Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

88 milyar dolarlık otomotiv devi, evliliği görüntülü görüşmeyle sona erdirmeye benzer bir hareketle 400 çalışanını uzaktan işten çıkardı


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

88 milyar dolarlık otomotiv devi, evliliği görüntülü görüşmeyle sona erdirmeye benzer bir hareketle 400 çalışanını uzaktan işten çıkardı

Stellantis, uzaktan çalışmaları talimatını verdikten sonra görüntülü görüşme yoluyla 400 işçiyi işten çıkardı.

stellantis.png

İşyeri uzmanları bu taktiğin "soğuk" olduğunu ve kişisel haberlerin bu kadar "kişisel olmayan" şekilde paylaşılmaması gerektiğini söylüyor.

Durum üzerinde kontrolü sürdürmek daha kolay olduğundan şirketler işten çıkarmaları uzaktan gerçekleştirebilir.

The Wall Street Journal ve CNBC'nin haberine göre, Jeep ve Dodge'un sahibi kısa süre önce 400 beyaz yakalı işçiye tüm gün uzaktan çalışma talimatı verdikten sonra işten çıkarıldı.

Stellantis'in 88 milyar dolar değerindeki hamlesi, işten çıkarmaların nasıl yapılacağına ilişkin görgü kuralları konusunda yeni tartışmalara yol açtı.

Otomobil şirketi, e-posta yoluyla bilgi vermek veya insanları iç sistemlerden uzaklaştırmak da dahil olmak üzere dijital yollardan işten çıkarmalar gerçekleştiren birkaç büyük firma arasında yer alıyor.

Google böyle bir örnektir. 2023'ün başlarında e-posta yoluyla 12.000 çalışanı işten çıkardı. Elon Musk, Twitter'ı devraldıktan sonraki aylarda işten çıkarmalarla ilgili tutumu nedeniyle de eleştirildi. Bazı çalışanlar işlerini kaybettiklerini ancak şirketteki dizüstü bilgisayarlarına ve e-postalarına erişemedikleri zaman öğrendiler.

Uzmanlar, sanal ve uzaktan işten çıkarmaların en iyi çözüm olmadığını söylüyor; bu, etkilenen işçilere yönelik empati ve anlayış eksikliğini gösteriyor ve kalan işçileri ayrılmaya itebilir.

Peki şirketler neden işten çıkarmaları sanal olarak gerçekleştiriyor?

İşverenler durum üzerinde kontrol sahibi olmak istiyor

İşverenlerin zor konuşmaları görüntülü görüşme üzerinden yürütmeyi tercih etmelerinin bir nedeni de, özellikle çok sayıda personelin etkilendiği durumlarda durum üzerinde kontrolün daha kolay sağlanmasıdır.

London Business School'da örgütsel davranış klinik profesörü Ben Hardy, Business Insider'a uzaktan video görüşmesinin "birçok insanı çok hızlı bir şekilde işten çıkarmanın" kolay bir yolu olabileceğini söyledi.

"400 kişinin aynı anda lojistiğini gerçekleştirmek zordur" diye açıkladı. "Onları tek tek çağırırsanız, günler alır, ya da bir grup yönetici ya da İK'nın bunu yapması gerekir. Eğer bunu büyük bir toplantıda yaparsanız, bir oda dolusu üzgün/kızgın insanla karşılaşırsınız ve bu çirkinleşebilir."

King's College London'da örgütsel davranış ve insan kaynakları alanında kıdemli öğretim görevlisi olan Amanda Jones, BI'ya bunun aynı zamanda "bilgi akışını" kontrol etmenin de bir yolu olduğunu söyledi.

"Bu yöntemin kullanılması, herkesin çağrıya erişme şansının en yüksek olduğu ve aynı zamanda herkesin bilgiyi aynı anda alabileceği anlamına gelecektir" dedi.

Jones, işverenlerin kötü haberi verdiklerinde duygusal patlamalarla uğraşmaktan kaçınmak için kendileri ve çalışanlar arasında mesafe yaratmaya çalışabileceklerini söyledi.

Jones, çalışanların kendileriyle işverenleri arasındaki "psikolojik sözleşmenin" "ihlal edildiğini" hissettiklerinde aşırı tepkilere başvurabileceklerini söyledi.

İşten çıkarmanın da bir adabı var

İşten çıkarma gerçekleştiren şirketler büyük olasılıkla kârlılıklarını, maliyetleri düşürme fırsatını ve organizasyonel verimliliği artırmayı düşünüyor ancak çalışanları da akılda tutmaları gerekiyor.

Jones, "Bir çalışanın kuruluşla uzun vadeli bir ilişkisi varsa ve sadık bir çalışan olduğunu hissediyorsa, kuruluşun kendisine daha fazla şefkat 'borçlu' olduğunu hissetmesi muhtemeldir" dedi Jones.

"Bunu romantik bir ilişkiyle karşılaştırırsanız, bu, çoğu insanın kaba ve oldukça soğuk bulacağı bir evliliği video görüşmesi yoluyla bitirmeye benzeyebilir" diye ekledi.

Warwick Business School'da doçent olan Muhammad Umar Boodoo, BI'ya işten çıkarmalarla baş etmenin en empatik yolunun "her çalışanı sürecin merkezine yerleştirmek" ve kıdem tazminatı, ihbar süresi ve diğer fırsatların araştırılması konusunda onlarla işbirliği yapmak olduğunu söyledi. kariyer gelişimi için.

Çalışanları bir video görüşmesiyle tek seferde işten çıkarmanın "empati eksikliğine" işaret ettiğini, çünkü kendilerini muhtemelen evde çaresiz hissettiklerini ve endişelerini hafifletecek bir danışman olmadan bırakıldıklarını söyledi.

Boodoo'ya göre bu aynı zamanda kalan çalışanların moralini de bozabilir ve yıpranmayı artırabilir. "İşten çıkarılmayan çalışanlar, en yakın arkadaşlarına ve eski meslektaşlarına sempati duyabilir ve bu da şirketten kademeli olarak ayrılmalarına yol açabilir."

"Araştırmalar, işten çıkarmanın ardından kalan çalışanlar arasında gönüllü değişimde bir artış olduğunu gösteriyor. Daha ileri araştırmalar, iş tatmininde, organizasyonel bağlılıkta ve hatta satış performansı ve araştırma ve geliştirme de dahil olmak üzere iş performansında bir düşüş olduğunu gösteriyor" diye ekledi.

Kaynak: BI

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.