
-
En Son Coğrafya Haberleri
ABD Texas'taki sel felaketinden görüntüler
-
En Son Voleybol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Filenin Sultanları, VNL 3. Haftasında Apeldoorn'da Sahne Alacak A Milli Kadın Voleybol Takımımız, FIVB Voleybol Milletler Ligi'nin 3.haftasında 9-13 Temmuz 2025 tarihlerinde Hollanda'da sahne alacak. Millilerimiz Hollanda'nın Apeldoorn şehrinde oynanacak üçüncü hafta müsabakalarında Hollanda, Çekya, İtalya ve Sırbistan ile karşılaşacak. Filenin Sultanları'nın 3.hafta maç programı ve kadrosu şu şekilde: 9 Temmuz 21.30 Hollanda-Türkiye / TRT Spor Yıldız 11 Temmuz 21.30 Çekya-Türkiye / TRT 1 12 Temmuz 20.00 Türkiye-İtalya / TRT 1 13 Temmuz 21.00 Sırbistan-Türkiye / TRT Spor Pasörler: Elif Şahin, Dilay Özdemir Pasör Çaprazı: Melissa Vargas Smaçörler: Ebrar Karakurt, Derya Cebecioğlu, Saliha Şahin, Meliha Diken (Kaptan), Yaprak Erkek Orta Oyuncular: Zehra Güneş, Aslı Kalaç, Deniz Uyanık, Sinead Jack-Kısal Liberolar: Gizem Örge, Eylül Akarçeşme Yatgın A Milli Kadın Voleybol Takımı oyuncularımızdan Hande Baladın devam eden tedavi süreci nedeniyle, Cansu Özbay ise son antrenmanda ayak tabanında zorlanma ve ağrı yaşaması nedeniyle tetkik ve tedavi amacıyla VNL 3. hafta kadrosunda yer almadılar.
-
En Son Voleybol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
FIVB Voleybol Milletler Ligi 3.Hafta Kadrosu Sizlerle! A Milli Kadın Voleybol Takımı oyuncularımızdan Hande Baladın devam eden tedavi süreci nedeniyle, Cansu Özbay ise son antrenmanda ayak tabanında zorlanma ve ağrı yaşaması nedeniyle tetkik ve tedavi amacıyla VNL 3. hafta kadrosunda yer almadılar.
-
En Son Hayvanlar Alemi haberleri
- Uzmanlar, istilacı yaratıkların melez türler oluşturmak için üremesinin ardından acil uyarıda bulundu
Uzmanlar, istilacı yaratıkların melez türler oluşturmak için üremesinin ardından acil uyarıda bulundu Uzmanlar, istilacı bir levrek türünün yerel balıklarla çiftleşerek yeni ve tehlikeli bir balık yaratmasının ardından alarm veriyor. Neler oluyor? Wired2Fish'e göre, Kuzey Karolina'daki bilim insanları, bölgedeki birden fazla yerel levrek türünün, istilacı bir tür olan Alabama levreği tarafından yaratılan yeni ve melez bir versiyon tarafından yok edilmesinden endişe ediyor. 29 yıldır eyalet balıkçılık biyoloğu olan Kin Hodges, "Kuzey Karolina'daki saf suşlu küçük ağızlı levrek balıkçılığımızın yakında yok olabileceğinden endişe ediyoruz - özellikle dağ nehirlerinde ve göllerinde," dedi. "Agresif Alabama levrekleri, diğer kara levrek türlerinden çok daha küçüktür ve zamanla daha büyük saf suşlu yerel levrek türlerini melezleştirebilir ve yok edebilirler. Bu melezleşme, sonunda Kuzey Karolina balıkçılarının tarihsel olarak yakaladığı levreklerin boyutunu ciddi şekilde etkileyecektir." Alabama levrekleri, Amerikan Güneyi'ndeki su yollarına evlerinden yayılmıştır; daha hızlı ürerler ve kaynaklar için yerel türlerle rekabet ederler ve bu yerel levrek türleriyle çiftleşebildikleri için sonunda onları tamamen dışarı atarlar. Alabama levrekleri neden önemlidir? Alabama levrekleri, Kuzey Karolina'ya özgü levrek türlerinden önemli ölçüde daha küçüktür; 5 kiloluk küçük ağızlı levrek ve 6 ila 8 kiloluk büyük ağızlı levrek bulabileceğiniz yerlerde, bunların yerini hızla 2 kiloluk Alabama levrekleri ve melez türler alacaktır. En azından 1980'lerden beri Kuzey Karolina'da bulunuyorlar, ancak yerel türlere inanılmaz derecede benzedikleri için, balıkçılar onları yerel levreklerin genç versiyonları olduklarını varsayarak geri attılar. Bu, insanların çok az tehdidiyle yayılmalarını sağladı. Yerel türler, Alabama levreği gibi istilacı türler tarafından kaynaklar için rekabetten çıkarıldığında, bu yerel türlerin sağladığı dengeye güvenen yerel ekosistemleri çok hızlı bir şekilde bozabilir. Alabama levreği ve melezlerinin üreme hızı göz önüne alındığında, yerel küçük ve büyük ağızlı levreklerin tek başlarına tüketeceğinden daha fazla kaynak tüketerek bu dengeyi bozma riskleri vardır. "Bu, ülke çapındaki diğer eyaletler için uyarıcı bir hikayedir - Alabama levreği her yerde küçük ağızlı, benekli ve büyük ağızlı balıkçılık için potansiyel bir tehdit olabilir," diyor Hodges. Tennessee son yıllarda benzer bir fenomen yaşadı ve bunun sonucunda eyalet 2025'te küçük ağızlı levrek avcılığıyla ilgili düzenlemelerini değiştirdi ve balıkçıların yayılmalarını önlemek için birden fazla küçük balık tutmalarına izin verdi. Hodges, "Bu, birçok balıkçının bildiği istilacı yılan balığı türünden potansiyel olarak çok daha kötü," dedi. "'Bama-bass yayılımı, bas avcılığı üzerinde çok daha yıkıcı bir etkiye sahip olabilir. Öngörülebilir gelecekte tüm büyük bas yerel türlerimizi küçük 1-2 poundluk Alabama baslarına kaybedebiliriz. Balıkçılarımızı bas avcılıklarına yönelik bu tehdit hakkında eğitmeliyiz. Balıkçıları Bama bas sorunu hakkında eğitebilirsek, istilacı türlerin diğer sulara yayılmasını durdurabiliriz." Alabama bası için ne yapılıyor? Ne yazık ki, Alabama bası bir su yolunda veya balıkçılıkta ilgi görmeye başladığında, yok edilmesi inanılmaz derecede zordur. Sürekli ürerler ve orman yangını gibi yayılırlar. Ancak Kuzey Karolina geri mücadele ediyor. Balıkçılık personeli onları bulduklarında sudan çıkarıyor ve balıkçıları bu mücadeleye katılmaya ve daha küçük balıkları tutmaya teşvik eden bir eğitim kampanyası başlattı. Hodges, "Oltacıların tuttuğu her Alabama bası, yerel bir bas için gelişme alanı yaratıyor" dedi. "'Bama levreği bir su kütlesinde küçük ağızlı levrekle melezleştiğinde, sorunu ortadan kaldırmak neredeyse imkansızdır." Eyalet genelindeki balıkçılık alanlarına, Alabama levreğini yerel türlerden nasıl ayırt edeceklerini açıklayan ve balıkçıları yakaladıkları balıkların daha fazlasını saklamaya teşvik eden tabelalar asıldı. Kaynak: TCD- Elon Musk Hakkında Bütün Haberler Buraya - X - SpaceX - Tesla
Musk, Trump Yönetiminin Epstein İncelemesi Üzerine MAGA Çöküşüne Önderlik Ediyor Elon Musk, Adalet Bakanlığı ve FBI'ın, merhum çocuk cinsel suçlusu Jeffrey Epstein'a ait sözde bir "müşteri listesi" hakkındaki iddiaları reddetmesinin ardından bir MAGA çılgınlığına öncülük etti. Federal kurumlar ayrıca, Axios tarafından elde edilen bir muhtıraya göre, Epstein'ın Manhattan'daki bir gözaltı merkezinde seks ticareti suçlamalarıyla yargılanmayı beklerken kendi canına kıydığını ve öldürülmediğini kanıtladığını söyledikleri video görüntülerini yayınlamaya hazırlanıyor. Epstein hakkındaki komplo teorileri yıllardır yaygınlaşıyor ve birçok Trump destekçisi, Donald Trump'ın tekrar göreve gelmesiyle birlikte Epstein'ın suçlayıcı kirli bilgilere sahip olabileceği yüksek profilli isimlerden oluşan bir liste gibi patlayıcı ayrıntıların ortaya çıkmasını umuyor. FBI'daki iki Trump sadık destekçisi - Müdür Kash Patel ve Müdür Yardımcısı Dan Bongino - daha önce Epstein'ın Manhattan'daki hücresinde intihar etmediği yönündeki asılsız iddiayı öne sürmüştü. Ancak yönetim artık Epstein'ın "önemli kişilere şantaj yaptığına" dair bir kanıt olmadığını ve milyarder finansöre yönelik federal soruşturmalarla bağlantılı olarak ortağı Ghislaine Maxwell'e karşı daha önce açılanların ötesinde başka bir suçlama beklenmediğini doğruladı. Maxwell şu anda çocuk seks ticareti ve ilgili suçlardan 20 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Daha önce Adalet Bakanlığı'nın Epstein dosyalarını yayınlamamasının nedeninin Trump'ın dosyalarda yer alması olduğunu iddia eden ve ardından özür dileyen Musk, ajansların bulgularına sert bir şekilde tepki gösterdi. "Saat kaç? Bakın, yine kimse tutuklanmadı," diye yazdı Musk, X'te ve "resmi Jeffrey Epstein pedofili tutuklama sayacının" sıfırda takılı kaldığı bir maket görüntüsünü paylaştı. Musk ayrıca, Başsavcı Pam Bondi'nin bir zamanlar Epstein listesini yayınlamaya yemin etmesinin ardından hayal kırıklığını dile getiren, hatta Şubat ayında Fox News'e "şu anda incelemek üzere masamda duruyor" demesine rağmen daha sonra "Bir Epstein listesi yok" şeklinde teyit eden aşamalı olarak palyaço makyajı uygulayan bir adamın olduğu bir meme paylaştı. Adalet Bakanlığı, Epstein ile ilgili tüm dosyalarını yayınlamaya yemin etmiş olsa da şimdiye kadar yalnızca daha önce sızdırılmış materyalleri kamuoyuna açıkladı. Beyaz Saray'da yayınlanan Epstein belgelerine erişim izni verilen sağcı figürler arasında yer alan MAGA etkili ismi Chad Prather da sözde Epstein listesiyle ilgili güncellemeye sert bir şekilde tepki gösterdi. Prather, "Amerikan halkına söz verilen Epstein bilgisi nerede? Bize bir not defteri verdiniz ve daha fazlasının yolda olduğunu söylediniz," diye yazdı. "Bize var olduğunu söylediniz ve şimdi olmadığını mı söylüyorsunuz? Amerika cevapları hak ediyor." Muhafazakar aktivist Robby Starbuck şunları ekledi: “Pam Bondi, Epstein müşteri listesinin kamuoyuna açıklanmak üzere gözden geçirilmesi için birkaç ay önce masasında olduğunu söyledi. Şimdi, yönettiği Adalet Bakanlığı, Epstein müşteri listesi olmadığını iddia ediyor. Üzgünüm ama bu kabul edilemez. “O zaman mı yalan söylüyordu yoksa şimdi mi yalan söylüyor? Cevapları hak ediyoruz.” Aşırı sağcı aktivist Laura Loomer da Bondi'yi merhum pedofiliyle ilgili materyalleri yayınlamak konusunda "yalan söylemekle" suçladı. Loomer, "4 Temmuz hafta sonu Pazar gecesi Epstein dosyaları hakkında bir açıklama kim yayınlar? Dikkatinizi çekmek istemeyen biri," diye ekledi. FBI ve Adalet Bakanlığı, Daily Beast'in yorum talebine hemen yanıt vermedi. Muhtıranın yayınlanması, Musk ve Trump'ın başkanın "Büyük Güzel" tasarısı hakkındaki anlaşmazlıkları nedeniyle kamuoyunda tartışmaya girmesinden haftalar sonra geldi. Bu anlaşmazlık, Musk'ın Trump'ın Epstein dosyalarında göründüğünü ima etmesine kadar tırmandı. Harcama tasarısı Kongre'de oylanırken aralarındaki çekişme yeniden alevlendi ve Trump şimdi Musk'ın üçüncü bir siyasi parti kurma tehdidiyle ilerlemesi nedeniyle ona yükleniyor. Trump, Truth Social'da "Elon Musk'ın tamamen 'raydan çıktığını' ve son beş haftada esasen bir TREN KAZASI haline geldiğini görmek beni üzüyor," diye yazdı. "Üçüncü Partilerin iyi olduğu tek şey, tam ve bütünüyle YIKILMA ve KAOS yaratmaktır ve Radikal Sol Demokratlarla buna yeterince sahibiz." Kaynak: Daily Beast- En Son Yenilenebilir Enerji Kaynakları Haberleri
- Yüzen rüzgar türbinleri neden bu kadar büyük?
Yüzen rüzgar türbinleri neden bu kadar büyük? Yüzen rüzgar türbinlerinin devasa boyutlarının ardındaki nedenleri keşfedin. Çin, 260 metrelik bir rotor çapına ve 18 MW kapasiteye sahip şimdiye kadarki en büyük türbini tanıttı. Bu video, daha hızlı ve daha tutarlı rüzgar enerjisinden yararlanmak için gökdelen büyüklüğünde yüzen yapıları açık denizde konuşlandırmanın avantajlarını araştırıyor. Yüzen rüzgar türbini boyutlarının pratik yönlerini ve küresel enerji taleplerini karşılamadaki potansiyel etkilerini araştırırken, yüzen rüzgar konseptinin abartılıp abartılmadığını da sorguluyor.- En Son Otomobil - Taşıt - Kamyon - Otobüs - Pikap Araç Haberleri
- Açıklama: Toyota'nın Hibrit Sistemi Gerçekte Nasıl Çalışıyor
Açıklama: Toyota'nın Hibrit Sistemi Gerçekte Nasıl Çalışıyor Yenilik, otomotiv endüstrisinin temel taşıdır. Bu sektördeki şeyler sürekli değişiyor ve genellikle gelişiyor. Modern arabalar ve kamyonlar çok daha verimli, konforlu ve yetenekli, ayrıca sadece on veya yirmi yıl önceki araçlardan çok daha güvenli. Neredeyse inanılmaz. Bu ilerlemeyi yönlendiren üreticiler, yıllar içinde bazıları kesinlikle çığır açan sayısız yenilik geliştirdiler. Henry Ford'un hareketli tertibatı ve küçük bloklu Chevy V8'i dünyayı değiştirdi, Volvo'nun üç noktalı emniyet kemeri, elektrikli marş motoru, katalitik konvertörü ve hız sabitleyici de öyle. Toyota da dünyayı değiştiren birkaç yenilik geliştirdi. Verimli üretim sisteminden ve kaliteye olan kalıcı odaklanmasından kaizen'e, sürekli iyileştirme ruhuna kadar, bu Japon şirketi otomotiv yeniliğinin panteonuna çok şey kattı. Ancak belki de Toyota'nın en önemli gelişimi, gizemli ama sağlam ve oldukça etkili bir tahrik teknolojisi olan hibrit aktarma organlarıdır. Bu sistemin nasıl çalıştığına aşina değilseniz, işte içeriden hikaye. En güncel ve doğru bilgileri sağlamak için, bu makale Toyota'dan ve çeşitli yetkili kaynaklardan alınan verileri kullanır. Oldukça Önemli Bir Şey Ancak önce, bu teknolojinin ne kadar önemli olduğunu vurgulamakta fayda var. Orijinal Prius 2000 yılında ABD'de piyasaya sürüldüğünden beri, Toyota Kuzey Amerika'da yaklaşık sekiz milyon benzinli-elektrikli araç sattı, ancak bunun çok olduğunu düşünüyorsanız, lütfen oturduğunuzdan emin olun. Şirket, küresel olarak yaklaşık 31 milyon hibrit otomobil ve kamyon teslim etti ve bu süreçte sayısız miktarda yakıt tasarrufu sağladı. Örneğin, bu başarıya geçen yıl Toyota ve Lexus lüks bölümü, ikonik Prius'tan popüler Camry'ye, Tundra pikap kamyonetinden Lexus LS lüks sedanına kadar 30 farklı elektrikli araç sundu. Ve 2025'te daha da fazlası yolda. Hibrit Tekliflerinin Listesi Kısaca THS olarak adlandırılan orijinal Toyota Hibrit Sistemi, en yaygın teklif ve bu makalenin odak noktasıdır, ancak THS bu otomobil üreticisinin ürettiği tek hibrit sistem olmaktan çok uzaktır. Toyota'da güç aktarma organları kontrolleri kıdemli müdürü olan Ben Geller'in TopSpeed ile yaptığı bir röportajda açıkladığı gibi, otomobil üreticisinin aslında her biri belirli araç uygulamaları için özel olarak tasarlanmış dört farklı hibrit güç aktarma organı bulunmaktadır. THS'nin yanı sıra, hidrojenle çalışan Toyota Mirai sedanında bulabileceğiniz Yakıt Hücreli Hibritler de vardır. Sonra, Geller'in ilk neslinde olduğunu ve "2024 (Toyota) Crown'da ilk kez tanıtıldığını" belirttiği Hibrit Max sistemi var. Yine ilk neslinde olan i-Force Max hibriti, ilk olarak 2022 Tundra tam boy pikap kamyonunda tanıtıldı. Geller, "Ve bunların her birinin bu uygulamalar için kendi avantajları var," dedi ve gelişmiş verimlilik veya araç performansı sağladı. “Örneğin,” diye devam etti, “THS'de Prius veya Camry gibi araçlar öncelikli olarak ekonomik ve sorunsuz çalışmadan faydalanırken, örneğin Tacoma veya Tundra'da bulunan i-Force Max Hybrid'ler gelişmiş çekme performansından veya arazi performansından faydalanıyor.” TOYOTA'NIN THS'NİN SİHRİNİ AÇIKLAMASI Sürüş kabiliyetini artırırken yakıt ekonomisini önemli ölçüde iyileştiren THS, esasen yakın bir şekilde birlikte çalışan iki farklı güç aktarma organına sahiptir. “Yani, bizim için, genellikle, ilk sistem bir akü ve motora sahip bir elektrik sistemidir,” diye belirtti Geller. “Diğeri de bir yakıt dönüştürme sistemidir. Çoğu insan bunun bir benzinli motor olduğunu düşünür, ancak tabii ki Toyota için yakıt hücrelerimizde hidrojen dönüşümü de var.” Küçük bir pil takımını bir elektrik motoruyla (veya motorlarıyla) ve bir motor veya yakıt hücresi sistemiyle birleştirmek gerçek bir aktarma organı sihrinin kilidini açar. Verimli bir benzinli motor, bir arabaya güç verebilir veya pil takımını şarj etmeye yardımcı olabilir. Elektrik motoru - veya birazdan açıklayacağımız gibi yine motorlar - aracı sürebilir veya rejeneratif frenleme yoluyla, normalde bir aracın sürtünme frenleri tarafından ısı olarak boşa harcanacak enerjiyi geri kazanabilir. Planetary Dişli Takımının Açıklaması Ancak THS'nin gerçek kalbi benzinli motor, elektrik motoru veya hatta pil takımı değildir; bunun yerine, tüm bu bileşenlerin sorunsuz bir şekilde birlikte çalışmasını sağlayan özel bir planetary dişli takımıdır. Geleneksel kademeli oranlı otomatik şanzımanda bulduğunuz şeye çok benzeyen bu dişli takımı, bir elektrik motorunun, motorun veya her ikisinin aynı anda aracı sürmesini sağlayarak dikkate değer bir mekanik sihir gerçekleştirir. "Buna planet dişli takımı denmesinin sebebi, bu üç bileşenin her birinin merkezi bir eksen etrafında dönmesi ve kavramsal olarak bunu düşünebiliriz ve aslında isimler uyuşuyor, bir planet sistemine benziyorlar," diye açıkladı Geller. "Aslında, ortadaki dişliye güneş, dış dişlilerden birine gezegen denir ve sonra bir halka dişlimiz var ve hepsi ortada güneşin etrafında dönüyor," dolayısıyla planet adı verilmiş, ancak havalı görünmek istiyorsanız buna episiklik dişli takımı da denir. MG1 ve MG2 Bir motor, planet dişli takımı ve pil takımıyla birlikte (artı tüm bunların birlikte çalışmasını sağlayan bir sürü başka elektrikli bileşen ve yazılım), önden çekişli araçlardaki THS'nin temel versiyonu iki motor jeneratörüne (MG) sahiptir; dört tekerlekten çekişli bazı hibrit modellerde üç tane bulunur ve üçüncüsü arka tekerleklere güç verir. MG1, yanmalı motoru ateşlemek için bir marş motoru olarak kullanılır ve rejeneratif frenlemeye yardımcı olabilir. MG2, aracı çalıştırabilir ve rejeneratif işlevler de gerçekleştirebilir. İlginç bir şekilde, bu iki MG, bu özel dişli takımıyla birlikte, bir tür otomatik şanzıman işlevi görür. Özellikle, elektronik olarak kontrol edilen sürekli değişken şanzıman veya eCVT. Geller, "Motorun hızının hem aracın hızına hem de motor jeneratörünün hızına bağlı olmasını sağlar" diye açıkladı. Gördünüz mü? İşte sihir bu. "Ve bu planet dişli takımının, hem Toyota Hibrit Sistemi hem de geleneksel bir otomatik şanzıman için geçerli olan faydalarından biri, iki serbestlik derecesine sahip olmasıdır. Belki de yalnızca bir serbestlik derecesine sahip olan tek bir dişli takımıyla karşılaştırıldığında" diye açıkladı Geller. İkinci serbestlik derecesi "motorun hızının hem aracın hızına hem de THS için motor-jeneratör hızına bağlı olmasını sağlar." Ne Ne Yapar Henüz kafanız karıştı mı? Öyleyse, anlaşılabilir. Kavramsal olarak, motorlar ve planet dişli takımları hakkında tüm bu konuşmaları kavramak zor olabilir, ancak mekanik olarak, bu sistem nispeten basittir. Çok daha ayrıntılı hale getirmek gerekirse, içten yanmalı motor, planet dişlilerine bağlı bir taşıyıcıyı çalıştırır. MG1, bu planetlerin etrafında döndüğü güneş dişlisine güç verir. Bu dişli oranı sabit olsa da, MG1'in ne kadar hızlı veya yavaş döndüğünü ayarlamak, motorun RPM'sinin değişmesini sağlar; bu, inanılmaz derecede değerli olan CVT etkisini sağlar. Bunun ötesinde, THS'nin son nesillerinde, MG2, bir dizi redüksiyon dişlisi aracılığıyla, halka dişlisini, yani planet dişli takımının dış kısmını çalıştırır. MG2, nihayetinde aracın tekerleklerine, elbette bir diferansiyel aracılığıyla güç verir. Doğrudan tekerleklere dişli olduğundan, araç hareket ediyorsa, MG2 de döner. Adından da anlaşılacağı gibi, THS'deki her iki motor jeneratörü (ve dört tekerlekten çekişli uygulamalarda arkaya monte edilmiş bir MGR) elektrik motoru olarak işlev görür ve sistemin yüksek voltajlı aküsünü şarj edebilirler. Bahsedildiği gibi, MG1 motoru çalıştırmak için kullanılır, ancak yanmalı motor çalışırken bu paketi de şarj edebilir. Son olarak, bu sistemin nasıl çalıştığına dair bir ilgi çekici yön daha var. İnanın ya da inanmayın, THS'de fiziksel geri vites yoktur. Bunun yerine, MG'ler aracı hareket ettirmek için geriye doğru çalışır. Oldukça akıllıca, değil mi? Ne Kadar Çok O Kadar İyi Toyota, çeşitli araç uygulamaları için çok çeşitli farklı hibrit sistemler üretiyor. Bu, teknolojinin her uygulamasının biraz farklı olduğu anlamına geliyor - veya bazı durumlarda çok farklı. “THS hibritlerimiz içinde, birden fazla dişli takımına veya tek bir dişli takımına sahip birkaç farklı versiyon var. Temel THS araçlarımızın bir tür planet dişli takımı var. Bu, ana eCVT'dir,” diye belirtti Geller ve bu aktarma organı teknolojisinin başka varyantları da olduğunu ekledi. “Mesela, (Lexus) LC 500h'ye bakacak olursak… THS'nin bu versiyonunda aslında THS'ye bağlı dört vitesli otomatik şanzıman var. Yani, örneğin, bu sistemde birden fazla versiyon, birden fazla planet dişli takımı var.” Tacoma ve Tundra pikap kamyonetleri ile 4Runner ve Sequoia SUV'leri gibi daha büyük araçlarda kullanılan i-Force Max tasarımına değinen Geller, bunların seri-paralel yerine paralel hibrit sistem kullandığını söyledi. Bu tasarımda, motor ile geleneksel otomatik şanzıman arasına tek bir MG monte edilmiştir. Bu küçük dinamo bir marş motoru olarak işlev görür, aracın hızlanmasına yardımcı olur, rejenerasyon sağlar ve hatta vites değişimlerini yumuşatmak için gerektiğinde aktarma organlarına biraz tork ekleyebilir. Geller, "Tek motorlu sistemi kullanan i-Force Max, gerçekten de kamyon tipi uygulamalardaki ekstra performans için tasarlanmıştır, yani çekme veya arazi sürüşü için." diye ekledi. Temel olarak, i-Force Max'in örneğin bir Corolla'ya takılmasını beklemeyin. THS'yi Maksimuma Kaizen Etmek THS artık beşinci neslinde. Geller, yakın zamanda incelediğim bir araç olan yeniden tasarlanmış 2025 Camry sedan'da ilk kez görülen bu en son ve en harika güç aktarma organının olduğunu belirtti. Beklendiği gibi, bu güç aktarma organı olağanüstü bir şekilde çalıştı ve yıldız verimliliği ve genel olarak iyi bir rafinelikle güçlü bir performans sağladı. Toyota, ileride, Geller'in elden geçirilmiş 2026 RAV4 Plug-In Hybrid yardımcı aracında geleceğini söylediği altıncı nesil THS'yi duyurdu. Ayrıca, her bir ardışık nesilde "Verimliliği artırıyoruz, dayanıklılığı iyileştiriyoruz, güvenilirliği artırıyoruz (ve) maliyetleri, boyutu ve ağırlığı azaltmaya çalışıyoruz. Bunların hepsi, nadir toprak malzemelerini veya diğer öğeleri azaltmak gibi gelişmiş performansa ve gelişmiş sürdürülebilirliğe katkıda bulunabilir." dedi. Ve bu, sürekli olarak daha iyi ürünler üretmeye çabalayan eylem halindeki kaizen'dir. İyi tasarlanmış temel bir tasarıma ve yaklaşık 30 yıllık üretim deneyimine sahip olan Toyota'nın temel hibrit sistemi, olağanüstü derecede sağlam olduğunu kanıtladı. Bu durum yalnızca güvenilirlik puanlarına değil, aynı zamanda aracın yeniden satış değerlerine ve bu şirketin sağladığı garantilere de yansıyor. Üç yıllık/36.000 millik tampon-tampona garantiye ek olarak, Toyota'nın hibrit modelleri ayrıca beş yıllık/60.000 millik güç aktarma organı garantisine ve hibrite özgü bileşenler için sekiz yıllık veya 100.000 millik kapsama sahip olmalı; yani pil paketleri, kontrol modülleri, invertörler ve benzerleri. Gerçekten Çığır Açan Bir Yenilik Toyota çok çeşitli farklı hibrit sistemler sunuyor, ancak hepsi araç verimliliğini ve bazı durumlarda performansı da önemli ölçüde artırmak için tasarlanmıştır. Japon otomobil üreticisi temelde modern benzinli-elektrikli güç aktarma organını icat etti ve teknolojiyi geliştirmeye ve iyileştirmeye devam etti. Şüphesiz, Toyota mühendisleri şu anda mevcut olanlardan bile daha iyi olacak gelecekteki hibrit sistemler üzerinde sıkı bir şekilde çalışıyorlar. Kaynak: TopSpeed- En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri
Tekerlek İçi EV Göbek Motorları Oyunu Değiştirebilir. Neden Henüz Ortaya Çıkmadılar? Elektrikli araçlar için doğal bir seçim gibi görünüyorlar, ancak neredeyse hiçbir modern EV'de bunlar yok. Bu yakında değişebilir. Görünüşe göre Ferdinand Porsche her zaman eğrinin önündeydi. 1900'de ilk elektrikli arabalardan birini tasarladı ve daha sonra ilkel kurşun pillerini telafi etmek için bir benzinli motor ekledi. Bugün buna menzili uzatılmış EV diyoruz ve bunlar elektriklendirmedeki bir sonraki büyük şey olabilir. Ancak o arabada tekrar ortaya çıkan başka bir teknoloji daha vardı: tekerlek içi göbek motorları, sonunda ilk dört tekerlekten çekişli aracın ortaya çıkmasına neden oldu. Tekerlek içi motorlar, her yerde bulunan içten takmalı motorlardan farklıdır çünkü esasen tekerleğin bir parçasıdır ve tahrik millerine veya diferansiyellere olan ihtiyacı ortadan kaldırır. Yola daha doğrudan güç iletimi sağlıyorlar ve şimdiye kadar daha popüler olmalarını sağlayacak birçok avantaja sahipler. Hyundai, göbek motorları üzerinde çalışan diğer birkaç OEM'den biridir. Uni Wheel adlı projesi, EV'lerde ve diğer ürünlerde kullanılmak üzere geniş bir tahrik ünitesi yelpazesi öngörüyor ve iyileştirilmiş paketlemenin ve daha fazla iç mekan alanının aynı faydalarını öne çıkarıyor. Üretici, gelecekte küçük arabalardan performans EV'lerine kadar her türlü araçta tekerlek içi motorlar kullanmayı planladığını söylüyor. Göbek içi motorları olmayan (sol) ve olan (sağ) bir Hyundai EV platformunun görünümü. Yeni tasarımlar ve paketleme seçimleri için kullanılabilecek alan tasarrufundaki farkı fark edin. Göbek motorları, belirli bir palet genişliği ve dingil mesafesi içinde daha fazla kargo alanı sağlayabilecekleri bir kentsel teslimat aracında da mantıklı olacaktır. Geleneksel bir akstan kurtulabileceğiniz için, tekerlekler arasındaki alanı ekstra depolama kapasitesi için kullanamamanız için hiçbir neden yok ve bu da minibüsün daha fazla kutu taşımasını sağlar. Otomotiv aktarma organları tedarikçisi Neapco, tekerlek içi motor uzmanı Elaphe ile iş birliği yaptı ve bu amaç için özel olarak SuperBear adlı bir göbek motoru tasarladı ve yukarıdaki avantajları öne sürdü. Tahrik üniteleri, yerleşik iki vitesli bir şanzımana bile sahip ve hem önden hem de arkadan çekişli uygulamalar için normal ticari sınıf jantlara uyacak şekilde tasarlandılar. Ancak ön tekerleklere güç veren ağır motorlara sahip olmak direksiyon için iyi olamaz. Ön aksta göbek motorlarına sahip olmak, ön süspansiyon ve direksiyon sisteminin kontrol edilebilir hale getirilmesi ve potansiyel olarak çok şiddetli olabilecek tork yönlendirmesini azaltmak için ek yeniden mühendislik gerektirebilir. Bunlar, bir aracı kendi başlarına veya bir hibrit sistemin parçası olarak bir yanmalı motorla birlikte çalıştırmak için tasarlanmıştır. Eski araçları elektriklendirmek de bu motorlar için uygulanabilir bir kullanımdır, ancak fikir yeni değildir ve diğer şirketler de benzer çözümler geliştirmeye çalışmış ancak sonuçta bunları vaat edildiği gibi pazara sunamamıştır. Ayrıca, dört Elaphe kaynaklı tekerlek içi motora sahip olan ve neredeyse üretime girecek olan Lordstown Endurance'ı da unutamayız. Belki de benzersiz motorları ve küçük bir bataryaya sahip genişletilmiş menzilli elektrikli güç aktarma organıyla zamanının çok ötesindeydi. Menzil uzatıcılar, elektrikli araç alanında olası bir sonraki büyük şey olarak görülüyor, ancak bunların hiçbiri tekerleklerinin içinde motorlara sahip olmayacak. Neapco gibi, İngiltere merkezli Protean Electric de hem binek hem de ticari araçlar için tekerlek içi motorlar ve daha ağır hizmet uygulamaları üzerinde çalışıyor. En son Gen 5 Proteandrive motorları 138 beygir gücü üretiyor, yani dörtlü motor konfigürasyonunda 552 beygire kadar çıkıyor. 18 inçlik bir tekerleğin içine sığıyor ve 11.400 pound'a (5,2 ton) kadar ağırlığa sahip araçlarla uyumlu olduğunu söylüyorlar. Birçok şirket araçlarının bir "kaykay platformu" üzerine inşa edildiğini söylüyor, ancak gerçekte bu sadece yapısal bir pil takımı ve ona cıvatalanmış iki alt şasi; gerçek bir kaykay değil. Dört tekerlek içi motora sahip olmak, gerçek bir kaykay benzeri platforma izin verecek ve tekerlekler arasındaki boşluğu başka şekillerde (örneğin menzili uzatmak için ek pil modülleri gibi) kullanmak için serbest bırakacaktır. Göbek motorları, her şekil ve boyuttaki iki tekerlekli araçlarda yaygın bir başarı elde etti. Ancak dört tekerlekli araçlarda, onlarca yıl boyunca yalnızca ara sıra kullanıldılar, genellikle sadece test amaçlı (veya Ay gezicilerinde) kullanıldılar, ancak asla elektrikli otomotiv mühendisliğinin temel unsuru olmadılar. Bir şirket bunları pazara sunduğunda, tüm avantajlarından yararlandığında ve böyle bir projede başarı gördüğünde her şey değişebilir. Kaynak: InsideEVs Global- Amerika'da Ne Oluyor - Güncel / Politik Haberler
Obama ve Bush Trump'a karşı birleşiyor Manevra dünya çapında 14 milyondan fazla ölüme yol açabilir. Bütçe kesintileri Eski başkanlar Barack Obama ve George W. Bush, Donald Trump'ı ve yönetimi tarafından uygulanan USAID bütçe kesintilerini kınamak için güçlerini birleştirdi. 1961'de Özellikle, 1961'de Başkan John F. Kennedy tarafından kurulan USAID insani ve kalkınma ajansının dağıtılmasını kınıyorlar. Eski başkanlar USAID'in son operasyon gününü kutlayan bir video konferansta - üyeleri, çalışanları ve şarkıcı Bono'nun katıldığı bir etkinlikte - eski başkanlar haleflerinin kararlarını onaylamadıklarını açıkça dile getirdiler. Bir trajedi CNN'e göre, etkinlikte yayınlanan kayıtlarda Barack Obama'nın durumu bir "trajedi" ve "trajedi" olarak nitelendirdiği görülüyor. Büyük güç George W. Bush ise, USAID çalışanlarının cömertliği sayesinde 25 milyon insanın hayatta olduğunu ve bunun "Amerika'nın büyük gücünün" bir örneği olduğunu vurguladı. Elon Musk Donald Trump'ın Ocak 2025'te başkanlığa dönmesinden bu yana, o zamanlar Hükümet Verimliliği Departmanı (DOGE) başkanı olan Elon Musk'ın işbirliğiyle Amerika Birleşik Devletleri Uluslararası Kalkınma Ajansı (USAID) kademeli olarak dağıtıldı. Başlangıçta basit bir yeniden yapılandırma olarak sunulan şey, kuruluşun tamamen kapatılmasına dönüştü. Dünya çapında 14 milyon ölüm Birçok tahmine göre, USAID'in faaliyetlerinin sonlandırılması önümüzdeki beş yıl içinde dünya çapında 14 milyondan fazla ölüme yol açabilir. Bu olasılık uluslararası bir eleştiri dalgasına yol açtı. Kaynak: BuzzNews- Yapay Zeka Hakkında En Son Haberler (Türkiye ve Dünyadan)
Yapay Zeka Bir CPU Tasarlamaya Yardımcı Oldu, İşte Neden Önemli Çığır açan bir gelişmede, yapay zeka (AI), yeni bir CPU türü tasarlamada önemli bir rol oynamıştır. Bu gelişme, yalnızca bilgisayar mühendisliği alanında AI'nın potansiyelini göstermekle kalmayıp aynı zamanda teknoloji ve inovasyonun geleceği hakkında önemli soruları da gündeme getirmektedir. Modern Çip Tasarımında AI'nın Rolü AI'nın çip tasarımına yaptığı en önemli katkılardan biri, çip mimarisini optimize etmede yatmaktadır. AI algoritmaları, desenleri belirlemek ve çip tasarımlarının verimliliğini optimize etmek için büyük miktarda veriyi analiz eder. Makine öğrenimi ve sinir ağları gibi tekniklerden yararlanarak AI, aksi takdirde insan mühendisler tarafından gözden kaçırılabilecek çok sayıda tasarım olasılığını keşfedebilir. İnsan mühendisler ve AI arasındaki bu iş birliği, AI'nın insan sınırlarının ötesinde işleme gerektiren görevlerin karmaşıklığını ele alabilmesiyle daha verimli ve güçlü çiplere yol açar. AI, mimariyi optimize etmenin yanı sıra tasarım sürecini de önemli ölçüde hızlandırır. Geleneksel çip tasarımı, genellikle bir tasarımı mükemmelleştirmek için birden fazla yineleme gerektiren zaman alıcı bir çabadır. Yapay zeka, tasarım yinelemelerini hızla üreterek ve test ederek bu zaman çizelgesini kısaltır ve daha hızlı geliştirme döngülerine olanak tanır. CNET tarafından bildirilenler gibi vaka çalışmaları, yapay zekanın geliştirme zaman çizelgelerini yıllardan aylara indirdiği ve sektördeki dönüştürücü potansiyelini kanıtladığı örnekleri vurgular. Yarı İletken Endüstrisi İçin Sonuçlar Yapay zeka destekli çip tasarımı, geniş kapsamlı ekonomik etkileri olan önemli maliyet düşüşlerine yol açabilir. Tasarım sürecinin bazı bölümlerini otomatikleştirerek yapay zeka, kapsamlı insan emeğine olan ihtiyacı azaltır ve hataları en aza indirir, böylece üretim maliyetlerini düşürür. Bu ekonomik verimlilik, yarı iletken pazarında dalga dalga yayılabilir ve potansiyel olarak tüketiciler için daha düşük fiyatlara ve üreticiler için artan karlılığa yol açabilir. Yapay zeka tarafından tasarlanmış çipleri kullanan şirketlerin rekabet avantajı elde etmesi muhtemeldir, çünkü bu çipler genellikle yalnızca insanlar tarafından tasarlananlardan daha iyi performans gösterir. Bu avantaj, yeni pazar liderlerinin ortaya çıkmasıyla sektörde değişimlere neden olabilir. Futurism Reddit forumundaki tartışmalarda vurgulandığı gibi, yapay zekanın çip tasarımına dahil edilmesi sektörü demokratikleştirebilir ve daha küçük şirketlerin yapay zekanın yeteneklerinden yararlanarak yerleşik devlerle rekabet etmesini sağlayabilir. Zorluklar ve Tartışmalar Avantajlarına rağmen, yapay zeka tarafından tasarlanan mimariler anlayış ve güvenilirlik açısından zorluklar sunar. Bu tasarımlar o kadar karmaşık olabilir ki uzmanlar bile bunları tam olarak anlamakta zorlanır. Bu anlayış eksikliği, yapay zeka tarafından üretilen tasarımların öngörülebilirliği ve güvenilirliği konusunda endişelere yol açar. Fanatical Futurist'in içgörülerine göre, yapay zekanın karar alma sürecinin belirsizliği yapay zeka tarafından tasarlanan teknolojiye olan güveni engelleyebilir ve bu da sektörün bu tasarımları doğrulamak ve geçerliliğini doğrulamak için yöntemler geliştirmesini önemli hale getirir. Yapay zekanın çip tasarımına otonom katılımında etik ve güvenlik hususları da devreye girer. Yapay zekanın çip mimarilerine istemeden güvenlik açıkları sokma potansiyeli önemli güvenlik riskleri oluşturur. Dahası, yapay zekanın kritik tasarım kararlarını bağımsız olarak almasına ne ölçüde izin verilmesi gerektiği konusunda etik sorular ortaya çıkar. Bu endişelerin ele alınması, yapay zekanın çip tasarımına katılımının endüstri standartları ve toplumsal değerlerle uyumlu olmasını sağlamak için önemlidir. Gelecek Beklentileri ve Yenilikler Yapay zekanın kuantum bilişimini ilerletmedeki potansiyeli özellikle ümit vericidir. Kuantum çip tasarımı alanında, yapay zeka bu yeni alanda bulunan karmaşıklıkların üstesinden gelmede önemli bir rol oynayabilir. Microsoft'un Majorana çipini geliştirmesi, yapay zekanın kuantum bilişiminde atılımlara nasıl katkıda bulunabileceğini ve daha sağlam ve ölçeklenebilir kuantum sistemlerine giden yolu nasıl açabileceğini örneklemektedir. Yonga tasarımının ötesinde, yapay zeka diğer teknoloji geliştirme alanlarını dönüştürmeye hazırdır. Yapay zeka, karmaşık süreçleri otomatikleştirerek ve optimize ederek çeşitli teknoloji sektörlerinde inovasyonu ve yaratıcılığı hızlandırabilir. Yapay zeka gelişmeye devam ettikçe, teknoloji üzerindeki daha geniş etkisinin inovasyon paradigmalarını yeniden tanımlaması, daha hızlı ilerlemeler ve uzun süredir devam eden zorluklara yönelik yeni çözümler sağlaması muhtemeldir. Kaynak: Morning Overview- En Son Moda ve Güzellik Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Kardashian'lar estetik ameliyatları hakkında birdenbire dürüst olmaya başladılar ve şüphelenmekte haklısınız Gençliğimin çoğunu Kardashian ailesinin ve milyarlarca dolarlık güzellik imparatorluklarının kaprislerine göre geçirdiğimi itiraf etmekten utanıyorum. Onların görünüşünü taklit etmek için aşırı uçlara gittim. 2015'te Kylie Jenner'ın kendisininki gibi bir dudak oluşturacağına söz verdiği viral dudak dolgunlaştırma kitini satın almak için çırpındım. İlk işimden kazandığım parayı, onun önerdiği her MAC Cosmetics dudak kalemini yavaşça toplamak için harcadım. Kaşlarımı onunkine uyacak koyu kahverengi bir pomad kullanarak gölgelendiriyordum. Yüzümü nasıl konturlayacağımı bana öğreten kişi Kylie'nin ablası, ünlü Kim Kardashian'dı (YouTube'daki bir eğitim aracılığıyla, daha az değil). Etkilendiğimi söyleyebilirsiniz. Ancak bunun yüzeysel bir etkiden daha derin olduğunu iddia ediyorum - aile, arketipal "Instagram yüzü" (düğme burun, keskin elmacık kemikleri, şişkin dudaklar düşünün) biçiminde bugün de hüküm süren bir güzellik standardı belirledi. Ve benim gibi kadınlar da onları takip etti. On yıl sonra, artık o kadar etkilenebilir değilim. Ve bu yüzden Kardashian'ların yıllarca süren gizli saklı ve sözde inkarların ardından son zamanlarda tamamen estetik ameliyatlara ve ince ayar şeffaflığına yönelmelerinden endişeleniyorum. Geçtiğimiz hafta sonu, Kardashian/Jenner klanının en büyük kız kardeşi olan Khloe Kardashian, yüz prosedürlerinin bir listesini yayınladı. Bunlar arasında burun estetiği, cilt beyazlatma, botoks, dolgu, kolajen enjeksiyonları ve düzenli "somon spermi yüz bakımları" vardı, ancak bunlarla sınırlı değildi. Khloe'nin 27 yaşındaki üvey kız kardeşi Kylie, sadece birkaç hafta önce ikinci göğüs büyütme ameliyatının ayrıntılarını, boyutunu, yerleşimini ve doktorunu paylaşmıştı. Bir hayranı ondan büyülü bileşenleri paylaşmasını istediğinde -muhtemelen kendi yaklaşan randevuları için- Kylie, şunları yazarak kabul etti: "445 cc, orta profil, yarı kas altında!!!!!. Silikon!!! Garth Fisher!!! Umarım bu yardımcı olur lol." Hayranlar tarafından "meme büyütme tarifi" olarak adlandırıldı; sanki hızlı bir makarna yemeği hazırlama talimatlarıymış gibi çok açık bir şekilde anlatıldı. Anneleri Kris Jenner da yakın zamanda son parlaklık işleminin arkasındaki New York City merkezli yüz germe uzmanını açıkladı. Bu yeni şeffaflık dalgası karaktere son derece aykırı. Kardashian-Jenner'lar, kendi ameliyatları hakkında yıllardır yapılan spekülasyonlara rağmen, genellikle sorulardan kaçındı veya söylentileri tamamen reddetti. Gerçekten de, ameliyatları konusundaki temkinlilikleri, on yılın en iyi kısmı boyunca pazarladıkları güzellik standardını korumak için işe yaradı; çeşitli kozmetik, giyim ve iç çamaşırı şirketleri aracılığıyla kitlesel güzelleştirme araçlarını satarak milyarlar kazanırken bizi karanlıkta bıraktılar. O zamandan beri, hayranlar ailenin onlara bir açıklama borçlu olduğunu hissettiler. Örneğin Kylie'yi ele alalım: 2015'te markası Kylie Cosmetics'in viral dudak kitlerini tanıtırken, dudaklarına dolgu enjekte ettirdiğine dair söylentileri yalanladı (öncesi ve sonrası resimleri yıllar içinde iki dudak boyutunu önemli ölçüde farklı göstermesine rağmen). Dudaklarına dolgunluk "illüzyonunu" veren şeyin yalnızca dudak kalemi ile kendi el işi olduğunu iddia etti. Keeping Up with the Kardashians'ın bir bölümünde aylar sonra bu işlemi yaptırdığını itiraf etti. Ayrıca, botoks enjeksiyonları yaptırdığını ve meme büyütme ameliyatı geçirdiğini itiraf eden Kim de var - ama başka hiçbir şey değil. Doğal olduğu iddiası, şüphesiz kum saati silüetlerini geliştirmek için ürünler satan 4 milyar dolarlık şekillendirici iç çamaşırı şirketi Skims'in ve cilt bakım markası SKKN by Kim'in başarısına yardımcı oldu. O halde, bu ani dürüstlük dalgasına şüpheyle yaklaşma hakkımız var. Bunun nedeni, estetik ameliyatların normalleşmesiyle (ki bunu çok sayıda kişi yaptı) gerçeği yargılamadan söyleyecek kadar rahat hissetmeleri mi? Belki de onları insanlaştırmak için bir halkla ilişkiler hamlesidir. Ancak bu reality şov yıldızlarının hayranlarıyla sosyal medyada kurdukları mevcut ilişkiyi analiz ederseniz, ameliyat tüyolarını ve ölçümlerini paylaşarak insanlara yardım ettiklerine inanıyorlar gibi görünüyor. Sebepleri ne olursa olsun, bu yeni açıklığın endişe verici sonuçları şimdiden var. Kız kardeşler arasında toplam 1,5 milyardan fazla takipçisi olan bu grubun, ameliyatın tanıtımı ve kutlanması konusunda belirsiz etikleri var. Herkesin vücuduyla ne yapmak istediğine karar verme hakkına sahip olduğuna inanıyorum, ancak Kylie ameliyat detaylarını internette yayınladığında, genç kadın hayranlarının çoğunun da aynısını yapacağının farkında olmalı. (Ve bu, Kylie'nin 2023'te 19 yaşındayken meme büyütme ameliyatı geçirdiği için pişman olduğunu ve bir gün küçük kızı Stormi de aynısını yaparsa "kalbinin kırılacağını" itiraf etmesine rağmen.) Ancak belki de daha da rahatsız edici olan, hayranların Kylie'nin meme ameliyatı hakkındaki samimi itirafına verdiği tepkinin ezici bir övgüyle karşılanmasıydı. Bir zamanlar gizli olan bu bilmeceyi paylaştığı için "kızların kızı" olarak kutlandı. Ve bu kutlama bir haklı çıkarma değildi - bilirsiniz, estetik açıdan tanrıça gibi bir ünlünün aslında o şekilde doğmadığını öğrendiğinizde hissettiğiniz o bencil rahatlama sancısı. Bunun yerine tepki heyecan ve hatta güçlenmeydi. Kylie Etkisi, daha fazla kadını TikTok'ta kendi görünümlerinin ardındaki "tarifi" paylaşmaya, implantların en iyi yerleştirilmesi, önerecekleri plastik cerrahi klinikleri, iyileşme sonrası ipuçları ve daha fazlası hakkında tavsiyeler sunmaya teşvik etti ve birçoğu ilhamının Kylie veya kız kardeşi Kendall olduğunu belirtti. Plastik cerrahiyi çevreleyen bu "güçlenme" duygusu muhtemelen binlerce gencin TikTok akışlarını dolduruyor ve onlara vücutlarının ancak ameliyattan sonra sevimli olduğunu öğretiyor. Bu ameliyat etkisi dalgasından yalnızca zenginlerin yararlanabileceğini iddia edebilirsiniz. Ancak estetik cerrahi hiç bu kadar popüler veya erişilebilir olmamıştı. British Beauty Council'ın 2025 Güzelliğin Değeri raporunda yayınlanan son veriler, İngilizlerin ilk kez futbol maçlarına gitmek, spor salonuna gitmek ve eğlence parklarını ziyaret etmek için harcadıklarından daha fazla parayı güzelliğe harcadıklarını gösterdi. En hızlı büyüyen alan, geçen yıl yüzde 15 artan güzellik hizmetleri ve dolgu ve botoks gibi invaziv olmayan tedavilerdi. Ve alandaki uzmanlar, bu estetik tedavileri arayan gençlerin sayısında artış olduğunu bildirdi. British Association of Aesthetic Plastic Surgeons'ın (BAAPS) son bulgularına göre, daha kısa süreli tedaviler arayan kişiler bile invaziv olmayan çalışmalardan çok daha kalıcı çözümlere geçiyor: yani tekrarlanan bakım randevularının "yorgunluğu" nedeniyle bıçak altına yatmak. Kylie Jenner gibi görünmek için hiç ameliyat olmamış olabilirim, ancak bir ünlünün güzellik standartlarının bilinçaltında nasıl yol gösterebileceğini ilk elden biliyorum. Bilişsel olarak, Kylie'nin dudaklarında enjeksiyonlar olduğunu her zaman biliyordum - inkar ettiğinde bile - ancak bu beni dudak kitleri satın almaktan alıkoymadı (ve utanç verici bir şekilde, 2015'te takipçilerinin çoğunun dudakları geçici olarak şişene ve genişleyene kadar şişe veya shot bardağı emmeye başladığı o iğrenç Kylie Jenner dudak meydan okumasını denemeyi). Ameliyatınızın kapsamlı ayrıntılarını geniş bir platformda genç bir kitleyle paylaşmak, bu nedenle son derece sorumsuzca geliyor. Ben, en azından, sadece aşırı pahalı, Jenner markalı dudak ürünlerine para harcadım. Bugünün en ateşli hayranları için sonuçları çok daha kalıcı olacak. The Independent, bağımsız düşünceli kişiler için küresel haberler, yorumlar ve analizler sağlayan dünyanın en özgür düşünceli haber markasıdır. Güvenilir sesimize ve olumlu değişime olan bağlılığımıza değer veren, bağımsız düşünceli bireylerden oluşan büyük bir küresel okuyucu kitlesi oluşturduk. Değişimi gerçekleştirme misyonumuz, hiç bu kadar önemli olmamıştı. Kaynak: The Independent- İş Dünyasından En Son Haberler / Bilgiler (Türkiye ve Dünyadan)
- Uzmanlar, istilacı yaratıkların melez türler oluşturmak için üremesinin ardından acil uyarıda bulundu
Önemli Bilgiler
Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.