Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

O AN.............


adrenalin

Önerilen İletiler

Ne dersiniz? Rönesans ustalarının tabloları gibi tanımımıza katılır mısınız? Işığın başörtüsünün kıvrımlarında dolaşırken ‘o’ anda hüzne hakkını vererek bıraktığı izlerden yüzdeki ve gözdeki gölgelere, menevişlere kadar tablo izlenimi veren bir fotoğraf. AP foto muhabiri Thomas Munita, Pakistan’da, Keşmir’de bu fotoğrafı çekerken deprem yüzünden evsiz kalan genç kız ateşin başında ısınmaya çalışıyordu. Öylesine bir saflık ve güzellik anı oluşuyordu ki, yüzündeki is lekesi bile ‘o’ anda utanıp siniyordu. Aslında ‘o’ anda ışık, yokluğun, zorluğun, güzelliğin, saflığın, arayışın, sorgulamanın, merakın tablosunu oluşturmaya çabalıyordu. Tomas Munita da bütün bunların buluştuğu anı yakalıyordu. (Associated Press / Tomas Munita)

01.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 98
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Filipinler’in başkenti Manila yakınlarında bir körfezde bataklıkta kurulu gecekondu mahallesinde yılbaşından önce çıkan yangın 3 bin yoksul aileyi evsiz bıraktı. Fotoğraf, yangından sonra çekildi. Ayakta kalan direkler arasında çamura batmadan yollarını bulmaya çalışan çocuklar, ‘o’ ana çocukça aldırmazlığı yapıştırıyordu. Büyükçe aldırmazlıksa yanık direklerin karasında kirini ve utancını saklamaya çalışıyordu. (Associated Press / Pat Roque)

03.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Adı Adnan Ezaldeen. 4 yaşında. Irak'ın başkenti Bağdat yakınlarındaki Amerikan Hava Kuvvetleri Hastanesi'nde tedavi görüyor. Geçen hafta perşembe günü Parwana'da Amerikan Birlikleri’ne yönelik bir havan topu saldırısında hedefini ıskalayan mermi evine isabet etmiş. Babası ve iki kardeşiyle sabah namazı için abdest alırken patlayan mermi, iki kardeşinin ölümüne yol açmış. Bacaklarında, midesinde ve karaciğerinde şarapnel yaraları var. AP foto muhabiri Jacop Silberberg, Adnan'ın hikayesini gözlerinde ararcasına böylesine bir yakın planı tercih etmiş. Gözlerinde hikayesine dair bir şeyler yazıyor ama bunlar asıl ifadenin gerisinde kalıyor. Adnan, gözleriyle başına gelenlerin nedenini soruyor. Dehşete bezenmiş soran bakışlar, masumiyetin keskinliğiyle kendisi gibi fotoğrafını izleyenlerde ince, sızlayan izler bırakıyor. (Associated Press / Jacob Silberberg)

02.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Mısır’ın başkenti Kahire’de Sudanlı göçmenler, 3 aydır başka bir ülkeye gönderilmelerini talep ediyordu. Mısır polisi bu topluluğu zorla oradan çıkarmak istedi. İzdiham oluştu ve çoğu çocuk 20 Sudanlı öldü. Kalanlarsa tutuklandı. Otobüslere tıkıldı. Bu fotoğraf da o sıralarda çekildi. Göçmenlerden birinin çığlığı camı zorluyordu. Otübüse çocuğuyla tıkılan diğeri ise tutuklanmayan birine pencereden oğlunu teslim etmeye uğraşırken, bir yandan da Mısır polisine laf anlatmaya çalışıyordu. Eliyle adeta yalvarıyor, öfkesini ise gözlerinin derinliklerine gömüyordu. (Associated Press / Ben Curtis)

04.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Haiti... O sırada Birleşmiş Milletler Barış Gücü’ne mensup Brezilyalı askerler yiyecek dağıtıyordu. Asker her an düşürebilir endişesiyle tedirgin küçük kıza eşlik ediyordu. Çocuğun gözleri, yiyecekler daha kucağındayken doymaya başladığını anlatıyordu. Ama ‘o’ anda yiyecek için sıra bekleyenlerin bakışlarına da dikkat etmek gerekiyordu. İki dilim ekmek, bir kutu yoğurt ve naylon poşette plastik kaşıkla tuz. Bunlar küçük kızın hayallerindeki gıdadan daha ağır oluyordu. Üstelik ötekilerin bakışları iki dilim ekmek ve bir ktu yoğurdu daha da ağırlaştırıyordu. (Associated Press / Ariana Cubillos)

02.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

“Zihinsel ve fiziksel güç kazanmalarını sağlamak.” Güney Kore’de ilkokul öğrencileri yılın belirli dönemlerinde askeri tesislerde kampa alınıyor. İçlerinden biri, eğitim sırasında edindiği fiziksel ve zihinsel gücü ispat etmeye çalışıyor. Sesinin seviyesini tahmin etmeye gerek yok. Yüzü yeterince bağırıyor... (Associated Press / Ahn Young-joon)

04.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Küba’da ilk işçi hakları eylemini başlatan berber Juan Evangelista’nın doğum günü onuruna “Sanat ve Moda” etkinliği düzenlendi. Fotoğraf da o etkinlik sırasında çekildi. “Berber bu etkinlikte nerede?” diye bir soru akla gelirse eğer danseden mankenin abartılı saç modelindeydi. (Associated Press / Javier Galeano)

06.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Tsunami felaketinden bir yıl sonra, Endonezya’nın Banda Aceh bölgesinde bir felaketzede kampındaki çadırda akşam yemeği. Banda Aceh’te evsiz kalanlar için yüzlerce ev inşa edildi ama büyük çoğunluk hala çadırda yaşıyor. ‘O’ anda akşamın soğuk mavisiyle çadırın içindeki sıcak renk, çarpıcı bir zıtlık oluşturuyor. Sanki geçen bir yılın unutmuşluğunun sıvandığı gökyüzü ile eve kavuşma bekleyişinin sıcaklığı ‘o’ anda birbirinden uzak duruyor, bir türlü kaynaşamıyor. (Associated Press / Ed Wray)

01.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hindistan’da Sihler için kutsal sayılan Amritsar kentinde bir dilenci, soğuk hava nedeniyle bir yardım kuruluşu tarafından dağıtılan sütlü çayı içiyor. AP foto muhabiri Narinder Nanu, dilenci gözlerini kaldırdığında bu hayat tarzını seçimin ya da bu hayat tarzına sürüklenmenin bakıştaki özetini yakalayıveriyor. Bakışta adeta bir son cümle bile var. “Sağolun, yardımcı oldunuz ama bu geçici bir durum...” (AFP / Narinder Nanu)

02.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Çin’de gelecek ay İlkbahar Festivali tatilinde, göçmen işçilerin evlerine dönmeleri nedeniyle trenle yolculuk sayısının 2 milyara ulaşması bekleniyormuş. Fotoğrafla gelen haber bu. Akşamın pusundan yararlanmış utangaç güneş, onun önünde Çin’deki liberalleşmenin simgesi bir gökdelen. Önde ise kenar çizgilerininin her zerresinde geçimde kıt kanaati taşıyan bir göçmen işçinin silüeti. Göçmen işçi, Nanjing kenti tren istasyonundan çıkarken foto muhabirinin objektifi içinde ‘o’ anın gerisindeki habere uygun konumunu alıyor. (Associated Press / EyePress)

04.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bangladeş’te ve Pakistan’da bir mezhep var, Ahmediyye Mezhebi... Bu mezhep, İslamı kabul ediyor ancak, Hazreti Muhammed’in son peygamber olmayabileceğini iddia ediyor. Fotoğraf, Bangladeş’in başkenti Dakka’da 23 Aralık günü Khatme Nabuwat Hareketi’ne bağlı göstericileri bir Ahmediyye Camii’ne doğru yürüyüşe kalkınca çıkan olaylarda çekildi. Göstericiler, Ahmediyye Mezhebi’ne mensup olanların Müslüman olmadığının ilan edilmesini talep ediyordu. Karşılarına polis çıkınca da çatışıyordu. Şiddete kapılmış, öfkeyi yüklenmiş tuğla, bir göstericinin elinden çıkmış gidiyordu. (Associated Press / Rahimuddin Ahmed)

04.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Panik, korku, dehşet, endişe ve kaygı. Bir terör olayından sonra yaşanan duyguların fotoğrafıyla başlıyoruz. Hindistan'ın başkenti Yeni Delhi'de 29 Ekim Cumartesi günü meydana gelen bombalı saldırılardan hemen sonra. Patlamalarda 62 kişi ölmüş, çocuksa hafif yaralanmıştı. O da hastaneye götürülmüştü. 'O' anda panik eller ve gölgelerin üzerine yerleşmişti. 200 kişinin yaralandığı olayların dehşetini anlatmayı ise çocuğun gözleri üstlenmişti. Kaygı ve endişe? Onlar da çocuğun sol gözünde taşmakta olan gözyaşının üzerine ikinci bir ışık taneciği olarak kendilerine yer bulmuştu. (Associated Press / Manish Swarup)

 

01.jpg

 

 

 

 

 

benimde katgım olsun istedim...... :clover:

 

 

 

Hüzün

 

Hindistan'da çekilen bir başka fotoğraf daha... Hintli bir kadın, çiçeklerle süslenmiş bir tramvayda... İnsan bu kareyi görünce, ''güzel bir organizasyona katılan mutlu bir kadın olmalı bu'' diye düşünmek istiyor ama yüzündeki ifade ters giden bir şeylerin olduğunu hissettiriyor. Genç kadının HIV taşıyıcısı bir hayat kadını olduğunu öğrenince de bu hüznün nedenini anlıyoruz

 

 

2.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kimbilir ‘o’ anda yüzüne vuran gölgeyle işbirliği yapan gözlerindeki hüzün karanlığı, hangi düşüncelerden ötürüydü? Bu hüznün, suyu uzun mesafelerden o şekilde taşımasından ötürü olmadığını söyleyebiliriz. Bu, bu insanların hayat tarzlarının bir parçası. Fotoğraf Uganda’da çekildi. Geride ordu birlikleri devriyede. Uganda’nın kuzeyinde Türkçesi’yle Tanrı’nın Direniş Ordusu, “Lord’s Resistance Army” adlı Hristiyan motifli bir silahlı kabus örgütü var. Kanlı, acımasız taktikler uyguluyor. Geceleri köy basıp çocukları kaçırıyor ve erkek çocukları silahlı militan olmaya, insan öldürmeye, kız çocuklarını ise seks köleliliğine zorluyor. Bu örgüt yüzünden bir buçuk milyon insan evinden, köyünden uzakta yaşıyor. ‘O’ anda gözlerin anlatmaya çekindiği hikayeyi yüzündeki gölge üstlendi ve göçmen kız çocuğunun temsil ettiği bu insanların içinde bulunduğu kabusun yüze vuran gölgesi, ‘o’ anda 20 litrelik su dolu bidondan daha ağır. (Associated Press / Riccardo Gangale)

01.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Eğlenceli bir ‘o’ an tabii. Ama gerisinde afet diyebileceğimiz bir olay var. Malezya’da sel yüzünden binlerce insanı evsiz bıraktı. 60 yaşındaki Othman Awang da bunlardan biri. Sel sularının içinde kedisini ve ördeğini götürüyor. Fotoğraf, insan hayvan ilişkisinin sağladığı anlık mutluluğu yakalayıveriyor.Yalnız, kedi hemcinslerinin sudan hazetmediği yolundaki yaygın kanaati açık seçik doğruluyor. (Reuters)

05.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu dünyada siyahların ya da başka bir deyişle kölelerin kurduğu ilk cumhuriyet olan, seçimler ve darbeler silsilesiyle bugünlere gelen Haiti’de yine seçim var. Fotoğraf Port Au Prince’te düzenlenen bir seçim mitinginde çekildi. Taraftarları, devlet başkanı adaylarından 1988’de darbeyle ülkeden uzaklaştırılan Eski Cumhurbaşkanı Leslie Manigat’ı karşılıyor. Öndeki genç, Haiti’ye özgü bir trans halinde adayını destekliyor. Diğerleri de elleriyle tezahüratın boyutunu takdir ediyor. Her ne kadar bir coşku ifadesi olsa da, acı çekme izlenimi ağır basıyor. Bu ülkenin uzak ve yakın tarihini gözönüne aldığımızda ‘o’ anda izlenim, gerçekten daha fazla akla yatkın duruyor. (Associated Press / Ariana Cubillos)

01.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Amerika Birleşik Devletleri’nde bir çalgıcı. Missouri Eyaleti’nin Kansas City kentinde kar yağışına ve soğuğa karşı bütün önlemlerini alan Nancy Keyes, alta saksafonu ile Noel şarkıları çalıyor. Ne yapsın? Yanındaki kağıda yazdıklarına bakılırsa 3 çocuğunun rızkını çıkarması gerekiyor. O havada sanatını icra ettiği gözönünde bulundurulursa doğru söylüyor. Bu çabayı takdir eden, adeta çanağa yağan kar taneleri de Nancy’nin ‘o’ andaki yalnızlığını teselli etmeye çalışıyor. (Associated Press / The Kansas City Star, Susan Pfannmuller)

03.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Keşmir’den bir fotoğraf. Burası, Muzafferabat yakınlarında felaketzedeler için kurulan bir kamp. Bir felaketzede kampında çiklet reklamı mı? Hem de ‘o’ anda meseleyi saptıran, önündeki çocukların mahzunluğunu eriten bir dokuyla... Garhi Dubatta Kampı’nda insanların çiklete ihtiyaçları pek yok tabii. Ama o reklam fotoğrafının basıldığı plastik brandaya ihtiyaçları var. Çiklet reklamı, bu çocukların yaşadığı çadırı soğuğa karşı takviye ediyor. Reklam o kadar sanal ki, gerçekliği üstlendiğini bir türlü ispat edemiyor. (Associated Press / Tomas Munita)

01.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Gözlerdekiler de dahil, baktıkça kırmızı ve siyahın birbiriyle çatışıp durduğu bir fotoğraf. Ama ‘o’ an bundan ibaret değil kuşkusuz. İspanya’nın Kanarya Adaları’nda 70 kaçak göçmen yakalanmış. İçlerinden ikisi görünüyor. Kırmızı ve siyah çatışması bir yana, yakalanmış, yoksul ve hayatı doğup büyüdüğü yerden uzakta arayan umutsuz bir insanın ruh hali. Öfke, şüphe, korku, arzu ne ararsanız hepsi birden gözeneklerden çıkıp yüzüne yayılmış ışıkla buluşuyor. (Reuters / Juan Medina)

02.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Pakistan’da depremden sonra, Keşmir’de Muzafferabat yakınlarında kurulan kampta bir adam çadırının yanıbaşında yemek pişiriyor. Bölge insanının depremden önce zaten bundan daha fazla olanaklara sahip olmadığı biliniyor. Ama Tomas Munita’nın bu fotoğraf için gönderdiği bilgide bu adamın evini kaybettiği yazıyor. O zaman bu fotoğraf, bir şeyler anlatmaya başlıyor. Ne ateşin karamsarlığı ne tencerenin kalenderliği ne de adamın utanırcasına çıplak ayaklarını gizleme çabası. Çiçekli tabak, olmayan bir ev sofrasının hayali gibi orada ‘o’ anda evsizliği anlatıyor. (Associated Press / Tomas Munita)

01.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

takip edenlere asıl ben teşekkür ederim....... :clover:

Amerika Florida’da bir çocuk, Palmiye Sahili adlı bölgede Noel dolayısıyla düzenlenen tekne geçişinin başlamasını bekliyor. Duruşu, bu gösteriyi izlemeyi ne kadar arzu ettiğini, sabrının hüznün sınırına yaklaştığını ortaya koyuyor. Çocuğun silüetini kucaklayan tabiat da ‘o’ anda teskin etme çabası içinde görünüyor. (Associated Press / Daytona Beach News-Journal, Chris Walters)

05.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Irak’tan bir fotoğraf. Agence France Presse’ten Mauricio Lima’nın elde ettiği bir ‘o’ an. Bağdat yakınlarındaki Al-Dura Bölgesi’nde geçici barınaklarına gecenin bir yarısı baskın yapan Amerikan askerleri arama yaparken evin küçüklerinden birini evin en büyüğü teskin etmeye çalışıyor. Hareket ettiği için o karanlıkta net çıkmayan yaşlı kadının gözlerindeki endişe ve hüzün ‘o’ anın her zerresine yayılıyor. Endişe ve hüzün ‘o’ anda duvarın dokusunda bile kendini gösteriyor. Endişe, hayalet gibi görünen yaşlı kadının teskin etme arzusunu bile görüntüde karanlığın içine itiyor. (AFP / Mauricio Lima)

01.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.