Φ wyattearp Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Madem ateizme göre bizde doğanın bir parçasıysak hayvanlar arasındaki vahşet, dünyadaki açlık, kötülük falan filan neden rahatsızlık verir insana...Zaten bizde bir hayvansak iyilik kötülük vahşet mutluluk bize bir anlam vermemeli Öylemidir? Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Madem ateizme göre bizde doğanın bir parçasıysak hayvanlar arasındaki vahşet, dünyadaki açlık, kötülük falan filan neden rahatsızlık verir insana...Zaten bizde bir hayvansak iyilik kötülük vahşet mutluluk bize bir anlam vermemeli Öylemidir? Demek, senin tüm bunlardan rahatsız olmanın sebebi "din" öyle mi? Bu nasıl bir ironidir böyle. Sana göre tüm dünyadaki vahşet ve adaletsizliğin sebebi tanrı, ama senin bunlardan rahatsızlık duymanı sağlayan da bu tanrı inancı öyle mi? Sen hala "insan olmak" ile dini inancı ayırdedememişsin, ben sana daha ne diyeyim ki... Alıntı
Φ ebu_cehil Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Madem ateizme göre bizde doğanın bir parçasıysak hayvanlar arasındaki vahşet, dünyadaki açlık, kötülük falan filan neden rahatsızlık verir insana...Zaten bizde bir hayvansak iyilik kötülük vahşet mutluluk bize bir anlam vermemeli Öylemidir? SAYIN wyatterap,yiyebilceğin kadar ye,kullanabildiğin kadar kullan,hayvanlar arasında vahşet yoktur elbetteki doğada hayatta kalabilmre mücadelesi var birileri birini yiyecek,sen oturup biryerine giyecen diye fok balıklarını toplu olarak katledersin esas onun adı vahşet olur düşünsene o toplu katliamlardan bir fok balık olarak korkuyu olağanca hissedersin her halde sayın wyetterap,"hayat bir oyundur,bu oyunun değişmez tek kuralı;birgün bu oyunu terketmek zorunda kalacağız başka oyunda yok."O yüzden oyununu iyi oyna mutlu ol,mutlu et zira" yaşam, ölüme ara vermektir"bilmem anlatabildim mi o yüzden hayatını yaşa diğer canlıları rahatsız etmeden ama nerede? tanrı dünyanın nimetlerini size secde etmiş,alın tepe tepe kullanın tüketin aksırıncaya kadar patlayıncaya kadar nasıl olsa tanrı'nın nimeti Alıntı
Φ wyattearp Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 senin bunlardan rahatsızlık duymanı sağlayan da bu tanrı inancı öyle mi? Sen hala "insan olmak" ile dini inancı ayırdedememişsin, ben sana daha ne diyeyim ki... Canım kardeşim ben sizin iddianınızın gerçek olması durumunu düşünüyorum bi de beraber düşünelim, Madem diyorum, ateizme göre,biz doğadaki diğer canlılardan herhangi biriyiz, o zaman bi köpek, bir yılan, bir sıçan ne kadar etkilenirse hadiselerden, bizimde o kadar etkilenmemiz lazım değil mi ? Madem hayvansak hayvanlığımızın gereği bu değilmidir? Sana göre tüm dünyadaki vahşet ve adaletsizliğin sebebi tanrı, Hayır değil,bunun şimdi sen uydurdun... Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Canım kardeşim ben sizin iddianınızın gerçek olması durumunu düşünüyorum bi de beraber düşünelim, Madem diyorum, ateizme göre,biz doğadaki diğer canlılardan herhangi biriyiz, o zaman bi köpek, bir yılan, bir sıçan ne kadar etkilenirse hadiselerden, bizimde o kadar etkilenmemiz lazım değil mi ? Madem hayvansak hayvanlığımızın gereği bu değilmidir? Hayır değil,bunun şimdi sen uydurdun... Ben insan olmaktan bahsediyorum, insanın doğasından bahsediyorum, sosyalleşmeden, bunun gereği olarak da insanca yaşamdan bahsediyorum. İnsan olmanın gereği, çevresine karşı duyarlı olmaktan geçer. Çünkü sen düşünebilirsin, ama hayvanlar düşünemez. Bu, insanla hayvan arasındaki en önemli farktır. Ben neyi uydurmuşum ? 2/155 "Andolsun ki sizi biraz korku ve açlık; mallardan, canlardan ve ürünlerden biraz azaltma (fakirlik) ile deneriz. (Ey Peygamber! ) Sabredenleri müjdele !" Bu ayet yeterli olur sanırım... Alıntı
Φ wyattearp Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 2/155 "Andolsun ki sizi biraz korku ve açlık; mallardan, canlardan ve ürünlerden biraz azaltma (fakirlik) ile deneriz. (Ey Peygamber! ) Sabredenleri müjdele !" Bu ayet yeterli olur sanırım... 1- Bu ayetin muhatabı inananlardır. Üzerine alınmana gerek yok... Bu, insanla hayvan arasındaki en önemli farktır. 2-Ben de bunu anlatmaya çalışıyorum sende anlamamaya...Sırası geldiğinde çok güzel insanın da diğer hayvanlar gibi bir hayvan olduğunu iddia ediyosunuz..İşinize gelmedimi de insanla hayvan arasındaki farktan bahsediyorsunuz.. Al işte sizden bi arkadaşın bu forumda bu konudaki düşünceleri http://www.turkish-media.com/forum/index.p...wtopic=2527&hl= Spartaküsün diyeceklerine ne diyeceksin Diyecek bi şeyin kaldıysa Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 1- Bu ayetin muhatabı inananlardır. Üzerine alınmana gerek yok... 2-Ben de bunu anlatmaya çalışıyorum sende anlamamaya...Sırası geldiğinde çok güzel insanın da diğer hayvanlar gibi bir hayvan olduğunu iddia ediyosunuz..İşinize gelmedimi de insanla hayvan arasındaki farktan bahsediyorsunuz.. Al işte sizden bi arkadaşın bu forumda bu konudaki düşünceleri http://www.turkish-media.com/forum/index.p...wtopic=2527&hl= Spartaküsün diyeceklerine ne diyeceksin Diyecek bi şeyin kaldıysa Senin için endişelenmeye başladım wyattearp... Sende ciddi "yorumlama" bozukluğu olduğunu düşünüyorum. Karınca da, ayı da birer hayvandır. Ancak yaşayış şekilleri açısından ciddi farklılıkları vardır. İnsanların da, diğer hayvanlardan yaşayış açısından farkları vardır. Fizyolojik açıdan baktığın zaman, insanlar ile hayvanlar arasında (özellikle memeliler açısından) pek fark yoktur. (Ayrıntılara girmiyorum, bu kadarını da bildiğini varsayıyorum artık). Ancak insanı doğaya ve çevresine hakim kılan 5 temel unsur vardır: 1- Frontal lobunun neokorteksinin diğer primatlara oranla daha gelişmiş olması 2- Gırtlak yapısının farklı sesleri çıkarabilecek yapıda olması ve geliştirebildiği dil yeteneği 3- İkinci beyni olan elini çok sofistike kullanabilmesi (motor korteksin büyük bir kısmı, el hareketleri konusunda uzmanlasmistır) ve eliyle "opponens" hareketini (basparmak ile, küçük parmagı ve diger parmakları birleştirip, kavrama hareketi) ve diger ince hareketleri başariyla yapabilmesi. 4- Ayakta durabilmesi ve tüylerini kaybetmis olmasi sonucu soguk iklimlere adaptasyon saglayabilmek için alet yapabilmesi, avlanabilmesi, hayvanların kürklerini kullanabilmesi, ateşi keşfedişi 5- Diger primatlar gibi gruplar içinde yaşaması, yardimlaşması, sosyal bir canlı olması. (Dr. Umit Sayin.. BILIM ve UTOPYA DERGISI Ekim 1998) Artık, daha açık nasıl anlatılabilir bilemiyorum.... Alıntı
Φ wyattearp Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 sevgili esra ben ateistim ateist allah yoktur demek sen doğada yaşayan canlısın diğer canlılardan hiç bir farkın yok senin aklın olman üstünlüğün değildir hayatta kalabilmen için üstün özelliğindir.Nasıl çita hızlı koşuyorsa kartal gözleri uzağı görebiliyor avını yakalamada muhteşem iniş takımları varsa nasıl bukalemun renk değiştirip avlanıyor ve ya avlanmaktan kurtuluyorsa senin aklında o dur hayatta kalabilmen için üstün bir özelliğin mutlaka olacak şimdiye kadar canlıların % 99'u hayatta kalmayı başaramadılar dinazorlar gibi onlar doğa yaşamında ortama ayak uyduramadılar ve yok oldular bilim adamlarının dediğine göre bir gün bizim neslimizde tükenecek sen öldüğün zaman azot ve karbon bileşimine gireceksin ve bir zaman petrol olacaksın ve seni petrol olarak çıkaracaklar ve arıtacaklar ve bir arabaya benzin olarak dolacaksın o araba çalıştığı zaman sen yanacaksın ve eksozdan karbondioksit gazı olarak çıkacaksın ağaçlar seni gece emip gündüz oksijen olacaksı yani sen aslında hiç bir zaman yok olmayacaksın yeryüzünde dönüşüp duracaksın gerçekler bu ben her zaman şunu bilirim bir düşünce bana hiç bir şey kazandırmıyorsa o düşünce en doğru düşüncedir bu anlattıklarım belki korku filmi gibi cennet yok öteki dünya yok sen bir maddesin dönüşüp duracaksın şimdi canlı bir varlıksın yarın cansız bir varlıksın bu gerçektir benim söylediklerim sana hiç birşey kazandırmayacak çeşke tanrı olsaydı kötülere ceza verseydi iyi insanları ödüllendirseydi işte bu düşünce sana çok şey kazandırır ama yanlış ama yanlış doğanın kanunu geçerli uyum sağlayan her zaman hayatta kalmayı başarıyor belki diktatörce düşünüyorum ama katil olan acımasız olan daima kazanıyor yaşamımızda öyle değil mi? Şu arkadaşın yazdıklarına katılıyormusun... Alıntı
Φ emrahh Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Sevgili yamyam Ben insan olmaktan bahsediyorum, insanın doğasından bahsediyorum, sosyalleşmeden, bunun gereği olarak da insanca yaşamdan bahsediyorum. demişsin. Peki güçlünün güçsüzü ezmesini peşinen kabul etmişsen orada insanca yaşamı ayakta tutabilmek mümkün olabilir mi? Madem doğal seleksiyon var güçlü olan güçsüzü ezer.Güçlü olan ayakta kalır.Güçsüz olan yokolur.Madem ayakta kalmak için ezmen gerekiyor tüm bunlar gerçekse insanca yaşamak için tek bir gerekçe gösterebilirmisin? Tabi ateist felsefe içinde kalman kaydıyla. Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Şu arkadaşın yazdıklarına katılıyormusun... Bahsettiğin şey, insanların düşünen bir hayvan oldukları ise, evet katılıyorum. Alıntı
Φ wyattearp Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 (düzenlenmiş) Arkadaşın yazdıklarına katılıyomusun diye sordum kardeş, benim değil, onun bahsettiği şeyler önemli 1-Yazının tamamına doğru diyebilirmiyiz 2-Eğer diyemezsek ateist felsefenin bu konudaki doğrularını yazarmısın 3- Peki güçlünün güçsüzü ezmesini peşinen kabul etmişsen orada insanca yaşamı ayakta tutabilmek mümkün olabilir mi? Ben de emrahh arkadaşın sorusuna cevap bekliyorum, Tarih: 9 Aralık , 2005 Düzenleyen: wyattearp Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Sevgili yamyam Ben insan olmaktan bahsediyorum, insanın doğasından bahsediyorum, sosyalleşmeden, bunun gereği olarak da insanca yaşamdan bahsediyorum. demişsin. Peki güçlünün güçsüzü ezmesini peşinen kabul etmişsen orada insanca yaşamı ayakta tutabilmek mümkün olabilir mi? Madem doğal seleksiyon var güçlü olan güçsüzü ezer.Güçlü olan ayakta kalır.Güçsüz olan yokolur.Madem ayakta kalmak için ezmen gerekiyor tüm bunlar gerçekse insanca yaşamak için tek bir gerekçe gösterebilirmisin? Tabi ateist felsefe içinde kalman kaydıyla. Evet, ayakta kalmanın kuralıdır güçlü olmak. Şu an dünyadaki kaynaklar her insana yetecek seviyededir. Ancak bahsettiğim gibi, insanlar tamahkârdır. Yani açgözlü... Hep daha fazlasını isterler.Bunun sonucunda da, hep bir taraf ezilmiştir. Geçmişteki siyasi, mali vs güç savaşları dünyayı bu noktaya getirmiştir. Belki, Atatürk olmasaydı biz de şu an (belki nijer kadar değil ama) oldukça zor bir durumda olacaktık. Bence, insanca yaşamın önemli detaylarından biri de empatidir. Yani kendini başkasının yerine koyma. Her insan, ya da toplum kendini karşısındakinin yerine koyar ve eylemlerini ona göre şekillendirirse, dünyadaki insan yaşamının kalitesi de şüphesiz ki artacaktır. Ama önce insan olarak bu bilince ulaşmamız gerekiyor. Alıntı
Φ emrahh Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Sorumun cevabını aldığımı düşünmüyorum. Sorumu tekrar ediyorum. Niçin ezerek sömürerek en rahat ,en güçlü,en iyi yaşayan olmak varken insanca yaşamak yolunu seçeyim. Çünkü ateist düşünceye göre acımaya başladığında sen acınacak duruma düşersin.Güçlü olmak ayakta kalmak için acımamak insaflı olmamak durumundasın. Dünyadaki insan yaşamanın kalitesi artacağından bahsediyorsun ama ateizmin bir amacı olmadığını ve güçlü güçsüzü ezer felsefesini kabul ettiğini söylüyorsun.Empati yapmak yani kendini karşındakinin mesela güçsüz olanın yerine koymak bu felsefede yoktur. Mesela bir çitanın vah zavallı ceylan ben onu yersem yazık olacak hayvana demesi mümkün mü?Ya da ateist felsefede birinin karayip adalarında tatilini yapmak varken empati yapıpta bu paranın bir kısmını fakir insanlara vereyim de tatilimi akdenizde yapayım demesi mümkün mü?Bunu yaptığı taktirde kendi lüksünden feragat edecek.kaldı ki bu şekilde davranmaya devam ettiği taktirde belki de acınacak duruma düşecek. Nerede kaldı güçlü olmak için ezme felsefesi.Nerdede kaldı güçlü olan ayakta kalır felsefesi.Yani ateizmi reddediyorsun.İnsanların ezerek sömürerek değil de kendisini diğerinin yerine koyarak yani diğerkamlık yaparak insan yaşamının kalitesinin artacağını söylüyorsun. Bilerek veya bilmeyerek teist felsefenin etkisinde hareket ediyorsun.Belki de teizmden ateizme geçiş yaptığın için oradaki güzellikleri zihninden beyninden atamamışsın.Ateist olduğunu zannettiğin dönemde dahi teizmin güzelliklerini savunuyorsun. Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Niçin ezerek sömürerek en rahat ,en güçlü,en iyi yaşayan olmak varken insanca yaşamak yolunu seçeyim. O senin karakteristik özelliğine kalmış. Ayrıca yukarıda Ateizme atfen saydıklarının hiçbirini ateizm sana söylemez. Sen ateist felsefeyi, satanist felsefe ile karıştırıyorsun... Tekrar ediyorum, ateizm bir ideoloji değil, tanrı iddiasının reddidir. En rahat, en güçlü , en iyi yaşayan olmak hırsı ateizme özgü bir hırs değildir. Tarih boyunca yaşanan çatışmaların, savaşların ateist bir felsefenin ürünü olduğunu mu sanıyorsun? Alıntı
Φ emrahh Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Dünyadaki adaletsizliklerin, sefaletin ve kötülüklerin neden kaynaklandığını az çok hepimiz biliyoruz. Yaşamın kuralıdır bu : "Güçlü olan güçsüzü ezer." Bunun en kolay örneğini hayvanlar aleminde görürsün. Av ve avcı ilişkisi. Bunu senin yazından aldım.Peki bunun hangi düşünceye ait olduğunu biliyormusun? Ve adı ne ise bu düşüncenin darwin gibi insan yaşamında da geçerli olduğunu düşünüyormusun?Buna göre üstün olan ırkların ayakta kalacağını zayıf ırkların tarihten silineceğini düşünüyormusun? Yukarıdaki yazılanlardan anladığım kadarıyla düşünüyor ve kabul ediyorsun.O halde bu düşüncedeki birine şu soru rahatlıkla sorulabilir. Yaşamın kuralı olarak güçlü olan güçsüzü ezmişdir.Biri av olmuştur biri de avcı.Bunu böyle kabul ettikten sonra nijerliler için üzülüp sızlanmanın alemi nedir? Sana bir de hikaye anlatayım.Belki ne demek istediğim daha iyi anlaşılır. Vaktin birinde bir kilsenin çanına bir karga dadanır.Gidip gelip kilisenin çanına pislemeye başlar.Kilisenin zangocu bu durumdan rahatsız olur ve kargaya bir oyun oynamaya karar verir. Bir gün kilisenin çanının üzerine bir kapta şarap koyar.Karga yine o gün oraya geldiğinde kaptaki şarabı içer.Tabi sonra şarabın etkisiyle olduğu yerde sızakalır. Zangoç çana çıkar ve kargayı sızdığı yerden aldıktan sonra ona dönüp şöyle der; Hristiyan olsan gelip bu kilisenin çanına pislemezsin der.Müslüman olsan gelip bu şarabı içmezsin.Sen nesin diye sorar. Alıntı
Φ Azizilturco Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Sayın inanmayan arkadaşlar! İnsan da ruh vardır! Hayvalardan ayıran özellik budur! Bana ayrıca rüyaları açıklarmısınız! Ben bizim evrimci prof lara sordummu kaçamak cevap veriyolar bu konu hakkında! Rüyayı bana bilimsel olarak açıklarmısınız! bunun dışında duyguları açıklarmısınız! Sakın hormonlara bağlamayın! Affetmenin hormonlarla ilgisi nedir ki misal? Alıntı
Misafir CYRANO Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 hayvanlarda rüya görür aziz Alıntı
Φ Azizilturco Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 rüyanın bilimsel açıklaması bumu? Alıntı
Misafir CYRANO Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 9 Aralık , 2005 Freud açıklamıştır zaten rüyaları. sen bilimsel açıklamalardan hangisini tatmin edici bulmadın, rüyalar hakkında. hangi profa sordun bilmiyorum ama profların hepsi freudun rüyalarla ilgili açıklamalarını bilir. Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2005 Gönderi tarihi: 10 Aralık , 2005 Dünyadaki adaletsizliklerin, sefaletin ve kötülüklerin neden kaynaklandığını az çok hepimiz biliyoruz. Yaşamın kuralıdır bu : "Güçlü olan güçsüzü ezer." Bunun en kolay örneğini hayvanlar aleminde görürsün. Av ve avcı ilişkisi. Bunu senin yazından aldım.Peki bunun hangi düşünceye ait olduğunu biliyormusun? Vahsi Doğa kanunu Ve adı ne ise bu düşüncenin darwin gibi insan yaşamında da geçerli olduğunu düşünüyormusun?Buna göre üstün olan ırkların ayakta kalacağını zayıf ırkların tarihten silineceğini düşünüyormusun? Doğada içgüdüsel olarak canlılar "hayatta kalmak" ister. Bu yüzden zor anlarda(örneğin besin azlığı yada yer darlığı gibi) hayvanlar büyük bir mücadele içinde sadece kendi hayatları için savaşırlar. Sonuçta doğal olarak; sadece en güçlüler, en akıllılar ve en dayanıklılar hayatta kalır ve aciz olanlar ölür. Yukarıdaki yazılanlardan anladığım kadarıyla düşünüyor ve kabul ediyorsun.O halde bu düşüncedeki birine şu soru rahatlıkla sorulabilir. Yaşamın kuralı olarak güçlü olan güçsüzü ezmişdir.Biri av olmuştur biri de avcı.Bunu böyle kabul ettikten sonra nijerliler için üzülüp sızlanmanın alemi nedir? Yukarıda bahsettiğin durum doğal seleksiyonun sonucudur. Aslında şu an insanlar için böyle bir durum yoktur. İnsanlar sosyal varlıklardır. Bu sosyal yaşam içerisinde hayatlarını bir şekilde idame ettirirler. Dahası birbirlerine ihtiyaç duyarlar. Hayvanlar aleminde olduğu gibi yaşamak için karşısındakini (insanı) yok etme gereği duymazlar (özel sebepler dışında). Tarih boyunca yaşanan savaş ve çatışmalar, insanların güç ve iktidar hırslarından kaynaklanmıştır. Nijerdeki durum da ateist bir felsefenin sonucu değil, işgalci ve kapitalist bir düzenin bir sonucudur. Evet, ortada "güçlü olan kazanır" gerçeği var. Ancak ateizm sana, "yaşamak için karşındakini ezmelisin" fikrini vermez. Ateizmde "din olmadığına göre ahlak anlayışı da olamaz" durumu yoktur. Çünkü insanın doğru ile yanlışı ayırt edebilmesi için dine ihtiyacı yoktur. Kaldı ki, din bile sana bunu tam olarak veremez. İyi bir yemek tarifleri kitabı tadı tuzu yerinde bir yemek hazırlamak için gereken tüm durum ve koşulları belirt(e)mez. Yaşam da öyle... Sonlu sayıda bir takım kuralı bir araya getirip "işte ahlakın kesin temel taşları bunlar" demek bir yerde imkansız. Çünkü insan doğası sabit değil, toplumsal olarak koşullanıyor. Sana bir örnek... Biz ateistlerin, insanların ibadetlerine karışmak gibi bir lüksü yoktur. Ancak konu "kurban" meselesine gelince durum değişiyor. Çünkü hayvanlara eziyet ediliyor. Bu sence ne tür bir karşı çıkmadır ? Yani "beni ilgilendirmez, kim ne yaparsa yapsın" mı denmelidir, yoksa doğru ile yanlış ayırt edildikten sonra, bunun yanlış olduğu bilindiği için mi bir karşı çıkış, eleştiri sözkonudur? Sana bir de hikaye anlatayım.Belki ne demek istediğim daha iyi anlaşılır. Vaktin birinde bir kilsenin çanına bir karga dadanır.Gidip gelip kilisenin çanına pislemeye başlar.Kilisenin zangocu bu durumdan rahatsız olur ve kargaya bir oyun oynamaya karar verir. Bir gün kilisenin çanının üzerine bir kapta şarap koyar.Karga yine o gün oraya geldiğinde kaptaki şarabı içer.Tabi sonra şarabın etkisiyle olduğu yerde sızakalır. Zangoç çana çıkar ve kargayı sızdığı yerden aldıktan sonra ona dönüp şöyle der; Hristiyan olsan gelip bu kilisenin çanına pislemezsin der.Müslüman olsan gelip bu şarabı içmezsin.Sen nesin diye sorar. Yukarıdaki açıklamalarım gereğince, ima ettiğin "sen daha ne olduğunu bilmiyorsun" yorumun geçersizdir. Alıntı
Φ bukadar emin olma Gönderi tarihi: 2 Ağustos , 2006 Gönderi tarihi: 2 Ağustos , 2006 Sayın inanmayan arkadaşlar! İnsan da ruh vardır! Hayvalardan ayıran özellik budur! Bana ayrıca rüyaları açıklarmısınız! Ben bizim evrimci prof lara sordummu kaçamak cevap veriyolar bu konu hakkında! Rüyayı bana bilimsel olarak açıklarmısınız! bunun dışında duyguları açıklarmısınız! Sakın hormonlara bağlamayın! Affetmenin hormonlarla ilgisi nedir ki misal? insan da ruh vardır hayvandan ayıran tek özellik bu demişsin ! yanılıyorsun hayvanlarda da ruh vardır ruh olmayan da hayat olmaz bunu bir araştır ! Alıntı
Misafir okuyanus Gönderi tarihi: 10 Eylül , 2014 Gönderi tarihi: 10 Eylül , 2014 Gönderi Tarihi: 09 Aralık 2005 - 14:22 Madem ateizme göre bizde doğanın bir parçasıysak hayvanlar arasındaki vahşet, dünyadaki açlık, kötülük falan filan neden rahatsızlık verir insana...Zaten bizde bir hayvansak iyilik kötülük vahşet mutluluk bize bir anlam vermemeli Öylemidir? insanın doğa nın bir parçası olduğu ve özellikle hayvan ailesinin bir kolu olduğu görüşü evrim bilimine ( kimisine göre teorisine) ait.. evrim de güncel dinlere nazaran ateizme daha yakın.. ve fakat bir yaratıcı iddiası evrime nazaran mümkün, fakat varolanlardan öte söylemleri olan bir din olabilir bu evrim, canlı yaşamının, uygun koşullar altında, cansız yaşamdan geliştiğini, uygun şartlar nedeniyle çok yüksek sayılarda en basit canlı formatı olan tek hücreli canlıların geliştiğini, sayıca fazla oluşum nedeniyle fazla olasılık geliştiğini, olasılıklar dahilinde yaşamda kalmaya yarar nitelik kazananların hayatta kaldığını, misal bir başka tek hücre ile birleşebilen veya dışardan besin alabilen gibi, ve lakin diğerlerinin canlı olarak kalamadğını söyler.. canlı nesilleri yaşamda kalanlardan devam ettiğinden, nedenler sonuçları belirler kuralı gereği, bir sonraki nesil kendisine öncel olan neslin özelliklerini taşıdığını, bunların içinden yaşamda kalanlar, yaşamda kalma niteliklerini barındırdığından, bu nitelikleri (YAŞAMDA KALMA NİTELİKLERİNİ) bir sonraki nesle aktarmayı yani kalıtım (DNA) aktarımlarını yapabilenlerin, nesillerinin daha fazla ayakta kaldığını belirtir.. yaşamda kalma niteliklerinin zamanla (çok uzun zamanlar) nesilden nesile tuğla koyarcasına geliştiğini, faydalı gelişmelerin yaşamda kalmaya vesile olması dolayısı ile var kaldığını, pekişen niteliklerin uzmanlaşmalar şeklinde gelişmelere, uzuvlar -organlar gibi gelişmiş donanımlara dönüştüğümü belirtir-saptar.. farklı yaşam koşullarının baskısıyla ayn canlı türü bireyleri üzerinde farklı gelişmelerin kaydedildiğini, bunların çok çok uzun zamanlarla yaşanması durumunda aynı tür içindeki ayrımların arttığını ve tür farklılaşmasına doğru gittiğini, milyonlarca yıllık zaman içinde canlı türlerinin bir aaç gibi zamanla dallara- kollara ayrılmak suretiyle ayrıığını belirtir.. insanın ana evrim seyri ise anne karnında izlenebilmektedir.. iki tek hücenin birleşmesi, birleşik hücrenin bölünmek suretiyle çoğalması, larva halne doğru gelişim, kalbin ilkel biçiminin gelişimi, kafanın ve uzuvların ilkel biçimlerinin gelişimi, uzuvların belirginleşmesi vb, vb.. bunlar, türümüzdeki esaslı kalıtımsal geçmişin ana hatlarının türümüzün her bir bireyinin oluşma ve gelişmesinde zuhur etmesidir.. anne karnındaki bebeğin 4,5 aylık hallerinin grafileri insanın türünün kökenine ışık tutmaktadır.. (bu grafiler sonrası, ebeveynler tarafından yaratığa benziyor diye ifadeler kulanılması sebeplidir.) yavrulayabilenler, yavrularına yaşamda kalmayı kolaylaştıran nitelikleri aktarabilenler, dna aktarımı yapabiilen türler yaşamda kalmak yönünden daha avantajlı hale geldiklerinden bunlar hayatta kalmıştır. bu nedenle türlerde dna aktarımı güdüsü yaşamsal amaçlardan olmuştur.. sosyalleşmek (aynı türden birden fazla bireyin birlikte hareket etmesi) suretiyle hayatta kalma olasılığını arttırmış türlerde, sosya türlerde, sosyal grubu ayakta tutma önem kazanmıştır.. bu durum DNA aktarımı dışında bir başka özelliğe neden olmuştur.. grup bireylerini koruma güdüsü.. bu vicdan diye ifade edilen duygumuza ön ayak olmuştur.. insanın türsel kökeni memeliler sınıfına dayandığından, daha önce ayrılınan memelilere en az, daha yakında yrılınan memelilere daha fazla olmak üzere, acıları bize elem verir..aynı zamanda grup içinde adaletin var olması grubun devamlılığını pekiştirir.. sosyal canlı olmak, sosyal hayatın devamı, birbirine karşı yükümlülükleri, bağları, eşitlik gibi adilane duyguları geliştirmiştir.. bu nedenle türdeşlerimize karşı vicdan duygumuz var.. ellerimizi alet yapmakta kullanabilmekle birlikte gelişen bilincimiz, duygusallığımızı yok etmedi, sosyal canlıyız hala.. duygularımız yabanıl geçmişimizde gelişti..bilincimiz geliştiikçe, doğayı ve onun bir parçası olduğumuzu ve her bir canlının önemini daha fazla anlıyoruz..sosyal canlı olmamzın meyvesi olan vicdanımız ise bize hissiyatımızı sağlıyor..adaletsizliği sevmiyoruz.. işte iç seslerimizin bilimsel kaynağı.. Alıntı
Misafir asadas Gönderi tarihi: 14 Aralık , 2014 Gönderi tarihi: 14 Aralık , 2014 çok iyi kalpliler ondan Alıntı
Φ Altinay Gönderi tarihi: 14 Aralık , 2014 Gönderi tarihi: 14 Aralık , 2014 Bir insanın ateist olduğunu söylemesi yetiştiği kültürü değiştirmez. Nietzche ne kadar ateistim desin sonunda bir Hristiyan kültürüyle yetişmiştir. Bir müslüman toplumda yaşayan insanda ne kadar ateistim desin, müslüman kültürüyle yetişmiştir. Ateist toplum yoktur ve olamaz da, Komünist rejimlerin resmi dini ateizmdi ama ne oldu resmi dini ateizm olan toplum kalmadı. Din bir sosyal ihtiyaçtır ve dinsiz toplum yoktur. Ateizm dine karşı çıkmaktır ama yerine insanların ihtiyacını karşılıyacak bir şey koymuyor. Onun içinde bireysel olmaktan kurtulamıyor ama sonuç olarak bir insan ya Hristiyan toplumunda ya müslüman toplumunda ya da Budist toplumda yetişiyor. Kültürel genleri din oluşturuyor. Sonuç olarak ateistler içinde bulundukları toplumun dini kültürel genleriyle düşünürler ve yaşarlar. insan sosyal bir varlıktır. İstisnaların kaideyi bozamadığı gibi, bireylerinde toplumun dinini yok saymaya gücü yetmez. Ama değiştirebilir. Mesela Türkler, Şamandı, Gök Tanrı dinine inandı, Musevi oldu, Hristiyan oldu, Müslüman oldu. Uygur devletinde her dinden Türk vardı, resmi dini ise Budizmdi.... Dini inanç sosyal bir ihtiyaçtır. Sonuç olarak ateistlerin bireysel düşünceleri ve davranışları, bulundukları toplumun dışında olamaz ve de özel olarak da düşünceleri genelde bir anlam ifade etmez. Bu birazda şuna benziyor. Siz siyahın ismini beyaz olarak kabul ediyorsunuz ve çevrenizdeki yüz kişiyle mutabık kaldınız ve beyaza siyah diyorsunuz. Ama bu yüz kişi tek tek grubunun dışındaki insanlarla konuşunca, beyaza siyah diyemez. Çünkü toplum öyle kabul etmiş. Ateizm'de öyle kabulleri toplumun kabullerinin dışında. Her toplumun bir dini vardır. Siz bana tamam işte bu toplum ateist diyemezsiniz.... varsa da gidelim görelim, inceliyelim. Alıntı
Misafir Mukkadderes Gönderi tarihi: 23 Temmuz , 2015 Gönderi tarihi: 23 Temmuz , 2015 Bunu bahane ederek ibadetten siyrilirlar kisaca. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.