Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 16 Kasım , 2006 Paylaş Gönderi tarihi: 16 Kasım , 2006 *** ateizm neden bing bangi savunamaz. çünkü bing bang bir başlangıcı savunmaktır. Yani maddenin ve olayların başkangıcı. ancak başlangıçtan sözetmek için bir başka şeyden sonra olması gerekir. bu olmamış olsa, ona başlangıçsız yani ezeli denmesi gerekirdi. Dolayısıyla ateistler “bu bing bangten önce ne vardı?” sorusuna “allah” şeklinde cevap veremediklerinden, maddenin başlangıcını savunamazlar. Eğer ateistler bu soruya yani “patlamadan önce ne vardı?” sorusuna “yokluktan sözedilir “derlerse “bahsettiğiniz yokluk durumu sonlu mu yoksa sonsuz süre mi devam etti?” denir. “Sonsuz süre” derse, sonsuzluğun sonuna varılamaz deyip, bu patlamaya sıra gelemezdi denir. eğer onlar “bu yokluk durumu sonlu süre sürdü” derlerse, derim ki: “sonlu süreden bahsettiğinize göre patlamadan sonlu bir süre önceye kadar geri gidildiğinden bu süre zarfında yokluğu kabul ettiniz. peki ya bunun öncesinde ne var da siz bunu burada başlattınız; yani yokluk durumunu” deriz. Bu sefer diyecek sözleri kalmaz. kısacası bir ateist şunu savunmak zorundadır: madde, cisim, olayalr ezelidir. olaylar sonsuz sayıda olmuştur ve bize sır gelmiştir. artık gerisini kendi düşünsün. sonsuz sayıda olay nasıl sona erdi? bakın bu soru hem ateistlerin hem de allaha inananların ortak sorunlarıdır. iki görüş de bu suale cevap veremediler. bing bangla alakalı olarak yukarıda yazdığım yazıya, birisi şu ifadeyi kullanarak bu teoriyi yani bing bangi eleştirdi: Olmayan bir şey nasıl patlar? Bence bu müthiş bir yorum. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 17 Kasım , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 17 Kasım , 2006 *** bing bangla alakalı olarak yukarıda yazdığım yazıya, birisi şu ifadeyi kullanarak bu teoriyi yani bing bangi eleştirdi: Olmayan bir şey nasıl patlar? Bence bu müthiş bir yorum. *** allah günahları ezelde mi irade etti *** allah olacağını bildiği şeyin olmasını ezelde mi irade etti *** Allahın irade etmediği bir şeyi emretmesi ve olmasını irade ettiği bir şeyden de nehyetmesi caiz midir *** zamana yok diyorsan şunu diyonmu "allah vardı hiçbirşey yoktu." "evet" dersen, şunuda diyon mu: "allah alem varken de yine varlıktaydı." buna da "evet" dersen soru: bu iki cümledeki durumlar farklı mı değil mi? "evet farklı" dersen neye göre farklı öncelik ve sonralığa göre mi? derim, "evet" dersen, sen zamana var demiş olmadın mı? Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.