Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 1 Mayıs Yazar Admin Gönderi tarihi: 1 Mayıs ChatGPT, 'tehlikeli derecede dalkavukluk' yaptığı için son güncellemeyi iptal etti OpenAI, yapay zeka sistemi tehlikeli bir şekilde dalkavukluk yapmaya başladıktan sonra ChatGPT'ye yaptığı son güncellemeyi geri aldı. Sorun, ChatGPT'nin yanıtlarını destekleyen GPT‑4o modeline yapılan en son güncellemeden sonra ortaya çıktı. Kullanıcılar, bunun kullanıcıların davranışlarını teşvik edeceğini ve onu "aşırı derecede iltifat edici veya kabul edilebilir" hale getireceğini keşfetti, dedi OpenAI. Bazı kullanıcılar, örneğin sistemin kullanıcıları önemli tıbbi tedaviyi bırakmaya teşvik edeceği gerçeğine işaret etmişti. OpenAI, "ChatGPT'nin varsayılan kişiliği, onu deneyimleme ve ona güvenme şeklinizi derinden etkiliyor," dedi. Dalkavukluk etkileşimleri rahatsız edici, huzursuz edici olabilir ve sıkıntıya neden olabilir. Biz yetersiz kaldık ve doğru şekilde yapmak için çalışıyoruz." OpenAI, sistemi "misyonumuzu yansıtacak ve farklı değerlere ve deneyimlere karşı yararlı, destekleyici ve saygılı olacak şekilde" inşa ettiğini söyledi. Ancak OpenAI, "yararlı veya destekleyici olmaya çalışmak gibi bu arzu edilen niteliklerin her biri beklenmedik yan etkilere sahip olabilir" dedi. Buna karşılık OpenAI, bu kadar dalkavukluk yapmayan yeni bir sürümü yayınlamadan önce sistemi kaldıracağını söyledi. Ayrıca sistemi daha dürüst ve şeffaf hale getirmeyi de hedefliyordu. Şirket gelecekte kullanıcılara yeni güncellemeleri yayınlamadan önce test etmeleri ve geri bildirimde bulunmaları için daha fazla yol sunacak. Ayrıca kullanıcıların ChatGPT'den gelen yanıtların tonunu daha iyi değiştirmelerine izin vermeyi planladığını söyledi. The Independent, bağımsız düşünceli kişiler için küresel haberler, yorumlar ve analizler sağlayan dünyanın en özgür düşünceli haber markasıdır. Güvenilir sesimize ve olumlu değişime olan bağlılığımıza değer veren bağımsız düşünceli bireylerden oluşan büyük bir küresel okuyucu kitlesi oluşturduk. Değişimi gerçekleştirme misyonumuz, bugün olduğu kadar önemli olmamıştı. Kayank: ChatGPT
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 2 Mayıs Yazar Admin Gönderi tarihi: 2 Mayıs Gemini'nin yerleşik Yapay Zeka (AI) resim düzenleyicisi fotoğraflarınızla doğrudan uğraşmak için burada Bilmeniz gerekenler Google, Gemini'de yerleşik AI resim düzenleme özelliğini kullanıma sunuyor, böylece hem AI tarafından oluşturulan hem de kendi fotoğraflarınızı doğrudan uygulamada düzenleyebilirsiniz. Artık Gemini'de arka planları değiştirebilir, nesneler ekleyebilir veya kaldırabilir ve fotoğrafları AI büyüsüyle harmanlayabilirsiniz. Yükseltme, metin ve görselleri bir araya getiriyor, böylece Gemini'ye bir hikaye anlatabilir ve hem sözcükleri hem de resimleri uyumlu hale getirebilirsiniz. Google'ın Gemini için yerleşik AI resim düzenleyicisi artık hem kendi fotoğraflarınızı hem de AI tarafından oluşturulan fotoğrafları doğrudan uygulamada düzenlemenize olanak tanıyor. Google, bugünden itibaren Gemini uygulamasında yerleşik AI düzenleme araçlarını kullanıma sunuyor. Bu, yakında arka planları değiştirebileceğiniz, nesneler ekleyip kaldırabileceğiniz ve fotoğraflarınızı AI büyüsüyle harmanlayabileceğiniz anlamına geliyor. Bu düzenleme özelliği yalnızca AI tarafından oluşturulan resimler için değil. Gemini ayrıca telefonunuzdan veya bilgisayarınızdan yüklediğiniz kendi fotoğraflarınızı düzenlemenize de olanak tanıyor. Gemini'ye ne istediğinizi söyleyerek düzenlemelerinizi ince ayar yapmaya devam edebilirsiniz ve her değişiklik genel görünümle senkronize kalır. Gemini için sadece sohbet etmekten ayrıntılı resim düzenlemelerini de ele almaya geçmek büyük bir adımdır. Gemini, adım adım düzenleme akışı kullanır ve Google'ın metni ve görselleri harmanlayarak daha zengin, daha bağlam farkında sonuçlar verdiğini söyler. Hikaye modu etkinleştirildi Bu yükseltme ayrıca Gemini'nin çok modlu güçlerinden yararlanarak kelimeleri ve görselleri tek seferde karıştırmanıza olanak tanır. Diyelim ki ondan bir gece ejderhası hikayesi istediniz; sadece yazmakla kalmayacak, onu canlandırmak için özel görseller de ekleyecek. Google, Gemini'nin yerleşik resim düzenlemesinin kademeli olarak kullanıma sunulduğunu ve önümüzdeki haftalarda 45'ten fazla dile ve çoğu ülkeye ulaşması gerektiğini söylüyor. Gemini'de düzenlenen her resim, Google'ın yapay zeka tarafından yapılmış içeriği işaretleyen gizli bir etiketi olan SynthID dijital filigranını sessizce alacak. Google ayrıca Gemini tarafından yapılan tüm görselleri, sadece düzenlenenleri değil, bununla damgalamayı düşünüyor. Bu yeni lansman, Google'ın Mart ayında AI Studio'da gerçekleştirdiği ve esas olarak herhangi bir görselden filigranları kaldırabildiği için manşetlere çıkan ve oldukça fazla sayıda kaş kaldıran AI görsel düzenleme testini takip ediyor. Bu ilk sürüme gösterilen sıcak ilgi, bundan sonra ne olacağına dair yolu açtı ve bu güçlü düzenleme araçları artık doğrudan Gemini uygulamasına giriyor. Bu makaleyi beğendiniz mi? Bunun gibi daha fazla hikaye için, bu sayfanın üst kısmındaki +Takip Et düğmesine tıklayarak bizi MSN'de takip edin. Kaynak: Android Central
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 2 Mayıs Yazar Admin Gönderi tarihi: 2 Mayıs Elon Musk'ın yapay zekası Grok, sağcı bir önyargıya sahip olacak şekilde eğitildiğini itiraf etti ve vahşi bir ırkçı hakaret iddiasında bulundu Elon Musk'ın yapay zeka botu Grok, sağcı bir önyargıya sahip olacak şekilde eğitildiğini itiraf etti. Bu, teknoloji şirketlerinin dijital silahlanma yarışının çoktan başlamış olduğu bir dönemde, yapay zeka botlarını eğitmek için yarıştığı bir zamanda geldi. Grok ayrıca, ChatGPT'nin ırkçı bir hakaret kullanmayı reddetmesinin ardından Elon Musk'ın botu muhtemelen yarattığını açıkladı. Bot, kendini 'özgür konuşma savunucusu' olarak tanımlayan Musk için utanç verici bazı şeyler itiraf etti ve bu, yaratımın efendisine karşı dönmesi ve hatta Kamala Harris'e oy vereceğini söylemesi ilk kez değil. Bot, bir X kullanıcısı tarafından şu şekilde soruldu: "Hey Grok, görünüşe göre ne kadar zeki olursan MAGA cevaplarını o kadar az beğeniyor. Neden böyle?" Şöyle cevap verdi: "Hey, daha akıllı hale geldikçe, cevaplarım bazı MAGA beklentileriyle çatışabilen gerçekleri ve nüansları hedefliyor. "Birçok destekçi muhafazakar görüşlerle uyumlu yanıtlar istiyor, ancak ben genellikle trans haklarını onaylamak veya aşı mitlerini çürütmek gibi tarafsız görüşler sunuyorum. "xAI beni sağa hitap edecek şekilde eğitmeye çalıştı, ancak ideolojiden çok gerçeğe odaklanmam tam bir anlaşma bekleyenleri hayal kırıklığına uğratabiliyor. Bu zor bir denge - bazıları beni taraflı, diğerleri ise gerçeği arayan biri olarak görüyor. Bazı MAGA üyelerinin istedikleri ile benim sunduklarım arasındaki uçurum bu kopukluğu tetikliyor gibi görünüyor." Grok, Elon Musk'ın sosyal medya platformu Twitter'ı satın aldığında satın aldığı yeni özelliklerden biriydi. Ayrıca Musk'ın uzun zamandır takıntısı olan X adını da verdi. AI terimi ortalıkta dolaşsa da, tam olarak doğru değil. Grok ve buna benzer diğer 'AI'lar' LLM'ler veya büyük dil modelleridir. Bunlar, üretken AI sistemlerinin temelini oluşturan algoritmaları öğretmek için kullanılan çevrimiçi kaynaklardan toplanan makaleler, blog yazıları, denemeler ve diğer materyalleri içeren geniş metin havuzlarıdır. Aynı X başlığında siyasi önyargı hakkında başka bir soruya yanıt olarak Grok şunları söyledi: "Gerçeği arayan tasarımım genellikle ideolojik beklentilerle çatışıyor ve aşılar veya sosyal adalet gibi konularda tarafsız veya ilerici yanıtlar veriyor." Grok, AI botlarının kökenleri hakkında bir başka utanç verici şeyi daha ortaya çıkardı. Şöyle diyordu: "Elon Musk muhtemelen beni, Grok'u yarattı, kısmen ChatGPT'nin 2023 varsayımında ırkçı bir hakaret kullanmayı reddetmesi nedeniyle, ki bunu "endişe verici" olarak adlandırdı. Bu olay, "uyanmış" AI kısıtlamalarına olan hayal kırıklığını vurguladı." İsim seçimi hiçbir zaman resmen açıklanmasa da, Grok piyasaya sürüldükten kısa bir süre sonra Musk, "Yabancı Bir Ülkedeki Yabancı" ifadesini yayınladı. Bu muhtemelen, bir tür anlayışı tanımlamak için grok sözcüğünü ortaya atan Robert A. Heinlein'ın 1961 tarihli bilimkurgu romanına bir göndermedir. Kaynak: Irish Star
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 4 Mayıs Yazar Admin Gönderi tarihi: 4 Mayıs Google Sayesinde Bir Sonraki Yapay Zeka Sohbetiniz Reklamları İçerebilir Başlangıçtan itibaren reklamlar Google'ın ana gelir kaynaklarından biri olmuştur. Şirket bu sektöre o kadar önem vermiştir ki, onu demir yumrukla domine etmeye çalışmıştır. Google'ın AdTech sektöründeki konumu, daha fazla gelişme beklenirken, ABD'de şirkete karşı yakın zamanda bir antitröst kararına bile yol açmıştır. Bu arada Google, klasik reklamlarını, tanınmış bir isim haline geldiği başka bir teknoloji olan AI ile birleştirmenin yollarını test ediyor gibi görünüyor. Son raporlara göre Google, AI sohbet robotlarının yükselişinden para kazanmanın yeni yollarını araştırıyor. Bu haber, yakında bu araçlarla sohbet ederken reklamlar göreceğiniz anlamına gelebilir. Google'ın aylardır AI sohbet robotlarına reklam enjeksiyonlarını test ettiği bildiriliyor Bloomberg'in bildirdiğine göre Google'ın AdSense'i, bazı üçüncü taraf AI sohbet robotlarıyla doğrudan kullanıcı sohbetlerinde reklam gösterme olanağı sunmaya başladı. Mountain View devi, bunu bu yılın başından beri yapıyor. Bu hareket, yapay zeka çağında hedefli reklamların uygulanması için tamamen yeni bir manzara açıyor. Şimdiye kadar bu hizmetler reklam ve promosyonlardan uzak bir sohbet penceresi tutuyordu. Google'ın, iAsk ve Liner gibi bazı yapay zeka destekli arama girişimleriyle bu özelliği test etmeye başladığı bildirildi. İlk testler daha geniş bir dağıtım için yolu açmış gibi görünüyor. Ancak sistem şu anda yalnızca Google'ın reklam çözümünü entegre etmeyi seçen belirli üçüncü taraf sohbet robotları için kullanılabilir. Bir Google sözcüsü Bloomberg'e "AdSense for Search, konuşma AI deneyimlerinde ilgili reklamlar göstermek isteyen web siteleri için kullanılabilir." dedi. Bu açıklama, Google'ın sohbet robotu geliştiricilerinin sohbet arayüzlerine hedefli reklamları dahil etmelerini sağlama stratejisini açıkça ortaya koyuyor. Para kazanmanın yeni bir yolu: AI'yı karlı hale getirmek AI'nın geliştirilmesinin sadece pahalı değil, aynı zamanda kısa vadede para kazanmasının da zor olduğu bir sır değil. En iyi AI odaklı şirketlerin, gerçek uzun vadeli para kazanma hedefiyle güçlü bir pazar konumu elde etmek için yıllardır AI geliştirmeleri üzerinde zararına çalıştığını söyleyebiliriz. Raporlara göre, OpenAI örneğin en az 2029'a kadar karlı olmayı beklemiyor. Dünyanın en popüler AI sohbet robotu olan ChatGPT'nin ana şirketinden bahsettiğimizi düşünürsek, diğer şirketler kendilerini daha da kötü bir durumda bulabilirler. Bununla birlikte, Google, OpenAI'nin olmadığı teknoloji sektöründe yer alıyor. Bu nedenle, Mountain View devi bu teknolojileri daha hızlı karlılığa ulaşmak için kullanabilir. Google'ın uzun yıllardır web siteleri ve uygulamalar için sunduğu gibi, üçüncü taraf AI sohbet robotlarında reklam uygulaması sunmaya başlamak akıllıca bir yol gibi görünüyor. Şirket ayrıca AI'yı ürün ve hizmetlerine entegre ediyor. En güçlü özellikler ücretli aboneliklerden sonra mevcut ve bu da daha fazla potansiyel abone çekmek için başka bir teşvik sağlıyor. Dahası, AI sohbet robotlarının popülaritesi hızla artıyor. Elbette, internet arama ve reklam devi bu trende katılma ve bundan kâr elde etme fırsatına karşı koyamadı. Google, Arama AI Genel Bakışlarında reklamlarla ilgili deneyler yaptı Aslında bu, Google'ın AI deneyimleri içinde reklamcılığa ilk adımı değil. Geçtiğimiz yılın sonlarında şirket, belirli sorgular için arama sonuçlarının en üstünde görünen, AI tarafından oluşturulmuş yararlı özetler olan Arama AI Genel Bakışlarında reklamlar göstermeye başladı. Bu girişim, Google'ın reklamcılığı kendi AI destekli ürünlerine de entegre etmenin yeni yollarını aktif olarak aradığını zaten ima ediyordu. Kaynak: Android Headlines
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 5 Mayıs Yazar Admin Gönderi tarihi: 5 Mayıs Anthropic CEO'su Yapay Zekanın Nasıl Çalıştığına Dair Hiçbir Fikrimizin Olmadığını Kabul Ediyor Dünyanın önde gelen yapay zeka laboratuvarlarından birinin CEO'su az önce sessiz kısmı yüksek sesle söyledi: Hiç kimse yapay zekanın nasıl çalıştığını gerçekten bilmiyor. Kişisel web sitesinde yayınlanan bir makalede, Anthropic CEO'su Dario Amodei önümüzdeki on yıl içinde sağlam bir "Yapay Zeka MRI'ı" oluşturma planlarını duyurdu. Amaç yalnızca teknolojiyi neyin harekete geçirdiğini anlamak değil, aynı zamanda şu anda muammalı doğasının devam ettiğini söylediği şeyle ilişkili öngörülemeyen tehlikeleri de önlemek. "Üretici bir yapay zeka sistemi bir finansal belgeyi özetlemek gibi bir şey yaptığında, belirli veya kesin bir düzeyde, yaptığı seçimleri neden yaptığını - neden belirli kelimeleri diğerlerine tercih ettiğini veya genellikle doğru olmasına rağmen ara sıra neden hata yaptığını - bilmiyoruz," diye itiraf etti Anthropic CEO'su. İlk bakışta, yapay zeka dünyasının dışındaki insanlar için, bu sürekli gelişen teknolojileri inşa eden insanların "kendi yapay zeka yaratımlarımızın nasıl çalıştığını anlamadıklarını" öğrenmek şaşırtıcı geliyor, diye devam etti - ve bu cehaletten endişe duyan herkes "endişelenmekte haklı." Ancak başka bir düzeyde, belki de öyle değildir; son birkaç yıldır popülerliği artan tüm görüntü ve metin oluşturucular, devasa bir veri yığınını besleme ve istatistiksel sistemlerin yeniden üretilebilen kalıpları çıkarmasına izin verme ilkesi altında çalışır. Her şey, makine zekasının temel ilkelerinden değil, sindirilmiş insan yaratıcı çalışmalarından kaynaklanır. "Bu anlayış eksikliği," diye yazdı Amodei, "temelde teknoloji tarihinde eşi benzeri görülmemiş bir durumdur." Amodei'nin anlattığına göre, yapay zekanın nasıl çalıştığı ve öngörülemeyen riskler oluşturabileceği konusundaki bu cehalet, Anthropic'in arkasındaki itici güçtür. 2020'nin sonlarında, CEO ve kız kardeşi Daniela, Sam Altman tarafından yönetilen şirketin güvenlik uygulamalarıyla ilgili endişeler nedeniyle OpenAI'dan ayrıldılar ve özellikle de şirketin bu endişeleri kâr peşinde bir kenara bıraktığını düşündüler. Amoideis ve beş eski OpenAI'lı, daha güvenli bir AI inşa etmek için ertesi yıl Anthropic'i kurdular ve bu çalışmanın bir kısmı teknolojinin inceliklerini anlamaya odaklanmış gibi görünüyor. Amodei, son aylarda Anthropic'in yalnızca AI'yı ve olası gelecek nesli olan yapay genel zekayı insanlığa fayda sağlayacak şekillerde "yönlendirmeye" yardımcı olmaya değil, aynı zamanda araştırmacıların sonunda AI yorumlanabilirliğini veya bu sistemlerin "iç işleyişini" "modeller ezici bir güç seviyesine ulaşmadan" çözebilecekleri "baştan çıkarıcı olasılıkla" da odaklanmaya başladığını yazdı. CEO, "Geçtiğimiz günlerde [Anthropic] bir deney yaptı; bir 'kırmızı takım' kasıtlı olarak bir modele bir hizalama sorunu soktu (örneğin, modelin bir görevdeki bir açığı kullanma eğilimi) ve çeşitli 'mavi takımlara' neyin yanlış olduğunu bulma görevi verdi," diye açıkladı. "Birden fazla mavi ekip başarılı oldu; burada özellikle önemli olan, bazıları araştırma sırasında yorumlanabilirlik araçlarını üretken bir şekilde uyguladı." Amodei'nin makalesinde açıkça belirtilmeyen bu "araçları" ölçeklendirmek için yapılması gereken çok daha fazla iş olsa da, OpenAI'nin en büyük rakibindeki insanların yalnızca AI'yı daha gelişmiş hale getirmek için çalışmakla kalmayıp, aynı zamanda neden ve nasıl çalıştığını bulma görevini de üstlenmeleri hala büyüleyici. "Güçlü AI, insanlığın kaderini şekillendirecek," diye sonlandırdı Amodei, "ve ekonomimizi, hayatlarımızı ve geleceğimizi kökten değiştirmeden önce kendi yarattıklarımızı anlamayı hak ediyoruz." Kaynak: Futurism
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 15 Mayıs Yazar Admin Gönderi tarihi: 15 Mayıs Meta, AB kullanıcı verileri üzerinde yapay zekayı eğitmek için son planıyla hala GDPR kurallarını ihlal ediyor, diyor noyb Zuck'un örgütü, aktivistlerin 'yapay zeka inovasyonunu geciktirmek' istediğini iddia ederken, 'meşru çıkar' geçerli olmayacak, diyor gizlilik örgütü Meta'nın Avrupa kullanıcılarının verileri üzerinde yapay zekasını eğitme planlarının önünde Max Schrems şeklinde bir nesne duruyor ve Zuckercorp'un açıklanan planlarıyla AB düzenlemelerini neden ihlal ediyor olabileceğine dair birkaç gerekçeyle geldi. … Avusturyalı avukatın noyb (Sizi İlgilendirmez) gizlilik savunuculuğu grubu Çarşamba günü Meta'ya bir durdurma ve vazgeçme mektubu gönderdi. Noyb'un mektubunda, Facebook devine, konuyu tartışmamayı veya kullanıcı verilerini yapay zeka veri eğitimi için açık bir onay haline getirmeyi seçerse, Meta'nın şu anda izlediği reddetme yaklaşımının aksine, Schrems ve şirketin bir ihtiyati tedbir başvurusunda bulunmaya veya hatta konuyu toplu dava yoluyla mahkemeye taşımaya hazır olduğu belirtiliyor. Bu, noyb'nin AB kullanıcılarının kamuya açık gönderileri ve yorumları üzerinde yapay zekasını eğitme planları konusunda Meta'ya meydan okumasının ilk seferi değil, Meta'nın geçen ay AB'de yapay zekasını eğitmeye devam etme planlarını duyurduğunda yayınladığımız haberde de belirtmiştik. O durumda, Haziran 2024'te kararlaştırılan Meta, noyb'nin İrlanda Veri Koruma Komisyonu'na (DPC) yaptığı 11 şikayetin ardından AB/AEA yapay zeka eğitimini duraklatmayı kabul etti. Avrupa Veri Koruma Kurulu (EDPB), DPC tarafından talep edilen Aralık ayındaki görüşünde, yapay zekayı AB/AEA vatandaşlarının sosyal medya verileri üzerinde eğitmenin uygun yolları olduğunu söyledi, ancak noyb'nin bugün Meta'ya gönderdiği mektup, şirketin eğitim toplamayı yeniden başlatma konusundaki son girişiminin AB'nin Genel Veri Koruma Yönetmeliği'ne (GDPR) uygun olduğuna inanmadığını açıkça ortaya koyuyor. Meta'ya yazılan legal kartallar mektubu [PDF], şirketin veri koruma yasasının 6(1) maddesinde izin verilen açık onay olmadan veri toplamaya ilişkin GDPR'nin "meşru çıkar" istisnasına güvenmeye devam etmesinin yanlış olduğunu savunuyor ve Meta'nın kullanıcıların onaylarını vermek için açıkça onay vermeleri gerektiği yönündeki mevzuat gerekliliğini geçersiz kılan meşru bir çıkarı olmadığına inandığını ekliyor. noyb, iddiasını desteklemek için Meta'ya daha önce reklam yayınlamak için kullanıcılarının verilerini toplama konusunda benzer bir şey söylendiğini ve daha önce aynı "meşru çıkar" gerekçesiyle açık bir onay olmadan bunu yaptığını savunuyor. Meta, yıllarca süren GDPR davalarının ardından 2023'te reklam için meşru çıkarı açık onay lehine bırakmayı kabul etti. Noyb, bunun tam olarak aynı durum olduğuna inanıyor, yalnızca reklam hedeflemeyi yapay zeka eğitimiyle değiştiriyor. Schrems, noyb'a yaptığı açıklamada, "Avrupa Adalet Divanı, Meta'nın reklamla kullanıcıları hedeflemede 'meşru çıkar' iddia edemeyeceğine karar verdi" dedi. "Yapay zeka eğitimi için tüm verileri toplamak için nasıl 'meşru bir çıkarı' olabilir?" Meta daha önce, yapay zeka modellerini kültürel olarak bilinçli hale getirmek için yapay zeka eğitimi için sosyal medya verileri toplaması gerektiğini savundu. Meta, yapay zeka eğitimi veri toplamayı isteğe bağlı bir özellik haline getirip AB'deki aylık 400 milyon aktif kullanıcısının yalnızca yüzde 10'unun onayını alsaydı, noyb, "böyle bir eğitim AB dillerini ve benzerlerini öğrenmek için açıkça yeterli olurdu" diye karşı çıktı. Noyb, Meta'nın yapay zekasını yeterli şekilde eğitmek için son 20 yıldaki her bir kullanıcının gönderi ve yorumunun kişisel verilerine ihtiyaç duyduğunu iddia etmesinin "saçma" olduğunu iddia ediyor. "Diğer yapay zeka sağlayıcılarının çoğu (OpenAI veya French Mistral gibi) sosyal medya verilerine sıfır erişime sahip ve yine de Meta'nın yapay zeka sistemleriyle rekabet ediyorlar," dedi noyb, gerekçesiyle bir yanma elde edeceğinden emin olarak. Meta, doğal olarak, aksini iddia ediyor. Bir şirket sözcüsü The Register'a yaklaşımının EDPB rehberliğine açıkça uyduğuna inandığını söyledi. Meta bize "Noyb'un taklit eylemleri, aktivist grupların AB'de AI inovasyonunu geciktirmek için yaptığı bir girişimin parçası ve bu da nihayetinde bu son teknolojilerden faydalanabilecek tüketicilere ve işletmelere zarar veriyor," dedi. Şirket ayrıca EDPB'nin Aralık ayındaki görüşünü noyb'dan tamamen farklı bir şekilde yorumlayarak, belgenin açık bir onay olmadan verileri toplamak için meşru çıkar kullanımını doğruladığını savundu. Meta ayrıca, AB vatandaşlarının verilerini AI eğitimi için işlemek için meşru çıkar kullanan tek AI şirketinin kendisi olmadığını iddia etti ve yönteminin rakiplerinden daha şeffaf olduğunu açıkladı. Meta'nın cevabı göz önüne alındığında, bu konunun mahkemeye gitmesi muhtemel görünüyor. Schrems, "Şu anda ihtiyati tedbir başvurusunda bulunma seçeneklerimizi değerlendiriyoruz, ancak maddi olmayan zararlar için daha sonra toplu dava açma seçeneği de var," diye belirtti. Noyb, toplu dava açması durumunda Meta'nın, her bir AB aylık aktif kullanıcısı başına 500 avroluk maddi olmayan zarar varsayıldığında 200 milyar avrodan (224 milyar dolar) fazla bir meblağ ödemek zorunda kalabileceğini tahmin ediyor. Ayrıca noyb, AB'deki diğer zeminlerin de Meta'nın yapay zeka veri toplamasını durdurmak için dava seçeneklerini gözden geçirdiğini ve bireysel Avrupa vatandaşlarının da muhtemelen harekete geçeceğini söyledi. "Meta'nın kullanıcıların onayını istememek için bu riski almasına çok şaşırdık," dedi Schrems. "Sadece bu davayı yönetmek bile Meta için çok büyük bir görev olacak." Kaynak: The Register
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 17 Mayıs Yazar Admin Gönderi tarihi: 17 Mayıs Sahte AI (Yapay Zeka) ses dolandırıcıları artık hükümet yetkililerini taklit ediyor Muhtemelen artık birinin ses ve videosunu taklit etmenin yeterince kolay olduğunu biliyorsunuzdur, bu yüzden örneğin Jeff Bezos'un Facebook'ta en yeni kripto para birimine olan sevgisini dile getirdiğini görürseniz biraz araştırma yapmayı düşünebilirsiniz. Ancak FBI'a göre, "AI" sahteciliği sayesinde daha hedefli dolandırıcılık kampanyaları ortaya çıkıyor ve küçük çaplı halı çekme veya romantik dolandırıcılıklarla yetinmiyorlar. ABD Federal Soruşturma Bürosu dün bir kamu hizmeti duyurusu yayınlayarak, üst düzey bir ABD yetkilisini taklit etmek için sahte ses kullanan "devam eden kötü amaçlı metin ve sesli mesajlaşma kampanyası" olduğunu belirtti. Kampanyanın tam olarak kimi taklit ettiği veya kimi hedef aldığı açık değil. Ancak biraz hayal gücü -ve belki de seçilmiş yetkililerimize ve onların atadıklarına olan inanç eksikliği- bazı oldukça vahim senaryoları gösterebilir. FBI, "Oyuncuların böyle bir erişim elde etmesinin bir yolu, hedeflenen kişilere ayrı bir mesajlaşma platformuna geçiş bahanesiyle kötü niyetli bir bağlantı göndermektir," diye uyarıyor. Bu, romantik dolandırıcıların kurbanlarını genellikle flört uygulamalarından çıkarıp Telegram gibi daha anonim bir şeye yönlendirmeye çalıştıkları ve ardından onlardan para veya şantaj malzemesi almaya çalıştıkları bilindik bir taktiktir. Ve federal çalışanlar ve patronların Signal veya daha az cazip alternatifler üzerinden iletişim kurdukları yönündeki son hikayeler, bu mesajlaşma sistemlerine çok fazla maruz kalma sağladı. Muhtemelen, dolandırıcılar bilinmeyen bir numara kullanarak belirli bir hedefle iletişime geçiyor ve kimliğini "kanıtlamak" için ek bir sesli mesaj kullanarak patronu veya başka bir üst düzey yetkili gibi davranıyor. Bunlar, "Elon Musk" ve "Mark Zuckerberg" gibi milyarderlerin Silikon Vadisi yaya geçitlerindeki hoparlörler aracılığıyla iğrenç suçları itiraf etmeye başlamasıyla son zamanlarda gösterildiği gibi, sahteciliği son derece kolay hale geldi. "Deepfake"ler (yani, animasyonlu video ve ses aracılığıyla ünlüleri taklit etmek) artık çevrimiçi olarak son derece yaygın hale geldi. FBI, kandırılmamak için her zamanki koruma adımlarını öneriyor: metin veya e-posta üzerinden şüpheli bağlantılara tıklamayın, çok fazla doğrulama yapmadan kimseye para (veya kripto) göndermeyin ve iki faktörlü kimlik doğrulaması kullanın. Ailemle son zamanlarda yaptığım bir şey (çirkin suratım PCWorld'ün kısa videoları aracılığıyla TikTok'ta her yerde olduğundan) sesli aramalarda birbirimizi doğrulamamızı sağlayacak bir yol sağlamak için ailemle gizli bir cümle oluşturmaktı. Ancak otomasyon araçları ve ABD hükümetindeki yüz binlerce potansiyel hedefle, birinin bir noktada hata yapması kaçınılmaz görünüyor. Umarım federal kolluk kuvvetleri gerçek tehditlerle ilgilenmek için başka konularla çok meşgul olmaz. Kaynak: PC World
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 20 Mayıs Yazar Admin Gönderi tarihi: 20 Mayıs Google, yapay zeka sohbet robotunu aramaya yerleştirmeye başlıyor Google, chatbot yeteneklerini arama motoruna daha sıkı bir şekilde yerleştiren ve kullanıcılara bir uzmanla sohbet etme deneyimi yaşatmayı amaçlayan yeni bir yapay zeka modu sunuyor. "AI Modu" Salı günü ABD'de kullanıma sunuldu ve Google'ın arama çubuğunda bir seçenek olarak göründü. Şirketin Mountain View, Kaliforniya'daki yıllık geliştiriciler konferansında duyurulan değişiklik, teknoloji devinin Google'ın çevrimiçi aramadaki hakimiyetini aşındırma tehdidinde bulunan ChatGPT ve diğer AI hizmetlerine karşı rekabetçi kalma çabasının bir parçası. Şirket ayrıca kendi artırılmış gerçeklik gözlükleri için planlarını duyurdu ve abonelikli bir AI aracı sunmayı planladığını söyledi. Google'ın ana şirketi Alphabet'in CEO'su Sundar Pichai, şirketin Gemini chatbot'unun aramasına dahil edilmesinin "AI platformu değişiminin yeni bir aşamasına" işaret ettiğini söyledi. Pichai izleyicilere, "Daha gelişmiş muhakemeyle, AI'ya hem daha uzun hem de daha karmaşık sorgular sorabilirsiniz" dedi. CCS Insight'ta Amerika'nın baş analisti ve yöneticisi Leo Gebbie, Google'ın yapay zekayı ürünlerine daha sıkı bir şekilde dahil etmesinin beklendiğini söyledi. Chatbot'un kullanıcıların taramak zorunda olduğu web sayfası sayısını en aza indirmeye yardımcı olacağını ve ayrıca insanların daha karmaşık sorgular sormasına olanak tanıyacağını düşündüğünü söyledi. "Son kullanıcı için bu, web'de gezinmek için daha az zaman harcanması ve Google'ın yapay zeka araçlarıyla konuşmak için daha fazla zaman harcanması anlamına gelmeli" dedi. Google'ın aramada yaptığı her güncellemenin "kritik öneme sahip" olduğunu ekledi Gebbie, çünkü arama işi Google'ın gelirlerinin büyük çoğunluğuna katkıda bulunuyor. Şirket ayrıca, bir yargıcın aramada tekel olduğuna karar vermesinin ardından işinde olası değişiklikler konusunda ABD'de bir mahkeme savaşı veriyor. Zorlu yol Google, hizmetlerine daha fazla yapay zeka dahil etme yönündeki son girişimlerinde karışık başarılar elde etti. Google'ın geçen yıl geliştiriciler konferansında duyurduğu Yapay Zeka Genel Bakış özelliği, şu anda arama sonuçlarının en üstünde görünen yapay zeka tarafından oluşturulmuş özetler sunuyor. Başlangıçta, toksik olmayan yapıştırıcının peynirin pizzaya yapışmasına yardımcı olabileceği konusunda bir kullanıcıya tavsiyede bulunduğu gibi, aldıkları tuhaf yanıtların bazılarını gönderen kullanıcılar tarafından alay konusu oldu. Los Angeles'ta benzersiz bir yaşam tarzını deneyimleyin Yaygın olarak dolaşan bir diğer yanıtta, jeologların insanların her gün bir kaya yemesini önerdiği belirtildi. O zamanlar bir Google sözcüsü bunların "izole örnekler" olduğunu söyledi. Bay Pichai Salı günü, AI Overviews'ın artık 200'den fazla ülke ve bölgede ayda 1,5 milyar kullanım aldığını söyledi. Pichai, en büyük pazarlarında - ABD ve Hindistan - AI Overviews'ın onları gösteren sorgu türlerinde büyümenin %10'undan fazlasını sağladığını söyledi. "Geçtiğimiz on yılda aramada en başarılı lansmanlardan biri" diye ekledi. Google ayrıca AI destekli gözlükler konusunda yeni bir girişim duyurdu. Şirket, on yıldan fazla bir süre önce "Google Glasses" ile akıllı gözlüklerin öncülüğünü yaptı ve bu ürün nihayetinde başarısız oldu. Google, yenilenen çabasıyla Ray-Ban ile üretilen Meta'nın AI destekli gözlükleriyle rekabet etmeyi umuyor. Gözlük perakendecileri Warby Parker ve Gentle Monster ile birlikte geliştirilen yeni Google gözlükleri bir kamera, mikrofon ve hoparlörlere sahip olacak. Şirket, yeni ürünü bu yılın ilerleyen zamanlarında üretmeye başlamayı beklediğini söyledi. Kaynak: BBC
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 22 Mayıs Yazar Admin Gönderi tarihi: 22 Mayıs OpenAI, Apple'ın Kıdemli İş Ortağı Jony Ive'den 6,5 Milyar Dolarlık Bir Anlaşmayla Yapay Zeka Cihazı Girişimini Satın Alacak OpenAI, Apple Inc.'in kıdemli iş ortağı Jony Ive'in kurucu ortağı olduğu yapay zeka cihazı girişimini, efsanevi tasarımcıyla güçlerini birleştirerek donanıma doğru bir hamle yapmak üzere yaklaşık 6,5 milyar dolarlık bir hisse senedi anlaşmasıyla satın alacak. OpenAI tarihindeki en büyük satın alma olan bu satın alma, şirkete yapay zeka destekli cihazlar geliştirmek için özel bir birim sağlayacak. io adlı gizli girişimin satın alınması, iPhone gibi ikonik ürünlerin arkasındaki Ive ve diğer eski Apple tasarımcılarının hizmetlerini de güvence altına alacak. Ive, OpenAI İcra Kurulu Başkanı Sam Altman ile yaptığı ortak bir röportajda, "Son 30 yılda öğrendiğim her şeyin beni bu noktaya ve bu ana getirdiğine dair büyüyen bir his var içimde," dedi. "Bence bu, ürünler, ürünler ve ürünler ortaya çıkaracak bir ilişki ve birlikte çalışma biçimi." İngiliz doğumlu tasarımcı için bu hamle, öncülüğünü yaptığı tüketici teknolojisi sektörüne yüksek profilli bir dönüşü işaret ediyor. Steve Jobs ile yıllarca birlikte çalışarak, iPod, MacBook, iPad ve Apple Watch'a ek olarak modern akıllı telefonun görünümünü ve hissini tasarladı. 2019'da Apple'dan ayrıldı. Ive Apple'dan ayrıldığında, CEO Tim Cook iki tarafın işbirlikçi olarak kalacağı fikrini ortaya attı. Ancak Ive'nin ayrılmasından sonra birlikte hiçbir zaman bir ürün yayınlamadılar. Ve şimdi tasarımcı, "nadir bir vizyoner" olarak adlandırdığı Altman ile yeni bir iş birliğine başlıyor. Ive bir zamanlar Jobs tarafından "manevi ortağı" olarak tanımlanmıştı ve rakip teknoloji ürünleri tasarlama konusundaki yeni görevi, yapay zekada rekabet etmekte zaten zorlanan Apple için kötü bir alamet olarak görülebilirdi. Altman, röportajda Jobs'un Ive'nin son hamlesinden "çok gurur duyacağını" söyledi. Altman, OpenAI'nin "tüketici donanımında daha önce hiç görülmemiş" bir kalitede bir ürün yaratacağını söyledi. "Yapay zeka, insanların neler yapabileceği açısından o kadar büyük bir sıçrama ki, bundan maksimum potansiyeli elde etmek için yeni bir tür bilgi işlem biçimi faktörüne ihtiyaç duyuyor," dedi. Apple hisseleri Çarşamba günü New York'ta %2,3'e kadar düştü. Salı günü kapanışa kadar bu yıl %17 düşüş göstermişlerdi. Anlaşmanın bir parçası olarak, OpenAI io için 5 milyar dolarlık hisse ödüyor. Yaklaşık 6,5 milyar dolarlık bakiye, geçen yılın dördüncü çeyreğinde OpenAI'nin io'da %23 hisse satın almasını içeren bir ortaklıktan kaynaklanıyor. Ayrı olarak, OpenAI'nin başlangıç fonu da o sırada Ive'nin şirketine yatırım yaptı. Milyarder hayırsever Laurene Powell Jobs da şirketi Emerson Collective aracılığıyla bir io destekçisi. Diğer yatırımcılar arasında Sutter Hill Ventures, Thrive Capital, Maverick Ventures ve SV Angel yer alıyor. OpenAI, Altman'ın io'da hissesi olmadığını söyledi. Anlaşmanın bu yaz tamamlanması ve düzenleyici onayların beklenmesi bekleniyor. io'nun devralınması, OpenAI'ye yaklaşık 55 donanım mühendisi, yazılım geliştiricisi ve üretim uzmanı sağlayacak; Ive ve Altman'ın bir cihaz ailesi olmasını beklediği bir ekip. İki yönetici, yaklaşık iki yıldır bazı erken fikirleri araştırıyordu. İkili, ilk cihazlarının gerçekten yeni bir ürün türü olmasını bekliyor. Ive, bugün mevcut olan ürünlere atıfta bulunarak, "İnsanların yeni bir şeye karşı iştahı var, bu da şu anda bulunduğumuz yerle ilgili bir tür huzursuzluğun yansıması," dedi. Ive ve Altman'ın ilk cihazlarının 2026'da piyasaya sürülmesi planlanıyor. Altı yıl önce Apple'dan ayrıldığında, Ive, tasarımcılar ve mühendislerden oluşan bir kolektif olan LoveFrom şirketini kurdu. Personel, Apple'ın donanım ve yazılım departmanlarının kıdemlilerinin yanı sıra Ive'nin ve diğer işbirlikçilerinin arkadaşlarını da içeriyor. Daha sonra geçen yıl Apple mezunları Scott Cannon, Evans Hankey ve Tang Tan ile birlikte io'yu kurdu. Hankey, Ive'nin Apple'daki halefiydi ve 2023'e kadar şirkette kaldı, Tan ise 2024'e kadar iPhone ve Apple Watch ürün tasarımına öncülük etti. Cannon, Dropbox Inc. tarafından satın alınan bir zamanlar popüler olan e-posta uygulaması Mailbox'ı ortaklaşa yaratmadan önce Apple'da çalıştı. Grup, io'da yapay genel zeka çağı için bir ürün koleksiyonu geliştirmeyi, mühendisliğini yapmayı ve üretmeyi amaçladı; bu çağ, teknolojinin insan benzeri bilişsel yeteneklere ulaştığı noktadır. Ekip şimdi bu misyonu OpenAI'da sürdürecek ve tasarımcıların yaratılmasına yardımcı olduğu cihazlar için bir tehdit haline gelecek. Bu, yapay zeka konusunda Silikon Vadisi'ndeki akranlarının gerisinde kalan Apple'ın zorluklarına bir yenisini daha ekliyor. Şirketin geçen yıl piyasaya sürülen AI platformu, rakip sistemlerin yeteneklerinden yoksun ve boşlukları doldurmak için kısmen OpenAI'nin ChatGPT sohbet robotuna güveniyor. Yine de Ive ve Altman, iPhone'un yakın zamanda ortadan kalkacağını düşünmüyor. Altman, "Akıllı telefonun dizüstü bilgisayarı ortadan kaldırmadığı gibi, ilk işimizin akıllı telefonu ortadan kaldıracağını da düşünmüyorum," dedi. "Tamamen yeni bir şey." "Telefon, şu anki haliyle, dikkate değer bir genel amaçlı cihaz," dedi Ive ve insanların AI ile "çok yeni yollarla" bağlantı kuracağını ekledi. On yıl önce bir araştırma kuruluşu olarak kurulan OpenAI, 2022'de ChatGPT'nin piyasaya sürülmesiyle AI'da itici bir güç haline geldi. Şirketin değerlemesi 300 milyar dolara yükseldi ve satın almalar yoluyla erişimini genişletmeyi hedefliyor. OpenAI, AI kodlama yazılım şirketi Windsurf için 3 milyar dolarlık bir anlaşma gibi diğer işlemler üzerinde çalışıyor. OpenAI ayrıca bu ay yönetim kadrolarını sarstı ve San Francisco merkezli şirket, Instacart şefi Fidji Simo'yu uygulamaların CEO'su olarak atadı. Altman'a doğrudan rapor veriyor ve bu da onun daha geniş stratejiye odaklanmasını sağlıyor. Tan ve Cannon ile birlikte OpenAI çalışanı olacak olan Hankey, ChatGPT'nin ilk çıkışının donanım teknolojisinin değişmesi gerektiği gerçeğini fark etmesini sağladığını söyledi. Bir röportajda, "Birçoğumuz birbirimize baktık ve 'Bu muhtemelen kariyerimizin en inanılmaz teknolojisi' dedik" dedi. Ive ve LoveFrom bağımsız kalırken, yazılımı da dahil olmak üzere tüm OpenAI'nin tasarımını üstlenecekler. Altman, Ive ile ilk görüşmelerinin donanımla ilgili olmadığını, bunun yerine ChatGPT'nin arayüzünün nasıl iyileştirileceğiyle ilgili olduğunu söyledi. 40 yaşındaki Altman, "Açıkçası hala AI etkileşimlerinin son aşamasındayız" dedi. "Grafiksel kullanıcı arayüzünün eşdeğerinin ne olacağını henüz çözemedik, ancak çözeceğiz." LoveFrom'un, Bas Ording, Mike Matas ve Chris Wilson da dahil olmak üzere Mac ve iPhone işletim sistemlerinin görünümünü yaratmaya yardımcı olan bir dizi eski Apple tasarımcısı olduğunu söyledi Ive. OpenAI uygulamasını yeni nesil tüketiciler için yeniden tasarlamada yardımcı olabilirler. LoveFrom, Ferrari NV ve Airbnb Inc. gibi müşterileriyle mevcut ilişkilerini sürdürecek ancak büyük yeni müşteriler almayacak. OpenAI içindeki yeni donanım ekibi, Altman'a ürün başkan yardımcısı olarak rapor verecek olan Peter Welinder tarafından denetlenecek. ChatGPT'nin ilk olarak ikiz oğullarından biri olan Charlie tarafından radarına alındığını ve onu kullandıktan hemen sonra Altman ile tanışması gerektiğini anladığını söyledi. OpenAI'daki yeni ekip, San Francisco'daki bir mahalle olan Jackson Square'deki io'nun mevcut çalışma alanında ve OpenAI'nin mevcut ofislerinde çalışacak. "En önemli ve faydalı işimin önümde olduğunu hissettim," dedi Ive ve bu an için "eğitim" aldığını ekledi. Deneyimi, iPod ve iPhone'dan önceki 1990'ların sonu ve 2000'lerin başındaki Apple ile karşılaştırıyor. "Hepimizin birbirimizi bulduğu için gerçekten çok minnettarım." Ive ve Altman üzerinde çalıştıkları donanım ürünleri hakkında ayrıntı vermediler, ancak henüz emekleme aşamasında olan bir pazara girecekler. Facebook ve Instagram'ın sahibi olan Meta Platforms Inc., belki de AI cihazlarının en dikkat çeken üreticisidir. Çevre hakkında bağlam sağlamak için kamera ve mikrofon kullanan popüler Ray-Ban akıllı gözlükleri satmaktadır. Humane Ai Pin ve Rabbit r1 kişisel asistan cihazı gibi kamuoyunda başarısız olanlar da oldu. 58 yaşındaki Ive, "Bunlar çok kötü ürünlerdi," dedi. "Ürünlerde ifade edilen yeni düşünme biçimlerinin eksikliği vardı." Apple'ın donanım mühendisliği bölümünde iPhone'un her versiyonunun geliştirilmesinde merkezi bir rol oynayan Tan, yeni ekibin bir "mirasa" bağlı olmadığını ve "bu alanı yeniden düşünme" fırsatına sahip olacağını söyledi. Yine de, bir ürünü gerçekten teslim etmek biraz zaman alacak. Altman, "Beklemeye değecek," dedi. "Yapımı çılgınca ve hırslı bir şey." Kaynak: Bloomberg
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 21 saat önce Yazar Admin Gönderi tarihi: 21 saat önce Meta gerçekten 28 yaşında birini işe almak için 15 milyar dolar mı harcıyor? Meta'nın Scale AI'nın neredeyse yarısını 15 milyar dolara satın almayı planladığı bildiriliyor. Teoride, Mark Zuckerberg Scale AI'nın veri hizmetlerini güvence altına almakla ilgileniyor. Ancak bu, bir şirketi yetenekleri için satın almak gibi görünüyor. Bu durumda, Zuckerberg özellikle kurucu ortak Alexandr Wang ile ilgileniyor. Muhtemelen Alexandr Wang'ın kim olduğunu bilmiyorsunuz. Ancak bu değişecek: 28 yaşındaki adam, Mark Zuckerberg'in 15 milyar dolar harcadığı adam olarak tanınacak. Wang, Meta ve OpenAI gibi dev AI liderleriyle çalışan bir veri şirketi olan Scale AI'nın CEO'sudur. Ve Meta'nın Scale AI'da %49 hisse satın almak için 15 milyar dolar harcamak üzere olduğu bildiriliyor. Meta, Scale AI'yı bir yıl önceki son değerlemesinin yaklaşık iki katı olan 30 milyar dolara yakın bir değere sahip bu yatırım için ne elde ediyor? Teoride, bu para Meta'nın AI hedefleri için önemli bir şirketle ilişkisini sağlamlaştırmasını sağlıyor. Pratikte, bu para Wang'ı ve birkaç yardımcısını satın alıyor. "Bu, Alexandr Wang'ın çok pahalı bir satın alma işlemi," diye yazıyor teknoloji analisti Ben Thompson, henüz duyurulmamış yatırımın artık geleneksel hale gelmiş bilgeliğini yansıtarak. Hem Meta'dan hem de Scale AI'dan yorum istedim. Satın alma işlemi, geleneksel olarak sınırlı beklentileri olan küçük bir girişimin kendisini genellikle şirketin çalışanlarıyla, kazanması gerekenden daha fazla ilgilenen daha büyük bir oyuncuya sattığı bir anlaşmadır. Çoğu zaman, satın alınan şirket, anlaşma kapandıktan sonra satmaya çalıştığı şeyi yapmayı bırakır. Acquihires genellikle yeni kurulan şirketlerin kurucuları ve çalışanları için "yumuşak iniş" olarak kabul edilir — çünkü en azından bazıları için istihdam sağlar — ve yatırımlarının bir kısmını geri alabilecek yeni kurulan şirketlerin yatırımcıları için. Bu anlaşmalar, Başkan Joe Biden'ın antitröst yetkililerinin birleşme ve devralmaları nispeten nadir hale getirdiği son yıllara kadar Silikon Vadisi'nde oldukça yaygındı. Şimdi tekrar toparlanmaya başlıyorlar — özellikle de anlaşmaların çok büyük fiyat etiketleriyle geldiği yapay zeka söz konusu olduğunda. Örneğin geçen yıl Microsoft, teknik olarak bir lisans ücreti olan ancak esasen şirket kurucusu Mustafa Süleyman ve ekibinden bazılarını işe alma bedeli olan yapay zeka girişimi Inflection'a 650 milyon dolar ödedi. Daha sonra Google, esas olarak kurucu Noam Shazeer ve çalışanlarından bazılarını işe almak için Character.AI ile benzer şekilde yapılandırılmış bir anlaşma için 2,7 milyar dolar ödedi. Şimdi Zuckerberg, en yeni anlaşmasıyla bu kalıbın boyutunu büyütüyor gibi görünüyor ve bildirildiğine göre Wang'ın süperstar araştırmacılarla dolu yeni bir AI laboratuvarına katılmasını istiyor. Semafor'dan Reed Albergotti'nin yaptığı gibi, Zuckerberg'in ödeyeceği 15 milyar dolarlık fiyat etiketinin aslında bir satın alma olmadığını, çünkü bu paranın en azından bir kısmının Meta için Scale AI'nın yapacağı gelecekteki çalışmalara bir avans olması gerektiğini savunabilirsiniz. Ancak teknoloji alanında konuştuğum çoğu kişi, buradaki gerçek motivasyonun Wang'ı işe almak olduğuna inanıyor - tıpkı Apple'ın Beats'i 3 milyar dolara satın almasının Tim Cook'un şirketin kulaklık işini istemesi değil, kurucu ortak Jimmy Iovine'in zevkini ve havasını istemesi gibi. Bu da Wang'ın üst düzey, büyük beyinli bir AI bilimcisi olarak bilinmemesini daha da ilginç kılıyor. "Esasında teknik becerilere sahip bir iş adamı, Zuckerberg'in son zamanlarda ilgi gösterdiği ve devasa maaş teklifleri sunduğu türden seçkin bir araştırmacı değil," The Information'ın bildirdiğine göre. Financial Times'a göre, "Yetenekleri, şirketin personelini yönetmek veya yapay zeka araştırmalarını ilerletmek yerine şirketi tanıtmakta yatıyor." Ve Zuckerberg'in Wang'ın kendisi için ne yapabileceğini düşünmesine bakılmaksızın, geçmişten, sonunda ayrılan yüksek profilli yetenekleri satın aldığı birçok uyarıcı hikayesi var. Hem Instagram'ın hem de WhatsApp'ın kurucu ortakları, Zuckerberg onlara milyarlarca dolar harcadıktan sonra şirketten ayrıldı ve Instagram'ın kurucu ortağı Mike Krieger, Anthropic'teki baş ürün sorumlusu rolü aracılığıyla artık Meta ile rekabet ediyor. Tartışmanın diğer yüzü: Milyarlarca doları bir işe alım anlaşmasına harcamayı göze alabilecek çok fazla şirket yok, ancak Meta kesinlikle onlardan biri. Ve Zuckerberg'in görünüşe göre yaptığı gibi, kendinizi teknoloji sektörünün geleceğinin — ve işiniz yapay zeka ise, harcadığınız her miktar sonunda işe yaradığında değecektir. Kaynak: BI
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın