Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

FİTNE NEDİR? FİTNECİ KİME DENİR VE GÖREVİNİ NASIL YAPAR?


sardunyam

Önerilen İletiler

Ne kadar subjektif bir yaklaşım!

Kim karar veriyor, iyiye, kötüye, güzele, çirkine?

 

Hurafelere, boş inançlara dikkat çekmek, kadın ve erkeğin, güçlü ve zayıfın, insani ve hukuki haklar açısından eşit olduğunu söylemek, kimsenin kimseyi köle/cariye olarak kullanamayacağını söylemek, sübyancılığın yanlış olduğunu söylemek, yağmacılığa ganimet adı vererek yasallaştırmanın yanlış olduğunu söylemek de yanlışa dikkat çekmektir. Yanlışı düzeltmektir.

 

Eşcinsellik (Livata)

Erkeğin erkekle veya kadınla arkadan temasına "livata" veya "lutîtik" denir. Lût (a.s)'ın kavmi bu çeşit sapık ilişkiler yüzünden helak edildiği için bu adla anılmıştır. Livata İslam'da ve önceki semavî dinlerde yasaklanmıştır.

Zamanımızda eşcinsellik “İnsan hakkıdır”.

İslâm'a göre, kadın ve erkek eşit ve birbirini tamamlayan varlıklardır. Gerek ontolojik olarak, gerekse dinî sorumluluk, hukukî ehliyet, temel hak ve hürriyetler bakımından ilkesel bazda kadın erkek ayrımı söz konusu değildir. Ancak kadının konumunun belirlenmesinde, bu ilkesel esasların yanı sıra, İslâm'ın doğup geliştiği toplumlardaki sosyal ve kültürel çevre, özellikle ataerkil aile yapısı etkili olmuştur. Bu durum, İslâm toplumlarında farklı kadın anlayışlarının ortaya çıkmasının da sebebidir. Kadına hiçbir değerin verilmediği, kız çocuğuna sahip olmanın utanç verici bir durum kabul edildiği, bu nedenle bazen kız çocuklarının diri diri toprağa gömüldüğü bir dönemde İslâm, davetin başladığı ilk yıllarında kadını muhatap olarak kabul etmiş, bu konuda kadın erkek arasında herhangi bir ayrım yapmamıştır (bk. Leyl 92/3-10).

 

Âl-i İmrân suresinin 195. âyetinde geçen, “sizler birbirinizdensiniz”; Tevbe suresinin 71. âyetinde geçen "mü'min erkekler ve mü'min kadınlar birbirlerinin dostlarıdırlar"; Bakara suresinin 187. ayetinde geçen "onlar size örtüdürler, siz de onlara örtüsünüz" ifadeleri, kadınla erkeğin birbirine denk ve birbirini tamamlayan iki unsur olduğunu vurgulamaktadır.

Köle ve cariye hür bir insanın malı olan, kendilerine ait hakları yok denecek kadar kısıtlı bulunan kadın (cariye) ve erkek (abd) insanlardır.. Kölelik ve cariyelik İslam'dan çok önceki devirlerden beri vardır. İnsanların köle ve cariyelere bakışı, onlara tanıdıkları haklar ve muamele biçimleri de değişik olmuştur. İslam geldiğinde dünyada ve Arabistan'da kölelik çok yaygın bulunuyordu. Köleliğin birden kaldırılması sosyal ve ekonomik birçok probleme yol açacaktı; köle sahiplerinin ekonomik ve sosyal hayatları kölelerin varlığı üzerine kurulmuştu. Köleliğin birden kaldırılması sosyal ve ekonomik birçok probleme yol açacaktı; köle sahiplerinin ekonomik ve sosyal hayatları kölelerin varlığı üzerine kurulmuştu. Hayatlarında hürriyeti tanımamış ve tatmamış olan köleler de birden serbest bırakıldıklarında ne yapacaklarını şaşıracak, belki eski efendilerine başvurarak köle olmaların isteyeceklerdi. Bu yüzden İslam, köleliği birden kaldırmak yerine önce kölelerin durumunu ıslah etmeyi, onlara -kendi iradeleriyle çalışıp bedellerini ödeyerek hür olmak dahil- bir takım haklar tanımayı tercih etti. Zaman içinde köleliğin tamamen ortadan kalkması için de tedbirler aldı, kurallar koydu.

 

Zaman içinde köleliğin tamamen ortadan kalkmasına yönelik tedbirler içinden şu kadarını hatırlatalım:

a) Bir köle bedelini ödeyerek hür olmak isterse -kölenin durumu müsait olduğu takdirde- sahibi bu teklifi kabul edecek ve ona bazı günler bu maksatla çalışması için izin verecektir.

B) Kölelerin bedelleri ödenerek azat edilmeleri için zekat bütçesine ödenek konmuştur.

c) Sahibi, kadın köle ile karı koca hayat yaşar da cariye çocuk doğurursa bu çocuk hür olduğu gibi anasının da statüsü değişmekte, "ümmü'l-veled" adını alan cariye artık alınıp satılır olmaktan çıkmaktadır.

d) Devamlı köleleştirmenin kaynakları ortadan kaldırılmış, geçici olarak ve daha ziyade misilleme zorunluluğu yüzünden savaş esirlerinin köle olarak gazilere dağıtılması uygun görülmüştür. Bunun dışında hür bir insanı köleleştirmek şiddetle yasaklanmış, Hz. Peygamber (s.a.) "Bunu yapanlar kıyamette karşılarında dâvacı olarak beni bulacaklar" buyurmuştur. Harp esirlerine yapılacak muamele hakkında karar vermek devletin yöneticilerine bırakıldığı için yöneticilerin "karşılıksız salma, bedel ile serbest bırakma, müslüman esirler ile değişme" gibi bir karar vermeleri halinde köleliğin hiçbir meşru kaynağı kalmamış olacaktır.

e) Yemin edip vazgeçme, Ramazan orucu tutarken cinsel temas yaparak oruç bozma, kaza yoluyla adam öldürme gibi birçok durumda kölesi olana köle azat etme mecburiyeti getirilmiştir. Böyle bir mecburiyet olmadığı halde köle azat edenlere büyük mükâfatlar vadedilmiştir....

Bütün bunlara rağmen İslam tarihinde köleliğin devam etmesi ve bu insanlık ayıbını başka milletlerin, oldukça geç de olsa müslümanlardan önce kaldırmaya teşebbüs etmeleri müslümanların kusurudur; dinlerini iyi anlamamaları, Allah ve Resulü'nün maksadını gerçekleştirme konusunda titiz davranmamaları, dünya menfaatini ahiretinkine tercih etmeleri yüzünden bu böyle olmuştur

 

Muhammed öncesinde organize ve yasal sayılan yağma var mıymış?

300+ ilaha inanan insanlar Mekke'ye girince birbirleryle kavga ediyorlarmıymış? birbirlerinin ilahlarını yerlere çalıyorlar mıymış?

Muhammed'den önce dağdan gelip bağdakini kovmak yasal mıymış?

 

Burada organize ve yasal demekle (İslam'dan önce yağma varmı idi) hem herşeylerini beğenmedikleri "Araplar'ı" aklama ve bu suretle "İSLAM'a" yüklenme durumu tam bir (şaşırma) dır bir kere Şavaş'ta alınan ganimettir ve İslam önceside vardır.

 

ENFAL.

 

Rahman Rahim olan Allah’ın adıyla

 

1- Sana savaş-ganimetlerini sorarlar. De ki: "Ganimetler Allah'ın ve Resulündür. Buna göre, eğer mü'minlerseniz Allah'tan korkup-sakının, aranızı düzeltin ve Allah'a ve Resulü'ne itaat ediniz."

 

Bedir savaşından sonra müslümanlar arasında, savaş ganimetlerinin paylaştırılması ile ilgili bir tartışma çıktı. Allah bu fırsatı müslümanların lehine kullanarak barış ve savaşla ilgili sorunların çözümü için gerekli ilkeleri ortaya koydu.

Bedir, İslam sancağı altında yapılan ilk savaş olduğu için müslümanlar, savaş ve onun gündeme getirdiği problemler hakkında İslamın ortaya koyduğu ilkelerden habersizdirler. Bakara ve Muhammed surelerinde bazı ön talimatlar verilmişse de "savaşın insanileştirilmesi" için daha fazla emir ve talimata ihtiyaç vardı. Çünkü İslam'ı kabul etmiş olsalar bile, müslümanların savaş konusundaki tasavvurları, İslam öncesi dönemin hemen hemen aynısıydı. İşte bu nedenle, eski uygulamaya dayanarak her müslüman, zafer sonrası eline geçen savaş ganimetlerinin gerçek sahibinin kendisi olduğunu iddia etti. Fakat ganimet toplamak yerine düşmanı izlemeye gitmiş olanlar da vardı. Onlar da ganimetten pay almak istiyorlar ve şöyle diyorlardı: "Eğer biz düşmanı uzaklara dek izlemeseydik, onlar geri gelip zaferi bir hezimete dönüştürebilirlerdi. Yani İslam öncesi "GANİMET" adeti var idi vs vs.

 

"MUHAMMED a.s.v." dağdan gelip bağdakini kovmuş? yani bilmesek başka (çarpıtma) getir. 300 puta inananlar düzenlerini hampalıklarını öyle kurmuş öyle gidecek zannediyorlardı ama yeni düzen "İSLAM" göz kamaştırıcı bir şekilde "TEVHİD" inancı ile 50 sene sürmeden zamanının iki süperi "Fars ve Bizans'ı" dize getirmiş İspanyadan, Türkistana, uzanmıştır ve "DÜNYA" durdukça var olacaktır. :)

 

Bazı yazılar alıntıdır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 95
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Eşcinsellik (Livata)

Erkeğin erkekle veya kadınla arkadan temasına "livata" veya "lutîtik" denir. Lût (a.s)'ın kavmi bu çeşit sapık ilişkiler yüzünden helak edildiği için bu adla anılmıştır. Livata İslam'da ve önceki semavî dinlerde yasaklanmıştır.

Zamanımızda eşcinsellik “İnsan hakkıdır”.

 

 

 

Eğer samanda, kehrübar ile müşterek bulunan bir parça olmazsa, hiçbir zaman kehrübar tarafına gitmez. Onlar arasında bulunan bu aynı cinsten oluş, gizli bir şeydir, göze görünmez.

 

Bir insanı, her şeyin hayali, o şeye doğru götürüyor. Mesela bahçe hayali bahçeye; dükkan hayali dükkana. Yalnız bu hayallerde gerçeği değiştiren bir şey saklıdır. Mesela bir yerin hayali seni çekti, hayale uyup oraya gidiyorsun. [ O gerçeği değiştire şey] yani yalan-dolan orasını sana güzel göstermiştir. Sonra pişman olup kendi kendine: "Bunda bir hayır vardı sandım, meğer yokmuş." Diyorsun. Bu yüzden bu hayaller, tıpkı içinde birisi gizlenmiş olan çadırlara benzer. Hayaller ne zaman ortadan kalkar ve hakikatler yüz gösterirse, orada, çadır gibi olan hayal bulunmaksızın, kıyamet kopmuş olur ve artık pişmanlık bahis konusu olamaz; seni çeken gerçek, seni cezbeden gerçekten başka bir şey değildir.

 

O gün gizli şeyler apaşikar olur. [Kur'an, Sure: 86, Ayet: 9]

 

MEVLANA.

 

:)

 

Senin övünerek alıntı yaptığın Mevlanayı allah helak etmeyi unutmuş galiba ?

 

 

862. Bu deri, gam atesinin tesiri ile, deriden yapılmıs sofra gibi burusuk bir hale gelir!

Mef'ulü, Mefa'îlün, Mef'ulü, Mefa'îlün

(c. IV, 1881)

 

• Dayanamıyorum; bin yıllık sırrı açıga vuracagım! îster gözünü kapa, ister aç, durumu seyret!

• Gökyüzünde dolasıp duran ay, benim coskunlugumu gördü de yolundan seri döndü, benim yanıma geldi. "Kimseye

söylemem!" dedi. "Ben, seni seviyorum, senin dostunum; hep seninle düsüp kalkmadayım!"

• Onu görünce gözlerim kamastı; bir an yüzüne hayranlıkla baktım. "Ey güzel dilberim!" dedim. "Ey sudan yaratılmıs

atesli güzel!

• Ey benim güzelim! Onun cana canlar katan yüzü tıpkı bu yüz! Allah hakkı için söylüyorum; gönüller kapan çalgıcım

bu mu? îste bu!..

Sevgilim! Senin askının yoluna dösenmisim; basıp geçmen için yerlere serilmisim! Yanıyorum; ne olur atesime su

serp! Ey dünyadaki gizli ay, ey Tebrizli Semseddin!..

 

 

 

635. Sevgilim, ayrılık pek zor, hele birbirine sarıldıktan sonra gelen ayrılık!

Müfte'ilün, Müfte'ilün, Fa'ilat

(c. III, 1313)

 

 

• Canına ve basına and veriyorum, dogru söyle! Lütufta, güzellikte neden dünyada sen teksin; esin benzerin yok?

• Senin günes gibi parlak olan yüzün insana ayrılıgı olmayan kavusma gülünü bagıslar.

 

• Ben senin için herkesten gönlümü çekeyim, herkesi gönlümden söküp atayım. Senin vefana kavusmak için kendimi

tamamıyla sana vereyim, sana hizmet edeyim.

 

• Fakat bana kızıp da: "Yürü, git, sabret!" dersen, iste o zaman bu emri yerine getirmeye gücüm, kuvvetim yetmez.

Bu yerine getirilmesi imkansız olan bir teklif olur.

 

Ey sevgili! Ayrılık pek zor, hele birbirine sarıldıktan, dudak dudaga öpüstükten sonra gelen ayrılık!

 

• Mademki ruh aklın babası ve annesidir, ben senin gönlüne girip sevgini kazanırsam, benim aklım da, ruhum da sen

olursun.

• Bütün asıklar seni hayal ederler. Bu yüzdendir ki sen bir tane degilsin, bu yüzdendir ki asıklarının gönül perdeleri

ardında nice ay yüzlü, seker dudaklı, gümüs baldırlı güzellerin hepsi de sensin.

 

636.

Mefa'îlün, Mefa'îliın, Mefa'îlün, Mefa'îliin

(c. III, 1314)

 

 

• 0 güzel dudaklarını kulagımın üstüne koy! Gerçi simdi gecedir, tenhayız kimse duymaz ama yine sen dudaklarını

kulagıma o kadar sıkı yapıstırır ki' rüzgar bile gizlice o sırları duymasın.

 

 

• Ey ay parçası ne olur! Asıgı kendinden geçiren, öldüren o sırları bu gece söyle, susma, gönüldeki isret çenginin neva

tellerine gizlice dokun!

 

• Ey gülüp duran sevgili, ey cana can katan dilber. Sekerler saçan o iki yakut dudagından sadaka olarak gizlice bir

öpücük ver!

 

 

736. Eger aklın aklı basında ise eline hançeri al, onun cigerini des!

Fe'ilatün, Fe'ilatün, Fe'ilatün,

(c.IV, 1629)

 

• Acaba gönül dün gece ne içti ki, ben bugün mahmurum? Yahut kimin tuzlasını gördü ki, ben böyle acılıklar

içindeyim, perisan haldeyim.

 

• Bugün öyle bir haldeyim ki neyi döker kırarsam mazurum. Bugün ne söyler, ne edersem suçsuz sayılırım.

• Benim her nefeste dudaklarımdan, agzımdan can kokusu geliyor. Bu hal de canın; "Candan uzagım." diye sikayet

etmemesi içindir.

 

Dudaklarını dudaklarıma korsan mest olursun. Bu isi bir dene! 0 zaman anlarsın ki ben üzüm sarabından da asagı

degilim.

• Sakî, beni bogazıma kadar suya daldır, çünkü düsünce arıya benzer, bense çırçıplagım.

• Eger akıl kendindeyse, eger aklın aklı basındaysa; eline hançeri al, onun cigerini des! Eger gönlüm askla

yaralanmadıysa, onu da param parça et!

 

(Mevlana - Divan-i Kebir)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Senin övünerek alıntı yaptığın Mevlanayı allah helak etmeyi unutmuş galiba ?

 

0 "ben"lik, "biz"lik yüzünden bizden uzaklaşmıştır.

 

Mefa'îlün, Mefa'îlün, Mefa'îlün, Mefa-îlün

(c. II, 577)

 

⢠Şimşek gibi bir şey çakıyor; acaba, o gönüller alan sevgili midir? 0 köşeden parlayan ne; acaba, o la'l madeni mi?

 

⢠0 gevherin etrafında görülen nedir? Ay mı, yıldız mı? Nürdan bir kandil gibi gökyüzünden sarkmış, boşlukta asılı kalmış?

 

⢠Ey gönül! Başını çıkar da bir bak; senin gözlerin pek parlaktır, pek keskindir! Gözlerini ov da dikkatle bak; dünyada ne görürsen herşeyi 0 yaratmıştır! Yarattıklarında O'nun yaratma gücünü, sanatını, kudretini müşahede et, gör!

 

⢠Biz ortaya çıkınca, 0, bizden çekilir, uzaklaşır. Fakat biz çekilip gidince, 0 ortaya çıkar. Çünkü 0, "ben"lik, "biz"lik yüzünden bizden uzaklaşmıştır.

 

⢠Suyu dalgalandırdığın zaman, Güneş'in suya vurmuş ışığı da dalgalanır. 0 öyle görünür ama, aslında güneş gökyüzündedir.

 

*******************************

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

0 "ben"lik, "biz"lik yüzünden bizden uzaklaşmıştır.

 

Mefa'îlün, Mefa'îlün, Mefa'îlün, Mefa-îlün

(c. II, 577)

 

⢠Şimşek gibi bir şey çakıyor; acaba, o gönüller alan sevgili midir? 0 köşeden parlayan ne; acaba, o la'l madeni mi?

 

⢠0 gevherin etrafında görülen nedir? Ay mı, yıldız mı? Nürdan bir kandil gibi gökyüzünden sarkmış, boşlukta asılı kalmış?

 

⢠Ey gönül! Başını çıkar da bir bak; senin gözlerin pek parlaktır, pek keskindir! Gözlerini ov da dikkatle bak; dünyada ne görürsen herşeyi 0 yaratmıştır! Yarattıklarında O'nun yaratma gücünü, sanatını, kudretini müşahede et, gör!

 

⢠Biz ortaya çıkınca, 0, bizden çekilir, uzaklaşır. Fakat biz çekilip gidince, 0 ortaya çıkar. Çünkü 0, "ben"lik, "biz"lik yüzünden bizden uzaklaşmıştır.

 

⢠Suyu dalgalandırdığın zaman, Güneş'in suya vurmuş ışığı da dalgalanır. 0 öyle görünür ama, aslında güneş gökyüzündedir.

 

************ ************* ******************

 

******** ************* *************

İsterseniz kabak hikayesini de yazabilirim ama çok müstehcen olduğu için moderatörlerin müsade edeceğini sanmıyorum.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:

"Muhammedin nefsi elinde olana yemin ederim ki, yahudi olsun, hıristiyan olsun, bu insanlardan beni duyup da, getirdiğim kitaba îman etmeden ölen kimse, kesinlikle cehennemlik olur."

Ebû Hureyre radıyallahu anh. Müslim.

 

 

 

Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:

"Müşriklerle oturmayın, onlarla bir araya gelmeyin! Kim onlarla oturur ve onlarla seve seve birlikte olursa, onlardandır."

Semûre radıyallahu anh. Tirmizî.

 

Üzgünüm ama siz daha fitnenin ne anlama geldiğini bile bilmiyorsunuz isterseniz izah edeyim sizin için.....

 

Fitne, "insanın akıl ve kalbini doğrudan doğruya hak ve hakikatten saptıracak şey, savaş, azdırma, karışıklık, ihtilaf, kavga" gibi anlamlara gelen bir kelimedir.

 

Yukarıda yazmış olduğunuz,hadislerin fitne ile ilgisini ben çözemedim.Muşrikleri dost edinmeyin Allah'a iman etmeyenler cehennemliktir denilmiş,bunun nesi fitne???

 

Islâm, güzel ahlâktir...Kenzü'l-Ummâl, 3/17, HadisNo: 5225.

 

Insanlara merhamet etmeyene Allah merhamet etmez. Müslim, Fedâil, 66; Tirmizî, Birr, 16.

 

Kolaylastiriniz, güçlestirmeyiniz, müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz.Buhârî, Ilm, 12; Müslim, Cihâd, 6.

 

Hayra vesile olan, hayri yapan gibidir.Tirmizî, Ilm, 14.

 

Nerede olursan ol Allah'a karsi gelmekten sakin; yaptigin kötülügün arkasindan bir iyilik yap ki bu onu yok etsin. Insanlara karsi güzel ahlakin geregine göre davran. Tirmizî, Birr, 55.

 

Zarar vermek ve zarara zararla karsilik vermek yoktur.Ibn Mâce, Ahkâm, 17; Muvatta', Akdiye, 31.

 

Hiçbiriniz kendisi için istedigini (mü'min) kardesi için istemedikçe (gerçek) iman etmis olamaz. Buhârî, Îmân, 7; Müslim, Îmân, 71.

 

Müslüman, insanlarin elinden ve dilinden emin oldugu kimsedir. Tirmizî, Îmân, 12; Nesâî, Îmân, 8.

 

Birbirinize buguz etmeyin, birbirinize haset etmeyin, birbirinize arka çevirmeyin; ey Allah' i n kullari, kardes olun. Bir müslümana, üç günden fazla (din) kardesi ile dargin durmasi helal olmaz. Buhârî, Edeb, 57, 58.

 

Hiç süphe yok ki dogruluk iyilige götürür. Iyilik de cennete götürür. Kisi dogru söyleye söyleye Allah katinda siddîk (dogru sözlü) diye yazilir. Yalancilik kötüye götürür. Kötülük de cehenneme götürür. Kisi yalan söyleye söyleye Allah katinda kezzâb (çok yalanci) diye yazilir. Buhârî, Edeb, 69; Müslim, Birr, 103, 104

 

Mümin) kardesine tebessüm etmen sadakadir. Iyiligi emredip kötülükten sakindirman sadakadir. Yolunu kaybeden kimseye yol göstermen sadakadir. Yoldan tas, diken, kemik gibi seyleri kaldirip atman da senin için sadakadir. Tirmizî, Birr, 36.

 

 

Allah sizin ne dis görünüsünüze ne de mallariniza bakar. Ama o sizin kalplerinize ve islerinize bakar. Müslim, Birr, 33; â¹bn Mâce, Zühd, 9;

 

Küçüklerimize merhamet etmeyen, büyüklerimize saygi göstermeyen bizden degildir. Tirmizî, Birr, 15; Ebû Dâvûd, Edeb, 66.

 

(Insani) helâk eden su yedi seyden kaçinin. Onlar nelerdir ya Resulullah dediler. Bunun üzerine: Allah'a sirk kosmak, sihir, Allah' i n haram kildigi cana kiymak, faiz yemek, yetim mali yemek, savastan kaçmak, suçsuz ve namuslu mümin kadinlara iftirada bulunmak buyurdu. Buhârî, Vasâyâ, 23, Tibb, 48; Müslim, Îmân, 144.

 

Allah'a ve ahiret gününe imân eden kimse, komsusuna eziyet etmesin. Allah'a ve ahiret gününe imân eden misafirine ikramda bulunsun. Allah'a ve ahiret gününe imân eden kimse, ya hayir söylesin veya sussun. Buhârî, Edeb, 31, 85; Müslim, Îmân, 74, 75

 

Dul ve fakirlere yardim eden kimse, Allah yolunda cihad eden veya gündüzleri (nafile) oruç tutup, gecelerini (nafile) ibadetle geçiren kimse gibidir. Buhârî, Nafakât, 1; Müslim, Zühd, 41;

 

Isçiye ücretini, (alninin) teri kurumadan veriniz. Ibn Mâce, Ruhûn, 4

 

Iman etmedikçe cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de (gerçek anlamda) iman etmis olamazsiniz.Müslim, Îmân, 93; Tirmizî, Sifâtu'l-Kiyâme, 56.

 

Bunlar gördüğünüz gibi hadisi şerifler bilimselci,hadisin şerifin ne olduğunu biliyorsunuz değilmi?Bunların içerisinde bana bir tane fitneye yakın hadis gösterin bende siz haklısınız diyeyim,gösteremezsiniz bu durumda bana ne demek düşer biliyormusunuz "Yarabbi tüm bunları fitne olarak görenlerin şerrinden sana sığınırım"şimdi anladınızmı neden inkarcıları dost edinmeyin diye özellikle tembihler durur islam dini fitnecilikleri yüzünden......

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Üzgünüm ama siz daha fitnenin ne anlama geldiğini bile bilmiyorsunuz isterseniz izah edeyim sizin için.....

 

Bunlar gördüğünüz gibi hadisi şerifler bilimselci,hadisin şerifin ne olduğunu biliyorsunuz değilmi?Bunların içerisinde bana bir tane fitneye yakın hadis gösterin bende siz haklısınız diyeyim,gösteremezsiniz bu durumda bana ne demek düşer biliyormusunuz "Yarabbi tüm bunları fitne olarak görenlerin şerrinden sana sığınırım"şimdi anladınızmı neden inkarcıları dost edinmeyin diye özellikle tembihler durur islam dini fitnecilikleri yüzünden......

 

Şu inançlıların çelişkilerini çıkarttığımızda o kadar güzel kılıf uyduruyorlarki, hayranım doğrusu.

Onlardan, çarpıtma ve kılıf uydurma kursları almak gerek aslında.

Kırmızı işaretle işaretlediğim halde nasıl görmemezlikten ve anlamamazlıtan geliyorsun pes doğrusu.

Şimdi maddeler halinde yazacağım bakalım şimdi nasıl kılıf uyduracaksın ?

 

1- Fitne, "karşıdaki insanın inancının doğru olmadığını ispata çalışmaktır" dememişmisin ?

2- Muhammed'te alıntıladığım hadislerde bunu söylemişmi ?

 

Şimdi söyle bakalım fitnecilik yapmışmı, yapmamışmı ?

 

Senin alıntıladığın hadislerde kendi dinini övüyor. Ne alaka.

Biz başkasının dinine yaptığı fitneyi vurguluyoruz.

Seninkisi din de, diğerisininki köselemi ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Zarar vermek ve zarara zararla karsilik vermek yoktur.Ibn Mâce, Ahkâm, 17; Muvatta', Akdiye, 31
.

 

Dine zarar verenler için kuranın emretttiği:

 

4/89-Arzu ettiler ki kendilerinin küfre saptıkları gibi siz de sapasınız da beraber olasınız. Bu sebeple, onlar Allah yolunda hicret edinceye kadar içlerinden dost edinmeyin. Eğer bundan yüz çevirirlerse onları yakalayın ve bulduğunuz yerde öldürün. Onlardan ne bir dost edinin, ne de bir yardımcı.

 

(Insani) helâk eden su yedi seyden kaçinin. Onlar nelerdir ya Resulullah dediler. Bunun üzerine: Allah'a sirk kosmak, sihir, Allah' i n haram kildigi cana kiymak, faiz yemek, yetim mali yemek, savastan kaçmak, suçsuz ve namuslu mümin kadinlara iftirada bulunmak buyurdu. Buhârî, Vasâyâ, 23, Tibb, 48; Müslim, Îmân, 144.

 

Burdaki haram kılınan cana kıymak sadece inananları öldürme söz konusu olunca geçerli herhalde.

 

2/205- O, (senin yanından) ayrılınca yeryüzünde bozgunculuk yapmağa, ekin ve nesli yok etmeğe çalışır. Allah ise bozgunculuğu sevmez.

 

2/99-Andolsun, biz sana apaçık âyetler indirdik. Bunları ancak fasıklar inkâr eder.

 

24/5-Ancak tövbe edip bundan sonra ıslah olanlar müstesna. Çünkü Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

 

6/49-Âyetlerimizi yalanlayanlara ise, yapmakta oldukları fasıklık sebebiyle azap dokunacaktır.

 

63/6-Onlara bağışlama dilesen de, dilemesen de onlar için birdir. Allah onları asla bağışlamayacaktır. Çünkü Allah, fasıklar topluluğunu doğru yola iletmez.

 

 

 

Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu?

 

Tabi önemli olan ve inanılması gereken öncelikle hadistir.Kuranın söylediği ikinci planda kalır.

 

Senin alıntıladığın hadislerde kendi dinini övüyor. Ne alaka.

Biz başkasının dinine yaptığı fitneyi vurguluyoruz.

Seninkisi din de, diğerisininki köselemi ?

 

Galiba kösele

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Burada organize ve yasal demekle (İslam'dan önce yağma varmı idi) hem herşeylerini beğenmedikleri "Araplar'ı" aklama ve bu suretle "İSLAM'a" yüklenme durumu tam bir (şaşırma) dır bir kere Şavaş'ta alınan ganimettir ve İslam önceside vardır.

 

Bu foruma katıldığım günden beri yazılarımı incelen hiç kimse, herhangi bir ırkı aşağıladığıma, beğenmediğime dair bir sözümü bulamaz.

 

Eleştirdiğimiz konu, yerel bir kültürün, evrensel kültür diye yutturulmasıdır.

Eleştirdiğimiz konu, yerel bir kültürü evrensel kültür sanılarak, kültür emperyalizmine maşalık yapılmasıdır.

 

Her kültürün iyi ve kötü tarafları vardır.

Kültürler arası etkileşimle, herkes tarafından beğenilen değerler yaşatılır, beğenilmeyenler yokolur gider.

 

İtirazımın, bir yerel kültürün, kutsallık kılıfına büründürülerek, kültür emperyalizmine hizmet edilmesidir.

 

Kategorik olarak Arapları tümüyle aşağılamak ırkçılıktır.

Ve ırkçılık benim ne bu forumda, ne de başka bir yerde yaptığım birşey değildir.

 

Dilek ağacı adı verilen şeylere çaput bağlamak evrensel kültür yapılmaya kalkışılsaydı, ona da itiraz ederdik, "eski Türk şamanist hurafeleri" diye, karşı çıkıyoruz da zaten.

 

Bu demek değildir ki, eski Türkleri aşağılıyoruz.

Sadece yanlış olan bir kültür unsuruna itirazımızı belirtiyoruz.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Şu inançlıların çelişkilerini çıkarttığımızda o kadar güzel kılıf uyduruyorlarki, hayranım doğrusu.

Onlardan, çarpıtma ve kılıf uydurma kursları almak gerek aslında.

Kırmızı işaretle işaretlediğim halde nasıl görmemezlikten ve anlamamazlıtan geliyorsun pes doğrusu.

Şimdi maddeler halinde yazacağım bakalım şimdi nasıl kılıf uyduracaksın ?

 

1- Fitne, "karşıdaki insanın inancının doğru olmadığını ispata çalışmaktır" dememişmisin ?

2- Muhammed'te alıntıladığım hadislerde bunu söylemişmi ?

 

Şimdi söyle bakalım fitnecilik yapmışmı, yapmamışmı ?

 

Senin alıntıladığın hadislerde kendi dinini övüyor. Ne alaka.

Biz başkasının dinine yaptığı fitneyi vurguluyoruz.

Seninkisi din de, diğerisininki köselemi ?

 

:rolleyes:

Bakara 285.ayet

Elçi, kendisine Rabbinden indirilene iman etti, mü'minler de. Tümü, Allah'a, meleklerine, kitaplarına ve elçilerine inandı. "O'nun elçileri arasında hiçbirini (diğerinden) ayırt etmeyiz. İşittik ve itaat ettik. Rabbimiz bağışlamanı (dileriz). Varış ancak Sanadır" dediler.

 

Nerde diğer hak dinler ve peygamberler için benim Peygamberim kötü bir söz söylemiş,bulup getirirmisin?

Zaten fitnenin en büyüğü insanların değer yargılarını kullanarak yapılan fitnedir...........Anlayana

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

:rolleyes:

Bakara 285.ayet

Elçi, kendisine Rabbinden indirilene iman etti, mü'minler de. Tümü, Allah'a, meleklerine, kitaplarına ve elçilerine inandı. "O'nun elçileri arasında hiçbirini (diğerinden) ayırt etmeyiz. İşittik ve itaat ettik. Rabbimiz bağışlamanı (dileriz). Varış ancak Sanadır" dediler.

 

Nerde diğer hak dinler ve peygamberler için benim Peygamberim kötü bir söz söylemiş,bulup getirirmisin?

Zaten fitnenin en büyüğü insanların değer yargılarını kullanarak yapılan fitnedir...........Anlayana

 

tevbe 28- Ey iman edenler! Müşrikler bir pisliktirler. Artık bu yıldan sonra Mescid-i Haram'a yaklaşmasınlar. Eğer yoksulluktan korkarsanız Allah sizi dilediğinde lütuf ve ihsanıyla zenginleştirecektir. Allah gerçekten alîmdir, hakîmdir.

 

Cin 15 Hak yoldan sapanlara gelince, onlar cehenneme odun olmuşlardır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Eğer bir yerde tez varsa,mutlaka o tez,e karşı öne sürülen antitez olacaktır.Zira fikirlerin çarpışması ile ancak insanlar doğruları, en azından ideal olanı bulma şansını yakalamış olurlar. Atez,lere karşı istediğiniz kadar eleştiri getirebilirsiniz, beğenmeyebilrisiniz, katılmayabilirsiniz,çürütmeye çalışabilrisiniz ama fitne çıkarmakla suçlayamazsınız.Suçladığınız andan itibaren dayatmacı olduğunuzu,diktatör olduğunuzu ima etmiş olursunuz.

 

Hür düşünen insanlar için hiç bir düşüncenin kutsallık,dokunulamaz zırhı olamaz.Zaten islamın dayatmacı,ve baskıcı tavrıda haksız yere ona giyidirilen bu dokunulmaz zırhından kaynaklanmaktadır.

 

Eğer birileri islamın hak din olduğunu iddia ediyorsa,elbette başkalarıda buna karşı atez,lerini ortaya sürecektir.Aba altından sopa gösterip,fitne çıkarıyorsunuz diye karşı fikirlerini belirten insanları susturmaya çalışmak,müslümanların fikirlere karşı nasıl tahammülsüz olduklarını açıkça ortaya koymaktadır.

 

Evet doğrudur, zaman zaman çok sert bir uslupla islamı eleştiriyoruz,ama şimdiye kadar kimseye dayak atmadık (Nur 2), öldürmedik (tevbe 123) , işkence etmedik (Maide 33), yerinden yurdundan vatanından sürmedik (Haşr 2). Ama yine buna rağmen fitne çıkarmakla suçlanıyoruz. Bizlere böylesine ithamda bununan bu insanlar acaba neden bir kere olsun kendi yaptıklarına bakmazlar, binbir türlü propaganda ile bizlere haksız yere yükledikleri ''ÖCÜ'' kılıfını, müslümanlar neden görmezden gelir???????????????

 

Ateist veya dinsiz sözcükleri toplumda zaten yeterince rahatsız edici bir kelime olarak yerini almış,adeta öcü gibi birşey,lanetli yada vb. bir anlayış. Hatta bu ÖCÜ anlayışından bildiğimiz o meşhur deyim bile çıkarılmış.

 

'' Müslüman mahallesinde salyangoz satılmaz''

 

 

Bu toplumda dindarlar, ateist veya dinsiz sözcüklerini duydudklarında hemen irkiliyorlar.Bir ateist zaten tek başına yeterince tepki alabilecek bir birey profili çiziyor toplumun gözünde,dövülmesi linç edilmesi gereken bir obje olarak bakılıyor hatta öldürülmesi bile kabuledilebilir bir durum olarak düşünülebiliyor. Örneklere hiç girmiyorum zaten onların yaptıkları islamı bağlamaz deyip işin içinden çıkacaksınız. Çünkü onlar hususi olarak islamı karalamak için uzaydan gelen yaratıklar.

 

Müslümanlar istedikleri her türlü derneği göğüslerini gere gere açabilir ve propagandalarını yapabilirken,ateist dernekten vazgeçtim ama islam karşıtı fikirleri savunan (agnostik,deist) bir dernek açabilmek mümkün mü bu toplumda. Açılsa bile bombalanmayacağı garantisi var mı ? Kesinlikle yok.

 

Tüm bu olumsuzluklara,baskı ve dayatmaya rağmen müslümanlar hoşgörülü sayılacak, ama bizler sırf fikirlerimizi söylediğimiz için fitneci olacağız öylemi ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Şu inançlıların çelişkilerini çıkarttığımızda o kadar güzel kılıf uyduruyorlarki, hayranım doğrusu.

Onlardan, çarpıtma ve kılıf uydurma kursları almak gerek aslında.

Kırmızı işaretle işaretlediğim halde nasıl görmemezlikten ve anlamamazlıtan geliyorsun pes doğrusu.

Şimdi maddeler halinde yazacağım bakalım şimdi nasıl kılıf uyduracaksın ?

 

1- Fitne, "karşıdaki insanın inancının doğru olmadığını ispata çalışmaktır" dememişmisin ?

2- Muhammed'te alıntıladığım hadislerde bunu söylemişmi ?

 

Şimdi söyle bakalım fitnecilik yapmışmı, yapmamışmı ?

 

Senin alıntıladığın hadislerde kendi dinini övüyor. Ne alaka.

Biz başkasının dinine yaptığı fitneyi vurguluyoruz.

Seninkisi din de, diğerisininki köselemi ?

 

 

Fitne arapça ve Kur'an'i bir kavramdır öncelikle.

 

 

فتن فَتَنَ; i (فَتْن, فُتُن) (b-i, من ...den) saptırmak; ayırmak; (b-i) ayartmak; (b-i) sınamak;

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

فتن فَتَنَ; i (فَتْن) (b-e) (fikrinden; inancından dönmesi için) eziyet etmek; işkence etmek;

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

فتن فُتِنَ; [edil] (...ile) ب büyüklenmek; (...e) ب tutulmak; aşık olmak;

 

 

Kur'an'da ;

 

ÂL-İ İMRÂN SÛRESİ(7) O, sana Kitab'ı indirendir. Onun (Kur'an'ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, FİTNE çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır" derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

 

TEVBE SÛRESİ(47) Eğer onlar da sizin içinizde (sefere) çıksalardı, size bozgunculuktan başka bir katkıları olmayacak ve sizi FİTNEye düşürmek için aranızda koşuşturacaklardı. Aranızda onları dinleyecek kişiler de vardı. Allah zalimleri hakkıyla bilendir.

 

TEVBE SÛRESİ(48) Andolsun bunlar daha önce de FİTNE çıkarmak istemişler ve sana karşı türlü türlü işler çevirmişlerdi. Nihayet hak geldi ve onlar istemedikleri halde Allah'ın dini galip geldi.

 

TEVBE SÛRESİ(49) Onlardan "Bana izin ver, beni fitneye (isyana) sevketme" diyen de vardır. Bilesiniz ki onlar (böyle diyerek) FİTNEnin ta içine düştüler. Şüphesiz ki cehennem kâfirleri elbette kuşatacaktır.

 

gibi ayetlerde geçer.

 

 

Tersinden sayın bilimselcinin mantıgıyla bakarsanız Muhammed(as)'de tabiki ''fitne'' çıarmıştır.

Ama biliselci gibilerinin 'dini'ni inkar etmek için, bu gayet dogru buraya kadar sorun yok.

önemli olan hakikatin ne oldugu ve bu hakikatin dışı ''Fitne''dir vesselam.

 

bu gereksiz bir tartışmadır herkes herkese göre 'fitneci' olabilir.

Birilerine, ''yeryüzünde bozgunculuk çıkarmayın'' denildiginde onlar, ''biz bozguncu degiliz bilakis ıslah ediciyiz'' derler.

herkesin agzı torba degilki büzesin, agzı olan konuşuyor lakin işin püf noktası '' Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz'' demiş Ziya Paşa.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Fitne arapça ve Kur'an'i bir kavramdır öncelikle.

 

 

Ùت٠ÙÙتÙÙÙ; i (ÙÙتÙÙ, ÙÙتÙÙ) (b-i, ÙÙ ...den) saptırmak; ayırmak; (b-i) ayartmak; (b-i) sınamak;

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Ùت٠ÙÙتÙÙÙ; i (ÙÙتÙÙ) (b-e) (fikrinden; inancından dönmesi için) eziyet etmek; işkence etmek;

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Ùت٠ÙÙتÙÙÙ; [edil] (...ile) ب büyüklenmek; (...e) ب tutulmak; aşık olmak;

.

.

.

bu gereksiz bir tartışmadır herkes herkese göre 'fitneci' olabilir.

Birilerine, ''yeryüzünde bozgunculuk çıkarmayın'' denildiginde onlar, ''biz bozguncu degiliz bilakis ıslah ediciyiz'' derler.

herkesin agzı torba degilki büzesin, agzı olan konuşuyor lakin işin püf noktası '' Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz'' demiş Ziya Paşa.

 

Arkadaşım senin kendi fikrin yokmu,gelmiş buraya bir takım ayetleri asmışsın.Eğer son tahlilde kararı yine kuran verecekse tartışmanın ne anlamı kalır ki? Kaldıki verdiğin o ayetleri bile sizin lehinize değil aleyhinizedir. Zira kuran/muhammed siyaha beyaz,beyaza siyah diyen bir karaktere sahiptir.

 

Savaşa gitmek istemeye bu insanlara kuran, fitneci diyor ne hakla? Muhammedin çağırdığı şey piknik değilki adamlar güle oynaya katılsın.Ölüm söz konusu.

 

Niye verdiğin ayetlerin bir kaç ayet öncesini ve sonrasını vermiyorsun ?

 

 

45- Senden izin isteyenler, olsa olsa Allah'a ve ahiret gününe inanmayanlar olabilir. Onların kalbleri hep işkillidir. Bundan dolayı şüphe içinde bocalayıp dururlar.

 

İzin istemek bile suç, fitne çıkarmak öylemi? Vay kafir vay izin istersin haa.

 

46- Eğer sizinle beraber cihada çıkmak isteselerdi, elbette onunla ilgili olarak bir takım hazırlıklar yaparlardı. Fakat Allah davranmalarını istemedi de onları yoldan alıkoydu ve (kendilerine): "oturun oturanlarla beraber" denildi.

 

47. Eğer içinizde sizinle beraber cihada çıkmış olsalardı, bozgunculuk etmekten başka şeye yaramayacaklardı ve aranıza fitne sokmak için uğraşacaklardı. İçinizde onların laflarına kanacaklar da vardı. Allah, o zalimleri iyi bilir.

 

48- Şurası kesindir ki, bunlar daha önce de fitne çıkarmak istediler ve sana türlü işler çevirdiler. Nihayet hak yerini buldu ve Allah'ın emri onların zoruna gitmesine rağmen açığa çıktı.

 

49- İçlerinden "Aman bana izin ver, başımı derde sokma" diyen de var. Dikkat et, başlarını asıl kendileri derde soktular. Hiç şüphesiz cehennem, kâfirleri elbette kuşatacaktır.

 

50- Eğer sana bir iyilik dokunursa fenalarına gider. Eğer sana bir musibet gelirse "Biz zaten tedbirimizi önceden almıştık." derler ve sevine sevine dönüp giderler.

 

51- De ki: "Hiçbir zaman bize Allah'ın bizim için takdir ettiğinden başkası dokunmaz. O bizim mevlamızdır. Müminler yalnızca Allah'a tevekkül etsinler."

 

52- De ki: "Siz bizde iki güzelliğin birinden başkasını mı gözetirsiniz? Biz ise size Allah'ın kendi katından veya bizim elimizle bir azap indirmesini gözetiyoruz. Haydi siz gözetedurun, biz de sizinle beraber gözetmekteyiz."

 

53- O münafıklara şunu da de ki; gerek isteyerek, gerek istemeyerek infak edip durun. O infak ettikleriniz sizden hiçbir zaman kabul edilmeyecektir. Çünkü siz fasık bir kavimsiniz

 

 

Adamlar inanmadıkları bir din için ne diye savaşa katılsın ne diye bile bile ölüme gitsinler? Aptal değiller herhalde değilmi ?

 

lakin işin püf noktası '' Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz'' demiş Ziya Paşa.

 

Doğru söylemiş Ziya Paşa. Kimlerin asırlardır din adına katliam yaptığı ortada. Fazla söze ne gerek var ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşım senin kendi fikrin yokmu,gelmiş buraya bir takım ayetleri asmışsın.Eğer son tahlilde kararı yine kuran verecekse tartışmanın ne anlamı kalır ki? Kaldıki verdiğin o ayetleri bile sizin lehinize değil aleyhinizedir. Zira kuran/muhammed siyaha beyaz,beyaza siyah diyen bir karaktere sahiptir.

.

.

.

Doğru söylemiş Ziya Paşa. Kimlerin asırlardır din adına katliam yaptığı ortada. Fazla söze ne gerek var ?

 

bak sevgili katakuta bunlar benim şahsi görüşlerim ve sen dini bir tartışmanın ilkelerinden bi habersin.

 

ve

 

kardeşim sen tam olarak ne demek istiyorsun.

okuduklarını anlama zahmetine girsen biraz diyorum.

komik oluyorsun anlamadan yazınca.

benim ne demek istedigimi iyi anla.

şimdi lütefen geri dön ve anlayarak ya da en azından bana sorarak anlamaya çalışsan diyorum.

anlayarak cevap yazarsan bende ona göre bir şeyler karalarım.

anlaştık mı?

 

zırt pırt 'katliam' absürtlügüne kaçman senin söyleyecek bir şeylerinin olmadıgını ele veriyor.

 

hadi selametle.

 

 

yazılanlara odaklansan iyi olur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Burda kelime oyunu yapmıyoruz sayın frozen.

 

Fitnenin tanımı insanlara göre, kimliklere göre değişmez.

Fitne bir eylemdir, eylem tanımlıyoruz.

Bu eylemin failine göre yok biziki fitne değil, bizimki tebliğ, sizinki fitne diyemezsiniz.

Eğer başkalarını mevcut düşüncelerinden, inançlarından çıkarmaya kalkmak fitnecilik ise, bu tanıma bakarak, Muhammed'i de o kategoriye sokmanız gerekir.

 

Yok muhammed'i o kategoriye sokmak sizi rahatsız ediyorsa, bu fitneci tanımını değiştiriniz. Size uymayan tanımlara da onay vernmeyiniz.

 

Saygılar.

 

Fitnenin tanımını bilenler tartışıyor burada zaten, ama fitneciyi tanımadan fitneyi kavrayamayız... Fitneci, arabozucuya denir... yani iki insanın dostluğunu yaralamak fitneciliktir... tabi fitne yalanla olur, doğruyu söylemek fitne değildir, doğru birilerinin canını acıtsada, doğrudur...

 

Ne kadar subjektif bir yaklaşım!

Kim karar veriyor, iyiye, kötüye, güzele, çirkine?

 

Hurafelere, boş inançlara dikkat çekmek, kadın ve erkeğin, güçlü ve zayıfın, insani ve hukuki haklar açısından eşit olduğunu söylemek, kimsenin kimseyi köle/cariye olarak kullanamayacağını söylemek, sübyancılığın yanlış olduğunu söylemek, yağmacılığa ganimet adı vererek yasallaştırmanın yanlış olduğunu söylemek de yanlışa dikkat çekmektir. Yanlışı düzeltmektir.

 

Kızları diri diri gömüyorlardı masalından da vazgeçin artık.

Tüm Araplara ait olduğuna dair herhangi bir iz bulunmayan bir suçu, bütün Araplara atmayın.

Müslüman olmadan önce, Muhammed'in kaç kız vardı? Hangilerini gömmeye kalkmış?

Kocasının elinden aldığı Zeynep'i babası gömmeye kalkmış mı?

Muhammed2in annesi emine ne kadar yatmış toprağın altında?

Hatice topraktan mı çıkmış?

Ebu Süfyanın karısı Hind topraktan mı çıkmış? Kadına değer verilmiyormuş madem, bu kadınlar neden erkekleri titreten güce sahipmişler? Böyle mi anlattılar size masalı?

Saygılar.

 

Muhammed öncesinde organize ve yasal sayılan yağma var mıymış?

300+ ilaha inanan insanlar Mekke'ye girince birbirleryle kavga ediyorlarmıymış? birbirlerinin ilahlarını yerlere çalıyorlar mıymış?

Muhammed'den önce dağdan gelip bağdakini kovmak yasal mıymış?

 

Saygılar.

 

subjektif bir yaklaşım diyorsun, ardından kim karar veriyor diyorsun...

 

iyi, güzel, çirkin bellidir... kız çocuklarını gömmek cahiliye arablarında oldukça yaygın bir durumdu... eğer kız çocuk sayısı fazla ise baba dilerse çocuklarından birini diri diri gömüyordu, bunun yanlış ya da doğru olduğunu anlamak çok mu zor?

 

zina haramdır, zinanın yıkıma sebep olduğu toplumsal ve ailesel bir çok faktörü var... yanlış ya da doğru olduğunu anlamak için uygulamak mı gerekir...?

 

putpereslik ve sebep olduklarının yanlışlığını, doğruluğunu anlamakta zor değil... insan kendi eliyle var ettiği taşa, toprağa tapınır mı? bu onurlu bir davranış mı? insana yakışır mı?

 

Allah'a iman etmek, peygamberlerini tanımak ve inanmak, gönderdiği kitaplarda belirlediği kuralları kabul etmek ve inkarcıların fitnelerinden uzak durmak yanlış mı? bize göre değil...

 

ama birde inançlı görünen fitneciler var, onlarda sizden ve bizden diye insanları katagori ediyorlar, bunu görmekte diğerlerini görmek kadar önemli... İslam dini birlik olun, bir olun mesajı verir... neye karşı, kibirli, ******sız, bölücü, maskeli, yalancı, düzenbaz kimselere karşı... Din tektir... Allah'ın gönderdiği tek din İslamdır... geçmişte ve gelecekte... insanlara en gerekli şey ise hoşgörüdür ama gözü kapalı olmak ve zarar verene inanmakta gaflettir... zarar vereni görmek için bakmak yeterli...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

iyi, güzel, çirkin bellidir... kız çocuklarını gömmek cahiliye arablarında oldukça yaygın bir durumdu... eğer kız çocuk sayısı fazla ise baba dilerse çocuklarından birini diri diri gömüyordu, bunun yanlış ya da doğru olduğunu anlamak çok mu zor?

 

Kız çocuuklarını gömmenin yaygın olduğuna dair kaynak getir, islami kaynak da olur!

 

zina haramdır, zinanın yıkıma sebep olduğu toplumsal ve ailesel bir çok faktörü var... yanlış ya da doğru olduğunu anlamak için uygulamak mı gerekir...? ?

 

Zina haram., ama birsürü kadınla evlenmek zina değil? Hizmetçi olarak kullanılan kölelere sarkmak haram değil, Babasını, erkek kardeşini, amcasını kestiğin kadını, daha acılarının şokunu yaşarken yatağa atmak haram değil?

 

putpereslik ve sebep olduklarının yanlışlığını, doğruluğunu anlamakta zor değil... insan kendi eliyle var ettiği taşa, toprağa tapınır mı? bu onurlu bir davranış mı? insana yakışır mı??

 

İnsan kendi uydurduğu ve Allah adını verdiği puta tapıyor ya, ne gfarkı var?

En azından görünür olanlar daha az tehlikeli, yokedersin, parçalarsın illizyon dağılır.

Ya görünmez put?

 

Allah'a iman etmek, peygamberlerini tanımak ve inanmak, gönderdiği kitaplarda belirlediği kuralları kabul etmek ve inkarcıların fitnelerinden uzak durmak yanlış mı? bize göre değil...

 

Kendine ve Allah adını verdiği görünmez putuna koşulsuz teslimiyetten başka birşey istemeyen, özgürce düşünmeyi reddeden, Allah ve Resulü birşeye karar vermişse size uymaktan başka birşey yapmak haramdır diyen, varsa bir Yaratıcı, ona olmadık hakaretler eden, insanların bile kabullenmeyeceği sıfatlarla tanımladığı Allah putunu Yaratıcı diye yutturan, kadınları embesil olarak sınıflandırıp onların şahadetleri tek başına yetmez diyen, yağmacılığı yasallaştıran, çocuk seviciliğine örnek oluşturan, narsizmin uç noktalarında gezinen bir adamı peygamber olarak tanımak doğru mu?

 

Bunları ben mi uydurdum:

* "Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım habibim".

* Hiçbiriniz beni çocuğundan, babasından ve tüm insanlardan daha çok sevmedikçe gerçek Mü’min olamazsınız.

 

Narsizmin tanımına bakınız isterseniz. Megalomania'nın tanımına da bakabilrisiniz.

 

Eğitimli, aklı başında birine benziyorsun.

Seden daha az eğitimli, kafaları birşeye basmayan erkekler yok mu?

Bir mahkemede 70 IQ'lu bir adamın şahitliği geçerli ama, seninki geçerli değil?

Senin saygı duyduğun, peygamber sandığın adamın seni layık gördüğü yer bu!

Bütün kitapları yesen, içsen, dünyanın en iyi hukukçusu, evliyası, bilgesi olsan, yine de 70 IQ'lu adamın şehadeti

seninkinden değerli!

Tek bir gerekçeyle: O erkek, sen kadınsın.

 

Kendine reva gördüğün yer, saygı bu mu?

 

İslam ülkelerinde kadına layık görülen statü ve sıfat: AVRAT'tır.

Anadolu'da hala erkekler eşlerine "avrat" derler.

Avrat ne demek, Arapça bilenler bilir.

Arapça bilmeyen de "Avrat yerlerinizi örtün" ifadesinden, Avrat ne demek anlamını çıkartabilirler.

Avrat, cinsel organ, cinsel yerler demek.

Kadına sadece cinsel organ gözüyle bakan bir inanç seni çok mu onurlandıryor?

 

Sardunyam,

Kendine saygı duy.

Sen biriciksin.

Sana saygı duymayan, 70 IQ'lu bir kişiyi sadece erkek diye senden üstün sayan bir inanç sistemi, sana saygı duyduğunu ne kadar ne kadar söylerse söylesin, sana saygı duymuyor.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

iyi, güzel, çirkin bellidir... kız çocuklarını gömmek cahiliye arablarında oldukça yaygın bir durumdu... eğer kız çocuk sayısı fazla ise baba dilerse çocuklarından birini diri diri gömüyordu, bunun yanlış ya da doğru olduğunu anlamak çok mu zor?

 

Oldukça yaygın mı? Bu forumda defalarca sordum , "Bana kız çocuklarını diri diri gömen arap kabilelerden bir kaçının ismini verebilir misiniz?" diye, kimse veremedi (İsmi lazım değil, birisi uyduruk bir kaç isim vermişti ama bunun doğru olmadığını göstermiştim). Dahası pek çok islami kaynakta bile bu durum "bazı kabileler" diye geçiştirilerek isim vermekten ısrarla kaçınılmıştır. Zira İslam bu konuyu propaganda amaçlı kullanmaktadır.

 

Kız çocuklarının diri diri gömülmesi olayı , "cahiliye" diye adlandırılan islam öncesi arap toplumunda kesinlikle "yaygın" bir davranış biçimi değildir. Bunu yapan üç beş kişi varsa bile, buna günümüzde bile örnek bulmak mümkündür ; zira yeni doğmuş bebekleri çöp varillerine atmanın, onları diri diri gömmekten pek farkı yoktur. Böylesi bir durumu yasaklamış olmak da kesinlikle bir lütuf değil, olsa olsa göz boyamadır.

 

Bakınız, aylık "Diyanet" dergisinde Prof. Dr. Hayrani Altıntaş ile yapılan röportajda ne denilmiş:

 

Soru : Doğan her kız çocuğu öldürülüyor muydu?

 

"Hepsi öldürmüyordu. Bir kısım insanlar öldürüyordu. Hatta Hz. Ömer’in kız çocuğunu nasıl diri diri gömdüğü rivayetler arasında açıkça ifade edilir.

 

Neden bir kısım insanlar öldürüyor, bir kısım insanlar öldürmüyordu? Ölçüleri neydi?

 

Her halde duygusal yön ağır basıyordu. Daha ziyade asil olanlar, cemiyet içerisinde kendilerinikabul ettirebilmek, gururlarına kabul ettirebilmek için yapıyorlardı. Halk arasında fazla yaygın bir adet olduğu kanaatinde değilim. "

 

http://www.diyanet.gov.tr/DIYANET/nisan1999/gundem4.htm

 

İslami kaynaklar bile kız çocuklarının hangi sebeple ve hangi kritere göre gömüldükleri konusunda fikir birliği içinde değildir. Ortaya konan iddilar, insan doğası ve bilinen gerçeklerle örtüşmemektedir. Ömer'in bile kızını diri diri gömdüğü iddiası rivayet olarak kalmış, sağlam/sahih bir hadise dayandırılmamıştır. Bu konu İslam tarafından propaganda amaçlı büyütülmüş ve çarpıtılmıştır. Aksini iddia edenler, lütfen ellerindeki sağlam dayanakları ortaya koysunlar (ki eğer var ise) ve beni ikna etsinler.

 

zina haramdır, zinanın yıkıma sebep olduğu toplumsal ve ailesel bir çok faktörü var... yanlış ya da doğru olduğunu anlamak için uygulamak mı gerekir...?

 

Zina haramdır ; ancak çok kadınla evlenmek haram değildir. Kız çocuklarını diri diri gömmek çirkin bir davranıştır ama, diğer eşleri bir başka odada iken, o an için seçilen eşle cinsel birliktelik çirkin bir davranış değildir. Ne de olsa "zina" denen şeyin anahtarı, bir hoca ve iki şahitten ibarettir. 4 eş ile bu nikahı kıyarsan sorun değildir ama, nikah olmadan metres tutarsan ******sız ilan edilirsin. Nedense "edim" e bakılmaz da, edene bakılır ; lakin "edilenler"in bir önemi yoktur.

 

Sen 4 eş ve sınırsız cariye hakkı tanırsan, zinaya gerek kalmaz zaten. Madem monogami (tekeşlilik) bir erdemdi de, tanrı ne diye kitabında 4 eş ve sınırsız cariye hakkı tanımıştır erkeklere? Bu hakkın kadınlara tanınmamış olmasının müsebbibi olarak gösterilen, "çocuğun babasının bilinemeyeceği mazereti" ne kadar geçerlidir? Ya da çocuğu olmayan, kısır bir kadına bu hak tanınabilir mi?

 

Poligami bir dine, bir ritüele dayandırılınca iyi güzel de, dayandırılmadığında mı felaket sebebi?

 

putpereslik ve sebep olduklarının yanlışlığını, doğruluğunu anlamakta zor değil... insan kendi eliyle var ettiği taşa, toprağa tapınır mı? bu onurlu bir davranış mı? insana yakışır mı?

 

Bu ifadelerinizi yoruma değer bulmuyorum. Zira belli ki üzerinde fazlaca düşünmeden kullanmış, ya da yalnızca kendi inancınızı diğerinden ayırmaya yarayan bir destek bulduğunuzu sanmışsınız.

 

Allah'a iman etmek, peygamberlerini tanımak ve inanmak, gönderdiği kitaplarda belirlediği kuralları kabul etmek ve inkarcıların fitnelerinden uzak durmak yanlış mı? bize göre değil...

 

Yanlış olup olmaması, kitaplarda belirlenen ve sizin kabul ettiğiniz kuralların içeriğine bağlıdır. Siz "Bunlar mutlak doğrudur" dersiniz, ben de "barbarlık"....

 

ama birde inançlı görünen fitneciler var, onlarda sizden ve bizden diye insanları katagori ediyorlar, bunu görmekte diğerlerini görmek kadar önemli... İslam dini birlik olun, bir olun mesajı verir... neye karşı, kibirli, ******sız, bölücü, maskeli, yalancı, düzenbaz kimselere karşı... Din tektir... Allah'ın gönderdiği tek din İslamdır... geçmişte ve gelecekte... insanlara en gerekli şey ise hoşgörüdür ama gözü kapalı olmak ve zarar verene inanmakta gaflettir... zarar vereni görmek için bakmak yeterli...

 

Eğer "sizden/bizden" ayrımı yapmak fitnecilik ise, Kur'an fitneciliğin en seçkin örneklerini sunmaktadır. Sizin ******sız, bölücü ve bilimum isim altında saydıklarınızı, Kur'an "inanmayanlar" adı altında toplamıştır. Bu topluluğu da "bizden" kısmının dışında tutarak, bölücülüğün akademi kitaplarına giresi örneğini sunmuştur. Siz kabul edersiniz ya da etmezsiniz ama, sizin "fitnecilik" olarak tanımladığınız eylem ve söylemlerin, Kur'an'ın pek çok ayeti tarafından müslümanlara telkin edildiğini görmekteyiz. Aksini iddia ediyorsanız, bana Kur'an ayetlerinin içinden inanmayanlar lehine bir tek olumlu söylem getirin...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

kaynak istemek kolay elbette, ama bir çok yorumu kaynaksız yazarken bunu başkasından istemek biraz haksızlık oluyor... aneneler için zabıt tutulmaz ki, hangi geleneğin iyi ya da kötü bir kaydı var...

 

yaygın olsun olmasın, önemli olan bir bebeğin diri diri gömülmesi değil midir üstelik o toplumda bu tuhafta karşılanmıyor üstelik... çünkü kadına verilen değer ortada... bunu önlemek çok büyük bir başarıdır... günümüzde çöp varillerine yeni doğmuş bebekleri koymayı zaten kimsenin hoş gördüğü yok... bu mümkünmü, din buna da şiddetle karşıdır...

 

zina nedir, evlilik dışı cinsel beraberlik, bunun zararları günümüzde hastalık olarak bile geri dönüyor... toplumsal ********laşmada cabası... 4 hanımla evlenmek zina ile karşılaştırılamaz, o sosyal bir boyut... zina ise başka birşey... cariyelik dönemi ise günümüzde kullanılan birşey değil, o bakımdan bunu tartışmak gereksiz... ülkemizin %99'u müslüman ve çok eşlilik bu oranda yaygın değil, bunu kullananlarda var malum ama dinin müsadesine rağmen insanlar çoğunlukla tek eşlidir, buda önemli birşey değil mi?

 

İslam olanla olmayanlar elbette bir yerde siz/biz'dir... sizin dininiz size, bizim dinimiz bize... o başka birşey... ama aynı dine mensup olduğu halde diğerini dinsiz sayan, iman ettiği halde, iman etmişe gavur diyen zihniyet fitneciliğin en büyüğünü yapıyor, onların bunu yapmalarında ki asıl nedense tamamen menfi çıkardır...

 

İslam dini bundan münezzehtir, müslümanlar kardeştir der...

 

Kuran ondan haberdar olan herkesi imana davet eder, inkarcılara sempatik mi görünecekti... iman eden zaten safını belirlemiştir...

 

putperestlik konusunda yoruma değer bulmadığınız yazımın sorumluluğu elbette bana ait... ancak Allah ile put kıyas kabul etmez, biri herşeyi yoktan var edendir RAB, RAHMAN, RAHİM'dir...

 

puta tapınanlarsa, onursuzluk yaparlar, zira hiçbir şey yaratmamış kendisi yaratılmış bir maddeye tapınırlar... bu madde herşey olabilir, mesela para günümüzün en büyük putudur... herşeyi satın alabiliyor...

 

elbette sizinle ters düşeceğim, bu konuda özellikle... ben müslümanım ona göre yorum yapar değerlendiririm, sizde inanmadığınız için ona göre...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sardunyam sana yukarıda bir sru sormuştum, samimiyetinle cevap verebilirsen sevinirim.

 

Eğitimli, aklı başında birine benziyorsun.

Seden daha az eğitimli, kafaları birşeye basmayan erkekler yok mu?

Bir mahkemede 70 IQ'lu bir adamın şahitliği geçerli ama, seninki geçerli değil?

Senin saygı duyduğun, peygamber sandığın adamın seni layık gördüğü yer bu!

Bütün kitapları yesen, içsen, dünyanın en iyi hukukçusu, evliyası, bilgesi olsan, yine de 70 IQ'lu adamın şehadeti

seninkinden değerli!

Tek bir gerekçeyle: O erkek, sen kadınsın.

 

Kendine reva gördüğün yer, saygı bu mu?

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu da sorumu sevgili Brainslapper, 4 evlilik günümüzde kullanılan bir şey değil ki şahitlikte ki durum da aynı günümüzde kullanılmıyor.Ondan sonra da deniyor ki;" bütünüyle kabul ettik dünya durdukça var olacak." Ama bu çelişki değil pardon :original:

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu da sorumu sevgili Brainslapper, 4 evlilik günümüzde kullanılan bir şey değil ki şahitlikte ki durum da aynı günümüzde kullanılmıyor.Ondan sonra da deniyor ki;" bütünüyle kabul ettik dünya durdukça var olacak." Ama bu çelişki değil pardon :original:

 

Sevgili gelincik,

 

"4 evlilik günümüzde kullanılan bir şey değil ki, şahitlikte ki durum da aynı günümüzde kullanılmıyor" diye kendini savunan müslümanların dikkatine şunu getiririz:

 

Türkiye Cumhuriyeti'nin az-çok oluşturduğu laik hayat tarzı ve hukuk sisteminden dolayı 4 kadınla evlilik yasal değil.

Yine aynı nedenle kadın ve erkeğin şahitlikleri mahkemede eşit.

 

Bir de "islam cumhuriyetlerine" gidin bakalım. Mesela Pakistan'a, İran'a?

Veya şeriatle yönetilen krallıklara gidin, Suudi Arabistan'a mesela?

 

Suudi Arabistan'da kadınların kimliği yoktur. Babalarının, eşlerinin, erkek kardeşlerinin kimliklerine kayıtlıdırlar.

(Bunun benzeri bir durum, reşit olmayan çocukların Türk pasaportlarında annenin veya babanın pasaportuna kaydedilebilmesidir. Ayrı pasaport da çıkartılabilir reşit olmayan çocuklar için. Ancak Suudi Arabistan'da kadınlara reşit olmayan çocuk muamelesi yapılmakta, ayrı kimlik almalarına müsaade edilmemektedir. Sokağa da yanlarında erkek bulunmaksızın çıkamazlar. Kişisel haklardan ve siyasal haklardan hiç bahsetmeyin zaten.)

 

Pakistan'da da şeriat hukuku geçerlidir.

Töre cinayetlerinin en yaygın olduğu ülkedir ve bu cinayetler "zina'nın cezalandırılması olarak görüldüğü için" katiller ellerini kollarını sallayarak hayatlarını sürdürmeye devam ederler, işlenen cinayet suç olarak bile görülmez.

 

*

 

Sinemaya gitmenin yasak olması ayrı şeydir.

Sinemaya gitmenin yasak olmaması ve kendi isteğinizle veya zaman bulamadığınız için gitmemeniz ayrı şeydir.

Zira yasak olmadığı için, istediğiniz zaman gidersiniz, zaman bulduğunuz zaman gidersiniz.

 

Çok eşliliğin, çocuklarla evliliğin yasal olmaması ayrı şeydir.

Çok eşliliğin, çocuklarla evliliğin laik sistemin yerleştirdiği kültürün etkisiyle yaygın olmaması ayrı şeydir.

Zira şeriat olduğu takdirde, çokeşlilik ve çocuklarla evlilik çeşitli nedenlerle kullanılmasa da, o hak orada vardır. istenildiği zaman kullanılabilir.

 

Bugün Türkiyede 9 yaşındaki ilkokul 3 öğrencisini yatağa atacak insana sapık gözüyle bakmayacak insan yoktur, ister müslüğman olsun, ister gayrı müslim olsun. Bu anlayış, laik kültürün yerleştirdiği bir anlayıştır.

Ama şeriat olduğu zaman, bu eylemi kendi hayatı ile örneklendirmiş olan Muhammed'den dolayı, kimse kınama cesareti dahi bulamaz. Hatta 9 yaşında kızı yatağa atan adamı kınayanlar "Muhammed'in sünnetine" karşı gelmekle suçlanıp, münafıklıkla itham edilirler.

 

*

 

Bekliyorum sardunyamın cevabını,

Şeriat'in hüküm sürdüğü bir sistemimiz olsa,

Kendisi ne kadar okumuş, bütün huku kitaplarını yalamış yutmuş olsa dahi, kendi şahitliğinin, İlkokulu devletin zorlaması ile bitirmiş, okuma yazmasını bile beceremeyen, iki kelimeyi düzgün biraraya getiremeyip kendini ifade etmekten aciz bir erkeğin şahitliğinden üstün tutulmasını, onuruna yedirebiliyor mu, kendine layık gördüğü saygınlık bu mu?

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Benim sorduğum soru ne?

 

Nerde diğer hak dinler ve peygamberler için benim Peygamberim kötü bir söz söylemiş,bulup getirirmisin?

Zaten fitnenin en büyüğü insanların değer yargılarını kullanarak yapılan fitnedir...........Anlayana

 

 

Şahsın verdiği cevap ne?

 

tevbe 28- Ey iman edenler! Müşrikler bir pisliktirler. Artık bu yıldan sonra Mescid-i Haram'a yaklaşmasınlar. Eğer yoksulluktan korkarsanız Allah sizi dilediğinde lütuf ve ihsanıyla zenginleştirecektir. Allah gerçekten alîmdir, hakîmdir.

 

Cin 15 Hak yoldan sapanlara gelince, onlar cehenneme odun olmuşlardır.

 

 

 

 

Kız çocuuklarını gömmenin yaygın olduğuna dair kaynak getir, islami kaynak da olur!

[

 

Sorunun muhattabı sevgili Sardunyam ama onun izni ile ben yanıtlayayım.....

 

Barbar bir gelenek olan kız çocuklarını diri diri gömme,çoğunlukla zannedildiği kadar olmasada,İslam öncesi Arabistanda oldukça yaygın bulunmaktaydı.Bunun sebebleri iki yönlüydü:Kız çocukları sayısında ki bir artışın ekonomik yükümlülükleri ağırlaştıracağı korkusu ve kızların sık,sık düşman kabileler tarafından asir alınmaları ve sonunda kendilerini esir alanları ailelerine ve kardeşlerine tercih etmelerinin yarattığı aşağılanma korkusu.İslamdan önce bu geleneğe muhalif olanların önde gelenleriden biri Ömer b.Hattab'ın akrabası ve Muhammed (s)'in manevi habercilerinden biri olan Zeyd b.Amr Nufeyl idi.(karş.Buhari Fezailu Ashabin-Nebi Abdullah b. Ömer'den rivayet) Bu zat Muhammed (s) nübüvetinden kısa bir süre önce ölümüştü (Fetul Bari VII 112)alıntı

 

Bu geleneğin tamamen ortadan kalkması için Peygamber Efendimiz ashabını sürekli uyarmıştır,kız çocukları ile ilgili o kadar çok hadisi şerif vardır ki insan buna neden bu kadar çok gerek görüldü diye kendine sorduğu zaman zaten yukardaki olayla bağlantısını kuracaktır.

Fakat bizim arkadaşlar kafa yoran zahmet veren şeylerden hoşlanmazlar hazırcılığa alışmış karşısındakinden beklerler her cevabı....Bazılarına Bknz.

 

Peygamber (s.a.v.) Efendimiz:

 

Kız çocuğunu güzelce terbiye edip, Allahü teâlânın verdiği nimetlerle bolluk içinde yedirir giydirirse, o kız çocuğu onun için bir bereket olur, Cehennemden kurtulup kolayca Cennete girmesine vesile olur. [Taberani]

 

İki kızı veya iki kız kardeşi olup da, maişetlerini güzelce sağlayanla Cennette beraber oluruz. [Tirmizi]

 

Çarşıdan aldığı şeyleri, erkek çocuklardan önce kız çocuklarına verene Allahü teâlâ rahmetle nazar eder. Allahü teâlâ, rahmetle nazar ettiğine de azap etmez.[Harâiti]

 

Üç kızına, ihtiyaçtan kurtulana kadar iyi bakan, yedirip giydiren, elbette Cenneti kazanır. [Ebu Davud]

 

Ve yine diyor ki.....

Kadınlara ancak asalet ve şeref sahibi kimse değer verir. Onları ancak kötü ve aşağılık kimseler hor görür. [İ.Asakir]

 

Ne yazıktırki tüm bunlardan sonra bile İslam dininin kadını hor gördüğünü iddia eden fitneciler vardır,oysaki kadın gerçek değerini ve hak ettiği yeri İslam dini ile bulmuştur...Anlayana

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ne yazıktırki tüm bunlardan sonra bile İslam dininin kadını hor gördüğünü iddia eden fitneciler vardır,oysaki kadın gerçek değerini ve hak ettiği yeri İslam dini ile bulmuştur...Anlayana

 

Eğer gerçekleri söylemek fitnecilikse, bana da bu sıfatı kullanabilirsin.

Her fikri, her farklı düşünceyi fitnecilik olarak gören bir zihniyet, akıla saygı duyamaz.

Bilim yapamaz. İlerleyemez. Geri kalmaya mahkumdur.

 

*

 

Madem sardunyamın yerine cevap vermişsin, diğer sorulara da yanıt ver.

 

Şeriat'in hüküm sürdüğü bir sistemimiz olsa,

Ne kadar okumuş, bütün huku kitaplarını yalamış yutmuş olsan dai, kendi şahitliğinin, İlkokulu devletin zorlaması ile bitirmiş, okuma yazmasını bile beceremeyen, iki kelimeyi düzgün biraraya getiremeyip kendini ifade etmekten aciz bir erkeğin şahitliğinden üstün tutulmasını, onuruna yedirebiliyor musun, kendine layık gördüğün saygınlık bu mu?

 

 

Avrat kelimesini Türkler uydurmadı, İslamla birlikte Aralardan aldılar.

İslam ülkelerinde kadına layık görülen statü ve sıfat: AVRAT'tır.

Anadolu'da hala erkekler eşlerine "avrat" derler.

Avrat ne demek, Arapça bilenler bilir.

Arapça bilmeyen de "Avrat yerlerinizi örtün" ifadesinden, Avrat ne demek anlamını çıkartabilirler.

Avrat, cinsel organ, cinsel yerler demek.

Kadına sadece cinsel organ gözüyle bakan bir inanç seni çok mu onurlandıryor?

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.