Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Oyunlar Hakkında Herşey Buraya

  • 1 ay sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Türk şirketin oyunu, dünyada en yüksek gelir elde eden oyun oldu

Türkiye'nin ilk 'unicorn'larından (1 milyar dolar değerlemeye ulaşan şirket) olan teknoloji girişim firması Dream Games'in geliştirdiği 'Royal Match' oyunu, tüm dünyada en çok gelir elde eden mobil oyun oldu.

  • 1 ay sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Microsoft, 'Xbox'ın geleceğini' paylaşmak üzere olduğunu söyledi

Şirket, Microsoft'un "Xbox'ın geleceğine yönelik vizyonu" hakkında önemli bir duyuru paylaşmak üzere olduğunu söyledi.

Duyuru, şirketin rakip konsollarla ilişkilerinde büyük bir değişiklik yapıp yapmayacağına dair yeni spekülasyonların ortasında geldi.

Microsoft Gaming'in başkanı Phil Spencer, duyuruyu bu raporlarla özel olarak ilişkilendirmedi. Ancak bunun, büyük ölçüde Xbox oyunlarının diğer platformlara gelebileceği beklentisiyle ilgili olan soru ve spekülasyonların sonucu olduğunu öne sürüyor gibi görünüyor.

Bay Spencer, "Dinliyoruz ve sizi duyuyoruz" diye yazdı. "Önümüzdeki hafta için bir iş güncelleme etkinliği planlıyoruz; Xbox'ın geleceğine ilişkin vizyonumuz hakkında sizinle daha fazla ayrıntı paylaşmayı sabırsızlıkla bekliyoruz. Bizi izlemeye devam edin."

Pazartesi gecesi yayınlanan duyuru, önceden özel olan bazı Xbox oyunlarının diğer platformlara gelebileceğine dair artan raporların ardından geldi. Son günlerde, kısmen oyunlardaki dosyaların keşfedilmesiyle Starfield, Hi-Fi Rush, yakında çıkacak Indiana Jones oyunu ve Sea of Thieves gibi oyunların PS5 gibi diğer platformlara da gelebileceğine dair spekülasyonlar ortaya çıktı. ve Nintendo Anahtarı.

Bay Spencer, güncelleme hakkında daha fazla bilgi vermedi veya bu söylentilerle ilgili olduğuna dair herhangi bir onay vermedi. Bu iş güncellemesinin ne zaman yapılacağı veya gerçekte neyden oluşacağı belirsizliğini koruyor.

Xbox, oyunların diğer platformlara gelebileceği yönündeki spekülasyonlar hakkında henüz herhangi bir kamuya açık yorumda bulunmadı. Bu belirsizlik, bazı Xbox oyuncularının, konsolu özel olarak bu oyunlar için satın almış olabilecekleri göz önüne alındığında, oyunların başka platformlara gelmesi durumunda kendilerine kötü davranıldığını hissedebileceklerini öne sürmelerine yol açtı.

Belirsizlik, Microsoft'un geçen yıl satın aldığı Call of Duty geliştiricisi Activision Blizzard tarafından geliştirilen yeni oyunlara nasıl davranmayı planladığı da dahil olmak üzere Xbox'ın geleceği hakkındaki diğer soruları da beraberinde getiriyor. Örneğin Xbox Game Pass'e hangi yeni oyunların gelebileceği ve bunun ne zaman gerçekleşebileceği henüz doğrulanmadı.

Haberlerden siyasete, seyahatten spora, kültürden iklime – The Independent'ta ilgi alanlarınıza uygun çok sayıda ücretsiz haber bülteni var. Okumak istediğiniz hikayeleri ve daha fazlasını gelen kutunuzda bulmak için burayı tıklayın.

Kaynak: The Independent

  • 5 ay sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Tüm işaretler Intel'in Lunar Lake CPU'nun gizli silahını dizüstü bilgisayar oyuncuları için kullanmaya hazır olduğunu gösteriyor

Dizüstü bilgisayarlar için Intel Lunar Lake CPU'ları, daha önce sızdırılan, PC oyuncularının ve daha fazlasının gerçekleşmesini görmek isteyeceği şık bir yeteneğe sahip olacak gibi görünüyor.

newsroom-lunar-lake-hero1.jpg.rendition.

Bu, bu yılın başlarında tespit edilen uyarlanabilir keskinleştirme filtresidir ve Lunar Lake'in Xe2 entegre grafiklerine (Battlemage) ait bir özelliktir. O zamanlar açıkladığımız gibi bu, görüntüyü ihtiyaç duyulan yerde keskinleştiren ve diğer alanları yalnız bırakan akıllı bir keskinleştirme sistemidir (sadece bilgisayar oyunları için değil, aynı zamanda fotoğraflar için de).

Phoronix.com Linux ile ilgili her şeyi azimle takip ediyor ve Intel'in bu özelliğin yakın zamanda dağıtılan yeni yamalar aracılığıyla (grafik sürücüsü desteği zaten mevcut) yayına girmesi için Linux'u hazırladığını anladı.

Kısacası, tüm yapı taşları düzgün bir şekilde birbirine yerleştiriliyor ve uyarlanabilir bileme teknolojisi Lunar Lake'te gerçekten oluyor gibi görünüyor.

Bu keskinleştirme sistemi, belirtildiği gibi akıllıca uygulanır; örneğin, ön plandaki bir karakteri keskinleştirirken, arka plandaki çimenleri veya ağaçları - yapay olarak keskinleştirildiğinde tuhaf görünebilecek unsurları - keskinleştirmez.

Buradaki fikir, görüntünün ihtiyaç duymayan alanlarını aşırı keskinleştirmeden, nihai sonuç için daha doğal bir görünüm elde etmektir ve daha az genel çalışma sonucunda da daha verimli olacaktır. (Ve bu nedenle, Lunar Lake'in kendine yer bulacağı birinci sınıf ince ve hafif dizüstü bilgisayarlar göz önüne alındığında, bu özellikle önemli olan dizüstü bilgisayar pili açısından daha kolay).

Analiz: Ay'a iniş keskin görünüyor

Bu konuda neden heyecanlıyız? Intel'in teknolojiyi iyi bir şekilde çalıştırmada sorun yaşaması durumunda belki de bir kenara düşebileceğinden veya gelecek nesil silikona geri itilebileceğinden endişeliydik, ancak artık uygulamanın Lunar ile gerçekleşeceği oldukça kesin görünüyor. Lake CPU'lar (bu yılın sonlarında gelecek).

Bununla birlikte, daha fazla karşı çıkanlardan bazıları hala şunu düşünüyor olabilir: Elimizde zaten yeterince yükseltme özelliği veya görüntü keskinleştirme hilesi yok mu? Sonuçta ne kadarı çok fazla?

Bu bir dereceye kadar doğrudur ve belki de bazıları için tüm bu farklı yaklaşımların aynı temel fikri ele aldığını görmek biraz kafa karıştırıcı olabilir (her ne kadar ölçek yükseltme ve keskinleştirme çalışma şekilleri açısından çok farklı olsa da, bunu belirtmek gerekir - ancak her ikisi de son görüntü kalitesini iyileştirmeyi amaçlamaktadır). Ancak sonuçta bunların hepsi kullanabileceğiniz veya kullanamayacağınız teknoloji parçalarıdır ve bu özel durumda Intel'in uyarlanabilir keskinleştirme filtresi, belirtildiği gibi fotoğraflara veya diğer görüntülere de uygulanabilir. Bu daha geniş uygulama, Intel konseptinin hayata geçmesini görmek istememizin bir parçası.

Filtre entegre Xe2 GPU'yu kullansa da, Lunar Lake'in çok daha güçlü bir şekilde ileriye doğru ilerlediği noktanın bir parçası olarak, bu özelliğin bir şekilde iş yüklerini keskinleştirmek için AI kesmeleri sağlamak için NPU'ya da güvenmemesi bizi şaşırtmazdı. NPU. Aslında bunlar, Intel'in Copilot+ bilgisayarını çalıştırabilecek kadar enerjik olan ilk mobil işlemcileri olacak. Ay Gölü'nün belirtildiği gibi bu yılın sonlarında gelmesi bekleniyor, ancak hacimli üretim 2025'in başına kadar gerçekleşmeyebilir.

Kaynak: TechRadar

  • Beğen 1
  • 6 ay sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Pokémon Go Geliştiricisi Niantic'in Video Oyunu İşini Stumble Guys'ın Arkasındaki Suudi Arabistan'a Ait Bir Şirkete Satmak İçin Görüşmelerde Olduğu Bildirildi

Pokémon Go geliştiricisi Niantic'in, video oyunu bölümünü Suudi Arabistan'a ait Scopely'e 3,5 milyar dolara satmak için görüşmelerde bulunduğu bildiriliyor.

İlk olarak Bloomberg tarafından bildirildiği üzere, satış muhtemelen oyuncuları Pokémon toplamak için gerçek dünyaya gönderen hit artırılmış gerçeklik mobil oyunu Pokémon Go'yu içerecek.

Bloomberg'e anonimlik vaadiyle konuşan bir kaynak, anlaşmanın hiçbir şekilde tamamlanmadığını ancak onaylanırsa birkaç hafta içinde doğrulanabileceğini söyledi.

Ne Niantic, ne Scopely ne de sahibi Savvy Games Group, bildirilen satın alma hakkında kamuoyuna yorum yapmaya hazır değildi.

Savvy Games Group, Suudi Arabistan hükümetinin "önde gelen bir oyun yayıncısını" satın almak istediğini söylemesinin ardından gelen 4,9 milyar dolarlık bir anlaşmayla Nisan 2023'te Scopely'i satın aldı. Scopely, en dikkat çekenleri The Walking Dead: Road to Survival, Stumble Guys, Marvel Strike Force ve Monopoly Go olmak üzere bir dizi hit mobil oyun yayınlıyor.

Savvy Gaming Group ayrıca 2022'de toplam 1,5 milyar dolara dünyanın en büyük iki e-spor şirketi olan ESL ve FACEIT'i satın aldı.

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Salman bin Abdulaziz o zamanlar, "Savvy Games Group, Suudi Arabistan'ı 2030 yılına kadar oyun ve e-spor sektörünün nihai küresel merkezi haline getirmeyi amaçlayan iddialı stratejimizin bir parçasıdır" demişti.

"Ekonomimizi çeşitlendirmek, sektörde inovasyonu teşvik etmek ve Krallık genelinde eğlence ve e-spor rekabet tekliflerini daha da ölçeklendirmek için e-spor ve oyun sektöründeki kullanılmayan potansiyeli kullanıyoruz."

Kaynak: IGN

  • Admin
Gönderi tarihi:

Microsoft, video oyunu görsellerini ve kontrol cihazı girdilerini yeniden oluşturmak için üretken AI modelini duyurdu

Microsoft, video oyunu görsellerini çıkarmak ve kontrol cihazı girdilerini tahmin etmek üzere eğitilebilen üretken bir AI modeli olan Muse'u tanıttı. Şirket, teknolojiyi oyun geliştirme sırasında insan yaratıcılığının yerine kullanılacak bir şey olarak değil, oyun fikrinin geleceği olarak tanımlıyor.

Microsoft, Muse bulgularını bilim dergisi Nature'da yayınladı ve bununla ilgili iki blog ve bir video yayınladı. Yine de, Muse'un aslında ne yaptığı konusunda hala sorularınız olabilir. Telif hakkıyla korunan çalışmaları çalmakla kötü şöhretli en popüler üretken AI modellerinin aksine, Muse, 2020'de çıkan ve sadece 10 ay sonra terk edilen Ninja Theory'nin vasat arena nişancı oyunu Bleeding Edge'den alınan oyuncu verileri üzerine inşa edildi. Oyundan toplanan bilgiler, Microsoft'un Muse'u 1 milyardan fazla görüntü ve kontrol cihazı eylemi üzerinde eğitmesine olanak tanıdı ve bu da yedi yıllık sürekli oyun deneyimine denk geliyor.

Ortaya çıkan yapay zeka modeli, Microsoft'un Muse'un "3D oyun dünyasını ayrıntılı bir şekilde anladığının" ve "tutarlı ve çeşitli bir oyun deneyimi yaratabileceğinin" kanıtı olduğunu iddia ettiği Bleeding Edge oyun deneyiminin kopyalarını (çirkin olsa da) üretebiliyor. Microsoft başkanı ve CEO'su Satya Nadella, şirketin Windows 11'e entegre edilmiş GPT-4 tabanlı sohbet robotu Copilot'a Muse işlevselliğinin eklenmesine dair ipuçları veren bir X videosu paylaştı. Microsoft Gaming CEO'su Phil Spencer, Muse'un video oyunu korumasını kolaylaştırabileceği bir gelecek bile çizdi.

Spencer, "Oyun verilerinden ve videolardan, bir modelin eski oyunları öğrenebileceği ve bunları gerçekten bu modellerin çalışabileceği herhangi bir platforma taşınabilir hale getirebileceği bir dünya hayal edebilirsiniz," dedi. "Bence bu gerçekten heyecan verici. Oyun korumayı bizim için bir aktivite olarak konuştuk ve bu modeller ve orijinal donanımda orijinal motorun çalışması zorunluluğu olmadan bir oyunun nasıl oynandığını tamamen öğrenme yetenekleri bence bir sürü fırsat yaratıyor."

Ninja Theory stüdyosu başkanı Dom Matthews, Muse'un video oyunu sektörünün zaten sıkıntıda olan iş gücünü resimden çıkaracağı yönündeki ciddi ve bariz korkuları da hemen yatıştırdı.

"Bunun gibi bir teknoloji, içerik üretmek için yapay zeka kullanmakla ilgili değil, aslında 100 yaratıcı uzmandan oluşan ekibimizin daha fazlasını yapmasını, daha ileri gitmesini, daha hızlı yinelemesini, kafalarındaki fikirleri somut bir biçimde hayata geçirmesini sağlayan iş akışları ve yaklaşımlar yaratmakla ilgilidir. Bence bizim için heyecan verici olan ilginç yön, yetenekli ekibimiz için oyun yapma sürecini daha hızlı ve kolay hale getirmek için bu tür bir teknolojiyi nasıl kullanabileceğimizdir, böylece oyunlar hakkında gerçekten özel olduğunu düşündüğüm şeye, yani insan yaratıcılığına odaklanabilirler," dedi Matthews.

Ancak New Scientist ile konuşan yapay zeka araştırmacısı ve oyun tasarımcısı Mike Cook, Muse'un tek bir oyun üzerinde eğitiminin doğasında bulunan sınırlamalar nedeniyle "yapay zeka sistemlerinin kendi başlarına oyun tasarlayabileceği fikrinden çok çok uzak" olduğunu söyledi.

Cook, "Oyununuzu gerçekten test eden, oyun kodunu kendisi çalıştıran bir araç oluşturursanız, kalıcılık veya tutarlılık konusunda endişelenmenize gerek kalmaz, çünkü gerçek oyunu çalıştırıyor," diye açıkladı. "Yani bunlar, üretken yapay zekanın kendi kendine getirdiği sorunları çözüyor."

Microsoft'un söylediği gibi, Muse ile insan yaratıcılığı risk altında olmasa bile, birçok insanın Microsoft'un birden fazla toplu işten çıkarmasından hâlâ sarsılmış olduğunu bilerek bu yeni teknoloji hakkında bilgi edinmek zor. Muse gibi bir teknolojiyi deneysel veya bir şekilde tamamen yaratıcılığa elverişli olarak sunmak, çıktısı berbat göründüğünde güvenli ve kolaydır, ki bu noktada kesinlikle öyle (tek bir oyun üzerinde eğitildiği gerçeğini de unutmayalım). Üretken yapay zeka modelleri geliştirici çıktısını zorlayacak noktaya geldiğinde Microsoft'un sözünü tutmasını umuyoruz.

Kaynak: Polygon

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.