Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

DOĞUŞTAN SUÇLU, DOĞUŞTAN KÖLEYİZ


Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

Başlık daha somut olsun diye "doğuştan suçlu ve köle olduğumuz"a ait onlarca ayet koyacaktım buraya.

Ama bir de bakıyorumki, inançlılar bu ayetleri kendi görmek istedikleri gibi çeviriyorlar. Buradaki arkadaşlarımızın çeliştikleri gibi tefsircilerde çelişiyorlar. Kuranı herkes olması gerektiği, kabullendikleri gibi yorumluyor.

Kimisi kalplerin baştan mühürlendiğini, kimisi günahlardan sonra mühürlendiğini savunuyor. Kimiside yok efendim kuran bir bütün olarak ele alınmalı diyor. Bir bütün olarak ele aldığımızda da daha ufacık bir çocuğun günahkar olduğu, babasına asi olacak diye öldürüldüğü savunuluyor. Ufacık çocuğun bile kalbi mühürlenmiş, günahkarmış.

 

Brain Slapper arkadaşımızın bir sözü vardı; "Kuran kendisi kurgu olduğunu itiraf etse dahi, yine inanmayıp onu bir başka şekilde düzeltmeye çalışırlar" diye... Beyinlere kazınmış bir kez Arap anlayışı ve kültürü onu oradan çıkarıp atmak yaşamın en zor işi. Bilim adamları da söylemiş üstelik; "önyargı, yok edilebilecek en zor şeydir". İnsanların bildikleri aslında onların beyin gözlükleri oluyor. Ne kadar biliyorlarsa o kadar anlayabiliyorlar.

 

Arap ahlakı o kadar işlemişki inançlıların içine yukarda bir arkadaşımız resmen köleliği savunuyor (Sayın fft). Neymiş efendim hizmetçilik fıtratımızda, yaşamımızda zaten olacakmış. Ve savunmaya başlıyor hepimiz birbirimize zaten hizmet ediyormuşuz. Arkadaşımız pektabi iş paylaşımı ile köleliği (hizmetçiliği) karıştırmakta. Bir takım yolsuzluklarla imtiyaz kazanıp, daha sonrada yatarak insanları çalıştırmayı, yan gelip keyif çatmayı, bunun getirisi olan hortumculuğu iş paylaşımı sanıyor. Arkadaşımız insanların üretim ilişkilerini, veya sömürücü sosyal yapıyı hiç tahlil etmemiş. İşte bu da bir ön yargı. Tabiiki ön yargısını, alternatifleri bilmediği sürece savunacak.

 

Her neyse, bütün dinlerde olduğu gibi islam dini de doğuştan köle, doğuştan günahkar olduğumuzu sanmakta, savunmaktadır.

Bu yanlışlığın sonradan farkına varıp düzelttiği onlarca çelişkili ayetleri vardır dinlerin. Tefsircilerde, insanlarda haklı olarak bir görüşü, diğerine uydurmak için çaba sarfetmekteler. Ama nafile. Asıl sebep; ortaçağ feodal yaşamının, toplumsal ahlakının, değerlerinin bugünün genel kabul görmüş doğrulara uymadığı... Bunu da şu görüşlede pekiştirmişler: "Zaman sana uymuyorsa sen zamana uy"

Gönderi tarihi:

Sizde mi yoksa yeni ergenlerin dinsizliğine soyundunuz? Hani hakkını veremezler ya bazı şeylerin. Sırf karşı olmuş olmak için karşı olurlar. Kast sistemini biliyoruz, bi sınıf diğerine geçemez, yükselemez ve diğer sınıfla evlilik bağı kuramaz. En basit tanım bu ama İslamın hakkını da verelim be! Sınıflaşma var İslamda bunu kabul ederim ama kast sistemi yok. Bende sizin irdeleme mantığınıza hayran kaldım pes doğrusu. Kimsenin alkış tutması umrumda değil ama bu kadar umursadığınıza göre ben sizi alkışlarım yani sorun değil.

 

Dostum,

Karşı olmak için karşı olsam, kendilımı, vicdanımı ikna edemem.

ben kendim ikna olmadan bişey yazmam buraya.

Zira, çamur atıp kaçabilirim buradan, ama kendimden kaçamam.

 

Ayrıca, kast sistemi Hindistan'daki sistemin adı olabilir.

Bu sistem, Avrupa'da başka ad altında, Ortadoğu'da başka ad altında işler.

 

Sen bana söyleyebilirmisin, Muhammed zamanında, bir kölenin çocuğu doğduğuunda köle midir, yoksa r olarak mı doğmuş kabul edilir?

 

Ortadoğu sisteminde, sınıflar arası geçişler, Roma etkisiyle mümkündür.

Ama geçişin mümkün olması, sınıfların olmadığını göstermöez. Zira, bir çocuk atasından bir statüyü miras alıyorsa, orada sınıftani sözedilebilir.

 

Saygılar.

Gönderi tarihi:
Ortadoğu sisteminde, sınıflar arası geçişler, Roma etkisiyle mümkündür.

Ama geçişin mümkün olması, sınıfların olmadığını göstermöez. Zira, bir çocuk atasından bir statüyü miras alıyorsa, orada sınıftan sözedilebilir.

 

Tamam işte, İslamda sınıf yoktur demiyorum ama Kast sistemi ayrı, apayrı. Kast sisteminde her kast ayrı totemlerede inanabilir. Hindistandaki totem çeşitliliği bu yüzden. Sadece ekonomik değil inanç olarakda kesin ayrımlar olabilir sınıflarda. Tam bi mozaik midir, eve öyledir. İslamda sınıflar var ama her sınıf aynı ilaha inanır, inanmak zorundadır. Köle azad edilebilir, efendisiyle evlenebilir. Hatta İslamda köleler devlet bile kurmuşlar, bkz. Kölemen Memlük devleti. Roma etkisi konusundaysa bu çok normal, arap bölgesi hint bölgesinden daha açık Roma'ya.

 

Her toplum aynı sistemi farklı adlarla almamış. Hindistanın Kast sistemi ile Arapların kabilecilik anlayışı, Avrupanın feodaitesi, Türklerin boy anlayışı, Farsların aşiret anlayışı, Romalıların koloni anlayışı, Çinlilerin toplumsal anlayışı, Kavimler göçünü yapan kavimlerin yapıları vs. çok farklıdır. Hiç birisi Kast denilen sistemle aynı ama farklı adlı değil.

Gönderi tarihi:

cevap gelmediği için güncelleme gereği duydum

 

 

(Beldegah @ Nov 6 2007, 01:39 PM)

 

İslam Tasavvufunun bilimsel gerçeklerle bağdaştığını mı söyledim ki ispat edeyim? İslam Tasavvufunun kendi içindeki mantığını söyledim sadece. İnkar eden derken kastettiği nedir diye. Tasavvuf kelimesinin Kuranda geçtiğini de söylemedim. Ya nerden çıkardınız bunları anlamadım ne alaka?

 

 

 

Sizde mi yoksa yeni ergenlerin dinsizliğine soyundunuz? Hani hakkını veremezler ya bazı şeylerin. Sırf karşı olmuş olmak için karşı olurlar. Kast sistemini biliyoruz, bi sınıf diğerine geçemez, yükselemez ve diğer sınıfla evlilik bağı kuramaz. En basit tanım bu ama İslamın hakkını da verelim be! Sınıflaşma var İslamda bunu kabul ederim ama kast sistemi yok. Bende sizin irdeleme mantığınıza hayran kaldım pes doğrusu. Kimsenin alkış tutması umrumda değil ama bu kadar umursadığınıza göre ben sizi alkışlarım yani sorun değil.

 

 

Bakara 221 İman etmedikçe putperest kadınlarla evlenmeyin. Beğenseniz bile, putperest bir kadından, imanlı bir cariye kesinlikle daha iyidir. İman etmedikçe putperest erkekleri de (kızlarınızla) evlendirmeyin. Beğenseniz bile, putperest bir kişiden inanmış bir köle kesinlikle daha iyidir. Onlar (müşrikler) cehenneme çağırır. Allah ise, izni (ve yardımı) ile cennete ve mağfirete çağırır. Allah, düşünüp anlasınlar diye ayetlerini insanlara açıklar.

 

 

Nûr 3 Zina eden erkek, zina eden veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenmez; zina eden kadınla da ancak zina eden veya müşrik olan erkek evlenir. Bu, müminlere haram kılınmıştır.

Gönderi tarihi:
cevap gelmediği için güncelleme gereği duydum

 

Bakara 221 İman etmedikçe putperest kadınlarla evlenmeyin. Beğenseniz bile, putperest bir kadından, imanlı bir cariye kesinlikle daha iyidir. İman etmedikçe putperest erkekleri de (kızlarınızla) evlendirmeyin. Beğenseniz bile, putperest bir kişiden inanmış bir köle kesinlikle daha iyidir. Onlar (müşrikler) cehenneme çağırır. Allah ise, izni (ve yardımı) ile cennete ve mağfirete çağırır. Allah, düşünüp anlasınlar diye ayetlerini insanlara açıklar.

 

Nûr 3 Zina eden erkek, zina eden veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenmez; zina eden kadınla da ancak zina eden veya müşrik olan erkek evlenir. Bu, müminlere haram kılınmıştır.

İyi de hoppa bunlar kast sisteminde karşılaşamayacağın hükümler. Kast sisteminde bi Sudra aynı inanca sahip diye Yönetici, Ruhban yada Asker kesimden biriyle evlenemez ama İslamda evlenir, kendin yazmışsın işte. Farklı inançlara sahip kimselerin evlenmemesi tercihi bugün bile diğer dinlerde de karşılaşılan bişey, doğruluğu tartışılır tabi. Müslümanlar hnüz küçük bi grup oldukları için sindirilmemek için alınmış bi karar olabilir.

Gönderi tarihi:
Arap ahlakı o kadar işlemişki inançlıların içine yukarda bir arkadaşımız resmen köleliği savunuyor (Sayın fft). Neymiş efendim hizmetçilik fıtratımızda, yaşamımızda zaten olacakmış. Ve savunmaya başlıyor hepimiz birbirimize zaten hizmet ediyormuşuz. Arkadaşımız pektabi iş paylaşımı ile köleliği (hizmetçiliği) karıştırmakta. Bir takım yolsuzluklarla imtiyaz kazanıp, daha sonrada yatarak insanları çalıştırmayı, yan gelip keyif çatmayı, bunun getirisi olan hortumculuğu iş paylaşımı sanıyor. Arkadaşımız insanların üretim ilişkilerini, veya sömürücü sosyal yapıyı hiç tahlil etmemiş. İşte bu da bir ön yargı. Tabiiki ön yargısını, alternatifleri bilmediği sürece savunacak.

pardon ama alıntıladığınız ayete dayanarak başlığı köle kelimesiyle açmış olmanız neden benim suçum ya da karıştırmam oldu şimdi? bazen gerçekten üzülüyorum içinde bulunulan çelişkilere.. O halde o ayetin ne suçu vardı da ona kölelik isnadıyla iftirada bulunuldu..

Gönderi tarihi:
pardon ama alıntıladığınız ayete dayanarak başlığı köle kelimesiyle açmış olmanız neden benim suçum ya da karıştırmam oldu şimdi? bazen gerçekten üzülüyorum içinde bulunulan çelişkilere.. O halde o ayetin ne suçu vardı da ona kölelik isnadıyla iftirada bulunuldu..

 

Sayın fft, üzülmeyin lutfen.

Pardon ama, kusura bakmayın ama, bunları söyleyen sizlersiniz. Asıl üzülecek olan da bizleriz;

 

kusura bakmayın ama evet,işinize gelsin gelmesin, bizler doğuştan köleleriz.. bunu Allah ayetinde tutmuş söylemiş,niye doğru söyleyeni dokuz köyden kovmaya kalkıyorsunuz ki.. var mı alternatif öneriniz..

 

İnsanlar yüzlerce yıl kölecilik ve ******** görünen alt sınıf için mücadele ettiler. İnsanca olmayan "imtiyazlı olmak" zihniyetinin bir nebeze olsun üstesinden geldiler. Ama hakim sınıfın egemenliği, alt sınıfa ait üstünlüğünü, elindeki haksız, atalardan kalma menkul ve kapitalleri ile devam ettirmekte. Böyle haksız ve mantıksız bir sınıf farklılığını savunuyorsunuz. Hemde iş paylaşımı gibi bilimsel bir kılıfa sokarak. Alternatif önerim ise; Eşit koşullarla bilimsel iş paylaşımı.

 

İnancınızla da paralelsiniz:

 

"Birbirlerine iş gördürmeleri için kimini ötekine derecelerle üstün kıldık."

"Çocuğu, büyüdüğünde babasına asi olacak diye öldürdük"

 

Böyle bir mantık karşısında, sessiz kalmamızımı beklerdiniz?

İnançlar, hükümleriyle sömürüye kalkan olmuşlardır.

Gönderi tarihi:
Sayın fft, üzülmeyin lutfen.

Pardon ama, kusura bakmayın ama, bunları söyleyen sizlersiniz. Asıl üzülecek olan da bizleriz;

 

İnsanlar yüzlerce yıl kölecilik ve ******** görünen alt sınıf için mücadele ettiler. İnsanca olmayan "imtiyazlı olmak" zihniyetinin bir nebeze olsun üstesinden geldiler. Ama hakim sınıfın egemenliği, alt sınıfa ait üstünlüğünü, elindeki haksız, atalardan kalma menkul ve kapitalleri ile devam ettirmekte. Böyle haksız ve mantıksız bir sınıf farklılığını savunuyorsunuz. Hemde iş paylaşımı gibi bilimsel bir kılıfa sokarak. Alternatif önerim ise; Eşit koşullarla bilimsel iş paylaşımı.

İnancınızla da paralelsiniz:

Böyle bir mantık karşısında, sessiz kalmamızımı beklerdiniz?

İnançlar, hükümleriyle sömürüye kalkan olmuşlardır.

peki ,evinizi yapan amele ile evinizi yaptıracak kaynağa sahip siz için bilimsel iş paylaşımı ,açıklamanızı alayım..

siz bu arada bana göre alt sınıf olanı eşit koşulda bilimsel iş paylaşımı ile ,buralarda da sıklıkla güzel ifadelerle değerlendirirken(benim anladığım insanlara bakış açınızda galiba bir idrak sıkıntısı yaşıyorum),, ben kimilerini alt kısmıyla kimilerini de üst kısmıyla (tek bir kişide hem alt hem üst vasıf aynı anda olabilir)kabul ettiğim insanlara yaklaşımda birbirimize muhtaçlık eşitliğinden dolayı eşit davranmayı hayat felsefem yapmışım..

Neyi nasıl algılarsanız ya da ne konuşursak konuşalım, söylemekten çekinmiyorum.. ben bal gibi de Allah ın kölesiyim,benim tek sahibim ve her hareketimin kaynağı... ben bal gibi de etrafımdaki çoklarına hizmetçiyim,çokları da bana hizmetçi.. amele olup kendi evimi yapamam, terzi olup kendi giysimi dikemem(..:) dikerim de dikemem),doktor olup kendi organımı ameliyat edemem ama ne terzi benim gibi resim yapar, ne doktor benim gibi teknik resim de ustadır..

Hükümleriyle sömürüye sebep olanlar ve sömürü boyutunu hizmetlerindeki insanların nefsine zulmedecek kadar,çalışmayı bile onlara işkenceye çevirecek olanlar, onlardan üstünün bunun hesabını soracağını unutmuş insanlardır.. dinlerin sağlayacağı tek şey, bu dünyada her ne olursan ol, hep küçük,muhtaç ,aciz ve ölümlü olarak senden üstün olanın emriyle kibirlenmeden başını eğmeyi bilerek,mütevazi bir hayat sürmendir.. dinlerin en büyük ortak noktasıdır alçakgönüllü olabilmek.... kalkıp dinden uzak insanların, çıkar ve siyaset uğruna ,kendilerini üst sanıp üst olmayan diğer insanları sömürmesini dinlere mal etmeyin boşa....

 

bu arada,,köle terimi ile hizmet teriminin aynı olmadığı noktasında anlaştık sanırım, ama ben köle terimi adı altında hizmetten bahsederken özünde, sizde hizmet terimini köleliğe çevirerek konuşurken, kabul edin ya da etmeyin,bence ikimizde hata yaptık.. Kur'an da kölelikle ilgili çok ayet var,ama sizin başlığın altına aktardığınız ayet onlardan biri değil... ya ayete göre devam edelim ya da başlığa göre...

Gönderi tarihi:

Arkadaşlar kendimde bir keramet olduğunu düşünmek nefret ettiğim bir duygudur ama, bana göre bu tartışma sağlıklı değil.

 

Benim üslubumu bilmem izleyen varsa, bu konu geldikçe hep İslam'ın kendi çağı ve Arap toplumu için bir devrim niteliğinde olduğunu söylemişimdir. Bölük pörçük kabileler toplumunu dünyaya yayılan, dünya kültürü ile entegre olan bir millet konumuna getirmiştir. Her şeyiyle kötü, her dediği yanlış mantığıyla bir yere varamayız. Yani arenalarda gladyatör döğüştürmemiş, meydanda cadı yakmamış bir kültür. Biraz insaf... Kudüs her hristiyanların eline geçtiğinde katliam olmuş, her müslümanların eline geçtiğinde din özgürlüğü verilmiştir.

 

Benim tüm savlamam, bu olanların kendi çağı ve kendi toplumu için geçerli iken, hemen sonrasında geçersiz kaldığı, hele günümüze ve geleceğe hitap etmesinin söz konusu olamayacağı şeklinde olmuştur. Herkesi de bu bakış açısına çağırıyorum. Birbirimize tahammül etmenin ve birlikte hoşgörü içinde yaşamamızın anahtarı budur. Bu ülkeyi provoke etmek için zamanında duvarlara "Muhammedin ..çleri" yazıları yazılmıştır. (Şimdi yukarda moderasyon var, açık yazamam.) Buraya yazamadığım kelime duvarlara yazılmıştır. Amaç? Galeyan, çatışma. Afganistan aynı tuzağa düşmüş ve iç savaş sonrası Sovyet işgaline zemin hazırlamıştır.

 

Tabii ayrı konu, çatışmayacağız diye aman cici, aman güzel diyecek değiliz. Fakat her yönüyle, her şeyiyle tu kaka ederek değil, söylediğim ölçüyü öneriyorum.

 

Bunu söyledikten sonra konuya gelirsek: İslamın köleliği kaldırmamış olması evrensel olmadığının kanıtıdır. Son köleyi elinle azat eder ve yenisini yasaklarsın, biter. İşlere de bir ücret belirlersin. Bunu hiç bir eğip bükme değiştiremez. İslamın peygamberi de "en güzel örneklik" iddiasında olduğu halde, ümmetine yasak olanı kendine mubah kılıp fazla evlilik yapmıştır. Bir ilke ya delinemezdir, ya da ilke değildir. Lamı cimi, şöyleydisi böyleydisi olmaz. Ele verdiğin talkını önce sen uygulayacaksın.

 

Bakın dört kadınmış filan da söz konusu etmiyorum. Kendi şartları içinde erkekler savaşta ölmüş, bilmem ne... Bunun için kutsal bir kitapta izin veren bir ayet bulunması gerekmez. İnsanlar aralarında toplanır, gereğini düşünür, kararlaştırır. Sakat olan, binküsür sene önceki metinlerin ebedi geçerlilik iddiası. Böyle bir şey olamaz, zaten de yoktur...

Gönderi tarihi:
peki ,evinizi yapan amele ile evinizi yaptıracak kaynağa sahip siz için bilimsel iş paylaşımı ,açıklamanızı alayım..

siz bu arada bana göre alt sınıf olanı eşit koşulda bilimsel iş paylaşımı ile ,buralarda da sıklıkla güzel ifadelerle değerlendirirken(benim anladığım insanlara bakış açınızda galiba bir idrak sıkıntısı yaşıyorum),, ben kimilerini alt kısmıyla kimilerini de üst kısmıyla (tek bir kişide hem alt hem üst vasıf aynı anda olabilir)kabul ettiğim insanlara yaklaşımda birbirimize muhtaçlık eşitliğinden dolayı eşit davranmayı hayat felsefem yapmışım..

 

Sayın fft,

İnsanları eşit görüp onlara eşit davranmak güzel bir yapı. Ancak bu yapıyı kişisel olduğu kadar toplumdada görmeye çalışmalı. Sen inancına göre birilerine hizmeti sanırım toplumsal, ahlaki yada dini gerekçe görüyorsun.

 

Neyi nasıl algılarsanız ya da ne konuşursak konuşalım, söylemekten çekinmiyorum.. ben bal gibi de Allah ın kölesiyim,benim tek sahibim ve her hareketimin kaynağı... ben bal gibi de etrafımdaki çoklarına hizmetçiyim,çokları da bana hizmetçi.. amele olup kendi evimi yapamam, terzi olup kendi giysimi dikemem(..:) dikerim de dikemem),doktor olup kendi organımı ameliyat edemem ama ne terzi benim gibi resim yapar, ne doktor benim gibi teknik resim de ustadır..

 

Allaha kölelik senin inancın. Buna elbette birşey diyemem. Ama bu "köle olma" anlayışını imtiyazlı insanlar için de düşünürsen, o zaman topluma uygulamış olursun, en azından ben ve birileri karşı çıkar bu tür uygulamaya. Zira Allah'ta dahil olmak üzere, hiç bir sağ duyu kimsenin kimseye kölelik yapmasını istemez, isteyemez.

 

Helede Allah bu konuda dahada sağduyulu olmalı. Neden kölelik istiyorki senden. Sanki bahşettiği çok birşeymi. Kaldıki bir sürü olumsuzlukları da varken bu yaşamın. Hem bizim köleliğimize ne ihtiyacı varki. Elini sallasa ellisi. Bu kadar meleği cini varken. Bunlar hep mantık yürütmek tabii. Senin mantık alt yapınla benimkisi ayrı ayrı.

 

Hükümleriyle sömürüye sebep olanlar ve sömürü boyutunu hizmetlerindeki insanların nefsine zulmedecek kadar,çalışmayı bile onlara işkenceye çevirecek olanlar, onlardan üstünün bunun hesabını soracağını unutmuş insanlardır.. dinlerin sağlayacağı tek şey, bu dünyada her ne olursan ol, hep küçük,muhtaç ,aciz ve ölümlü olarak senden üstün olanın emriyle kibirlenmeden başını eğmeyi bilerek,mütevazi bir hayat sürmendir.. dinlerin en büyük ortak noktasıdır alçakgönüllü olabilmek.... kalkıp dinden uzak insanların, çıkar ve siyaset uğruna ,kendilerini üst sanıp üst olmayan diğer insanları sömürmesini dinlere mal etmeyin boşa....

 

"Üstün kıldık" kelimesini ben değil, Allahınız (peygamberiniz) söylüyor sayın fft.

 

bu arada,köle terimi ile hizmet teriminin aynı olmadığı noktasında anlaştık sanırım, ama ben köle terimi adı altında hizmetten bahsederken özünde, sizde hizmet terimini köleliğe çevirerek konuşurken, kabul edin ya da etmeyin,bence ikimizde hata yaptık.. Kur'an da kölelikle ilgili çok ayet var,ama sizin başlığın altına aktardığınız ayet onlardan biri değil... ya ayete göre devam edelim ya da başlığa göre...

 

Eğer şu konuda anlaşırsak terimlerde de anlaşmış olacağız. Hizmet; insanlığa, topluma olmalıdır, kişilere guruplara değil.

 

İnsanların bir takım farklı özelliklerinin olmalarından, onların imtiyazlı olduklarının anlamı çıkartılmamalı. Yani senin kafan güçlü ise benim de kolum güçlü olabilir. Ama topluma hizmet sözkonusu olduğunda, ikimizde aynı samimiyeti, gücümüzü ortaya koyabilmeliyiz. Bu durumda senin samimiyeninle benim samimiyetimi, maddi yada manevi açıdan nasıl farklı görebileceğiz? Tembelliği, çalışkanlığı ayrıca tartışabiliriz.

 

İşte tam burada şu ayeti nasıl değerlendireceğiz.

"Birbirlerine iş gördürmeleri için kimini ötekine derecelerle üstün kıldık."

İster başlık olarak tartış istersende ayet olarak. Üzerinde durduğumuz şey. Bir kısım insanın farklılığının imtiyaz addedilip kapitalizmi de arkasına alarak diğer insanları sömürmesi. Başlık zaten ayetlere atfen açılmış bir başlık.

Gönderi tarihi:
Arkadaşlar kendimde bir keramet olduğunu düşünmek nefret ettiğim bir duygudur ama, bana göre bu tartışma sağlıklı değil.

 

Anlaşıldı demirefe, bundan böyle her tartışmanın altına "bu sağlıklıdır", "bu değildir" diye bir değerlendirme koy. Bu tip değerlendirmelerine kerametin olsada, olmasada çok ihtiyacımız var.

 

Benim üslubumu bilmem izleyen varsa, bu konu geldikçe hep İslam'ın kendi çağı ve Arap toplumu için bir devrim niteliğinde olduğunu söylemişimdir. Bölük pörçük kabileler toplumunu dünyaya yayılan, dünya kültürü ile entegre olan bir millet konumuna getirmiştir. Her şeyiyle kötü, her dediği yanlış mantığıyla bir yere varamayız. Yani arenalarda gladyatör döğüştürmemiş, meydanda cadı yakmamış bir kültür. Biraz insaf... Kudüs her hristiyanların eline geçtiğinde katliam olmuş, her müslümanların eline geçtiğinde din özgürlüğü verilmiştir.

 

İnsanları kendi üslubuna, kendi anlayışına uymalarını isteyemezsin. Benim üslubum senden farklı, islam dinine bakış açım da senden farklı olabilir. Sen anladıklarını ben de anladıklarımı farklı olarak değerlendirmiş olabilirim. Önemli olan tartışmadaki kişiliğe karşılıklı saygıdır. Başlıktaki kişiler tartışmayı bir saygı çerçevesinde götürüyorlar.

 

 

Benim tüm savlamam, bu olanların kendi çağı ve kendi toplumu için geçerli iken, hemen sonrasında geçersiz kaldığı, hele günümüze ve geleceğe hitap etmesinin söz konusu olamayacağı şeklinde olmuştur. Herkesi de bu bakış açısına çağırıyorum. Birbirimize tahammül etmenin ve birlikte hoşgörü içinde yaşamamızın anahtarı budur. Bu ülkeyi provoke etmek için zamanında duvarlara "Muhammedin ..çleri" yazıları yazılmıştır. (Şimdi yukarda moderasyon var, açık yazamam.) Buraya yazamadığım kelime duvarlara yazılmıştır. Amaç? Galeyan, çatışma. Afganistan aynı tuzağa düşmüş ve iç savaş sonrası Sovyet işgaline zemin hazırlamıştır.

 

Çeşitli lumpen davranışları alıpta, buradaki tartışmaya örnek gösterip proveke notu vermenin alemi yok demirefe. Buradaki insanlar en başta tartışmanın, sonrada forumun ilkelelerine uyarak olumsuzlukları yada olumlu yönleri tartışıyorlar. İnsani değerlere saygı duyarak... Kaldıki mutabakatlar bile var.

 

Tabii ayrı konu, çatışmayacağız diye aman cici, aman güzel diyecek değiliz. Fakat her yönüyle, her şeyiyle tu kaka ederek değil, söylediğim ölçüyü öneriyorum.

 

"Her şeyiyle tu kaka" hitabı senin abartın demirefe. İnsanlar kendisine mantıklı gelmeyen şeyleri elbette tartışacaklar burada... Kendi üsluplarınca... Forum bunun için var. Tartışma kurallarının değerlendirilmesi ise forum yöneticilerine aittir.

 

Bunu söyledikten sonra konuya gelirsek: İslamın köleliği kaldırmamış olması evrensel olmadığının kanıtıdır. Son köleyi elinle azat eder ve yenisini yasaklarsın, biter. İşlere de bir ücret belirlersin. Bunu hiç bir eğip bükme değiştiremez. İslamın peygamberi de "en güzel örneklik" iddiasında olduğu halde, ümmetine yasak olanı kendine mubah kılıp fazla evlilik yapmıştır. Bir ilke ya delinemezdir, ya da ilke değildir. Lamı cimi, şöyleydisi böyleydisi olmaz. Ele verdiğin talkını önce sen uygulayacaksın.

 

Bakın dört kadınmış filan da söz konusu etmiyorum. Kendi şartları içinde erkekler savaşta ölmüş, bilmem ne... Bunun için kutsal bir kitapta izin veren bir ayet bulunması gerekmez. İnsanlar aralarında toplanır, gereğini düşünür, kararlaştırır. Sakat olan, binküsür sene önceki metinlerin ebedi geçerlilik iddiası. Böyle bir şey olamaz, zaten de yoktur...

 

Bizler farklı bir şey söylemiyoruz. Farklı bir şey söylemediğimiz halde proveke kelimesinin kullanılmasındaki lüzumsuzluğu okuyucuların anlayışına bırakıyorum. Sen zaten kullanmışsın. Tartışmanın sağlıklı gidip gitmediğini bırak okuyanlar veya yöneticiler değerlendirsin. Olurmu?

Gönderi tarihi:

maraba, duvarlara bahsettiğim yazıyı yazanlarla seni aynı kefeye koymayı emin ol düşünmemiştim. Böyle bir izlenim verdiysem özür dileyerek geri çekiyorum. Amacım, zıtlaşmanın ve karşı tarafı tu kaka mantığıyla eleştirmenin nerelere varabileceği konusunda uyarıydı.

 

Tabii ki kendi üslubumu daha doğru bularak kendi üslubumu yansıtmaya çalışıyorum. Herkes böyle yapar. Yoksa üslubu en doğru birini seçerdik, sürekli o yazar, hepimiz okurduk. Senin üslubun veya başkasınınki tabii ki farklı olacak. Saygı duymamak aklımdan geçmez.

 

Farklı bir şey söylemediğimiz doğru. Benim üslubum belli bir noktada fazla gittiğinde de uyarman beni memnun eder, şimdi olduğu gibi ve düzeltip özür dilerim, hiç sorun değil. Ama emin ol sana provokatör demek istememiştim.

 

Saygılar...

Gönderi tarihi:
maraba, duvarlara bahsettiğim yazıyı yazanlarla seni aynı kefeye koymayı emin ol düşünmemiştim. Böyle bir izlenim verdiysem özür dileyerek geri çekiyorum. Amacım, zıtlaşmanın ve karşı tarafı tu kaka mantığıyla eleştirmenin nerelere varabileceği konusunda uyarıydı.

 

Tabii ki kendi üslubumu daha doğru bularak kendi üslubumu yansıtmaya çalışıyorum. Herkes böyle yapar. Yoksa üslubu en doğru birini seçerdik, sürekli o yazar, hepimiz okurduk. Senin üslubun veya başkasınınki tabii ki farklı olacak. Saygı duymamak aklımdan geçmez.

 

Farklı bir şey söylemediğimiz doğru. Benim üslubum belli bir noktada fazla gittiğinde de uyarman beni memnun eder, şimdi olduğu gibi ve düzeltip özür dilerim, hiç sorun değil. Ama emin ol sana provokatör demek istememiştim.

 

Saygılar...

 

Sorun yok demirefe,

 

Benim de senin de karşılıklı sevmediğimiz üsluplarımız olabilir. Ancak bu tür özellik taşıyan ikazlar özelden olursa daha güzel olur.

Çoğunlukla benimsediğim, takdir ettiğim bir insansın.

 

Selamlar.

Gönderi tarihi:

Teşekkürler maraba... Bunu bir ikaz olarak düşünmediğim için özelden belirtmedim. Bu hepimizi ilgilendiren bir konuydu. Yani bu konuyu özellikle senin bir yanlışın olarak düşünmedim. Öyle düşünsem özelden söylerdim.

 

Tekrar düzeltiyorum: Havanda boşa su dövdüğünü ve provokasyon yaptığını filan kesinlikle ima etmeye çalışmadım.

 

Selamlar...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.