Misafir Evren. Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Yüce Uçan Aşkına ya... Siz önce Muhammede nereye kadar , BENİ BAĞLAMAZ deyin önce... Kuranda Muhammedin 3-5 tane olumsuz hareketi vardır. Yüzünü eşkitmiş... Lat Menat Uzza ya methiyeler dizmiş. Zeydin karısı ile ilgili gizli duygularını , Allaha açmamış... Bunun gibi 3-5 olay. Hepisi bu. Siz sünnetleri de mi inkar ediyorsunuz... Nereye kadar.. Soru açık. Namazadaki sünnetleri terk ettiniz mi. Sn Doçent in sorduğu soru vardı... İki rekat namazı gözününe alarak yazmış ve sormuş... Sıra ile hemde... Siz bide ona cevap verin... Hergün yeni bir şok yaşatıyon ağabey ya. İnkar nereye kadar varacak bilelim bir. Muhammedi ve hadislerini nereye kadar inkar edeceksiniz merak ediyorum. Ne sunneti? git baskasiyla kafa bul, yasamayacagin dini ogrenipte ne yapacaksin, maksat zaaten ogrenmek degil alay etmek, camur at izi kalsin, izi kalmazsa, bari tozu kalsindan hareketle yola cikiyorsunuz. Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Neyse cevap veremeyince bu yola tevessül ediyorsunuz. Size soruları , müslümanlar sorsun. Birbirinize hayırlı mübarek günlerde GÜL kokulu mesajlar yollayın. Biriniz Muhammedi ve sünnetlerini DİN de delil olarak görün. Diğeriniz de RED edin. Siz islamiforuma gidin de bakın neler tartışılıyor orada... Rakıya zemzem suyu katmak , başörtüsünün rengi , alevi ile evlenmek , kaş tüy yolmak , tuvalete sol ayakla girip sağ ayakla çıkmak , çıkarken de özel tuvalet duası okumak... Alıntı
Misafir Evren. Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Neyse cevap veremeyince bu yola tevessül ediyorsunuz. Size soruları , müslümanlar sorsun. Birbirinize hayırlı mübarek günlerde GÜL kokulu mesajlar yollayın. Biriniz Muhammedi ve sünnetlerini DİN de delil olarak görün. Diğeriniz de RED edin. Siz islamiforuma gidin de bakın neler tartışılıyor orada... Rakıya zemzem suyu katmak , başörtüsünün rengi , alevi ile evlenmek , kaş tüy yolmak , tuvalete sol ayakla girip sağ ayakla çıkmak , çıkarken de özel tuvalet duası okumak... girmeme gerek yok, Benim dinim kitabim kitabim dinim. peygamberim kitabim kitabim peygamberim. Yukarda saydigimin anlasilir sekilde olani, peygamber kurana uymustur,kuranda peygamberi anlatmistir, okunacak kitab alinacak ders kuranda mevcuttur. peygamberin sorumlu oldugu kitabtan bizde sorumluyuz, Dolayisiyla, Kurana uymak Hem Allahin emridir, hemde peygamberin sunnetidir. [043.044] [DI] Doğrusu bu Kuran sana ve ümmetine bir öğüttür, ondan sorumlu tutulacaksınız. ***** Alıntı
Φ hanif_42 Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Selam ile Sorulan sorulara cevap alamamak çok kötü bir his insan muallakta kalıyor sanırım öyle hissediyorsun taklamakan çünkü bende öyle hissediyorum Kur an peygamber Allah herşey bir kenara bunlar kalktı.Hayatı neye göre idame edeceğiz senin görüşün yada ateistlerin teklifi nedir onu görememek enteresan...Lütfeder açıklarsan memnun kalırım... Alıntı
Φ uzak Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 yeni geldim konulara bakıyordum geçelim Allah ı vs yi , bir forum hakkında böylesine kötülenmesini doğru bulmuyorum . oraya girdim .sadece bu tarz konular konuşulmuyor .konuşulsun .neden bu kadar zorunuza gitti anlamadım . ya ben karşıyım işte ne olursa olsun kendi çıkarlarımız için kötülemeye.yiğidi öldürecen hakkını verecen. neyse şimdi Allah a gelelim .şimdi benim anlamadığım Allah bizi yaratmışta serbest mi bırakmış .valla iyi olur ama bana biraz saçma geldi sanki.ne biliyim hayvanlara falan bakıyorum .hepsinin bir görevi var .akıllı olan benim hayvan değil ki. Alıntı
Φ doçent Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Yazar Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Selam ileSorulan sorulara cevap alamamak çok kötü bir his insan muallakta kalıyor sanırım öyle hissediyorsun taklamakan çünkü bende öyle hissediyorum Kur an peygamber Allah herşey bir kenara bunlar kalktı.Hayatı neye göre idame edeceğiz senin görüşün yada ateistlerin teklifi nedir onu görememek enteresan...Lütfeder açıklarsan memnun kalırım... merhaba hanif hayatı hayatın temiz unsurlarına göre idame ettireceğiz mesela kimseyi islam dininde olmadığından öldürmeyeceğiz. kimseyi dini islam olmadığından dolayı öldürüp mallarını yağmalayıp hanımlarına kızlarına tecavüz edip sonrada mal gibi mal pazarında pazarlık usulu satmayacağız. kimseyi islamı ve peygamberi şiirle eleştirdi diye suikastle hemde arkadaşları tarafından öldürtmeyeceğiz. kimsenin 9 yaşındaki kızını alıp kendimize hanım yapmayacağız. inancımızdan(sizi kast ediyorum çünkü ben desitim islama inanmam) dönsede annemizi babamızı kardeşimizi akrabalarımızı dostlarımızı din adına katletmeyeceğiz katledipte CENNET beklemeyeceğiz. dostluğumuzu kardeşliğimizi din adına dil adına ırk adına memleket adına adına değil İNSAN olma sebebi ile oluşturacağız. hayatı insanlığın safi TEMİZ VE GÜVENLİ duygularına uygun kanunlar yaparak ve bu kanunlara uyarak yaşayacağız din dil ırk mezheb memleket gözetmeden İNSAN olması sebebi ile adil sevecen dürüst olacağız. şimdi siz cevab verin ben size ve inancınıza saygı duyuyorum ve sizi insan olduğunuzdan seviyorum siz bir müslüman olarak allah isimli yaratıcıya inanmayan beni ne olarak göremektesiniz sizin ilahınız allah benim hakkımda size ne emretmekte lütfen yazın açıklayın saygılar Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Din olmaz ise halimiz ne olacak diye korkup dine mı sarılalım. İyi ahlaklı olmak için din şart mıdır. Değildir. Bakın gereksiz tartışmaya girmemek adına , ana başlıklarla açıklamaya çalışacağım. İki türlü kanun vardır. 1- Yazılı kanunlar ( Toplumdan topluma göre az değişen kanunlar) 2- Yazılı olmayan , [/b]( Toplumdan topluma göreceli olarak çok değişebilen kanunlar) --0-- 1- Yazılı kanunlar : Her ülkenin medeni kanunu , anayasası , yasaları , tüzükleri , bildirgeleri , yönergeleri... İnsanlar yaşadıkalrı ülkenin kurallarına uymalıdır. Uymazlarsa kanun önünde suçlu olurlar. Bu kanunlar mutlak değildir. Zamana ve ihtiyaçlara göre değiştirilirler , Tanrısal değildir , insan yapısıdır. Bu dünyaya hitap eder-etmelidir. 2- Yazılı olmayan kanunlar : Her toplumda vardır. Mutlak değildir. Zamana göre değişirler. Yazılı kanunlar gibi bir tarafta devlet yoktur. İnsanların kendileri vardır. Katı ceza sistemi yoktur. Örneğin : Babasının yanında sigara içmemek. Türkiyede kural iken , Amerikada anlamsız dır. Kendinden büyüklerin yanında ayak ayak üstüne atmak , Türkiyede yadırganırken , Almanyada böyle bir kural yok. Kaşınmnak , geğirmek , yellenmek , sofrada ilk yemeğe başlamak , kapıdan ilk bayanın geçmesini beklemek , bayanın arabasının kapısını açmak , sabah karşılaştığı her komşusuna selam vermek .... türünden şeyler. Yoplumdan topluma değişen yazılı olmayan , toplumsal kurallar... Biz hayatımızı bunlara göre düzenleriz. Yaşadığımız ülkenin kanunlarına uyarız. O kanunlar bizim kafamıza uymuyor ise , o ülkeyi terk eder , uyan ülkeye gideriz. Yazılı olmayan kuralları da ne kadar uygular isek , toplumdan dışlanmayız. Anlatılabilecek en basit şekli ile anlattım. Herkesin ilave edeceği bir nokta vardır elbet. ÖNEMLİ OLAN ERDEMLİ İNSAN OLMAKTIR. Erdem sonradan kazanılan bir YETİ dir. Saygılar. Alıntı
Misafir demirefe Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 nisa suresinde bahsedilen, ayette alintiladigin dost edinilmemesi gerekenler,kimlermis,mumtehine suresinde yazmaktadir. Bu yanıt yönteminiz geçersizdir. Çünkü Kurân değişik zamanlarda, değişik olaylar üzerine parça parça yazılmıştır. Bir ayette dost edinilmeyecek kişiler kategorisi farklı, diğerinde farklıdır. Birinde hicret etmeyenler bu kategoriye sokulur, birinde ehli kitap olanlar, birinde düşman müşrikler... Sizin yönteminiz tıpkı "anlaşma süreleri bittiğinde müşrikleri gördüğünüz yerde katledin" ayetine cevap olarak "dinde zorlama yoktur" ayetini söylemeye benzer. Bir zaman ve durumda, Muhammed'in işine zorlama olmadığını söylemek gelmiş, insanları kandırmış. Zorlamaya gücü yettiğinde başka bir zaman ve durum oluşmuş, katledilmelerini emretmiş. Burada da bir zaman ve zeminde sadece dost edinmeyin demiş, başka zaman ve zeminde daha ileri giden emirler vermiş. Ya da bir zaman ve zeminde yurtlarınızdan çıkaranları demiş, başka zaman ve zeminde başkalarını demiş. Anlaşılmıştır sanırım. Benim verdiğim ayette dost edinilmeyecek ve katledilecek olanlar, müslümanların içinde olup onları dinden döndürmeye çalışan ve "münafık" olarak tanımlananlardır. Bir üst ayette bu kategori açıkça söylenir. Yani bal gibi de yapacak gücünüz olsa, bize yapacağınız şeyi emretmektedir. Ya yapacak güç yok, ondan yapılamıyor, ya da kandırılmışsınız, Kurân'ı cici şeyler emreden masum bir kitap sanıyorsunuz, incelememişsiniz... Alıntı
Misafir Evren. Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Bu yanıt yönteminiz geçersizdir. Çünkü Kurân değişik zamanlarda, değişik olaylar üzerine parça parça yazılmıştır. Bir ayette dost edinilmeyecek kişiler kategorisi farklı, diğerinde farklıdır. Birinde hicret etmeyenler bu kategoriye sokulur, birinde ehli kitap olanlar, birinde düşman müşrikler... Sizin yönteminiz tıpkı "anlaşma süreleri bittiğinde müşrikleri gördüğünüz yerde katledin" ayetine cevap olarak "dinde zorlama yoktur" ayetini söylemeye benzer. Bir zaman ve durumda, Muhammed'in işine zorlama olmadığını söylemek gelmiş, insanları kandırmış. Zorlamaya gücü yettiğinde başka bir zaman ve durum oluşmuş, katledilmelerini emretmiş. Burada da bir zaman ve zeminde sadece dost edinmeyin demiş, başka zaman ve zeminde daha ileri giden emirler vermiş. Ya da bir zaman ve zeminde yurtlarınızdan çıkaranları demiş, başka zaman ve zeminde başkalarını demiş. Anlaşılmıştır sanırım. Benim verdiğim ayette dost edinilmeyecek ve katledilecek olanlar, müslümanların içinde olup onları dinden döndürmeye çalışan ve "münafık" olarak tanımlananlardır. Bir üst ayette bu kategori açıkça söylenir. Yani bal gibi de yapacak gücünüz olsa, bize yapacağınız şeyi emretmektedir. Ya yapacak güç yok, ondan yapılamıyor, ya da kandırılmışsınız, Kurân'ı cici şeyler emreden masum bir kitap sanıyorsunuz, incelememişsiniz... RASLANTININ NEDENLERİ VARDIR" Petronius. bu soz zaten anlatiyor, sayin demir efe. simdi ben ateistim desem, sizin icinize girsem, sizin sirlarinizi ifsa etmem, sizi arkadan vurmaya kalkasam siz ne yaparsiniz.? iste peygamberde onu yapmis, uzaktan davulun sesi hos gelir, icine girde bak veya yanina yaklas, bikkinlik verir. iste munaniflarin tavir tutum davranis ve eylemleride bikkinlik vermisti. anliyormusunuz, yoksa anlamamak icinmi gayret gosteriyorsunuz,? saygilar. Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Kafalara ''tek gerçek'' diye inşa edilen din verilerini bir kenara bırakırsa insan, işte o zaman Kuran denilen kitabın asıl özünü anlamış olacak. Ancak, gene korku ve suçluluk duygusu ön plana çıktığından bundan vazgeçiliyor. Gerçeği görmek yerine alışılmış inşa edilene bağlanmak insana güvende olduğu hissini veriyor. Alıntı
Misafir demirefe Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2008 simdi ben ateistim desem, sizin icinize girsem, sizin sirlarinizi ifsa etmem, sizi arkadan vurmaya kalkasam siz ne yaparsiniz.? Hiç bir şey yapmam da, gelişme var: iste peygamberde onu yapmis, Ha yani bu kararın peygamberin bıkkınlık getirmesi sonucu "ee yetti bu münafıklar" deyip vardığı bir karar olduğunu kabul ediyorsunuz. Bravo, çok gelişme var. Biz burada bir hadisten söz etmiyor, AYETTEN söz ediyorduk. Hani şu peygamberin kendi hevasından söylemediği, tanrıdan meleğin getirdiği iddia edilen ayetlerden... Ama şimdi konu o değil, iddianızı aynen alıyorum: "Bizim kitabımızda dinden döneni öldürün yazmaz!" E ama yazıyormuş işte? Niye doğru olmadığını bildiğiniz iddialarda bulunup bizi uğraştırıyorsunuz ki? Baştan deyin, "peygamber kestiydi, biz de fırsatını bulunca kesecez, daha yapamıyoruz, zamanı gelince, bekleyin!" deyin? El Kaide sizden daha dürüst ve gerçek müslüman. İslam'ı da saptırmıyor, içlerindeki niyetlerini de gizlemiyorlar... Alıntı
Misafir Evren. Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Hiç bir şey yapmam da, gelişme var: Ha yani bu kararın peygamberin bıkkınlık getirmesi sonucu "ee yetti bu münafıklar" deyip vardığı bir karar olduğunu kabul ediyorsunuz. Bravo, çok gelişme var. Biz burada bir hadisten söz etmiyor, AYETTEN söz ediyorduk. Hani şu peygamberin kendi hevasından söylemediği, tanrıdan meleğin getirdiği iddia edilen ayetlerden... Ama şimdi konu o değil, iddianızı aynen alıyorum: "Bizim kitabımızda dinden döneni öldürün yazmaz!" E ama yazıyormuş işte? Niye doğru olmadığını bildiğiniz iddialarda bulunup bizi uğraştırıyorsunuz ki? Baştan deyin, "peygamber kestiydi, biz de fırsatını bulunca kesecez, daha yapamıyoruz, zamanı gelince, bekleyin!" deyin? El Kaide sizden daha dürüst ve gerçek müslüman. İslam'ı da saptırmıyor, içlerindeki niyetlerini de gizlemiyorlar... Evet yine sozumun ardindayim. Bizim kitabimizda dinden donenleri oldurun yazmaz. Dinden donmek baska, Muslumanlari arkadan hancerlemek baska. Birisi senin kardesini oldursun bakalim, gozlerinin onunde, ne yaparsin.? Devlet cezaasini versin dersin belki, devletin verdigi cezasini ceken, maktul 10 yil sonra senide oldurur, Hic bir hukuk sisteminde devleti icten cokertmek isteyen, devletin askerine kursun sikan, kisiye, sen iyi yaptin denmez. Pkk ya neden kiziyorsunuzki, tutun birde madalya verin sayin demirefe. saygilar. Alıntı
Misafir demirefe Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Muslumanlari arkadan hancerlemek baska. Bakın ısrarla ayetleri dikkatle inceleyerek okumaktan kaçınıyor ve kutsal bir metinde böyle aykırı şeyler yazmayacağı, iyi şeyler yazacağı önyargısıyla hareket ediyorsunuz. Bu önyargınız yıkılmasın diye okumaktan bile kaçındığınızı düşünüyorum. Okursanız, hiç öyle arkadan hançerleyenleri filan demiyor. Diyor ki, onlar sizi de inancınızdan döndürüp inkar etmenizi ve kendileri gibi olmanızı sağlamaya çalışıyorlar. Yani suçladığı ve katlini istediği kişilerin suçları, tamamen ifade özgürlüğü kapsamında. Ayet bir tık uzağınızda, açın okuyun. İşte tam da bu nedenle Kurân'ın kıyamete kadar geçerli kutsal bir kitap olmadığını ve ona dayalı anayasa, yasa, hatta yönetmelik bile yapılamayacağını anlatıyoruz. Kendi koşulları içinde ortaya çıkmış, kendi nedenselliğinin ürünüdür, her oluşum gibi. Başka koşullara, başka durumlara uygulanması düşünülemez. Bu söylediğimi kabul etmediğiniz anda, "münafıktır" deyip sadece fikri yüzünden kimsenin tavuğuna kişt dememiş birinin katline hüküm verebilirler. Siz de bu cinayeti onaylama pozisyonuna düşersiniz. Düşünceleri ve bu düşünceleri açıkladıkları için insanların infaz edildiği bir çağa geri dönmek, insanlık evrimi açısından kesinlikle kabul edilemez bir geri gidiş olur... Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 İran'da asılanlar gibi mi? Çocukların da şahit oldukları gibi mi? Milletin naralar attığı gibi mi? Bir dönüş olacak bu? Alıntı
Misafir Evren. Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 .. Bir dönüş olacak bu? İngiltere’de Şeriat Mahkemeleri Kuruldu İngiltere'de Müslümanların yoğun olarak yaşadığı beş büyük kentte şeriat mahkemelerinin oluşturulduğu açıklandı. Sunday Times'ın konuyla ilgili haberinde, İslâmi yasaların İngiltere'de uygulanmaya başladığı duyurulurken, mahkemelerin sadece hükümet tarafından onaylanan şeriat yargıçlarınca kurulabileceğine ve kararlarının da bölge mahkemeleri ile Yüksek Mahkeme'nin onayıyla yürürlüğe girebileceğine dikkat çekildi.15.09.2008 04:36 Buna göre başkent Londra başta olmak üzere, Müslümanların yoğun olarak yaşadığı Birmingham, Bradford, Manchester, Warwickshire'da bölge mahkemelerinin bünyesinde hizmet verecek olan şeriat mahkemeleri, boşanma, aile içi şiddet, mali anlaşmazlıklar gibi sosyal konularda söz söyleme hakkına sahip olacak. Kararları bölge mahkemesi ve Yüksek Mahkeme'nin onayıyla geçerli sayılacak olan şeriat mahkemeleri, bir ilki oluşturuyor. Times, şeriat mahkemelerinin sisteme resmen konulmasının ardında, Müslüman toplumlar arasında daha önce de yapılan uygulamanın resmi denetime tabi tutulması arzusunun bulunduğunu yazdı. Gazete, daha önce şeriat mahkemeleri adıyla halk arasında faaliyet gösteren yapıların aldığı kararların resmi hukukta hiçbir yeri bulunmadığını hatırlattı. Şeriat mahkemelerinin kararlarının uygulanması için Müslüman davalı ve davacının her ikisinin de rızasının gerektiği kaydedildi. Gelecek dönemde Glasgow ve Edinburgh'da iki şeriat mahkemesinin daha kurulmasının düşünüldüğünü belirten The Sunday Times, uygulamanın başlatılmasıyla ilgili ilk önerinin bundan 7 ay önce Anglikan Kilisesi lideri Canterbury Başpiskoposu Rowan Williams tarafından ortaya atıldığını da hatırlattı. İngiltere'de yedi ay önce tartışması yapılan şeriat mahkemeleri artık resmileşti. Şimdilik beş kentte faaliyete geçecek mahkemelere bir yıl içinde iki tane daha katılıyor. İslamcıların, daha önce sarf ettiği "Müslümanların nüfusunun artması halinde ileride İngiltere Başbakanlığı'nda İslam bayrağını dalgalandıracağız" sözlerini hatırlatan İngiliz basını, şeriat mahkemelerine atıfla, "Dilekleri gerçekleşecek gibi görünüyor" yorumunda bulundu. Londra, Birmingham, Bradfort, Warwickshire ve Manchester kentlerinde faaliyete geçecek olan mahkemeler sadece Müslüman toplulukların boşanma, adi ve mali suçlarla ilgili sorunlarını bir üst mahkemeye götürmeden çözmeye çalışacak. Adı "Müslüman Tahkim Mahkemesi" olacak bu kurumlar ceza veremeyecek. Mahkemelerin baş hâkimi olarak Şeyh Faiz-ül Aqtab Sıddiki atandı. Laiklerin karşı çıktığı gelişmelere olumlu bakan Anglikan Kilisesi Başpiskoposu Rowan Williams 'sosyal entegrasyonun güçleneceğini' söylemişti. Bu arada İngiltere'de aralarında muhalefetin de bulunduğu bazı çevreler ise şeriat mahkemelerinin kurulmasının ülkede hukuk sistemine paralel ikinci bir hukuk sisteminin doğmasına sebep olabileceğine dair endişelerini dile getiriyor. (ajanslar) Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Sn Evren , Bu kurulan şeriat mahkemeleri , İngiliz yasalarındaki HIRSIZLIK maddesi ile çelişirse , nasıl karar verilecek... Bunu da yazar mısın. Alıntı
Misafir Evren. Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 İngiltere’de Şeriat Mahkemeleri Kuruldu İngiltere'de Müslümanların yoğun olarak yaşadığı beş büyük kentte şeriat mahkemelerinin oluşturulduğu açıklandı. Sunday Times'ın konuyla ilgili haberinde, İslâmi yasaların İngiltere'de uygulanmaya başladığı duyurulurken, mahkemelerin sadece hükümet tarafından onaylanan şeriat yargıçlarınca kurulabileceğine ve kararlarının da bölge mahkemeleri ile Yüksek Mahkeme'nin onayıyla yürürlüğe girebileceğine dikkat çekildi.15.09.2008 04:36 Buna göre başkent Londra başta olmak üzere, Müslümanların yoğun olarak yaşadığı Birmingham, Bradford, Manchester, Warwickshire'da bölge mahkemelerinin bünyesinde hizmet verecek olan şeriat mahkemeleri, boşanma, aile içi şiddet, mali anlaşmazlıklar gibi sosyal konularda söz söyleme hakkına sahip olacak. Kararları bölge mahkemesi ve Yüksek Mahkeme'nin onayıyla geçerli sayılacak olan şeriat mahkemeleri, bir ilki oluşturuyor. Times, şeriat mahkemelerinin sisteme resmen konulmasının ardında, Müslüman toplumlar arasında daha önce de yapılan uygulamanın resmi denetime tabi tutulması arzusunun bulunduğunu yazdı. Gazete, daha önce şeriat mahkemeleri adıyla halk arasında faaliyet gösteren yapıların aldığı kararların resmi hukukta hiçbir yeri bulunmadığını hatırlattı. Şeriat mahkemelerinin kararlarının uygulanması için Müslüman davalı ve davacının her ikisinin de rızasının gerektiği kaydedildi. Gelecek dönemde Glasgow ve Edinburgh'da iki şeriat mahkemesinin daha kurulmasının düşünüldüğünü belirten The Sunday Times, uygulamanın başlatılmasıyla ilgili ilk önerinin bundan 7 ay önce Anglikan Kilisesi lideri Canterbury Başpiskoposu Rowan Williams tarafından ortaya atıldığını da hatırlattı. İngiltere'de yedi ay önce tartışması yapılan şeriat mahkemeleri artık resmileşti. Şimdilik beş kentte faaliyete geçecek mahkemelere bir yıl içinde iki tane daha katılıyor. İslamcıların, daha önce sarf ettiği "Müslümanların nüfusunun artması halinde ileride İngiltere Başbakanlığı'nda İslam bayrağını dalgalandıracağız" sözlerini hatırlatan İngiliz basını, şeriat mahkemelerine atıfla, "Dilekleri gerçekleşecek gibi görünüyor" yorumunda bulundu. Londra, Birmingham, Bradfort, Warwickshire ve Manchester kentlerinde faaliyete geçecek olan mahkemeler sadece Müslüman toplulukların boşanma, adi ve mali suçlarla ilgili sorunlarını bir üst mahkemeye götürmeden çözmeye çalışacak. Adı "Müslüman Tahkim Mahkemesi" olacak bu kurumlar ceza veremeyecek. Mahkemelerin baş hâkimi olarak Şeyh Faiz-ül Aqtab Sıddiki atandı. Laiklerin karşı çıktığı gelişmelere olumlu bakan Anglikan Kilisesi Başpiskoposu Rowan Williams 'sosyal entegrasyonun güçleneceğini' söylemişti. Bu arada İngiltere'de aralarında muhalefetin de bulunduğu bazı çevreler ise şeriat mahkemelerinin kurulmasının ülkede hukuk sistemine paralel ikinci bir hukuk sisteminin doğmasına sebep olabileceğine dair endişelerini dile getiriyor. (ajanslar) Haberden alinti, lutfen haberi iyi okuyun sayin taklamakan. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Londra, Birmingham, Bradfort, Warwickshire ve Manchester kentlerinde faaliyete geçecek olan mahkemeler sadece Müslüman toplulukların boşanma, adi ve mali suçlarla ilgili sorunlarını bir üst mahkemeye götürmeden çözmeye çalışacak. --------------------------------------------------------------------------------------------------- saygilar. Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Okudum.... Daha önce de okumuştum. Bu haberi buraya bir ŞEY varmış gibi aktardın ya. Sanki başarı imiş gibi. Sanki hayalleriniz gerçekleşmeye yüz tutmuş gibi. Sevinerek aktardın ya. Bende onu irdeledim.... Senin şeriat mahkemen , İNSANSAL ANAYASA lara aykırı olmadığında , müslüman azınlık içinde , kendi kendilerine uygulanacak basit bir olaydır. Bunu iyice anlamanız için sordum. Hırsızlık olursa , şeriat mahkemesi karar alamaz...!!!! Alamayacaktır da. Bu kuraldan memnun olmayanlarda , şeriat uygulanan ülkelere gidecekler. Kafalarına göre takılackalar orada... Alıntı
Misafir demirefe Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 muki, bir süredir yorumlarınızı izleyemiyordum, yeniden gördüğüm için sevindim. Bu tür toplumsal vahşet gösterilerinin amacı, insanların sindirilmesidir. Diyebilirler ki "bunlar katil, tecavüzcü, bilmem ne, ondan böyle ibret olsun diye gösteriye dönüştürüyoruz." Hatta işkencenin dik alasını hakettiklerini bile propaganda edebilirler. Alakası yoktur. Birkaç psikopatı kendi iktidarları için kullanıyorlar. Bu tür ağır suç işleyen psikopatlar her toplumda her zaman çıkabilir. Psikopatları ölüm korkusu yıldırmaz. Daha da psikopatlaştırır. Dolayısıyla aleni idam ve işkencelerin psikopatları sindirdiği görülmemiştir. Bu tür vahşet şovları asıl aklı başında, kimseye ve toplumuna bir zararı olmayan sıradan insanları ürkütür. Egemen fikirlere karşı çıkmanın ne kadar tehlikeli olduğunu düşündürür. Yönetimin düşündüğü gibi düşünmediği için kalabalık bir meydanda küçük çocuklarının gözleri önünde asılmanın o çocuklarını ne hale getireceğini düşünür, kendi hayatı için değil, ailesi için korkar. Babası kalabalığın ve kendisinin gözleri önünde asılan bir çocuk asla bir daha normal bir insan olamaz. İşte normal, sıradan insanlar bunu göze alamaz. Psikopatın umrunda bile değildir. Kaldı ki dikta yönetimlerinin muhaliflerine halk nazarında küçük düşürücü suçlar yükleyerek onları bertaraf ettikleri de çok görülen olaylardandır. Zihni tabularla örülü ve kolay galeyana gelen toplumlarda bu tür olaylar çok görülür. Bu yüzden bu vahşet şovları, gerçek suçluları değil, "düşünce suçu işleme eğiliminde" olanları yıldırma ve ürkütme amaçlıdır... Alıntı
Misafir demirefe Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 İngiltere'nin şeriat mahkemesi kurma kararı ırkçı ve aşağılayıcı bir karardır. Bundan utanılması ve protesto edilmesi gerekir aslında, övünmek değil. "Size evrensel normlar layık değil, alın kendi normlarınız içinde debelenin" demeye getiriyorlar. Tuzu kurular için şeriat mahkemesi kurmak hiç sorun değildir. Adamların tuzu kuru, senin şeriatından mı çekinecek? Varsın (hiç ihtimal vermiyorum ama) hırsızın elini *****, zina edeni ********. "İngiltere insan haklarını ihlal ediyor" diye yaygara çıkmayacak olsa inanın bunlara da izin verirlerdi. Müslüman müslümanı taşlamış, elini kesmiş, onlara ne? Ama bir Hristiyan İngiliz bir müslümanın evini soysa, bakalım elini kesmeye yanaşırlar mı? Tabii ki bu tür infazlara izin veremezler. Irkçılık dediysek yok artık, o kadar ileri gitmez... Alıntı
Φ TAKLAMAKAN Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Küçük bir geri dönüş sinyali bile adamları ne kadar heycanlandırıyor... Bakarmısınız... Herzaman derim. Bunlar İnsanların yaptıkları ANAYASALARı hiçbir zaman içlerine sindiremediler. Allahlarının yasalarını getirene kadar da uğraşacaklar. Ama boşa uğraşacaklar. Alıntı
Φ uzak Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2008 bakan ama göremeyenler .... Alıntı
Φ kafedengi Gönderi tarihi: 16 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 16 Eylül , 2008 bakan ama göremeyenler .... "ne garıp. tarafların ıkısıde bırbırını bakıp gorememekle ıtham edıyor Alıntı
Φ uzak Gönderi tarihi: 16 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 16 Eylül , 2008 herkes kendi doğrusuna inanır . peki doğru olan hangisi ? peki gerçekler nerde ... doğru mu gerçek mi ... Alıntı
Misafir Evren. Gönderi tarihi: 16 Eylül , 2008 Gönderi tarihi: 16 Eylül , 2008 Küçük bir geri dönüş sinyali bile adamları ne kadar heycanlandırıyor... Bakarmısınız... Herzaman derim. Bunlar İnsanların yaptıkları ANAYASALARı hiçbir zaman içlerine sindiremediler. Allahlarının yasalarını getirene kadar da uğraşacaklar. Ama boşa uğraşacaklar. Bizim ugrasmamizin karsiligi,Allahin rizasi ve Onun hosnutlugu, Ya sizin koca bir hic, Dunya yok oldugunda sizin hayallerinizde yok olacak, Ahiretteki haliniz, sizin gibi olursak bizimde halimiz, zaaten kitabta yazmakta, Bizim mutlaka Allahin yasalarini getirmek gibi bir zorunlulugumuz yok, Ama Allahin mesajlarini insanlara ulastirma zorunlulugumuz var. Biz insanlari ne zorla dine sokuyoruz, nede dinden cikariyoruz. Dileyen inanir dileyen inanmaz, saygilar. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.