Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

1290 km Menzilli ve 15 Dakikada Şarj Süresi Olan Porsche Elektrikli Otomobiller Geliyor


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

1290 km Menzilli ve 15 Dakikada Şarj Süresi Olan Porsche Elektrikli Otomobiller Geliyor

porsche-normal.jpg

Porsche'nin pil teknolojisi mühendisleri, orta vadede pil teknolojisinin, şarj edilmesi 15 dakikadan kısa süren 800 millik EV'lerin bundan çok da uzun olmayan bir süre sonra gerçek olabileceği noktaya kadar gelişeceğini öngördü.

İlk olarak Porsche Engineering Magazine'de yayınlandığı üzere, Porsche Engineering uzmanları mevcut ve yeni nesil pil teknolojileri ve Taycan ve Macan EV gibi elektrikli araçların gelecek nesillerde nereye yönelebileceği hakkında konuştu.

Porsche mühendisleri, özellikle güvenlik açısından, lityumun şu anda pil teknolojisi ve kusurları için neden altın standart olduğunu açıklıyor. İlginç bir gözlem, mevcut norm olduğu gibi, özellikle grafit yerine silikon kullanılarak anot optimizasyonuydu. Munster Üniversitesi'ndeki MEET Pil Araştırma Merkezi'nin Ticari ve Teknik Direktörü Dr. Falko Schappacher'e göre, silikon anotlar pil kapasitesini on kat artırabilir ve 15 dakikanın altında şarj süreleri sağlayabilir.

Sorun şu ki, silikon lityumu emdiğinde %300'e kadar genişleyebilir, bu da elektrotlara zarar verebilir ve pil ömrünü kısaltabilir.

porsche-normal.jpg

Ancak büyük atılım, katı hal pillerinden gelecek. Ayırıcı içine yerleştirilmiş sıvı elektrolit yerine katı elektrolit matrisi kullanılarak, bu piller yalnızca daha hafif olmakla kalmaz, aynı zamanda daha kompakt hale gelir. Ve sıvı eksikliği onları daha kararlı ve daha az yangın tehlikesi yapar. Porsche Engineering'de Pil Hücresi Uzman Mühendisi Dr. Stefanie Edelberg, "Katı hücreler için plan, klasik ayırıcının tamamen ince bir katı elektrolit tabakasıyla değiştirilmesidir" diye açıklıyor. "Katı elektrolit o zaman hem elektrolit hem de ayırıcıdır."

Bu teknolojinin enerji yoğunluğunu %50'ye kadar artıracağı ve önemli ölçüde daha hızlı şarj süreleriyle sonuçlanacağı bildiriliyor.

Schappacher'e göre, lityum bazlı katı hal piller (SSB), "lityum iyon pillere ciddi bir alternatif" olarak görülüyor.

porsche-normal.jpg

Pek çok marka SSB'leri araştırıyor ve BMW bu yılın sonlarında prototipleri test etmeyi umuyor olsa da, bunların ne zaman geçerli olabileceğine dair kesin bir yanıt yok. Ancak Porsche, pil teknolojisinin yakında hızla gelişeceğini düşünüyor.

Helmholtz Enstitüsü Ulm (HIU) Direktörü Prof. Maximilian Fichtner, "Orta vadede, yeni anot kimyası ve hücrelerin yoğun paketlenmesi kombinasyonunun 1.300 km'lik (800 mil) bir araç menziline izin vermesini bekleyebiliriz" diyor. ve Karlsruhe Teknoloji Enstitüsü'nde (KIT) Enerji Depolama Sistemleri araştırma birimi başkanı.

Schappacher kesin bir sayı taahhüdünde bulunmasa da, kartlarda menzilde %30-50'lik bir artış öngörüyor. O da diğerleri gibi hızlı şarj hızlarının artacağını öngörüyor.

Cellforce Group COO'su Markus Graf, "Bugünün Taycan'ında yüzde beşten yüzde 80'e şarj olurken 22,5 dakikalık bir şarj süresine ulaşılabiliyor. Anot malzemesi olarak silikon ile 15 dakikadan daha kısa değerler alınabiliyor. orta vadede ulaşıldı ve uzun vadede önemli ölçüde daha düşük olanlar."

porsche-normal.jpg

Ancak bu, şarj istasyonu ile araç arasında, özellikle 500 kW'ın üzerindeki şarj oranlarının mümkün olabilmesi için, gücün güvenilir bir şekilde iletilmesini sağlamak için aktif soğutmalı yeni şarj cihazları gerektirecektir. Bu, Tesla'nın Supercharger ağına geleceğini belirttiği bir teknoloji olan sıvı soğutmalı şarj kablolarında olabilir.

porsche-preview.jpg

EV'lerin kusurları da yok değil ama unutmayalım ki, pil teknolojisi göreceli olarak emekleme döneminde ve birkaç büyük atılım, halkın algısını büyük ölçüde değiştirebilir.

porsche-normal.jpg

Kaynak: Porsche

porsche-4795517.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.