Φ ziakıl Gönderi tarihi: 31 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 31 Mayıs , 2006 Bir eczahânede, gayet muhtelif maddelerle dolu, yüzer kavanoz şişeler bulunuyor. O edviyelerden, zîhayat bir mâcun istenildi. Hem, hayatdar hârika bir tiryak onlardan yapılmak icab etti. Geldik, o eczahânede, zîhayat mâcunu ve hayatdar tiryâkı çoklukla efradını gördük. O mâcunlardan her birisini tedkik ettik. Görüyoruz ki: O kavanoz şişelerden herbirisinden, bir mîzan-ı mahsus ile, bir-iki dirhem bundan, üç-dört dirhem ötekinden, altı-yedi dirhem başkasından ve hâkezâ...muhtelif mikdarlarda eczalar alınmış. Eğer birinden, bir dirhem ya noksan veya fazla alınsa, o mâcun, zîhayat olamaz; hâsiyetini gösteremez. Hem, o hayatdar tiryakı da tedkik ettik. Herbir kavanozdan bir mîzan-ı mahsus ile bir madde alınmış ki, zerre mikdarı noksan veya ziyade olsa, tiryak, hâssasını kaybeder. O kavanozlar elliden ziyade iken, herbirisinden ayrı bir mîzan ile alınmış gibi, ayrı ayrı mikdarda eczaları alınmış. Acaba hiçbir cihetle imkân ve ihtimal var mı ki, o şişelerden alınan muhtelif mikdarlar, şişelerin garip bir tesadüf veya fırtınalı bir havanın çarpmasiyle devrilmesinden, herbirisinden alınan mikdar kadar-yalnız o mikdar- aksın, beraber gitsinler ve toplanıp o mâcunu teşkil etsinler... Acaba bundan daha hurafe, muhal, bâtıl bir şey var mı, eşek muzaaf bir eşekliğe girse, sonra insan olsa, "bu fikri kabul etmem" diye kaçacaktır. İşte bu misal gibi.. herbir zîhayat, elbette zîhayat bir mâcundur; ve herbir nebat, hayatdar bir tiryak gibidir ki; çok müteaddit eczâlardan, çok muhtelif maddelerden, gayet hassas bir ölçü ile alınan maddelerden terkip edilmiştir. Eğer esbaba, anâsıra isnad edilse ve "esbab îcad etti" denilse; aynen eczahânedeki mâcunun, şişelerin devrilmesinden vücud bulması gibi yüz derece akıldan uzak, muhal ve bâtıldır. E l h â s ı l: Şu eczahâne-i kübrâ-yı âlemde, Hakîm-i Ezelî'nin mîzan-ı kaza ve kaderiyle alınan mevadd-ı hayatiye, hadsiz bir hikmet ve nihayetsiz bir ilim ve her şey'e şâmil bir irade ile vücud bulabilir. "Kör, sağır, hudutsuz sel gibi akan küllî anâsır ve tebâyî ve esbabın işidir." diyen bedbaht, "o tiryâk-ı acib, kendi kendine şişelerrin devrilmesinden çıkıp olmuştur." diyen dîvane bir hezeyancı; sarhoş bulunan bir ahmaktan daha ziyade ahmaktır. Evet o küfür; ahmakane, sarhoşane, divanece bir hezeyandır. ***(R N KÜLLİYATINDAN) ARKADASLAR EGER HERHANGİ Bİ SORUSU OLAN VARSA EN GÜZEL CEVABI EN GUZEL ŞEKİLDE VEREBİLİM KURANDAN VE RİSALEİ NURDAN ALDIĞIM DERSLE .. DÜŞÜNCELERİNİZİ BEKLİORUM .... SAYGILAR ... .... e mail [email protected] Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 şuna yanıt versene: Allah hırsızlara, yemelerini yasakladığı çalıntı malları rızık yapıp, bu adamların kendilerine rızık olarak verdiği şeylerden yemelerini yasaklamış mıydı? not: maturidilere görede haram rızıktır Alıntı
Φ yağmur Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 şuna yanıt versene: Allah hırsızlara, yemelerini yasakladığı çalıntı malları rızık yapıp, bu adamların kendilerine rızık olarak verdiği şeylerden yemelerini yasaklamış mıydı? not: maturidilere görede haram rızıktır soru tam anlaşılmıyorki soruya cevab verilsin açıklık getirilirse cevab verilir ha bu arada sayın kursatotçu adbanın sorusuna cevab vermediniz neden siz cisimmisiniz? Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 soru açık. yani çalıntı mal rızık mı? evet dersen bunu ona alah mı yedirmiş olmadımı? dolayısıyla ona zorla hırsızlık yaptırmadı mı? gibilerinden bir soru. Alıntı
Φ ziakıl Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 kürşatotçu karedeş inan sorundan hiç birşey anlamadım eger soru sormak için soru sormayıpta sorudnu açıklaya bilirsen cevaplaya bilirim Alıntı
Φ ziakıl Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 merhaba sevgili kursad kardesim şimdi sorunu anlaya bildim .elimden geldiğince kapsamlı cevap vermeye calısacagım şimdi öncelikle allahın isimlerinden biride rezzaktır yani rızık veren besleyen anlamına gelir biz insablar ise merzukuz yani rızık isteyen yani muhtac olan yani kısaca rızık isteyenizdir bunu kavradıktan sonra sıra calıntı mala geldi öncelikle mal mülk insanların kimseye ihtiyac duymadan tek baslarına üzerinde hakimyet jurdukalrı büütn tasınır tasınmaz esyayı yani herseyi kapsar sonucta dünyadaki insanların durumu yani maddiyatalrı bir olamayabilkir cenab-ı hak insanlara farklı suretler farklı fıtratlar farklı haller vermiştir. cünkü her insanı verdiğiyle imtihan eder. önemli nokta ise allahın bütün insanlara verdiği bu güzellikleri sıfatalrı suretleri insanalrın allahın istediği sekilde kullanamalrı için kuran-ı kerimi göndermiş ve yasakları onda belirtmiştir yani calmak diğer tabiri ile hırsızlıkta allahın kuran-ı kerimde yasakladığı 800 kuraldan biiridir yani haramdır örneğin adam emekli 70 yasında adam kimi kimssesi yok tek basına yasıyor evlatlarıda vefzasız olabilir bakıma muhtac ama bakacak kimse yok ve onu idare etmesine vesile ise emeklilik maaası olabilir bu yaslı amaca maası aldıktan sonra bi hırsızın saldırısına maruz kalıp zor durumda kalabilir.. bu hal en gaddar en bedbaht en kötü insanın bile vicdanını sızlatır ne ise bu hamur cok dsu götürür simdi allah celle celaluhu insanlara cüz i irade vermiş yani hayır ve şerri gönderen allahtır fakat hayırve şerri isteyen ise insandır nasılmı? örneğin ben size yüz bin dolar veriyorum ve diyorm ki alın bu para ile hayırlı bir şey veya bir yer yapın kısaca bu para ile camii yapmanıozı istiyorum fakat siz kalkıpta bana zıt hareket ederek disco veya bar veya meyhane açıyorsunuz şimdi hayrı isteyen kim :ben... şerri isteyen kim : sen .... evet gördüğünüz gibi hayrıda şerride isteyen insandır allah ise kuluna kulunun istediği şekilde yardım eder yani allah kulu ile kulunun istediği şekilde muamele eder .. eğer kul hayır isterse allah hayır şer isterse şer verir fakat insanların olumlu karar vere bilmeleri için onlara cüzi irade yani düşünerek hareket etme gibi bir özellikm ve de güzellik vermiştir yani direksiyon sende ucumu görünce direksiyonu kıracaksın yoksa hayat veda der ve beraberinde elem ve ızdırap cekersin son olarak inasan oğlu hiç bi sekilde her türlü konuda allah ı sorumlu tutamaz cünkü allah kurallatı koymus ve insana akıl gibi büyük bi nimet vermiş ve kullanma kılavuzunuda barberinde vermiş..................... önemli olan onun istediği sekilde kullanmak ve ahreket etmek.... saygılar................. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 peki cüzi iradeni yani seçimlerini, düşüncelerini kim yaratıyor? allah mı yoksa insanın kendisi mi? eğer "allah" dersen, şunu sorarım: bir insan allaha sövdü. şimdi o kişinin bu düşüncesini allah mı yarattı? yani cüzi irade mahluk mu (yaratılmış mı?) Alıntı
Φ ziakıl Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 tabıkı dedıgım gıbı cuzı ıradeı Allah cc verdı ınsana cuzı ırade zaten ırade edılen yanı allah bıze aklı vermız ama ıradesını de bızım elımıze vermıs şerri ve hayır ı sen istersın Allah ta senı ıstegın dogrultusunda onu sana verın yanı şerri isleyen sensın mesela sen sılahın tetıgın çektın ve bırını vurdun sen dıe bılırmısın kı onu kursun oldurdu ben sadec e tedıgı cektım benım sucum yok butun suç kurşunun işte boylede sen bir kötülül için meil edersin ve Allata onu senın ıstegın dogrultusun da sana nasıp eder vesselam.... saygılar Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 1 Haziran , 2006 d:işte boylede sen bir kötülül için meil edersin c: bu meylini kim yarattı Alıntı
Φ ziakıl Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 kadeş sen ya beni anlamıyorsun yada soracak daha mantıklı sorular bulamadığın için GÖZÜNÜ GÜNEŞE KAPATIP GÜNDÜZÜ KENDİNE GECE YAPIORSUN Allah sana akıl vermiş mi?????? vermiş dielim ..... ki bu aklı sen senin iraden dahilinde kullanasın Allah cc meyilde vermiş ii ye ve kötüye ama sana şu raya git dememiş sana akıl vermişim sen ii yide kötüyüde kendin bul demiş eğer sen yok ben uçurumdan atalayacam diip de aşağıya kafa üstü atlarsan sen kimseyi suçlayamazsın canım kardeşim vesselam SAYGILAR Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 biri uçurumdan atlasa bu allahın iradesiyle mi oldu peki? Alıntı
Φ ziakıl Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 allah sana irade vermiş akıl vermiş onun kullanımı tamamen sende Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 soruya yanıt vermedin Alıntı
Φ yoda Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 Benim nacizane sorum şudur. Dünyada haram olan şeyler cennette neden helal. Cennette şarap var, dünyadaki gibi kadın sınırlaması yok, aaaa birde gılman var. erkek hizmetçi. acaba bu gılmanlar livata amaçlı mı kullanılıyor. yani eşcinsel amaçlı mı.Arapların genelinde eşcinsellik vardı. Muhammedin fantezisel cennetindeki sıcak gecelerde gılmanlara da yer olmalı değil mi. Hep kadın, huri vs olmaz. Canları sıkılır müminlerin. Ben eşcinsel olmadığım için bana cehennemin yolu görünüyor.Tüh... cevabınız için şimdiden teşekkürler. Alıntı
Φ yağmur Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 Benim nacizane sorum şudur. Dünyada haram olan şeyler cennette neden helal. Cennette şarap var, dünyadaki gibi kadın sınırlaması yok, aaaa birde gılman var. erkek hizmetçi. acaba bu gılmanlar livata amaçlı mı kullanılıyor. yani eşcinsel amaçlı mı.Arapların genelinde eşcinsellik vardı. Muhammedin fantezisel cennetindeki sıcak gecelerde gılmanlara da yer olmalı değil mi. Hep kadın, huri vs olmaz. Canları sıkılır müminlerin. Ben eşcinsel olmadığım için bana cehennemin yolu görünüyor.Tüh... cevabınız için şimdiden teşekkürler. lütfen yazılarımız karşı tarafı çileden çıkartacak boyutlara vardırmayalım hem sorup hem yorum yapılacaksa soru niye. birde lut kavminin başına gelenleri oku orda eşcinsellerin başına ne gelmiş ve senin yorumunun ne kadar düşük seviyede olduğunu görürsün Alıntı
Φ yoda Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 2 Haziran , 2006 birde lut kavminin başına gelenleri oku orda eşcinsellerin başına ne gelmiş ve senin yorumunun ne kadar düşük seviyede olduğunu görürsün konuyu okumadan cevap yazdığınız belli oluyor yağmur hanım. Tipik müslüman davranışı maalesef. cevap yazayım derken konuyu bile okumaz. konu da dedim ki " dünyada haram olan şeyler neden cennette helal". Livatanın dünyada haram olduğunu belirtiyoruz zaten. sen bana Lut kavmi hikayesini anlatma lütfen. Dersin ki cennette ki gılmanların eşcinsellikle ilişkisi yoktur. O zaman sorarım huriler cinsel amaçlı yaratılıyorken gılmanlar ne amaç ile yaratılmışlar.Bir amacı olmalı değil mi. Alıntı
Φ ziakıl Gönderi tarihi: 5 Haziran , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 5 Haziran , 2006 Benim nacizane sorum şudur.Dünyada haram olan şeyler cennette neden helal. Cennette şarap var, dünyadaki gibi kadın sınırlaması yok, aaaa birde gılman var. erkek hizmetçi. acaba bu gılmanlar livata amaçlı mı kullanılıyor. yani eşcinsel amaçlı mı.Arapların genelinde eşcinsellik vardı. Muhammedin fantezisel cennetindeki sıcak gecelerde gılmanlara da yer olmalı değil mi. Hep kadın, huri vs olmaz. Canları sıkılır müminlerin. Ben eşcinsel olmadığım için bana cehennemin yolu görünüyor.Tüh... cevabınız için şimdiden teşekkürler. kardes senin bu tarz konuşman hiç hoş değil herkesin görüşüne saygılı olman lazım belki allaha veya peygamberimize inanmaya bilirsin ama bu tarz konuşman hiç güzel değil bence böyle konusarak kendi kişiliginin ne düzetde olduğunu gösterirsin.... neyse gelelim soruna bir kere arapçada şarap içecek demektir yani kuranda geçen şarap bu dünyadaki fıransız şaraplarından değil .. yan cennet şarapları dediği cennet içecekleridir yani şerbetler sütler ve cennete has içeceklerdir bu birinci sorunun cevabı.. gılmanlarda cenete girecek kadınlar ıcın yanı onlara verilecek hizmetciler ve orda alahın sana verdigi hizmetçiler senin helalin olacak kusura bakma benim simdilik fazla zamanım yok ama ben tekrar girmeye calısacagım siteye o zaman tha detaylı cevaplarım affınıza sıgınırım saygılar Alıntı
Φ yoda Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 6 Haziran , 2006 gelelim soruna bir kere arapçada şarap içecek demektir yani kuranda geçen şarap bu dünyadaki fıransız şaraplarından değil .. yan cennet şarapları dediği cennet içecekleridir yani şerbetler sütler ve cennete has içeceklerdir bu birinci sorunun cevabı.. gılmanlarda cenete girecek kadınlar ıcın yanı onlara verilecek hizmetciler ve orda alahın sana verdigi hizmetçiler senin helalin olacak kusura bakma benim simdilik fazla zamanım yok ama ben tekrar girmeye calısacagım siteye o zaman tha detaylı cevaplarım affınıza sıgınırım saygılar cennetteki şaraplar bildiğimiz içkili içeceklerdir. ama kafayı sarhoş yapmayan cinsden. allah cennetlik müminler için alkolün kafa bulduran etkisini kaldırmış olmalı. Gılmanların kadınlar için hizmetçi olduğunu da nerden çıkardın.Kurandan ayetini söölede, yada hadis nosunu verde bizde bilelim. Kafadan sallama. Alıntı
Φ Evrensel Gönderi tarihi: 9 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 9 Haziran , 2006 1- Tanrı insanları neden imtihan ediyor ? O insanın nasıl davranacağını Tanrısal gücüyle anlayamıyormu ? 2- Kurandaki Şarap kelimesi içecek demekse, Kurandaki hangi kelime gerçek şarap manasına geliyor ? 3- Insan öldüren bir deliyi kim yarattı ? ve Niçin yarattı ? 4- Tanrı neden şeytanı yok etmiyor. 5- Tanrı bana akıl vermiş ve kullan demiş. Yani beni kendi irademle başbaşa bırakmış. Öyleyse ben Tanrının bana verdiği akıl seviyesi kadar aklımı kullanabilirim. Bendeki akıl kadar aklımı kullanabilirim. Peki, Tanrı neden bana cennete gitmeninin yolunu mutlaka bulacak kadar akıl vermedi ? Senin akıl sınırlarını ben belirleyeyim sonrada bir şeyi başaramadığın zaman sana ceza vereyim. kabul edrmisin ? Alıntı
Φ Panteidar Gönderi tarihi: 9 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 9 Haziran , 2006 Ziakıl kardeşim; Hani her türlü soruya cevap verecektiniz? Kürşat kardeşin gayet mantıklı ve güzel sorularını ilgiyle okurken, cevap vermeyi kestiniz? Sonunu çok merak ediyoruz? Biliyorsanız lütfen cevaplar mısınız? Bilmiyorsanız eğer, herşeyi biliyormuş gibi neden böyle bir başlık attığınızı açıklar mısınız? Yoksa her soruyu bildiğinizi mi sanıyordunuz? Kürşatın soruları bittikten sonra, benim de acizane birkaç yüz sorum olacak..Mümkünse.. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 10 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 10 Haziran , 2006 senmisin pante Alıntı
Φ Panteidar Gönderi tarihi: 10 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 10 Haziran , 2006 Evet Kürşat kardeşim. Dükkan saldırıya uğradığından, daha önce keşfettiğim cevher üzerinde araştırma, inceleme içindeyim. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 10 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 10 Haziran , 2006 burda devam edelim ya Alıntı
Φ Panteidar Gönderi tarihi: 10 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 10 Haziran , 2006 15-20 gün burdayım. Sonra yaz boyunca arada birkaç saat haricinde yokum. Eylülden itibaren inşallah yine devam ederiz. Alıntı
Φ koleshboy Gönderi tarihi: 23 Temmuz , 2006 Gönderi tarihi: 23 Temmuz , 2006 biri uçurumdan atlasa bu allahın iradesiyle mi oldu peki? allah sana irade vermiş akıl vermiş onun kullanımı tamamen sende soruya yanıt vermedin kursatotcu soruya gayet iyi bi şekilde cevap almışsın bi insan ucurumdan atlarken ne yapar ayaklarını ileri doğru hareket ettirir bu hareket kime bağlıdır beyine dolayısıyla iradeye ve burda arkadasın cevabı devreye giriyor Allah bize irade vermiş onu günahlar yada sevaplar dahilinde kullanmak bizim elimizde...!biras daha açıklarsak asıl irade Allah ın elindedir isterse o hareketi orada bitirir bizi geri çeker atlamamıza engel olabilr ama o zaman da dünyaya gönderiliş sebebimizin yani imtahanın amacı kalmaz Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.