Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

samimi olanlar cevaplasın lütfen


halkalıyıldız

Önerilen İletiler

İslam dinine inanan arkadaşlarımızın çoğu, sorgulayarak inandıklarını ifade ettiler.Ben çok merak ediyorum.Bu sorgulama sürecinde hiç mi şaşırdıkları, takılıp kaldıkları veya tuhaflarına giden ayetler olmadı? Olduysa bunlar hangileriydi ve bunu nasıl bertaraf ettiler?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İslam dinine inanan arkadaşlarımızın çoğu, sorgulayarak inandıklarını ifade ettiler.Ben çok merak ediyorum.Bu sorgulama sürecinde hiç mi şaşırdıkları, takılıp kaldıkları veya tuhaflarına giden ayetler olmadı? Olduysa bunlar hangileriydi ve bunu nasıl bertaraf ettiler?

 

bu soruyu sordugun ıcın oncelıkle sana cok tesekkur ederım bu gercekten sorulması gereken bır soruydu ama sorudakı ufak bır hatayı duzelteyım

 

İslam, musevılık,hrıstıyanlık ,budızm,ateizm,konfucyanızm vs.vs.dinine inanan arkadaşlarımızın çoğu, sorgulayarak inandıklarını ifade ettiler.

 

bu soruyu keske bu bıcımde sorsaydın daha oturklı olurdu bu cok onemlı bır soruydu harcanmamıs olurdun en azından sana her cumlene cevap vereyım.

 

İslam dinine inanan arkadaşlarımızın çoğu, sorgulayarak inandıklarını ifade ettiler.

 

önce ınanc nedır ?ınanc herseydır ınsan herseye ınana bılır ama bu ınanc ınsanın ozgur bır bıcımde bılınclı bır suur halınde kendısını baglamadan yargıladıgı deneyımledıgı kendısınden ayrı bır soyut yada somut varlık olarak karsısında algıladıgı bır sonuctur ınanc.(not*kı bu ayrılıgın hıc bır hak dınde yerı yoktur.)

 

bu terımden yola cıkarak su cevap verılebılır eger ınsan kendı dusunce sıstemını olusturan deger yargıları ıcınde bır seye baglılık gosterıyorsa bu ınanc edınılmıs bır bılgının veya ogretının devamıdır(orf ,adet,gelenek) eger o sıstemdekı bılgıler deneyımler kısının ustunde veya kısı bu bılgı ve tecrubelerı kendı ustunde tecrube etmemısse bu ınanc sadece surette bır ınanctırkı bu gecıstırılmıs degersız bır alıs verıs seklıne donusmustur. bu sekılde bır ınancın ıse ınsanın ruhunda herhangıbır guclenme nede ınancında herhangıbır gelısım ve gerıleme gosterme olasılıgı yoktur.

sımdı bunların hepsınden uzaklasarak bır dusunen ınsan ne hıcbır dın nede hıcbır dınsızlık hepsınden soyutlanan bır ınsan dusunelım ınsan algıları aramaya ve korunmaya yonelıktır.bu arama ve korunma ınsanın karsısına cesıtlı deneyımler koyar her evrede bu yenı tanısılmıs ve yenı denetımlenmıs bır bılgıdır. ve ınsan bunu yenı bır deyısle acıklayamaz ornekleme ve gecmıs deneyımlerden dusuncelerden bu deneyıme yargılar bulur ve bu yargılar eskıdır artık yenı bulunan sey de eskıdır cunku eskı deyısle ısımlenmıstır ve degerını kaybeder ınsan ınanctakı arayısını bır herhangı bır azdırıcı veya caydırıcı bır fıkır karsısında yargılar.ve bu yargılama asaması yenı ama yargılamada kullanılan sozcukler eskıdır fıkır taze olabılır ama kelımeler eskıdır. buda ınanctakı degerı kucultur.bır ınsan ınanc ıcıne gırmısse once sorgulaması gereken tek sey neye gore ınandıgı annesıne babasına cevresıne vs neye gore ınanctır eger ınanc ozgurluk ıcınde bır coskuyla deneyımle yapılan sorgulama ıse bu bana gore dunyadakı en buyuk ınanctırkı bunun ıcın rehber kendı ıc rehberıdır ınsanın.ama bu ıc rehber ınsanlarda genel anlamda kendıne guvensızlık olarak acıga cıkamaz cunku ınsan yasadıgı ortama veya bır kısıye veya bır deyıse baglıdır eger bu baglılıktan kendını herturlu sartlanmadan her turlu toplumsal dayatmalardan kurtaramamıs bır bırey olamamıs bır ınsan kendısıne bır ıc rehber olarak sozu tekrarlıyorum kendısıne bır ıc rehber olarak bır yontem sece bılır bunlara ateızm de dahıl butun dınlerdır. kı butun dınlerın amacı ınsana oz guven vererek bagımsızlastırmaktır.cunku dınler uzerınde yargılar ınsanın bır seylere olan baglılıgının yonunu baska bırsekılde baska elde edılmesı zor veya ımkansız olana cevırerek ınsana kendı ıc rehberını hatırlatmak bunun ıcın ınsan bılınclı bır ınsan bır asama olarak bır dın sece bılır.ınsan bu asamaları hakkıyla tamamlayıp(bunlar kurumsal yontemler degıl tabıkı) kendısını farkedınce bu asamlar yerını artık kendı bagımsız ıc rehberlıgını kazanmıs özgur bır bıreyın yasama samımıyetını acıga cıkarır.ve ne olmadıgını bılır.ve ne ıcın hayatta mevcut olgunu farkeder.herseyden bagımsızlasır.

 

 

Bu sorgulama sürecinde hiç mi şaşırdıkları, takılıp kaldıkları veya tuhaflarına giden ayetler olmadı?

 

 

bu guzel sorunun burasını bır saldırı olarak apacık bır sekılde soyle ıfade edıyorum ateıstler hangı surelerı nasıl yargılayıp hangı deneyıme gore yargılayıp takılıp kaldılarkı ıcsel rehberlerını ateızm denen bır kurumsal dının deger yargılarında buldular.sızı ateızme ıten sebep o ılk soru neydı?neden hep saldırı halındesınız?cıkamadıgınız nokta nedır?yoksa bu kadar saldırı sadece kendını haklı cıkarma cabası ıcınde bır vıcdan arayısımı (oh be bugunde tanrıyı reddettık tanrı bugunde bızım ıcın yok yarınıda yarın dusunuruz artık) duygusal ve bılıncın haberı olmayan bır karmasa soruları ıcındemı kendılerını anlık fıkırlerle kanıtlamaya calıstılar?hangı zanna gore? hangı kendınden olusuma gore? aynanın karsısında olmayan bır nesnenın yansımasını aynanın ıcındemı gorduler yoksa?onlar ıcın olmayan bır seyı zorla var ettıklerının farkına varmadan yaptıkları saldırılarlamı yoksa?bu zevk verıcı yargıları hangı sehvete gore yargıladılar?bu zevkın karsılıgı neydı pekı?hersey ateızme gore olsaydı olusum ne ve nasıl olacaktı?madem olusum ateızme gore ozaman ateızm neye gore var?ateızmdekı ınancın sertlıgı nedır?bılımın buldugu yasalastırdıgı seyler hep yokmuydu ateızm neyı savunuyor?tanrının olmadıgını nasıl karsı bır fıkırle acıklıyor?pekı bu karsı fıkırler dıger kutsalı curuturken yerıne nasıl bır kutsal koyuyor?bırseyın karsıtı dıger bır seymıdır?pekı yerı degısılen sey dıgerının aynısımıdır?pekı degılse nasıl kıyaslana bılır?pekı aynıysa farkı nedır?

 

bu celıskılerı ateızm cevaplasın ozaman yukardakı soruna cevap gelebılır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İslam dinine inanan arkadaşlarımızın çoğu, sorgulayarak inandıklarını ifade ettiler.Ben çok merak ediyorum.Bu sorgulama sürecinde hiç mi şaşırdıkları, takılıp kaldıkları veya tuhaflarına giden ayetler olmadı? Olduysa bunlar hangileriydi ve bunu nasıl bertaraf ettiler?

 

Onlar bu şeklide ifade etse bile bu doğru değildir.Doğru olabilmesi için dünyadaki bütün dinleri detaylı bir şekilde bilmeleri,ve islam ile kıyasladıktam sonra bir karara varmış olmaları gerekir. Çünkü ancak ozaman araştırma iddiasının doğru olduğu söylenebilir..Diğer dinler hakkında en ufak bir bilgisi dahi olmayan hatta mensubu olduğu din hakkında bile düşünemeyen,tartışamayan,eleştrileri saldırı olarak niteleyen biri nasıl olurda sorgulamış olabilir ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İslam dinine inanan arkadaşlarımızın çoğu, sorgulayarak inandıklarını ifade ettiler.Ben çok merak ediyorum.Bu sorgulama sürecinde hiç mi şaşırdıkları, takılıp kaldıkları veya tuhaflarına giden ayetler olmadı? Olduysa bunlar hangileriydi ve bunu nasıl bertaraf ettiler?

Dünya nüfusu 6.5 milyar kişi.

Bunun yaklaşık 1 milyarı dinsiz.

Geri kalanlar dinli.

 

5.5 milyar insan içinde bu dinleri "bilinçli olarak" seçenlerin sayısı yüzeye vurulamayacak kadar azdır. Yani %0.00.. şeklinde bir rakamdır.

İnsanlar dinlerini seçmezler, dinlerini kucaklarında bulurlar.

 

Dinleri sorgulayanlar zaten dinsizleşirler genelde.

 

Ya deist olurlar.

(Yani doğanın/evrenin kendi kendinin yaratıcısı olamayacağına kanaat getirip, bir Tanrı olması gerektiğini, ama bu Tanrı'nın, yeryüzündeki dinlerde bahsedilen Tanrı olmadığını söyleyen inanç)

 

Ya ateist olurlar.

(Herşeyin doğadan/maddeden ibaret olduğunu, doğanın/evrenin yaratıcısının da bizzat yine doğa olduğunu, doğadan başka metafizik bir yaratıcı aramanın anlamsız olduğunu söyleyen düşünce)

 

Deist bir Tanrı olup olmadığının ispatlanamayacağını, öte yandan Tanrı'nın hiç olmadığının da ispatanamayacağını söyleyenler de agnostist olur. Ama agnostistler, bütün dinlerdeki ilah kavramını kesin olarak reddederler.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ya ateist olurlar.

(Herşeyin doğadan/maddeden ibaret olduğunu, doğanın/evrenin yaratıcısının da bizzat yine doğa olduğunu, doğadan başka metafizik bir yaratıcı aramanın anlamsız olduğunu söyleyen düşünce)

Bu çok kafa karıştırıcı bir tanım olmuş :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

2.Korintliler

4. Bölüm

Cesaretimizi yitirmeyiz

Bu nedenle, bu hizmeti Tanrı'nın merhametiyle üstlenmiş olan bizler cesaretimizi yitirmeyiz. 2Gizli ve utanç verici yolları reddettik. Hileye başvurmayız. Tanrı'nın sözünü de çarpıtmayız. Gerçeği ortaya koyarak kendimizi Tanrı'nın önünde her insanın vicdanına tavsiye ederiz. 3Yaydığımız müjde örtülü ise de, mahvolanlar için örtülüdür. 4Tanrı'nın görüntüsü olan Mesih'in yüceliğini bildiren müjdenin ışığı imansızların üzerine doğmasın diye bu çağın ilahı onların zihinlerini kör etmiştir

 

 

 

Sâffât Sûresinin 161,162,163 . Ayetinde

(Ey müşrikler!) Ne siz ve ne de taptıklarınız cehenneme gireceklerden başkasını kandırıp Allah’ın yolundan saptırabilirsiniz.

 

Hac(*) Sûresinin 46 . Ayetinde

Yeryüzünde gezip dolaşmadılar mı ki, düşünecek kalpleri, işitecek kulakları olsun? (Dolaştılar, ama ibret almadılar). Çünkü gerçekte gözler değil, göğüslerdeki kalpler (kalp gözleri) kör olur.

 

 

Bir dönem körlerden iken çoğu ayet bana ters gelirdi, şimdi hepsi bana mucize gibi geliyor... ayetleriyle günümü güzelleştiren Rabbime hamdolsun... ben onda en ufak bir çelişki görmüyorum, ya da ters gelen bir ayet...

ve diğer kitaplarıyla da öğütlerini pekiştiren ve bir çok noktayı anlamlandıran,anlamamı sağlayan Rabbime hamdolsun..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir dönem körlerden iken çoğu ayet bana ters gelirdi, şimdi hepsi bana mucize gibi geliyor... ayetleriyle günümü güzelleştiren Rabbime hamdolsun... ben onda en ufak bir çelişki görmüyorum, ya da ters gelen bir ayet...

ve diğer kitaplarıyla da öğütlerini pekiştiren ve bir çok noktayı anlamlandıran,anlamamı sağlayan Rabbime hamdolsun..

 

 

Gerçeği şöyle...

 

Bir dönem körlerden iken çoğu ayet bana anlamlı gelirdi, şimdi ise hepsi bana anlamsız geliyor... ayetlerle günümüzün güzelliklerini örten inançlara itirazım var.... ben onda en ufak bir gerçek görmüyorum, ya da realiteye ters olmayan bir ayet...

Ve diğer inançlarla da hayalciliği pekiştiren ve bir çok noktayı kamufile edip, anlamamamızı sağlayan inançlar çile çektirmekte...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Gerçeği şöyle...

 

Bir dönem körlerden iken çoğu ayet bana anlamlı gelirdi, şimdi ise hepsi bana anlamsız geliyor... ayetlerle günümüzün güzelliklerini örten inançlara itirazım var.... ben onda en ufak bir gerçek görmüyorum, ya da realiteye ters olmayan bir ayet...

Ve diğer inançlarla da hayalciliği pekiştiren ve bir çok noktayı kamufile edip, anlamamamızı sağlayan inançlar çile çektirmekte...

 

 

 

o senın karsı gorusun ****** ******* ınsanları zorlama bu basıt psıkolojını baskasına yuklemeye calısma senınle fft nın arasında ne gıbı bır bag var kı onun acıgı varmıs gıbı ustune anlamsız bır hırsla yuklenıyorsun dogru soylemedıgını nerden bılıyorsun?burda sana dokunan ınce ayrıntı ne? ne zoruna gıttı soylede bılelım? samımı maraba hem bu soruya bence butun dınler dahıl putpereslık olan ateızme bıle, sen cevapla bunu onu ogrenelım putperestlık boyle saldırganlıkla ortulmez.tapındıgınız sey cok acık bunu gızleyecek bır sahsıyete sahıpmıyız bılelım....

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Gerçeği şöyle...

 

Bir dönem körlerden iken çoğu ayet bana anlamlı gelirdi, şimdi ise hepsi bana anlamsız geliyor... ayetlerle günümüzün güzelliklerini örten inançlara itirazım var.... ben onda en ufak bir gerçek görmüyorum, ya da realiteye ters olmayan bir ayet...

Ve diğer inançlarla da hayalciliği pekiştiren ve bir çok noktayı kamufile edip, anlamamamızı sağlayan inançlar çile çektirmekte...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

sayin maraba.

Kendi supheciliginiz baskalarindadami.? var zannediyorsunuz.?

oysa zannetmek gercekten hic bir sey eksiltmez.

Ornek verecek olursak, Allaha inanmayanlarin Allahi yok zannetmesi, Allahin varligindan hic bir sey eksiltmez.

fft\ye vermis oldugunuz cevaplarda bu zannetmelerden birisidir diye dusunuyorum.

cunku hic kimse hic kimsenin icerisindeki dusunceyi bilemez.

Fakat saani yuce rabbim, sinelerin ozundekini bilir.

zan uzre hareket ederek bir katili daahi tutuklayamazssiniz.

Hele hele bu inanc konusu olunca zan uzre inanc olmaz.

Bizler Rabbimiz Allaha, ve gondermis oldugu son vahyin bizlere saglam bir sekilde ulastigina iyman eden muminleriz.

Sen iyman edersin etmezssin o ayri konu,

****** ******** *****

Muminlere, ve muminelere, selam

Evren.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Dünya nüfusu 6.5 milyar kişi.

Bunun yaklaşık 1 milyarı dinsiz.

Geri kalanlar dinli.

 

Saygılar.

 

hangi birmilyar insan dinsiz.

 

geleneksel anlamında bir dini mevzu bahis ediyorsanız olabilir.

 

ama teorik bir din tanımından yola çıkıyorsanız bu mümkün degil.

 

yada tam olarak 'dinsiz' den neyi anlatmak istediniz?.

 

selamlarr.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

o senın karsı gorusun ****** ******* ınsanları zorlama bu basıt psıkolojını baskasına yuklemeye calısma senınle fft nın arasında ne gıbı bır bag var kı onun acıgı varmıs gıbı ustune anlamsız bır hırsla yuklenıyorsun dogru soylemedıgını nerden bılıyorsun?burda sana dokunan ınce ayrıntı ne? ne zoruna gıttı soylede bılelım? samımı maraba hem bu soruya bence butun dınler dahıl putpereslık olan ateızme bıle, sen cevapla bunu onu ogrenelım putperestlık boyle saldırganlıkla ortulmez.tapındıgınız sey cok acık bunu gızleyecek bır sahsıyete sahıpmıyız bılelım....

 

Saldırganlık, basit psikoloji, ateizmin putperest olması... Bu konularda bilgin yok. fft nin yazdıkları bir inançlının düşüncesi, benim yazdıklarım da bir inançsızın düşüncesi. Neden alındınızki? Bunları söylemekten daha doğal hiç birşey yok. Ayrıca ateist bir insan, materyalist olup puta falan inanmaz. Nerden çıkarıyorsun bunları. Tam bir kahvehane sohpeti gibi..

 

"fft nin doğru söylemediğini nereden biliyorsun" diye soru sormuşsun. Şundan biliyorum; "Ayetler mucize gibi geliyor" diyor. Mucizelere inanılırmı ? Zaten doğal olmayan şeyler mucizelerdir. Yani olağanüstü şeyler. Olağanüstü şeyler adı üzerinde uydurmadır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sevgili çimen kardeşim,

 

Forumun olmazsa olmaz suçlamalarından birisi de bu neden saldırıyosun lafıdır. Yani ben bi konuyu iyi niyetle merak ediyo olamam öyle mi? Hep kötü niyetliyiz. Siz neden bu kadar olumsuz düşünüyosunuz. Ben sana falanca ayetin sırası neydi, ya da hangi şehirde indirilmişti diye bi soru sorsam bile, sen bana eminim yine saldırıyosun diyecektin. Daha baştan önyargılısın.Neden, çünkü ne demişim islam dini demişim,öteki dinleri yazmamışım. E müslüman bi ülkede yaşadığımıza göre ben, nasıl hıristiyan oldunuz diye mi soracakatım yani?

 

Daha önce "ben hiç bişey değilim" dediğinizi hatırlıyorum. Ama sözkonusu islam dini olunca neden bu kadar tepki veriyosunuz bunu anlayamıyorum.Bal gibi müslümansınız işte. Bunu neden saklıyosunuz ki!

 

Sorunun cevabı gayet basit. Diyecekler ki ; ben de bi zamanlar şu ayetin şurasına ya da ne bileyim, şu cümlesine takılmıştım.Sonra o ayetin /ayetlerin veya kelimenin şu anlama geldiğini, şunu anlattığını araştırdım ve öğrendim. Olay budur. Böyle bi durumun yoksa cevap vermezsin.

 

Herkese sevgiler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

sayin maraba.

Kendi supheciliginiz baskalarindadami.? var zannediyorsunuz.?

oysa zannetmek gercekten hic bir sey eksiltmez.

Ornek verecek olursak, Allaha inanmayanlarin Allahi yok zannetmesi, Allahin varligindan hic bir sey eksiltmez.

fft\ye vermis oldugunuz cevaplarda bu zannetmelerden birisidir diye dusunuyorum.

cunku hic kimse hic kimsenin icerisindeki dusunceyi bilemez.

Fakat saani yuce rabbim, sinelerin ozundekini bilir.

zan uzre hareket ederek bir katili daahi tutuklayamazssiniz.

Hele hele bu inanc konusu olunca zan uzre inanc olmaz.

Bizler Rabbimiz Allaha, ve gondermis oldugu son vahyin bizlere saglam bir sekilde ulastigina iyman eden muminleriz.

Sen iyman edersin etmezssin o ayri konu,

****** ******** *****

Muminlere, ve muminelere, selam

Evren.

 

Şüpecilik olmasa idi bilgi olmazdı. Şüpheciliğin olmadığı yerde inançlar olur. Doğruyu bulmanın anahtarı şüpheciliktir. Objektif düşüncede "zannetmek"te olmaz. Zannetmek inançlılara has bir olgudur. Birilerinin içindeki düşünce hiç kimseyi ilgilendirmediği gibi kendisin de faydası yoktur. Düşünceler dışa vurulup pratiğe dökülmelidir. Yoksa önemi olmaz. İnanç konusu sadece "zan" üzerinedir. Maddi hiç bir temeli olmadığı gibi, masalımsı varsayımların (zanlar) biribirinden kopyasıdır.

Bizim imanımız değil somut bilgilerimiz vardır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sevgili çimen kardeşim,

 

Forumun olmazsa olmaz suçlamalarından birisi de bu neden saldırıyosun lafıdır.

 

Sevgili halkalıyıldız,

 

"Bir dönem körlerden iken çoğu ayet bana ters gelirdi," cümlesini kuran fft nin söylemi "saldırı" olmuyor. Ama ben, "Bir dönem körlerden iken çoğu ayet bana anlamlı gelirdi," cümlesini kurunca saldırı oluyor nedense.

 

Açıklamaların için teşekkürler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sevgili maraba, düşünüp de yazmadığım şeyi sen yazmışsın,sağol. Evet, fft bana kör dedi, saldırdı.

 

Bi tane örnek vererek açıklayacak yürekli yok mu?

 

Mesela ben Kuran-ı Kerimi ilk okuduğumda Bakara suresinin 191 .ayetindeki Bulduğunuz yerde öldürün cümlesine çok şaşırmıştım. (Her ne kadar onlar saldırmadıkça siz de saldırmayın dese de...) Yani ilk dikkatimi çeken ve beni kuşkulandıran şiddet ayetleriydi. Allah'ın kitabında sebebi ne olursa olsun, şiddet nasıl yer alabilirdi?

 

Okudukça gerisi geldi zaten. Neden" inanmak" üzerinde bu kadar duruluyo diye düşündüm.Yani ben dünyanın en iyi insanı bile olsam, yaptığım ameller(iyilikler) boşuna. Demek ki iyi insan olmanın hiç önemi yok. Demek ki dinin amacı insanı doğru yola yönlendirmek değil, sadece ve sadece inanmak önemli.

 

Daha sonra kadınlarla ilgili ayetler kafama takıldı.vs vs.

 

Sonuç, bu kitapta (bana göre) yanlış olan pek çok şey vardı.Allah yanlış yapabilir mi? Yapamaz. O halde? Nasıl inanayım.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Saldırganlık, basit psikoloji, ateizmin putperest olması... Bu konularda bilgin yok. fft nin yazdıkları bir inançlının düşüncesi, benim yazdıklarım da bir inançsızın düşüncesi. Neden alındınızki? Bunları söylemekten daha doğal hiç birşey yok. Ayrıca ateist bir insan, materyalist olup puta falan inanmaz. Nerden çıkarıyorsun bunları. Tam bir kahvehane sohpeti gibi..

 

"fft nin doğru söylemediğini nereden biliyorsun" diye soru sormuşsun. Şundan biliyorum; "Ayetler mucize gibi geliyor" diyor. Mucizelere inanılırmı ? Zaten doğal olmayan şeyler mucizelerdir. Yani olağanüstü şeyler. Olağanüstü şeyler adı üzerinde uydurmadır.

 

 

birsyden alındıgımız yok ****** o zaman kendı agzından dıle getır baskasının laflarını cevırmeye calısma hoş hep boyle yapıyorsunuz ama neyse:) mucozeye ınanmıyorsan sezgılerını bırdaha yokla derım sana bazı seylerın hesabı kıtabı daha bulunmadı bulunmayacak anlamında soylemıyorum ama bulunacakta demıyorum azaman bu bulunmayanlar su anda sır yanı mucıze ozaman buurdan da su cıkıyor senın elbet bulunacak dıye beklemen nasılsa bulunacak dıyorsan ıste bu senın ıcın bır mucıze bu da sana gene bır ınanc ve beklentı getırırmucıze eserı gerceklesen bır cok deney var dunyada cok farklı seyler ıcın yapılan ama cok farklı beklenmeyen sonuclar doguran deneyler bazı bılım adamlarına gore bezı seyler mucızedır ve mucıze demek hesabı kıtabı kalemle anlatılamayan seydır mısal evrenın dengeyle ılerlemesı gıbı.kendı fıkırlerını yaz sana dedıgımız bu burası tartısma meydanı **********.

 

Sevgili çimen kardeşim,

 

Forumun olmazsa olmaz suçlamalarından birisi de bu neden saldırıyosun lafıdır. Yani ben bi konuyu iyi niyetle merak ediyo olamam öyle mi? Hep kötü niyetliyiz. Siz neden bu kadar olumsuz düşünüyosunuz. Ben sana falanca ayetin sırası neydi, ya da hangi şehirde indirilmişti diye bi soru sorsam bile, sen bana eminim yine saldırıyosun diyecektin. Daha baştan önyargılısın.Neden, çünkü ne demişim islam dini demişim,öteki dinleri yazmamışım. E müslüman bi ülkede yaşadığımıza göre ben, nasıl hıristiyan oldunuz diye mi soracakatım yani?

 

Daha önce "ben hiç bişey değilim" dediğinizi hatırlıyorum. Ama sözkonusu islam dini olunca neden bu kadar tepki veriyosunuz bunu anlayamıyorum.Bal gibi müslümansınız işte. Bunu neden saklıyosunuz ki!

 

Sorunun cevabı gayet basit. Diyecekler ki ; ben de bi zamanlar şu ayetin şurasına ya da ne bileyim, şu cümlesine takılmıştım.Sonra o ayetin /ayetlerin veya kelimenin şu anlama geldiğini, şunu anlattığını araştırdım ve öğrendim. Olay budur. Böyle bi durumun yoksa cevap vermezsin.

 

Herkese sevgiler.

 

 

benım herzaman savundugum tek gercek yol tanrınınsa hersey aynıdır gerıde kalanıslam dını bana gore butun dınler arasında savunulacak en buyuk degerlere sahıp cunku dının ozune baktıgında bır ozgurlestırme vardır senın benım kendımı sıze tanıtmaya calıstıgım yazılarda bunları apacık soyledım keske bıraz daha okusaydınız sadece ısınıze yarayacak seylerı almasaydınız Daha önce "ben hiç bişey değilim" dediğinizi hatırlıyorum dıyorsunuz bunu neden aklınızda tuttunuz pekı?bunu lutfen acıklarmısın?ben bu sozcuklerden bazılarını sırf ateıstım dıye ıdda eden arkadasların on yargılarına bırakmıstım ve su an goruyorum kı bu forumdakı ateıst arkadaslarda gercekten bır on yargı var ama sunu defalarca vurguladım hadı bır sure acalım sayfasında ateıst arkadaslara yol tanrınınsa gerıdekı hersey aynıdır neden bu sozu yukarıda soyledıgın sozun yanına koymadın pekı?sımdı bu sana bır deneyım olsun nasrettın hoca deneyımlerınden kendını ortada harcayaharcaya bırseylerı goz onune koy ben bır kurumu veya dını harcamadım dınsızlıgı de savunmadım baslarken sozlerıme sadece en dogal olan seyı yaptım kendıme kendımı ortaya koydum ve sadece butun ateıst arkadaslar her konuda kaldıramadıkları her konuda bunu yuzume vurdu evet benım teorım haklı cıktı ateıstler on yargılı ve ben sadce kendımı attım ortaya bunun verdıgı tecrubeylede ateıst arkadasların en azından bu forumu kullanan ateıst arkadasların on yargılı oldugunu soyluyorum cunku bır delılım var buda bu sozum''ben hıc bırsey degılım'' ve devamlı karsıma cıkması sızler onyargılısınız bu benım gozumde cok net bunu benımle tartısmayın bıle gafınız cok acık meydanda ben bır zarf attım sızde yedınız.:) gelelım senın forumdakı sordugun soruya neydı obaslıgı hmm tamam buldum samımı olanlar cevaplasın lutfen sorunun acılıs cevabı bıle ıstenclı veya ıstencsız bır sekılde artık saldırılı bu sorunun seklı neden samımı bır sekılde soruyorumdegıl senın sorunun cevabına bakarsak sen musluman veya hrıstıyanların veya vs.nın samımı olmadıgını onceden soyluyorsun ve ayırıyorsun ve kendı samımıyetını on plana cıkarıyorsun ''ben samımıyım bu soruyu kendıme soruyorum ama sız sormuyorsunuz der gıbı''veya''sızlerın samımıyetıne guvenmıyorum'' belkı haklısın ama bu bır saldırı ve on yargı gercegını ortmez ne kadar haklı olursan ol.bırde su musluman ulke sıfatına gelelım cogunluk musluman olabılır ama turkıye dın katogorısınde dunyada azınlık olarak gecer herdınden ve dınsızlıkten baya bol bır sekılde mevcuttur cunku, turkıyede ne kadar muslumanlar cogunlukta olsalar bıle!

 

 

sımdı sorunu tektek acıklıyorum ıstenclı veya ıstencsız bır sekılde senın nasıl bır on yargı ıcınde oldugunu gostermek ıcın bunu sordugun ıcın yanlızca acıklıyorum yoksa senın saldırgan veya on yargılı bır kısılık ıcınde olman benı fazla ılgılendırmez haset sadece sahıbını curutur karsısındakıne zararı yoktur cunku..ama genede bu soruyu yanlıs bır sekılde devrık bır sekılde sorsanda sırf bu soru ıcın sana saygı duyuyorum ama daha duzgun kelımelerle sorulabılırdı zaten sen sormasaydın ben buna benzer bır seyı soracaktım buna yakın bır baslıkta acmıstım zatı.

 

dıyorsun kı''İslam dinine inanan arkadaşlarımızın çoğu, sorgulayarak inandıklarını ifade ettiler.Ben çok merak ediyorum.Bu sorgulama sürecinde hiç mi şaşırdıkları, takılıp kaldıkları veya tuhaflarına giden ayetler olmadı? Olduysa bunlar hangileriydi ve bunu nasıl bertaraf ettiler?''bır kere ınsanları ıkıye bolmussun sorgulayanlar ve sorgulamayanlar olarak bu sorunun baslangıcı bıle yanlıs sadece bır gaf ben cok merak edıyorum derken neden merak edıyorsun kı?zaten herkes nasıl bır dusuncede oldugunu apacık ortaya koyuyor bu meraktan nasıl bır yargı cıkara bılırsın?bu sorgulama surecınde..........dıye devam etmıssın burda ınsanları akılsız durumuna veya kararsız durumuna dusure bılırsın belkı dıye bır yargı kullanmıssın yanı''sız mukemmelsınızde bızmı eksıgız gıbı''veya''hepımız aynı seyın ıcınde yasıyoruz bunu nasıl akla uydurdunuz merak edıyorum ben bu sacmalıkları ''der gıbı bır ıfade kullanmıssın ''olduysa bunu nasıl.......''demıssın burda ınsanların en ozel noktalarını ıstemıssın kı bende buna deneyım dıyorum bu deneyımler farklıdır ama bır nedenın ustundedır bunu soyle acıklayalım bır cocuk atesın ne olgunu bılmez ya bırakırsın kendısı gıder anlar yada parmagını sen atese tutarsın oyle ogrenır sıcagın bukadar yakıcı oldugunu bır sekılde ogrenır.ama sen bu sorunun sonunda gayet acık bır dılle nasıl bertaraf ettıler dıye sormussun buda apacık bır dılle nasıl bır zanla gecıstırdıler demısıın veya atladılar gecıstırdıler nasıl bıryana cektıler nasıl oyle dursun bır kosede demıssın bu kelıme cok yanlıstır.bunlar hangılerıydı derkende ben ıstenclı bırsekıle ben bunların daha ıyısını bılıyorum anlamı sıkıstırmıssın ortayakı bu cok yanlıstır ve kabadır sorgulamaya zarf atarak baslamıssın kendı karsı dusuncelerınden cok ınsanların nerde olduklarını nasıl durduklarını ınsanlara soyletmeye calısmıssın ugrasmaya degmez ınsanlar olarak bellı bır kısmı hemde arastıran bır kısmı secmıssın ve onların kendı zayıf kaldıgı noktaları sen hıc ugrasmadan onlara soylemek ıstemıssın yokk dur kardesım burda sen arastıran bırısısın(Yani ben bi konuyu iyi niyetle merak ediyo olamam öyle mi? Hep kötü niyetliyiz)bu sozu bu cumlene soyluyorum. boyle kolay lokma yenılmeyacegını bılmelısın bu ıs boyle olmaz once kendını sur ortaya bakalım

 

 

ama gene soyluyorum ıstenclı veya ıstencsız tam bır sekılde zarf atarak baslamıssın onun ıcın ben baslık bıraz yanlıs dedım kelımeye baslarken onun ıcın on yargılı oldugunu soyluyorum ama sunu ınkar etmıyorum soru su seklıyle bıle guzel bır soru ama carpıtmıssın ıste sımdı bana sorarsınız sen olsan nasıl sorardın cımen dıye bende sana dırek soyleyeyım zaten soyle bır baslık acmıstım NEDEN HAYATI BOLEREK SALDIRIYORUZ bu baslık ıse herkezı kapsıyordu belırlı kısılerı degıl tabıkı.ben olsam bu soruyu grubu ıcınde bulunan bır ınsan olarak degılde sadece tarafsız bır ınsan olarak soyle sorardım.

 

 

 

her hangı bır ınanc ıcınde olan arkadaslar sorgulayarak ınanc ıcıne gırdıklerını ıfade ettıler.bu sorgulama surecınde hıcmı sasırdıkları takılıp kaldıkları veya tuhafına gıden bır surec ıcıne gırdıklerını dusunmedıler.dusundulerse bunlar nelerdır ve bunu nasıl bır yargıyı karsı karsıya getırerek gercegı fark ettıler ettıler?

 

sakın maraba arkadasımız sımdı kelımelerı kendıne gore degıstırme demesın bana ayyyyy yandık sımdı onun zanlarıylada basa cıkılmaz:) ben bunu sadece arkadasımızın cevabına atfen yazdım yanlıs anlasılmasın ben hayatı musluman hrıstıyan dıye bolmem veya ateıst dıye eger haklı bır yargı varsa o an ateıstte olurum ama haklı bır yargı gormedım su ana kadar ateızmde evet macı tanrısal tarafta seyredıyorum yorumluyorum ama bu demek degıldırkı bır ateıst vs bır musluman vs karsısında haklı ıse sırf muslumanı vs ateıstı vs savunmak ıcın ateısttı gecıstırırım ben haktan yanayım sadece bukadar (bunu marabaya yolluyorum nasılsa soracaktı)

 

herseyden sonra sana saygı duyuyorum halkalıyıldız guzel bır soru yakaladın ıstenclı veya ıstencsız bır sekılde bunu on yargıya doktun ama cok sagol bu soru ıcın en azından.

 

saygılar

 

Sevgili halkalıyıldız,

 

"Bir dönem körlerden iken çoğu ayet bana ters gelirdi," cümlesini kuran fft nin söylemi "saldırı" olmuyor. Ama ben, "Bir dönem körlerden iken çoğu ayet bana anlamlı gelirdi," cümlesini kurunca saldırı oluyor nedense.

 

Açıklamaların için teşekkürler.

 

 

haklısın bu konuda bu gozumuzden kacmadı arkadas bır gaf yapmıs ama senın soylemınle onun soylemı araasında daglar kadar fark var sen gercegı soyle dıyerek baslıyorsun ve onun kelımelerını degıstırıyorsun o ıse bır zamanlar oldugu seklı ınandırıldıgı seklı soyluyor bu farkta gozden kacmadı ama sen onun bu gafına nasıl cevap verıyorsun dırek onun cevaplarını degıstırerek onun yazısını kopya edıyorsun ve bırseyı dayattırıyorsun o ıse bır sey dayattırmıyor herhangı bır sahsa sımdıkı ınancına gore cevap verıyor senınde dedıgın gıbı bunda alınacak ne var?neden alındınız kı?sen onun sahsına saldırıyorsun sen butun ınanclılara soylemen gerekırdı ama sen ona soylemeyı yegledın bız bunu soyluyoruz sana ''gercegı soyle'' yargısıyla butun haklılıgını orttun bunu kabullen bu kacınılmaz bır gercek zaten bızde senın bu soylemıne tepkı verdık ıyı okursan....bırazda ınancına gırdık bır mucıze ınancına unutma bılımın bulmadıgı hersey bır sır ve mucıze sen nıye alındın kı?

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sayın çimen,

 

Anlaşılıyorki senin asıl amacın yaşamda gerçekleri bulup onlara uyum sağlamak. Ama bunu ne derece samimi olarak istediğini ancak sağlıklı diyaloglardan sonra anlayacağız. Umarım kırıcı tartışmalara girmeden sağlıklı tartışmamız devam eder. Görüyorsunki hakaretvari konuşmalarım olmadığı için kurduğum cümlelerde yıldızlanan(sansürlenen) kelimelerim de olmuyor. Neyse tartışma üslupları insanların anlayış tarzlarını ve kişiliğini gösteriyor. Dikkat edersek inandırıcılığımız üst düzeylerde olacaktır.

 

birsyden alındıgımız yok ****** o zaman kendı agzından dıle getır baskasının laflarını cevırmeye calısma hoş hep boyle yapıyorsunuz ama neyse:)

 

Çimen kardeş, ben sana hep gerçeklerden bahsedeceğim. Gerçek hayatta bir problemin çözülmesi için sorgulanması gerekir. O probleme tersinden yada bir başka yönden bakılması gerekirki başka alternatifleri, doğruları varsa çıksınlar ortaya. İşte bizim yaşam anlayışımız bu. fft dostumuzun söylediklerine tersinden bakarak sorguladım. "Gerçek şekli" şudur sözümdeki amaç ise; bilimin sadece maddeler dünyasını doğrulayıp mucizeler dünyası ile ilgisin olmadığıydı.

Gerçi sen madde ötesi uydurulanlara da (saldırı değil) inanıyorsun ama, bunlara tartışmamızda zaman zaman değinelim.

 

mucozeye ınanmıyorsan sezgılerını bırdaha yokla derım sana bazı seylerın hesabı kıtabı daha bulunmadı bulunmayacak anlamında soylemıyorum ama bulunacakta demıyorum azaman bu bulunmayanlar su anda sır yanı mucıze ozaman buurdan da su cıkıyor senın elbet bulunacak dıye beklemen nasılsa bulunacak dıyorsan ıste bu senın ıcın bır mucıze bu da sana gene bır ınanc ve beklentı getırırmucıze eserı gerceklesen bır cok deney var dunyada cok farklı seyler ıcın yapılan ama cok farklı beklenmeyen sonuclar doguran deneyler bazı bılım adamlarına gore bezı seyler mucızedır ve mucıze demek hesabı kıtabı kalemle anlatılamayan seydır mısal evrenın dengeyle ılerlemesı gıbı.kendı fıkırlerını yaz sana dedıgımız bu burası tartısma meydanı **********.

 

Çimen kardeş,

Yukardaki alıntıladığım yazında da görüldüğü üzere, madde ötesi varlıklara yoğun şekilde inanıyorsun. Ama gerçek yaşamda madde ötesi bulunmuş en ufak emare ve olguya rastalanmadı binlerce yıldır. Mucize bulgular dediğin şeylerin tümü maddeyle ilgili. Bilim adamların kastettiği mucizevi buluşlar da, o güne kadar düşünülmeyen ve devrim yaratan maddesel olgular. Mesela elde edilmesi gerçekleşirse eğer, sudan elde edilecek hidrojen yakıtı mucizevi olacak. Süper iletkenler hakeza. Ama senin dediğin gibi madde ötesi yakıt mucizesi kesinlikle gerçekleşmeyecek. Yani cehennem ateşini yakıt olarak kullanamayacağız.

Bizler madde ile ilgili tüm olguları ispatlayabiliyoruz ama sizler mucizelerin birini bile ispatlayamıyorsunuz. Binlerce yıl önce söylenen bastonun yılan olmasına bizleri nasıl inandıracaksınız ? Ama sizler inanadurun. Bu hayalleri, öğretileri kimselere dayatmadıkça bizleri pek ilgilendirmez.

 

her hangı bır ınanc ıcınde olan arkadaslar sorgulayarak ınanc ıcıne gırdıklerını ıfade ettıler.bu sorgulama surecınde hıcmı sasırdıkları takılıp kaldıkları veya tuhafına gıden bır surec ıcıne gırdıklerını dusunmedıler.dusundulerse bunlar nelerdır ve bunu nasıl bır yargıyı karsı karsıya getırerek gercegı fark ettıler ettıler?

 

sakın maraba arkadasımız sımdı kelımelerı kendıne gore degıstırme demesın bana ayyyyy yandık sımdı onun zanlarıylada basa cıkılmaz:) ben bunu sadece arkadasımızın cevabına atfen yazdım yanlıs anlasılmasın ben hayatı musluman hrıstıyan dıye bolmem veya ateıst dıye eger haklı bır yargı varsa o an ateıstte olurum ama haklı bır yargı gormedım su ana kadar ateızmde evet macı tanrısal tarafta seyredıyorum yorumluyorum ama bu demek degıldırkı bır ateıst vs bır musluman vs karsısında haklı ıse sırf muslumanı vs ateıstı vs savunmak ıcın ateısttı gecıstırırım ben haktan yanayım sadece bukadar (bunu marabaya yolluyorum nasılsa soracaktı)

 

Çimen kardeş bu senin ve diğer müslümanların görüşü, sizden sayıca fazla olan hristiyanlar ve az olan musevilerin görüşleride tıpkı sizinki gibi. "Bizim dinimiz mükemmel" diyorlar. Diğer dinler de tabiiki. Ama bize göre hepsi de madde ötesi uydurmalar. Geçmiş çağlarda bir takım insanların uydurmaları. Özleri birbirine benzeyen hayali düşünceler.

 

her hangı bır ınanc ıcınde olan arkadaslar sorgulayarak ınanc ıcıne gırdıklerını ıfade ettıler.bu sorgulama surecınde hıcmı sasırdıkları takılıp kaldıkları veya tuhafına gıden bır surec ıcıne gırdıklerını dusunmedıler.dusundulerse bunlar nelerdır ve bunu nasıl bır yargıyı karsı karsıya getırerek gercegı fark ettıler ettıler?

 

sakın maraba arkadasımız sımdı kelımelerı kendıne gore degıstırme demesın bana ayyyyy yandık sımdı onun zanlarıylada basa cıkılmaz:) ben bunu sadece arkadasımızın cevabına atfen yazdım yanlıs anlasılmasın ben hayatı musluman hrıstıyan dıye bolmem veya ateıst dıye eger haklı bır yargı varsa o an ateıstte olurum ama haklı bır yargı gormedım su ana kadar ateızmde evet macı tanrısal tarafta seyredıyorum yorumluyorum ama bu demek degıldırkı bır ateıst vs bır musluman vs karsısında haklı ıse sırf muslumanı vs ateıstı vs savunmak ıcın ateısttı gecıstırırım ben haktan yanayım sadece bukadar (bunu marabaya yolluyorum nasılsa soracaktı)

 

İlahi çimen kardeş, bir ömürsün sen. Keşke karşı karşıya olsakta tartışsa idik seninle, merak ettim seni. Kelimeleri istediğin gibi değiştirebilirsin. Bunun adına olasılıkların denenmesi denir. İnsan mantığına uygun olanı kalır belleklerde. Yalnız burada iki türlü mantık vardır onu belitmeliyim. Hayalci mantık, maddeci mantık. Hangi mantıkla değerlendirmene bağlı. Siz idealistler tüm olguları tabiiki masalcı mantıkla yorumlayacaksınız. Sizler için değişmeyen kesin doğrular vardır. Ama bizlerde kesin doğrular yoktur. Doğrular güncel ve görecelidirler. Sen maçı masalcılar türübününden seyrediyorsun. Bizlerde senin gibi müslüman hristiyan olarak ayırmıyoruz. Bizim için türübünler masalcılar ve maddeciler olarak ayrılıyor. Masallar hep ayni, kimisi bastonun yılan olmasına inanır, kimisi de kaf dağındaki sihirli elmaya. Bunlar bizim için değişik masallardır. Bizim için yaşamda yalnızca masalcılar ve gerçekçiler vardır. Yani maddeciler ve görünmezciler.

 

haklısın bu konuda bu gozumuzden kacmadı arkadas bır gaf yapmıs ama senın soylemınle onun soylemı araasında daglar kadar fark var sen gercegı soyle dıyerek baslıyorsun ve onun kelımelerını degıstırıyorsun o ıse bır zamanlar oldugu seklı ınandırıldıgı seklı soyluyor bu farkta gozden kacmadı ama sen onun bu gafına nasıl cevap verıyorsun dırek onun cevaplarını degıstırerek onun yazısını kopya edıyorsun ve bırseyı dayattırıyorsun o ıse bır sey dayattırmıyor herhangı bır sahsa sımdıkı ınancına gore cevap verıyor senınde dedıgın gıbı bunda alınacak ne var?neden alındınız kı?sen onun sahsına saldırıyorsun sen butun ınanclılara soylemen gerekırdı ama sen ona soylemeyı yegledın bız bunu soyluyoruz sana ''gercegı soyle'' yargısıyla butun haklılıgını orttun bunu kabullen bu kacınılmaz bır gercek zaten bızde senın bu soylemıne tepkı verdık ıyı okursan....bırazda ınancına gırdık bır mucıze ınancına unutma bılımın bulmadıgı hersey bır sır ve mucıze sen nıye alındın kı?

 

Çimen kardeş, dayatmalar, kesinlikler hep inançlarda olur. Hükümlere kesin inanacaksın diye dayatmalar vardır. Hatta yanarsın mahvolursun diye tehditler. Her toplumun kendine has manevi değerleri vardır. Araplarınki gibi. Bunlar bizi pek ilgilendirmiyor. Bizim değerlerimiz insanlar ve onların mutluluğu. Eğer bunu dayatma olarak algılıyorsan sen bilirsin.

 

Anlaşılmayı umarım, selamlar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

hangi birmilyar insan dinsiz.

 

geleneksel anlamında bir dini mevzu bahis ediyorsanız olabilir.

 

ama teorik bir din tanımından yola çıkıyorsanız bu mümkün degil.

 

yada tam olarak 'dinsiz' den neyi anlatmak istediniz?.

 

Wikipedia'daki istatistikler.

 

Christianity 2.1 billion (see below)

Islam 1.3 billion (see below)

Non-Adherent (Secular/Atheist/Irreligious/Agnostic/Nontheist) 1.1 billion

Hinduism 900 million (see below)

Chinese folk religion 394 million (see below)

Buddhism 376 million

Primal indigenous ("Pagan") 300 million

African traditional and diasporic 100 million

Sikhism 23 million

Juche 19 million

Spiritism 15 million

Judaism 14 million

Bahá'í Faith 7 million

Jehovah's Witnesses 6.5 million

Jainism 4.2 million

Shinto 4 million (see below)

Cao Dai 4 million

Zoroastrianism 2.6 million

Tenrikyo 2 million

Neo-Paganism 1 million

Unitarian Universalism 800,000

Rastafari movement 600,000

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Şüpecilik olmasa idi bilgi olmazdı. Şüpheciliğin olmadığı yerde inançlar olur. Doğruyu bulmanın anahtarı şüpheciliktir. Objektif düşüncede "zannetmek"te olmaz. Zannetmek inançlılara has bir olgudur. Birilerinin içindeki düşünce hiç kimseyi ilgilendirmediği gibi kendisin de faydası yoktur. Düşünceler dışa vurulup pratiğe dökülmelidir. Yoksa önemi olmaz. İnanç konusu sadece "zan" üzerinedir. Maddi hiç bir temeli olmadığı gibi, masalımsı varsayımların (zanlar) biribirinden kopyasıdır.

Bizim imanımız değil somut bilgilerimiz vardır.

 

Nasıl bakarsan öyle görürsün..

Şüphe en tehlikeli güdürdür bana göre herşeye şüpheli bakmak,düşünsenize yaşadığınız herşeyden şüphe ettiğinizi!!yada etrafınızda ki tüm insanlardan,evet ile hayır arasında sıkışıp kalır akıl şüphede ise...

 

 

ŞÜPHE

 

Bir şey şüpheli ise ondan sakın. Yoksa haram işlersin. (Abdullah Bin Abdülaziz)

Bu dünyada insanlar bir kere aldatılınca gerçekten bile şüphe duyarlar. (Hitopadesa)

Dostlarımızdan şüphelenmek, onların ihanetinden çok daha utanç vericidir. (La Rochefoucauld)

Şüphe, çilelerimizin en büyüğüdür. (A.M.Dranas)

Şüphe, çoğunlukla faydası olmayan bir ıstıraptır. (Samuel Hohnson)

Şüphe, duyguların değil, zekanın bir kusurudur. (Bacon)

Şüphe, hummalı hastaya benzer; Uyumaz, uyuyamaz, uyutmaz, dalsa da korkulu rüya görürü. (Cenap Şehabettin)

 

Gördüğün gibi maraba,şüpheyle hiç bir yere varamazsın,sadece kendi yer bitirirsin..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Nasıl bakarsan öyle görürsün..

Şüphe en tehlikeli güdürdür bana göre herşeye şüpheli bakmak,düşünsenize yaşadığınız herşeyden şüphe ettiğinizi!!yada etrafınızda ki tüm insanlardan,evet ile hayır arasında sıkışıp kalır akıl şüphede ise...

ŞÜPHE

 

Bir şey şüpheli ise ondan sakın. Yoksa haram işlersin. (Abdullah Bin Abdülaziz)

Bu dünyada insanlar bir kere aldatılınca gerçekten bile şüphe duyarlar. (Hitopadesa)

Dostlarımızdan şüphelenmek, onların ihanetinden çok daha utanç vericidir. (La Rochefoucauld)

Şüphe, çilelerimizin en büyüğüdür. (A.M.Dranas)

Şüphe, çoğunlukla faydası olmayan bir ıstıraptır. (Samuel Hohnson)

Şüphe, duyguların değil, zekanın bir kusurudur. (Bacon)

Şüphe, hummalı hastaya benzer; Uyumaz, uyuyamaz, uyutmaz, dalsa da korkulu rüya görürü. (Cenap Şehabettin)

 

Gördüğün gibi maraba,şüpheyle hiç bir yere varamazsın,sadece kendi yer bitirirsin..

 

Sayın suheda,

 

Doğrusu senle bir kez daha tartışmayı beklemiyordum (muhatap alma meselesi hatırla). Doğruları bulma aracı olan "şüpheci olma"yı kabullenebilmek için. Paranoya, bilimsel şüphecilik ve peşin kabulcülük kavramlarını da bilmek gerekiyor. İnsanlar bilimde şüpheci olmasalardı şu anda halen iki odunu biribirine sürtüyo olmaları gerekti.

 

Şüpheciliğin latince diğer karşılıkları araştırıcı ve inceleyici olmaktır. Bilimde şüphecilik metodludur. Ünlü düşünür Descartes şüpheciliği bilimde metod olarak geliştirmiştir. Şüphecilik doğru bilgilere varmak için bilimde araç olarak kullanılır. Şu şekilde gelişir. Şüphe>deliller>yorum>karar.

 

Biz ateistler şüpheci (sorgulayıcı) olmasa idik, bir Arap dayatması olan cehennemden korkuyor, inanıyor olacaktık. Yada inançlılar gibi her denileni kabullenen peşin kabulcü olacaktık. Şüphecilik bir nevi doğrular için düşünmektir (bak imzam).

 

Sayın Suheda, insanlar ancak bu kadar ters olurlar birbirlerine. Sen "şüphe en tehlikeli güdüdür" diyorsun ben ise "şüphe doğruyu bulma metodudur diyorum" ikimizden birisi çok yanlış düşünüyor. Sence hangimiz ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sayın Suheda, insanlar ancak bu kadar ters olurlar birbirlerine. Sen "şüphe en tehlikeli güdüdür"diyorsun ben ise "şüphe doğruyu bulma metodudur diyorum" ikimizden birisi çok yanlış düşünüyor. Sence hangimiz ?

 

Bence ikinizde haklı olabilirsiniz, şöyleki : Şüphe çoğu kez tehlikeli sonuçlara yol açabilir ama kuşku duymadan doğruya ulaşmak mümkün değildir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bence ikinizde haklı olabilirsiniz, şöyleki : Şüphe çoğu kez tehlikeli sonuçlara yol açabilir ama kuşku duymadan doğruya ulaşmak mümkün değildir.

 

Sayın 16yıldız alıntı yaptığın yazının bir öncesini okumamışsın. Paranoya ile kuşkucu olmayı ayırmanın gerekliliğini anlatmıştım.

Kuşkunun, şüphenin metodlu olaması gerektiğinden de bahsetmiştim. Delil, kuşkuculuğun şartlarından birisi. Nasıl tehlikeli olacak o zaman şüphecilk açıklarmısın ? Bilimsel metodlar dışındaki şüphecilik doğruyu bulmak için değildir, paranoyadır, bir hastalıktır, metodu yoktur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

gelelım senın forumdakı sordugun soruya neydı obaslıgı hmm tamam buldum samımı olanlar cevaplasın lutfen sorunun acılıs cevabı bıle ıstenclı veya ıstencsız bır sekılde artık saldırılı bu sorunun seklı neden samımı bır sekılde soruyorumdegıl senın sorunun cevabına bakarsak sen musluman veya hrıstıyanların veya vs.nın samımı olmadıgını onceden soyluyorsun ve ayırıyorsun ve kendı samımıyetını on plana cıkarıyorsun ''ben samımıyım bu soruyu kendıme soruyorum ama sız sormuyorsunuz der gıbı''veya''sızlerın samımıyetıne guvenmıyorum'' belkı haklısın ama bu bır saldırı ve on yargı gercegını ortmez ne kadar haklı olursan ol.bırde su musluman ulke sıfatına gelelım cogunluk musluman olabılır ama turkıye dın katogorısınde dunyada azınlık olarak gecer herdınden ve dınsızlıkten baya bol bır sekılde mevcuttur cunku, turkıyede ne kadar muslumanlar cogunlukta olsalar bıle!

sımdı sorunu tektek acıklıyorum ıstenclı veya ıstencsız bır sekılde senın nasıl bır on yargı ıcınde oldugunu gostermek ıcın bunu sordugun ıcın yanlızca acıklıyorum yoksa senın saldırgan veya on yargılı bır kısılık ıcınde olman benı fazla ılgılendırmez haset sadece sahıbını curutur karsısındakıne zararı yoktur cunku..ama genede bu soruyu yanlıs bır sekılde devrık bır sekılde sorsanda sırf bu soru ıcın sana saygı duyuyorum ama daha duzgun kelımelerle sorulabılırdı zaten sen sormasaydın ben buna benzer bır seyı soracaktım buna yakın bır baslıkta acmıstım zatı.

 

Beni benden iyi anlatmışsın sağol.

 

'bır kere ınsanları ıkıye bolmussun sorgulayanlar ve sorgulamayanlar olarak.. demişsin

 

Yakın çevremden biliyorum hiç okumadan, kulaktan dolma bilgilerle müslüman olan bi sürü insan var. İkiye bölen ben değilim, bu bi gerçek.

 

 

Soruyu senin istediğin şekilde sormadığım için üzgünüm.

 

Not: Çimen, yazdıklarının daha anlaşılır olmasını istiyorsan noktalama işaretlerini, hiç olmazsa nokta veya virgülü kullansan.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Cesur bir müslüman arkadaştan cevap bekliyorum hala.

 

Demek ki, hiç tereddütsüz iman etmişler , kutluyorum o zaman.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sayın 16yıldız alıntı yaptığın yazının bir öncesini okumamışsın. Paranoya ile kuşkucu olmayı ayırmanın gerekliliğini anlatmıştım.

Kuşkunun, şüphenin metodlu olaması gerektiğinden de bahsetmiştim. Delil, kuşkuculuğun şartlarından birisi. Nasıl tehlikeli olacak o zaman şüphecilk açıklarmısın ? Bilimsel metodlar dışındaki şüphecilik doğruyu bulmak için değildir, paranoyadır, bir hastalıktır, metodu yoktur.

 

Sayın maraba ! Doğruyu bulabilmek için , Bilimsel metod olarak şüpheciliğin esas olması konusunda hemfikiriz. çünkü mantıken , çok sayıda inanç vardır ama gerçek tektir. ancak , şüpheciliğin tehlikeli olması durumunu ayrı bir mevzu olarak düşünüyorum.

Şu açıdan : Mevcut inançların doğru olmadığının anlaşılması olasılığının , bireysel ve toplumsal boyutta bir kaos ortamı yaratacağını düşünerek tehlikeli buluyorum.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.