Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Çelişkiler-5


pante

Önerilen İletiler

İslam’a göre Tevrat, Zebur, İncil ve Kur’an Allah tarafından gönderildiğine göre; aralarında birbiriyle zıtlıklar, tutarsızlıklar olmaması gerekir. Hepsi Allah’ın sözü ise eğer; hepsinde benzer konularda aynı hükümlerin, aynı bilgilerin verilmiş olması ve bir konu hakkında bir kitabında söylediğini sonraki kitabında değiştirmemesi, değiştiriyorsa; bunun sebebini açıklaması gerekir. Eğer Tevrat’ta anlatılan bir konu, Kur’an’da farklı bilgilerle verilmişse, Kur’an’da verilen bir emir Tevrat’ta verilen emre ters ise ikisinin de tanrı sözü olduğu düşünülebilir mi?

 

Toplumsal özelliklerden dolayı yüzeysel değişikliklerin ve ibadetlerdeki şekilsel farklılıkların olması normal karşılanabilir. Ya da aradan geçen uzun zaman sonucunda değişen şartlardan dolayı küçük farklılıklar da olası görülebilir. Ama durum pek de öyle basit değildir.

 

Birbiriyle bağdaşmayan çok sayıda zıtlık, bu kitapların aynı kaynaktan olmadığını kanıtlamaktadır. Bu nedenle de zorunlu kalınarak İslam’da Tevrat, İncil ve Zebur’un tahrif edildiği öne sürülür. Bir yandan bu kitaplara iman edilir, ama diğer yandan içerdiği bilgiler reddedilir.

 

Tüm tutarsızlıkları tahrifat iddiasıyla izah etmeye çabalamanın doğru olmadığını başka bir yazımızda ele alacağız. Bu yazımızda kutsal olduğuna inanılan kitaplar arasındaki önemli çelişkileri görelim:

 

1- Vahiy Farkı

Tevrat, İncil ve Zebur’da hitap edenler; kitabın yazarlarıdır. Kur’an’ın ise birkaç gaf dışında genelde Allah’ın hitabı şeklinde yazıldığını görürüz. Önceki kitaplarında hitaplar 3. kişilere ait iken, son kitabında direk Allah konuşur. Bu durumda Müslümanların ya önceki kitapların Allah’tan olmadığını öne sürmeleri ya da Allah’ın kitap göndermede yöntem değiştirdiğini kabul etmeleri gerekir.

Ama sadece önceki kitapların tahrif edildiği iddiasıyla yetinilir.

 

2- İnsan Allah’ın sureti mi?

 

Tevrat ve incil’e göre Tanrı insanı kendi suretinde yaratmıştır.

 

Tanrı, “İnsanı kendi suretimizde, kendimize benzer yaratalım” dedi, “Denizdeki balıklara, gökteki kuşlara, evcil hayvanlara, sürüngenlere, yeryüzünün tümüne egemen olsun.”Yaratılış 1:26

Kur’an’a ve İslam’a göre ise Allah’ın eşi, benzeri yoktur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

3- Tevrat’ta İbrahim peygamberin babasının adı Terah, Kur’an’da ise Azer:

Yetmiş yaşından sonra Terah`ın Avram, Nahor ve Haran adlı oğulları oldu.Yaratılış 11:26

 

Enam-74. Hani İbrahim, babası Âzer’e, “Sen putları ilâh mı ediniyorsun? Şüphesiz, ben seni de, kavmini de apaçık bir sapıklık içinde görüyorum” demişti.

 

İbrahim, üç dinde de önemi büyük bir peygamber iken babasının adının farklı belirtilmiş olması ciddi bir çelişkidir. Bu konuda Azer’in İbrahim’in amcası olduğu, Arap örfünde amcaya baba da dendiği gibi ikna edici olmayan bir yorum getirilmektedir. Tanrı, tüm insanların anlayacağı şekilde yazmak yerine neden Arap örfüne göre yazmış olsun? Arap örfüne göre yazılmış olması, Kur’an’ın insan ürünü olduğunu ortaya koymaz mı?

 

4- İbrahim'in kurbanlık oğlu; Tevrat'a göre İshak, Kur'an'a göre İsmail.

Hepimiz İbrahim’in oğlu İsmail’i rüyasında aldığı emir gereği kurban etmeye kalkıştığını biliriz. Çünkü Kur’an’da böyle yazar. Ancak Tevrat’ta kurban edilmek istenen oğul İshak’tır.

 

Tanrı, “İshak`ı, sevdiğin biricik oğlunu al, Moriya bölgesine git” dedi, “Orada sana göstereceğim bir dağda oğlunu yakmalık sunu olarak sun.”Yaratılış 22:2

 

Allah, bir kitabında İsmail derken, diğer kitabında neden İshak desin?

Belli ki İshak ismi ya bilinçli olarak İsmail’le değiştirilmiş ya da isimler karıştırılmıştır.

 

5- Lut, İsmail, Davud, Süleyman Tevrat’a göre peygamber değil, Kur’an’a göre peygamber.

 

Kur’an’da peygamber olarak geçen Lut, Tevrat’ta sadece aziz bir kişi olarak belirtiliyor. Benzer şekilde İsmail peygamber değil, sadece İbrahim’in cariyesinden olan oğlu. Davud ve Süleyman ise İsrail’in büyük kralları. Allah, bir kitabında peygamberlik vermediği bir insanı, bir başka kitabında peygamber olarak tanıtır mı? Tahrif edilmiş olsa neden edilsin? Davud gibi, Süleyman gibi övündükleri kralları neden peygamberlikten düşürmüş olsunlar?

 

6- Ateşe atılan İbrahim mi?

Enbiya / 68-70. Onlar: «Bir şey yapacaksanız, şunu yakın da tanrılarınıza yardım edin» dediler.

Biz: «Ey ateş! İbrahim'e karşı serin ve zararsız ol» dedik.

 

Kur’an’daki bu ayetlere dayanarak zalim hükümdar Nemrut’un İbrahim peygamberi ateşe attığına, ateşin İbrahim’i yakmadığına inanılır. Ama Tevrat İbrahim’in ateşe atılmasından bahsetmez. Ateşe atılma olayı üç Yahudi ile ilgili bir hikayedir. Üstelik Tevrat’a göre İbrahim’le Nemrut aynı tarihlerde yaşamamış ve birbirlerini görmemişlerdir. Aralarında 300 yıl fark vardır. İbrahim’in ateşe atılma hikayesi Tevrat’ın yanlış yorumlandığı Musevi kitaplarından olan Midraş metinlerinde geçer. Tevrat’taki bir ayetin Midraş’taki yanlış çevirisinden kaynaklanan hatanın aynen Kur’an’da da yer alması ilginçtir. Bu, Kur’an’daki bilgilerin sadece Tevrat’tan değil, Yahudilerin diğer din kitaplarından ve sözlü anlatımlarından da edinildiğini göstermektedir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

7- Hangi Meryem?

 

Kur’an’a göre İsa’nın annesi Meryem, Harun’la kardeş. İncil’e göre ise arada 1500 sene fark var.

 

Meryem-28. Ey Harun'un kız kardeşi! Senin baban kötü bir insan değildi; annen de iffetsiz değildi.

 

Tevrat’ta Musa’nın 2 kardeşi vardır, Harun ve Miryam. Babaları da Amram’dır.

Ali İmran suresinde İsa’nın annesi Meryem’in doğumundan bahsederken babasının adını İmran olarak verir. Aynı şekilde Tahrim suresinde de.

 

Ali İmran-35. Hani, İmran’ın karısı, “Rabbim! Karnımdaki çocuğu sırf sana hizmet etmek üzere adadım. Benden kabul et. Şüphesiz sen hakkıyla işitensin, hakkıyla bilensin” demişti.

 

Tahrim-12. Bir de İmran kızı Meryem ki, iffetini korumuş, biz de ona ruhumuzdan üflemiştik. O Rabbinin sözlerini ve kitaplarını tasdik etmişti ve Allah'a gönülden itaat eden kimselerdendi.

 

“Ortada bir tesadüf mü var acaba? Musa’nın babasıyla, İsa’nın dedesinin isimleri aynı olabilir mi?” diye düşünsek de; Hristiyanlar Meryem'in babasının adının İmran olduğunu reddediyorlar. Hristiyanlara göre Meryem'in babasının adı Joachim.

“Ey Harun’un kızkardeşi!”hitabından da anlaşılan odur ki Muhammed hazretleri herhalde Meryem’leri karıştırmıştır. İsa’dan 1500 yıl önce yaşamış olan Musa ve Harun’u İsa’nın dayısı sanmış olabilir.

 

8- İsa Çarmıha gerilmedi mi?

İncil’e göre İsa çarmıha gerilerek öldürülmüştür. Kur’an ise çarmıha gerilenin İsa olmadığını yazar.

 

Nisa-157. Ve: «Biz Allah'ın peygamberi Meryem oğlu İsa Mesih'i öldürdük.» demeleri yüzünden. Oysa onu ne öldürdüler, ne de astılar. Fakat kendilerine bir benzetme yapıldı. Onda anlaşmazlığa düşenler bundan dolayı şüphe içindedirler, o hususta tahmin peşinde gitmekten başka hiç bir bilgileri yoktur. Kesin olarak O'nu öldürmediler.

 

9- Farklı teslis

 

Hristiyanlıkta teslis, baba-oğul ve kutsal ruh’tur.

Ama Kur’an, Hristiyanların baba-oğul ve Meryem’e taptıklarını yazar.

 

Maide-73. Andolsun ki «Allah, üçün üçüncüsüdür» diyenler de kâfir olmuşlardır. (…)

 

Maide-116. Allah, kıyamet günü şöyle diyecek: “Ey Meryem oğlu İsa! Sen mi insanlara, Allah’ı bırakarak beni ve anamı iki ilâh edinin, dedin?” (…)

 

Bilinçsizce Meryem’i de teslise dahil zannedenlerin olması doğaldır. Ya da o dönemde Hristiyanlar içinde küçük bir grup Meryem’e de tanrı diye inanmış olabilir. Ancak evrensel olduğu iddia edilen bir kitabın genel inanış yerine küçük bir grubu dikkate alarak tüm Hristiyanları böyle nitelemesi doğru mudur? Bu, Ali’yi tanrı gibi gören küçük bir mezhebi tüm İslam’a maletmekten farksızdır.

 

10- Haman, Firavun’un adamı mı, Babil Kralı’nın Yardımcısı mı?

Kur'an'da Firavun'la birlikte adı geçen kişilerden biri "Haman"dır. Haman, Kur'an'ın 6 ayrı ayetinde, Firavun'un en yakın adamlarından biri olarak zikredilir. Buna karşılık Tevrat'ta Musa'nın hayatını anlatan bölümde değil, Musa’dan yaklaşık 1100 sene sonra yaşamış ve Yahudilere zulmetmiş bir Babil kralının yardımcısı olarak geçer.

 

Bu olaylardan sonra Kral Ahaşveroş, Agaklı Hammedata`nın oğlu Haman`ı yüksek bir göreve atayıp onurlandırdı. Onu bütün önderlerden daha yetkili kıldı.Ester 3:1

 

Ankebut-39. Kârûn’u, Firavun’u ve Hâmân’ı da helâk ettik. Andolsun, Mûsâ kendilerine apaçık mucizeler getirmişti de yeryüzünde büyüklük taslamışlardı. Oysa bizi geçip (azabımızdan) kurtulamazlardı.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sonuç:

Verdiğimiz tutarsızlık örnekleri çoğaltılabilir. Kur’an’da İsa’nın bebekken dile gelip konuştuğunu yazması gibi. İncil ise tamamen İsa’nın yaşamını anlattığı halde bundan bahsetmez. İncil’de İsa için tanrının oğlu denir, Kur’an reddeder. Kur’an, İncil’de Ahmed adında bir peygamber geleceğini yazar ama İncil’de paraklet’in yani kutsal ruh’un geleceği yazılıdır. Ve Hristiyanlara göre İsa’dan hemen sonra kutsal ruh gelmiştir. Tevrat, tufanın tüm dünyadaki canlıları yok ettiğini yazar ama Kur’an’a ve İslam’a göre bölgeseldir. Nuh’un gemisinin Tevrat’ta Ararat dağına konduğu yazılıdır, kur’an’da ise Cudi dağına. Savaşa giderken, dizlerinin üzerine çökerek su içen askerlerin komutanı Tevrat'a göre Gideon, Kur'an'a göre Talut’tur. Kur’an’da Yahudilerin Üzeyr’e (Ezra) tanrının oğlu dediklerini yazar ama Yahudiler hiçbir dönemde böyle bir inanca sahip olmamışlardır. Şeytan, İncil'e göre melek, Kur'an'a göre cindir. Şeytan, İncil'e göre Tanrı ile aynı mertebeye ulaşmak istediği için, Kur'an'a göre ise Adem'e secde etmediği için lanetlenmiştir. İncil'e göre iyilikler tanrıdan kötülük şeytandan, Kur'an'a göre hayır da, şer de Allah'tandır. Deve eti Tevrat’ta haram, Kur’an’da helaldir. Şarap ise Kur’an’da haramken, İncil ve Tevrat’ta helaldir. Tevrat’ta cennet ve cehennem yoktur. İncil’e göre İsa’ya inanmayanlar, Kur’an’a göre ise Muhammed’e inanmayanlar ebedi cehennemliktir.

 

Adem-Havva hikayesiyle başlayan farklılıklar ve tutarsızlıklar, Nuh Tufanıyla, diğer peygamber hikayeleriyle devam etmiş, isimleri yanlış yazmaya, inançları hatalı sunmaya, haramları-helalleri karıştırmaya kadar varmıştır. Tanrı isminde bile bir tutarlılık yoktur. Tevrat'ta hem Elohim hem de YHWH geçerken, İncil'den sonra teslisle adına İsa da eklenmiş, Kur'an'da ise Allah olmuştur.

 

Bunlar gibi birçok farklı ve birbiriyle çelişen bilgiler karşısında bu kitapların kutsallığına inanmak mümkün mü? Tanrı, bir kitapla yetinmeyip birkaç tane gönderiyorsa bu kitapların birbirini tamamlayıcı olması gerekmez miydi? Ama bırakın birbirini tamamlamayı, her sonraki kitap öncekine göre daha fazla çelişki ve tutarsızlık sergilemiş, soru işaretlerini yoketmek yerine arttırmış, ayrı din ve inançtan olanları birleştirmek yerine aralarındaki uçurumu büyütmüştür. Bunun sonucu da savaşlar, katliamlar olmuştur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Çağın ve coğrafyanın durumuna göre İnsanlar sistemler kurmuş..kurmuştaaa..daha sonraları bu sistemleri İnsanlara dar gelip sıkıntı vermiş.. :D daha larj daha şöyle rahat sistemler aramış.. :D rahatı gördükçede işin rengi boyna değişmiş.. :D sistemler değişir dururda dinler yerindemi sayacak..değilmi..onlarda zamana ve coğrafyaya göre değişimlerini KİTAPLAR ile belgelemiş.. :D

 

Latife bir yana..hiç bir Peygamber hayatta iken alın ümmetim..yazdım bitti..bu kitap Tanrı kelamıdır..altına imzamı atarım..dememiş.. :D yada kitap konusunu pek ciddiye almamış..ne dersiniz..bizler fazlacamı takıntı yapıyoruz kitapları yoksa.. :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Çağın ve coğrafyanın durumuna göre İnsanlar sistemler kurmuş..kurmuştaaa..daha sonraları bu sistemleri İnsanlara dar gelip sıkıntı vermiş.. :D daha larj daha şöyle rahat sistemler aramış.. :D rahatı gördükçede işin rengi boyna değişmiş.. :D sistemler değişir dururda dinler yerindemi sayacak..değilmi..onlarda zamana ve coğrafyaya göre değişimlerini KİTAPLAR ile belgelemiş.. :D

 

Latife bir yana..hiç bir Peygamber hayatta iken alın ümmetim..yazdım bitti..bu kitap Tanrı kelamıdır..altına imzamı atarım..dememiş.. :D yada kitap konusunu pek ciddiye almamış..ne dersiniz..bizler fazlacamı takıntı yapıyoruz kitapları yoksa.. :D

 

Dinler değil tek dinin kaynağından bahsedilirken,bu konu tam benlik deyip bi kaç gündür yazacaklarımı düşünürken,konunun sonuna doğru bir yerde takıldım.Aştığım an bikaç sözüm olacak inşallah..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

 

Din yada Dinlerin tek kaynağı vardır..İnsan.. :) zaman içerisinde bilinmezleri bilinir hale geldikçe İnançlarıda değişir İnsanın.. :) dinliside dinsizide tek bir amaçla yaşıyor..mutlu ve huzurlu olabilmek için..yoksa huzur yoksa mutluluk,dinli olsa dinsiz olsa ne değişir.. :)

 

Diyelimki Din bu dünya için ihtiyaç..fakat dini hiç bilinmeyen ölüm sonrası ile ilişkilendirmek işine girildiğinde Hayaller giriyor devreye.. :D benim hayalim ile ftoyd,un hayali birebir örtüşmüyor.. :D farklı Allah modelleri bu şekilde oluşuyor kafalarda.. :) fakat amaç doğru Allah modelini bulmak değil,amaç bu gezegende doğru yaşam şeklini doğru davranış biçimini bulup yaşayabilmek.. :)

 

Takıldığınız yer..nasıl bir yer acaba..yardımcı olabilmek için.. :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

....İnsanın kaynağı nedir?Kimine göre doğa(kendi kendine var olan madde(!)), kimine göre Allah.Doğanın kaynağı ne?Kimine göre kendi kimine göre Allah.Allah'ın kaynağı ne?Kimi başa döner yeniden başlamak isterse işe haşa insan der peki Allah'ın ötesine geçebilen biri var mı?Zorlayalım hafızamızı, yoklayalım kendimizi bulabilen var mı ötesini?Kim koydu sınırı bize ki?

 

Muhabbetle...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

....İnsanın kaynağı nedir?Kimine göre doğa(kendi kendine var olan madde(!)), kimine göre Allah.Doğanın kaynağı ne?Kimine göre kendi kimine göre Allah.Allah'ın kaynağı ne?Kimi başa döner yeniden başlamak isterse işe haşa insan der peki Allah'ın ötesine geçebilen biri var mı?Zorlayalım hafızamızı, yoklayalım kendimizi bulabilen var mı ötesini?Kim koydu sınırı bize ki?

 

Muhabbetle...

Sn.FUZULİ.. :)

 

dayı bir İnsan ise kaynağı yine İnsan..sperm ve ovulium meselesi yani.. :D Babam ve Anam yani.. :D

 

Düşünce olarak dersen yine veri tabanından istifade edilen bizden önce yaşamış yada halen yaşamakta olan İNSAN.. :) her iki durumdada maddi yada düşünsel var oluşta kaynak İNSAN.. :)

 

Maddi varlığımız latif olan İlmin KESİF(yoğunluk kazanmış hali)hali..TIP bir Bilim dalı ise bu Bedenler demekki bir İLİM neticesinde oluşmuş Bilimsel varlıklar.. :D bu İlimin adıda olsun İlmi İLAHİ..ne dersin.. :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sn.FUZULİ.. :)

 

dayı bir İnsan ise kaynağı yine İnsan..sperm ve ovulium meselesi yani.. :D Babam ve Anam yani.. :D

 

Düşünce olarak dersen yine veri tabanından istifade edilen bizden önce yaşamış yada halen yaşamakta olan İNSAN.. :) her iki durumdada maddi yada düşünsel var oluşta kaynak İNSAN.. :)

 

Maddi varlığımız latif olan İlmin KESİF(yoğunluk kazanmış hali)hali..TIP bir Bilim dalı ise bu Bedenler demekki bir İLİM neticesinde oluşmuş Bilimsel varlıklar.. :D bu İlimin adıda olsun İlmi İLAHİ..ne dersin.. :)

 

İlahi Sn. Dayı! :) İnsan dediğin ne ki biraz kemik biraz et o sonra oluyor mu toprak.E en son nokta toprak.Toprağın başını sonunu düşünmezsen de bana yeter dersen al sana oldu mu Tanrı, doğa. :D Eee her şeyi düşünmeye kalkınca da bu kesretin bir hikmeti var diyor bu garip Adem. :D

 

Muhabbetle...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İlahi Sn. Dayı! :) İnsan dediğin ne ki biraz kemik biraz et o sonra oluyor mu toprak.E en son nokta toprak.Toprağın başını sonunu düşünmezsen de bana yeter dersen al sana oldu mu Tanrı, doğa. :D Eee her şeyi düşünmeye kalkınca da bu kesretin bir hikmeti var diyor bu garip Adem. :D

 

Muhabbetle...

 

Topraktan gelip toprağa dönen KADAVRA..İNSAN bu gezegende o KADAVRAYI İŞLETEN..yani o kadavranın içindeki ETKEN..cenaze namazlarında secde yoktur bu yüzden..kadavraya teşekkür duruşudur İNSAN,ı bu gezegende taşıdığı için.. :D

 

İNSAN ölmez ölen hayvan imiş..diyor Yunus Emrem.. :)

 

Kesrette VAHDETİ görmek lazım İlahi FUZULİ.. :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

Topraktan gelip toprağa dönen KADAVRA..İNSAN bu gezegende o KADAVRAYI İŞLETEN..yani o kadavranın içindeki ETKEN..cenaze namazlarında secde yoktur bu yüzden..kadavraya teşekkür duruşudur İNSAN,ı bu gezegende taşıdığı için.. :D

 

İNSAN ölmez ölen hayvan imiş..diyor Yunus Emrem.. :)

 

Kesrette VAHDETİ görmek lazım İlahi FUZULİ.. :D

 

''Aşkın aldı benden beni

Bana seni gerek seni

Ben yanarım dünü günü

Bana seni gerek seni''

 

diyen Yunus'un aradığıyla sizin aradığınız bir mi Sn. Dayı? :) Yunus ''Ete kemiğe büründüm Yunus diye göründüm.'' dedi aradığı seni kendinde buldu; ama bulduğu kendi değildi ve yine dedi ki:

 

''Yunus durur benim adım

Gün geçtikçe artar odum

İki cihanda maksudum

Bana seni gerek seni.''

 

Muhabbetle...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

biz allah nasıl dersek, allah öyle allah oluyor.

önce: benim bildiğim gibi mi allah(bana söylendiği gibi mi)

allah-tanrı anlatıcıları o kadar çok ki.... anlatıldığı kadar allah olur mu?

 

tek sorun: 'biliyorum' dediğim allah'ı kanıtlayamamak.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Her beşer zaten ete kemiğe bürünmüş olarak geliyor dünyaya sn.Fuzuli.

Bunu fark eden diyor "ete kemiğe büründüm İnsan diye göründüm" diye.

Neyin ete kemiğe büründüğünü bilmeyen , İnsanı bilirmi hiç.....

 

Ayrıca ete kemiğe bürünemeyen et yığınları Allahın hiç umrunda değil.

Ete kemiğe büründüğünü anlayıp yaşayanlar olmasa, Allah bi dakkada helak eder alemi.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Her beşer zaten ete kemiğe bürünmüş olarak geliyor dünyaya sn.Fuzuli.

Bunu fark eden diyor "ete kemiğe büründüm İnsan diye göründüm" diye.

Neyin ete kemiğe büründüğünü bilmeyen , İnsanı bilirmi hiç.....

 

Ayrıca ete kemiğe bürünemeyen et yığınları Allahın hiç umrunda değil.

Ete kemiğe büründüğünü anlayıp yaşayanlar olmasa, Allah bi dakkada helak eder alemi.

 

Hepimiz aynı Can,dan geldik..hepimiz aynı Kan,dan beslendik..aynı Nefesten seslendik..aynı Su,dan serinledik..hallerimize değişik isimler verildi..ismi kesrette kaybolduk..kaybolduğunu fark eden uyanıklar oluduk..aradık..aradık..aradık..

 

Ne bulduk.. :D

 

İNSAN.. :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hepimiz aynı Can,dan geldik..hepimiz aynı Kan,dan beslendik..aynı Nefesten seslendik..aynı Su,dan serinledik..hallerimize değişik isimler verildi..ismi kesrette kaybolduk..kaybolduğunu fark eden uyanıklar oluduk..aradık..aradık..aradık..

 

Ne bulduk.. :D

 

İNSAN.. :)

 

:forgiveme::gul: :gul: :gul: Dayım en son noktada bulunan İNSAN,

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Unsuri olan her araç kullanılmaya müsaittir..

bu sebeple bu unsurlara araç deriz..

 

bıçak demirden bir unsurdur.. bu aracı kullanma yönünde iyi veya kötü diye

niteleyebileceğimiz eylemler ortaya koyarız.. yani unsuri olan her araç

kullanılmaya müsaittir.. bu sebeple Kovulmuş olan her surete bürünür derler..

 

inançlarda bir araçtır.. kullanılırlar.. kullanıldıkları zaman çelişkileride

kullanımla beraber ortaya çıkar.. yani bu çelişkiler bizim inancdan umduğumuz

beklentilerle yapdığımız eylemlerden ibarettir..

 

kişi çelişkilerden kurtulmak istiyorsa evvel beklentilerinden kurtulması gerekir..

Yunusemremin bir tecellide cennet cennet dedikleri birkaç köşkle birkaç huri isteyene

ver anı bana seni gerek seni demesi gibi.. yada ne varlığa sevinirim ne yokluğa erinirim

aşkın ile avunurum bana seni gerek seni demesi gibi.. evveliyatımız beklentisiz bir Aşkdır..

 

Bir Türkümüzde de şöyle bir söz var..

 

Dost Elinden Gel olmazsa varılmaz

Rızasız bahçenin Gülü derilmez

Kalpden Kalbe bir Yol vardır bilinmez

Gönülden Gönüle gider Yol gizli Gizli

 

unsuri olan inançlarda(zahitlikde) hep çelişkiler vardır.. laKin gönül Yolu

unsursuz, beklentisiz.. kendi RIZAN ile Kurbiyet gerektirdiğinden kişide ki

tüm çelişkileri ortadan kaldıran bir Yaşam biçimine dönüştürür..

 

yani kişi kendi HÜVİYETİ'ne samimi ve sadık ise seve seve dönüştürmek isteyecekdir..

 

Sevgiler :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

Topraktan gelip toprağa dönen KADAVRA..İNSAN bu gezegende o KADAVRAYI İŞLETEN..yani o kadavranın içindeki ETKEN..cenaze namazlarında secde yoktur bu yüzden..kadavraya teşekkür duruşudur İNSAN,ı bu gezegende taşıdığı için.. :D

 

İNSAN ölmez ölen hayvan imiş..diyor Yunus Emrem.. :)

 

Kesrette VAHDETİ görmek lazım İlahi FUZULİ.. :D

 

 

Sevgili Dayı ;

 

Madem Ölen Kadavradır, İnsan İse Ölmez, Yalnızca O Kadavrayı İşletir.

Bu Söylemler Tam Anlamıyla, İnsanoğlu Adına ''RUH'' u Temsil Ediyor.

Ceset i İşleten ve Çalıştıran, ''Ruh'' dur. Ölmeyen ve Yaşlanmayan ''Ruh'' dur.

 

Pekiyi Nasıl Olur da,

Sani i Kerim Olan Cenab ı Hakk ın Yarattığı En Mükemmel Varlık ve Sanat ı Harika Olan İnsan Ruh u Adına,

Böyle Bir Tabir Kullanılabilir ;

 

dayı bir İnsan ise kaynağı yine İnsan..sperm ve ovulium meselesi yani..

Alıntı Dayı

 

Oldumu Şimdi Sevgili Dayı.

 

Duyan da Gerçek Zannedecek Yani.

 

Gerçi Bu İfadelerin Sonuna Gülücük Koymuşsun, Yinede Unutmaki, Dayı yı Anlamak Herkesin Harcı Değildir.

Birisi Çıkar, Latife yi Okuyamaz, Hakikaten Dayı Kendini Sperm ve Ovulium dan İbaret Olarak Görüyormuş Demekki Diyebilir.

 

Sonra Bende Üzülürüm Sen de, Neden Anlaşılamıyoruz Biz Diye.

 

Söylemedi Deme ...

 

 

Saygılarımla. Doğan Gülbudak

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

Doğan abi.. :)

 

Suret yönü itibarı ile dayı sperm ve ovulium(doğrumu yazıyorum.. :D )dan ibaret.. :D sende öyle.. :D

 

Mana yönü,düşünce yönü dersen yine bir İnsandan yada bazı İnsanlardan öğrenmedikmi bir çok şeyi..kaynak yine İNSAN..sokma araya şimdi Ruhu falan.. :D

 

NUR Bilgidir..aydınlatır..dayıya ulaşan NUR(BİLGİ)dayıyı RUHlandırır..tabii Aklını keşfedip kullanabilirse..bilgisini realize edip günlük yaşamını güzel ve kolay kılamıyorsa dayı henüz ruhsuzdur.. :D

 

O senin dediğin CAN Doğan abi..Canlılık vardı alemde, Ademde,de.. Ruh sonradan üflendi kulağı açık olan bedenlere..o da bu gezegende.. :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

Doğan abi.. :)

 

Suret yönü itibarı ile dayı sperm ve ovulium(doğrumu yazıyorum.. :D )dan ibaret.. :D sende öyle.. :D

 

Mana yönü,düşünce yönü dersen yine bir İnsandan yada bazı İnsanlardan öğrenmedikmi bir çok şeyi..kaynak yine İNSAN..sokma araya şimdi Ruhu falan.. :D

 

NUR Bilgidir..aydınlatır..dayıya ulaşan NUR(BİLGİ)dayıyı RUHlandırır..tabii Aklını keşfedip kullanabilirse..bilgisini realize edip günlük yaşamını güzel ve kolay kılamıyorsa dayı henüz ruhsuzdur.. :D

 

O senin dediğin CAN Doğan abi..Canlılık vardı alemde, Ademde,de.. Ruh sonradan üflendi kulağı açık olan bedenlere..o da bu gezegende.. :D

 

 

Sevgili Dayı ;

 

Vallahi Ne Diyeyim Bilmemki ;

 

Özlemişiz Senin Muhabbetini Vesselam...

 

 

Saygılarımla. Doğan Gülbudak

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Doğan abi.. :)

 

Soyut kavramlar SOMUT hale gelmeden İMAN tekamül etmez..mesela CİN..bakar dayı kendine..ne CİNlikler yapmış bu gün..Şeytan..bakar dayı kendisine yine..ne şeytani düşünceler ve buna bağlı eylemler yapmış bu gün..bunun gibi işte.. :D zor be dayıyı anlamak zor.. :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Doğan abi.. :)

 

Soyut kavramlar SOMUT hale gelmeden İMAN tekamül etmez..mesela CİN..bakar dayı kendine..ne CİNlikler yapmış bu gün..Şeytan..bakar dayı kendisine yine..ne şeytani düşünceler ve buna bağlı eylemler yapmış bu gün..bunun gibi işte.. :D zor be dayıyı anlamak zor.. :D

 

 

Sevgili Dayı ;

 

Çok Samimi Olarak Bir Şey Soracağım, ve Aynı İçtenlikle de Cevap Bekleyeceğim.

 

Hep Diyorsun Ya ;

''Dayı yı Anlamak Zordur'' Diye.

 

Söylesene Allah Aşkına.

 

Yoksa Anlaşılmak İstemeyen Yine Kendinmisin ?

 

Seni Tanıyacak Olanın Zorlanması Mutlu mu Ediyor Seni ?

 

Böylece Daha Gizemli Bir Dayı mı Oluşturuyorsun Dostlarının Gözünde ?

 

Daha Gizem li Olmak , Daha mı Güzel Yoksa ?

 

Belkide Birazcık Ulaşılmaz Olma Arzusu mu ?

 

 

Ne Dersin Dayı.

 

Ama Ne Dersen De. Mutlaka Doğruyu Söyle Tamam mı Dayı ?

 

Bak Ben Hemencik Anlarım O na Göre.

 

Söylemedimi Deme Sakın...

 

 

Saygılarımla. Doğan Gülbudak

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

 

Doğan abi.. :)

 

dayı 55 yaşını doldurdu..devletin emekli maaşı cebimde..sağlık sıhhat yerinde.. bir torun bir dizimde diğer torun öteki dizimde.. :D

 

Karıştırma dayıyı din baronları yada inanç tüccarları ile..ne bir kitap tavsiyemiz vardır..ne dergi..ne gazete..ne cemaat ne tarikat..hiç kimseye bu yönde tavsiyemiz olmamıştır..merak uyandırarak çevresine kalabalıklar toplayıp RANT elde etmek bizim işimiz değil.. :)

 

dayı hep kendini,yaşadıklarını yaşayarak HİSSETTİKLERİNİ yani İDRAKINI yazar..buda dayıya özeldir..anlaşılması bir diğer kişi için oldukça zordur..İnancı olmayanlar dayıyı daha iyi anlayabilir..belli bir cemaat tarikat yada din mensubu olanın kafasındaki şablona uymaz dayının İNANCI..Haneftir yani dayı.. :D yani PROTEST.. :D fakat İmanlıdır dayı..hemde İNSAN,a Sınırsız bir İmanı vardır.. :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.