aletlerinin gelişmesiyle birlikte kaba formlarından çıkıp gittikçe incelikli işçiliğe de sahip oldular. http://www.biltek.tubitak.gov.tr/merak_ett...=9&soru_id=1729 Dış etkenlerden korunmak için örtünüyorum. Bir de çıplak dolaşmak yasalara aykırı olduğu için... Üçüncü sorunun cevabını Avrupa ülkelerinde yaşayan siyahi ırkta bulabilirsin. Zira onlar bir zamanlar Afrika'nın ücra kabilelerinde yaşarlarken, Avrupalılar tarafından köle olarak getirilen insanların torunları. Bak bakalım yaşam felsefeleri ve kültürleri Afrika kabilelerine benziyor mu? yakın tarih bilinemezken buzul dönemi nasıl biliniyor anlamıyorum bu cevablar beni tatmin etmiyor çünkü her söylenen doğru olmuş olsaydı dünya bir tepsi gibi dümdüz diye okullarda uzun süreler okuduldu hatta bu inançla çoğu insan dünyayı terk etti bugün bilim teknik dergisi allah vardır dese tüm ateist olanlar sanki inanacaklarmı ?sanmıyorum inanç kalbde olur bunun gibi aldığımız bilgiler yanlış denemeyecek kabul etmek zorunda kaldığımız bilgi olmalıdır dış etkenlerden korunmak için örtünüyorum demişsin bu bi çeşit yazdığının ardında durmak için söylenmiş ithamdır.yoksa bi süpermarkete çırılçıplak alış verişe durmak insanı insanlıktan çıkarır bi yerde insanı insan eden faktörlerden biride hayadır Alıntı
Φ seREnaDE Gönderi tarihi: 7 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 7 Haziran , 2006 insanların inanç şekilleri ve ibadetleri ile derdi olanlara söyleyecek sözüm yok özgürlük yada gelişmişlik bu değil...ve diğer taraftan inancını sisteme alet edenlere sadece acıyorum... artık şunu anlayabilirmiyiz....DİN VE AHLAK FARKLI KAVRAMLARDIR...iki kavramı bir düşünüp genellemeler yapılamaz Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.