Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Dünyanın en büyük motorları


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Dünyanın en büyük motorları

Motorların farklı boyutlarda olduğunu söylemek, Kanada'dan Şili'ye uzun bir yürüyüş olduğunu söylemek gibidir.

'Motor' kelimesi tanımınıza bağlı olarak, en küçüğü bir toz zerresi büyüklüğünde bir şeyden oluşurken, diğerleri o kadar muazzamdır ki sağlıklı bir yetişkin bir silindire kolayca sığabilir.

Bu özellikte daha tıknaz olanlara odaklanacağız. Ev kuralları: Kaçınılmaz bir istisna dışında, her biri yolda sürülebilen bir araca güç sağladı ve 8,0 litrenin önemli ölçüde altındaki herhangi bir şey bizim için rahatsız edilmeyecek kadar düzenli:

AAPjnBh.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Bugatti Chiron: 8.0 litre

Bugatti Chiron'daki 7993cc dört turbo W16 motorun hem burada dikkate almaya hazır olduğumuz en küçük hem de mevcut herhangi bir üretim otomobiline takılan en büyük motor olduğu gerçeğiyle takip etmeniz gerekenler hakkında bir fikir edineceksiniz.

Daha önce Veyron'da kullanılıyordu ancak o zamandan beri önemli ölçüde geliştirildi. Bugatti, yaklaşık 1500 hp'lik bir maksimum çıkış veriyor.

AAPjq0Z.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Dodge Viper: 8.4 litre

Dodge Viper, 2017'de üretimi durdurulana kadar dünyanın en büyük üretim otomobil motoruna sahipti. V10 ünitesi 8.0 litrede başladı ancak kademeli olarak 8.4 litreye genişletildi.

Maksimum güç, 654 hp ile Bugatti Chiron'un gücünün çok altındaydı, ancak bu, herhangi bir turboşarjın faydası olmadan, dört şeyi boşverin.

AAPjedk.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Bugatti Royale: 12,7 litre

1927'den 1933'e kadar yılda yaklaşık bir oranında inşa edilen olağanüstü lüks Bugatti Royale, 12,7 litrelik devasa sekiz silindirli bir motora sahipti.

Esas olarak kendi ülkelerini yöneten müşterilere yönelik olan Royale, çoğunlukla küresel bir bunalım döneminde aşırı derecede pahalı satıldığından başarılı değildi - ancak motoru bir hit oldu. 1950'lere kadar hala Fransız trenlerine güç sağlıyordu.

AAPjedo.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Weineck Kobra: 12,8 litre

Alman şirketi Weineck, çok büyük motorlar konusunda tutkulu. Belki de en ünlü ürünü, 780 inç küp veya 12.8 litrenin hemen altında bir V8 ile donatılmış bir AC Cobra kopyasıdır. Otomobilin devasa kaputu kepçesi, bu canavara yüksek devirlerde çalışacak kadar hava sağlamak için gerekliydi.

Turboşarjın yardımı olmadan, yaklaşık 1100 hp üretti. Arabanın 0-124mph süresi 4.9 saniyeydi.

AAPj9mK.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Pierce-Arrow Model 66 ve Peerless Model 60: 13,5 litre

Pierce-Arrow ve Peerless, erken Amerikan motor endüstrisinin en büyük 'Üç P'sinden ikisiydi. Üçüncüsü Packard, V12 motor sunan ilk otomobil üreticisi oldu, ancak diğerleri farklı bir yöne gitti.

Pierce-Arrow Model 66 (resimde) ve Peerless Model 60, Birinci Dünya Savaşı'ndan önce, sadece altı silindirli 13,5 litrelik motorlarla donatılmıştı ve düşük devirlerde o kadar güçlüydü ki, aşağı yukarı her yere sürülebiliyorlardı. üst vites. Seri üretim bir arabaya daha büyük bir ünite takılmadı.

AAPjnBn.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Cadillac Onaltı: 13,6 litre

Cadillac'ın motor kapasitesi açısından Pierce-Arrow ve Peerless'ı yakalaması 90 yıl aldı ve o zaman bile bu tipte sadece bir araba üretti. Onaltı, GM LS'yi temel alan V16 motoru 13,6 litre ölçen bir konseptti.

Maksimum güç 1000 hp'nin üzerinde belirtildi, ancak bunun tadına varmayı ümit eden müşteriler hayal kırıklığına uğrayacak. Onaltı kesinlikle bir kavramdı ve (şimdiye kadar) bir üretim modelinin geliştirilmesine yol açmadı.

AAPjgRo.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Scania 730 S: 16,4 litre

Ağır kamyon motorlarının verimliliğindeki iyileştirmeler, ortalama boyutlarında hafif bir azalmaya yol açtı, ancak hala bazı devler var. Scania'nın 730 S V8'i (yakın zamana kadar S 730 olarak biliniyordu) 16.4 litre ile geliyor ve adından da anlaşılacağı kadar güç üretiyor.

Scania aynı zamanda 527 hp'den 659 hp'ye kadar üç güç çıkışında bulunan ilgili ancak biraz daha küçük 16.3 litrelik V8 üretir.

AAPjnBs.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Godfather: 16.5 litre

Standart formda bile, Chevrolet Big Block V8, 5,7 litre başlangıç kapasitesiyle tam olarak küçük değildi. Bununla birlikte, bundan çok daha ileri götürüldü, özellikle de Godfather motoru gevşek bir şekilde GM'in orijinaline dayanan Sonny Leonard tarafından.

Örneğin, IHRA Pro Stock veya NHRA Top Sportsman sınıflarında drag yarışları için tasarlanan Godfather, 1005ci veya 16.5 litre kapasiteli 1000 kübik inçlik bariyeri aşar. Doğal emişli, 2100 hp'nin üzerinde bir dyno üzerinde ölçülmüştür.

AAPj9mV.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Christie: 19.9 litre

Diğer heveslerin yanı sıra, John Walter Christie (1865-1944), önden çekişin ilk uygulayıcılarından biriydi ve bunu 1907 Fransa Grand Prix'si için yaptığı arabada kullandı. Görünüşe göre tork yönlendirme konusunda kaygısız olan Christie, muazzam büyüklükte dört silindirli bir motor da taktı.

19,9 litre ile bir Grand Prix'de şimdiye kadar kullanılan en büyüğüydü ve neredeyse kesinlikle öyle kalacak. Ne yazık ki, araba sadece dört tur sürdü ve Christie'yi Dieppe'den New Jersey'e çok az başarı duygusuyla seyahat etmeye bıraktı. Geri döndüğünde aldığı resepsiyonun oldukça soğuk olduğu bildirildi.

AAPjnBA.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Blitzen Benz: 21,5 litre

1909'da, Blitzen Benz'in altı örneği, temelde Christian Lautenschlager'ın (1877-1954) bir önceki yılın Fransa Grand Prix'sini kazandığı, ancak 15,1 litreden 21,5 litreye çıkarıldığı aynı motor kullanılarak üretildi.

Bir süreliğine Benz, gezegendeki en hızlı otomobildi ve daha az resmi unvanlarla birlikte Kara Hız Rekorunu elinde tuttu. Öncelikle düz bir çizgide hızlı gitmek için tasarlandı, bununla birlikte devre yarışlarında da etkili olduğunu kanıtladı.

AAPjnBC.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Güneş ışını 1000hp: 22.4 litre x 2

Mystery veya daha çok saygısızca Slug olarak bilinen bu Sunbeam, aynı şirketin her biri 22,4 litre olan Matabele aero motorlarından ikisiyle donatılmıştı.

Toplam güç çıkışının, otomobilin adından da anlaşılacağı gibi 900 bhp'ye yakın olduğundan biraz daha az olduğuna inanılıyor, ancak önemli olan nokta, Şubat 1927'de Henry Segrave (1896-1930) tarafından sürülen Kara Hız Rekorunu kırma özetini karşılaması. 203.79mph'lik iki yönlü ortalama hızı, önceki işareti yaklaşık 30mph ile geçti.

AAPjnBF.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Altın Ok: 23,9 litre

Bir başka başarılı Kara Hız Rekoru otomobili olan Golden Arrow, kendi başına en az iki Sunbeam Matabeles kadar güç üreten 23.9 litrelik bir Napier Lion motoruyla donatıldı.

Bu ve daha belirgin bir aerodinamik şekil, Golden Arrow'un (bir kez daha Henry Segrave tarafından yönlendirildi) Sunbeam'in çalışmasından bu yana iki kez kırılmış olan LSR'yi Mart 1929'da 231.446mph'ye yükseltmesine izin verdi.

AAPj9n4.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Babs: 27,0 litre

Kont Louis Zborowski, 1920'lerde, genellikle Chitty-Bang-Bang adıyla birkaç hava motorlu yarış arabası yaptı. Serinin dördüncüsü Higham Special olarak adlandırıldı ve şimdiye kadarki en büyük motor olan 27.0 litrelik V12 Liberty'ye sahipti.

Zborowski 1924'te bir Mercedes'te yarışırken öldükten sonra, arabayı geliştiren, adını Babs olarak değiştiren ve 1926'da Kara Hız Rekorunu 170mph'ye yükseltmek için kullanan JG Parry Thomas satın aldı. Ertesi yıl başka bir girişimde öldürüldü. . 1928'de Ray Keech, üç Liberty motoruna sahip Beyaz Tripleks'te 207.552 mil hıza ulaştı. 1929'da hız tutkusu onu da öldürdü.

AAPjee8.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Fiat S76: 28,3 litre

Blitzen Benz'in başarısı, Fiat'ın 1910'da Torino Canavarı lakaplı heybetli S76'nın iki örneğini üretmesine yol açtı. Her biri yaklaşık 7,1 litre olan dört silindirli motorlarının geçmişte hava gemilerinden geldiği söylense de, şimdi özel olarak otomobil için tasarlandıklarına inanılıyor.

S76, Kara Hız Rekoru'nu alacak kadar hızlıydı, ancak bir saat içinde farklı yönlerde gerekli iki koşuyu asla tamamlamadı. Her iki arabanın da bir zamanlar kayıp olduğu düşünülüyordu, ancak İngiliz meraklısı Duncan Pittaway, birinin şasisini ve diğerinin motorunu kullanarak bir rekreasyonda inşa etti ve yarıştı.

AAPjeee.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Sir Malcolm Campbell (1885-1948) tarafından işletilen Bluebird kara hız rekoru arabalarının sonuncusu, hava yarışları için tasarlanmış, aynı zamanda yüksek hızlı teknelerde de bulunan süper şarjlı 37.0 litrelik Rolls-Royce R motorunu kullandı.

2300 hp'lik bir rapor emrinde olan Campbell, rekoru Şubat 1933'te 272.46mph'ye, Mart 1935'te 276.816mph'ye ve bundan beş ay sonra nihayet 301.129mph'ye yükseltti. Şimdi 300mph bariyerini aşarak, rekor kıran muhteşem kariyerini sona erdirmeye karar verdi.

AAPjeek.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Packard-Bentley ("Mavis"): 41,8 litre

24.0 litrelik Napier-Bentley'i birkaç yıldır Vintage otomobil etkinliklerinde gerçek bir kalabalığı memnun etmesine rağmen, sahibi Chris Williams (resimde) görünüşe göre yeterince aşırı olmadığına karar verdi. 2010'da daha da endişe verici Mavis'i tamamladı.

Bu, 1930 Bentley 8 Litrelik şasiye dayanmaktadır ve İkinci Dünya Savaşı sırasında torpido botlarında kullanılan bir uçak ünitesinin deniz versiyonu olan Packard 4M-2500 V12 motorla donatılmıştır. 41.8 litrelik motorun 1500 hp civarında güç ürettiğine inanılıyor.

AAPjeeq.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Brutus: 46,9 litre

Aero motorlu arabalar Brutus'tan daha ürkütücü gelmiyor. Birinci Dünya Savaşı öncesi Amerikan LaFrance şasisine dayalı olarak, 46,9 litrelik bir BMW VI motoru kullanır.

1920'lerde tasarlanan bu, BMW'nin her türden ilk V12 motoruydu ve çeşitli sıkıştırma oranları ve 600 hp'den başlayan çıkışlarla sunuluyordu. Birçok uçağa ve hatta 1931'de 143 mil hıza ulaşan deneysel bir pervaneli vagonlara güç verdi.

AAPjnC0.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Caterpillar 797F: 106 litre

Caterpillar 797F'deki 20 silindirli 106 litrelik C175-20 dizel motor, yaklaşık 4000 bg ve daha da önemlisi, 16.474 lb-ft'lik dünyevi olmayan bir tork çıkışı üretir ve mevcut herhangi bir maden kamyonunda bulunan en büyük motordur. Sektördeki diğer motorlar, elektrik motorları için jeneratör görevi görür, ancak bu, arka tekerlekleri yedi vitesli bir otomatik şanzıman aracılığıyla tahrik eder.

Dizel elektrikli Belaz 75710 dev kamyon (Belarus'tan) fiziksel olarak 797F'den (ve aslında tüm diğer rakiplerinden) daha büyüktür ve daha büyük bir toplam kapasiteye sahiptir. Ancak bu, her biri 65 litrelik Caterpillar'daki tek üniteden çok daha küçük olan iki motora yayılmıştır.

AAPjgSp.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

MAN B&W 11G95ME-C9.5: 26.977 litre

Şimdiye kadar bahsedilen tüm motorların toplam kapasitesi 476,6 litredir ve denizcilik endüstrisi söz konusu olduğunda, bir Fiat 500'ün kaputunun altında bulmayı umduğunuz şeydir. Çoğu kaynak, dünyanın en büyük motorunun 25.300 litrelik Wärtsilä-Sulzer RTA96-C, ancak aslında MAN B&W 11G95ME-C9.5 olarak adlandırılandan çok daha küçük.

Nihai olarak Volkswagen'e ait olan bir Alman şirketi olan MAN'a göre, bu motor pi ila dört ondalık basamak kullanarak hesaplarsanız 26.977 litre ölçer. Bu seviyede, bu önemlidir: İlk tahminimiz sadece iki tane kullandı ve Bugatti Royale motorunun tüm kapasitesinden daha büyük bir hata yarattı.

Bu MAN motoru, devasa İsviçre-İtalyan konteyner gemisi MSC Jade'i hareket ettiriyor. 2016 yılında inşa edilen Jade, 18 knot (21mph) hızla seyreden 19.224 standart konteyner taşıyabilir. 1306 fit uzunluğunda, dünyanın en büyük konteyner gemilerinden biridir (en uzunu yalnızca 7 fit uzunluğundadır) ve ABD Donanması'nın en yeni Gerald Ford sınıfı filo uçak gemilerinden %18 daha uzundur.

Kaynak: AutoCar

tuning-2157354.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.