Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

HARAM PARA İLE İBADET GEÇERLİR OLURMUŞ... (DİYANET; Çalınmış, hırsızlık malı, yetim hakkı, kirli parayla insanların ibadet yapabileceğini kabul ediyo)


DİPNOT

Önerilen İletiler

HARAM PARA İLE İBADET...

 

"HARAM parayla kesilen kurban geçerli olur" diyen Diyanet İşleri Başkanlığı’nın belki de başka seçeneği yoktu.

"Haram parayla kurban-murban kesilmez" deseydi bu ülkede kimsenin kurban kesmemesi gerekirdi. Ki bu da deri toplayıcıları açısından iyi bir şey değildi.

Nasıl olsa yer haram, gök haram...

 

Böyle durumlarda "orta yol" her zaman bulunur.

Zaten Diyanet İşleri Başkanlığı da "İbadet helal parayla olur. Bununla birlikte kişi haram parayla kurban kesmişse, bu geçerli olur" diyor.

 

Sağolsun...

*

Bir ulusun inanç dünyasını düzenleyen kurum eğer "Haram parayla ibadet geçerli olur" diyorsa... Çalınmış, hırsızlık malı, yetim hakkı, kirli parayla insanların ibadet yapabileceğini kabul ediyorsa...

Pes...

 

Bir canlıyı yere yatırıp gırtlağını keserek ibadet etmek dahi çağdaş yaşama yakışmazken ve bu bilinçli din adamları tarafından reddedilirken...

Bir din kurumunun, haramı ibadette uygun görme fetvası hangi dinin yüceliğine yakışır bilemem.

Yeryüzünde gelmiş-geçmiş, haram parayla ibadet etmeyi uygun gören, hoş karşılayan bir din var mıdır?..

 

Olabilir mi?..

*

Canım sıkıldı, canım...

Ben böyle bir kurumu yok sayarım.

Oraya asla saygı duymam.

Benim helal aylığımdan kesilen vergilerden Diyanet’e düşen parayı haram ederim.

 

(Diyanet İşleri Başkanlığı’nın bütçesi, 1.122.203,000 YTL’dir. Bu İçişleri, Dışişleri, Çevre ve Orman, Bayındırlık, Ulaştırma, Sanayi ve Ticaret, Enerji, Kültür ve Turizm bakanlıklarının bütçelerinden çok daha büyük bir bütçedir.)

Yaşamsal görevi olan bu bakanlıklardan daha fazla paranın Diyanet İşleri’ne verilmesi, ucundan köşesinden "haramı" kılıfına uydurmak için midir?..

*

Hırsızlık, soygun, yağma yüzünden çok acı çekmiş ve hálá çalınmakta, yağmalanmakta olan bir ülkede...

Ahlaki değerlerin en güçlü kalesi olması gereken Diyanet İşleri Başkanlığı’nda hangi din adamı (!) bu görüşü "fetva" olarak "www.diyanet.gov.tr" internet adresinden kamuoyuna sundu, yüzünü görmek isterim.

 

Sormak da isterim; böyle mi olur din adamlığı?..

 

handshake281106hi2.jpg

 

______________________________________________

Kaynak: Bekir COŞKUN / Hürriyet / 12.12.2006

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

haram para kazanan zaten müslüman olamayacağına göre farketmez.

 

Haram para kazananların müslüman olamayacaklarına dair görüşünüzün kaynağı nedir?

 

İmanın şartlarında "haram para yememek" diye bir madde var da, bizim mi haberimiz yok?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

o cevaptı yamyam

 

geleneksel anlayıştan bahsetmiyorum. kurandan bahsediyorum

kuranda tanımlanan müslüman sıfatları öyle 5 şart, kelime-i şahadet lerle sınırlandırılmaz

yanlışlığı bilinen bir konuda, bile bile ayete ters davranış içinde olan o ayeti örtmüş yani küfretmiş olur.

küfretmek ise müslüman vasfı değildir. bu vasfı bir ayetle olsa bile taşıyanda müslüman değildir.

 

syg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

o cevaptı yamyam

 

geleneksel anlayıştan bahsetmiyorum. kurandan bahsediyorum

kuranda tanımlanan müslüman sıfatları öyle 5 şart, kelime-i şahadet lerle sınırlandırılmaz

yanlışlığı bilinen bir konuda, bile bile ayete ters davranış içinde olan o ayeti örtmüş yani küfretmiş olur.

küfretmek ise müslüman vasfı değildir. bu vasfı bir ayetle olsa bile taşıyanda müslüman değildir.

 

syg

 

 

 

Sayın hoara cevap olarak verdiğiniz ayet şu.

 

29- Ey iman edenler! Mallarınızı aranızda haksızlıkla yemeyin. Ancak kendi rızanızla yaptığınız ticaretle yemeniz helaldir. Birbirinizin canına kıymayın. Şüphesiz Allah, size karşı çok merhametlidir.

 

Peki bu ayetlere ene diyeceksiniz ?

 

 

Ahzap 26- Hem de kitap ehlinden onlara yardım edenleri kalplerine korku düşürerek kalelerinden indirdi, siz onların bir kısmını katlediyordunuz, bir kısmını da esir alıyordunuz.

 

Ahzap 27- (Allah) onların arazilerini, yurtlarını ve mallarını size miras kıldı. Bir de henüz ayak basmadığınız bir yeri (size miras kıldı). Allah, her şeye kâdirdir.

 

 

Sayın hoara,kurandaki bir çelişkiyi daha gözler önüne serdiğiniz için teşekkür ederim.İnsanlarının bir kısmını katlederek, diğer bir kısmınıda esir alarak o ülkeyi ve mallarını ele geçirmek haklı bir kazançmıdır? Sizin tanımlamanıza göre peygamber bile müslüman değil.

 

 

Gelelim sizin verdiğiniz ayetin analizine ! Benim bir iddiam vardı.Kimse şimdiye kadar kimse bunu çürütemedi.

 

Kurandaki erdemli davranışları öngören ayetler inananlar içindir, inanmayanlara erdemli davranmak diye bir şey yoktur kuranda

 

bakın ayetin devamında birbirinizi öldürmeyin diyor.Bu ifade; müslüman olmayanların öldürülebileceği anlamına gelir.Zira bu konuda onlarca ayet ver.Haksız kazanç konusunda da aynı durum söz konusu,müslümanlara hitap ediyor ve birbirlerinizin malını haksız yere yemeyin diyor. Bu ifadeden de müslüman olmayanların malı hakssız da olsa yenebileceği anlamı çıkar.Aşağıdaki ayetlerde ahzap 26 ve 27 de olduğu gibi

 

enfal 68- Eğer Allah'dan bir yazı (hüküm) bulunmasa idi aldığınız fidyeden dolayı size mutlaka büyük bir azab dokunurdu.

 

enfal 69- Artık elde ettiğiniz ganimetten helâl ve hoş olarak yiyin ve Allah'a karşı gelmekten sakının. Muhakkak ki, Allah bağışlayıcıdır ve merhamet edicidir.

 

İlkönce kızar gibi yapıyor sonrada helal ve hoş oluyor. İstemem yan cebime koy hesabı.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

o cevaptı yamyam

 

geleneksel anlayıştan bahsetmiyorum. kurandan bahsediyorum

kuranda tanımlanan müslüman sıfatları öyle 5 şart, kelime-i şahadet lerle sınırlandırılmaz

yanlışlığı bilinen bir konuda, bile bile ayete ters davranış içinde olan o ayeti örtmüş yani küfretmiş olur.

küfretmek ise müslüman vasfı değildir. bu vasfı bir ayetle olsa bile taşıyanda müslüman değildir.

 

syg

 

Çok yanlış söylemlerde bulunuyorsunuz sayın hoara... O zaman sizin müslümanlık kriteriniz "günahsızlık" üzerine kurulu. Zira günah işleyen biri, bile bile ayete ters davranmış ve küfre girmiş oluyor. Yine buna göre içki içenler de müslümanlıktan çıkmış oluyor...

 

Dininizi biraz daha özenli incelemenizde fayda var diye düşünüyorum...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Çok yanlış söylemlerde bulunuyorsunuz sayın hoara... O zaman sizin müslümanlık kriteriniz "günahsızlık" üzerine kurulu. Zira günah işleyen biri, bile bile ayete ters davranmış ve küfre girmiş oluyor. Yine buna göre içki içenler de müslümanlıktan çıkmış oluyor...

 

Dininizi biraz daha özenli incelemenizde fayda var diye düşünüyorum...

 

sayın yamyam

bile bile yazmıştım. yoksa hata ile , yanılgılar ile yapılanlardan bahsetmiyorum. yada bir anlık gaflet sonucunda tevbe etmek ve düzeltmekten değil. BİLE BİLE

 

içki örneğini veriyorsunuz. eger içkinin haram olduğuna inanıyor ve bunu bilerek içiyorsa evet o kişi müslüman değildir.

 

syg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sayın yamyam

bile bile yazmıştım. yoksa hata ile , yanılgılar ile yapılanlardan bahsetmiyorum. yada bir anlık gaflet sonucunda tevbe etmek ve düzeltmekten değil. BİLE BİLE

 

içki örneğini veriyorsunuz. eger içkinin haram olduğuna inanıyor ve bunu bilerek içiyorsa evet o kişi müslüman değildir.

 

syg

 

Bilmeden günah işlemek mazeret midir peki?

 

"Kur'an'ı neden okumadın" sorusu bu mazereti geçersiz kılmayacak mı? Geçelim...

 

"o kişi müslüman değildir" demişsiniz. Yine aynı noktaya geldik... Ben şimdi yine size bu görüşünüzü neye dayandırdığınızı soracağım. Ancak mümkünse bu sefer içinde "müslüman değildir" anlamı çıkacak bir kaynak bulursanız sevinirim. Zira daha önce verdiğiniz ayetten bu anlamı çıkarmak mümkün değil....

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Haram para kazananların müslüman olamayacaklarına dair görüşünüzün kaynağı nedir?

 

İmanın şartlarında "haram para yememek" diye bir madde var da, bizim mi haberimiz yok?

 

imanın şartları dediğiniz şey 6 madde ile belirtilmiş olanlar mı? Kuran bir bütündür ve müslüman tamamından sorumludur...

Kuran haram olandan men etmiştir. Haram müslümanın yemekten, kullanmaktan kaçınacağı bir şey... velhasıl birileri buna yeltenebilir, haram yer ve bununla ibadet etmeye kalkışırsa bu tamamen onların iman sorunudur, kendilerini kandırmasıdır... ibadet etmiş görünmeleri dünyasal bir aldatmacadır Allah katında bir değeri olmadığı gibi vebali vardır... aksini düşünen ve söyleyen hatta uygulayan malesef yanılgıdadır...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bilmeden günah işlemek mazeret midir peki?
3/135- onlar bir kötülük yaptıklarında yada nefislerine zulmettiklerinde Allah'ı hatırlayıp günahlarından dolayı hemen tevbe ederler. zaten günahları Allah'tan başka kim bağışlar. bir de onlar işledikleri kötülüklerde BİLE BİLE ISRAR ETMEZLER

 

"o kişi müslüman değildir" demişsiniz. Yine aynı noktaya geldik... Ben şimdi yine size bu görüşünüzü neye dayandırdığınızı soracağım. Ancak mümkünse bu sefer içinde "müslüman değildir" anlamı çıkacak bir kaynak bulursanız sevinirim. Zira daha önce verdiğiniz ayetten bu anlamı çıkarmak mümkün değil....

 

2/81-kim kötülük yaparda kötülüğü kendini kuşatırsa işte o kimseler cehennemliktir

2/174-Allah'ın indirdiği kitaptan bir şeyi gizleyip onu az bir değere değişenler, onların yedikleri ateştir...

2/276-Allah küfürde ve günahta ısrar edenleri sevmez

 

bunlar ilk bulduğum ayetler. umarım yardımcı olur

 

syg

 

Peki bu ayetlere ene diyeceksiniz ?

Ahzap 26- Hem de kitap ehlinden onlara yardım edenleri kalplerine korku düşürerek kalelerinden indirdi, siz onların bir kısmını katlediyordunuz, bir kısmını da esir alıyordunuz.

 

Ahzap 27- (Allah) onların arazilerini, yurtlarını ve mallarını size miras kıldı. Bir de henüz ayak basmadığınız bir yeri (size miras kıldı). Allah, her şeye kâdirdir.

Sayın hoara,kurandaki bir çelişkiyi daha gözler önüne serdiğiniz için teşekkür ederim.İnsanlarının bir kısmını katlederek, diğer bir kısmınıda esir alarak o ülkeyi ve mallarını ele geçirmek haklı bir kazançmıdır? Sizin tanımlamanıza göre peygamber bile müslüman değil.

yine iki ayrı şeyi birbirine karıştırıyorsunuz. evet savaş durumunda elde edilen ganimet haktır. empati kurmanız için örnek vereyim.

kurtuluş savaşında yunanlılardan elde edilen silah, mühimmat harammıdır ?

 

 

Gelelim sizin verdiğiniz ayetin analizine ! Benim bir iddiam vardı.Kimse şimdiye kadar kimse bunu çürütemedi.

 

Kurandaki erdemli davranışları öngören ayetler inananlar içindir, inanmayanlara erdemli davranmak diye bir şey yoktur kuranda

 

3/75- kitap ehlinden öyleleri vardır ki ona yüklerle mal emanet etsen onu sana öder. öyleleri de vardır ki başına dikilmeden ödemez. onların " ümmilere karşı yaptıklarımızdan dolayı bize vebal yoktur" demelerindendir. Allah adına bile bile yalan söylerler.

3/76- hayır kim sözünü yerine getirir ve kötülükten sakınırsa, bilsin ki Allah sakınanları sever

 

bu ayetlerde bir örneklikten yola çıkılarak sizin bahsettiğiniz tutum Allah tarafından eleştirilir

bir başka ayet ise:

 

60/8- Allah sizinle din ugrunda savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayanlara iyilik yapmanızı ve onlara adil davranmanızı yasaklamaz. çünkü Allah adil olanları sever

 

 

 

syg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

yine iki ayrı şeyi birbirine karıştırıyorsunuz. evet savaş durumunda elde edilen ganimet haktır. empati kurmanız için örnek vereyim.

kurtuluş savaşında yunanlılardan elde edilen silah, mühimmat harammıdır ?

 

 

3/75- kitap ehlinden öyleleri vardır ki ona yüklerle mal emanet etsen onu sana öder. öyleleri de vardır ki başına dikilmeden ödemez. onların " ümmilere karşı yaptıklarımızdan dolayı bize vebal yoktur" demelerindendir. Allah adına bile bile yalan söylerler.

3/76- hayır kim sözünü yerine getirir ve kötülükten sakınırsa, bilsin ki Allah sakınanları sever

 

bu ayetlerde bir örneklikten yola çıkılarak sizin bahsettiğiniz tutum Allah tarafından eleştirilir

bir başka ayet ise:

 

60/8- Allah sizinle din ugrunda savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayanlara iyilik yapmanızı ve onlara adil davranmanızı yasaklamaz. çünkü Allah adil olanları sever

syg

 

 

Benim bir şey karıştırdıım filan yok, ancak siz soruma alaksız bir cevap vermişsiniz. Kuranda katliama teşvik eden,emreden ayetleri her müslümanın yaptığı gibi sizde savaş durumu şeklinde makyajlamışsınız.Eğer sadece savaş durumunda olmak herşeyi ahlaki kılıyorsa, sizin bu mantığınıza göre irakın petrollerini ele geçirip sömüren amerika da haklı olmalı.Çünkü amerika, irakla savaş durumunda. Yine aynı şeklide yahudilerin, filistin topraklarını, o ülkenin insanlarını öldürerek adım adım işgal etmeleride haklı, çünkü yahudilerde savaş durumunda.

 

Hem ganimet sadece mal ile sınırlı değilki,insanlarda buna dahil.Kurtuluş savaşında ele geçirilen esir kadınlar cariye olarak türk askerlerine dağıtılsaydı,bunada mı helal diyecektiniz ?

 

3/75- kitap ehlinden öyleleri vardır ki ona yüklerle mal emanet etsen onu sana öder. öyleleri de vardır ki başına dikilmeden ödemez. onların " ümmilere karşı yaptıklarımızdan dolayı bize vebal yoktur" demelerindendir. Allah adına bile bile yalan söylerler.

 

İddiamı çürütememişsiniz aksine daha da güçlendirmissiniz.

 

Muhammedin, ehli kitabnn bu davranışlarını eleştirmesi ne kadar inandırıcı ? Eleştirdiği şeyin bin katını kendi yapmış. Onlar sahtekarılık yapsalar bile insanları katlederek mallarına el koymamışlar.

 

Tevbe 29- Kendilerine kitap verilenlerden oldukları halde Allah'a, ahiret gününe inanmayan, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram tanımayan ve hak dini din edinmeyen kimselere alçalmış oldukları halde elden cizye verecekleri hale gelinceye kadar öldürün.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kuranda katliama teşvik eden,emreden ayetleri her müslümanın yaptığı gibi sizde savaş durumu şeklinde makyajlamışsınız.Eğer sadece savaş durumunda olmak herşeyi ahlaki kılıyorsa, sizin bu mantığınıza göre irakın petrollerini ele geçirip sömüren amerika da haklı olmalı.Çünkü amerika, irakla savaş durumunda. Yine aynı şeklide yahudilerin, filistin topraklarını, o ülkenin insanlarını öldürerek adım adım işgal etmeleride haklı, çünkü yahudilerde savaş durumunda.
öncelikle savaşı karşı tarafın başlatması gerekir. kuran da savunma amaçlı savaş vardır. bu durumda yukarıdaki eleştiriniz yersizdir.

 

Hem ganimet sadece mal ile sınırlı değilki,insanlarda buna dahil.Kurtuluş savaşında ele geçirilen esir kadınlar cariye olarak türk askerlerine dağıtılsaydı,bunada mı helal diyecektiniz ?

 

kuranda insanlar savaş neticesinde ganimet kategorisine girmez. 47/4 te savaş bittikten sonra ya lütfen yada fidye karşılığında serbest bırakılması yazar

 

3/75- kitap ehlinden öyleleri vardır ki ona yüklerle mal emanet etsen onu sana öder. öyleleri de vardır ki başına dikilmeden ödemez. onların "ümmilere karşı yaptıklarımızdan dolayı bize vebal yoktur" demelerindendir. Allah adına bile bile yalan söylerler.

 

İddiamı çürütememişsiniz aksine daha da güçlendirmissiniz.

 

Muhammedin, ehli kitabnn bu davranışlarını eleştirmesi ne kadar inandırıcı ? Eleştirdiği şeyin bin katını kendi yapmış. Onlar sahtekarılık yapsalar bile insanları katlederek mallarına el koymamışlar.

 

sanırım geleneksel anlatımla, kuran bilgisini eleştirmeye kalkıyorsunuz. size benim geleneksel öğretiyi red ettiğimi sadece kuranı kabul ettiğimi hatırlatmama izin verin.

 

sizin iddianızı çürüttüğüm 60/8 ayetine değinmemişsiniz. siz karıştırıyorsunuzda farkında değilsiniz

 

Tevbe 29- Kendilerine kitap verilenlerden oldukları halde Allah'a, ahiret gününe inanmayan, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram tanımayan ve hak dini din edinmeyen kimselere alçalmış oldukları halde elden cizye verecekleri hale gelinceye kadar öldürün.

 

bu ayeti yazmanızı inatla anlamamaya çalışmamanıza yoruyorum

 

syg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

öncelikle savaşı karşı tarafın başlatması gerekir. kuran da savunma amaçlı savaş vardır. bu durumda yukarıdaki eleştiriniz yersizdir.

 

 

İnanmayanlara savaşı emreden, tevik eden onlarca ayetleri defalarca yazmamıza rağmen hala kuranda savunma amaçlı savaş vardır diyebiliyorsunuz. Kuranda savaşların asıl amacı ganimettir. Bunuda defalarca kanıtladık.

 

kuranda insanlar savaş neticesinde ganimet kategorisine girmez. 47/4 te savaş bittikten sonra ya lütfen yada fidye karşılığında serbest bırakılması yazar

sanırım geleneksel anlatımla, kuran bilgisini eleştirmeye kalkıyorsunuz. size benim geleneksel öğretiyi red ettiğimi sadece kuranı kabul ettiğimi hatırlatmama izin verin.

Bende bir zamanlar online kurancı idim.Onların mentalitesini çok iyi bildiğim için sizinde nesh,i kabul etmediğninizi varsayarak diyorum ki,Kuranda cariyelerle ilgili onlarca ayeti ne yapacaksınız ? Bu kadar çok ayeti yok saymadan 47/ 4 le olaya nokta koymanız mümkün değil. Gelenek olarak suçladığınız kesim sizden daha tutarlı. Çünkü onlar en azından kurandaki çelişkilerin içinde çıkabilmek için nesh,e inanıyorlar.Siz ise açıkça neshi kabul etmemenize rağmen bir tek ayetle cariyelerle ilgili bir çok ayeti buharlaştırıp yok etmeye çalışıyorsunuz.Hem üstü örtülü nesh,cilik yapıyorusnuz,ancak bunu açıkça yapanları gelenekçi diye suçluyorunuz.

 

Tahrim 1- Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını arayarak Allah'ın sana helâl kıldığını niçin sen kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayan çok esirgeyendir.

 

2- Allah size yeminlerinizi çözmeyi meşrû kılmıştır. Allah sizin sahibinizdir. O bilendir, hikmetle yönetendir.

 

3- Peygamber, eşlerinden birine gizlice bir söz söylemişti. Fakat eşi, o sözü başkalarına haber verip Allah da bunu Peygamber'e açıklayınca, Peygamber (eşine) bir kısmını bildirmiş bir kısmından da vazgeçmişti. Peygamber bunu ona haber verince eşi: "Bunu sana kim söyledi?" dedi. Peygamber "Bilen, her şeyden haberi olan Allah bana söyledi." dedi.

 

4- Eğer ikiniz de Allah'a tevbe ederseniz ne iyi, çünkü kalpleriniz eğildi. Ve eğer Peygamber'e karşı birbirinize arka olursanız (bilin ki) onun dostu ve yardımcısı Allah, Cibrîl ve müminlerin iyileridir. Bunun ardından melekler de ona arkadır.

 

5- Eğer o sizi boşarsa belki de Rabbi ona, sizden daha hayırlı, kendisini Allah'a teslim eden, inanan, gönülden itaat eden, tevbe eden, oruç tutan dul ve bakire eşler verir.

 

Siz bu rivayeti kabul etmeyeceksiniz ama sizin etmemeniz gerçekleri değiştirmiyor

 

 

Gün, Muhammed' in karılarından Hafsa' nın günüydü. O gün Muhammed, Hafsa' yla cinsel ilişkide bulunmak üzere kalkıp gider. Hafsa' nın odasına varır. Ama Hafsa' yı bulamaz. Tam o sırada da, bir zamanlar Mısır Mukavkısı' nın kendisine armağan ettiği cariyelerden Marya ortaya çıkmıştır. O anda Muhammed, cinsel ilişki için tam hazırlıklıdır. Cariye'yi tutup yatırır Hafsa' nın yatağına, ve işini görmeye başlar. Muhammed'in cariyesi ile yatması doğal. Kuran da, karılarının dışında cariyeleriyle de yatmasına olanak veriyor (bkz. Ahzab suresi, ayet 50,52) İşin bu noktası olağan olmasına olağan. Ne var ki, cariyeyi özgür (hurre) olan bir kadının, üstelik Ömer kızı Hafsa'nın yatağında koynuna alıyor. İşte bu olağan değil. Terslik bu ya, o sırada, Hafsa da çıkagelmiştir. Muhammed' in Marya (Mariye) ile ilişkisini görür. Bir süre kendine egemen olup kapıda bekler. Muhammed işini bitirmiştir. Hafsa tepkisini gösterir:

"Tanrı elçisi! Sen beni kötü duruma düşürdün, aşağıladın. Öyle bir şey yaptın ki, benzerini hiçbir karına yapmadın! Benim günümde, benim sıramda ve benim yatağımda bir cariyeyle ilşiki kuruyorsun!"

Muhammed ne desin? Sonra, Muhammed' ile Hafsa arasında şu konuşma geçer:

 

Muhammed: "Vallahi Billahi Marya ile bir daha yatmayacağım!"

 

"Hafsa! Marya' yı kendime haram etsem de ona bir daha yaklaşmasam; bundan hoşnut olur musun?

"Evet!"

Muhammed hemen ant içmiştir:

"Hafsa! Aramızda kalsın, bunu sakın kimseye söyleme, olmaz mı?"

"Tamam!"

Ne ki, Hafsa bu durumu Aişe'ye anlatır.(Bkz. Taberi, Camiu'l-Beyan,28/102)

Kimi aktarmaya göre de Muhammed'in Hafsa ile yakalanması, Aişe'nin gününde olmuştur. Hafsa bunu öğrenmiştir. Muhammed, ondan bunu durumu kimseye söylememesini istemiş, bunu isterken de "Marya'yı kendime haram ettim. Sana bir müjdem var. Ebubekir'le Ömer, benden sonra, ümmetin işlerini ele alacaklar (halife olacaklar)." Ama, Hafsa, olayı Aişe'ye anlatır. (Bkz.F.Razi,30/41,43)

 

Tayrim suresindeki ayetlerle ne kadar uyuşuyor değilmi ?

 

Ey Hoara;İnsanların sempatisini kazanacağım, kuranı şirin göstereceğim diye niçin' Allahın helal kıldığı cariyeleri haram ediyorsun? Allah çok bağışlayan çok esirgeyendir

 

 

 

sizin iddianızı çürüttüğüm 60/8 ayetine değinmemişsiniz. siz karıştırıyorsunuzda farkında değilsiniz

bu ayeti yazmanızı inatla anlamamaya çalışmamanıza yoruyorum

 

syg

 

Değinelim efendim.

 

4. İbrahim'de ve onunla beraber bulunanlarda sizin için güzel bir misal vardır, onlar kavimlerine demişlerdi ki: "Biz sizden ve sizin Allah'tan başka taptıklarınızdan uzağız. Sizi tanımıyoruz. Siz bir tek Allah'a inanıncaya kadar sizinle bizim aramızda sürekli bir düşmanlık ve nefret belirmiştir." Yalnız İbrahim'in babasına: "Senin için mağfiret dileyeceğim, fakat senin için Allah'tan (gelecek) hiçbir şeyi (önlemeye) gücüm yetmez." demesi hariç. Rabbimiz! Yalnız sana dayandık, sana yöneldik. Dönüşümüz de ancak sanadır.

 

5. "Rabbimiz! Bizi inkar edenler için bir fitne kılma, (onlara mağlub etme!) bizi bağışla! Ey Rabbimiz! Yegane gâlib ve hikmet sahibi ancak sensin."

 

6. Andolsun, onlarda sizin için, Allah'ı ve ahiret gününü arzulayanlara güzel bir örnek vardır. Kim yüz çevirirse şüphesiz Allah, zengindir, hamde layık olandır.

 

7. Olur ki Allah sizinle düşmanlarınız arasında yakında bir dostluk meydana getirir. Allah gücü yetendir. Allah çok bağışlayan, çok merhamet edendir.

 

8. Allah sizi, din hakkında sizinle savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayan kimselere iyilik etmekten, onlara adaletli davranmaktan men etmez. Çünkü Allah adalet yapanları sever.

 

9. Allah sizi, ancak sizinle din hakkında savaşan, sizi yurtlarınızdan çıkaran ve çıkarılmanız için yardım eden kimselere dost olmaktan men eder. Kim onlarla dost olursa işte zalimler onlardır.

 

Bu ayetin savaşla bir ilgisi yok.Herhangi bir toplum içinde yaşayan müslümanların etrafındaki kişilere karşı takınmaları tavırdan bahsediyor.Yani komşuluk ilişkileri

 

Normalde ayet 4 te olduğu gibi ibrahim ve yanındakiler örnek verilerek.müslümanların allaha inanmayanlarla asla dost olmaması ve açıkça düşman olduklarını söylemeleri gerekiyor.fakat sonraki ayetlerde bunun bir istisnası yapılarak,müslümanlara karşı savaşmayanlarla dostane ilşikiler içinde olunabileceği belirtiliyor.

 

Özet olarak bu ayetlerdeki konu savaş hukuku değil, komşuluk hukukudur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İnanmayanlara savaşı emreden, tevik eden onlarca ayetleri defalarca yazmamıza rağmen hala kuranda savunma amaçlı savaş vardır diyebiliyorsunuz. Kuranda savaşların asıl amacı ganimettir. Bunuda defalarca kanıtladık.
bir kere savunma amaçlı savaş başlamışsa savaş hukukuda başlamıştır. temel prensibi kenara bırakıp savaşa hukuku ile ilgili her ayeti işte barbarlık diye yorumlamak sağlıklı bir düşünce tarzı değildir.

 

Bende bir zamanlar online kurancı idim.Onların mentalitesini çok iyi bildiğim için sizinde nesh,i kabul etmediğninizi varsayarak diyorum ki,Kuranda cariyelerle ilgili onlarca ayeti ne yapacaksınız ? Bu kadar çok ayeti yok saymadan 47/ 4 le olaya nokta koymanız mümkün değil.

 

o ayetlerde geçtiğini sandığınız cariye lerin elde edilmesini savaş sonucu olduğuna geleneksel anlatım ile anlıyorsunuz. kuranda geçen sag elin malik oldukları yada sizin anlayışınız ile cariye diyelim savaş esirleri değildir. size karıştırıyorsunuz diyorum da inanmıyorsunuz. evet böyle bir kesim vardır ama savaş esiri değildir.

 

 

 

Bu ayetin savaşla bir ilgisi yok.Herhangi bir toplum içinde yaşayan müslümanların etrafındaki kişilere karşı takınmaları tavırdan bahsediyor.Yani komşuluk ilişkileri
demişsiniz oysa konumuz savaş hukuku vs değildi. konumuz sizin dediğiniz gibi genel anlamda erdemli davranıştı siz demiştiniz ki

 

Kurandaki erdemli davranışları öngören ayetler inananlar içindir, inanmayanlara erdemli davranmak diye bir şey yoktur kuranda

 

oysa var olduğunu gösterdik . şimdi savaş hukuku nereden çıktı. anlaşılan sizinle fikir alışverişi pek ileri gitmeyecek

 

syg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Haklısın hoara kardeş.Sizinle tartışmanın bir anlamı yok, çünkü sizde oyunu kuralları ile oynamıyorsunuz.Fotbol adı altında kuralları tamamen faklı olan bir oyun icad etmişsiniz.

 

Ben kurallara bağlı kalarak oynamaya çalışırken siz sürekli bana ofsayttan gol atacaksınız. Ben bu gol sayılmaz kurallara aykırı dediğim halde siz ısrarla gol goldür,hadi baklım mızıklanma diye israr edeceksiniz, ve kazanan taraf olacaksınız.

 

Online kuran, anlayışı. 1450 seneden beri, milyanların kabul ettiğini beğenmeyerek,kendi istekleri doğrultusunda kuranın anlamlarını çarpıtarak,akla mantığa,bilime,evrensel ahlaka uygun hale getirmek.

 

o ayetlerde geçtiğini sandığınız cariye lerin elde edilmesini savaş sonucu olduğuna geleneksel anlatım ile anlıyorsunuz. kuranda geçen sag elin malik oldukları yada sizin anlayışınız ile cariye diyelim savaş esirleri değildir. size karıştırıyorsunuz diyorum da inanmıyorsunuz. evet böyle bir kesim vardır ama savaş esiri değildir.

 

Bir cümlede her şeyi kestirip atıyorsunuz.Savaş esiri değilse nedir peki? Neden bunu dil kurallarına bağlı kalarak detaylı izah etmiyorsunuz.Neden genelde müslüman arkadaşlar gerekli açıklamayı yapmadan,iddalarını veya eleştirilerini ortaya sürerler. Biz yanlış veya doğru iddialarımızı ve eleştirilerimizi zahmet edip açıklıyoruz,emek sarfediyoruz, karşı taratan pat diye bir tek cümle

 

Öyle değil deyip işi biitirmeye çalışıyorunuz

 

Sizlerin emeğe hiçmi, saygınız yok?

 

Neyse dönelim konumuza.Kırmızı işaretlediğim cümlenin arapçası; ma meleket eymanuhum,dur.Cümle başlı başına bile burda kast edilenlerin esirler olduğunu ifadede yerli olmasına rağmen, siz bunu çarpıtıp hayır efendim savaş esirleri değildir diyebiliyorsunuz.Bu anlayışı delillendirebilecek tek bir ayet getiremezsiniz. Zira;

 

ma meleket eymanuhum, cümlesinin geçtiği ayetlere tek tek alın karşınıza hep insanların söz konusu edildiğini göreceksiniz,eşya, mal mülk değil.

 

Neden eşya değil? çünkü meleket ifadesi;MLK kökünden türetilmiş olup,güç,iktidar, otorite,kıral, mülk edinme,o şey hakkında tasarruf etme anlamına gelir.

 

Söz konusu cümlenin muhatapları, kuranın bütün ayetlerinde insanlar olduğuna göre, nasıl olurda kuran bir takım insanları,müslümanların mülkü, malı olarak görür, onları müslümanların taarrrufuna bırakır, buna cevap verin isterseniz.

 

İki insan arasında ki en kuvvetli bağ,evlilik sözleşmesi olduğu halde,burda bir mülkiyet sözkonusu değildir. Hatta bir patronun işçisi ile yaptığı anlaşma bile mülkiyet anlamına gelmez. Zira tarafların sözleşmeyi fesh etme yetkileri vardır.

 

Nur 33. Vel yesta'fifillezıne la yecidune nikahan hatta yuğniyehümüllahü min fadlih vellezıne yebteğunel kitabe mim ma meleket eymanüküm fe katibuhüm in alimtüm fıhim hayrav ve atuhüm mim malillahillezı ataküm ve la tükrihu fetaytiküm alel biğai in eradne tehassunel li tebteğu aradal hayatid dünya ve mey yükrihhünne fe innellahe mim ba'di ikrahihinne ğafurur rahıym

 

33- Evlenme imkanını bulamayanlar ise, Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin sahip olduklarından sözleşme yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir iyilik görüyorsanız, hemen sözleşme yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir.

 

Lütfen ayeti dikkatli okuyun.Fuhşa zorlanacak kadar kadınların birilerinin ülkyeti altında olduğu söz konusu değilmi ?İnsiyatif tamamen cariyenin efendisinde değilmi ? Çünkü hayır görürseniz sözleşme yapın diyor.Hayır görmezse köle olmaya devam edecekler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.