Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

"HZ. MUHAMMED BİZİM MODELİMİZ"


Efendi Türkler

Önerilen İletiler

Sn.dayı ietilerini genelde okuyorum bir iletinde Allah idrak demiştin yanılmıyorsam ve yoluna devam edecek olan da o idrak demişsinde.

Gelecek nesillere bırakılan veri tabanı dediğin bu idrakla aynı şeymi?İdraktan kastın ne onu anlamak için sordum.

 

Selam

 

Evet..aynı şey diyebiliriz.. :)

 

Bizden öncekiler bilgiyi kullanıp Yaşama geçirdiler..mesela YUNUS..Mevlana..Hacı Bayram Veli..gibi.. :)

 

Ve onlar çağ ve coğrafyalarındaki yaşamın (en başta elektirik yok..teknoloji bu güne göre nerelerde..iletişim çok yavaş..)bu konjoktürdeki yaşamın VERİ tabanından aldığımız verileri bu çağ ve çoğrafyaya uygulayıp güncellemek..bu gün artık bilgi çok süratli akıyor..bunu becerebiliriz..bize AİT olan FİKRİMİZİ bulabildiğimiz her ortamda ZAHİRE (görüntüye) çıkartmalıyız.. :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

Evet..aynı şey diyebiliriz.. :)

 

Bizden öncekiler bilgiyi kullanıp Yaşama geçirdiler..mesela YUNUS..Mevlana..Hacı Bayram Veli..gibi.. :)

 

Ve onlar çağ ve coğrafyalarındaki yaşamın (en başta elektirik yok..teknoloji bu güne göre nerelerde..iletişim çok yavaş..)bu konjoktürdeki yaşamın VERİ tabanından aldığımız verileri bu çağ ve çoğrafyaya uygulayıp güncellemek..bu gün artık bilgi çok süratli akıyor..bunu becerebiliriz..bize AİT olan FİKRİMİZİ bulabildiğimiz her ortamda ZAHİRE (görüntüye) çıkartmalıyız.. :)

 

 

Sn.Dayı bu açığa meydana çıkan fikirlerin ölçüsü ne olacak.İslam hakkında yorumlar bunlar.Hakkı var Batılı var.

 

Selam

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

nedir bu küllü külsüz

"Külli" derken tümel bir kapsayıcılıktan söz edilmek isteniyor. Tüm varlığı ve tüm zamanı kapsayan bir irade iddiası bu. Klasik determinizm bunu bir sav olarak kabul etmiş ve tartışmıştır. Son olarak Laplace bunun olabilirliği yönünde görüş bildirmiştir. (*)

 

Modern determinizmde ise böyle bir kapsayıcılık olasılık dışı görülmüş ve Laplace varsayımı dışlanmıştır. Çünkü nedensellikte daha az önemli ve daha az karmaşık daha önceye konur. Karmaşa ve belirleyici önem giderek artar. En başa en önemli ve karmaşık konamaz, bu paradoksa yol açar. Müracaat bilim felsefesi başlığında determinizm tartışması...

 

Determinizmi yok edecek tek olgu, zamanın sadece bir yönde işleyen bir olgu olmaktan çıkarılması. Eğer uçağa atlayıp ister Amerika'ya, ister Japonya'ya gidebildiğimiz gibi, ister geleceğe, ister geçmişe, istediğimiz miktar, on yıl, yüz yıl, bin yıl... gidersek determinizm son bulur, deniyor...

 

İnatçı deterministler bunu bile kabul etmiyor, zaman yolculuğu yapılabilirse bunun da nedenleri, dolayısıyla kuralları olacağını söylüyorlar...

 

(*) Ben Laplace'ın böyle söylediği kanısında değilim. Onun varsayımı başka bir şey bence... "Olasılıksız" yazarı Adam Fawer da benim gibi düşünüyor ve Laplace'ı modern determinist sayıyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
Sayın Efendi Türkler,

 

İslam Dini açısından bakacak olursak, o fetvayı veren adam, dine uygun bir fetva vermiş.

Bunda şaşılacak bir durum yok.

 

İşin kötüsü, İslam Dini denen 6.yüzyıl öncesine ait Arap Kültürü koleksiyonunun, en kaba saba haliyle ülkemizde yeniden taban bulmasıdır.

 

Anadolumuzda, Balkanlarda, Orta Asya'da yaşayan İslamiyet, Ahmet Yesevi, Mevlana, Yunus Emre, Pir Sultan Abdal, Bektaşi, Farabi, Ömer Hayyam gibi "panteist" insanların "insanileştirdiği" bir İslamiyettir. Anadoluda yaşayan İslamiyet, adı, sembolleri ve ritüelleri, Arapların İslamiyeti olan, ancak içeriği ve özü Orta Asya kökenli bir panteizm-animizm karışımı olan bir dindir. Bu dinde fanatisizm yoktur. Bu dinde Allah'a veya peygambere söven adamı kimse kesmeyi kalkmaz. Zira inanılan Allah kimsenin tapulu malı olmadığı için, başkalarının Allah'a sövmeleri de sevmeleri de bir başkasını ilgilendirmez.

Bu dinde kölelik yoktur, cariyelik yoktur, kadınları ikinci sınıf görme yoktur.

 

Ancak bugün maalesef, Ahmet Yesevi, Mevlana ve Yunus Emre gibi panteistlerin oluşturduğu din yokolmakta, yerine 6. yüzyıl Arap İslamı yerleşmektirilmektedir.

 

Yukarıdaki Fetvayı veren adamın benzerleri Türkiye'de artık çok fazladır.

Peygamberimiz 9 yaşında bir kızla cinsel ilişki yuaşadığına göre bu doğrudur, zira bizim tek örnek alabileceğimiz insan Muhammed'dir diyen binlerce kişi vardır. 14 yaşında kızla cinsel ilişki yaşayan Hüseyin Üzmez'i dini cemaat ve medyanın nasıl koruduğuna bakarsanız, yukarıdaki fetvayı veren adamın zihniyetinin Türkiye'de yerleşmekte olduğunu göreceksiniz.

 

Umarım, sağduyu, hakkaniyet, insanlık galip gelir de, Muhammed İslamı değil, Yunus Emre İslamı galip gelir bu ülkede.

 

Saygılar.

1.bu fetvayı veren insan İSLAM VE KURAN'A göre fetva vermemiştir,zaten şu anda İSLAM VE KURAN'A göre fetva veren hiçbir ülke yoktur,maalesef!!!!!!!!!!!!!!!

2.

Muhammed: “Hiçbiriniz beni çocuğundan, babasından ve tüm insanlardan daha çok sevmedikçe gerçek Mü’min olamazsınız. ”

Muhammed: Allah bana“"Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım habibim. " dedi.

 

bunlar uydurulmuş hadisi kutsilerdir,İSLAM VE KURAN'A uymaz,tarikatçıların kitaplarında bulunur,tarikatçıların içerisinde postunu seren yahudi,hristiyan ...vs.misyonerler vardır,bunların amacı İSLAM VE KURAN'A uymayan şeyleri İSLAM VE KURAN'da vardır diye göstermeleridir.

 

3.ise Peygamberimizin 9 yaşında kızla evlenmesi yani Peygamberimizin HZ.AİŞE ile evlenmesi olayı ise HZ.AİŞE'nin 9 yaşında yalanı,bir uydurmadır,yalandır.

4.Hüseyin Üzmez olayına ise size canı gödülden katılıyorum.[/b]

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sayın Efendi Türkler,

 

İslam Dini açısından bakacak olursak, o fetvayı veren adam, dine uygun bir fetva vermiş.

Bunda şaşılacak bir durum yok.

 

İşin kötüsü, İslam Dini denen 6.yüzyıl öncesine ait Arap Kültürü koleksiyonunun, en kaba saba haliyle ülkemizde yeniden taban bulmasıdır.

 

Anadolumuzda, Balkanlarda, Orta Asya'da yaşayan İslamiyet, Ahmet Yesevi, Mevlana, Yunus Emre, Pir Sultan Abdal, Bektaşi, Farabi, Ömer Hayyam gibi "panteist" insanların "insanileştirdiği" bir İslamiyettir. Anadoluda yaşayan İslamiyet, adı, sembolleri ve ritüelleri, Arapların İslamiyeti olan, ancak içeriği ve özü Orta Asya kökenli bir panteizm-animizm karışımı olan bir dindir. Bu dinde fanatisizm yoktur. Bu dinde Allah'a veya peygambere söven adamı kimse kesmeyi kalkmaz. Zira inanılan Allah kimsenin tapulu malı olmadığı için, başkalarının Allah'a sövmeleri de sevmeleri de bir başkasını ilgilendirmez.

Bu dinde kölelik yoktur, cariyelik yoktur, kadınları ikinci sınıf görme yoktur.

 

Ancak bugün maalesef, Ahmet Yesevi, Mevlana ve Yunus Emre gibi panteistlerin oluşturduğu din yokolmakta, yerine 6. yüzyıl Arap İslamı yerleşmektirilmektedir.

 

Yukarıdaki Fetvayı veren adamın benzerleri Türkiye'de artık çok fazladır.

Peygamberimiz 9 yaşında bir kızla cinsel ilişki yuaşadığına göre bu doğrudur, zira bizim tek örnek alabileceğimiz insan Muhammed'dir diyen binlerce kişi vardır. 14 yaşında kızla cinsel ilişki yaşayan Hüseyin Üzmez'i dini cemaat ve medyanın nasıl koruduğuna bakarsanız, yukarıdaki fetvayı veren adamın zihniyetinin Türkiye'de yerleşmekte olduğunu göreceksiniz.

 

Umarım, sağduyu, hakkaniyet, insanlık galip gelir de, Muhammed İslamı değil, Yunus Emre İslamı galip gelir bu ülkede.

 

Saygılar.

 

Sn BrainSlapper..

 

Yani siz diyorsunuzki 2 cesit islam uygulamasi var..

 

Biri ürkütücü, zorla is gören, zulmeden vs..Yani 6. yüzyıl Arap islami..

 

Digeri ise ülkemize Mevlana, Yunus Emre, Pir Sultan Abdal gibi bilginler tarafindan yerlestirilmis daha humanist bir islam..

 

Sn Sn BrainSlapper size bu konuda önemli bir kac soru soracagim..

 

Asil islam Pir Sultan, Yunus Emre vs. gibi insanlarin yaymak istedigi islam olamaz mi?

 

Yani söyle düsünün..

 

6. yüzyilda bir sekilde (Pir Sultan, Yunus Emre vs. anlayisinda) islam & kuran ortaya cikiyor..

 

Sonrasinda kuran degistiriliyor, icine yukarda belirttigim gibi zulmeden, insanlari ayiran, zorlayici, korku sacan, recm uygulayan islam anlayisi ekleniyor..

 

Böyle birsey olamaz mi?

 

Tamam suanki kurana bakarsak 6. yüzyilda uygulanan islam ortada ancak dedigim gibi kuranin yani islam anlayisinin sonradan degistirilmis oldugunu farzedersek 6. yüzyildaki islam belkide daha humanistti..Yaniliyor muyum?

 

Yani (Su anki kurani icine almazsak) 6. yüzyildaki uygulanan islamin bizim bilginlerimiz tarafindan yayilan islamdan olmadigindan nasil eminsiniz?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.