Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:

insan kaldıramayacağı yükü yüklenmemeli veya yüklenmeye çalışsa bile hafif hafif deneyerek yüklenmeye çalışmalı.yoksa beli kırılır da oracıkda kalıverir öylece.Allah'ın iradesi yokmuş.peki şu ayeti anlamaya çalış o zaman.

"And olsun ki biz, cin ve insandan bir çoğunu cehennem için yaratmışızdır. Onların kalpleri vardır, bunlarla idrak etmezler. Gözleri vardır, bunlarla görmezler. Kulakları vardır, bunlarla işitmezler. Onlar dört ayaklı hayvanlar gibidir. Hatta daha sapıktırlar. Onlar, gaflete düşenlerin ta kendileridir."

A'raf sûresi, 179

veya şu

biz dilesek, elbette herkese hidayetini verirdik. fakat, "cehennemi hem cinlerden hem insanlardan bir kısmıyla dolduracağım" diye benden kesin söz çıkmıştır.

Secde 13

  • Cevaplar 102
  • Görüntü 11,6b
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderi tarihi:

elbet kolay değil

 

dedi:"Kurtulmayı hakedersen Allah seni kurtarır ya değilse niye kurtarsın? Allah'u Teala buyuruyor ki Bizden sakınanlara doğruyla yanlışı ayırdedecek bir yetenek veririz.."

cevap:peki bu sakınanların sakınması allahın iradesiyle olmuyomu yine..

 

*dedi:"hayır allah tan kendi elinin işlediğin şer işler ise kendindendir"

cevap: hayır şer allahtan değil mi yani?

Gönderi tarihi:

o ayetin yorumuna dikkat et..daha önce de geçti..

Gönderi tarihi:

Nisa

78. Nerede olursanız olun ölüm sizi yakalayacaktır. Titizlikle korunan muhteşem kulelerde olsanız bile. Onlara bir iyilik isabet ettiğinde, "Bu, Allah katındandır!" derler. Ama kendilerine bir kötülük dokunduğunda, "Bu senin yüzündendir." derler. De ki: "Hepsi, Allah katındandır." Şu topluluğa ne oluyor ki, neredeyse hiçbir sözü anlamıyorlar!

79. İyilik ve güzellikten sana her ne ererse Allah'tandır. Kötülük ve çirkinlikten sana ulaşan şeyse kendi nefsindendir. Biz seni insanlara bir resul olarak gönderdik. Şahit olarak Allah yeter.

 

Burda insanlar başlarından gelen kötülükten dolayı peygamberi suçlamışlar ama iyilik gelince Allah'tan demişler

Allahın iradesi dışında insanlar kendine iyilik veya kötülük edemezler.Ama insanlara gelen kötülükler kendi yüzündendir.

Şunu karıştırmayalım yanlız insanların başına Allah katından müsibet veya sevinç kaynağı gelebilir ki sıkıntıya düşüp Allah'a dua etsinler veya sevinip Allaha şükretsinler.

 

Hadid

22-23"yeryüzünde veya nefislerinizde size isabet eden bir müsîbet, bizim onu yaratmamizdan evvel, mutlaka bir kitapta yazilmiştir.

bunu, önceden mukadder ve yazili olduğunu bilip; elinizden çikan şeylerden dolayi üzülmemeniz ve elinize giren ile de sevinip şimarmamaniz için (açıklıyoruz)!.. allah, dünyalikla böbürleneni sevmez"

 

Bir de şu var bir ayette insanın şer gibi gördüğü şeyin hayır olabildiği,hayır gibi görünen şeyin de şer olabildiği söyleniyor.

Gönderi tarihi:

kursatotçu bir insanın iradesinin olup olmadığını nerden anlarsın?

Gönderi tarihi:

eğer birşey istiyorsa onun iradesi var demektir, su bile istese bu iradesi var manasına gelir.

zaten kelime olarak irade, istemek ve seçmek anlamlarına gelir.

Gönderi tarihi:

eğer birşey istiyorsa onun iradesi var demektir, su bile istese bu iradesi var manasına gelir.

zaten kelime olarak irade, istemek ve seçmek anlamlarına gelir.

istemek mesala kalemle defteri yapmak iradeye mi dayanır çünkü bunları yapmadada bi istek var

yada iki şeyi birbirine göre yapmak birbirine denk getirmek ayakkabıyı ayağa yapmak yada eldiveni ele yapmak tüm bunları yapmak iradeye mi dayanır?

Gönderi tarihi:

evet

yani gayeli yapılan her iş iradeye dayanır çünkü saydıklarımızın hepsinde bi gaye var değilmi?

Gönderi tarihi:

evet

Gönderi tarihi:

evet

ağızdaki dişin yapılışında bi gaye varmıdır ?

ses tellerinin yapılışında bi gaye varmıdır ?

kulakların yapılışında bir gaye varmıdır ?

ellerin yapısın da ?

ayakların yapısında?

güneşin tepemize konmasında?

daha sayayım mı tüm bunlarda bi gaye varmıdır?

Gönderi tarihi:

bir şeyleri ezmeye

yani bir şeyleri ezmek için değirmen taşları kuruluyor yani gaye ezmek

peki dişleri ezmek için kullanmıyormusun gaye ezmek değilmi seninkine de mantık mı denir hangi akla ve mantığa sığdırdırabiliyorsun değirmen taşının gayesi olsun dişlerin olmasın öylemi şaşarım aklına senin birde bişeyler biliyor gibi yazıp duruyorsun

Gönderi tarihi:

dişleri ve hareketi allah yarattı, allahın gayesi olmaz. olay iki yönlüdür. olayı allahın meydana getirmesi açısından bakıldığında, yani allah için düşünüldüğünde allahın fiillerinin gayesi yoktur. ancak bizim açımızdan düşünüldüğünde gaye vardır denebilir. çünkü bizim irademiz vardır, ve daha önce söylediğim gibi, gaye edinmek acizliktir, allah aciz değildir. dolayısıyla gayesi yoktur.

neden gaye edinmek acizliktir? çünkü gayeye ulaşmak için çaba sarfetmek icap eder ve edinilen gayeye ulaşmak çoğu kere gayeyi edinen için gayeye ulaşamamaktan iyidir. Gayeye ulaşılmadığında o gayeyi edinen eksik demektir. yani gaye edinen de bir müddet gayesine ulaşamamış demektir. gaye edinen genelde (kendince) gayesine ulaşmakla yükselir, bu da gaye edindiği an da eksik olduğunu ortaya koyar.

Gönderi tarihi:

insan açısından düşünüldüğünde gaye, gaye edineni yönlendirir ve sınırlar ve gaye geleceğe yöneliktir. Allah için ise zamansallık söz konusu değildir, ol der olur, olayı bu çaıdan düşünürsen böyle tamam..Ama bence Allahın fiilerindeki gaye hikmeti ifade eder.Allah her işi bir nizama göre yapar, kainatın düzeni de bunun bir kanıtıdır..Allahın gayesi insanlara ya da yarattıklarına yöneliktir..kendi zatına ilişkin değildir...

 

ben insanları ve cinleri bana ibadet etsinler diye yarattım, buradaki "diye" yani için, anlamı bir gaye ifade etmiyor mu?

Gönderi tarihi:

dedi: "Ama bence Allahın fiilerindeki gaye hikmeti ifade eder."

cevap: sizin anladığınız anlamda hikmet allahın fiillerinde yoktur. çünkü siz bu hikmet lafıyla sebep manasını kasdediyorsunuz. yani bilemeyeceğimiz bir sebep. sanki bu sebep allahı yönlendiriyor. ille bir hikmet olacak. nedir bu hikmet?

biz bunu da ilim manasına alırız. hikmetle yaptı demek bilerek yaptı demektir.

 

dedi: "ben insanları ve cinleri bana ibadet etsinler diye yarattım, buradaki "diye" yani için, anlamı bir gaye ifade etmiyor mu?"

cevap: bunu gaye diye alırsan, halbuki kulluk etmeyenler var, demek ki allah gayesine ulaşamadı mı? diye soru sorulur size. ne diyeceksiniz buna?

Gönderi tarihi:

dişleri ve hareketi allah yarattı, allahın gayesi olmaz. olay iki yönlüdür. olayı allahın meydana getirmesi açısından bakıldığında, yani allah için düşünüldüğünde allahın fiillerinin gayesi yoktur. ancak bizim açımızdan düşünüldüğünde gaye vardır denebilir. çünkü bizim irademiz vardır, ve daha önce söylediğim gibi, gaye edinmek acizliktir, allah aciz değildir. dolayısıyla gayesi yoktur.

neden gaye edinmek acizliktir? çünkü gayeye ulaşmak için çaba sarfetmek icap eder ve edinilen gayeye ulaşmak çoğu kere gayeyi edinen için gayeye ulaşamamaktan iyidir. Gayeye ulaşılmadığında o gayeyi edinen eksik demektir. yani gaye edinen de bir müddet gayesine ulaşamamış demektir. gaye edinen genelde (kendince) gayesine ulaşmakla yükselir, bu da gaye edindiği an da eksik olduğunu ortaya koyar.

yani şu verdiğin cevaba kargalar bile güler biz sana onu mu sorduk dişi niye yarattı onu soruyorum lafı kıvıttırma

Gönderi tarihi:

yani şu verdiğin cevaba kargalar bile güler biz sana onu mu sorduk dişi niye yarattı onu soruyorum lafı kıvıttırma

diyom ya nedeni yok. çünkü ezeli ilmin nedeni olmaz. olaylarda ilmine göre olduğundan olaylar bu yönüyle nedensiz oluyor

Gönderi tarihi:

diyom ya nedeni yok. çünkü ezeli ilmin nedeni olmaz. olaylarda ilmine göre olduğundan olaylar bu yönüyle nedensiz oluyor

allah allah ya ezme işi nedir gayemidir değilmidir

Gönderi tarihi:

bize göre bakıldığında gaye buluruz ama allah için bu olamaz.

imtihan olayıda böyle. allah için imtihan olamaz. çünkü olayları önceden de bilmektedir. böyle imtihan olamaz ama kuranda böyle ayetlerde vardır. kuranın nasıl bir kitap olduğu burdan da anlaşılabilir.

Gönderi tarihi:

bize göre bakıldığında gaye buluruz ama allah için bu olamaz.

imtihan olayıda böyle. allah için imtihan olamaz. çünkü olayları önceden de bilmektedir. böyle imtihan olamaz ama kuranda böyle ayetlerde vardır. kuranın nasıl bir kitap olduğu burdan da anlaşılabilir.

bir sayı hem tek hem de çift olmaz, ya tektir ya çifttir

bir renk beyazsa o renk siyah değildir hem beyazdır hemde siyahtır dersen aklından şüphe ederler

bir gayeye de hem gayedir hem değildir dersen bu şuna benzer ben anamdan hem doğdum hem doğmadım bu çelişkiden başka bir şey değildir senin dediğin iddian küfürden başka bir şey değildir sen şirk koşuyorsun

şirk koşanın kafirden ne farkı var

Gönderi tarihi:

allahın gayesinin olmadığı yüzyıllardır kiraplarda din felsefesi kitaplarında çokları tarafından söylenmiştir sen bilmiyorsun diye ben mi kabahatli oldum

Gönderi tarihi:

allahın gayesinin olmadığı yüzyıllardır kiraplarda din felsefesi kitaplarında çokları tarafından söylenmiştir sen bilmiyorsun diye ben mi kabahatli oldum

bir terziyi yada bir katibi neyiyle tanırsın sen

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.