Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Yazar

dedi:" Allah ezelde mü'minleri ve kafirleri elbette bilir.. Fakat o biliyor diye mü'min yada kafir değiliz.. Buradaki bilgi olaya tabidir, olay bilgiye değil.."

 

cevap:bu bilgi allahın ezeli ilmi değil mi? "evet" dersen, ezeli olan bir şey, sonradan olana tabi olur mu? yoksa sonradan olan olay, ezeli ilme mi tabi olur? bunu bir izah edermisin

  • Cevaplar 122
  • Görüntü 20,3b
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderi tarihi:

Zamanın olmadığı bir yerden bahsediyoruz...

Bu cevap yeterli..

Gönderi tarihi:
  • Yazar

değil çünkü sen sonradan olan olayların ezeli ilme tabi olduğunu reddedip aksine ezeli ilmin sonradan olan olaylara tabi olduğunu söyledin. halbuki ezeli

olan ilim, olacağı ezelde bilinen olaylara tabi olmaz. aksine olaylar bu ilme göre cereyan edeceklerinden, olaylar ezeli ilme tabi olur. yani sizin meşhur "ilim malum'a tabidir" sözünüz bir aldanıştır. doğrusu şudur: malum (bilinen olaylar) ilme tabidir.

Gönderi tarihi:

İşte kavrayamadığınız nokta tam burası..

Allahın olacak olan şeyleri ezelde bilmesi, devamlı bilmesidir..

İlimde malumda her ikiside aynı anda vardır..

Bunu kavramak neden çok zor..?

Neden hala zaman kavramıyla hareket ediyorsunuz..?

 

 

Saygılar..

Gönderi tarihi:

Dağıtma dediğin şey konun asıl özüdür arkadaşım..

Biraz daha tefekkür...

Gönderi tarihi:

Kardesim sen zamanin ne demek oldugunu biliyormusun ki Allah in baslangici var diye ortaliga düsmüsün? zaman Gelmis Gecmis ve Gelecektir degil mi? Elebetki Cevap EVT olacaktir peki Gelmis Gecmis Ve Gelecegin AYNI ANDA AYNI ZAMNDA AYNI NOKTA YASANMASI ZAMAN DIYE NITELENDIRILEBILIRMI? Cevap Hayir olacak demekki Allah zamandan münezeh zamandan münezeh olanin Zamanla olusmasi ise sacmadir... simdi dersinki Allah in böyle sifati oldugunu inkar ediyorum böyle birsey yok o zamann sen Kur'an i de inkar edersin buda küfürdür... Kur'an da diyorki Gelmis Gecmis Ve Gelecekte yasayanlarin hepsi Allah katinda bir nokta gibidir... Allah hepsini bilir... Hayvanlar bile ve hatta gözle görmedigimiz bakteriler bile... ondandirki Mahser aninda hepsi bir araya getirilicek öldükleri gibi ( o suretle o sekilde) Allah in karsisina cikarilacaklardir... hayvanlarda IRADE OLMADIGI ICIN ONLARIN HAKKI ODENECEK VE YOK EDILECEKLER CEZA VERILMEYECEK... ama Insana Ceza verilir Madem IRADESI YOK NEDEN CEZA ALIYOR? DEMEKKI ALLAH ONA ISTEDIGINI YAPA BILME KUVVETI VERMISTIR.... selam ve saygilar

Gönderi tarihi:
  • Yazar

dedi:"Madem IRADESI YOK NEDEN CEZA ALIYOR"

cevap: allah zalimdir. yanlış düşünceleri kulunda yaratıyor kulda bunu düşünmemeye kudreti yetmiyor. tıpış tıpış düşünüyor. ve bu yanlış düşünceyi kul mecburen düşündüğü içinde kul sorumlu oluyor. enbiya 23

Gönderi tarihi:

Dedi : Allah Zalimdir..

Cevap: Zalim Olan Ilah olamaz Ilah öyle olmaliki Zülm etmemeli ama gerekene ceza vermeli ilah öyle olmaliki sabur sifati olmali... ( el-Kahhar,el -Sabur)

cevap: "Allah Kimseye Zulm Etmez zulm Eden Insanin kendisidir"

Gönderi tarihi:
  • Yazar

dedi:"Allah Kimseye Zulm Etmez zulm Eden Insanin kendisidir"

 

cevap: zulmü kim yaratıyo peki

Gönderi tarihi:

Zulmu kisi istedigi için Allah yaratiyor yav kardesim anlamakmi istemiyorsun yoksa gercektende anlayamiyormusun? bence anlamak istemiyorsun ama neyse tekrarliyorum bu sefer kendini zorlada belki anlama kabiliyetin guclenir ve anlarsin ;)

 

Kisi Kendi Iradesi Ile Zulm Yapmak Ister Ve Allah 'ta Zulmu Sevmedigi Halde Kulu Istedıgı Icın Kabul Eder.... Kabul Etmeseydi ZUlm Etmis Olurdu Kısının Istedıgını yapmasına Izın Vermemıs Olurdu ki O zaman Cebr Olurdu.... Ama Kendı Istemedıgı Halde Merhametli Oldugu Icın Adaletlı Oldugu Icın Kullunun Dedgine Izın Verır .... kisi Allah ıstedi diye degil kendi ıstedigi için kufur ehline girer....

bak gene Cebriyecidir diye iftira ettigin Gazali nediyor:

Kisi Bir Kisiyi Ölüdürmek Istedigi Zaman ALlah 'a Derki ALlah'im Ben Bunu Oldurmek Istıyorum Bana Izınver Ben Oteki Tarafta Cezami Çekmeyi Kabul Ederim.... yani bu örnektende anlasildigi gibi kisi ister Allah ta izin verir ama kisi Gunah oldugunu bile bile ister kendi iradesiyle ;)

Gönderi tarihi:
  • Yazar

dedi:yani bu örnektende anlasildigi gibi kisi ister Allah ta izin verir ama kisi Gunah oldugunu bile bile ister kendi iradesiyle

cevap: kişinin istemesini kim yaratıyo

Gönderi tarihi:
  • Yazar

dedi: Ama Kendı Istemedıgı Halde Merhametli Oldugu Icın Adaletlı Oldugu Icın Kullunun Dedgine Izın Verır ...

cevap: yani allahın istemesi dışında bişe mi oluyo? evet dersen nasıl ehli sünnetsin sen. çünkü ehli sünnete göre allahın dilemediği bişe olmaz ki.

öle dimi arkadaşlar ya.sizde söleyin. bu inanmıyo buna

Gönderi tarihi:

zuhahaha sah ve mat yendim seni konusmayi kes kursat... aslinda iyi uyduha buradaki kafiye neyse cevapliyayim...

 

ehli sünete göre Allah in istemedigide gerceklesir... buna örnek olarakta her türlü gunah verilir. mesela küfretmek mesela zina yapmak vs... istersen ehli sünnet kitaplarini iyice bir oku :D bi dahada okumadan gelme sana birinci tavsiye olarak Miftahul Kulub u söylerim ( Kalplerin Anahtari) ve Kelam ilmi Olarakta Delilleri Sonsuz Olan ALLAH ( m.selahahin çelik dua yayıncilik) ve Feyzullah Birişik ( Allah Insana Ne Demisti? ) kitaplarini öneririm okumadan okudum onlar kaderi inkar ediyor gibi sacmaliklarlada karsima gelme.... nasilki Imam-i Rabbani,Ibn-i Arabi,M.Hamdi Yazir gibi kisileri dinsiz ve kadere inanmayan küfür ehli olarak sayiyorsan bunlarida okumadan küfür ehli olarak sayma .... Gazaliye attigin iftiralardan dolayida öteki tarafta Gazali boynuna binecektir haberin olsun...

Gönderi tarihi:
  • Yazar

ya yok mu bu işlerden anlayan?

adam hala gazali cebirici değil diyo ya

cebrici o diyen yok mu ya. kitabından bilem gösterdim ya

Gönderi tarihi:

ona bakarsan bende sana gösterdim ve sen okumaktan kactin hahaha kursat son dalinida kirdim uyan artik hayler dunyasindan... mutlak küfürdesin anla artik yayin evi kitabin orjinaliyle oynamisti ve belkide ihtimal sen onlarin aciklamasini yayinlamadan sitede :D istersen Gazaliye yazdigim seyler gene saglam kafa ile oku :D

Gönderi tarihi:
  • Yazar

ya hikmet yayınevi milleti aldattı. gazalinin dediklerini tam çevirmedi. başka yayınevlerine bak. bedir yayınevininki gibi demiyomu gazali

Gönderi tarihi:

demiyor :D daha dogrusu söylüyor ama hemen ardindan aciklamasini getirerek Cebri yalanliyor... yani Cüz-i İradeyi savunuyor :D kisinin sevabinida gunahinida kendisi bilerek ve isteyerek isledigini söylüyor :P

Gönderi tarihi:
  • Yazar

dedi:demiyor daha dogrusu söylüyor ama hemen ardindan aciklamasini getirerek Cebri yalanliyor... yani Cüz-i İradeyi savunuyor kisinin sevabinida gunahinida kendisi bilerek ve isteyerek isledigini söylüyor

 

cevap: bu açıklamayı yayınevimi yapıyo yoksa gazalimi yapıyo?

yayınevi yapıyosa yayınevi kitaba etki yapmıyomu değiştirmiş olmuyomu okuyucuyu yönlerdirmiş olmuyomu ama bedir yayınevinin ve diğer yayınevlerinin ihya ulumiddin kitabının tercümlerinde böle şey yok. şimdi üçakağıtçı yayınevi bedir mi hikmet mi söle

Gönderi tarihi:

:) Bedir cünkü Bedir aciklamalarini kesmis cünkü Seyh Ubedullah Arapcasindan bir kismini Tercüme etti bana saolsun kendisi suanda Elazig/Karakocan da Naks-i Bendi Tarikatninin Seyhlerinin en önde gelenlerindedndir. ve ben bedir yayinlarindan okumadim olasilik ki sen o aciklamalari kemissin ve bize söylememisin

;)

Gönderi tarihi:

önce soruyom allahın varlığının başlangıcı var mı? genelde yok derler. tekrar soruyom allah alemi (allahtan başka herşey) varetmek için bekledi mi beklemedi mi? eğer "beklemedi" derlerse şu sonuç çıkar: nasıl size göre allah başlangıçsızsa o halde alem de başlangıçsız demektir. halbuki size göre alem başlangıçlıdır ve sonradan yaratılmıştır. dolayısıyla siz siz şunu demek durumunda kalıyorsunuz: "allah alemi yaratmak için bekledi". eğer böyle derseniz soruyom: sonlu bir zaman mı bekledi yoksa sonsuz bir zaman mı bekledi? eğer "sonsuz bir zaman bekledi" derseniz sonsuz zaman beklemeyle sonuna varılamaz. öyle olsaydı alem varlığa gelmemesi lazımdı oysa varlıktadır. demek ki siz "sonlu bir süre bekledi" diyeceksiniz. böyle derseniz soruyom: sonlu sürenin hem başının hem sonunun belli olması gerekir. sonuna alemin varlığa gelmesi derseniz başına ise ne diyeceksiniz? mecbur allah diyeceksiniz. yani bu düşünceye göre: "allah alemden sonlu bir zaman önce önce varlıktaydı. daha önce değil." manası çıkar ki bu ise sizin de allahın varlığının başlangıcını kabul ettiğiniz manasına gelir.

inanın ki ben aslında sizin de haberiniz olmaksızın bunu savunduğunuzu size göstermek istedim. evet allahın varlığının başlangıcını kabul etmek durumundaki bir şahıs elbette çevresindekiler tarafından alaya alınır, deli denir. zira başlangıcı var denildiği zaman, denecek ki: "onu kim başlattı" gibi sorular sorulacak. bu şahıslar bu anda kendilerini güçlü hissederler ancak yukarıdaki delille aslında onlar da allahın varlığının başlangıcını savundukları açıktır. ancak onlar bunu bilmez ve kendi düşüncelerinde mutludurlar. ama onlar bilmiyor diye bende mi bunu bildikten sonra bilmezmiş gibi davranayım?

 

 

Kürsatotcu kendi keniden soruyor kendi kendine cevap veriyor ve yorumlar yapıyorsun. Zaten kimsenin seni kale falan aldığıda yoktur.

Bir defa sen Allah'ın varlığını bir madde gibi düşünüyorsun. Allah zaman ve mekandan bağımsıxzdır. Zaman senin için vardır Allah için zaman denen bişi yok geçmiş ve gelecek diye bişi yok bu tür kavramlar biz varlıklar için vardır.

bir daha böle saçmalama beyninin almadığı şeyleri kurcalama. Allah seni de hidayete erdirir

inşallah.

Gönderi tarihi:
:) Cebriye firkasina göre zaten Allah maddedir ama anlamadigim bir sey var bu Cebriyeciler hem Ilahi madde olarak kabul ederler hemde onun görnmedigini savunurlar bune çeliskidir hala çözemedim... zaten Cebriyecilerin Bid'at ve küfür ehli olduklarini acik delilleriyle bir Belgeselde yayinlayacam yapimina basladim bile Kursat o zamanda konusursa anlayacam ki o bir yerden aldigi emirler ve belkide menfaati için yazilanlari söylenenleri dikkate almayip sadece kendi konusup duran kisilerdir aynen siyaset adamlari gibi
Gönderi tarihi:
  • Yazar

cebriyeye göre allah madde değil ki. cehmiye allah cisim demez ruyetullahı(allahın görülmesini) inkar eder. eşarilik cebriyedir o da allah madde değil der.

allahın görmediğini savunmaları şundandır: çünkü görmek kabul edilirse gören ve görülen arasında mesafe olmalıdır. mesafe varsa yönde vardır yön varsa mekan vardır. mekan varsa allah cisim demek olur. oysa onlar allah cisim değil derler. bu yüzden cebriyeden olan cehmiyye allahın görülmesini reddeder.

Gönderi tarihi:

dedi ki : Allah görülmez bunu red eder

cevap: Miraç olayinda Allah resulu perde olmaksizin Allah Tealayi görmüs ve konusmustur :P dememki Cebriye Firkasi Kur'an i yalanliyor Peygamberin sünnetini degistiriyor

Gönderi tarihi:
  • Yazar

peygambere soruldu miraçta allahı gördünmü dedi: o bir nurdur nasıl göreyim. ya buhari ya müslim.

aişeye sorudu: peygamber allahı gördü mü dedi: bu nasıl soru dediler .ama ayette yaydan bahseden ayet var dedi: ondan kasıt cebraildir

*miraç rüyadır. bedensel değildir

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.