Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Bu Soruları Kendinize Sormadan İşinizden İstifa Etmeyin


Önerilen İletiler

  • Admin

Bu Soruları Kendinize Sormadan İşinizden İstifa Etmeyin

Feb20_20_10152226.jpg

İşimi bırakmanın zamanı geldi mi? Bu, kendimize şu veya bu noktada sorduğumuz bir soru. Çoğu insan işini veya organizasyonunu terk etmeleri gerektiğini hissedene kadar bekler ve bu onları dezavantajlı duruma sokar. Bir sonraki doğru kariyer adımı yerine bir “çıkış işi” seçebilirler.

Bunun sana olmasına izin verme. Bunun yerine, proaktif olun ve yılda en az bir kez, organizasyonunuzu ve içindeki konumunuzu kişisel kariyer varlıklarınızla birlikte değerlendirme fırsatını değerlendirin. Aşağıdaki üç soru nerede durduğunuzu değerlendirmenize yardımcı olacaktır.

Doğru şirket için mi çalışıyorsunuz?

Sorun yaşayan bir kuruluşla pasif olarak yokuş aşağı gitmediğinizden emin olun. İşte sizi ilgilendirmesi gereken yedi işaret:

    Birleşme, satın alma veya kontrol değişikliği gerçekleşti ve yeni değişikliklerin bir parçası değilsin.
    İş dünyasında yönetim tekrar tekrar eleştiriliyor.
    Kuruluş, yeni ürünlere veya hizmetlere yatırım yapmaz ve eski şeyleri yapmanın yollarına odaklanmayı seçer.
    Saygı duyduğunuz kişiler şirketten ayrılıyor.
    Kârlar düştü veya kâr amacı gütmeyen bir kuruluşsa katkı payları düştü.
    Yabancılar yönetim pozisyonlarında tutulur ve kendi arkadaşlarını getirmeye başlarlar.
    Maliyet düşürücü önlemler çok az bildirim veya gerekçe ile uygulanır.

Bu işaretlerin dört veya beşi kuruluşunuz için geçerliyse, eleştirel bir göz atın. Şirketten ayrılan tanıdığınız kişilerle konuşun. İş basınında ara. Başın belada olan bir organizasyon mu? Başınız belada olan bir kuruluş için çalışmayı tercih edebileceğiniz zamanlar olabilir, ancak yalnızca kariyer avantajı varsa - geri dönüş ekibinin bir parçası olmak veya önemli bir yeni beceri öğrenmek gibi.
Doğru pozisyonda mısınız?

Geçen yıl sizin için harika bir iş olabilirdi, ama hala öyle mi? Harika bir iş, büyümenize ve öğrenmenize yardımcı olan bir iştir. İnsanların sizi yaptığınız iş için tanıdığı ve üzerinde çalıştığınız şeylerin çoğu heyecan verici ve ödüllendirici. İşinizin politik kısmının yaptığınız işten daha önemli olduğunu düşünmeye başlar başlamaz, konumunuza daha yakından bakın. Aşağıdaki yedi işaret, riskleri görmenize yardımcı olacaktır:

    Bonuslarınız veya yükseltmeleriniz artık ortalamanın üzerinde değil.
    Patronunuz sizi atlatıyor ve doğrudan astlarınız veya akranlarınızla ilgileniyor.
    Artık önemli toplantılara veya meslektaşlarınızla öğle yemeğine çıkmaya davet edilmiyorsunuz.
    Katıldığınız şeyleri yapıyorsunuz ya da gerçekten düşündüğünüzü gizlemek zorunda olduğunuza inanıyorsunuz.
    Her zaman aptalca hatalar yapıyorsunuz ve neden olduklarını anlayamıyorsunuz.
    Mentorlarınız kuruluştan ayrıldı veya hoşnutsuzluğa düştü.
    Artık promosyonları veya en iyi performans gösterenleri kimin göreceğini tahmin edemezsiniz.

Kuruluşunuz mükemmelse ve işiniz sizin için çalışmıyorsa, şirketinizin başka bir yerinde başka bir konum bulmaya çalışın. Size en çok yardımcı olabilecek kişiler, yakın zamanda kuruluş içinde yer değiştirmiş veya pozisyonları denetim veya insan kaynakları gibi birden fazla iş alanını kapsayan kişilerdir. Aksi takdirde, özgeçmişinizi ayarlama zamanı. Kimin “hatası” olduğu hakkında takılmayın; eğer gitme vaktiniz varsa, gitme vakti.
Gelecekteki kariyerin için nasıl konumlandın?

Mevcut işvereninizdeki ve işinizdeki olası risklere veya yükümlülüklere odaklanan ilk iki sorunun aksine, bu son soru durumunuzu bilançonun diğer tarafından görme şansı verir. Kişisel kariyer varlıklarınızı gözden geçirin. Bu ifadeler sizin için doğru mu?

    Kuruluşunuz içinde ve dışında mesleğinizde iyi bir üne sahipsiniz.
    İnsanlar sizi yardım ve tavsiye için çağırır ve siz de onlara yardım etmeye çalışırsınız.
    Bundan sonra ne öğrenmek istediğinizi biliyorsunuz ve kariyerinizi geliştirmek veya geçen yıl bilginizi genişletmek için kendi paranızı harcadınız.
    Alanınızdaki sıcak konuların neler olduğunu biliyorsunuz.
    Alanınızda bir sonraki teknik zorluğun ne olacağını biliyorsunuz.
    Yardım veya destek için arayabileceğiniz bir dizi profesyonel irtibatınız var.
    Zamanınızı çeşitli şekillerde gönüllü olarak değerlendiriyorsunuz.

Yukarıdaki yedi ifadeden beş veya altısına "evet" diyebiliyorsanız endişelenmenize gerek yoktur. Kariyerinizi yönetmek için iyi bir konumdasınız. Kişisel varlıklarınız, mevcut işinizin veya işvereninizin yükümlülüklerini dengelemeye yardımcı olacaktır. Bu listede iyi puan almadıysanız, işleri kolayca değiştirebilirsiniz. Yedi ifadede anlatılanları yapmaya başlayın. İş arkadaşlarınıza, topluluğunuza ve mesleğinize katkıda bulunarak başlayın, profesyonel ağınız ve itibarınız da genişleyecektir.

Yani, işinizi bırakmayı düşünüyorsanız, hızlı bir analiz yapın. Çalıştığınız kuruluş endişenizin kaynağı mı? Ardından, başka bir işverenle benzer bir iş arayabilirsiniz. İş sorun mu? Ardından, ayrılmaya karar vermeden önce şirketinizde bir hamle yapmayı düşünmelisiniz. Son olarak, bir sonraki hamlenizi yapmaya hazır mısınız? Kariyerinizi geleceğe konumlandırmak için kişisel kariyer varlıklarınızı oluşturun.

Kaynak: P. Claman

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.