Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

ateizm neden bing bangi savunamaz?


kursatotcu

Önerilen İletiler

*** ateizm neden bing bangi savunamaz. çünkü bing bang bir başlangıcı savunmaktır. Yani maddenin ve olayların başkangıcı. ancak başlangıçtan sözetmek için bir başka şeyden sonra olması gerekir. bu olmamış olsa, ona başlangıçsız yani ezeli denmesi gerekirdi. Dolayısıyla ateistler “bu bing bangten önce ne vardı?” sorusuna “allah” şeklinde cevap veremediklerinden, maddenin başlangıcını savunamazlar. Eğer ateistler bu soruya yani “patlamadan önce ne vardı?” sorusuna “yokluktan sözedilir “derlerse “bahsettiğiniz yokluk durumu sonlu mu yoksa sonsuz süre mi devam etti?” denir. “Sonsuz süre” derse, sonsuzluğun sonuna varılamaz deyip, bu patlamaya sıra gelemezdi denir. eğer onlar “bu yokluk durumu sonlu süre sürdü” derlerse, derim ki: “sonlu süreden bahsettiğinize göre patlamadan sonlu bir süre önceye kadar geri gidildiğinden bu süre zarfında yokluğu kabul ettiniz. peki ya bunun öncesinde ne var da siz bunu burada başlattınız; yani yokluk durumunu” deriz. Bu sefer diyecek sözleri kalmaz. kısacası bir ateist şunu savunmak zorundadır: madde, cisim, olayalr ezelidir. olaylar sonsuz sayıda olmuştur ve bize sır gelmiştir. artık gerisini kendi düşünsün. sonsuz sayıda olay nasıl sona erdi? bakın bu soru hem ateistlerin hem de allaha inananların ortak sorunlarıdır. iki görüş de bu suale cevap veremediler.

 

bing bangla alakalı olarak yukarıda yazdığım yazıya, birisi şu ifadeyi kullanarak bu teoriyi yani bing bangi eleştirdi: Olmayan bir şey nasıl patlar? Bence bu müthiş bir yorum.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

*** bing bangla alakalı olarak yukarıda yazdığım yazıya, birisi şu ifadeyi kullanarak bu teoriyi yani bing bangi eleştirdi: Olmayan bir şey nasıl patlar? Bence bu müthiş bir yorum.

 

*** allah günahları ezelde mi irade etti

 

*** allah olacağını bildiği şeyin olmasını ezelde mi irade etti

 

*** Allahın irade etmediği bir şeyi emretmesi ve olmasını irade ettiği bir şeyden de nehyetmesi caiz midir

 

*** zamana yok diyorsan şunu diyonmu "allah vardı hiçbirşey yoktu." "evet" dersen, şunuda diyon mu: "allah alem varken de yine varlıktaydı." buna da "evet" dersen

soru: bu iki cümledeki durumlar farklı mı değil mi? "evet farklı" dersen neye göre farklı öncelik ve sonralığa göre mi? derim, "evet" dersen, sen zamana var demiş olmadın mı?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.