Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 7 Mayıs Admin Paylaş Gönderi tarihi: 7 Mayıs Starbucks neden milyonlarca müşterisini kaybetti? Starbucks müşterileri, yüksek fiyatlardan ve acı verici derecede yavaş hizmetten bıktı; kahve zinciri, bu yıl on milyonlarca ziyaretçiyi kaybettiğini itiraf etti. Starbucks'ı dünyanın en büyük kahve zinciri haline getirmek için neredeyse kırk yıl harcayan eski CEO Howard Schultz'un da bıktığı görülüyor. Geçen yıl ayrılan milyarder Pazar günü yaptığı açıklamada, zincirin yeni patronlarının bahane üretmeyi bırakması gerektiğini söyledi. Müşterilerin ne istediğini görmek için mağazalarda daha fazla zaman geçirmelerini ve ayrıca kahveye odaklanmalarını istiyor. Bunun yerine, mevcut patron Laxman Narasimhan umutlarını boba içecekleri, şekersiz seçenekler ve markanın ilk enerji içeceği gibi kahveyle bağlantılı olmayan ilginç tekliflere bağlıyor. Schultz, Narasimhan ve bıkmış müşteriler de dahil olmak üzere herkesin hemfikir olduğu şey, Starbucks'ın kahve için genellikle uzun süren bekleyişlerin üstesinden gelmesi gerektiğidir. Mevcut CEO'nun ve eski CEO'nun konuşmak istemediği şeylerden biri de latte gibi standart kahvelerin 6 dolardan fazla olduğu çok yüksek fiyatlar. Pazar günkü bir LinkedIn gönderisinde, 'Kötü bir şekilde ıskalayan herhangi bir şirkette, pişmanlık olmalı ve özünde yenilenmiş bir odaklanma ve disiplin olmalıdır' diye yazdı. 'En ufak bir mazeret göstermeden eksikliği sahiplenin.' Schultz, paylaşımında yönetim kurulu üyeleri de dahil olmak üzere üst düzey liderlerin şirketin mağazalarındaki baristalarla konuşmaya daha fazla zaman ayırması gerektiğini söyledi. 'Şirketin düzeltmesinin evde başlaması gerektiğini vurguladım: ABD operasyonları şirketin gözden düşmesinin birincil nedenidir' dedi. 'Mağazalar, bir tüccarın gözünden müşteri deneyimine manyak bir şekilde odaklanmayı gerektiriyor. Cevap verilerde değil, mağazalarda yatıyor.' Gönderisinin bazı noktalarında Schultz, Narasimhan'ın geri dönüş planlarını sorguluyor gibi görünüyordu. Geçtiğimiz hafta yatırımcılarla yaptığı konferans görüşmesinde Narasimhan, boba içecekleri, şekersiz seçenekler ve markanın ilk enerji içeceği de dahil olmak üzere müşterileri bu yılın sonlarında mağazalara çekeceğini düşündüğü birçok yeni üründen bahsetti. Ancak Schultz, kahvenin Starbucks'ı farklılaştıran ve şirketin premium konumunu güçlendiren şey olduğunu söyledi. 'Pazara açılma stratejisinin elden geçirilmesi ve ileri kahve inovasyonuyla yükseltilmesi gerekiyor' dedi. Shultz aslında Starbucks'ın kurucusu değildi. Ancak 1987 yılında henüz 17 şubesi varken onu önceki sahiplerinden satın aldı ve dünyanın en büyük kahve zinciri haline getirdi. Pazar günü yayınlanan LinkedIn gönderisinde Schultz, Starbucks'ın geçen hafta Ocak-Mart döneminde feci kazançlar bildirdikten sonra birçok kişinin kendisine ulaştığını söyledi. Kuzey Amerika'da yaklaşık 17.000 mağazası bulunan Starbucks, on milyonlarca müşterinin kafelere gitmeyi bırakmasıyla salgının en yüksek noktasından bu yana ilk kez satışlarda düşüş gördü. Rekor alımları yalnızca Kasım ayında bildirdi. Mevcut CEO Laxman Narasimhan, müşteri sayısındaki büyük düşüşe ilişkin uzun bir mazeret listesi sundu. Amerikalıların kemerlerini sıkmaya devam etmesi, kötü hava koşulları ve Filistin yanlısı destekçilerin boykotları rol oynadı. Narasimhan ayrıca zincirin, şaşırtıcı derecede yavaş hizmetinin (yedi mobil siparişten birinin terk edilmesine yol açan) büyük bir faktör olduğunu söyledi. Narasimhan, Starbucks'ın ilkbahar ve yaz aylarında yavaş satışlar görmeye devam edeceğini söyledi. Cevabın yeni lavanta demlenmiş çaylar gibi tuhaf içeceklerde yattığını öne sürdüğü için yorumcular onunla alay etti. Shultz'un duymak istediği bu değildi, yatırımcılar bundan hoşlanmadı; hisseler hızla düştü. 1987 yılında Starbucks'ı satın alan Schultz, şirketi dünya çapında yaklaşık 39.000 mağazayla küresel bir deve dönüştüren kişi olarak tanınıyor. Geçtiğimiz sonbaharda yönetim kurulundan ayrılan Schultz, Starbucks'ın en büyük bireysel hissedarı olmaya devam ediyor ve geçen yılın sonunda 1,5 milyar dolar değerindeki hisselere sahip. Ancak Schultz, kahvenin Starbucks'ı farklılaştıran ve şirketin premium konumunu güçlendiren şey olduğunu söyledi. 'Pazara açılma stratejisinin elden geçirilmesi ve ileri kahve inovasyonuyla yükseltilmesi gerekiyor' dedi. Narasimhan geçen ay ABD'de ve başka yerlerde pop-up kahve mağazaları açma planlarını duyurdu. Starbucks, sınırlı sayıda üretilen kahve içeceklerini denemek, genç müşterilere kahveyi öğretmek ve müşterilerin tercihlerini öğrenmek için mağazaları kullanmayı planlıyor. Schultz ayrıca şirketin mobil sipariş ve ödeme platformunu 'bir kez daha tasarlandığı canlandırıcı deneyime dönüştürmek' için güncellemesi gerektiğini söyledi. Yapılması gerektiğini düşündüğü değişiklikleri belirtmedi. Starbucks Pazartesi günü yaptığı açıklamada şunları söyledi: 'Howard'ın bakış açısını her zaman takdir ediyoruz. Onun vurguladığı zorluklar ve fırsatlar bizim odaklandığımız konulardır. Howard gibi biz de Starbucks'ın uzun vadeli başarısına güveniyoruz.' Schultz'un Starbucks'ın zorlandığını gördüğünde devreye girme geçmişi var. 2000 yılında CEO olarak emekli oldu ve şirketin başkanı oldu, ardından şirketin durgunlukla mücadele ettiği 2008 yılında CEO olarak geri döndü. Schultz, 2017'de tekrar görevinden ayrıldı ancak 2022'de geçici olarak şirkete geri döndü. 2023'te eski PepsiCo yöneticisi Narasimhan'ı CEO olarak atadı. Schultz yönetim kurulundan ayrıldığında fahri başkan oldu. Starbucks hisseleri Pazartesi günü yatay seyretti. Şirketin hisse senedi fiyatı bu yılın başından bu yana yüzde 20'den fazla düştü. Kaynak: DailyMail Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın