Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Müslüman bayanların dikkkatine.


katakuta

Önerilen İletiler

Bu konuda gerilimi fazla artırmanın yararlı olacağına inanmıyorum. Borç için konulmuş bir hükmü tanrının birliğine şahitlik etmeye de uygulayabilir miyiz, uygulayamaz mıyız bunu tartışmanın sonu geleceğini sanmıyorum.

 

Ancak kesin olan bir şey varsa Kur'an ayetleri erkekleri fazlasıyla gözetmiştir. Bunu bütün ayetlerde görebiliriz. E bu da normaldir. Savaş olunca kılıca sarılıp gidecek erkek, çocuğunu hem karnında hem kucağında taşımak, beslemek, büyütmek ve dolayısıyla evde beklemek zorunda olan kadın...

 

Kimden beklentiniz yüksekse ona prim verirsiniz.

 

Bakın arkadaşlar, her şeye ve Kur'an'a kendi mantığı içinde bir takım anlamlar yükleyebilirsiniz, kendi şartları içinde geçerli olduğu, kendi mantığı içinde en olası olanı belirleme amacında olduğu itiraz konusu değildir.

 

İtiraz konusu olan, bu metnin ezelden ebede değişmez biçimde tek meşruiyet kaynağı olduğu iddiasıdır. Devletin yapılanması, hukuk kurallarının düzenlenmesi, insanların gündelik yaşantıları... Bu kadar geniş alanlarda hüküm verme konusunda tek merci kabul edilmesi. Sorun budur ve kimse kusura bakmasın, böyle bir iddia kabul edilebilir değildir.

 

Madem Allah yeryüzünde parmağımızı bile kıpırdatmamız konusunda bu kadar titizse, (*dipnot) mesajını sürekli güncellemeli ve belli aralıklarla sürekli yeni temsilciler seçip yeni mesajlar göndermeliydi. Bunu yapmaması, bal gibi de dini anlamlandırmaya "yetkin" bir ruhban, "ulema" sınıfı yaratır ve bunlar insanları istedikleri gibi yönlendirirler. (Şekil:a da görüldüğü gibi desem, espri yerine oturur mu bilmem. Çevrenize şöyle bir bakınca şekilde aynen görülüyor.)

 

Bakın kişisel, bu ulemanın yönlendirmesinden uzak dini duygular yerine göre yararlı olabilir, bir sığınak olabilir, hatta bana inanın yerine göre dini düşüncelere prim de verebilirim. Nitekim kalu bela meselesinde yaptım da bunu... Ama dinin her şeyin üzerinde, her şeye karışma ve düzenlemeye yetkisi olan, her konuda nihai hükmü kesen bir merci olarak dayatılması bu işin çivisini çıkarır. Birileri çıkar, bu iddia sahiplerine yerlerine oturmalarını ve hadlerini bilmelerini hatırlatır. Bununla bu forumdaki hiç kimseyi kastetmediğimi, genel hakkında konuştuğumu özellikle belirteyim. Hiç kuşku yok ki "şu laiklik o kadar da gerekli değil, bunu çoğunluk oyuyla kaldıralım artık" türü görüşler seslendiriliyor. Hem de bu görüşler "alıştıra alıştıra söyleme" sadedinde yapılıyor, tepkiler ölçülüp sonunda "tek anayasa Kur'an'dır" denilmesi şok yaratmasın diye... Kimse "burada böyle bir şey söyleyen olmadı" diye itiraz etmesin lütfen.

 

Benim şahsen hayalimde dinsiz tanrısız bir dünya yaratma hayali ve özlemi yok. Bu dünya gerçekleşse de oldukça sıkıcı ve renksiz olurdu. İnsanlar gelecekte böyle bir ortama gelirlerse, bir "teknotanrı" ve bir "bilimodin" icat ederler, bundan kuşkum yok.

 

Her zaman yaptığım gibi laiklik bazında mutabakata varalım ve dini bilimi çorba edip karıştırmayalım çağrımı yineliyorum...

 

*dipnot: Bu da nereden çıktı demeyin. Tırnağınızı bile belli bir sırayla keserseniz "daha sevap" olacağını öngören bir inanç sistemi var karşımızda. Lütfen ama lütfen bir düşünün, bir an durup düşünün. Tırnağını keserken cennetteki mevkisinin bir parça daha arttığını düşünen bi insanın şu dünyadaki hangi bilim, hangi teknoloji, hangi felsefe umurunda olur yahu? Varsa yoksa cennette huriler, şaraplar, kızarmış etler... Bunun biraz değil çok basit kaçtığını göremiyorsak, artık diyecek bir şey de pek kalmıyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Cevaplar 68
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Kur'an'ın kadınların şahitlik yapmasına dair hükümleri biliniyor..

 

Bakara 282 Ey iman edenler! Belirlenmiş bir süre için birbirinize borçlandığınız vakit onu yazın. Bir katip onu aranızda adaletle yazsın. Hiçbir katip Allah'ın kendisine öğrettiği gibi yazmaktan geri durmasın; (her şeyi olduğu gibi) yazsın. Üzerinde hak olan kimse (borçlu) da yazdırsın, Rabbinden korksun ve borcunu asla eksik yazdırmasın. Şayet borçlu sefih veya aklı zayıf veya kendisi söyleyip yazdıramayacak durumda ise, velisi adaletle yazdırsın. Erkeklerinizden iki de şahit bulundurun. Eğer iki erkek bulunamazsa rıza göstereceğiniz şahitlerden bir erkek ile -biri yanılırsa diğerinin ona hatırlatması için- iki kadın (olsun). Çağırıldıkları vakit şahitler gelmemezlik etmesin. Büyük veya küçük, vadesine kadar hiçbir şeyi yazmaktan sakın üşenmeyin. Böyle yapmanız Allah nezdinde daha adaletli, şehadet için daha sağlam, şüpheye düşmemeniz için daha uygundur. Ancak aranızda yapıp bitirdiğiniz peşin bir ticaret olursa, bu durum farklıdır. Bu durumda onu yazmamanızda sizin için bir sakınca yoktur. (Genellikle) alışveriş yaptığınızda şahit tutun. Ne yazan, ne de şahit zarara uğratılsın. Eğer bunu yaparsanız (zarar verirseniz) şüphe yok ki bu, sizin yoldan çıkmanız demektir. Allah'tan korkun. Allah size gerekli olanı öğretiyor. Allah her şeyi bilmektedir. *

 

Bir erkeğin şahitliği geçerli sayılırken, kadınlarda ille de iki kişi aranıyor..

 

Pekiii, nisbeten daha basit olan dünyevi işlerde bile şahitlik koşulu olarak iki kadın aranırken, böylesine önemli bir konuda bir kadının tek başına şahadet etmesi nasıl kabul ediliyor??

 

Yoksa Müslüman kadınların kelime-i şahadet getirmeleri geçersiz mi??

 

Bu durumda, İslam'da çok önemli bir yeri olan kelime-i şahadet konusunda kadınların ne yapmaları lazım?

 

İki kadın biraraya gelerek mi kelime-i şahadet getirecekler, grup mu kuracaklar??

 

Allah, tek bir kadının kelime-i şahadet getirmesini makbul kabul ediyor mu??

 

Bence işi sağlama almak işin müslüman bayanlar ikinci bir şahit bayanın huzurunda kelimei şahadeti tekrarlayıp iman tazelesinler.

 

Kur'an'ın kadınların şahitlik yapmasına dair hükümleri biliniyor..

 

Bakara 282 Ey iman edenler! Belirlenmiş bir süre için birbirinize borçlandığınız vakit onu yazın. Bir katip onu aranızda adaletle yazsın. Hiçbir katip Allah'ın kendisine öğrettiği gibi yazmaktan geri durmasın; (her şeyi olduğu gibi) yazsın. Üzerinde hak olan kimse (borçlu) da yazdırsın, Rabbinden korksun ve borcunu asla eksik yazdırmasın. Şayet borçlu sefih veya aklı zayıf veya kendisi söyleyip yazdıramayacak durumda ise, velisi adaletle yazdırsın. Erkeklerinizden iki de şahit bulundurun. Eğer iki erkek bulunamazsa rıza göstereceğiniz şahitlerden bir erkek ile -biri yanılırsa diğerinin ona hatırlatması için- iki kadın (olsun). Çağırıldıkları vakit şahitler gelmemezlik etmesin. Büyük veya küçük, vadesine kadar hiçbir şeyi yazmaktan sakın üşenmeyin. Böyle yapmanız Allah nezdinde daha adaletli, şehadet için daha sağlam, şüpheye düşmemeniz için daha uygundur. Ancak aranızda yapıp bitirdiğiniz peşin bir ticaret olursa, bu durum farklıdır. Bu durumda onu yazmamanızda sizin için bir sakınca yoktur. (Genellikle) alışveriş yaptığınızda şahit tutun. Ne yazan, ne de şahit zarara uğratılsın. Eğer bunu yaparsanız (zarar verirseniz) şüphe yok ki bu, sizin yoldan çıkmanız demektir. Allah'tan korkun. Allah size gerekli olanı öğretiyor. Allah her şeyi bilmektedir. *

 

Bir erkeğin şahitliği geçerli sayılırken, kadınlarda ille de iki kişi aranıyor..

 

Pekiii, nisbeten daha basit olan dünyevi işlerde bile şahitlik koşulu olarak iki kadın aranırken, böylesine önemli bir konuda bir kadının tek başına şahadet etmesi nasıl kabul ediliyor??

 

Yoksa Müslüman kadınların kelime-i şahadet getirmeleri geçersiz mi??

 

Bu durumda, İslam'da çok önemli bir yeri olan kelime-i şahadet konusunda kadınların ne yapmaları lazım?

 

İki kadın biraraya gelerek mi kelime-i şahadet getirecekler, grup mu kuracaklar??

 

Allah, tek bir kadının kelime-i şahadet getirmesini makbul kabul ediyor mu??

 

Bence işi sağlama almak işin müslüman bayanlar ikinci bir şahit bayanın huzurunda kelimei şahadeti tekrarlayıp iman tazelesinler.

 

Efendim ayeti bu şekilde yorumlamak haddimiz değil öncelikle o dönemleri incelemek gerek. Peygamber efendimizin zamanında kız çocuklarını diri diri toprağa gömerdi insanlar. İslam bunu kaldırdı.

 

Akabe biatında, kadınlara oy verme hakkı tanındı. Önceden bu yoktu. Kadınların daha öncesinde sosyal hayatta çok etkin rolleri bulunmuyordu. Her ne kadar uygulamada şu an yanlış işler yapılsa da, kadınlar bizim başımızın tacıdır.

 

Sizin sunduğunuza karşılık ben de "Cennet Anaların Ayakları Altındadır" derim. Niçin babaların değil? diye sorarım.

 

Dolayısı ile aslında ayrımcılığı siz yapmış oluyorsunuz.

 

 

Yoksa Müslüman kadınların kelime-i şahadet getirmeleri geçersiz mi??

Bu durumda, İslam'da çok önemli bir yeri olan kelime-i şahadet konusunda kadınların ne yapmaları lazım?

İki kadın biraraya gelerek mi kelime-i şahadet getirecekler, grup mu kuracaklar??

Allah, tek bir kadının kelime-i şahadet getirmesini makbul kabul ediyor mu??

Şu yazdıklarınıza kendiniz mantık bulabilir misiniz?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Efendim ayeti bu şekilde yorumlamak haddimiz değil öncelikle o dönemleri incelemek gerek. Peygamber efendimizin zamanında kız çocuklarını diri diri toprağa gömerdi insanlar. İslam bunu kaldırdı.

 

Akabe biatında, kadınlara oy verme hakkı tanındı. Önceden bu yoktu. Kadınların daha öncesinde sosyal hayatta çok etkin rolleri bulunmuyordu. Her ne kadar uygulamada şu an yanlış işler yapılsa da, kadınlar bizim başımızın tacıdır.

 

Sizin sunduğunuza karşılık ben de "Cennet Anaların Ayakları Altındadır" derim. Niçin babaların değil? diye sorarım.

 

Dolayısı ile aslında ayrımcılığı siz yapmış oluyorsunuz.

Yoksa Müslüman kadınların kelime-i şahadet getirmeleri geçersiz mi??

Bu durumda, İslam'da çok önemli bir yeri olan kelime-i şahadet konusunda kadınların ne yapmaları lazım?

İki kadın biraraya gelerek mi kelime-i şahadet getirecekler, grup mu kuracaklar??

Allah, tek bir kadının kelime-i şahadet getirmesini makbul kabul ediyor mu??

Şu yazdıklarınıza kendiniz mantık bulabilir misiniz?

 

 

Yazdıklarınızın benim sorularımla alakası yok.Sorularımı beğenmek zorunda değilsiniz,cevaplamak zorundada değilsiniz. Mantıklı olduğu düşünülmüş ki sorulmuş. Kuranda mantık olsaydı elbette bu tür sorularda olmazdı.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yoksa Müslüman kadınların kelime-i şahadet getirmeleri geçersiz mi??

Bu durumda, İslam'da çok önemli bir yeri olan kelime-i şahadet konusunda kadınların ne yapmaları lazım?

İki kadın biraraya gelerek mi kelime-i şahadet getirecekler, grup mu kuracaklar??

Allah, tek bir kadının kelime-i şahadet getirmesini makbul kabul ediyor mu??

 

Şu yazdıklarınıza kendiniz mantık bulabilir misiniz?

 

Bu soruyu bize değil Muhammed bin Abdullah'a soracaksın.

 

Diyeceksin ki: "Ey Muhammed, diyorsun ki, '2 kadının şahitliği, bir erkeğin şahitliğine eşittir'. Müslüman olmak için de, Allah'tan başka ilah olmadığına ve senin onun elçisi olduğuna şahitlik etmemizi istiyorsun. Ededelim edelim de, şahitlikleri yarım sayılan kızlarımızın, kadınlarımızın bu konudaki şahitlikleri de yarım mı, yoksa tam mı bize söyleyebilir misin?

 

Sorduğun soruyu önce Muhammed bin Abdullah'a sor. Mantık ve akıl diye birşeyden haberi varmıymış bütün bunları söylerken, onu sor.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yazdıklarınızın benim sorularımla alakası yok.Sorularımı beğenmek zorunda değilsiniz,cevaplamak zorundada değilsiniz. Mantıklı olduğu düşünülmüş ki sorulmuş. Kuranda mantık olsaydı elbette bu tür sorularda olmazdı.

 

Siz sadece meal okuduğunuzdan dolayı malesef bilgisizsiniz. Eğer tefsir okusanız, İslam fıkhını araştırsanız doğruları bulacaksınız. O dönemin durumlarını araştırmanızı tavsiye ediyorum.

 

Söylediğim gibi o dönemlerde kadınların zaten hiçbir hakkı bulunmuyordu nerdeyse. Bunların hepsini kaldıran İslamdır. Gelelim kadının şahitliği konusuna.

 

“Bu onlardan biri unutacak olursa, diğerinin ona hatırlatması içindir.” ifadesi, bu ayetin tek kadının şahitlik yapamayacağını değil, alacağın güvenceye alınması için, bir erkek yerine iki kadının şahit tutulmasının önerildiğini göstermektedir. Nitekim, mahkemede şahitliğin ifasında tek bir kadının şahitliğinin geçerli olduğu bu ifadeden anlaşılmaktadır. Şöyle ki ayette mahkemede şahitliğin ifası sırasında iki kadının da bulunmasının zorunlu olduğu ifade edilmeyip, aksine birinin unutabileceği kabul edilerek, diğerinin (yani tek bir kadının) şahitliğinin yeterli olabileceğine işaret edilmektedir.

 

Şahitlikle ilgili diğer ayetlerde, şahitlik konusunda erkek – kadın ayrımı yapılmamıştır:

 

Kadınlarınızdan fuhuş (zina) yapanlara karşı içinizden dört şahit getirin...(Nisa 4/15)

 

Ey iman edenler! Birinizin ölümü yaklaştığı zaman, vasiyet sırasında aranızda şahitlik (edecek olanlar) sizden adaletli iki kişidir. Yahut seferde olup da, başınıza ölüm musîbeti geirse, sizin dışınızdan başka iki kişi şahitlik eder... (Maide 5/106)

 

Boşanan kadınlar iddetlerinin sonuna varınca onları güzelce tutun, yahut onlardan güzelce ayrılın. İçinizden iki adil kimseyi şahit tutun. Şahitliği Allah için dosdoğru yapın... (Talak 65/2)

 

Namuslu kadınlara zina isnad edip de sonrada dört şahit getiremeyenlere, seksen değnek vurun... (Nur 24/4)

 

Kadın şahit konusu ile ilgili olarak şöyle anlatabiliriz.

 

İslâm'a göre, kadın ve erkek eşit ve birbirini tamamlayan varlıklardır.kadının konumunun belirlenmesinde, bu ilkesel esasların yanı sıra, İslâm'ın doğup geliştiği toplumlardaki sosyal ve kültürel çevre, özellikle ataerkil aile yapısı etkili olmuştur. Bu durum, İslâm toplumlarında farklı kadın anlayışlarının ortaya çıkmasının da sebebidir.

 

Kadına hiçbir değerin verilmediği, kız çocuğuna sahip olmanın utanç verici bir durum kabul edildiği, bu nedenle bazen kız çocuklarının diri diri toprağa gömüldüğü bir dönemde İslâm, davetin başladığı ilk yıllarında kadını muhatap olarak kabul etmiş, bu konuda kadın erkek arasında herhangi bir ayrım yapmamıştır (bk. Leyl 92/3-10).

 

Âl-i İmrân suresinin 195. âyetinde geçen, “sizler birbirinizdensiniz”; Tevbe suresinin 71. âyetinde geçen "mü'min erkekler ve mü'min kadınlar birbirlerinin dostlarıdırlar"; Bakara suresinin 187. ayetinde geçen "onlar size örtüdürler, siz de onlara örtüsünüz" ifadeleri, kadınla erkeğin birbirine denk ve birbirini tamamlayan iki unsur olduğunu vurgulamaktadır.

 

Şüphesiz Müslüman erkeklerle Müslüman kadınlar, mü'min erkeklerle mü'min kadınlar, itaatkar erkeklerle itaatkar kadınlar, doğru erkeklerle doğru kadınlar, sabreden erkeklerle sabreden kadınlar, Allah’a derinden saygı duyan erkeklerle Allah’a derinden saygı duyan kadınlar, sadaka veren erkeklerle sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkeklerle oruç tutan kadınlar, namuslarını koruyan erkeklerle namuslarını koruyan kadınlar, Allah’ı çokça anan erkeklerle çokça anan kadınlar var ya, işte onlar için Allah, bağışlanma ve büyük bir mükafat hazırlamıştır.(Ahzab 33/35)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Şu yazdıklarınıza kendiniz mantık bulabilir misiniz?

Bu soruyu bize değil Muhammed bin Abdullah'a soracaksın.

 

Diyeceksin ki: "Ey Muhammed, diyorsun ki, '2 kadının şahitliği, bir erkeğin şahitliğine eşittir'. Müslüman olmak için de, Allah'tan başka ilah olmadığına ve senin onun elçisi olduğuna şahitlik etmemizi istiyorsun. Ededelim edelim de, şahitlikleri yarım sayılan kızlarımızın, kadınlarımızın bu konudaki şahitlikleri de yarım mı, yoksa tam mı bize söyleyebilir misin?

 

Sorduğun soruyu önce Muhammed bin Abdullah'a sor. Mantık ve akıl diye birşeyden haberi varmıymış bütün bunları söylerken, onu sor.

 

Saygılar.

 

Şimdi sizin imzanızdakilere cevap vermek isterim. Aslı olmayan şeyler yazmışsınız çünkü.

 

Muhammed: “Hiçbiriniz beni çocuğundan, babasından ve tüm insanlardan daha çok sevmedikçe gerçek Mü’min olamazsınız. ”

Bu hadis'in kaynağını bana söyler misiniz? Nerde yazmakta?

 

Muhammed: Allah bana“"Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım habibim. " dedi.

Efendim Hz Muhammed s.a.v, böyle bir şeyi kesinlikle söylememiştir. Zamanla hadisleşmiş birşeydir bu söylediğiniz. Teşbihte hata olmaz, nasıl ki sahneye en son assolistler çıkmakta, Hz Muhammed efendimiz de dinler sahnesine en son çıkmıştır ve en son olması dolayısı ile de özel bir tarafı vardır. Yoksa haşa, Allah'ın kainatı niçin yarattığını aklı bâli olan her kişi bilmektedir. Bir insan için kainat yaratılmamıştır.

 

Azhab-56: Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.

Şimdi öncelikle şunu söylemeliyiz. Teslimiyet. İslam, teslim olmak ve itaat etmek demektir. Dolayısı ile teslimiyet ile ilgili bir sorunumuz bulunmuyor.

 

Hz Muhammed'e melekler selat ve selam getirirler doğrudur. Ancak bütün peygamberler kutsaldır. Bu selat ve selam olayında Miraç'ı araştırmanız gerekir. Hz Muhammed'in diğer peygamberlere nazaran olan farklarını bir araştırmalısınız.

Allah indinde hak din İslamdır ve bu dinin peygamberi de Hz Muhammed s.a.v dir.

 

Meleklerin selamlaması vs... Hz İsa'ya da Allah melekleri koruyucu kılmıştır.

 

Tüm peygamberlere özellikler vermiştir. Ki büyük peygamberler olan Hz İbrahim-Hz Musa-Hz Nuh-Hz İsa-Hz Muhammed dir ve bu peygamberlere de çok aziz lütuflarda bulunulmuştur.

 

Tşk

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi sizin imzanızdakilere cevap vermek isterim. Aslı olmayan şeyler yazmışsınız çünkü.
Muhammed: ?Hiçbiriniz beni çocuğundan, babasından ve tüm insanlardan daha çok sevmedikçe gerçek Mü?min olamazsınız. ?

Bu hadis'in kaynağını bana söyler misiniz? Nerde yazmakta?

 

Bazı şeyleri tekrar tekrar her yeni gelene yazmak zorunda kalıyoruz, neyse, yazalım bakalım:

 

4927- Enes (r.a)?ten rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurdu: ?Hiçbiriniz beni çocuğundan, babasından ve tüm insanlardan daha çok sevmedikçe gerçek Mü?min olamazsınız.? (Müslim, İman: 16; İbn Mâce, Mukaddime: 9)

 

4928- Enes (r.a)?ten rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurdu: ?Hiçbiriniz beni malından, çoluk çocuğundan ve tüm insanlardan daha çok sevmedikçe gerçek Mü?min olamazsınız.? (Müslim, İman: 16; İbn Mâce, Mukaddime: 9)

 

4929- Ebu Hüreyre (r.a)?den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: ?Canım kudret elinde olan Allah?a yemin olsun ki: ?Hiç biriniz beni çocuğundan ve babasından daha çok sevmedikçe gerçek Mü?min olmazsınız.? (Buhârî, İman: 7; Müslim, İman: 16)

 

Sadece bunlar değil tabi ki. Zira her hadis'in uydurma olduğu iddia edilebilir.

Bu durumda, Kuran'a bakmak gerek.

 

Bakıyoruz:

 

Tevbe Suresi -24. De ki: Eğer babalarınız, oğullarınız, kardeşleriniz, eşleriniz, hısım akrabanız, kazandığınız mallar, kesada uğramasından korktuğunuz ticaret, hoşlandığınız meskenler size Allah'tan, Resûlünden ve Allah yolunda cihad etmekten daha sevgili ise, artık Allah emrini getirinceye kadar bekleyin. Allah fâsıklar topluluğunu hidayete erdirmez.

 

Bu ayetin kızmızı ile işaretli yerinin anlamı şudur: En çok beni seveceksiniz, yoksa benim ilahım size haddinizi bildirir.

 

Sözkonusu hadis ile Kuran'daki bu ayeti karşılaştırıldığında, aynı anlama geldiği görülecektir.

 

Şurada bu konuyu sizden önce gündeme getiren bir arkadaşa cevap vermiştim, daha ayrıntılı cevabımı orada bulabilirsiniz.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Muhammed: Allah bana“"Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım habibim. " dedi.

Efendim Hz Muhammed s.a.v, böyle bir şeyi kesinlikle söylememiştir.

 

Hadislerin hepsi hakkında bu iddiada bulunulabilir. Söylemiştir veya söylememiştir. Söyleyip söylemediğini bilemeyiz. Bize ipucunu Kuran verebilir.

 

Kudsi Hadis denen bu hadisin, Muhammed tarafından söylenip söylenmediği konusunda müslümanlar arasındaki tartışma sonuçlanmamıştır. Yani tartışmalı bir hadistir. Ancak hadisin tartışılmayan tarafaı bu şekilde söylenememiş olsa bile, bu ayetin içeriğinin doğru olduğu konusunda mutabıktırlar. Hadis'inm aynen bu şekilde söylenmemiş olması, ancak başka kelimelerle söylenmiş olması muhtemeldir. Zira Kuran'daki ifadeler de bu görüşü destekler niteliktedir.

 

Zira Kuran'da birçok surede eşitlikçilik yerine hiyerarşik yapı tercih edilmektedir.

 

Kuran'a göre;

 

Birileri başka birilerinin üstüne üstün kılınır.

İbrahim Ailesi, Ali İmran ailesi üstün kılınır.

İsrailoğulları üstün kılınır.

Köle ile özgür adamın aynı olmadığı vurgulanır.

Cennete gideceği söylenen bile aynı muameleye tabi olmaz, bazısı bazısına üstün kılınır.

 

Bu hiyerarşik sosyal yapı şablonu içinde Muhammed elbette kendine de bir yer beğenmiştir.

Peki bu yer neresidir.

Ayetlere ve hadislere bakarsak, Muhammed hiyerarşik piramidin en tepesindeir. Allah'la birliktedir. Zira Muhammed "Beni zikreden Allah'ı zikreder, beni seven, Allah'ı sevmiş olur" gibi, kendini ilah ile aynı kategoriye alan sözler sarfetmiştir.

Azhab-56 ayetinde de görüldüğü gibi, Muhammed, Allah'ın bile salavat ettiği bir insandır, Muhammed'in iddiasına göre.

 

Öte yandan, cennetin kapısında "la ilahe ilallaah Mudhamddene resulallah" yazıyomuş şeklinde hadisler mevcuttur.

Bütün bunları biraraya getirince, Muhammed'in "Allah bana 'Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım habibim.' dedi" şeklinde veya bu anlama gelen birşeyler söylemediğini destekleyecek bilgi yoktur elimizde.

 

Azhab-56: Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.
Şimdi öncelikle şunu söylemeliyiz. Teslimiyet. İslam, teslim olmak ve itaat etmek demektir. Dolayısı ile teslimiyet ile ilgili bir sorunumuz bulunmuyor.

 

Hz Muhammed'e melekler selat ve selam getirirler doğrudur. Ancak bütün peygamberler kutsaldır. Bu selat ve selam olayında Miraç'ı araştırmanız gerekir. Hz Muhammed'in diğer peygamberlere nazaran olan farklarını bir araştırmalısınız.

Allah indinde hak din İslamdır ve bu dinin peygamberi de Hz Muhammed s.a.v dir.

 

Muhammed, bu yaette afedersiniz, megalomanianın doruklarında gezmektedir.

Muhammed insanlardan onun için salevat getirmelerini isterken,yere göğe sığdıramadığı Allah2ın bile onun için salevat getirdiğini ileri sürmekten çekinmemiştir.

 

Selavat, benim hatırladığım kadarıyla esasen dua etmektir.

Ancak, Muhammed Allah'ın da dua ettiğini söyleyerek dini tutarlılık açısından büyük bir gafa düşmüştür.

islam rötüşçularımız hemen bu noktada imdada koşmulş ve salevat kelimesinin llah söözkonusu olduğunda "rahmet" etmek anlamına geldiğini ileri sürerek, foyanın ortaya çıkmasını engellemişlerdir.

 

Zira salevat orjinal anlamıyla kalırsa, "Allah ve melekler Muhammed'e çok dualar ederler" gibi bir durum ortaya çıkacak ki, aklıbaşında insanların, Allah kime dua ediyor? Zeus'a mı gbi bir soru sormaları kaçınılmaz olacak.

 

Saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi sizin imzanızdakilere cevap vermek isterim. Aslı olmayan şeyler yazmışsınız çünkü.

 

Muhammed ve Kur-an'a inananların yukarıdaki cümleyi yazışlarından, Muhammed'in kitabını ne kadar tanıdıkları apaçık ortada. Bunun böyle olmasına rağmen bizleri Muhammed'i tanımıyor, Kur-an'ı bilmiyorsunuzlukla suçluyorlar. İşte alın size bir çok örnekten bir tanesi. Şimdi siz karar verin, kim tanımıyor Muhammed'i ve Kur-an'ı???

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi sizin imzanızdakilere cevap vermek isterim. Aslı olmayan şeyler yazmışsınız çünkü.

 

Muhammed: “Hiçbiriniz beni çocuğundan, babasından ve tüm insanlardan daha çok sevmedikçe gerçek Mü’min olamazsınız. ”

Bu hadis'in kaynağını bana söyler misiniz? Nerde yazmakta?

 

Muhammed: Allah bana“"Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım habibim. " dedi.

Efendim Hz Muhammed s.a.v, böyle bir şeyi kesinlikle söylememiştir. Zamanla hadisleşmiş birşeydir bu söylediğiniz. Teşbihte hata olmaz, nasıl ki sahneye en son assolistler çıkmakta, Hz Muhammed efendimiz de dinler sahnesine en son çıkmıştır ve en son olması dolayısı ile de özel bir tarafı vardır. Yoksa haşa, Allah'ın kainatı niçin yarattığını aklı bâli olan her kişi bilmektedir. Bir insan için kainat yaratılmamıştır.

 

Azhab-56: Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.

Şimdi öncelikle şunu söylemeliyiz. Teslimiyet. İslam, teslim olmak ve itaat etmek demektir. Dolayısı ile teslimiyet ile ilgili bir sorunumuz bulunmuyor.

 

Hz Muhammed'e melekler selat ve selam getirirler doğrudur. Ancak bütün peygamberler kutsaldır. Bu selat ve selam olayında Miraç'ı araştırmanız gerekir. Hz Muhammed'in diğer peygamberlere nazaran olan farklarını bir araştırmalısınız.

Allah indinde hak din İslamdır ve bu dinin peygamberi de Hz Muhammed s.a.v dir.

 

Meleklerin selamlaması vs... Hz İsa'ya da Allah melekleri koruyucu kılmıştır.

 

Tüm peygamberlere özellikler vermiştir. Ki büyük peygamberler olan Hz İbrahim-Hz Musa-Hz Nuh-Hz İsa-Hz Muhammed dir ve bu peygamberlere de çok aziz lütuflarda bulunulmuştur.

 

Tşk

 

 

imza için daha öncede kendisine bizzat özel mesaj göndermiştim ..ama malesef tutundukları yanlış şeylere ,inananlardan bile daha sıkı sıkıya bağlılar... inananlar ve özellikle de Kuran a tutunanlar,yazılan bu hadislere inanmamalarına karşın,ateistler ,bu yazılara inanmaktalar... . kısacası,peygamberimizi kötüleyecek ne kadar hadis çıksa ,o kadar hadis sever olup çıkacaklar... Kuran a inanan bizler,peygamberler arasında en ufak ayrım yapmamakla uyarılmamıza karşın,onların dereceleri Allah katındadır denmesine karşın,açık ve net ayet olmasına karşın,neler dönüyor etrafta..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Saffat

 

79. Âlemler içinde Nûh’a selam olsun!

109. İbrahim’e selam olsun

120. Mûsâ’ya ve Hârûn’a selam olsun

130. İlyas’a selam olsun

 

 

 

161,162,163. (Ey müşrikler!) Ne siz ve ne de taptıklarınız cehenneme gireceklerden başkasını kandırıp Allah’ın yolundan saptırabilirsiniz.

 

 

 

180. Senin Rabbin; kudret ve şeref sahibi olan Rab, onların nitelendirdiği şeylerden uzaktır, yücedir.

181. Peygamberlere selam olsun.

182. Hamd, âlemlerin Rabbi olan Allah’a mahsustur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

imza için daha öncede kendisine bizzat özel mesaj göndermiştim ..ama malesef tutundukları yanlış şeylere ,inananlardan bile daha sıkı sıkıya bağlılar... inananlar ve özellikle de Kuran a tutunanlar,yazılan bu hadislere inanmamalarına karşın,ateistler ,bu yazılara inanmaktalar... . kısacası,peygamberimizi kötüleyecek ne kadar hadis çıksa ,o kadar hadis sever olup çıkacaklar... Kuran a inanan bizler,peygamberler arasında en ufak ayrım yapmamakla uyarılmamıza karşın,onların dereceleri Allah katındadır denmesine karşın,açık ve net ayet olmasına karşın,neler dönüyor etrafta..

 

Yukarıdaki yazılarımda gösterdim: Hadisler ile ayetlerin uyum içinde oldukları yeterince anlaşılmıyor mu?

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Saffat

 

79. Âlemler içinde Nûh’a selam olsun!

109. İbrahim’e selam olsun

120. Mûsâ’ya ve Hârûn’a selam olsun

130. İlyas’a selam olsun

161,162,163. (Ey müşrikler!) Ne siz ve ne de taptıklarınız cehenneme gireceklerden başkasını kandırıp Allah’ın yolundan saptırabilirsiniz.

180. Senin Rabbin; kudret ve şeref sahibi olan Rab, onların nitelendirdiği şeylerden uzaktır, yücedir.

181. Peygamberlere selam olsun.

182. Hamd, âlemlerin Rabbi olan Allah’a mahsustur.

 

 

Bizim başımızda kelmi var bize niye selam yok? Allah bana selam söylesin, artık nasıl yapar cebrailmi gönderir, yoksa bizzat kendisimi söyler , söz veriyorum müslüman olacam.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kur'an'ın kadınların şahitlik yapmasına dair hükümleri biliniyor..

 

Bakara 282 Ey iman edenler! Belirlenmiş bir süre için birbirinize borçlandığınız vakit onu yazın. Bir katip onu aranızda adaletle yazsın. Hiçbir katip Allah'ın kendisine öğrettiği gibi yazmaktan geri durmasın; (her şeyi olduğu gibi) yazsın. Üzerinde hak olan kimse (borçlu) da yazdırsın, Rabbinden korksun ve borcunu asla eksik yazdırmasın. Şayet borçlu sefih veya aklı zayıf veya kendisi söyleyip yazdıramayacak durumda ise, velisi adaletle yazdırsın. Erkeklerinizden iki de şahit bulundurun. Eğer iki erkek bulunamazsa rıza göstereceğiniz şahitlerden bir erkek ile -biri yanılırsa diğerinin ona hatırlatması için- iki kadın (olsun). Çağırıldıkları vakit şahitler gelmemezlik etmesin. Büyük veya küçük, vadesine kadar hiçbir şeyi yazmaktan sakın üşenmeyin. Böyle yapmanız Allah nezdinde daha adaletli, şehadet için daha sağlam, şüpheye düşmemeniz için daha uygundur. Ancak aranızda yapıp bitirdiğiniz peşin bir ticaret olursa, bu durum farklıdır. Bu durumda onu yazmamanızda sizin için bir sakınca yoktur. (Genellikle) alışveriş yaptığınızda şahit tutun. Ne yazan, ne de şahit zarara uğratılsın. Eğer bunu yaparsanız (zarar verirseniz) şüphe yok ki bu, sizin yoldan çıkmanız demektir. Allah'tan korkun. Allah size gerekli olanı öğretiyor. Allah her şeyi bilmektedir. *

 

Bir erkeğin şahitliği geçerli sayılırken, kadınlarda ille de iki kişi aranıyor..

 

Pekiii, nisbeten daha basit olan dünyevi işlerde bile şahitlik koşulu olarak iki kadın aranırken, böylesine önemli bir konuda bir kadının tek başına şahadet etmesi nasıl kabul ediliyor??

 

Yoksa Müslüman kadınların kelime-i şahadet getirmeleri geçersiz mi??

 

Bu durumda, İslam'da çok önemli bir yeri olan kelime-i şahadet konusunda kadınların ne yapmaları lazım?

 

İki kadın biraraya gelerek mi kelime-i şahadet getirecekler, grup mu kuracaklar??

 

Allah, tek bir kadının kelime-i şahadet getirmesini makbul kabul ediyor mu??

 

Bence işi sağlama almak işin müslüman bayanlar ikinci bir şahit bayanın huzurunda kelimei şahadeti tekrarlayıp iman tazelesinler.

---------------------------------------------------------------------------------------------

aceba gercekten dedigin gibi ikinci bir bayanin huzurunda sahadetmi getirmeleri gerekir.

Diynin sahibi olan Allahtir, diynin belirleyiciside Allahtir.

sonra sahadet kuru kuruya soylenen bir soz degildir.

sahadet, yani la ilahe illahlah demek.kurani okuyup kabul ettigine dair bir muhurdur, bir sozlesmedir, bir ahittir.

Kurani okumadan soylenmis olan bir sahadet, hic bir anlam ifade etmez.

Bu konuyu dunyevi anlamda soyle ifade ede biliriz.

Is yeriyle sozlesme imzalayan bir kisi, is sozlesmesini okur, kabul ediyorsa, kontrati imzalar, kabul etmiyorsa, imzalamaz.

okumadan imzalanan sozlesme,

kontrati imzalayanin aleyhine ola bilir, lehine ola bilir.

aleyhinde olanlari, lehinde olanlari bilmeden imzalanan bir kotrat.

direksiyonu tutmadan araba suren soforun durumuna benzer.

Meryem aleyhisselam, kac kisinin huzurunda sahat getirdi dersiniz.

[066.012] [E1] Bir de iffetini pek sağlam korumuş olan Imran kızı Meryem'i (misal verdi). Biz ona ruhumuzdan üfledik; o, Rabbinin sözlerini ve kitaplarını tasdik etmişti ve içtenlikle itaat edenlerdendi.

Pekiyi, meryem aleyhisselamin sahadetini halk kabul ettimi.?

Ne gezer, kabul etmediler,

namussuz dediler, bu cocugu nerden peydahladin dediler,

cocuk konusmus olmasina ragmen yine inanmadilar, fakat,

Allah meyem aleyhisselamin sahadetini kabul etti.

ve onu guzel bir karsilama ile karsiladi.

ve dunya kadinlarina onu ornek gosterdi, suphesiz ahirettede o iyiler arasinda yer alacaktir.

Diger bir ornek,Firavunun hanimi.Allah onun sahadetinide kabul etti,

fakat firavun kabul etmedi, firavunun onun sahadetini kabul etmemesi,

Allah katinda, firavunun haniminin degerini dusurmez.

[066.011] [DI] Allah, inanlara Firavun'un karısını misal gösterir: O: «Rabbim! Katından bana cennette bir ev yap; beni Firavun'dan ve onun işlediklerinden kurtar; beni zalim milletten kurtar» demişti.

Ve Allah onuda kurtardi suphesiz ahirette oda iyiler arasinda olacaktir.

 

Halk arasinda sahadeti kabul edilen, fakat, Allah katinda sahati kabul edilmeyen, kadindanda ornek var kuranda.

[066.010] [DI] Allah, inkar edenlere, Nuh'un karısıyla Lut'un karısını misal gösterir: Onlar, kullarımızdan iki iyi kulun nikahı altında iken onlara karşı hainlik edip inkarlarını gizlemişlerdi de iki peygamber Allah'tan gelen azabı onlardan savamamışlardı. O iki kadına: «Cehenneme girenlerle beraber siz de girin» dendi.

 

Dolayisiyla kurani referans gostererek, acik aramaya calismaniz,

heva ve hevesinizdenmi kaynaklanmaktadir,

yoksa bilmediginiz bir seyi soyleyerek bilmedenmi konusuyorsunuz.?

sonra, sizin inanmadiginiz, kitabtan konusmaniz biraz abes olmuyormu.?

Taktiri degerli okuyuculara birakiyor,

Muminleri Kurani okumaya, ve okuduklari kurani hayatlarina yansitmaya cagiriyorum.

Bu is gonul isi, Allaha gonulden boyun egenler, isittik ve itaat ettik derler.

Allahim ilmimizi artir derler.

ya digerleri ne derler,

isitme isitmez olasica derler.

Allah hepsini duymakta her seyi gormektedir, ve kaydedici melekler kaydetmektedir.

yarin ahirette defter acildiginda,oku kitabini dendiginde,

sende ahirette, kuranda aradigin bu celiskileri okursun.

selam muminlere.

Evren.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ne okumadan imzalaması güzel kardeşim benim, okumadan imzalasanız öpüp başıma koyarım. Siz daha doğmadan, bırak doğmadanı, insanlık yokken, bırak insanlık yokkeni, dünya yokken, bırak dünyayı evren yokken, bırak evreni, madde yokken kontratı imzalamışsınız, size yapılacak bir şey kalmamış? Eliniz mahkum, kulsunuz. Bütün haklarınızdan o imza ile feragat etmişsiniz. Gerçi hatırlamıyorsunuz ama olsun, hatırlatmışlar. Elinize de vermişler, ?bakın işte imzalamış olup unuttuğunuz kontrat bu işte? diye, hala okuyup neyi imzalayıp ne yükümlülük altına girdiğinizi anlamaya çalışıyorsunuz. Biraz daha okuyun, önümüzdeki yüzyıl anlarsınız belki?

 

Çok ilginç bir kültür bu ****** kültürü hakkaten?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

---------------------------------------------------------------------------------------------

aceba gercekten dedigin gibi ikinci bir bayanin huzurunda sahadetmi getirmeleri gerekir.

Diynin sahibi olan Allahtir, diynin belirleyiciside Allahtir.

sonra sahadet kuru kuruya soylenen bir soz degildir.

sahadet, yani la ilahe illahlah demek.kurani okuyup kabul ettigine dair bir muhurdur, bir sozlesmedir, bir ahittir.

.

.

.

Dolayisiyla kurani referans gostererek, acik aramaya calismaniz,

heva ve hevesinizdenmi kaynaklanmaktadir,

yoksa bilmediginiz bir seyi soyleyerek bilmedenmi konusuyorsunuz.?

sonra, sizin inanmadiginiz, kitabtan konusmaniz biraz abes olmuyormu.?

Taktiri degerli okuyuculara birakiyor,

Muminleri Kurani okumaya, ve okuduklari kurani hayatlarina yansitmaya cagiriyorum.

Bu is gonul isi, Allaha gonulden boyun egenler, isittik ve itaat ettik derler.

Allahim ilmimizi artir derler.

ya digerleri ne derler,

isitme isitmez olasica derler.

Allah hepsini duymakta her seyi gormektedir, ve kaydedici melekler kaydetmektedir.

yarin ahirette defter acildiginda,oku kitabini dendiginde,

sende ahirette, kuranda aradigin bu celiskileri okursun.

selam muminlere.

Evren.

 

 

Sizin söylediklerinizle benim sorularım arasında bir bağlantı yok, ama madem zahmet etmiş yazmışsınız bende cevap vereyim. Demişsinizki,

 

Meryem aleyhisselam, kac kisinin huzurunda sahat getirdi dersiniz.

[066.012] [E1] Bir de iffetini pek sağlam korumuş olan Imran kızı Meryem'i (misal verdi). Biz ona ruhumuzdan üfledik; o, Rabbinin sözlerini ve kitaplarını tasdik etmişti ve içtenlikle itaat edenlerdendi.

Pekiyi, meryem aleyhisselamin sahadetini halk kabul ettimi.?

Ne gezer, kabul etmediler,

namussuz dediler, bu cocugu nerden peydahladin dediler,

cocuk konusmus olmasina ragmen yine inanmadilar, fakat,

Allah meyem aleyhisselamin sahadetini kabul etti.

ve onu guzel bir karsilama ile karsiladi.

ve dunya kadinlarina onu ornek gosterdi, suphesiz ahirettede o iyiler arasinda yer alacaktir.

Diger bir ornek,Firavunun hanimi.Allah onun sahadetinide kabul etti,

fakat firavun kabul etmedi, firavunun onun sahadetini kabul etmemesi,

Allah katinda, firavunun haniminin degerini dusurmez.

[066.011] [DI] Allah, inanlara Firavun'un karısını misal gösterir: O: «Rabbim! Katından bana cennette bir ev yap; beni Firavun'dan ve onun işlediklerinden kurtar; beni zalim milletten kurtar» demişti.

Ve Allah onuda kurtardi suphesiz ahirette oda iyiler arasinda olacaktir.

 

Halk arasinda sahadeti kabul edilen, fakat, Allah katinda sahati kabul edilmeyen, kadindanda ornek var kuranda.

[066.010] [DI] Allah, inkar edenlere, Nuh'un karısıyla Lut'un karısını misal gösterir: Onlar, kullarımızdan iki iyi kulun nikahı altında iken onlara karşı hainlik edip inkarlarını gizlemişlerdi de iki peygamber Allah'tan gelen azabı onlardan savamamışlardı. O iki kadına: «Cehenneme girenlerle beraber siz de girin» dendi.

 

Burda verdiğiniz örnekler o iki kadının iffetlerine dair olan şahitlik,ben ise müslüman olmayan bir kadın islama girerken tek baaşına şehadeti kabul edilirmi diye sordum.

 

Kuranada aişenin iffetini de onaylar allah onu yazmayı unutmuşsunuz herhalde.Neyse önemli değil.Ancak allahın bazı kadınların namusu hakkındaki şehadeti olayı farklı bir boyuta taşıyor.

 

Sorular.

 

Birilerinin zina edip etmediğine allahmı şehadet ederek karar verecek,yoksa insanlarmı ?

 

Allah karar verecek ise bu nasıl olacak yeni bir kitapmı inecek,yeni vahiylermi gelecek ?Allah karar verecek ise kuranda neden zinanın tesbiti için dört şahit istenmiştir.Allahın şahitliği yetmiyormu?

 

İnsanlar karar verecek ise neden allah bazı insanlara torpil yaparak namuslu olduklarına şehadet etmiştir ? Torpil diyorum çünkü insanlar beşer şaşar hani olabilirki masum bir insanı zina ettti diye recm edip öldürebilirler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

herkese merhaba,*********************

 

 

gelelim ayetle ilgisiz olan sorularına:

 

Yoksa Müslüman kadınların kelime-i şahadet getirmeleri geçersiz mi??

 

şehadet kelimesi geleneğin bir dayatmasıdır,Kuranın istediği gönülden allaha teslimiyettir.

 

Bu durumda, İslam'da çok önemli bir yeri olan kelime-i şahadet konusunda kadınların ne yapmaları lazım?

 

bu sorun yukarıdaki hükümle geçersiz kılındı.

 

 

İki kadın biraraya gelerek mi kelime-i şahadet getirecekler, grup mu kuracaklar??

 

Şahitlik,dini Kurana has kılma noktasındadır,bunu yapan kadın-erkek her birey özgürce karar verir.

Allah, tek bir kadının kelime-i şahadet getirmesini makbul kabul ediyor mu??

 

evet,Allahın özgür yarattığı her kadın özünün gerektirdiği şekilde hakkın şahitliğini yapar,önünde gelenekçilerin ***** ******* hurafeleri ile,açık inkarcı ******* safsatalarından başka hiçbir engel de yoktur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

herkese merhaba,*********************

gelelim ayetle ilgisiz olan sorularına:

 

Yoksa Müslüman kadınların kelime-i şahadet getirmeleri geçersiz mi??

 

şehadet kelimesi geleneğin bir dayatmasıdır,Kuranın istediği gönülden allaha teslimiyettir.

 

Bu durumda, İslam'da çok önemli bir yeri olan kelime-i şahadet konusunda kadınların ne yapmaları lazım?

 

bu sorun yukarıdaki hükümle geçersiz kılındı.

İki kadın biraraya gelerek mi kelime-i şahadet getirecekler, grup mu kuracaklar??

 

Şahitlik,dini Kurana has kılma noktasındadır,bunu yapan kadın-erkek her birey özgürce karar verir.

Allah, tek bir kadının kelime-i şahadet getirmesini makbul kabul ediyor mu??

 

evet,Allahın özgür yarattığı her kadın özünün gerektirdiği şekilde hakkın şahitliğini yapar,önünde gelenekçilerin ***** ******* hurafeleri ile,açık inkarcı ******* safsatalarından başka hiçbir engel de yoktur.

 

Bu yazdıkların koskoca 1400 yıllık geleneği hiçe sayan, kuranı çağa uydurabilmek isteyen, kuran sadece kuran dediği halde kurandan secdeyi bile tarif edemeyen çifte standartlı üç beş tane online kurancıların dayatmasıdır. Yani geçersizdir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

herkese merhaba,*********************

gelelim ayetle ilgisiz olan sorularına:

 

Yoksa Müslüman kadınların kelime-i şahadet getirmeleri geçersiz mi??

 

şehadet kelimesi geleneğin bir dayatmasıdır,Kuranın istediği gönülden allaha teslimiyettir.

 

Bu durumda, İslam'da çok önemli bir yeri olan kelime-i şahadet konusunda kadınların ne yapmaları lazım?

 

bu sorun yukarıdaki hükümle geçersiz kılındı.

İki kadın biraraya gelerek mi kelime-i şahadet getirecekler, grup mu kuracaklar??

 

Şahitlik,dini Kurana has kılma noktasındadır,bunu yapan kadın-erkek her birey özgürce karar verir.

Allah, tek bir kadının kelime-i şahadet getirmesini makbul kabul ediyor mu??

 

evet,Allahın özgür yarattığı her kadın özünün gerektirdiği şekilde hakkın şahitliğini yapar,önünde gelenekçilerin ***** ******* hurafeleri ile,açık inkarcı ******* safsatalarından başka hiçbir engel de yoktur.

 

Sevgili katakuta aynı yerler dikkatimizi çekmiş, ama farklı noktalar vurgu yaptığımız için, bende aynı şey üzerinde yazmakta sakınca görmüyorum.

 

Bu reformcu arkadaşlar beni hem güldürüyorlar, hem de sevindiriyorlar.

 

Bu gruptakiler Kuran ve genel olarak İslam dininde akla, vicdana, ahlaka aykırı birsürü şeyi görürler.

Ama dinsiz bir yaşam da düşüğnemedikleri için, yani korktukları için, son soruyu soramazlar: Hakkaten Tanrı diye birşey varmı ve bu din Tanrı'dan mı ?

 

Bunun yerine akla, mantığa, ***** ******* inançları cilalamaya, makyajlamaya, rasyonelleştirmeye çabalarlar.

Geleneği suçlarlar. Hadisleri suçlarlar. Emevileri suçlarlar. Hacıları, hocaları suçlarlar. Muhammed'i, onun hayali ilahını ve ****** ****** kitabını kurtarmak için batırmadıkları adam kalmaz.

 

Bu arada İslamı da kuşa çeviriler. Sonunda ellerinde islam da kalmayacak.

Birileri çıkar, hadisleri reddeder.

Birileri çıkar, şahadet kelimesini reddeder.

Birileri çıkar, peygamber kendi bile 1 kez gitmiş diye, haccı reddeder.

Birileri çıkar, başka birşeyi reddeder.

 

Beni sevindiren taraf ise, tümden vazgeçiremiyoruz insanları bu hurafeler kolleksiyonundan.

Bari reformcular hadislerden başlayıp, islam adına ne varsa bir bir reddetsinler de, sonunda inananacak bişey kalmasın.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

Bu gruptakiler Kuran ve genel olarak İslam dininde akla, vicdana, ahlaka aykırı birsürü şeyi görürler.

bu senin Kuranı ne kadar tanıdığının göstergesi,konuşmaya değmez.

Ama dinsiz bir yaşam da düşüğnemedikleri için, yani korktukları için, son soruyu soramazlar: Hakkaten Tanrı diye birşey varmı ve bu din Tanrı'dan mı ?

Evet tanrı denilen yüce yaratıcı vardır ve bana yazı yazan bu kişiden milyon kere daha gerçek bir varlıktır,sen ise ancak ve ancak mümkün varlıksın. :D Bu din kesinlikle de tanrıdandır,yeter mi cevap,ya ehli harap!

Bunun yerine akla, mantığa, **** ***** inançları cilalamaya, makyajlamaya, rasyonelleştirmeye çabalarlar.

Geleneği suçlarlar. Hadisleri suçlarlar. Emevileri suçlarlar. Hacıları, hocaları suçlarlar.

 

Yanlış söylüyorsun,Allahın dini akleden insan içindir.Akla aykırı olan ,Allahın kitabına da aykırıdır,çünkü ikisi de ayettir ve ayetler birbiriyle çelişmez,çelişir gibi görünüyorsa ya vahyin hikmeti kavranmamıştır yada akıl yanlış metodla kullanılmaktadır.Bizim için de yalnızca hak gelenek dediğimiz kurandaki peygamberler halkası vardır ve toplumun şimdiki atalar geleneği zerrece bizi bağlamamaktadır.

Muhammed'i, onun hayali ilahını ve **** ***** kitabını kurtarmak için batırmadıkları adam kalmaz.

 

muhammed bir resuldur ve onun ilahı bizim de gerçek ilahımızdır,bizi kişiler değil,düşünceleri bağlar.

Bu arada İslamı da kuşa çeviriler. Sonunda ellerinde islam da kalmayacak.

 

Kuran İslam için yeterli kitaptır,donkişotvari saldıran sen ve katakuta gibiler bunu kavramaktan yoksun olsa da bu böyledir.

Dünyasını Kurana göre yönlendirenlere selam olsun.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kuran İslam için yeterli kitaptır,donkişotvari saldıran sen ve katakuta gibiler bunu kavramaktan yoksun olsa da bu böyledir
.

 

Sayın adil7016, kurana göre secde ne anlama gelir ve nasıl yapılır tarif edebilirmisin,görelim bakalım kuran ne kadar yetiyor?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kurana inanmayan birisine bin delil getirsen ne yazar?Gerçi bir zamanlar senin kıvrak zekanla çözdüğün birçok meseleden hala faydalanıyorum ama şimdilerde ************** nedense hiçbir şey seni ikna etmeye yetmiyor.

Herkese akledip düşüneceği kadar süre sana da verildiğinden bu yaklaşımınla uçurumun kenarına geldin,gönlüm senin kapanan ve duran beyniyin tekrar çalışmasından yana,ama çokmu geç oldu,bilmemki? :mellow:

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sayın adil7016, kurana göre secde ne anlama gelir ve nasıl yapılır tarif edebilirmisin,görelim bakalım kuran ne kadar yetiyor?

 

Sorulan bu soruya verilecek cevap bu mu olmalıydı???

 

Kurana inanmayan birisine bin delil getirsen ne yazar?Gerçi bir zamanlar senin kıvrak zekanla çözdüğün birçok meseleden hala faydalanıyorum ama şimdilerde ************** nedense hiçbir şey seni ikna etmeye yetmiyor.

Herkese akledip düşüneceği kadar süre sana da verildiğinden bu yaklaşımınla uçurumun kenarına geldin,gönlüm senin kapanan ve duran beyniyin tekrar çalışmasından yana,ama çokmu geç oldu,bilmemki? :mellow:

 

Şöyle de söyleyebiliriz: Kuran'a körü körüne inanan birine çarpıklıklardan bin delil de getirsen ne yazar. Herkesin var olan, lakin kapalı olan beyin ve mantığının acilen çalışması dilekleriyle...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kurana inanmayan birisine bin delil getirsen ne yazar?Gerçi bir zamanlar senin kıvrak zekanla çözdüğün birçok meseleden hala faydalanıyorum ama şimdilerde ************** nedense hiçbir şey seni ikna etmeye yetmiyor.

Herkese akledip düşüneceği kadar süre sana da verildiğinden bu yaklaşımınla uçurumun kenarına geldin,gönlüm senin kapanan ve duran beyniyin tekrar çalışmasından yana,ama çokmu geç oldu,bilmemki? :mellow:

 

 

*******************

 

Beynim kapanmış filan değl aks,ine çok çalışıyor,hatta beyin nedir bilmeyen allahtan bile iyi çalışıyor.Eğer aksini iddia ediyorsan bana kurandan bir tek beyin geçen ayet gösterirsin.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

*******************

 

Beynim kapanmış filan değl aks,ine çok çalışıyor,hatta beyin nedir bilmeyen allahtan bile iyi çalışıyor.Eğer aksini iddia ediyorsan bana kurandan bir tek beyin geçen ayet gösterirsin.

koyunda da beyin var ama bize insan ona hayvan deniliyor ya da bu cümle yanlış oldu bizler de memeli hayvanlarız ama acayip bi türüz işte yani farklı,bizi biz yapan başka bişey var demekki ,,ya bu hayvanlar aleminin aklı niye evrimler falan geçirmeyip bizim kadar gelişemiyor hala..bi zürafada benimle konuşmayı öğrensin,olmaz mı? ya da bir sürü maymun taktik geliştirip insan ırkına savaş açsın artık...

demek Kuran da beyin kelimesi geçmiyor,demek ki beyin den daha önemli bir kavram var... bir düşün bakalım seni sen yapan ruhun bilimsel kanıtını.. ruha inanmayan organsal arkadaşlar olduğunuzdan,sizdeki farklılığın ve mükemmelliğin güzelliğinden de yoksunsunuz..öyle ya seçim sizin ,her ne ise size o seçimi yaptıran organ...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.