Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

Allah'ın Rab sıfatı üzerinde durulması gerçekten çok ilginçtir. Kuran demek istemiştir ki "benim anlatacağım Allah, deizmin, varlığa ilk hareketi verip ondan sonra kenara çekilen ve Aristo'nun ilk muharrik niteliğinden öte bir role sahip görmediği ilah değildir. O varlık ve oluşu içinde yer alan fakat irade ve kuvvetiyle varlığı aşan bir Yaratıcı, erdirici ve oldurucudur. Her an yeni oluş sergileyen bir kulli benliktir ki, onun isim ve sıfatlarını tecellilerini biz çokluk alemi halinde seyrediyoruz.

 

Bu seyrediş sırasında varlık ve oluşu O'nun aracılığıyla fakat aynı zamanda onu da varlık ve oluş aracılığıyla tanıyor ve kavrıyoruz...

  • Cevaplar 343
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

  • 3 hafta sonra...
Gönderi tarihi:

Bu kadar allamenin içinde kendimi cahil hissetmeye başladım. Biri beni aydınlatsın da bakarsınız ben de müslüman olurum(!)

1) Allah var mıdır? varsa nerdedir, niye görünmüyor?

2) Bazılarınız diyorsunuz ki "Allah hem her yerdedir hemde hiçbir yerde değildir" Bu çelişkinin açıklamasını istiyorum.

 

 

Ne kadar güzel anlatmışsınız dünyanın evrende bir hiç olduğunu. Ama nedense konu, evrenin yaradılışına gelince mantık bir kenara bırakılır.

 

41/10- O, dört gün içinde (dört evrede), yeryüzünde yükselen sabit dağlar yarattı, orada bolluk ve bereket meydana getirdi ve orada rızık arayanların ihtiyaçlarına uygun olarak rızıklar takdir etti.

 

41/11- Sonra duman halinde bulunan göğe yöneldi; ona ve yeryüzüne, "İsteyerek veya istemeyerek gelin" dedi. İkisi de, "İsteyerek geldik" dediler. 41/

 

12- Böylece onları, iki günde (iki evrede) yedi gök olarak yarattı ve her göğe kendi işini bildirdi. En yakın göğü kandillerle süsledik ve onu koruduk. İşte bu, mutlak güç sahibi ve hakkıyla bilen Allah'ın takdiridir.

O evrende küçücük gördüğünüz Dünya 4 günde, Gökler (!!) 2 günde yaratılmıştır. "Neden" sorusuna verilebilecek bir cevabınız var mı? Dahası, dünyanın oluşumunu tamamlaması için yaklaşık 1.5 milyar yıl geçmesi gerektiği halde, 4 günde nasıl yaratılabileceği sorusuna da verilebilecek bir cevap yoktur. "Günden kastedilen bildiğimiz gün değil, 'evre'dir" şeklinde kıvırmaktan başka...

 

Bir çok cevap aldınız ancak hala inkar mı ediyorsunuz

 

DİANA_X

 

Allah(cc) Varmıdır

 

Kainattaki varlıklardan her birinin zat ve sıfat itibariyle sonsuz sayıdaki alternatiflerden sadece birine uygun halde bulunması onların bir yapana ihtiyacı olduğunun delilidir.Yani bir madde oluşurken çok farklı şeylerle madde nin oluşmaması varken neden madde oluşuyor bunu ona öğretn kim? Bir kelebek kozasından çıkar çıkmaz ona uçmayı öğreten kim? sana annenden süt emmeyi öğreten kim?

 

Bakın güzel kardeşlerim bir sanatın sanatkarı çocuğun babayı gerektirdiği gibi kainatın oluşuda elbet birKudreti bolu geektirir.

 

Şuan gördğümüz herşeyin kendinden vücudu yoktur.üzerinde gördüğünüz özellikler ona aitdeğildir.Çünkü o ne vucudunun nede özelliklerinin kaybolup gitmesine engel olamamaktadırlar.Ki bütün varlıklara ayrı özellikler verilmiştir ve bu özelliklerin değişimide yine bu varlıkların özelliğine uygun olarak oluşur.

Yani bir insan la bir biberin güneşten etkilenmesinin kendi içinde ayrılıkları vardır.

 

Şimdi ilk meyveleri ve ilk nimetleri düşünürsek aynı topraktan çımasına rağmen nasıl olduda bunlar farklı renk ve özelliklerde çıktı.Yani neden karpuzu yemeden sağutursun da patatesi kızartırsın veya haşlarsın.Yani bunlara bu özellikleri vren kim neden kızartınca ikiside farklı sonuçlar veriyor bunları ayırd eden kim?

 

Evren birbirinden bağımsız atomlar kuvvetler monodlar ve bunlar gibi birbirinden bağımsız bir sürü varlık değilmidir.peki ya nasıl oluyorda bunlar kendiliinden bir araya geip birbirlerine koşul oluyor bu durumu yapan kim?

 

bakın kardeşlerim elbette iğne ustasız olmaz ve köyde muhtarsız.

Yani bir iğnenin ustaya ihtiyacı varken nasıl oluyorda bu mükemmel denge güneş ve diğer gezegenlerdeki denge ustaa ihtiyaç duymuyor nasıl oluyorda insanlar ağaçlar bitkiler bir ustaya ihtiyaç duymuyorlar.Elbette bir yaratıcı olması lazım ama öyle bir yaratıcı olmalıki muhtaç olmamalı yani yarattığına muhtaç bir yaratıcı olamaz.

 

Allah Neden Görünmüyor.

1.Allahı görebilecek kapasitede değiliz.

Vücudumuzda mikroplar vardır.Hatta dişlerimizin diplerinde belki bir kaç milyon bakteri bulunur.Onlar bizim dişlerimizde ve vücudumuzda zararalar oluşturur ama biz bunun farkında dahi olmayız onlarda bizden habereda değillerdir.Aslında onların insanı tam olarak görmeleri ve ihata etmeleri için insanın dışında olmaları gerekir ve üstelşik teleskop gibi bir caraca ihtiyaçları olacaktır.

 

Aynı zamnda aynı örneği makro alemdende verebiliriz bulunduğumuz noktadan dünyanın en gelişmiş teleskobuyla bakılması durumunda dahi kainatın sadece bir bölümünü görebiliriz.Bunun nedeni insanın kainata göre çok küçük olmasıdır kainatta elbette Alemlerin Rabbinen çokçok küçüktür ki o yaratıcı olması için bu durumun olması gerekmektedir.

"Onu gözler ihata edemez Onun ilmi ise bütün gözleri ihata eder"(en'am103)

Yani kardeşlerim yüce kuran asırlar öncesinden bu sorunun cevabını bize vermektedir.

 

2.Benzer ve zıddının olmamasıdiğer önemli bir sebepte aynızamnda Allah(cc)ın benzer ve zıddının olmamasıdır.Mesela soğuk olmasaydı sıcak sıcak olmasaydı soğuk bilinemezdi.Yine biz insanlar birşeye genelde nasıl birşey neye benziyor? gibi sorular sorarız.

 

3.Zuhurunun Şiddetinden Gizlenmesi

Yani kardeşlerim allahın kudrreti ve süreklliliği eksik olmayışı onun olmamasının imkansız oluşu onu görmemizi engeller bu konuda da şu misalden gidelim

Güneş bütün gökyüzünü kaplayacak kadar büyütülseydi gece ortadan kalkacak hap gündüz olacak biz de durumda bir değişiklik görmediğimiz için güneşin farkına varmazdık.

Yani kardeşlerim Allah nurunu cihandan çekse o zaman anlarsını z ama helak olursunuz.

 

4.İmtihan Dünyanın Böyle Gerektirmesi

yani kardeşlerim eğer Allah(cc) bizim vücudumuzu onu görmeye dayanıklı yapsaydı herkes istisnasız imana gelirdi bu durumda imtihan durumu ortaya çıkamaz bu aynen bir öğretmenin soruları yazdırdıktan sonra cevabıda yazdırması gibidir maksat iyiyle götünün ve sadıkla göremeyen veya görmezlikten gelenin anlaşılmasıdır.

 

Aynı Zamanda

 

güzel kardeşim size diyoruz ama anlamıyosunuz rüya hayal fizik kanunları bunların hepsi bilinir ve etkisi içerisinde de bulunuruz.

 

Ancak kardeşim kaç defa aynı soruyu sordunuz bizde açıkladık (ama heralde hata bizde ifade edemiyoruz)

 

bak kardeşim rüya hayal gibi hususuların mahiyetleri hakkında bir bilgin varmı yani şekilleri görünümü gib i hayır bilmiyosun bilmiyoruz bilemeyiz.

 

bak kardeşim bilim henüz gelişmeden insanlar düşünceyi biliyorlardı aynı zamnda beyininde farkındalardı

ancak bunun mahiyetini bilmiyorlardı ya ni senin gibi çeşitli araçları kullanarak beynini göremiyordu.

Ama olduğunu biliyordu çünkü kudreti ortadaydı.Allahın da kudreti ortada dır.Yaratılmışların mahiyetini kavrayamayan nasıl olurda Yaratanın mahiyetini kavaraya bilir.

 

Allahı inkar eden kendini inkar etmiştir.

 

Hala inkar edenlerdenmi olacaksınız.

 

Allah nasıl hem Her Yerde Olabiliyor Hemde Mekandan Uzak Olabiliyor?

 

Bakın kardeşleim işte budurmu apaçık bir kaç kanıtı

bakın kardeşlerim bir televizyon spikeri sadece stüdyodayken sesi ve örüntüsü bir çk yerde olabiliyor ve spiker orda olmadan

 

Aynı zamanda güneş mekan olarak çok uzak olduğu halde onun nuru ışığı insana göz bebeğinden daha yakındır ancak insan maddeye bağımlı olduğundan güneşe çok uzaktır.Madem öyle bir yaratıcı varki öyle bir hizmetç iyaratmış ve bu güze kadairdir o zaman onu kudreti bundan elbette sonsuz kattır.

 

 

ve Sevgili Yam Yam

 

Bak kardeşim

izafiyet teorisi diye birşey duymadınmı

yoksa tanıdığın tek teori evrim teorisimidir.

 

İZAFİYET TEORİSİEinstein ismiyle özdeşleşen “İzafiyet Teorisi” zaman hakkındaki algımızı kökünden değiştirdi. Zaman; kütle ve hıza bağlı olarak değişiyordu. Eğer bir kişi ışık hızına yakın bir hızla hareket ederse onun için zamanın daha yavaş geçeği matematiksel hesaplarla ortaya kondu. Einstein’ın teorik olarak ortaya koyduğu bu gerçek, deneysel olarak da ispatlandı.

 

Bu deneyi İngiliz Ulusal Fizik Enstitüsü yapmıştır. Araştırmacı John Laverty zamanı mükemmele yakın bir şekilde doğru gösteren (300 bin yılda sadece 1 saniye hata yapan) iki saati senkronize etti. Saatlerden biri Londra’daki laboratuarda tutuldu, diğeri ise Londra’dan Çin’e gidip gelen bir uçağa kondu. Uçak yüksekten uçtuğu için, Dünya’daki çekim gücünden daha düşük bir çekimde hareket etmektedir. Deney sonucunda iki saat arasında fark oluştuğu görüldü. Bu da bizlere zamanın izafiyetinin deneysel ispatı oldu.

 

Kuran’da ise zamanın izafi olduğu açıkça ifade edilmektedir. Farklı durumlarda zamanın da farklı işlediği üç farklı ayette bildirilmektedir.

 

… Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir. (22 Hac Suresi, 47)

Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O’na yükselir. (32 Secde Suresi, 5)

Melekler ve Ruh (Cebrail), O’na, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir. (70 Mearic Suresi, 4)

 

Bu ayetteki ifadelerde görüldüğü gibi farklı şekillerde hareket edilen iki ayrı durumda, örneğin meleklerin hareketi esnasında geçen zaman ile yeryüzünde geçen zaman birbirinden farklı olmaktadır. Birisi için bir gün süre geçerken zamanın izafiyetinden dolayı diğerinde elli bin yıl geçebilmektedir.

14 asır önce Kuran’ın ortaya koyduğu bu gerçek ancak 20. yüzyılda bulunan izafiyet teorisiyle anlaşılabilmiştir.

 

Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O’na yükselir. (32 Secde Suresi - 5)

 

Burada bildirilen ise işlerin bizim saymakta olduğumuz bin yıl süreli bir günde Allah’a yükseleceğidir. Burada dikkat edilecek nokta olaya konu olan şeyin “iş”ler olduğudur. Yani yükseldiği söylenen “iş”lerdir.Üçüncü ayet ise şöyle:

 

Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir. (70 Mearic Suresi - 4)

 

Ayetlerde yapılan her izahta farklı bir boyuttan bahsedilir.

 

Yoksa siz bilimide inkar edenlerden misiniz.

İşte bilimin anca yüzyıllar sonra anladığını siz o cahil okuyuşlarınızla anlayacağınızımı zannedersiniz

 

Hala neyi inkar ediyorsunuz.

 

Bakın kardeşlerim öyle veya böyle hızla bu diyardan birileri gelip geçiyor gözünüzü açın ve bu dünyanın bir durak olduğunu kavrayın bakın bir geçmişinizi hatırlayın size verilen sermaye ne kadar çabuk tükeniyor çünkü biz onu gaflet içierisin harcıyoruz.

Acaba kimin heybesinde kar var.

Bakın arkadaşlar madem bu dünyadan gitmeye çare bulunmaz maz madem ne zaman gideceğimiz belli değil

ozaman hemen hiç vakit kaybetmeden Allaha dönmek gerekmezmi

 

Bir toprak olursun

Yaptığını Bulursun

Sen çok pişman olursun

Allaha dön kardeşim

 

Allahın hidayeti hepimizin üzerine olsun

İnşallah son nefeste derin bir iman huşusu içerisinde olurz

Gönderi tarihi:

Şu fıkrayı bilir misiniz sayın ahirzaman? Padişahın birinin çok sevdiği bir atı varmış. Gözü gibi bakarmış ata. Seyislerine ata çok iyi bakmalarını, ölüm haberini istemediğini söylemiş ve "kim at için öldü derse kellesini vurdururum" demiş. Gel zaman git zaman at ölmüş. Seyisleri almış bir telaş. Sonunda birisi çıkmış padişahın karşısına "Hünkarım sizin at yemiyor,içmiyor, nefes almıyor" demiş. Padişah : "Şuna öldü desene" demiş. Seyis kelleyi kurtaracak hamleyi yapmış : "Ben demedim padişahım, siz dediniz"...

 

Sizinki de o hesap... "Yok" demiyorsunuz da, "görülmüyor, duyulmuyor,hissedilmiyor,hiç bir yerde" diyorsunuz... :D:D

 

Bir de kalkmış izafiyet teorisinden dem vurmuşsunuz... Yine H.Y. saçmalığı... :D Ayette geçen 1.000 yıl ve 50.000 yıl kime göredir ?

 

"Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir." Burada tanrı katı izafiyet teorisine uygun şekilde ve hızda hareket mi etmektedir? Etmekte ise nereye ve neden hareket etmektedir? Yoksa bu, müslümanları uyutmak için kullanılan bir yalan mı? (Tantı katında insanların çok uzun süre kalacaklarını anlatan)

 

"Melekler ve Ruh (Cebrail), O’na, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir."

 

Cebrail Muhammed'e kaç tane ayet getirmiştir? Her bir gidiş gelişi kaç milyon yıl yapar? Muhammed kaç milyon yıl yaşamıştır? :D:D Sağdan soldan duyduklarınızı akıl süzgecinden geçirmeden önümüze getirmeye kalkmayın... Zira karşınızda sadece her duyduğuna inanacak saf müslümanlar yok...

Gönderi tarihi:

neden sende kendini kurtaracak cevapları vermiyorsun

görememe konusunda verdiğimiz delilleri inkar edemessin

etmen için ben insan değilim ben yaşamıyorum demen lazım

yazılanı anlasaydın zaten bunu yazmazdın git bi araştır istersen

bilme göre hareket ettiğini söyleyipte bilimi inkar mı edersin

ayrıca yazdığımda sizin delillerinizi çürüten H.Y den değildir

olsada işinize gelmiyeceği açık

ne tuhafki bilimi öne sürenler T.D dibi psikolojisi bozukların

yolundan gidiyor vee kendi içinde çelişen yazarlar.

 

deiğin saçmalığa gelince bir asker komutanın emrini sürekli yanına gidipmi alır

Gönderi tarihi:

neden sende kendini kurtaracak cevapları vermiyorsun

görememe konusunda verdiğimiz delilleri inkar edemessin

etmen için ben insan değilim ben yaşamıyorum demen lazım

yazılanı anlasaydın zaten bunu yazmazdın git bi araştır istersen

bilme göre hareket ettiğini söyleyipte bilimi inkar mı edersin

ayrıca yazdığımda sizin delillerinizi çürüten H.Y den değildir

olsada işinize gelmiyeceği açık

ne tuhafki bilimi öne sürenler T.D dibi psikolojisi bozukların

yolundan gidiyor vee kendi içinde çelişen yazarlar.

 

"deiğin saçmalığa gelince bir asker komutanın emrini sürekli yanına gidipmi alır"

 

Görmememe konusundaki delillerinizi (!) gördük.. Ya hislerden bahsediyorsunuz, ya elektrikten , ses dalgalarından ya da mikroplardan. Ancak bunların uygun örnekler olmadığını daha önce de söylemiştim. Hepsini bir şekilde algılayabiliriz. Ama tanrı için böyle bir şey söz konusu değil.

 

Arkadaşım ben Turan Dursun'a bakarak ateist olmadım. Ancak ateist olduktan sonra kitaplarını okudum. Bakmayın siz O'na çamur attıklarına. Sağken bir kişi karşına çıkma cesareti gösterebilmiş mi? Madem adam her şeyi çarpıtıyordu da, neden karşısına çıkıp yüzüne çarpmadılar yazdıklarını? Neden susturmak için öldürme yolunu seçtiler? Adamın arkasından konuşmak kolaydır. Adam ciltlerle kitap yazdı. O kadar kitap içinden eleştirmek için bula bula 2 paragraf mı buldunuz?

 

"deiğin saçmalığa gelince bir asker komutanın emrini sürekli yanına gidipmi alır" demişsiniz. Yok Cebrail tanrı katına geri gidemediği için dünyaya yuvalanmıştır. 22 yıl boyunca dünyaya kısıp kalmıştır.

 

Haydi gelin şimdi Allah'ın uzaklığını hesaplayalım. Demek 50.000 yıl... Hımmm. Işık saniyede 297.000 km.yol alıyor. Melekler de nurdan yaratıldıklarından(!) aynı kategorideler.

 

Şimdi... Demek ki tanrı , 297.000*60*60*24*365*50.000 = 468.309.600.000.000.000 Km. uzaklıktadır. Yani 50.000 ışık yılı. Uzayın genişliğini göz önüne alırsak Dünya'ya oldukça yakın sayılır. Acaba 50.000 ışık yılı göğün kaçıncı katı oluyor?

Gönderi tarihi:

yam yam cım bi gitmeyi dene istersen

kardeşim bak kalavyeye bastığın anda ekranda gözüken yazı senin ekrana olan uzaklığınmıdır.yani yazını ekrana geliş hızı ve klavyenin konumuylamı hesaplarsın bunu

 

bak kardeşim senin le ve diğerleriyle hep aynı yerde kalıyoruz inatlaşma maddenin mahiyetini bilmesende bilgisini elde dersin

kanıtları sen kabul etmesende gerçektir.

sonra t.d nin öldüğünü bilmiyodum şimdi içimde bir tereddüt var yaptığım şey günahmıdır değilmidir bun bir araştırim

ama yaptığı hatalaar çok açık bunu inkar etmedessin hep yanlış yorumlama veya yorumlamaya çalışma içerisine girmiştir.

 

Kardeşim eğer ateist olmadan onun kitaplarıyla karşılaştırma yapsaydın elbette bu gün bu durumda olmazdın

 

bak kardeşim önünde kimse duramadığı saçmadır kimse gerek duymuyordu bu gibi konuların ön plana çıkmadan açıklık getiren Said nursinin önünde durulmaz o saçmalıkların değil

 

birde t.d bir ara tarikat olarak Said nursiye sempati duymuş

halbuki Said nursi zamanın tarikat zamanı olmadığını söylemiştir.

 

Said nursiyi takip etmemesinin nedeni de çok açık şeytan ona nefsaniyeti sunuyordu.

 

Rüyasında ona göre tanrıyla kavga etmiş ama henüz dinimizde rüyada öyle birşeyin görülmesinin şeytan olduğunu bilmekten dahi aciz .

 

bula bula bukadarmı demişsin dahasına gerek mi var.

 

verdiğim hiç bir örneğin üzerinde duramıyorsun

 

ışık hızını melek hızı oarak uydurman kimin kitabını okuduğunu gösteriyor

 

bak kardeşim önce dediklerimi idrak et

 

sen yazmaya devam et

işim olupta mesajına geç cevap yazarsam

şimdiden özür diliyorum.

 

bak yam yam kardeşim meleklerin aynı andan bir den fazla olup bir den fazla iş görmeleri imkansız değildir.

 

Nur Külliyatından On Altıncı Söz, bir yönüyle de bu sorunun en güzel cevabı... Bu risalede, kesif ve maddî bir varlık olan insanın bir anda birçok aynalarda birlikte tecelli ettiği, ama kendisindeki sıfatların, özelliklerin o görüntülerde bulunmadığı dikkate sunulduktan sonra, maddî-nuranî olan güneşin aynalardaki görüntülerinde güneşin ziyasından, hararetinden, renklerinden bir cilvenin mevcut olduğu nazara verilir. Nuranî varlıklar olan meleklerin ise bir anda, çok yerlerde bizzat bulunabileceklerine dikkat çekilir.

 

Aynı anda çok yerde bizzat bulanmaya ise, aynı eserin Lemaât kısmında harika bir misâl verilir: Kelime.

 

Ağızdan çıkan bir kelimenin nice kulaklarda aynı anda işitilmesi, güneşin aynalarda tecelliyle iş görmesinden çok daha ileri bir mazhariyet. Burada kelime, kulaklara tecellisini göndermiş değil; her kulağa giren bizzat kendisi.

 

bak kardeşim hela Alalhın yarattığı varlıklarda bunun görülmesine rağmen Alemlerin Rabbine bu soruyu yöneltmek işte o kadar saçmadır

 

Hala inkar edenler den mi olacaksınız?

Gönderi tarihi:

Şöyle adam akıllı bir örnek alamayacağız sizden. Hep alakasız örnekler veriyorsunuz. Ses ve ışığı örnek olarak getirmişsiniz ama olmamış be arkadaşım. Ses dalga olarak yayılır. Sen sesin yayıldığı noktada bulunuyorsan o sesi duyarsın. Yoksa ses birbirinden bağımsız farklı farklı yerlerde değildir. Güneş ışığı da aynı. Ona bakarsan ben de öyleyim. Hem yerden 10 cm yüksekteyim, hem 20 cm, hem de 150 cm. Demek ki ben de aynı anda farklı yerlerde bulunabiliyorum. Melek miyim neyim? :D Madem melekler aynı anda farklı farklı yerlerde bulunabiliyorlar ( :wacko: ), o kadar melek yaratmanın ne anlamı var? Yaratırsın bir tane melek, tüm işlerini ona hallettirirsin...

 

Demek Turan Dursun'un öldürüldüğünü bilmiyordun öyle mi? O zaman neden hakkında bir şey bilmediğin bir adamın arkasından atıp tutuyorsun? Turan Dursun hakkında tek bildiğin "abi" lerinizin size söyledikleri mi şakirt arkadaşım?

Gönderi tarihi:

bak kardeşim birincisi abiler dediğin her kimse o kişiden hiçbir şekile bahsetmediler

üstelik kaynak aldığım kişiler Allahtan korkarlar çünkü benim gibi inanalardanlar onun için sizin yazdıklarınızdan hiç bir değişiklik yapılmaz

 

bak kardeşim Allah tan korkmasaydım öldğünü bilmediğimi söylermiydim işte farkımız bunuda bilimsel değil deyip yalanlayacakmısın he gurban

 

bak kardeşim daha kendi verdiğin örnekleri anlamaktan acissin

 

sana biri gelse ve nasıl oluyorda bir kaç yerde bulunuyorsun dese ne dedin benim zatın orayı kapsar demezmiydin

 

peki ya kardeşim tv deki yayın spikeri gerçekte orda olmamasına rağmen ses ve görüntü olarak orda değilmidir.

 

kardeşim aynı zamnada bilmeden düştüğün yanlışı açıklşayacağım

 

bak kardeşim maddeyi Allahtan değilde sebepten bilmeniz çok saçma bunu daha önce açıkladık

 

bak kardeşim sen sesteen bahsediyorsun oysaki o sesin kaynağı ağıdır ayni ağız bir kaç yerdedri ve o güzü dahilin de marifetini ulaştırır günaştede aynı şeydir

 

kaçamak laflarla örnekleri mi yalanlıyacaksın

 

bak kardeşim td ye gelince sonu ç olarak o benim dinime zarar vermeye çalışan bir insan

 

bak kardeşim biri senin inandığını yada her neyse yalanlasaydı sahte hilelerle bunu ortaya çıkarmazmıydın onun ölü olup olmaması mev zuyu değiştirirmi

 

ancak benim bundan haberim yoktu sadece onun eserlerinin özelliğiyle ilgileniyorum

 

bak kardeşim zamanında bizde bozaladı ancak gayrı kapılar sürmeli haktan gayrı kapı yok

 

aynı zamnda kardeşim sana şunu söliyeyim

 

biraz araştırıcam ve karar vermeye çalışıcam dinime zarar verenin

öldüğü için ismini tamamının kullanmamda sakınca varmıdır diye

 

efendimiz (sas) ebu cehil hakkında o öldükten sonra kötü konuşaları uyarmıştır çünkü artık o ölüdür işte bizim dinimizin saygısı hemde kendisine o kadar zararı değen birinin

 

ancak benim takıldığım nokta şu onun yaptığı hileler su üstünde değil onları ortaya çıkarma amacım var

 

ama gerekirse

hepsini td olarak düzeltirim

 

sevgiler yam yam cım daha sonra devam da ederiz saygı çerçevesinde

Gönderi tarihi:

Evet insanlar yaradılış itibariyle,fıtratları icabı neden nasıl sorusunu her dönemde sormuşlardır.aklıselim ve dürüstçe,objektif olarak bakanlar herzaman doğruyu bulmşlardır.Bugün soruyorum Allah'ı arayanlara hiç kendi akıllarını ve anatomilerini incelemişlermidir ve bunları hangi akıl sahibi bir tesadüfe veya maddeye bağlaya bilir.Böyle ince hesapların ve müthiş oluşumları hangi patlama sonucu bir araya gelebilir. Lütfen cevap verecek arkadaşlardan ricam.Akıllarınızın yanına vicdanınızıda alın,zira akıl menfaati içinyalana ve inkara başvura bilir;fakat insan vicdanıyla baş başa kaldığında bunlara asla tamah etmez.inancındayım tartışmaları karşılıklı anlayış içinde ve sataşmalardan uzak olması dileyiyle Allaha emanet olun

Gönderi tarihi:

bak kardeşim birincisi abiler dediğin her kimse o kişiden hiçbir şekile bahsetmediler

üstelik kaynak aldığım kişiler Allahtan korkarlar çünkü benim gibi inanalardanlar onun için sizin yazdıklarınızdan hiç bir değişiklik yapılmaz

 

bak kardeşim Allah tan korkmasaydım öldğünü bilmediğimi söylermiydim işte farkımız bunuda bilimsel değil deyip yalanlayacakmısın he gurban

.

.

.

ama gerekirse

hepsini td olarak düzeltirim

 

sevgiler yam yam cım daha sonra devam da ederiz saygı çerçevesinde

 

Yine yanlış örnek....Hayır tv spikeri varlık olarak orada değildir. Seni duyamaz, seni göremez. Bulunduğu yerdeki hareketlerinden, konuşmalarından farklı davranamaz. Sadece görüntüsü teknolojik yöntemlerle farklı bir yerde akseder.

 

Bir de "bak kardeşim sen sesteen bahsediyorsun oysaki o sesin kaynağı ağıdır ayni ağız bir kaç yerdedri ve o güzü dahilin de marifetini ulaştırır günaştede aynı şeydir" demişsin. Açıkçası ben bu cümleden pek bir şey anlayamadım. Ancak sesin kaynağının ağız olduğunu kabul etmişsin. Bu forumda bir başka yerde konuşmak için gerekli koşulları saymış ve "cinler nasıl konuşabilir?" diye sormuştum. Şimdi aynı şeyi Cebrail için soracağım. Madem sesin kaynağı ağızdır, maddesi olmayan Cebrail Muhammed ile nasıl konuşabilir? Telepati benzeri bir cevap verecek isen, o zaman Cebrail'e ne gerek var, ya da Cebrail'in Muhammed'in yanına kadar gelmesinin gereği ne?

 

Turan Dursun'a karşı hissiyatlarınızı anlayabiliyorum. O'nun söylediklerine cevap veremediklerinden, susturamadıklarından öldürme yolunu seçtiler. Sağlığında kimse de karşısına çıkıp "Hayır sen yanlış söylüyorsun, bak buraları çarpıtıyorsun" diyemedi. O öldükten sonra arkasından çıkıp yalanlamak daha kolay tabii...

Gönderi tarihi:

bak kardeşim biz kendi "inacımıza" göre sana en doyurucu cevapları vermeye çalışıyoruz ama bize anlaşılması en basit olan konuda bile anlaşamıyoruz.

 

Şimdi sen öldüğünde biz sen imana gelmedin diye(Allah korusun)

bizim dediklerimiz yalanmı olacak yada senin dediklerin doğrumu olacak bak kardeşim TURAN DURSUN çarpıtmıştır.

 

sorduğun soruya gelince belki şuana kadar kilere göre biraz daha iyi ancak gene bilgisizlik dolu

 

vahyin şekilleri vardır

sonra gözle görülmeyen demek sesi olamazmı demektir?

Gönderi tarihi:

Bu kadar allamenin içinde kendimi cahil hissetmeye başladım. Biri beni aydınlatsın da bakarsınız ben de müslüman olurum(!)

1) Allah var mıdır? varsa nerdedir, niye görünmüyor?

2) Bazılarınız diyorsunuz ki "Allah hem her yerdedir hemde hiçbir yerde değildir" Bu çelişkinin açıklamasını istiyorum.

Allah o kadar asikar ki görmek icin bakmayi bilmak gerek

Gönderi tarihi:

sonra gözle görülmeyen demek sesi olamazmı demektir?

 

Konuşmak : Bir dilin kelimeleriyle düşüncesini sözlü olarak anlatmak. (TDK)

 

İnsan sesinin oluşabilmesi için öncelikle akciğerlerimizden belirli yoğunluktaki havanın ses tellerimize çarpıp bunları titretmesi gerekir.Ama bu, sesi duymamız için yeterli değildir. Bir kemanı gözünüzün önüne getirin; diyelim ki, parmağınızı kemanın tellerinden birine bastınız ve yayını çektiniz. Eğer, kemanın kasa dediğimiz ahşap kısmı yoksa, o teller dünyanın en iyi teli de olsa, kapı gıcırtısı gibi bir ses duyarsınız. Tellerden keman sesini duyabilmemizi, "tınlatıcı" (résonateur) denilen bu ahşap kısım sağlar. Tüm müzik aletlerinin birer tınlatıcısı vardır. Her müzik aleti, tınlatıcılarının yapılmış olduğu madde ve boyut farklılığına göre değişik sesler verir.İnsanda da iki tınlatıcı grup vardır. Bunlar ana tınlatıcılar ve yardımcı tınlatıcılardır. Ana tınlatıcılar, gırtlak, ağız boşluğu ve burun boşluğudur. Yardımcı tınlatıcılar ise, göğüs boşluğu, sırt ve kafatasıdır.

Gönderi tarihi:

merhaba!bu herşeye maddeci yaklaşmaktır.materyalist felsefenin bir ürünü!allah eğer bir yerde olabilseydi yani o belli bir bedene sığabilseydi,onun varlığı sınırlı olsaydı zaten allah diye bir varlığa inanmamız saçma olurdu.çünkü senden benden bir farkı olmayacaktı.mekan kavramını ona uydurmaya çalışırsak gerçekleri n önünü kapatmış oluruz.allah gökte değildir.gökte olduğu düşünülen bir allah tanrılaştırılmıştır.yani varlığı sınırlandırılmıştır.onu anlayabilmemiz ve anlamlandırabilmemiz varlığının nasıl olduğu açısından mümkün değildir.evet o bütün evrendedir.ezeli ve ebedidir.ezelden ve ebedden ne anlıyorsun?ezeli ve ebedi olması demek zaman kavramının da olmadığı anlamına gelir.bizlerin algıları dünya şartlarına göre şekillenmiştir.kimimiz bu yanılsamaya aldanıp onu maddeleştirmeye sınırlı bir bedene sokmaya çalışıyoruz.evreni bir bütün olarak görmeye çalış ve nasıl bir düzende devam ettiğini anlamlandır.

Gönderi tarihi:

Allah razı olsun mübarek

dimi ama Allah zaman ve mekandan münezzehtir ayetlerde geçen gök kelimeleri farklı anlamlarda kullanılmaktadır.Çok güzel düşünceler kardeşim insan sınırlıdır sınırsızı ihata edemez daha öncede söylemiştim

bir bardak ancak alabileceği kadar su alır.

Gönderi tarihi:

bu durum aynen ingiliz misyonerlerin müslüman kılığına girip islamiyeti iyice öğrendikten sonra ayetleri saptırmalarına benziyor.kuran da geçen içkiliyken namaza yaklaşmayın ibaresini bakın allah namaz kılmamızı istemiyor olarak değiştirmeleriyle paralel. allah ın gökte olması kavramını doğru okumak ve doğru anlamak lazım.tarih bize herşeyi gösteriyor.hallac ı mansur ene'l hak demişti.türkçesi ben tanrıyım demek. günün alimleri şirk olarak değerlendirip görünenin ötesindeki gerçeği örtbas ederek onu dar ağacına astılar.vahdet düşüncesinin en coşkulu duygularını barındıran bu düşünceyi anlamamışlardır.işte kardeşimin allah nerde düşüncesi de sadece görünenle ilgilenmekten ibaret.bu da insanoğlunun hazin bir trajedisi.

Gönderi tarihi:

bu durum aynen ingiliz misyonerlerin müslüman kılığına girip islamiyeti iyice öğrendikten sonra ayetleri saptırmalarına benziyor.kuran da geçen içkiliyken namaza yaklaşmayın ibaresini bakın allah namaz kılmamızı istemiyor olarak değiştirmeleriyle paralel. allah ın gökte olması kavramını doğru okumak ve doğru anlamak lazım.tarih bize herşeyi gösteriyor.hallac ı mansur ene'l hak demişti.türkçesi ben tanrıyım demek. günün alimleri şirk olarak değerlendirip görünenin ötesindeki gerçeği örtbas ederek onu dar ağacına astılar.vahdet düşüncesinin en coşkulu duygularını barındıran bu düşünceyi anlamamışlardır.işte kardeşimin allah nerde düşüncesi de sadece görünenle ilgilenmekten ibaret.bu da insanoğlunun hazin bir trajedisi.

Gönderi tarihi:

hep dedik kardeşim o alimin sözünü yine diyeceğiz

 

"Her şeyi madede arıyanların akılları gözündedir göz ise maneviyatta kördür"

 

aynı zamanda kardeşim o kadar çarpıtanlar varki Allahın gazabı gökten gelecektir şeklinde tefsiri yapılan ayetleri Allah gökten inecek şeklinde alglıyorlar.

Gönderi tarihi:

Doğadaki Vahşet Tanrının Oladığının KANITIDIR !

 

Düşünün.

 

Evimde hayvanlar besliyorum, ve canım sıkılıyor biraz kan izlemek istiyorum.

Kedi ve köpeğimi bir odaya atıp köpeğin kediyi parçalamasını izliyorum .

 

Benim için ne düşünürsünüz ?

Psikopat , taş kalpli , acımasız , sadist ,yok edilmesi gereken biri , pislik .

 

Öyle düşünüyorumki bunları söylersiniz.

Peki ya Tanrı için neden bunu düşünmüyorsunuz.

 

Doğada her gün milyonlarca suçsuz ve masum canlı acılar içinde ölüyor .

İyi kalpli denilen tanrı bu vahşeti umarsamaz bir şekilde izliyor .

 

Ne felsefi ne bilimsel, başka hiçbir kanıta gereksinim bırakmayan gerçek .

 

II Fizibilite

 

I Başımız fena halde belada, öldükten sonra da peşimizi bırakmayacak bir tanrıyla karşıkarşıyayız .

Hayvanların acı çekmesinden zevk alan bir tanrıyla . Birini bir digerinin yemi yapmış. Neden denge sağmak için diyor bazıları. sanki denge yi başka türlü daha ahlaklı sağlamak mümkün değil gibi.

 

O halde :

 

II Tanrı yok .

Voltaire'in isyanı neye?

 

Evrenin Tanrısal bir dizayna dayandığı savına yöneltilen en keskin eleştiri, evrimci bilim adarlarından de?il. onlardan çok önce yaşamış bir düşünürden, Voltaire'den gelmiştir. 1755'te bir deprem Lizbon kenti nüfusunun dörtte birini (30.000 kişiyi) yok eder. «Lizbon Depremi» diye bilinen bu doğal yıkımda ölenlerin çoğu Azizler Günü nedeniyle kilisede toplanmış dua ediyordu. Felâketi, Tanrı'nın günahkâr kullarını cezalandırması diye yorumlayan papazlar Voltaire'in sabrını taşırır. 18. yüzyılın ünlü düşünürü onlara şu dizelerle seslenir:

 

... tüm duyarlı nesneler, aynı günde doğmuş benim gibi acı çeker, benim gibi ölürler. Kartal ödlek kurbanı üstüne çullanmış Titreyen organları kanlı gagasıyla parçalar... Savaşın toz dumanında yuvarlanan adam, Can çekişen arkadaşının kanıyla kanı karışmakta, Beklerken leş kargalarına yem olma sırasını. Evet, her kişide tüm dünya sızlanmakta Hepsi ıstırap için doğmuş, birbirini yok etmekte Peki, bu korkunç kaos ne için Her birimizin acısı hepimize mutluluk mu dersin! Ne kutsanacak dünya, öyleyse!

 

Voltaire'in çağdaşı Rousseau ise yıkımdan doğrudan insanı sorumlu tutuyordu. Ona göre insan «uygarlık merkezleri» diye bilinen kent yaşamı için değil, pastoral yaşam için yaratılmıştır. Voltaire'in bu tür romantik açıklamalar karşısında da sessiz kalması olanaksızdı. Ünlü yapıtı Candide'de alaycı bir dille yazılmış şu satırları okuyoruz:

 

... burun gözlük taşımak, bacak çorap giymek, taş görkemli şatolar yapmak için dizayn edilmiştir. İster insandan, ister doğadan kaynaklansın, başıma gelen her belânın gerisinde demek ki, Tanrı'nın usta eli vardır. Doğanın karmaşık düzeni Tanrısal dizaynın kanıtı ise, o zaman, Tanrı'nın ya çok beceriksiz, ya da habis olduğunu kabul etmek zorundayız. Tanrı ya önleyebileceği kötülüğü isteyerek önlememektedir; ya da istemediği kötülüğü önleyememektedir.

 

Yaklaşık yüz yıl sonra Darwin de aynı noktaya parmağını basar:

 

Doğanın beceriksiz, savurgan, aşağılık, aptalca ve acımasız işine bakınca, Şeytan'ın çömezi acaba nasıl bir kitap kaleme alırdı? Her şeye yetkin, iyilik, güzellik ve doğruluk kaynağı Yüce Tanrı'nın birbirine kıyan canlılar, musibet ve yıkımlarla dolu bir dünyayı yaratmış olması nasıl açıklanabilir?

 

Kimi ilkel inançlarda, dünyanın iyilik ruhuyla kötülük ruhunun, Tanrı ile Şeytan'ın çekişme alanı sayılması, pek de yabana atılacak bir bakış değil, anlaşılan!

Gönderi tarihi:

merhaba!bu herşeye maddeci yaklaşmaktır.materyalist felsefenin bir ürünü!allah eğer bir yerde olabilseydi yani o belli bir bedene sığabilseydi,onun varlığı sınırlı olsaydı zaten allah diye bir varlığa inanmamız saçma olurdu.çünkü senden benden bir farkı olmayacaktı.mekan kavramını ona uydurmaya çalışırsak gerçekleri n önünü kapatmış oluruz.allah gökte değildir.gökte olduğu düşünülen bir allah tanrılaştırılmıştır.yani varlığı sınırlandırılmıştır.onu anlayabilmemiz ve anlamlandırabilmemiz varlığının nasıl olduğu açısından mümkün değildir.evet o bütün evrendedir.ezeli ve ebedidir.ezelden ve ebedden ne anlıyorsun?ezeli ve ebedi olması demek zaman kavramının da olmadığı anlamına gelir.bizlerin algıları dünya şartlarına göre şekillenmiştir.kimimiz bu yanılsamaya aldanıp onu maddeleştirmeye sınırlı bir bedene sokmaya çalışıyoruz.evreni bir bütün olarak görmeye çalış ve nasıl bir düzende devam ettiğini anlamlandır.

 

O saçma dediğiniz inançlara insanlar binlerce yıl inandılar. Şimdi nasıl o inançlar size saçma geliyor ise, semavi dinler de bize saçma geliyor. Tanrılar zaman içinde metamorfoza uğradı. Yani başkalaştı. Tarifleri değişti. Bunlara dinler tarihinde rastlamak mümkün. Hala da başkalaşıyor. Kafalarda soru işaretleri oluştukça, tanrı kavramı değişiyor. Tıpkı sayın ahirzaman'ın yaptığı gibi. Gökte olan tanrı inancı, kelimelere farklı anlamlar yüklenerek değiştiriliyor. Bugünkü İslam'ın tanrı inancı ile 100 yıl sonraki (eğer o zamana kadar dinler hala ayakta ise) İslam'ın tanrı inancı da farklı olacaktır. Bunun nedeni de, insanların sürekli yeni bir şeyler öğrenmeleri ve düşünce yapılarında oluşan farklılıklardır. Tanrı soyut bir kavram olduğu için, tarifi de en kolay değiştirilebilecek kavramdır. Zira onu göremezsiniz, algılayamazsınız. Bunu yapmak için bir kaç kelimenin anlamını değiştirmek yeterli olacaktır.

Gönderi tarihi:

bak kardeşim neden İslam geldii zannediyorsun diğer dinler bozulduğu için ancak bundan sonra ne başka bir din ne başka bir kitap nede YENİ bir peygamber gelmeyecektir.İslam bozulmayacaktır.O çarpıtanlara sadece hakkaniyetten kaçmak isteyenler yönelecektir.İslam çok zorluklar çekiyor çekecekte inkar eden ler hep olucaktır inanlardanda şükredenler azalacaktır.

bak kardeşim Allah isyan eden topluluk helak etmiştir edilir biz ise edilmeeyceğiz

çünkü GÜL PEYGAMBER HZ:MUHAMMED(sas) veda hutbesinde bunun için yalvardı bize bir mühlet vardır bizim helakimiz kıyamete ka

dar olmayacaktır kıyamet ise çok farklıdır o imtihanın bitmesidir.

Vallahi bazı kötü niyetliler zalimler bu uğurda çalışsada İslamı değiştirmeye çalışsada İslam değişmeyecek sadece o nefsine uyanlar varya onlar yanlış yaşayacak ama islam bozulmadı bozulmayacak.

Çünkü sen bilmesende Allahı bilenler var sen hiisetmesende Allahın varlığından herşeyden emin olmadıkları kadar emin olanlar var İşte bu insanlar biiznillah her daim bulunacak belki çok tehlikeler geçirecek o nu Allah bilir ancak hiçbir zaman yok olmayacak.Bu kadar zaman değişmedi bu kadar zaman Allahı da Resulünüde görmeden sevenler çok şey yaşayanlar oldu oluyor olacak İslam hep var olacak

Gönderi tarihi:

O saçma dediğiniz inançlara insanlar binlerce yıl inandılar. Şimdi nasıl o inançlar size saçma geliyor ise, semavi dinler de bize saçma geliyor. Tanrılar zaman içinde metamorfoza uğradı. Yani başkalaştı. Tarifleri değişti. Bunlara dinler tarihinde rastlamak mümkün. Hala da başkalaşıyor. Kafalarda soru işaretleri oluştukça, tanrı kavramı değişiyor. Tıpkı sayın ahirzaman'ın yaptığı gibi. Gökte olan tanrı inancı, kelimelere farklı anlamlar yüklenerek değiştiriliyor. Bugünkü İslam'ın tanrı inancı ile 100 yıl sonraki (eğer o zamana kadar dinler hala ayakta ise) İslam'ın tanrı inancı da farklı olacaktır. Bunun nedeni de, insanların sürekli yeni bir şeyler öğrenmeleri ve düşünce yapılarında oluşan farklılıklardır. Tanrı soyut bir kavram olduğu için, tarifi de en kolay değiştirilebilecek kavramdır. Zira onu göremezsiniz, algılayamazsınız. Bunu yapmak için bir kaç kelimenin anlamını değiştirmek yeterli olacaktır.

ben herzaman dedim şimdi de diyorum insan elinde herşey bozulmaya mahkumdur.dini de bozuyorlar kitabı da herkes kendi kafasına göre yorumlarsa sonuç böyle olacaktır.insan var olduğu günden beri varlığının anlamını ve mahiyetini düşündü.tabiatı inceledi ve gördü ki kendisinden daha üstün bir varlık bu kainatı ve kendisini var etti.daha kendini bile tanımayan insanın yaratıcıyı idrak etmesi mümkün değildi.ilkel insan basit düşündüğü i,çin onu da basitleştirdi.bu onu kafasında yaratıp zamanla onu mükemmelleştirmesi değildir.onu yavaş yavaş idrak etmesidir.düşünceleri geliştikçe onu da keşfetmeye başladı.bir örnek vereyim 6 yaşındaki bir çocuğa yüksek seviye de matematik gösterelim.çocuk bunu kavrayamaz.çünkü daha o kadar düşünceleri gelişmemiştir.şimdi bu durum matematiğin olmadiğı anlamına mı gelir?işte tıpkı bu örnekte matematiğe yok demek nasıl saçmaysa insanın zamanla allahı keşfetmesinin sonucun da 'işte bakın insan allahı kendi kafasında yarattı inancındaki değişimler gelişimler allahın olmadiğının kanıtıdır'demek de saçmadır.insan acaba niye burda?ben ilkel atmosferde beş elementin hareketi sonucunda varlığın var olduğuna inanmıyorum.

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.