Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

400 Volt ve 800 Volt Elektrikli Arabalar Arasındaki Fark


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

400 Volt ve 800 Volt Elektrikli Arabalar Arasındaki Fark

400 voltluk EV şarj sistemlerinden 800 voltluk EV şarj sistemlerine geçiş, ilave şarj gücü, gelişmiş performans, artan verimlilik ve ağırlık tasarrufu gibi avantajlar sunuyor.

electric-car-3935946.jpg

Bununla birlikte, mevcut şarj altyapısının dönüştürülmesi ve mevcut EV modellerinin daha yüksek voltajlı sistemlere uyum sağlayacak şekilde yeniden tasarlanması ihtiyacı da dahil olmak üzere dönüşümün dezavantajları da vardır.

Elektrikli araç üreticileri tarafından 800 volt mimarinin benimsenmesi artıyor; Porsche Taycan, Hyundai Ioniq 5, Genesis G80 EV, Kia EV 6 ve Audi E-Tron GT gibi önemli modellerde halihazırda 800 volt sistemler kullanılıyor. Tesla'nın Cybertruck'ı ayrıca 800 voltluk bir mimariye sahip olacak.

Kabul edelim ki, elektrikli taşıtların (EV) çiçek açma çağında, elektrik sürücünün sahip olması gereken yeni bir şey. Bazı araç sahipleri, benzin fiyatının tüm zamanların en yüksek seviyesinde olması ve alıcıların ceplerinin galon başına 6 dolara kadar boşalması nedeniyle bunu olumlu bir gelişme olarak görebilir. Öte yandan, elektriğin artan maliyetiyle birlikte, bazıları elektrikli araçlara yönelmeyi düşünürken yeni yakıtın kesinlikle moral bozucu olduğunu düşünüyor.

Sürücüler elektrikli araç fikrini sevse de nefret etse de, Kaliforniya'nın 2035'te benzinle çalışan arabalara getirdiği yasak gibi hükümet kararlarıyla elektrik, aç elektrik motorlarımızı beslemek için gerekli bir kaynak haline gelecek. Böylece devrim başlıyor ve geleceğimiz, elektrik gücünün yeni yakıtımız olduğunu, EV pillerinin yeni gaz depolarımız olduğunu, elektrik sistemi şarj cihazlarının yeni pompalarımız olduğunu ve bir elektrik prizinin yanındaki tezgahlarla dolu otoparkların yeni benzin istasyonlarımız olduğunu gösteriyor.

Tüm bu değişiklikle birlikte, EV'mizi harekete geçirmek için gerçekten bilmemiz gerekenleri durdurup merak ettik mi? Tüm iyi teknoloji cihazları gibi, hiçbir şey şarj cihazı olmadan şarj edilmez; biz de 400 volt ve 800 volt EV'ler ile şarj cihazları arasındaki farklara göz atarak başladık. Örneğin Tesla, şu anda araçlarının çoğunda 400 voltluk bir mimariyi benimsiyor ancak yine de makul şarj sürelerini yönetiyor; Cybertruck'ın ise 800 voltluk bir mimariye sahip olması bekleniyor.

400 volt ve 800 volt EV şarj sistemlerinin bu karşılaştırmasında Engineering.Com, Tesla ve ABD Ulaştırma Bakanlığı'ndan bilgi topladık.

400 Volt ve 800 Volt EV Şarj Sistemleri

Daha Yüksek Gerilimin Avantajları ve Dezavantajları

Kapalı

Bir EV şarj sisteminin gerekli bileşenlerinin basit bir açıklaması, aracın aşağıdakileri içerir:

Piller
Motorlar
Kontroller
Sensörler
Teller
Ve diğer elektrikli donanımlar

400 voltluk sistem, otomobil üreticisinin mevcut endüstri standardıdır ve ara sıra ortaya çıkan bazı yanlış anlamalara rağmen oldukça iyi çalışmaktadır. 800 voltluk sistem bunun yerine geçecek ve çeşitli nedenlerden dolayı tamamen devralınması ufukta görünüyor. Basitçe söylemek gerekirse, daha yüksek voltajlı bir şarj sistemi daha büyük, daha iyi bir fare kapanı teklifi anlamına gelir:

Eklenen şarj gücü
Arttırılmış performans
Verimliliği arttırmak
Ağırlık tasarrufu

800 Volt Elektrik Sistemlerine Dönüşümün Dezavantajları

Öte yandan, 400 voltluk bir sistemin 800 voltluk bir sisteme dönüştürülmesinin dezavantajları da vardır. Performansı ve verimliliği optimize etmenin mükemmel olmayan bir sonuca yol açabileceğini hayal etmek zor; ancak zorluklar ağırlıklı olarak kullanımın geçişiyle ortaya çıkıyor. Çünkü mevcut şarj cihazı kullanımı 400 volt mimarisine odaklanıyor ve şarj altyapısı da öyle.

Genel olarak, şarj istasyonları, benzin istasyonlarıyla karşılaştırıldığında az ve çok uzaktır ve halihazırda sınırlı olan 400 voltluk şarj konumlarını 800 voltluk konumlara dönüştürme ihtiyacı, bunu daha da geriye çekecektir. Her iki durumda da, hızla artan EV filosunu uygulanabilir "yeniden yakıt ikmali" seçenekleriyle yola çıkarmak için hazır ve kullanışlı şarj istasyonlarının yeterince ele alınması gerekecektir.

Ek olarak, mevcut bir EV modelinin 400 voltluk sisteminden 800 voltluk bir sisteme geçiş, mevcut 400 voltluk elektrikli araç tasarımlarının yeniden geliştirilmesini zorlayacaktır. Belki bu, tekerleği yeniden icat etmek kadar karmaşık değildir ama yine de bir yeniden icattır. Mevcut EV modellerinin bu tür yeniden tasarımlarının, daha yüksek voltajlı sistemler için gerekli olan daha fazla fiziksel alana izin vermesi gerekecek ve bu, elektrikli buzdağının yalnızca görünen kısmı. Sistemin düzeni, sistem bileşenleri ve güvenlik testleri, 800 volt mimariye sahip elektrikli araçların seri üretiminin adımlarıdır.

Ayrıca, tüketicinin satın almasında maliyet her zaman bir faktördür ve EV'nin yeniden tasarımına yönelik araştırma ve geliştirme, EV fiyat etiketinin yükselmesine neden olabilir. Bildiğimiz gibi fiyat artışları otomobil alıcıları için yutulması zor bir hap olabilir; ama muhtemelen Kovid sonrası enflasyon toplumumuzda rahatça uyuşmuş olduğumuz bir şey.

400 volt ila 800 volt arası Şarj

Değişiklikler Bekleniyor

EV üreticileri 400 volttan 800 volta dönüşümde çitin her iki tarafını da kullanıyorlar. 800 volt ile performansı ve verimliliği artırmak, araç sahiplerine daha hızlı şarj olanağı sağlar. Daha hızlı şarj elbette daha kullanışlıdır ancak şarj cihazının arıza süresinin kısaltılmasının tek olumlu tarafı bu değildir. Şarj süresi tanıdık gelebilir.

Şu anda tüketiciler, bir benzin istasyonunda yakıt ikmali başına ortalama iki dakika harcamaya ve ardından ihtiyatlı bir şekilde 200 kilometreden fazla mesafeyi kat etmeye alışkın. ABD Ulaştırma Bakanlığı'na göre, bir Akülü Elektrikli Aracı (BEV) şarj ederken tüketilen ortalama süre, bu iki dakikalık rahatsızlığı 20 dakika ile bir saat aralığına kadar uzatıyor. Bu, potansiyel olarak aynı sayıda seyahat mili için önemli bir farktır ve muhtemelen bazı tüketicilerin düzenli olarak atlamak isteyemeyeceği kadar büyük bir çemberdir.

Elektrikli Araçlara Geçiş Zihniyet Değişikliği Gerektiriyor

Bir düşünün, EV'ye geçiş size her 200 milde 18 ila 58 dakikaya mal olacaksa, garajınızda gece şarjı için uygun bir şarj cihazı kurulumunuz yoksa, bu durumda eninde sonunda bunu yapabilirsiniz. Seyahatlerinizi dikkatli bir şekilde planlamadan yolda mı kaldınız? Şarj süresini kısaltan 800 voltluk sistem, yalnızca EV sürücüsüne daha fazla kolaylık sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda şarj sisteminin elektrik şebekesinden çektiği süreyi azaltarak masrafları da azaltıyor ve vakit nakittir sözüne daha da fazla doğruluk kazandırıyor. . Daha fazla zaman ve daha düşük elektrik maliyeti; bu, EV üreticileri için cazip ve basit bir şey gibi görünüyor.

Peki gecikme nedir? Bu çok parçalı cevabı olan bir soru. Kısacası, 800 voltluk sistemin avantajları, 800 voltluk altyapının olmayışı ve mevcut 400 voltluk mimariden 800 voltluk mimariye EV yeniden tasarımının artan maliyet, zaman ve çabasıyla dengeleniyor. Öyle olsa bile, görünen o ki, faydalar finansman zorluklarına ağır basıyor; bu da muhtemelen sonuçta tüketici tarafından absorbe edilecek ve EV otomobil üreticilerinin yavaş ama emin adımlarla daha yüksek voltaj sistemlerine geçmesine neden olacak - en azından çoğu öyle ya da zaten sahip.

800 Volt Sisteme Sahip Mevcut Elektrikli Araçlar

Üreticiler Yetişiyor

Şu anda 800 volt mimarisiyle donatılmış EV'ler şu modellerde Porsche, Hyundai, Genesis, Kia ve Audi'den geliyor:

Porsche Taycan
Hyundai Ioniq 5
Genesis G80EV
Kia EV6
Audi E-Tron GT

800 volt mimariyi benimseyerek bu kervana katılan diğer otomobil üreticileri şunlardır:

volvo
Kutup Yıldızı
Lotus

Her iki voltaj dünyasının da en iyisi olan Kia ve Hyundai, 400 volt ve 800 volt sistemler için dünyanın ilk patentli çoklu şarj sistemini sunan araçlara sahiptir ve Genesis, şarj cihazı tarafından sağlanan 400 volt'u 800 volt'a yükselten bir şarj sistemi sunmuştur. -volt.

Tesla 800 Volta Doğru Yavaşlayacak

En önemlisi, 2022'de 1,3 milyonun üzerinde, 2021'de ise bir milyonun biraz altında otomobil üreten EV devi Tesla, 800 volt modeline tam anlamıyla bağlı değil. Elektrikli araç dünyasının öncüsü olarak rekor gelir elde eden CEO Elon Musk neden Kool-Aid'i içmemeye karar versin ki? Cevap basit ekonomidir. Şimdilik Musk, yatırımın geri dönüşüne karar verdi; mevcut bir modelin 400 voltluk sistemini 800 voltluk bir sisteme yeniden tasarlamanın maliyetinin değeri ortada değil ve zaten Tesla'nın tencerede sermaye yoğun başka birçok sorunu var.

Cybertruck, 800 Volt Mimariye Sahip İlk Tesla Olacak
İlginç bir şekilde, 2023 3. Çeyrek kazanç raporu ve soru-cevap oturumuna ilişkin yakın tarihli bir web yayınında Tesla, uzun zamandır beklenen Cybertruck'ın 800 voltluk bir mimariyle tamamen donatılmış teslimatlara başlayacağını açıkladı. Tesla, adaptasyonun nedeni olarak ağır araç için yüksek voltajlı güç aktarma organlarının maliyet tasarrufunu öne sürdü ve benzer donanıma sahip olacak başka modellerden bahsetmedi. Doğrulanan Cybertruck X hesabı, takipçilerine Cybertruck Teslimat Etkinliğinin 30 Kasım'da gerçekleşeceğini bildirdi.

800 Volt Sisteme Sahip Mevcut Elektrikli Araçlar

Üreticiler Yetişiyor

Şu anda 800 volt mimarisiyle donatılmış EV'ler şu modellerde Porsche, Hyundai, Genesis, Kia ve Audi'den geliyor:

Porsche Taycan
Hyundai Ioniq 5
Genesis G80EV
Kia EV6
Audi E-Tron GT

800 volt mimariyi benimseyerek bu kervana katılan diğer otomobil üreticileri şunlardır:

volvo
Kutup Yıldızı
Lotus

Her iki voltaj dünyasının da en iyisi olan Kia ve Hyundai, 400 volt ve 800 volt sistemler için dünyanın ilk patentli çoklu şarj sistemini sunan araçlara sahiptir ve Genesis, şarj cihazı tarafından sağlanan 400 volt'u 800 volt'a yükselten bir şarj sistemi sunmuştur. -volt.

Tesla 800 Volta Doğru Yavaşlayacak

En önemlisi, 2022'de 1,3 milyonun üzerinde, 2021'de ise bir milyonun biraz altında otomobil üreten EV devi Tesla, 800 volt modeline tam anlamıyla bağlı değil. Elektrikli araç dünyasının öncüsü olarak rekor gelir elde eden CEO Elon Musk neden Kool-Aid'i içmemeye karar versin ki? Cevap basit ekonomidir. Şimdilik Musk, yatırımın geri dönüşüne karar verdi; mevcut bir modelin 400 voltluk sistemini 800 voltluk bir sisteme yeniden tasarlamanın maliyetinin değeri ortada değil ve zaten Tesla'nın tencerede sermaye yoğun başka birçok sorunu var.

Cybertruck, 800 Volt Mimariye Sahip İlk Tesla Olacak

İlginç bir şekilde, 2023 3. Çeyrek kazanç raporu ve soru-cevap oturumuna ilişkin yakın tarihli bir web yayınında Tesla, uzun zamandır beklenen Cybertruck'ın 800 voltluk bir mimariyle tamamen donatılmış teslimatlara başlayacağını açıkladı. Tesla, adaptasyonun nedeni olarak ağır araç için yüksek voltajlı güç aktarma organlarının maliyet tasarrufunu öne sürdü ve benzer donanıma sahip olacak başka modellerden bahsetmedi. Doğrulanan Cybertruck X hesabı, takipçilerine Cybertruck Teslimat Etkinliğinin 30 Kasım'da gerçekleşeceğini bildirdi.

800 voltluk mimari, Cybertruck üretiminin artan giderlerine katkıda bulunuyor ve bu durum artık aracın tahminlerini uzatıyor ve Tesla'nın ilk teslimattan sonraki 18 ay boyunca karlılığına katkıda bulunuyor. Tesla, 800 voltluk EV'lere tam geçiş konusunda tam olarak hazır olmayabilir, ancak ayak parmaklarının su spotlarında olduğu bilgisi şu anda olmayabilir, ancak çok uzak olmayan bir gelecekte 800 voltluk şarj sistemleri dalgası Elektrikli araç pazarında her yerde mevcut olabilir ve bir fincan sabah kahvesini içmek için gereken sürede tam şarj, EV'nin doldurulması için gereken yeni süre olabilir.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.