Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Ateist?


Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:
çevrenin etkisinde kalmadan masalları terkeden tercihleriniz,çevrenizi de olduğu gibi terketmenize yaramaktan öteye geçemiyor ancak... o kadar şartsız şurtsuz,kuralsız ,başıboş ki,yalnız ve yalnız ben merkezli yaşamaya başlayan ve etrafında ki herkesi masallarla uyuyan iki bacaklı yaşayanlar,kendinizi ise düşünen iki bacaklı insanlar gibi algılamaktaki kibirlilik bile olağanlığından dikkatinizi çekmiyor... her şakanın altında bir ciddiyet hesabı,her masalın altında da vardır gerçek payı.. en azından o kadarını kavrasanız,bütün hayatınız değişir...

Selametle...

 

Sayın fft,

 

Allahın sözlerini istediğiniz gibi çarpıtabilrisiniz (zaten müslümanların en çok maharetli olduğu konu budur)çünkü allahın, hayır ben öyle demek istemedim şeklinde sizlere müdahele etme gücü yok ama benim sözlerimi çarpıtırsanız unutmayın ki ben size müdahele edebilirim.

 

o kadar şartsız şurtsuz,kuralsız ,başıboş ki,

 

Ateizmin hiç bir kuralı olmaması demek, başıboş anlamında demek değildir.İslama girebilmek için iman edilmesi gereken maddeler vardır ve bu maddelerden birine inanmayan müslüman sayılmaz. İşte ateizmin şartı şurutu olmaması, şu şu kuralları yerine getirmedikçe atesit sayılmazsın diye bir kural yoktur anlamındadır,yoksa sizin çarpıttığınız gibi başı boş,topluma karşı ilgisiz duyarsız robotlar anlamında değil.

  • Cevaplar 245
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderi tarihi:
çevrenin etkisinde kalmadan masalları terkeden tercihleriniz,çevrenizi de olduğu gibi terketmenize yaramaktan öteye geçemiyor ancak... o kadar şartsız şurtsuz,kuralsız ,başıboş ki,yalnız ve yalnız ben merkezli yaşamaya başlayan ve etrafında ki herkesi masallarla uyuyan iki bacaklı yaşayanlar,kendinizi ise düşünen iki bacaklı insanlar gibi algılamaktaki kibirlilik bile olağanlığından dikkatinizi çekmiyor... her şakanın altında bir ciddiyet hesabı,her masalın altında da vardır gerçek payı.. en azından o kadarını kavrasanız,bütün hayatınız değişir...

Selametle...

Yeni bir Atasözü mü icat ettiniz Sayın fft? ''Her masalın altında da vardır gerçek payı.'' Siz o zaman Lafonten'in masallarına da inanıyorsunuz, gerçeklik payı vardır diye. Bazı insanlar yaşını başını almış olsalar dahi, masallara gerçek diye inanabiliyorlar demek ki.

 

Nereden çıkardınız ateistlerin şartsız şurtsuz, kuralsız ve ben merkezli insanlar olduklarını? Yoksa böyle biriyle yakın bir ilişki içinde mi oldunuz? Kibirlilikten bahsetmişken: Dinciler bizim dinimiz en iyisidir, en güzelidir, en doğrusudur diye kibirlenip bir de inanmayanları cayır cayır yakıyorlar, buna kibir denmez mi?

  • 3 ay sonra...
Gönderi tarihi:

Yıllardır bu mücadelenin içindeyiz gerek günlük hayatta ve gerekse şu an içinde bulunduğumuz sanal alemde inaçlarımızdan ötürü alay konusu yapıldık.Yılmadık, yıkılmadık çünkü bizim yardımcımız Rabbimizdir.Nerede olursak olalım emr-i bil maruf nehy-i anil münker çerçevesinde hareket etmeliyiz yani Rabbimizin emrettiklerine uyup nehyettiklerimden sakınma çabası içinde bir yol çizmeliyiz kendimize.Etraftaki onca iftiraya,hakarete aldırmadan bizi Yaradana sığınmalıyız.Helozonlar çizerek de olsa yolumuzdan dönmemek için bu davada sabit kalmalıyız.

 

"Ey elçi, Rabbinden sana indirileni duyur. Eğer bunu yapmazsan, O'nun elçiliğini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan korur" (el-Mâide 5/67).

 

İki çeşit ateist vardır birincisi:Hakikatperesttir.Yani hakkı bulmak ve gerçek manada İslam'ı öğrenmek için soru sorar.Bunlar muhatabının güzelce dinler ve ona göre soru sorar.

 

İkincisi:Amacı Hakkı bulmak değil insanların aklını karıştırmaktır.Ne söyleseniz söyleyin ne anlatırsanız anlatın amacı sorularına cevap almak değil sizi ve inancınızı rencide etmektir.Bir sorunun cevabını almadan diğer soruya geçer dinleme zahmetinde bile bulunmazlar.Sürekli ironi yaparak sizi yıpratmak ister ve içinde bulunduğunuz durumu sorgulamak ve kafa karıştırmaktır maksatları.

 

Bu gibi yıpratıcı politikalara cevaplar hazırlanmaktadır.Allah'a şükür Kİtap'ımız,Peygamberimiz,alimlerimiz'lerimizden destek alarak bunlara cevap veren birçok kişi vardır.Bizler de elimizden geldiğince tebliğ metodlarını düzgün bir şekilde kullanarak aydınlatıcı ve yol gösterici olmalıyız.Tabi ki önce kendi nefsimize prangalar vurmalıyız ki başkalarına sözümüz olsun.Attığımız her adımda ALLLAH rızasını gözetmeliyiz gaye olarak O'nun rızasını seçen ve bu yolda tebliğ vazifesini de bilinçli bir şekilde yerine getiren bir toplum, mutluluğun sırrına erer.

 

Kur'an tebliğ etmek üzere indirilmiştir.Hz. Muhammed (s.a.s), bu yolda her türlü sıkıntıya göğüs gererek, gerektiği gibi bu vazifeyi yerine getirdi.Bizim Peygamberimiz hiç kimseye kötü söz söylemedi,oldukça toleranslı bir şekilde anlatma yollarını seçti.Bizde O'nun gittiği yolda giderek emin olduğumuz doğruları başkalarıyla paylaşmalı,bu vazifeyi sadece Allah rızası için ve hakkıyla yerine getirmesini bilmeliyiz....

  • 1 ay sonra...
Gönderi tarihi:
Ey elçi, Rabbinden sana indirileni duyur. Eğer bunu yapmazsan, O'nun elçiliğini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan korur" (el-Mâide 5/67).

onlar sorularını birşeyler öğrenmek için değil yanlış şeylerle yönlendirildiğinizi anlamanız için sorarlar.

Gönderi tarihi:
Bir ateist ile bir teist(inançlı) arasında tek bir fark vardır;

 

Teist, dünyada ki tüm dinleri inkar edip tek bir dine inanır,

 

Ateist, dünyada ki tüm dinleri inkar edip, hiç birini seçmeye gerek duymaz,

 

Bir Ateist ile bir teist arasında tek bir din fark vardır, olay bundan ibaret.

 

Ateistin dinleri secmemesindeki neden ise,dunyadaki tum dinler arasinda meydana gelen esitsizliktir...Eger devamli herkez en iyi benim dinim derse ortada inanilacak bir durum kalmaz,bu durumdan daha cok kimin ki daha ustun savasi olur....

 

Ve ateis ile teist arasindaki tek fark din degildir...Dinin beraberinde getirdigi dunyaya bakis acisi,olaylari incelemesi ve dusunce ozgurlugunden hayat tarzina kadar herseyi etkiler...

Bir Teist Allah korkusundan, " Ya yoksa " diyemez...Ama bir Ateist bunu korkmadan der..

Bir teist yararci bir insandir,cunku inanmasinin ardinda olum korkusu yatar,yeni bir dunya inanci,ona olum korkusunu yendirir....

Ama bir ateist sonu ne olursa olsun kendi dusuncelerini secer ya varsa gibi yanilgilara dusmez.

Teistler hem bilim ici hemde bilim disi olurken,ateistler sadece bilimi secip onun dogrultusunda giderler...

Teistlik,Din Ve Allahi kanitlarken surekli ayetten ornekler kopyalamaktir ve surekli eski din adamlarin sozlerini tekrar edip,mucizeleri orneklendirip,tuhaf tuhaf resimleri yapistirip "Bakin Allah yazisi var " Demektir...

Oysa Ateizm surekli ilerleme kazanmak kimseyi tekrar etmemek,yerinde saymamak daha cok ilerlemektir...

 

Yani sonuc olarak aramizdaki tek fark Din degildir...DIn sadece baslangictir....

Gönderi tarihi:
Ateistin dinleri secmemesindeki neden ise,dunyadaki tum dinler arasinda meydana gelen esitsizliktir...Eger devamli herkez en iyi benim dinim derse ortada inanilacak bir durum kalmaz,bu durumdan daha cok kimin ki daha ustun savasi olur....

 

 

 

Sayın candide,

 

Bende zaten bu eşitsizliği vurgulamak için o yazıyı yazdım,

 

Yazımı yanlış anlamışsınız...

Gönderi tarihi:

Kimileri, inançsız da diyor.Ama bence yanlış bi tanım bu.Çünkü ateistler de inançlı;Allah'ın yokluğuna inanıyorlar ki bu da bir inanç.İnançsız insan olsa olsa şüpheci olur.

Bakın bir arkadaş nasıl inkar etmiş Allah'ı:“Allah’ın varlığı daha lise yıllarında kafama takılmıştı.Varsa eğer, niçin görünmüyordu? Hadi görünmesi bir yana, yalvar yakar dua ettiğim halde, niçin isteklerimin hiçbirine cevap vermiyordu?..Her tarafta kötülükler artıyor, insanlar haksız yere öldürülüyor, fakat Allah yerinden bile kıpırdamıyordu.Varlığı konusunda şüphelerim iyice artmaya başladı.Düşündüm taşındım, sonunda şüphelerimi gidermenin bir yolunu buldum. Onu çok kızdıracağını düşündüğüm şeyler yapmaya karar verdim, sırf “bakalım ne olacak?” diye.Bir gün tuvalete besmele çekerek girdim.İçeride de bildiğim bütün duaları okudum. Öyle fısıltıyla falan da değil, basbayağı yüksek sesle. Bekledim, hiçbir şey olmadı. Bu deneyleri defalarca tekrarladım. Cesaretim arttı, sonunda Allah’a inanmanın anlamsız olduğuna karar verdim.”

Tuvalette okudukları dualardan sonra yukarıdan uzanan bir elin, “sus, Allah’tan korkmaz!” deyip tokadı patlattığını şahit olanı da görülmemiştir. Toplumumuzda ceza denilince akla “sille-tokat girişmek”, “tek ayak üzerinde durdurmak”, “hak mahrumiyeti”, “karakollarda falakaya yatırılmak” gibi şeyler geldiği için, bir anlamda “Allah’ın sabrını sınama” denilecek türden deneylerin ardından beklenen ceza gelmeyince, “olsaydı, cezalandırırdı” deyip Allah’a inanmaktan vazgeçiliyor. Sanki Allah, tuvaletlerde adam marizleyen “sigaracı avcısı” despot bir lise müdürüymüş gibi…

Kimi ateistin ise bilinçaltında bağnaz bir dindarla yaşanmış kötü bir anı yatar.Ben çok rastladım bu kişilere.Adam, yobaza olan tepkisini 'ateist olmakla' dile getiriyor.

Kimi ateistin ise,Allah'a inanmak işine gelmiyor.Onlar kuralsız yaşamak,özgür(!) yaşamak istiyorlar.Bu yüzden reddediyorlar.Ya da ortama uygun kelimenin ateist olduğunu düşünüyorlar,inandıklarından değil yani.

Daha birçok sebep..

Gönderi tarihi:

 

Onca örnek verip tanım yapmaya çalışmışsın ama en önemlisini unutmuşsun.

Senin o verdiğin örneklerdeki insanlar bence atesit değil. Ateist olmanın kuralı mı var dersen yok...

Bir insanın ateistim diyerek bir antiteze inanması için öncelikle neyi red eddiğini iyi bilmesi gerekir. Yani dinleri ve Allah kavramını iyi tanımalıdır. Bunun yanısıra bilimsel düşünce yöntemini de kavramış olması gerekir.

 

Aksi taktirde, senin verdiğin örneklerdeki gibi neye inanıp inanmadığını dahi bilmeyen kafası karışık insanlar çıkar ortaya. Bu gibiler de günün birinde yine kafaları karışıp yön değiştirirler. İnanan inanmamaya, inanmayan inanmaya başlar.

 

Saygılar...

Gönderi tarihi:

Hosuma gitti guzel bir analiz olmus ama bu konu altinda topikler vardi...Yeni acmaniza ise gerek yoktu...

 

Neyse yoruma gelince

Herkez kendi dusuncesini savunabilir ama benim inanmama sebebim daha cok var midir yoksa yok mudur sorusuna buldugum en guzel cevap yok oluyor...

Moliére okudunuz mu bilmem,Dom Juan isimli bir eserinde,Dom Juan 17.yy'da inanmayan birini temsil eder ve ortaya sundugu neden ise 2 kere 2 dort eder....Aslinda ne kadar sig degil mi?Yani inanmama yada inanma kisinin icinden gelir..Kimsede moda ateizmden yana simdilik inanmayim demez...Yada baskasinin etkisiyle yapilan seyler ise kisa surer..."Dua ediyorum yanitsiz kaliyor" bilmiyorum :) Ben Notre Dame'a gittigimde mum yakmistim dilegimde olmustu :) Yani demekki ateistleride dinleyenler oluyormus :D

 

Olaya objektif bakmamissiniz...Ona bakarsaniz bende inanclilarin,olum korkusundan inandiklarini dusunuyorum,yada oldukten sonra ki hayat onlara cekici geliyor...Yada okadar korkuyorlarki dusunemiyorlar cogu zaman....Ve inanclari bilmelerine engel oluyor...Her tezin antitezide vardir demisti yarasa arkadasim...Bence ateistleri elestirmekse amaciniz Teistlerdende ornekler koymaliydiniz....

Gönderi tarihi:
Hosuma gitti guzel bir analiz olmus ama bu konu altinda topikler vardi...Yeni acmaniza ise gerek yoktu...

 

Neyse yoruma gelince

Herkez kendi dusuncesini savunabilir ama benim inanmama sebebim daha cok var midir yoksa yok mudur sorusuna buldugum en guzel cevap yok oluyor...

Moliére okudunuz mu bilmem,Dom Juan isimli bir eserinde,Dom Juan 17.yy'da inanmayan birini temsil eder ve ortaya sundugu neden ise 2 kere 2 dort eder....Aslinda ne kadar sig degil mi?Yani inanmama yada inanma kisinin icinden gelir..Kimsede moda ateizmden yana simdilik inanmayim demez...Yada baskasinin etkisiyle yapilan seyler ise kisa surer..."Dua ediyorum yanitsiz kaliyor" bilmiyorum :) Ben Notre Dame'a gittigimde mum yakmistim dilegimde olmustu :) Yani demekki ateistleride dinleyenler oluyormus :D

 

Olaya objektif bakmamissiniz...Ona bakarsaniz bende inanclilarin,olum korkusundan inandiklarini dusunuyorum,yada oldukten sonra ki hayat onlara cekici geliyor...Yada okadar korkuyorlarki dusunemiyorlar cogu zaman....Ve inanclari bilmelerine engel oluyor...Her tezin antitezide vardir demisti yarasa arkadasim...Bence ateistleri elestirmekse amaciniz Teistlerdende ornekler koymaliydiniz....

Haklısınız birçok teistin de en büyük sorunu bu.Neye ve niçin inandığını bilmemek..Var mıdır yok mudur sorusunun cevabı neden yoktur sizce?Varlığı,kainatı tesadüflerle açıklamak hiç mantıklı gelmiyor bana.Bu konuda nerde birleşmeli insan sizce?Akıl mı göreceli yoksa kimileri aklını mı yanlış kullanıyor?

Gönderi tarihi:

adı ister allah , ister büyük tasarımcı yada iki ters fotonun yada ismi henüz bilinemeyen iki elementin çarpışması olsun ;

sonuçta var eden bir etken var. bilim ilerde mutlaka çok daha farklı açıklayacaktır.

Tartışmalar hep onun varlığı ile ilgili gelişiyor. Herkes kendi konum,kültür ve algılamasına göre isimlendiriyor. O'nun nasıl birşey olduğunu tartışmak pek sonuca götürecek gibi gelmiyor. Bunu anlayabilecek akıl,zeka ve teknolojiye sahip değil ademoğulları.

Geriye kalan aslında bizlerin , yani herbirimizin neden varolduğumuzu sorgulamamız asıl gelişmeyi çıkaracaktır.

eli sopalı bir allahı tabiiki hiçbir aklını kullanan birey kabul edemez yada araştırıyor ve dinidarsa çelişkiler içinde kalacaktır.

öyle gözüküyorki bütün soruların cevabı varoluşunu araştıranların içinde , özünde saklı.

Gönderi tarihi:
Haklısınız birçok teistin de en büyük sorunu bu.Neye ve niçin inandığını bilmemek..Var mıdır yok mudur sorusunun cevabı neden yoktur sizce?Varlığı,kainatı tesadüflerle açıklamak hiç mantıklı gelmiyor bana.Bu konuda nerde birleşmeli insan sizce?Akıl mı göreceli yoksa kimileri aklını mı yanlış kullanıyor?

 

 

Bana gorede varligi,kainati illede bir yaraticinin uzerine atmak anlamsiz geliyor bu daha cok insanlar aciklama bulamiyorlar ve nerede harika yada buyuleyici bir durum var ille Allah bunun sorumlusu..

 

Insanlar surada birlesebilirler,birbirlerini daha iyi anliyabilirler...Kimseyi yargilamamalilar dusuncelerinden dolayi....Birbirlerie saygi duymalilar....

 

Son olarak gecen gun Yarasa arkadasimla mutlak dogrulardan bahsediyorduk,Sokratesin'de dedigi gibi herkez dusunce ozgurlugunu kullanmali...Bu mutlak dogruyu butun insanlar korkmadan cekinmeden kullanabilmeli ve kullananlarida yargilamamali...

 

Bana gore tanri var yada yok...Hicde umrumda bile degil,eskisi kadar kafa patlatmiyorum bu konuya ama sadece insanlik konusunda duruyorum...Insan olmanin getirdigi degerleri bilelim,dusuncelere saygi gosterelim....

Gönderi tarihi:

herkesin özgüveni diye bir şey var neye inanıp neye inanmıyacagını insan kendisi belirler ben inanırım diye zorla seninde inanman gerekmez ama ben delilleri sana sölemekle yükümlüyümdür ben gerçekleri gösteririm ve anlatmaya çalışırım gerisi sana kalmıs ister inanırsın ister inanmazsın tabikide :) saygı duyarım inanıpda insan olamamıs çok insan var herkezin düşüncesi ne olursa olsun onları yadırgamamak lazım herkez bu konuda özgürdür zorla kimse kimseye inanmaz ve islam aleminde zorlama diye birşey yoktur saygılar

Gönderi tarihi:
adı ister allah , ister büyük tasarımcı yada iki ters fotonun yada ismi henüz bilinemeyen iki elementin çarpışması olsun ;

sonuçta var eden bir etken var. bilim ilerde mutlaka çok daha farklı açıklayacaktır.

Tartışmalar hep onun varlığı ile ilgili gelişiyor. Herkes kendi konum,kültür ve algılamasına göre isimlendiriyor. O'nun nasıl birşey olduğunu tartışmak pek sonuca götürecek gibi gelmiyor. Bunu anlayabilecek akıl,zeka ve teknolojiye sahip değil ademoğulları.

Geriye kalan aslında bizlerin , yani herbirimizin neden varolduğumuzu sorgulamamız asıl gelişmeyi çıkaracaktır.

eli sopalı bir allahı tabiiki hiçbir aklını kullanan birey kabul edemez yada araştırıyor ve dinidarsa çelişkiler içinde kalacaktır.

öyle gözüküyorki bütün soruların cevabı varoluşunu araştıranların içinde , özünde saklı.

 

Güzel konuştun da kardeşim eli sopalı Allah tarifi İslam'la asla bağdaşmaz.

Gönderi tarihi:
Haklısınız birçok teistin de en büyük sorunu bu.Neye ve niçin inandığını bilmemek..Var mıdır yok mudur sorusunun cevabı neden yoktur sizce?Varlığı,kainatı tesadüflerle açıklamak hiç mantıklı gelmiyor bana.Bu konuda nerde birleşmeli insan sizce?Akıl mı göreceli yoksa kimileri aklını mı yanlış kullanıyor?

 

Bir çok teistin değil, tüm teistlerin ortak sorunu, kime neye inandıklarını bilmemek. Zira tek tanrıli dinlerin tanrıları(!) birbirinden farklı şeyler söylerler. Hatta söyledikleri şeyler bir tanrının değilde, tıpkı bir insanın söylediklerini andırıyor. İnceden inceye de belli bir sınıfın imtiyazını, hakimeyetini korur gözüküyor. Dinlerin var oluş nedeni de budur zaten. Hakim sınıfın hükümlerini kutsallık katarak halka dayatmak.

 

Diğer taraftan, sürekli vahiylerle uğraşanlar bilimsel tanımlardan bi haberdirler. Bilim varlığın tesadüfler sonucu olduğunu söylemiyorki. İnsanların tesadüf olarak gördükleri her oluşumun bir nedeni vardır. Bir maddedeki değişime veya yeni nitel oluşuma neden, birlikte varoldukları diğer maddelerle etkileşimi sonucu meydana gelmektedir.

 

Doğadaki bu değişimin, bu hareketliliğin kişilerce farklı tasvirleri elbette göreceli olmaktadır. Ancak doğadaki bu diyalektik değişimin izahı, metafizik (teolojik) betimlere birleşmesi mümkün olabilirmi? Gerçeklikle, gerçekdışılığın, doğa ile doğa ötesinin birbiriyle örtüşmesi mümkün olabilirmi?

Gönderi tarihi:
Bana gorede varligi,kainati illede bir yaraticinin uzerine atmak anlamsiz geliyor bu daha cok insanlar aciklama bulamiyorlar ve nerede harika yada buyuleyici bir durum var ille Allah bunun sorumlusu..

 

Insanlar surada birlesebilirler,birbirlerini daha iyi anliyabilirler...Kimseyi yargilamamalilar dusuncelerinden dolayi....Birbirlerie saygi duymalilar....

 

Son olarak gecen gun Yarasa arkadasimla mutlak dogrulardan bahsediyorduk,Sokratesin'de dedigi gibi herkez dusunce ozgurlugunu kullanmali...Bu mutlak dogruyu butun insanlar korkmadan cekinmeden kullanabilmeli ve kullananlarida yargilamamali...

 

Bana gore tanri var yada yok...Hicde umrumda bile degil,eskisi kadar kafa patlatmiyorum bu konuya ama sadece insanlik konusunda duruyorum...Insan olmanin getirdigi degerleri bilelim,dusuncelere saygi gosterelim....

 

Hımm, candide öyle gözüküyorki bir miktar aradan sonra, yeni edindiğin format'ın polyannacılık. Madem öyle, şu polyanna felsefesinde sömürü zihniyete nasıl saygı gösterilir? Bize izah ediver de aydınlanalım. İnsanlığın asılardır çözemediği konuya, yardımlarınızla bir formül bulmuş oluruz böylece.

 

Selamlar.

Gönderi tarihi:
Hımm, candide öyle gözüküyorki bir miktar aradan sonra, yeni edindiğin format'ın polyannacılık. Madem öyle, şu polyanna felsefesinde sömürü zihniyete nasıl saygı gösterilir? Bize izah ediver de aydınlanalım. İnsanlığın asılardır çözemediği konuya, yardımlarınızla bir formül bulmuş oluruz böylece.

 

Selamlar.

 

****** ****** ******

Konuya gelince,insanlara insan olduklari taktirde inanc ve dusunce farki gozetilmeksizin saygi gostermenin somuruye karsi cikip cikmamakla bir ilgisini kuramadim...

Dini elestirmek ve insanlari kucumsemek,sevmemek farkli seyler...

Gönderi tarihi:
Güzel konuştun da kardeşim eli sopalı Allah tarifi İslam'la asla bağdaşmaz.

 

haklısın biraz ağır oldu, sakın yanlış anlaşılmasın , kimseyi rencide etmek değil amacımız.

yani başka bir yerde bizi cezalandırmak için bekleyen demek daha olur.

 

uyarın için çok memnun olduk sayın drumert. :)

Gönderi tarihi:
Konuya gelince,insanlara insan olduklari taktirde inanc ve dusunce farki gozetilmeksizin saygi gostermenin somuruye karsi cikip cikmamakla bir ilgisini kuramadim...

Dini elestirmek ve insanlari kucumsemek,sevmemek farkli seyler...

 

Polyannacılık bir felsefedir. Kişilikle ilgili bir yorum değildir.

 

Önceki iletide, insanlara insan olduğu için saygıdan değil düşüncelerden, diğer bir deyişle ideolojilerden bahsedilmekte idi. Kırmızı ilede belirtmiştim. İnsana değer veren ideolojileri elbette benimsiyorum.

 

Ancak, insana değer vermeyen dogma ideolojilere saygı duymak, benim asla kabullenmeyeceğim bir duruş. İnsana değer vermeyen ideoloji, diğer anlamda insan sömürüsüne hizmet anlamını taşımaktadır.

 

Fikirleri, ideolojileri eleştirinin, insanı küçümsemek anlamına gelmeyeceğini bilebilecek bilgi birikimine sahip olduğunu düşünüyorum.

Gönderi tarihi:
Bir çok teistin değil, tüm teistlerin ortak sorunu, kime neye inandıklarını bilmemek. Zira tek tanrıli dinlerin tanrıları(!) birbirinden farklı şeyler söylerler. Hatta söyledikleri şeyler bir tanrının değilde, tıpkı bir insanın söylediklerini andırıyor. İnceden inceye de belli bir sınıfın imtiyazını, hakimeyetini korur gözüküyor. Dinlerin var oluş nedeni de budur zaten. Hakim sınıfın hükümlerini kutsallık katarak halka dayatmak.

 

Diğer taraftan, sürekli vahiylerle uğraşanlar bilimsel tanımlardan bi haberdirler. Bilim varlığın tesadüfler sonucu olduğunu söylemiyorki. İnsanların tesadüf olarak gördükleri her oluşumun bir nedeni vardır. Bir maddedeki değişime veya yeni nitel oluşuma neden, birlikte varoldukları diğer maddelerle etkileşimi sonucu meydana gelmektedir.

 

Doğadaki bu değişimin, bu hareketliliğin kişilerce farklı tasvirleri elbette göreceli olmaktadır. Ancak doğadaki bu diyalektik değişimin izahı, metafizik (teolojik) betimlere birleşmesi mümkün olabilirmi? Gerçeklikle, gerçekdışılığın, doğa ile doğa ötesinin birbiriyle örtüşmesi mümkün olabilirmi?

Bir yazi bukadar mi anlatmak istedigini yalin ,anlasilir ve net bir dille anlatir. Dusuncene saglik sevgili maraba.

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.