Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

allahın varlığının başlangıcına delil


kursatotcu

Önerilen İletiler

bak sen allah faili muhtar yani "istediğini yapan" dedin. sana şöyle bir soru sorsa: allah bu dünyayı yaratamayabirmiydi yoksa yaratmak zorundamıydı?

 

not: eğer yaratmayabilirdi dersen, şu mana çıkmıyor mu: "allah cahildir." neden mi? çünkü allahın ezeli ilminde bu dünyanın meydana geleceği belliydi değil mi? bu dünya meydana gelmesse allah cahil olmazmıydı?

 

not: şimdi anladın mı allahın iradesini neden inkar ettiğimi

 

dedi: "ALLAHIN ILMI HERSEYI KUSATIR.EGER ALLAH YARATMAYACAK OLSA YARATMAYACAGINI BILIRDI.YARATACAGI TAKDIRDE YARATACAGINI BILECEKTI.

EGER ALLAHIN IRADESI YOK DERSEN ALLAH KAINATI YARATMAK ZORUNDAYDI CIKAR KIMSEDE ONU BIRSEY YAPMAYA ZORLAMAZ.YAPSA GUCU YETMEZ OLACAKTI HASA.

DOLAYISIYLA ALLAHIN ILMIDE KUDRETIDE EZELIDIR.VE TUMUYLE KUSATMISTIR."

 

cevap: ya siz varya, ne deyim size bilmiyom. ben de biliyom kitaplarda anlatılanları. bunlar yalan diyom. daha hala ne diyon. soru kasıtlı olarak şuydu. ii bak:

 

allah olacağını ezeli ilmiyle bildiği bir olayı isteseydi meydana getirmeyebilir miydi? bak bu soru kasıtlı olarak böyle soruluyo ki allahın iradesiz oldunu anla diye. sen kaldırır tabi ki isteseydi olacağını bildiği bir olayı meydana getirmeyebilirdi dersen, sonuç: allahın cahil olmasıdır. bunu anlamıyon mu?

 

 

ben allahı birileri bişe yapmaya zorluyo diyom mu? yo, ne diyom: ilmi ezeli olunca O'nun olacağını bildiği olayları gerçekleştirmemesi imkansız diyom ve iradesine yer kalmaz diyom

siz bu bilginin kıymetini bile bilmiyonuz. kelam kitaplarında bile bulamazsınız bu bilgileri

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 122
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

dedi:"YARATMIYO OLSAYDI YARATMAYACAGINI BILECEKTI."

 

cevap: sen ezeli ilmin ne oldunu anlamadın anlaşılan. yukardaki lafına göre önce olay vuku bulacak sonra allah bilecek gibi bir anlayış sezdim. oysa allahın ilmi maluma (bilinen olaylara) tabi olmaz, aksini malum allahın ilmine tabi olur.

dolayısıyla allahın ilmi değişmez bir ilimdir. ve ezeli olarak, olacağı bilinen bir olay meydana gelmemezlik edemez.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bir de arkadaşlar evrende zıt kutuplar yoktur varlığın dereceleri vardır. bunları zıt olarak yorumlamamız ise ele alınan normallerdir. eğer kimya görmüşseniz kelvinin nasıl oluştuğunu bilirsiniz.bizim şimdiki kulandığımız(celcius) sıcaklıkta biriminde 5 celcius derecenin iki katı 10 celcius derece değildir. 456 celcius derecedir. yani kelvine göre hesaplanır. çünkü kelvin sıcaklığın soğuk ya da sıcak kutupları yoktur. sıcaklığın maddelerdeki başlangıcını 0 olarak kabul eder bu da celcius da -273 celcius derecedir(bu da bir kabullenmedir). ve bu sıcaklıkta hiçbir madde yoktur. yani bizim iyi veya kötü dediğimiz şeylerde de bir normali sıfır noktası olarak alırız ve ondan daha kötüsüne kötü ondan daha iyisine iyi deriz. iyilik hepsinde vardır. fakat derecelidir.iyiliğin bittiği yer yoktur. çünkü bir şeyin mutlaka olması lazımdır.

Big bang ı hesaplama imkanı varmı, tanımlıyamadığımız bir enerji sıcaklığı.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

**ya aslında size biraz tuhaf gelebilir ama, bu ben kötüleyen şahısların, beni din düşmanı olarak göstermesi, insanları benden korur edasıyla konuşmaları, size tuhaf gelebilir ama benim hoşuma gidiyor. neden mi? bakın benim dediklerim elbette ki kitapların çoğunluğunda pek yok aksine dediklerimin zıtları kitapları doldurmuş durumdadır. dolayısıyla insanların bana din düşmanı kafir gibi bakması doğal ve ben böyle beni aşağılayıcı yazılar görünce şunu düşünüyorum: ya diyorum milletin bir kısmı hala dine değer verdiğini düşünüyor ve inaçlarını korumak için elinden geleni yapıyor. ilmi cevap veremezse bile hiç değilse karalama, kötüleme yapıyor. yani ilgisiz kalmıyor. tabi ki allaha zalim diyen biri, kafir olarak görülür. din düşmanı olarak bilinir. yani böyle bir durum var. ama uyarıyorum benim bu bilgileri öğrenme olayım sizin tahminlerinizin ötesindedir bence. yani bu konuda yaptığım araştırmaları siz tahin bile edemezsiniz bence.

yani dicek bişe bulamıyom ama şu bir gerçek asla insanlar benim peşimden gelmez. bence bu da bir gerçek belki kısmen dediklerime inananbilirler ama tamamı yakınını kabul edeceklerini hiç sanmam. bunları kabul etmek için üst düzey bilgiye ihtayaç vardır. bir çok kişi bu ilmi yapacak zaman bulamaz yada imkanı bulamaz. ben ise hem zaman hem imkan buldum. haksızlık etmemek lazım, sizi anlıyorum.

 

** dedi:"ya yanılıyorsan,o zaman naparsın,,,,"

 

cevap: o zaman bittim demektir, ebedi cehenneme giderim ve bana inananlarda öyle. (tabi inananlar eğer benim yanlış yaptığım konularda bana inanmışlarsa; eğer hakikaten doğru ise dediklerim bu doğru dediklerime inanmışlarsa ve yanlış yani hatalı konuştuğum konularda dediklerime inanmamışlarsa o ayrı)

 

** madem öyle anibala istediğini vereceğim. allahı kanıtlamamı istiyor değil mi? öyle bir kanıtlayacağım ki gık bile diyemeyeceksiniz.

 

tecrübelerime dayanarak bu kanıtlamayı yine kader konusunu kullanarak yapacağım. o bakımdan determinizm kavramını tekrar ortaya atıyorum size önce şunu diyorum determinizm nedir? bunu bir araştıralım ve buraya yazalım. üzerinde fikir birliği yapalım onun üzerinden ilerliyeceğim ben bir diyeyim: determinizm belirlenimcilik demektir. her zaman aynı olayların, sebeplerin aynı sonucu vereceğine inanmak demektir ve olan her olayın bir sebebinin olduğunu ve o sebebin de yine başka bir sebeple meydana geldiğini kabul etmektir. dolayısıyla eskiden meydana gelmiş olayların bugünkü olayları belirlemiş olduğu kabul edilir. ancak insan hareketleri de bir olay olduğundan, bunun da önceki olaylarlar tarafından belirlendiği kabul edilir. yani insanlarda davranışlarında ve düşüncelerinde hür değildir. bunda bir anlaşalım. yani ateizmde de insanın hür iradesi kabul edilmez. ancak yine kendine ateist diyenlerin tamamına yakını bunu bilmez. bem hürüm demeye devam ederler. bunu size göstereceğim.

siz determinizmi araştırın buraya yazım üzerinde anlaşalım. peşine size allahı öyle bir kanıtlıcam ki bir allahın kulu karşı çıkamıcak

 

*not: allah olayları bildiği gibi mi olmasını diledi yoksa bildiğinin dışında mı? bu soruya yanıt vermedin. ( birincisimi ikincisimi)

 

dedi: "İşte bu, ellerinizin önden gönderdiği şeyler yüzündendir. Allah, kullara asla zulmetmez ." [ENFAL SURESİ : 51]

 

"Allah, insanlara hiçbir şekilde zulmetmez . Ama insanlar öz benliklerine zulmediyorlar ." [YÛNUS SURESİ: 44]

 

"Kim hayra ve barışa yönelik bir iş yaparsa kendi lehinedir. Kim de kötülük yaparsa kendi aleyhinedir. Rabbin, kullara asla zulmetmez ." [FUSSİLET SURESI: 46]

 

 

Ayetleremi inanacaz yoksa sana mı inanacaz kursat? Bak ayetler senin yalan söylediğini söylüyor(!) ..

 

cevap: bak davetci eğer iş ayetlere göre bu konuyu konuşmaya gelirse, sana öyle ayetler söylerim ki, ki sende biliyorsun bunları, ağzını bile açamazsın.

ben bu ayetleri bilmiyom mu? ama kuranda bu tür ayetler çoktur. iki görüşte cebiriciler ve hür iradeciler kendilerine rahatça ayetler delil getirebilirler. bunu bildiğim için daha çok akli delil getiriyorum. örnek olarak kuranı inceleyip bu tür ayetlerin bir kısmını çıkardım. Bakın bakalım kuran nasıl bir kitapmış. çocukluğu bırakın!

 

 

ÇOĞU İNSANIN ANLAYAMADIĞI İNCELİK :

İsnad prensibi ile alakalı daha evvel detaylı bilgi verdik. Aşağıda vereceğim ayetleri, sırayla okuyun ve işlerin bazen Allah'a, bazen kullara isnad edildiğini göreceksiniz. Bu konu çok ince olup, en az bilinen hususlardandır. Çoğu kişi bu mevzuyu bilmediği için kaderi inkar eder.

_ Namaz: Bakara 3, Tevbe 5, İbrahim 40, Nur 56

_ Kur'an: Nisa 82, En'am 25, 157, Yusuf 2, İsra 45, 46,106,107, Kehf 57, Furkan 73, Lokman 7, Sad 8, Zümer 27, 28, Fussilet 44, Zuhruf 3, Muhammed 24, Kamer 22, Kalem 51,52, Abese 11, 12, Mutaffifin 13,14

_ İlim: Ankebut 43, Rum 59, Fatır 28, Mücadele 11

_ Sabır: Nahl 127, Lokman 17, Saffat 102, Zümer 10, Fussilet 35, İnsan 12

_ Şeytan'ın azdırması: Araf 16, Kehf 50, Hacc 4, Ankebut 38, Neml 4, Sebe 20, 21, Yasin 62, Zuhruf 36, 37, 62, Mücadele 10, Hicr 39, Bakara 36, Kasas 63, Nahl 99,100,

_ Musibet, şer ve iyilik dokunması: Nisa 78, 79, Yunus 106, Kasas 47, Rum 36, Fussilet 51, Teğabün 11, Tevbe 51

_ İman, küfür, saptırma, mühürleme: Bakara 6,7, 21 , Araf 100, 158, 178,179, 186, En'am 107,109,110,111,148, Tevbe 55, 85, Yunus 100, Yusuf 101, İbrahim 35, Kehf 29, Taha 79, 85, Mülk 2, Zariyat 56, Nahl 93, Kasas 56, 64,68, Zümer 36,37, 41, Hacc 16, Tin 7, Muhammed 24

_ Cihad: Bakara 190,191, Al-i İmran 140, 165, Tevbe 5, 46,52, Ankebut 69

_ Tevbe etmek: Tevbe 117,118, Hud 3, Furkan 70, 71

_ Öğüt alma: Fatır 37, Saffat 12,13, Abese 11,12, Müddesir 54,55,56,

_ Dileme: Hacc 14, Nur 45, Tur 35, Zümer 62, Buruc 16, Tekvir 27,28,29, İnsan 29,30

_ Gezmek: Tevbe 2, Neml 69, Yunus 22

_ Gülmek: Necm 43, 60, Tevbe 82

_ Çıkarmak: Tevbe 40, Enfal 5

Diyorum ki ben Allah’a, Kuran’a inanan biriyimdir. Bu verdiğim ayetleri sırayla okuyun, hepsinin uygun izahları benim yazdığım kitapta mevcuttur. Alın bu verdiğim örnekteki delili istediği kadar bilgili olsun, kulların özgür iradesi olduğunu savunanlara götürüp sorun bakalım, size cevap mı veriyor yoksa bana hakaret edip cevap vermeden kaçıp gidiyor mu? Bu örnekle şunu anlatmaya çalışıyorum: Kulların özgürlüğünü savunanlar aslında Kuran’a inanmazlar lakin çoğu inandıklarını düşünürler. Bu örneği onların ya da kendinizin eğer kulların özgür iradesi olduğunu savunuyorsanız gerçek yüzünüzü görün diye veriyorum! Ben diyorum ki: Kuran da çelişki yoktur, Kuran doğrudur, bu ayetlerin hepsinin izahı vardır. Israrla tenbih ediyorum ki gidin "kulların özgür iradesi vardır" diye bir düşünceyi savunanlara sorun bu ayetlerin manalarını. Kaçacaklar diyorum size. Tekrar söylüyorum; bana hakarete başladıkları zaman yani cevap vermemek için lafı çevirmeye başladıkları zaman, onlara deyin ki: “ona hakaret etmiş veya edecek olman bu ayetlerin izahını yaptığın anlamına gelmez. Bana cevap ver! Zira ben Kuran’a inanmakla mükellefim ve inandığımı düşündüğüm bir kitabı tanımak ve iyice anlamak istiyorum!”

 

*** dedi:"Hareketlerimi beynimdeki elektrokimyasal olaylar belirler, bu olaylar da bizatihi ben dediğim şeyle özdeştir. O halde hareketlerimi ben belirlerim. Bu da özgür iradenin ta kendisidir."

 

cevap:peki beynindeki elektrokimyasal olayların nasıl olduğunu biliyormusun? eğer bilmiyorsan, sen kendini nasıl bilinçli olarak idare ettiğini ve hür iraden oldunu söylersin

 

*** dedi:""İşte bu, ellerinizin önden gönderdiği şeyler yüzündendir. Allah, kullara asla zulmetmez ." [ENFAL SURESİ : 51]

 

"Allah, insanlara hiçbir şekilde zulmetmez . Ama insanlar öz benliklerine zulmediyorlar ." [YÛNUS SURESİ: 44]

 

"Kim hayra ve barışa yönelik bir iş yaparsa kendi lehinedir. Kim de kötülük yaparsa kendi aleyhinedir. Rabbin, kullara asla zulmetmez ." [FUSSİLET SURESI: 46]

 

bu ayetlerden ne anladığını yaz .."

 

cevap: biraz evvel isnad prensibi adı altında fiillerin iki yönlü olarak algılanmasını dile getirmiştim yani allahın kulların hareketlerini yaratması yönü ve kulların kendilerinde allahın yaratmış olduğu bu fiilleri yapıyor olmaları. bu anlayıştan yola çıkarsak ayerlere şu manayı veriyorum:

*"İşte bu, ellerinizin önden gönderdiği şeyler yüzündendir. Allah, kullara asla zulmetmez ." [ENFAL SURESİ : 51]

 

izah: yani ahirette kullraa verilen ceza kulların dünyada yaptıkları yüzündendir. verilen ceza bu bakımdandır deniyor. ancak burada unutulmaması gereken şey şudur: burada fiiilleri kullara isnad etme, nispet etme vardır. aslında kulların yaptığı bu fiilleri yaratan yine allahtır. fiili kullara isnad edip, siz bunları yaptınız gibi bir mana var. bu ise dil kurallarına göre yanlış bir şey değildir.

 

* "Allah, insanlara hiçbir şekilde zulmetmez . Ama insanlar öz benliklerine zulmediyorlar ." [YÛNUS SURESİ: 44]

 

izah: yine burada kulların yapmış olduğu fiillere binaen verilen cezalar için, bunu kul yaptığı için yani kazandığı (kazanmak şu anlamdadır: allahın kulda yarattığı hareketi kulun yapmasına kazanma denir, buna "kesb" de denir.) için bu bakımdan onlara ceza verilir. bu ise zulüm olmaz gibi bir mana var.

 

*"Kim hayra ve barışa yönelik bir iş yaparsa kendi lehinedir. Kim de kötülük yaparsa kendi aleyhinedir. Rabbin, kullara asla zulmetmez ." [FUSSİLET SURESI: 46]

 

izah: yani kim iyilik yaparsa onu görecek kim kötülük yaparsa onu görecek. aslında bu kulların yapacakları da yine allahın fiilidir. yani yaratma yönünden, ama yapma yönünden kulların fiilidir. iki yönlüdür yani. dolayısıyla kul dünyada yaptığı kötüklüklerin cezasını gördüğünde, kendinden başkasını suçlamasın, çünkü onları kul yaptı gibi bir mana var. bu yönüyle allaha zalim denemez ifadesi de kullanılabilir.

 

not: "zalim denemez, denilebilir" ifadem yanlış anlaşılmasın, kula fiilleri isnad etme olduğundan dolayı böyledir. yoksa zulmü yaratan yine allahtır. kulların kalbini mühürleyip iman edemeyecekleri anda da iman teklifinde bulunan yine allahtır ki bu bence zulüm olarak adlandırılabilir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...
  • 2 hafta sonra...

1) allah'in istemediği şeyler olamaz!insanları aldatmak çok kolaydır hele hele bu konularda islami bilgi edinmek yerine yorum yapanları aldatmak çok daha kolaydır.ben yazıları okuyorum da kimse şunları yazmamiş'' muridul hayri ve şerril kabih,ve lakin leyse yerza (el-bidaye fi usuluddin)'' allah teala hayrı a şerri de diler fakat şerri dilemekten hoşnut değildir.insanlar arasından örnek verelim razı olunmayan şey dilenir mi diye ;kimse çocuğuna çektirmekten hoşnut olmaz heralde;ama ödevini yapmayan ya da herangi bi hata işleyen çocuğa ceza verilir,verenler var.peki bu cezayı veren ebeveyn çuk mu mutlu oluyo sizce?veliler hoşlarına gitmeyen şeyleri yapmak istemiş oluyor bu örnekte.umarım mesaj yerni bulmuştur. 2) ben anlamıyorum müfessir mi var aramızda?ayetin izahini yapmiş(!)bir müfessirde olması gerekenlerden kaçını kendinde barındırıyon ki kendini onların yerine koyuyorsun??bu dünyanın imtihan dünyası olduğu açıktır.bir çocuğa bunu sormak çocukluktan başka bir şey olmazdı.çocuk ne kadar anlar ki böylesine kapsamlı bi konudan?imtihan in sonucu açıktır ama niye imtihandayız hala?çok açık bunu nasıl kapamadınızki!''berati zimme asıldır.''bu cümle her şeyi açıklıyor aslında;sigara bağimlisinin sigara içeceği bellidir ama içmeden ''onu içekti''diyerek cezalandırmak ya da ödüllendirmek mantıklı mı?kişi bir şeyi yapmadan yağmışçasına suçlanamaz!!!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

evet allah faili muhtardır.isteseydi yaratmayabilirdi tabi.asla zorunlu olmamiştır.böyle basit numaralar sökmez!isteseydi yaratmazdı.''yaratamayabilirdi''anlatım bozukluğu oluşturur.''yaratmayabilirdi''dersek ''cahildir.''manası çıkmaz ki!çünkü bu durumda ''daha ilerde bunu böyle yapacağini biliyordu''manası çıkıyor.gramer çalişmak çok önemlidir.ikinci cevap;yaratmasaydı ''demekki yaratmayacaktı''manasi da çıkardı.mecburluk değil,isteği öyleymiş manası ön plandadır.bardağin boş tarafı yerine dolu tarafına bakılır.niye mi?hayat zaten zor.......... ''allah olacağını ezeli ilmiyle bildiği bir olayı isteseydi meydana getirmeyebilir miydi? bak bu soru kasıtlı olarak böyle soruluyo ki allahın iradesiz oldunu anla diye. sen kaldırır tabi ki isteseydi olacağını bildiği bir olayı meydana getirmeyebilirdi dersen, sonuç: allahın cahil olmasıdır. bunu anlamıyon mu?(k.otçu alıntı.)'' .......cahil:bilgisiz.''verilen bir karardan dönmek=cahillik''

olamaz ki!!ben anlamıyorum bu insanların kelime hazinesi mi kayboldu?yoksa fehmlerini mi kaybettiler?evvela bu konuda şu mantık hatasını belirtiyim.olması imkansız bir şey üzerinde ''şöyle olsaydı böyle olur muydu gibi ibareler''hatalıdır.bu anlamsız adadan ayrılın.neden hatalıdır bu cümle?çünkü allah karar değiştirmez!karar değiştirmesine gerek yok çünkü kusursuz bilicidir.eğer bize bir şeyler değişiyor gibi görünüyosa onun evveldeki takdirden başkası olmadiğini anlamalıyız...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Böyle bir soru yanlıştır..

Yani baştan, soru değildirki cevap bulsun...

Dur aynı soruyu sana değiştirerek sorayım..

Sen yediğin yemeği yememeye kadirmisin (yedikten sonra)

Yada yememeye karar verdiğim yemeği yermisin..

Eğer yersen yememeye değil yemeye karar vemiş oluyorsun..

Bu durmda bu soru soru değildir..

Bir kaç kelimeden meydana gelmiş parodokstan ibarettir..

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

*** Allah yapmayacağını bildiği bir şeyi yapmamayı ve yapacağını bildiği bir şeyi yapmamayı irade edebilir miydi edemez miydi? “edemezdi” derseniz, öyle irade etmeye mecbur muydu? “mecbur değildi” derseniz, soruya neden “edemezdi” diye yanıt verdiniz. Eğer “edebilirdi” derseniz, bu sözünüzle, “olaylar Allah’ın olacağını önceden bildiüinden farklı da olabilir” demiş olmadınız mı?

 

*** Allah olacağını bildiği bir olayı yapmaya mecbur mu yoksa yapmayabilir mi?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşım kendi kendine soruyorsun kendi kendine cavplıyorsun.. :)

Yazılanları neden okumuyorsun..

Bak kardeş..

Bu soruda mantık hatası var..

Allah hiçbir şeyi yapmaya mecbur değildir..

Onu mecbur tutacak ondan üstün bir irade yoktur..

Allah zamandan münezzehtir..

Yaptığı herşey her daim ve her andır.

Ama zaman bizler için vardır..

Bizim algımızla ilerde başımıza gelecek bir olayı Allah elbette değiştirebilir..

Fakat değiştirmeside kendi bilgisi dahilindedir ve ansız zamansızdır..

Bu durumda bu soru düşer kardeşim..

 

 

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

a kişisi diyor ki: "allah kullarına zorla günah işletmektedir. kul yaptığından başkasını yapamazdı. yaptıklarını yapmaya mecburdu."

b kişisi diyor ki: "allah kullarını günah işleme konusunda zorlamaz. kişinin hür iradesi vardır"

soru: bu iki kişiden hangisi kaderi kabul etmeş, hangisi inkar etmiştir.

 

* ben "herşey kaderdir" diyorum. yani allah kullarına zorla günah işletmektedir. kul yaptığından başkasını yapamazdı.

soru: siz ise "kul yaptığını yapmaya mecbur edilmedi hür iradesi vardır" diyorsunuz. şunu diyorum: bu iki inanç iki zıt fikirdir değil mi? yani birleşemeyecek şekilde ayrıdır bu iki düşünce. diyorum ki: peki bu düşüncelerden ikiside doğru olamayacağına göre, biri doğru diğeri yanlış olmalıdır. ama siz benim düşünceme "yanlış" diyorsunuz. sorum şu: peki sizce ben bu düşünce ile kadere inanıyor muyum inanmıyor muyum? eğer "inanıyorsun" derseniz, iki inançtan biri doğru olmalıdır demiştik ya; buna göre sizin inancınız yanlış demek olur. eğer "sen bu düşünce ile kadere inanmıyorsun" derseniz, derim ki : yani ben "herşey kaderdir" dediğim halde kadere inanmış olmuyorum öyle mi??

 

* allah olmasını irade etmediği (dilemediği) bir şeyi emreder mi? örnek: bir şahsın namaz kılmasını irade etmediği halde, ona namaz kılmasını da emretmekte midir?)

 

* kader sabit midir?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Siz kader'i nasıl tanımlıyorsunuz..?

Başta imtihan olayına aykırı olduğu için sizin söyleminizi kabul edemem...

Allah bir kimseyi bilerek kötü yaratsın bilerek yaksın bu adalet değildir..

Allah asla adaletsiz değildir..

Düşüncelerden çok zorularda bir arıza var arkadaşım..

İnsana hür irade vermiştir ve bu hür iradeyle yapılan herşey o kişinin kaderidir..

Kısaca kaderi kulaktan anladığın gibi düşünme..

İçine gir kelam kitaplarından faydalan..

"Bu benim kaderimmiş" "anlıma bu yazılmış" gibi halk söylemleri seni etkilemesin...

Sırf bu söylemlerden dolayı kader'i bir çok arkadaşım zorlama olarak biliyor..

Oysa en temel mantıkla bile bunun böyle olmayacağı açıktır..

En vahşi en akılsız bir kimse bile birine suç işlettirip ardından bunu neden işledin diye sorgulayamaz..

Bunu insan bile yapamaz kaldıki Allah yapsın haşa...

Allah külli iradeye sahiptir ve senin benim akledemeiyeceğimiz derecede ilme sahiptir..

O, yaratmayı da gayet iyi bilir..

Ve onun için hürirade yaratmak çok kolaydır..

Onun neler yapacağını Allahın bimesi olayını defalarca yazdık...

İstersen tekrar yazabilirimde..

 

 

 

 

Saygılar...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

*** Allah kötülük yapan mıdır?

 

*** Şunu diyor musunuz: “Allah’ın üzerinden zaman geçmemiştir.” “Evet” derseniz, o halde neden aleme hadis (sonradan olan) dediniz.

 

*** Allah kullarını haram ile rızıklandır mı?

 

*** Allah ezelde müminleri ve kafirleri bilir mi?

 

*** Allah ezelde olacağını bildiklerinin olmasını ve olmayacağını bildiklerinin de olmamasını mı irade etmişti?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

1- Alah kötülük yapmaz.. ÜZerimize bir iyilik gelirse Allahtan, kötülük gelirse kendimizdendir..

 

2- Alem'in hadis olması bize göredir.. Zaman bize göredir.. Yaratılanlar ezeli değildir.. Ama Allah'ın varlığıyla yaratması arasında da zaman kavramı yoktur.. Zaman geçmemiştir.. Aynı andada olmamıştır.. Kısacası zamanın omadığı yerde zamandan söz edilemez..

 

3- Allah rızık verdiklerine bu rızıklara ulaşmak için yollar, tercihlerde vermiştir...

Bu imtihanın gereğidir.. O tercihlerde haram yollarda vardır.. Bakınız rızkın kendisi haram değil, kazanılan şekli haramdır.. Ayrıca yenilmesi ve içilmesi haram olan şeyler vardır..

Ama bunlar rızık değildir..

 

4- Allah ezelde mü'minleri ve kafirleri elbette bilir.. Fakat o biliyor diye mü'min yada kafir değiliz.. Buradaki bilgi olaya tabidir, olay bilgiye değil..

 

5- Onun iradesi yine bizim yapacağımız fiiller doğrultusundadır..

Sen iyiyi tercih edersen o yönde irade eder ve iyiyi yaratır, kötüyü istersen kötüyü yaratır..

Bunun ezelde diye sorgulanması Allahın ilminin ve kudretinin anlaşılmaması kavranılamamasından kaynaklanmaktadır..

Bu sorular bir çok felsefe ekolünce yüz yılarca soruldu her biri cevabını aldı..

Ama bu sorularla hiçbir kimse bir yere varamadı..

 

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Allah kötülük yapan mıdır? "evet" dersen, kötülük yapana kötü denir mi?

 

*** Allah'a "iyi" denir mi? "evet" dersen, neden diye sorduğumda "iyiliği yarattığı için" ya da "iyiliği yaptığı için" dersen, derim ki: "ama kötülüğü yapan ve yaratan da Allah'tır, o halde Allah'a kötü denebilir mi? "hayır" dersen, derim ki: "bu ayrımı neye göre yaptın?"

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.