Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2006 dedi:sen Allahın alemden sonlu ya da sonsuz süre önce olduğundan bahsediyorsun, oysa biz zamanın ezeliliğini kabul etmiyoruz, zamanı Allah yarattı diyoruz cevap: zamanın yaratılması ne demektir sölesene Alıntı
Φ dilku Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2006 dedi:sen Allahın alemden sonlu ya da sonsuz süre önce olduğundan bahsediyorsun, oysa biz zamanın ezeliliğini kabul etmiyoruz, zamanı Allah yarattı diyoruz cevap: zamanın yaratılması ne demektir sölesene zamanın yaratılması -yani bu zaman biz fanilerin zamanı-, mekanın yaratılması gibi.. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2006 peki zamanı ne zaman yarattı Alıntı
Φ dilku Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2006 peki zamanı ne zaman yarattı alemle beraber.. Alıntı
Φ lena Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2006 alemle beraber.. Ya kendini nasıl yarattı, bu sorulmaz başını öne ey ve git dimi. Gercek bilgi kadar Tanrısal hic bir armagan yoktur Hatırlarsaniz bir önceki seriye kadar, Ortadogu bölgesinde yeseren ilahi dinlerin sonuncudan geriye dogru Kuran ,incil ,tevrat kaynağını teşkil eden ve bu inanclarla birlikte Budizm ve Hinduizm felsefelerinede kaynaklik eden günümüzde her din in kendisine sahiplendigi ibadet ve inanclarin büyükçe bölümünü Sabiilik dininden alindigi ve her yeni gelen anlayisin bir öncekini kötüleyip yoketmeye calisma anlayisi gereği esas kaynakların günümüz insanlarina ulasması bizzat mevcut dinler tarafindan kimi yerde çarpıtılarak kimi yerdede kendince yorumlar eklenerek önlerine set olusturulmaya çalışılmış. insanlik tarihi açısından yaklaşırsak bilinen dinler yada inançlar henüz çocuk sayılacak kadar yakın tarihe dayanıyor. Peki daha eski dönemlerde dahil olmak üzere dünyanın diğer bölgelerinde ne tür inançlar mevcuttu bunlardan günümüze iz bırakmış inançlara bir göz atarsak bizlere ilginç izler bıraktıklarını göreceğiz Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 18 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 18 Nisan , 2006 alemle beraber.. alemi sonradanmı yaratmıştı peki, evet dersen, zamanıda sonradan yarattığını mı kabul edeceksin söle bakalım Alıntı
Φ dilku Gönderi tarihi: 18 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 18 Nisan , 2006 lena:Ya kendini nasıl yarattı, bu sorulmaz başını öne ey ve git dimi. B: Tanrı kendini yaratamaz..Çünkü bu mantıksal açıdan imkansızdır.. yaratılmış bir varlık tanrı olamaz..tanrı olmayan ise zaten kendi kendini yaratamaz... ilk insandan bu yana yani homo-ademus, tek bir din vardır, o da tevhid dinidir.. dedi: ............gibi inanclarin büyükçe bölümünü Sabiilik dininden alindigi ve her yeni gelen anlayisin bir öncekini kötüleyip yoketmeye calisma anlayisi gereği esas kaynakların günümüz insanlarina ulasması bizzat mevcut dinler tarafindan kimi yerde çarpıtılarak kimi yerdede kendince yorumlar eklenerek önlerine set olusturulmaya çalışılmış. sabiilik dininden bahseder misin?? Ki bütün semavi dinlerin kaynağı tanrıdır, bu dinlerin özü tevhid inancıdır..aslında tek din vardır şimdiye kadar gönderilen o da tevhid dini.. kötüleme ve yok etme: bu konuda haklısın, Örneğin son peygamberin müjdesi incilde geçer, ama bu saklanmıyor kilise babalarınca..Hz. İsaya dair hakikatse kuran da mevcut, Kuran Hıristiyanlığı ya da yahudiliği karalamıyor, bozulmuş, tahrif edilmiş hıris. ve yah. in doğrularını tekrar ediyor ve bütün bunları Kuran da birleştiriyor ve Kurana uymaya çağırıyor..mesela Hıristiyanlar kuranda hz. isanın tanrı olmayıp sadece bir beşer olarak Allahın peygamberi olduğunun vurgulanmasını isaya hakaret olarak adlandırırlar, nasıl bizim tanrımıza bir peygamber dersin, diye!!! Alıntı
Φ dilku Gönderi tarihi: 18 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 18 Nisan , 2006 alemi sonradanmı yaratmıştı peki, evet dersen, zamanıda sonradan yarattığını mı kabul edeceksin söle bakalım zamanı ne zaman yarattı sorusu absürd bir soru! zaman yaratılmış diyorum, yaratılmadan önce bir zaman söz konusu değilse, bu zamanın yaratılmasının zamanını açıklayamayız..ya da buna 0 anı deriz.. Alıntı
Φ kardelya Gönderi tarihi: 18 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 18 Nisan , 2006 kalbinde hastalık olanlar müteşabih ayetlerin peşine düşerler ayetini hatırlatıyorsunuz bana... Sonra allah alemin ne zaman yaratmış yok alem ezelimi değil mi bunları bilmek ne kazandırır. üstelik bu konularda bir sonuca varmak çok zor . tartıştığınız yanınıza kar kalır diyecem o da kalmaz . Zaman kaybı. Alıntı
Φ dilku Gönderi tarihi: 18 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 18 Nisan , 2006 yukarıda düzeltemiyorum saklanmıyor değil, saklanıyor kilise babalarınca... Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 19 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 19 Nisan , 2006 ALINTI(kursatotcu @ Apr 17 2006, 10:51 PM) peki zamanı ne zaman yarattı dilku dedi: alemle beraber.. ek yanıt: sen aleme sonradan yaratıldı demedin mi? "evet" dersen zamana da alemle beraber yaratıldı demene göre demek ki zamanı da sonradan yarattı manası çıkmıyor mu burdan söle Alıntı
Φ dilku Gönderi tarihi: 19 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 19 Nisan , 2006 ALINTI(kursatotcu @ Apr 17 2006, 10:51 PM) peki zamanı ne zaman yarattı dilku dedi: alemle beraber.. ek yanıt: sen aleme sonradan yaratıldı demedin mi? "evet" dersen zamana da alemle beraber yaratıldı demene göre demek ki zamanı da sonradan yarattı manası çıkmıyor mu burdan söle zaman mutlak bir kavram değil değil mi? Kişilere göre değişiyor. Değişime konu olan bir şeyin sonsuz olması zaten düşünülemez. Zaman Allah tarafından yoktan yaratıldı. hatta belki de dış dünyada zaman diye bir şey yok, bu sadece insan zihninin bir ürünü, bu anlamda da sadece insan için söz konusu.. aslında istediğin cevap "yarattı" kelimsinin içinde..Çünkü yaratılmış olan her şey sonradandır. ama sen bunu görmüyorsun.. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 zaman mutlak bir kavram değil değil mi? Kişilere göre değişiyor. Değişime konu olan bir şeyin sonsuz olması zaten düşünülemez. Zaman Allah tarafından yoktan yaratıldı. hatta belki de dış dünyada zaman diye bir şey yok, bu sadece insan zihninin bir ürünü, bu anlamda da sadece insan için söz konusu.. aslında istediğin cevap "yarattı" kelimsinin içinde..Çünkü yaratılmış olan her şey sonradandır. ama sen bunu görmüyorsun.. zamanı sonradan yarattı diyonda şuna yanıt vermiyon: neyden sonra yarattı? Alıntı
Φ Qanan Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Bence çıkış noktanız hatalı...hatalı bir düşünce üzerine fikir geliştiriyorsunuz...zaman kim için geçerlidir madde için geçerlidir..düşünün ben başladığım yerden 10 adım ilerlersem ulaştığım nokta ile başladığım nokta arasında geçen süre zamandır...peki ben olmasam zaman olurmuydu benim için olmazdı ama başkası için olurdu..peki hiç kimse olmazsa madde diye bir şey olmazsa ne olurdu bu durumda zaman da olmazdı demekki zaman maddeye bağımlı...buradan şu çıkar maddeyle beraber zaman da yaratılmıştır..Allah için zaman söz konusu değildir sen bunu kurcalarsan ben de sana şunu sorarım peki Allah bizim ilerde ne yapacağımızı nasıl biliyor?Kur'an'da ahirette insanlar arasında geçecek konuşmalar kısaca da olsa geçiyor..sonradan olacak daha gerçekleşmemiş bir şeyin bilgisi Allah da var..Demekki Allah indinde önce sonra yok ve Allah zamandan bağımsız... Ayrıca bu konuda doğru fikir yürütebilmek için Allah'ın gelecekteki olayları nasıl bildiği bilgisine sahip olmak gerekir..Bu bilgiye sahip olmadıkça bu konunun içinden çıkılamaz..Evet Allah zamandan bağımsız ve ilmi sonsuz ondan biliyor..Bizim bildiğimiz bu kadar... Ancak ve ancak Allah'ın bize bildirdikleriyle yetinebiliriz... Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 bak işkence videosunu izledin mi? oradaki vahşet mi, zulüm mü söle? evet dersen şimdi cevap ver: bu olay allahın iradesiyle mi oldu yoksa iradesinin dışında mı oldu? eğer iradesiyle oldu dersen, kul allahın irade ettiği bir fiili yapmamaya kadir oalbilir mi olamaz mı? dersen ki "olamaz", kul engellemeye kadir olamadığı bir fiili işledi demiş olursun, yani ona bunu allah yaptırdı demiş olursun, peki sen bu fiile zulüm diyorsun da, bu zulüm fiilini irade edene "allah" neden zalim demiyorsun? bunu bir anlatır mısın acaba? Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 dedi: ..buradan şu çıkar maddeyle beraber zaman da yaratılmıştır.. cevap: peki sonradan mı yaratıldı madde ile beraber zaman da? Alıntı
Φ Qanan Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Allah için önce sonra yok bak öteki dünyada olacak şeyler insanların konuşmaları Kur'an da geçiyor, peki bunlar sonradan olacak (yaratılacak) şeyler değil mi? ama Allah indinde bunlar gerçekleşmiş vaziyette ve dahası bunu aklımız alıyormuki bu nasıl olabilir? Bunu ancak ve ancak zamanın dışında olan bilebilir.. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 dedi: Allah için önce sonra yok bak öteki dünyada olacak şeyler insanların konuşmaları Kur'an da geçiyor, peki bunlar sonradan olacak (yaratılacak) şeyler değil mi? ama Allah indinde bunlar gerçekleşmiş vaziyette cevap: gerçekleşmiş değil, olmadan önce biliyor. yani öncelik ve sonralık allah için de geçerlidir. mesela allah şu an için yani şu an yazı yazmakta olduğum durumda, kıyametin kopmadığını bilmiyormu? biliyor dersen ve koptuğunda, koptuğunu biliyor mu biliyor. dersen bak demek ki bu farklılık allah içinde söz konusuymuş demek ki? allah şu anda kıyamet koptu diye bilmesi yanlış olur. çünkü kopmadı. bundan sonra ne kadar süre sonra kopacağını da şimdiden bilir. Alıntı
Φ Qanan Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 dedi: Allah için önce sonra yok bak öteki dünyada olacak şeyler insanların konuşmaları Kur'an da geçiyor, peki bunlar sonradan olacak (yaratılacak) şeyler değil mi? ama Allah indinde bunlar gerçekleşmiş vaziyette cevap: gerçekleşmiş değil, olmadan önce biliyor. yani öncelik ve sonralık allah için de geçerlidir. mesela allah şu an için yani şu an yazı yazmakta olduğum durumda, kıyametin kopmadığını bilmiyormu? biliyor dersen ve koptuğunda, koptuğunu biliyor mu biliyor. dersen bak demek ki bu farklılık allah içinde söz konusuymuş demek ki? allah şu anda kıyamet koptu diye bilmesi yanlış olur. çünkü kopmadı. bundan sonra ne kadar süre sonra kopacağını da şimdiden bilir. Hayır işte yanılıyorsunuz o farklılık sadece insan için geçerli, içinde bulunduğumuz zamanı yaşadığımız zamanı elbette Allah biliyor, ve bize hitap şekli de bizim yaşadığımız zamana göre olacaktır, ama bizi devreden çıkarırsan işte o zaman Allah için zamanın söz konusu olmayacağını da bilirsin.. Hz. Muhammed (sav) miraca yükselirken ona cennet cehennem ve içinde yaşayan insanların durumu gösterilmiştir..yani Hz. Peygamber aynı anda iki zamanı da yaşamıştır...demekki Allah indinde tüm zamanlar bir an gibidir... Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 "Allaha sövme" düşüncesini Allah bende yarattığı için mi ben bunu düşündüm? ya da bu düşünceyi ben mi yoksa şeytan mı yarattı? yoksa kendi kendine mi meydana geldi bu düşünce? Allah zorla günah işletiyor gördün mü Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 dedi:"Peki ben burada yüce Allah'a kötü söz söylemiş olsaydım diyecektin ki neden Allah bunu engellemiyor,bizim kötü şeyler yapmamızı mı istiyor?Hayır" cevap:allahın isteğinin dışında olay mı oluyo yani Alıntı
Φ dilku Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2006 Qonan demiş ya Çıkış noktanız hatalı diye, siz yokluktan çıkmışsınız yola..yokluktan da doğsa doğsa yokluk doğar.. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 21 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 21 Nisan , 2006 fudula cevap: allah kullarını saptırıyor böyle ifadeleri kuranda kullanmakla. nitekim diğer arkadaş allah yukarda diyor, zira böyle anlaşılan ayetler var kuranda. kuranın tamamına yakını böyle insanbiçimcidir zahiri alınamaz. bakın siz doğdunuz günden beri işitiyorsunuz "imtihan dünyası" diye, bu kuranda ayettir "mülk 2" ancak 10 yaşındaki çocuğa bile sorsan: önceden sonucu bilinen birşey için imtihan denir mi diye, o bile olmaz der çoğunlukla. ama bunca insan buna inanıyor, ayette var ya.. işte allah kullarını böyle açıkça saptırıyor. dediğimi kabul etmeyen ayvayı kökünden yutmuştur. başka türlü bir anlayışka kuran okursanız gittiniz gümbürtüye, içinden çıkamazsınız. bnuları diyom bi teşekkür bile yok ya.. *dedi: "ALLAH CISIM OLMADAN GORULEBILIR NASIL CISIM OLMADAN YUKARIDA ISE ARSINA ISTIVA ETMIS ISE." cevap: cisim olmayan bi şeye yukarda denir mi, ve ehli sünnete göre allah yukarda diyen kafirdir. bize göre yukarısı dünyanın diğer taraafında olan için aşağısı olmuyor mu? bu yukarısı kime göre yukarı acaba? Alıntı
Φ yağmur Gönderi tarihi: 21 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 21 Nisan , 2006 fudula cevap: allah kullarını saptırıyor böyle ifadeleri kuranda kullanmakla. nitekim diğer arkadaş allah yukarda diyor, zira böyle anlaşılan ayetler var kuranda. kuranın tamamına yakını böyle insanbiçimcidir zahiri alınamaz. bakın siz doğdunuz günden beri işitiyorsunuz "imtihan dünyası" diye, bu kuranda ayettir "mülk 2" ancak 10 yaşındaki çocuğa bile sorsan: önceden sonucu bilinen birşey için imtihan denir mi diye, o bile olmaz der çoğunlukla. ama bunca insan buna inanıyor, ayette var ya.. işte allah kullarını böyle açıkça saptırıyor. dediğimi kabul etmeyen ayvayı kökünden yutmuştur. başka türlü bir anlayışka kuran okursanız gittiniz gümbürtüye, içinden çıkamazsınız. bnuları diyom bi teşekkür bile yok ya.. *dedi: "ALLAH CISIM OLMADAN GORULEBILIR NASIL CISIM OLMADAN YUKARIDA ISE ARSINA ISTIVA ETMIS ISE." cevap: cisim olmayan bi şeye yukarda denir mi, ve ehli sünnete göre allah yukarda diyen kafirdir. bize göre yukarısı dünyanın diğer taraafında olan için aşağısı olmuyor mu? bu yukarısı kime göre yukarı acaba? bağdat saddamın elindedir.sözünden sen ne anlıyorsun gerçekten bağdat şehri saddamın elinin içindemi? Alıntı
Φ dilku Gönderi tarihi: 21 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 21 Nisan , 2006 Allahın görülmesi için Allahın cisim olması gerekmez. İnsanın görme yeteneği farklı bir şekilde işletilecek ve insan böylece görecektir, herhangi bir cismi görmek gibi tasavvur edilemez. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.